Корейската малолитражка може да се определи като пикантна рецепта за справяне със забързаното градско ежедневие
В началото на годината KIA разпространи първите официални снимки на напълно обновената си малолитражка Picanto. През март в Женева пък се състоя официалното представяне на градското автомобилче, а сега новото Picanto е вече и в България. Екипът ни направи обстоен тест на автомобилчето, предимно в градски условия, и сега ще се опитаме накратко да обобщим първите си впечатления от него.
Екстериор
Външният вид на минито е станал значително по-смел и авагарден. Съществените разлики са навсякъде. Отпред фаровете са с доста по-модерна форма, радиаторната решетка е станала по-голяма, стоповете са с променен дизайн, а в профил се забелязват отчетливи и авангардни оребрения. Освен по-интересна визия, те придават допълнителна здравина на вратите. Като цяло външният вид на Picanto (и с три, и с пет врати) вече е в стил унисекс и въпреки малките габарити автомобила излъчва определена доза спорт и агресия.
Интериор
И докато външният вид е въпрос на вкус и предпочитания, то в салона още на първо четене се виждат няколко функционални подобрения. Наличието на повече пространство и подобрено качество на материалите отличават новата генерация от предшественика. Уредите са максимално опростени, но информативни, седалките не са големи, но пък са ергономични и не изморяват дори при дълги пътувания. По-богатото базово оборудване пък предлага интересни екстри, които определено ще се понравят повече на нежната част от водачите. Най-интересната от тях е подгряването на волана и седалките. Наличието на качествена аудио система с AUX и USB, климатик и парктроник са все опции, характерни повече за горния сегмент. Наред с тези “глезотийки” трябва да се отбележи големият за този клас багажник, просторната задна седалка и много добрата шумоизолация в салона.
Двигател
Моделът се предлага с три- и четирицилиндрови бензинови агрегат, като и двата са съвсем нови разработки на корейската компания. Първият е наличен в две версии с 69 и 82 к.с. По-мощният вариант е специално разработен за работа на газ. Фабричната газова инжекционна уредба е интегрирана на мястото на стандартния бензинов резервоар, но под нея е оставено място за десетлитров съд за бензин. Тази модификация харчи малко повече, но пък икономията от по-ниските цени на газта е добре известна. Иначе и двете модификации на трицилиндровото двигателче предлагат нормална динамика, която задоволява нуждите в градски условия. Тези, които предпочитат по-мощно автомобилче, ще трябва да се ориентират към 1.2-литровия четирицилиндров агрегат с мощност от 83 к.с. Благодарение на доста по-висок въртящ момент той се представя направо впечатляващо. Естествено и разходът на гориво е по-голям. Новото Picanto се комплектова със стандартна петстепенна механична скоростна кутия, а за най-мощния вариант е предвиден и четиристепенен автоматик.
Ходови характеристики
Окачването е оптимално съобразено и предвид класа на Picanto балансира идеално между мека возия и стабилно поведение. Пасивната и активна безопасност са на познатото за марката високо ниво. Шест еърбега и електронните помощници ABS с EBD и ESP се грижат за сигурноста на водача и пасажерите. Един от малкото минуси е свързан с по-мекия педал на спирачката и с леко прибързаното включване на ABS-а. Като цяло автомобилчето е идеално за градски условия и предвид интересния си външен вид спокойно може да бъде определено като пикантна рецепта за справяне със забързаното градско ежедневие
Цена
Единственият по-сериозен недостатък на новото Picanto е това, че е по-скъпо от най-евтините алтернативи, предлагани на нашия пазар. Повишената цена се дължи на транспортните разходи и митническите такси, тъй като моделът се прави само в Корея. От друга страна именно това е една от предпоставките за по-високо качество на изработка. Не трябва да се пренебрегва и седемгодишната гаранция на автомобила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Йордан
Коментиран от #5
16:02 08.09.2011
2 Емо
16:02 08.09.2011
3 Civic
16:02 08.09.2011
4 Спас
16:02 08.09.2011
5 Калоян
До коментар #1 от "Йордан":
Не винаги най-евтиното си заслужава. Виж какво пише в теста относно гаранция, качество и т.н.16:02 08.09.2011
6 ПОТРЕБИТЕЛ
А И КАКВИ ИЗИСКАНИ КОМЕНТАРИ ОТ ХОРА С ИМЕНА (спас, йордан, емо)
ДОСТА ЕЛЕМЕНТАРНО!
Коментиран от #7
16:02 08.09.2011
7 ПОТРЕБИТЕЛ
До коментар #6 от "ПОТРЕБИТЕЛ":
Ето и калоянчо, и тои. И колко много +ве за кратко време.16:02 08.09.2011
8 ahaha
16:02 08.09.2011
9 gazis
16:02 08.09.2011
10 Crusible
16:02 08.09.2011
11 Oli
16:02 08.09.2011
12 KESKA
Коментиран от #14
16:02 08.09.2011
13 ИВО ДЖИМА
Коментиран от #15, #17
16:02 08.09.2011
14 ПОТРЕБИТЕЛ
До коментар #12 от "KESKA":
Е сега вече шефа ви ще ви смъмри защото нещо объркахте коментарите, №12 и №13 пуснахте един и същи. Ама то за тези заплати дето ви дават повече немогат да искат.Понеже съм пич и аз ще ви помогна ето така:
"ХОРА ТЕЗИ КОЛИ СА НАИСТИНА ПРЕВЪЗХОДНИ.ТОВА СА НАЙ-СТРАХОТНИТЕ КОЛИ НА ЗЕМЯТА. КУПУВАИТЕ. КУПУВАИТЕ." КУПУВАИТЕ.
16:02 08.09.2011
15 ДО ШЕФА
До коментар #13 от "ИВО ДЖИМА":
Кожи на шефа си, че е прав: РАЗБИРАСЕ, ЧЕ НИКОГА АМА НИКОГА НИТО СЪМ КАРАЛ НИТО ЩЕ КАРАМ НИТО НОВА НИТО СТАРА КОРЕЙСКА КОШНИЦА!ПОТРЕБИТЕЛ.
Коментиран от #18
16:02 08.09.2011
16 520 zender
16:02 08.09.2011
17 user
До коментар #13 от "ИВО ДЖИМА":
Ако ме визираш мен - не съм драскач по други форуми, просто нямам време за това, пиша един два тук на ден, защото се интересувам от коли и това е ! Виж, ако ти четеш и други форуми - е, явно имаш свободно време, все пак затова караш евтина кола. Никога не съм писал против корейските коли - смятам, че са по-добри от японските, защото са на по-адекватни цени, а са малко по-добри като качество от японските ! И не си ти човека, който ще казва кой кого да слуша - ясно ? Конкретно за Киата - за 27 бона знаеш ли колко неземно по-добри Европейски коли ще си вземеш ? Това на снимката не може да струва повече от 12 бона, останалото до 27 е за тебе ! А за краденето - всичко смислено в автомобилният свят е създадено в Европа, няма как те да крадат от себе си - жълтурите крадат всичко, защото нямат нищо собствено - нямат нито инженерният потенциал, нито технологиите, нито опита и рутината - просто единственият им шанс е да продават по-евтино - това не се постига с отдели по развитие със скъпоплатени специалисти, а с копирни машини и планове на Европейски автомобили ! Да, возил съм се в корейска кола - и съм отвратен, същото важи и за японска - смешни са ми, защото имам високи критерии за качество и богат опит за сравнение - инженер съм и съм имал много лични и служебни Европейски автомобили ! И не - никога не съм имал нито една лична жълта кола и се гордея с това - защото съм Европеец, защото ценя интелектуалният труд на Европейските инженери, грижа ме е за околната среда - не купувам кочини от другият край на света, уважавам качеството, а не евтината пластмаса и дефектите, държа на елегантността и не съм егоистичен, който да налива пари в азиатската икономика - същата, която замърсява безобразно света с дефектните си АЕЦ-ове, мръсното си производство, експлоатирането на евтина работна ръка и клането на китове и делфини - затова съм горд, че не съм дал и 1 ст. на азиатските варвари, защото не съм Андрешко, който да гледа само собственият си кеф като купува евтини жълти боклуци, а давам пари на Европейските производители на качествени автомобили, които са миналото, настоящето и бъдещето на автомобила !Коментиран от #25, #26, #33
16:02 08.09.2011
18 kolokolo
До коментар #15 от "ДО ШЕФА":
Оооооооооооо колко си прост.16:02 08.09.2011
19 Yavor
Da ne zabravqme 4e ima mnogo po golemi bokluci v toq klas.A tova 4e ot KIA i davat 7 godini garanciq e mn smelo i navejda na misylta,4e bi trqbvalo da ima za6to.
Коментиран от #22
16:02 08.09.2011
20 Видео
16:02 08.09.2011
21 Evolution
16:02 08.09.2011
22 graver
До коментар #19 от "Yavor":
Е точно в бензинова киа сид след 3000 оборота отпред трябва да крещиш за да те чуе човека до теб, а на 4000 оборота имаш чувството че си до самолетен двигател и ще оглушееш.Едни хубави ламарини и това е, нищо, ама нищо повече!
16:02 08.09.2011
23 graver
16:02 08.09.2011
24 111
16:02 08.09.2011
25 111
До коментар #17 от "user":
това се отнасяше за теб, колежке16:02 08.09.2011
26 Fairing decal of the Japanese character 隼, pe
До коментар #17 от "user":
затова съм горд, че не съм дал и 1 ст. на азиатските варвари!:D:D:D:D
Я обърни своята клавиатуа или монитор и виж какво пише?
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Тоя свят е нолкова зависим от "азиатските варвари"!
16:02 08.09.2011
27 biv6 fen na bmw
16:02 08.09.2011
28 maksito
16:02 08.09.2011
29 520 zender
16:02 08.09.2011
30 520 zender
16:02 08.09.2011
31 520 zender
16:02 08.09.2011
32 4x4
А Пикантото му е одрало кожата. Пак кой крал от кого?!?
16:02 08.09.2011
33 Дошо
До коментар #17 от "user":
ДАваш пари на европейските инженери а?Ама за резервни части даваш.Покажи ми един немски боклук със 7год гаранция.Прехвалените немски Ауди и БМВ дават по 2години гаранция ахахахаха, Мерцедес пък последно време да ти уважат гаранцията и да не шмекеруват само и само да си платиш резервните части трябва със съд да ги заплашиш.Хихиихи16:02 08.09.2011
34 Пенчо Бахчеванов
22:04 17.01.2012
35 simple_comment
17:54 01.11.2012