ФАКТИ.БГ

Bosch: ДВГ няма да умре!

Според експертите, двигателите с вътрешно горене ще продължат да се използват и след заветната 2050 година

Публикувана: 19 Януари, 2021 11:11
73 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4512
Bosch: ДВГ няма да умре!
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.3 от 22 гласа.

До 2050 г. емисиите на CO2 трябва да бъдат намалени до нула, а забраната за автомобили с двигатели с вътрешно горене в някои страни ще започне да действа още през 2035 година. Ще умрат ли двигателите с вътрешно горене?

Съгласно Парижкото споразумение за опазване на околната среда почти всички държави вече са се ангажирали да намалят емисиите на CO2 в транспортния сектор до 2050 година, при това до нула.

Това решение обаче не кореспондира съвсем с действителността. на практика няма да бъде възможно напълно да се изоставят автомобилите с двигатели с вътрешно горене, което се дължи и на инфраструктурата, и на нуждите и възможностите на хората.

Експертите на Bosch анализираха проблема и направиха транспортна картина на бъдещето. Да, автомобилите ще станат напълно електрически, но не всички. Например тежкотоварните камиони ще използват водородни горивни клетки и двигатели с вътрешно горене.

По отношение на емисиите на азотни оксиди и сажди те могат да бъдат значително намалени. Дизеловите двигатели отдавна са оборудвани с филтри за твърди частици. Освен това системите за рециркулация и обработка на отработени газове са се подобрили значително и отработените газове стават по-малко токсични.

"Бензиновите двигатели отделят по-малко азотни оксиди и стават все по-екологични, а емисиите на сажди при дизелите могат да бъдат намалени до значително по-ниски стойности от разрешените от закона“, казват от компанията.

Но това изисква систематичен подход. Става въпрос както за оптимизиране на горивния процес, така и за по-ефективно третиране на отработените газове. Необходимо е също така да се подобрят системите за впръскване на горивото, да се оптимизират системите за охлаждане на двигателя и катализаторите.

Възможно е също да се намалят емисиите на CO2 чрез използване на синтетични горива. Днес много биогорива се разработват от различни производители на автомобили. В същото време двигателите няма да се нуждаят от специално модифициране, за да работят с новите горива.

Следователно, според експертите от Bosch, в бъдеще не всички автомобили ще станат електрически и двигателят с вътрешно горене, необходим на огромен брой хора, ще се превърне в абсолютно чист агрегат, който ще продължи да се използва и след заветната 2050 година.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.3 от 22 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
стефчо
1 Отговор
Разберете ,ерата на кюмюра и пушека свършва. Край!

Коментиран от #7, #35, #58


Оценка:
-70 +25

ужас
2 Отговор
TDI-тата ще тровят още десетилетия въздуха на България.

Оценка:
-23 +49

Голям Слон
3 Отговор
Ако, например, произвеждахме батериите на Марс или Луната, вредните емисии да остават там, а ние тук да джъткаме на батерии - тогава супер! Когато обаче батериите се произвеждат на Земята, а за вредните емисии от тяхното производство, трудностите с утилизацията на отработилите батерии никой нито дума не обелва, тогава усилията не са ли напразни? Имаме само едно фиктивно отчитане на вредности. Нещо като показателите при дизеловите двигатели на ВАГ групата :-))) Т.е., мижи да те лажем.

Коментиран от #62


Оценка:
-6 +73

4
Този коментар е премахнат от модератор.
Дуранкев
5 Отговор
Почти през цялата социалистическа епоха фаворит по продажби на българския пазар е “Москвич”, който през 70-те години е пласиран в около 28 000–30 000 броя годишно (15 000 от които монтирани у нас), но през втората половина на същото десетилетие призовото място, макар и за кратко, е заето от “Лада”, от която в този период вече се произвеждат стотици хиляди бройки, а у нас се продават около 32 000–33 000 автомобила годишно (от изнесените числа ясно личи, че тези две марки фактически представляват общо 2/3 от годишните продажби на местния пазар). Тоест тогава са купувани по 100 000 леки коли годишно, нови. Сега също са с дизайн на около 15 години, и като технически прогрес, НО ТОГАВА СА БИЛИ НОВИ, а в САЩ по него време работниците също са карали 15 годишни коли стари, дървени комбита и пикапи от 50те.
Ладите-фиатите-жигула в Италия са карани само от доктори и бизнесмените.
Общо леките коли са се увеличили с 57 хиляди през 2019 г., в днешна България. Новите леки коли са 15 хиляди годишно, не от работниците.

Коментиран от #54


Оценка:
-18 +24

хъхъ
6 Отговор
Сметката е батериите да се произвеждат в изостанали страни и там да се тровят хората, а въздуха в богатите държави да е чист. Само че планетата е една в крайна сметка. Според мен електромобилите не са бъдещето и така както ни ги налагат сега, след 20-тина години ще ги заклеймяват като дизела. Нали си спомняте измамата "еко дизел" от 90-те?

Коментиран от #16


Оценка:
-7 +58

Дизела
7 Отговор

До коментар #1 от "стефчо":


Ти чете ли статията?Електрокочаците няма да заменят Двг напълно!

Коментиран от #17


Оценка:
-7 +28

DrivingPleasure
8 Отговор
ЕДИНСТВЕНОТО РЕШЕНИЕ ЗА ЧИСТА ПРИРОДА СА СИНТЕТИЧНИТЕ ГОРИВА!!! електрическите кочини са ПОНЕ толкова мръсни, колкото и всеки дърт дизел!!!

Коментиран от #10


Оценка:
-9 +37

аъдгаусгжа
9 Отговор
"До 2050 г. емисиите на CO2 трябва да бъдат намалени до нула" - няма как да стане, трябва хората да спрат да съществуват, за да се случи. Дори като пръцнеш отделяш CO2. С какво ще замените всички найлонови опаковки, в които се продава всичко в магазина? Всичко ще е открито може би и всеки ще го пипа и граби като на африкански битбазар.

Оценка:
-6 +29

ДВГ
10 Отговор

До коментар #8 от "DrivingPleasure":


И бензинови коли на метан!

Коментиран от #21


Оценка:
-3 +20

честен ционист
11 Отговор
Не си блъскайте главиците с невъзможни уравнения. Решението е да накъсим човечеството с 90%. И това ще и направим.

Коментиран от #15


Оценка:
-4 +22

реалистъ
12 Отговор
Еко джихадистите ще се провалят, но ще затрият и планетата от техните глупости. Ако искат наистина да се опазва природата, нека произвеждат качествени продукти, които не се нуждаят от чести ремонти и замяна - тоест, производство на нови и нови в големи количества, само с цел печалба. Една евтина Нокиа ползвах 7г. после дадох на майка ми, която я ползваше още 5...а Самсунга ми от 2017-та се скапа за 2г. При колите е още по-зле, постоянно се чупят разни пластмаси, електроники се скапват...всичко това отделя голямо количество CO2 при производството.

Коментиран от #48


Оценка:
-3 +45

КРУШКА С ОПАШКА
13 Отговор
То след години ще изчезне електричеството. Превозните средства ще се движат с въздух и нагревател от уран. Електрониката ще е магнитроника и фотоника.

Оценка:
-6 +11

Тези не се ли замислят?
14 Отговор
Ако един електромобил днес струва по-малко от бензинов автомобил, през 40 50 километра има зарядни станции, на които може да зарежда за 120 километра пробег за пет минути на цената на зареждане на бензин, а на всеки паркинг може да зарежда по-бавно, но на половината от тази цена, кой ще си купи бензинов автомобил?


А въпросът вече не е ДАЛИ това ще стане, а КОГА? В някои държави това ще е много скоро по всичките показатели. А в други като България, въобще няма да е скоро, защото караме автомобили втора употреба на 20 години, но пък ние нямаме отношение към продажбите на нови автомобили, за които говори bosch. Е кой ще купува тогава нови бензинови автомобили през 2035? Не че няма да се купуват въобще, но ще са по-скоро екзотика.

Ако от bosch не искат да станат екзотична компания е редно да се преориентират към електроника и батерии за електромобили. Като гледам а дано, ама надали, предвид написаното в статията.

Оценка:
-20 +12

да питам
15 Отговор

До коментар #11 от "честен ционист":


Демек , да останат само русоспиите ?

Оценка:
-7 +1

Абсолютно си прав
16 Отговор

До коментар #6 от "хъхъ":


Европейския завод за производство на новите батерии на Тесла, чийто капацитет ще е колкото световното производство на батерии за 2018 година, се изгражда в най-бедната в Европа държава, точно до столицата и - Берлин. Направо ще ги отрови тези бедняци, ама на тях не им пука за екологията.

Оценка:
-12 +12

Прав си
17 Отговор

До коментар #7 от "Дизела":


Разбира се че няма да заменят ДВГ напълно. Само около 99%.

Коментиран от #24, #30


Оценка:
-19 +5

Анонимен
18 Отговор
Напъните да се постигне въглеродна неутралност със наличните технологии са обречени на провал . Този преход е движен от политически а не икономически причини . Много преди да се достигне заветната цел икономическите ефекти които предизвиква ще породят социални и от там политически изменения които ще я отменят . Накратко - стремежа към постигането на тази цел ще предизвика обедняване и несгоди на населението в държавите които я прилагат . От там "спасяването на планетата " ще падне надолу в приоритетите на хората . В крайна сметка когато няма какво да ядеш не те интересува много бъдещето на света след 100 години - интересува те празния ти стомах . Това ще доведе до преосмисляне на целите и тяхното изоставяне . Но за съжаление икономическата разруха в обществата прилагащи тези мерки ще бъде вече налице .

Коментиран от #32


Оценка:
-2 +29

Труп
19 Отговор
След 2050-та нема да има живи

Оценка:
-5 +6

Мнение
20 Отговор
Преди 30 години имаше черно бели телевизори Респром, а преди 20 имаше мобифони тип тухли...След 20 години така ще се говори за ДВГ!

Оценка:
-26 +6

Метана
21 Отговор

До коментар #10 от "ДВГ":


Е парников газ сам по себе си, много по силен от въглеродния диоксид, а при изгарянето му се отделя само 20% по-малко въглероден диоксид отколкото при горене на бензин.

Коментиран от #27, #28


Оценка:
-10 +3

пилот на Ферари
22 Отговор
А какви батерии трябва да има един комбайн или пък трактор , че като забие плуга в земята да може и да го дърпа ?

Оценка:
-3 +27

тарикату
23 Отговор
Голфу нема да умре, помнете ми думата.

Оценка:
-3 +9

Дизела
24 Отговор

До коментар #17 от "Прав си":


Еееее,не се увличай в мечти,елекрофилче!процента ще е много по-малък!

Оценка:
-2 +14

Край
25 Отговор
Ел. коли означава че 80% от населението няма да имат НИКАКВИ коли. Влак/трамвай/метро - там ще са тия 80%.
електрификацията връща свободата на индивидуалната мобилност при богатите. Така беше 50 те и 60те години на миналия век.
Повозете се сега че после нема. На тия 80% ще им се дава безплатна храна и безплатен интернет за да гледат порно и да не се пречкат на 20те % смислени хора които реално ще правят нещата и така човешката раса ще се раздели на две раси които след време ще са коренно различни даже и визуално.

Оценка:
-8 +19

Лост
26 Отговор
Той тока сигурно расте по дърветата. Да не останем без вода заради тецовете.А ако градските ги направят и с педали и за фитнес няма да даваме. Колкото изчезнаха бедните, толкова и ДВГще изчезнат.

Оценка:
-3 +18

ДВГ
27 Отговор

До коментар #21 от "Метана":


Съгласен съм с теб,но метана е най-екологичното гориво.Строят се газопроводи,ТЕЦ минават на метан и т.н.Защо го правят тогава?

Оценка:
-2 +12

DrivingPleasure
28 Отговор

До коментар #21 от "Метана":


20% по-малко, но буквално от утре може да се приложи масово. А ако сметнеш СО2 на електричката ще видиш, че то е равно на СО2 на ДВГ и то при относително чистия Европейски микс - тоест нямаш и толкова подобрение, и трябва да чакаш половин век за да стане що годе масово...

И да си продължа мисълта за синтетичното гориво, да - енергоемък процес е, но може да е чист и с прилагането му 100% от автопарка дори и в най-пропадналата африканска държава се обръща към въглеродно неутрален - докато електричката винаги ще добавя още и още въглероди в атмосферата

електрификацията е чисто и просто едно политическо безумие и нищо повече!

Оценка:
-2 +20

СЕРИОЗНО
29 Отговор
Литиево-йонните Toshiba SCiB батерии ще се използват в електромобили. Според производителя, един компактен електромобил с новите батерии ще изминава 320 км само след 6 минути зареждане.

Коментиран от #45


Оценка:
-9 +4

Дизела
30 Отговор

До коментар #17 от "Прав си":


Колите с газова или метанови уредба ще получат най-високият екостандарт,като електромобилите.Хайде ревете електропитеци!

Коментиран от #50


Оценка:
-3 +14

гост
31 Отговор
Важно е да върви печалбата - екологията е на последно място.

Оценка:
-5 +12

Ники Д
32 Отговор

До коментар #18 от "Анонимен":


определено си написал най-смисления коментар! тва е истината, никой не знае какво ще стане след 5 год, те за 2050 говорят. дотогава не се знае ще има ли ЕС, кой ще управлява и какви ще са приоритетите. за мен лично тая работа с глобалното затопляне и емисиите е абсолютна измама и начин да се правят пари от големите играчи. все повече хора ще видят, че тва е наливане от пусто в празно!

Оценка:
-2 +17

Въй Въй
33 Отговор
Ще има, как няма да има! Тези които се произвеждат сега, ще са при нас по-късно! И докато западняците се тровят с въздуха от електричките, ние щи си дишаме чистия въздух от дизелите!

Оценка:
-4 +7

Тъй тъй
34 Отговор
А защо не пуснете, статията че Ауди ще съкращава 10 хиляди служители? Що тъй?

Оценка:
-5 +8

35
Този коментар е премахнат от модератор.
адам смит
36 Отговор
И в най изостаналите държави ще има електромобили, с покрив от слънчеви клетки. Благодарение на Китай. В скапаните държави и без това няма гориво и поддръжка и ремонтът на конвенционален автомобил е скъп

Оценка:
-7 +3

Julio
37 Отговор
"Бъдеще" основано на правителствени дотации, рестрикции, изкривяване на пазара и зелен пиар и пропаганда, може да свърши само по един начин - както финишира социалистическата държава. Фалит на съответната правителствена структура (и морален и материален), нарушено снабдяване, масово заобикаляне на правилата от подопечното население и не на последно място - производство на неконкурентни боклуци, заради умишлено унищожената алтернатива. И помнете - днес ви насилват да купувате определен тип автомобили, утре ще е конкретна марка, а вдругиден ще искате разрешение изобщо да купувате нещо. Зелените либерални клошари отиват в момента там от където ние се връщаме.

Коментиран от #39


Оценка:
-2 +18

баба ми
38 Отговор
Публикувано във факти.бг: Например тежкотоварните камиони ще използват водородни горивни клетки и двигатели с вътрешно горене.
ДЕМЕК- ТАКЪВ ЕДИН ДВИГАТЕЛ НЯМА НИЩО ОБЩО СЪС СЕГАШНИТЕ, И ТОВА ЗАБЕЛЕЖЕТЕ- САМО ЗА КАМИОНИ... ДЕМЕК ТРЯБВА ДА ПРОМЕНЯТ ЗАГЛАИЕТО- ДВГ ЩЕ УМРЕ И ОЩЕ КАК!

Коментиран от #61


Оценка:
-8 +3

Амммм
39 Отговор

До коментар #37 от "Julio":


Значи, казваш понеже с въглища е най-евтино да се топлим и произвеждаме ток, това е правилното решение, така ли?

Коментиран от #43


Оценка:
-5 +3

Това е руският Бош...
40 Отговор
От Раят

Оценка:
-3 +4

Край
41 Отговор
Излишно плюете по ел колите. Те ще са скъпи винаги и ще са разделителната линия. Имаш кола - човек си. Нямаш кола - деградат си. Деградатите ще бадят отглеждани като бройлери - ядене на корем интернет на корем. Вероятно ще се наложи химическа стерилизация ако безкрайното порно не даде достатъчно добър резултат.
Екологията е само повод ел колите идват за да спрат деградатите да джиткат по пътищата с коли за по 400 -600 лв. Вируса също е само повод за да спрат деградатите да обикалят по света с бюджетните самолети. Предстои голямто разслоение.

Коментиран от #49


Оценка:
-9 +10

гостгост
42 Отговор
ДВГ няма да умре "съвсем".Тук таме ще останат някои модели автомобили естествено.

Оценка:
-2 +4

Julio
43 Отговор

До коментар #39 от "Амммм":


Все още никой не ти е забранил да се топлиш с въглища. Личен избор е.
С колите обаче личният избор става все по-съмнителен.

Коментиран от #46


Оценка:
-3 +5

А кравите и прасетата кога?
44 Отговор
Животновъдството е отговорно за 18% от парниковите газове, измерени в еквивалент на CO2 (въглероден диоксид). За сравнение секторът на транспорта изпуска 13,5% емисии на CO2.

Оценка:
-1 +9

Turbo
45 Отговор

До коментар #29 от "СЕРИОЗНО":


Тази новина е от 2017 година.Още ги чакаме батериите на Тошиба.Ще ще .......

Оценка:
-1 +9

Амммм
46 Отговор

До коментар #43 от "Julio":


Че то и с ДВГ, няма да ти забранят, но ще ти го направят скъпо, за да не ти е изгодно. За да е изгодно с електрическа! Същото е и с ТЕЦ - овете, ако не плащат санкции, за оскъпяване, то тока ще се произвежда само от мръсотия! Така и с колите, ако не оскъпиш старите издънени дизели които пушат здраво, ще се използват, защото с тях е по-евтино! Не мислиш ли?

Оценка:
-3 +7

Колкото и парните локомотиви
47 Отговор
Са живи днес... Да му мислят ресурсните държави... там дето се изнася природен ресурс и се произвежда пещерен патрЕотизъм....

Коментиран от #53


Оценка:
-4 +5

ПОСВЕТЕН
48 Отговор

До коментар #12 от "реалистъ":


НЕ КОЛЕГА, проблемът е, че никой не иска да се опазва природата. Или поне не го искат тези, които движат света. Природата е създадена за да я консумираме ние. А ние, като биологичен вид, съществуваме само по една причина- ДА РАЗВИВАМЕ НЕПРЕКЪСНАТО РАЗУМА ДО СТЕПЕН, МАКСИМАЛНО ВЪЗМОЖНА ЗА НАШЕТО ДНК, ПРИ КОЕТО ДА ГЕНЕРИРАМЕ МИСЛОВНА ЕНЕРГИЯ, КОЯТО БЕЗПОЩАДНО ИЗТОЧВАТ ОТ НАС.

Ако на някой не му е ясно- това е истината. Ние не сме нищо повече от торни червеи, които ги държат на топло и ги хранят, за да произвеждат тор. Накрая - загиват в собствените си изпражнения когато станат неефективни. Същото е и с нас- източват ни докато сме ефективни. Това именно е целта, а не да се опази природата, не да се постигне по-добър живот, не също и да сме само 1 млрд и да живеем на широко. В момента, в който станем неефективни, следва ЗАЛИЧАВАНЕ НА ЦИВИЛИЗАЦИЯТА и последващ рестарт.... Ако някой нещастен наивник още мисли, че е най-висшето същество , което еволюира- нека си живее в блажената заблуда. Еволюира единствено съзнанието, разумът ни, а тялото само деградира- това е очевиден факт. А следващата цивилизация тръгва не от нас, "високо еволюиралите" европеиди, а от най-нещастното и нищожно африканско племе, което обаче и до ден днешен яде само натурална природна храна и не се цивилизова! ЧЕСТИТО!
А ако на някой не му е ясно- МАСОНИТЕ не са нищо друго, освен преките възприематели и разпространители на директивите от нашите истински създатели.

Оценка:
-4 +8

ПОСВЕТЕН
49 Отговор

До коментар #41 от "Край":


принципно си прав колега, само че тънкият момент е КЪДЕ Е ТОЧНО ГРАНИЦАТА? Ти казваш- с коли за 400-600 лв, дали това е сумата? Защото същотоможе да се каже и за доста по-голяма прослойка от населението. Мен ако питаш - по твоята категоризация- ние всички на 80 % в Бг сме именно деградати- караме отпадъците от Германия.... А всички останали 20% не са такива не за друго, а именно защото живеят на гърба на останалите. Така е и в целия свят. Структурата е пирамидална, и ние сме едни от дъното. Така че ако ги няма деградатите, няма да има и елит. Именно тази структура само и единствено в този вид, може да осигури изпълнението на нашата мисия- ДА ГЕНЕРИРАМЕ МИСЛОВНА ЕНЕРГИЯ.

Оценка:
-0 +11

ПОСВЕТЕН
50 Отговор

До коментар #30 от "Дизела":


НЕ, колега- казано е "МОГАТ ДА ПОЛУЧАТ", А НЕ "ЩЕ".... Това ще се случи само с някой по-нови автомобили, и то с фабрична метанова уредба. А измерванията ще важат 1 година, колкото повече пробег навърта автомобила, толкова и по-зл ще стават резултатите му. Това е написано само за кураж, няма никакъв оптимизъм в него.... Също както системата бонус-малус-- ще ти падне цената с 5-10 лв ако нямаш ПТП предните 10 години, но затова пък ще се качи тройно ако допуснеш само едно....

Коментиран от #56


Оценка:
-2 +4

Jack Bauer
51 Отговор
ДВГ има и екологични версии, не виждам защо трябва да "умре". На нашия континент варианта на газ е екологичен, но явно икономически не е изгоден за "дилърите". В Бразилия 1/3 от автомобилите са на спирт (етанол), който също е екологичен и се води "възобновяем източник на енергия", но и този вариант не им харесва на "управниците".

Коментиран от #60


Оценка:
-1 +8

адам смит
52 Отговор
Не е лесно да се измислят и поевтинят батериите, но след 10-15 години няма да има производител на друго освен електромобили. Метанът ще прави токът. А дори само ВЕИ. Сега и на ВЕИ, им е проблем - че няма супер батерии - вечни, евтини и с голям капацитет.

Оценка:
-4 +4

Шекел
53 Отговор

До коментар #47 от "Колкото и парните локомотиви":


Без ресурси няма нищо глпак.Индустрията единствено използва ресурсите за да ги преобразува в краен продукт един вид преработвателна индустрия.

Оценка:
-1 +6

гост
54 Отговор

До коментар #5 от "Дуранкев":


Ехааа това в Роботническо дело ли го прочете?

Оценка:
-7 +2

nklk
55 Отговор
Много ми е интересно, къде извън големите градове ще се карат ел. коли в Южна Америка, Африка, Австралия и много голяма част от централната и северната част на Азия? Ще има зарядни през 50км? Едва ли.

Оценка:
-2 +12

Дизела
56 Отговор

До коментар #50 от "ПОСВЕТЕН":


VW започват да предлагат бензинови коли със заводска метанова уредба.Ако не са екологични,защо ще ги произвеждат?

Коментиран от #57, #59


Оценка:
-1 +8

Хе хе
57 Отговор

До коментар #56 от "Дизела":


😂😂😂ФВ произвежда само екологични, коли!

Оценка:
-3 +2

Свърши
58 Отговор

До коментар #1 от "стефчо":


На баба ти

Оценка:
-1 +1

ПОСВЕТЕН
59 Отговор

До коментар #56 от "Дизела":


Да, колите с фабричен метан са по-екологични, но не и тези с поставена в БГ или където и да е другаде извън заводски условия уредба. Това мислене, че колата става по-екологична на газ, датира още от едно време- ерата на карбураторните мотори. Там нещата бяха наистина така. Но при бензинов мотор с ламбда контрол и впръскване, дори от най-първите опели или рена моноинжекция- там с газта не постигаме почти никакво подобрение, дори ако уредбата е обикновена- при лоша регулировка се наблюдава влошаване на показателите на отработилите газове. Дори при сравнително нов бензинов автомобил с поставен добър газов инжекцион, при продължителна работа на мотора на газ се увреждат ламбда сонда, дебитомер, дросел клапа- всичко това съчетано с лоша адаптация на уредбата към бензиновия компютър води до влошаване на показателите. Често такива двигатели влизат в авариен режим /светва лампата "чек" на таблото/, но продължават да си карат така..... Така по-екологичното се губи и на практика става обратното....

Коментиран от #63


Оценка:
-4 +6

Да,да,прав си
60 Отговор

До коментар #51 от "Jack Bauer":


Даже и за дизеловите се произвежда-БИОДИЗЕЛ!!!

Оценка:
-2 +2

Терминатор
61 Отговор

До коментар #38 от "баба ми":


Ти няма ли да мреш?!

Оценка:
-2 +1

Голям ...
62 Отговор

До коментар #3 от "Голям Слон":


Само дето в БГ вече работи завод за рециклиране на литиеви батерии, които идват у нас с речен транспорт. А колите с ауспух са вече минало. ЕК гласуваха директивите отдавна, на бензин и дизел ще може да се кара, но извън Европа - който го влеч, прав му път - да става гражданин на света.

Коментиран от #64, #69


Оценка:
-4 +3

Японеца
63 Отговор

До коментар #59 от "ПОСВЕТЕН":


Много си компетентен! Браво за поста, но си вярвай сам! Съвременните газови инжекциони следват компа на колата! Автоматичен е режима! Еко гаранция!

Оценка:
-6 +3

64
Този коментар е премахнат от модератор.
Хммм
65 Отговор
Струва ми се Бош ще умрет заедно с другите динозаври.
Който не се приспособи навреме загива...

Оценка:
-3 +3

ПЕЛЕТНА ГОРЕЛКА
66 Отговор
ХИБРИД И ПЕЛЕТНАТА ГОРЕЛКА СА ДОКАЗАТЕЛСТВО ЗА ИНОВАТОРСКИ СКЪП НЕУСПЕХ .
ХИБРИДА ОТДЕЛЯ ВЪГЛЕРОД КОЛКОТО ГОЛФ ДВОЙКА.
ПЕЛЕТНАТА ГОРЕЛКА ГОРИ 2 КИЛОВАТА ТОК НАЙ СЛАБАТА

Оценка:
-1 +4

Румен
67 Отговор
Целта на ЕС е да постигнем въглеродна неутралност до 2050 г., т.е. да произвеждаме толкова CO2, колкото се абсорбира в природата. Не знам откъде измислиха тези нулеви въглеродни емисии.

Коментиран от #71


Оценка:
-1 +3

васик атанасова
68 Отговор
става въпрос за пари
не се знае какво им кроят на арабеските
сега има нови видове горива които не замръсяват атмосферата
въпроса е дали да им се бие дузпата на арабите защото станаха
много важни
при производството на електричество се замръсява в пъти повече атмосферата

Оценка:
-2 +3

Голям Слон
69 Отговор

До коментар #62 от "Голям ...":


След време ще гръмне друг скандал, подобен на този с ВАГ. И ще бъде поредната разбита на пух и прах фалшификация. Този път ще ни обяснят как институциите целенасочено са ни лъгали и ще се изясни, че всъщност електроавтомобилите с нищо не са по-екологични от другите. Да не излезне и друго - че всичко е много по-вредно. В момента гледаме борба на лобита... А хората, които могат да мислят - го правят. Това, че някакво вредно производство е в Китай, не означава, че тази вредност не е за цялото човечество. Все пак трябва да си чувал нещо за трансконтиненталното замърсяване. Освен това закриваме ударно блокове на АЕЦ, а разчитаме, че разни вентилатори и соларни панели ще покрият нарастващото потребление на ток, понеже с Белене нищо не стана. Сега в момента е много приятно да зареждаш на бензиностанциите безплатно, но и на това ще дойде края. А после кинти при всяко слагане на шланга. Ама, хайде вече, мислете. Не слушайте кой какво ви пише/приказва за електрички, коронавируси, хъбове и прочие.

Оценка:
-4 +2

9246
70 Отговор
Фашистката икономика е наркотично привързана към проклетото двг. Да дойдат наглите бошаджии да си видят саждите у БГ-то, а после да ми говорят за оптимизиране на горивни процеси. Всички написани глупости в статията имат за цел да се поддържа нагласата у хората за да върви бизнеса на фашистка двг-секта и да се утилизират боклуците й у по-бедни държави като БГ. Тия тъпанари знаят ли какво е горивна клетка и при наличието на такава за какво ти двг? А къде е тоя евтин водород, къде му е инфраструктурата. Ще ви се върне тъпкано, влияние имате само в жалкия ЕС. Хората работят по електрически фериботи, електрически багери, камиони, а фашистите се канят и другото столетие да ручат и пушляват по улиците….

Оценка:
-1 +3

И как
71 Отговор

До коментар #67 от "Румен":


Ще сметнат колко въглероден двуокис абсорбира природата?

Коментиран от #72


Оценка:
-1 +1

Много просто е
72 Отговор

До коментар #71 от "И как":


Сега как го смятат? Ако концентрацията на въглероден диоксид във въздуха спре да расте, значи е постигнат баланса. Лошото е, че не само трябва да спре да расте, а трябва да върнем концентрацията, която е била през 1990 година, за да си върнем климата какъвто е бил през последните хилядолетия.

Оценка:
-1 +0

LISAN
73 Отговор
AMA СМЪРТНАТА ПРИСЪДА МУ Е ПРОЧЕТЕНА

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Ангел Рашков
Синът на цар Киро Ангел Рашков се хвали с начетеност
Чел съм Лев Толстой"

Още бисери