ФАКТИ.БГ

Вижте колко струваха новите автомобили у нас преди 45 години

Публикувана: 2 Март, 2021 11:19
121 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 16612
Вижте колко струваха новите автомобили у нас преди 45 години
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.6 от 105 гласа.

Показваме ви една интересна, към днешна дата, ценова листа, отнасяща се за новите автомобили, които са се продавали у нас преди точно 45 години. Естествено, става дума за леки коли, произвеждани предимно от бившия СССР, като най-скъпата сред тях е представителен седан с името Волга.

Вижте колко струваха новите автомобили у нас преди 45 години

В ценовата листа са представени и няколко москвича, ЗАЗ, както и продукцията на бившите Чехословакия и ГДР. Любопитното е, че най-скъпата кола не надвишава 10 000 лв., а най-евтината е по-малко от 3 000 лв.

Вижте колко струваха новите автомобили у нас преди 45 години

Естествено тогава заплатите на българските граждани са далеч по-ниски от днешните, но въпреки всичко за нов автомобил се чакаше с години, при това не поради липсата на пари, а поради липсата на екземпляри.

Вижте колко струваха новите автомобили у нас преди 45 години

Днес положението е съвсем различно - нови автомобили колко щеш, но те не са по джоба на средностатистическия българин. Ето и ценовата листа за нови автомобили в България от 1976 година.

Вижте колко струваха новите автомобили у нас преди 45 години

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.6 от 105 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
сектант
1 Отговор
нищо чудно и сега да се върнем в онези времена, благодарение на хора с джипове, бензина за които покривате вие, народа

Коментиран от #20, #37, #65, #86


Оценка:
-41 +80

Харашо
2 Отговор
Е, че новото си е ново!

Коментиран от #8


Оценка:
-18 +45

Комуниста
3 Отговор
Сега има нови но нямате пари! През соца също имаше пазар за стари коли и западни имаше.

Коментиран от #4, #9, #12


Оценка:
-64 +75

БатП
4 Отговор

До коментар #3 от "Комуниста":


А части за западните имаше ли? Че бая от тях не бяха в движение...

Коментиран от #6, #28


Оценка:
-22 +50

5
Този коментар е премахнат от модератор.
Комуниста
6 Отговор

До коментар #4 от "БатП":


За части отиваш при матричар и шлосер!

Оценка:
-14 +56

АБВ
7 Отговор
Причината сега да се карат много втора къра автомибили е че пазара на такива е много добре предсавен и си струа ,по -изгодно е да се кара такава кола. Преди нямаше толкова много автомобили за продаване от собсвеници а и не си стуваше с оглед на качеството им. Иначе една проста сметка показва че и тогава и сега нов автомобил излиза все същото. Някога за 6000 лв ти трябват 24 заплати х 250 лв . Сега с 24х 1000-1200 лв събираш 24-30 хил лв което пак прави един що годе не лош нов автомобил .Разликата е само в това че тогава соц . автомоблите и нови си бяха вече морги.

Коментиран от #11, #18, #76


Оценка:
-48 +109

ДАДА
8 Отговор

До коментар #2 от "Харашо":


И за това на 50 000 км сменяш гарнитура...
Какви барутарници бяха, а хората как се радваха

Оценка:
-55 +63

9
Този коментар е премахнат от модератор.
Настрадамус
10 Отговор
Е вярно през 1976 година заплатите бяха малки ,но десет години по късно Аз взимах на месец 500-550 лева след удръжките като брутната ми заплата беше 780 лева за втора категория труд .Жената като магазинерка във хранителен магазин взимаше около 380 лева чисти и на всяко тримесичие по 500 лева премии .И спокойно си купихме нов Москвич от Ловеч за година и половина две който ни струваше 6700 лева със радиото .

Коментиран от #13, #15, #25, #110, #118, #120


Оценка:
-68 +73

✔️Pompev ®️
11 Отговор

До коментар #7 от "АБВ":


250 лв беше голяма заплата,средната беше около 220 лв накрая на 80те години

Коментиран от #26


Оценка:
-15 +69

Бай Стоян
12 Отговор

До коментар #3 от "Комуниста":


Явно си доста млад и не знаеш. Тогава заплатите бяха 100-130 лв. Обикновените хора освен другарите на партията нямаха пари и възможности да купи телевизор, камо ли нова кола.

Коментиран от #14, #52, #91


Оценка:
-39 +115

Дърводелец
13 Отговор

До коментар #10 от "Настрадамус":


Стига лъга ве, михлюз. През 1986 г., заплата от 780 лв/ месец не взимаха и миньорите ве. Аз почнах работа в завод “9-ти септември” в Бургас, като дърводелец през 1987 и първата ми заплата беше 122 лв.

Коментиран от #42, #61, #84, #103, #115


Оценка:
-19 +128

Бесен Язовец
14 Отговор

До коментар #12 от "Бай Стоян":


Ако си пилил ноктите по цял ден толкова си взимал 120-130 лв в Градския транспорт са взимали по 450 - 500 лв и това без нафтата бонус миньорите са взимали по 600-700 лв бачкаторите в заводите по 350лв канцеларските мишоци са взимал по 120 лв!

Коментиран от #29, #32, #59, #97


Оценка:
-69 +43

"със радиото"
15 Отговор

До коментар #10 от "Настрадамус":


Затова фалира държавата, защото недоучилите са вземали (са им давали) 550 лв. на месец, а на лекари, учители и инженери - 250-300...

Коментиран от #104


Оценка:
-16 +82

С баш Майстора на море
16 Отговор
Изгледайте го, това е отражение на тези времена!

Оценка:
-5 +46

нщкн
17 Отговор
Средната заплата грубо е била около 200 лв. по онова време. Шест пъти под днешната. Така , че умножете цените по 6 . Т.е. трабанта е бил 18 000. Волгата 54 000. със здраве.

Оценка:
-12 +74

Само да вметна
18 Отговор

До коментар #7 от "АБВ":


За времето за което се говори 1976г , 250 лв. си беше прилична заплата. Лекари, учители и доста други професии взимаха заплати до около 200 лв. , който не беше женен/омъжена плащане и ергенски данък.

Коментиран от #22, #34, #113


Оценка:
-5 +76

оафаъжф
19 Отговор
Редно е да се добави , че поради дефицита и времето за закупуване колите на старо бяха по-скъпи от новите. Със здраве.

Оценка:
-2 +72

Българин
20 Отговор

До коментар #1 от "сектант":


А средната заплата беше 80 лева ... И после да чакам 20 години за руски кенеф - НЕ благодаря ...

Оценка:
-35 +51

Отечествен Фронт
21 Отговор
Само мързеливи седесарчета се оплакват от социализма и го наричат комунизъм!

Оценка:
-58 +43

Дедо
22 Отговор

До коментар #18 от "Само да вметна":


точно 1976г. лекари,и учители вземаха 200 лева,ама за два месеца,и половина!! Свинаря,овчаря,миньора,и други високоинтелигентни комунисти ги вземаха!

Коментиран от #44


Оценка:
-25 +50

Отечествен Фронт
23 Отговор
Мързеливи седерасти искахте да не работите през социализма и пари да взимате!

Коментиран от #63


Оценка:
-44 +28

Синдикат на Ало Измамниците
24 Отговор
Ей шушлек, ти въобще бил ли си роден, че разказваш едва ли не от първо лице.

Оценка:
-6 +24

Дедо Пене
25 Отговор

До коментар #10 от "Настрадамус":


АБСОЛЮТНИ ЛЪЖИ, ЧЕРВЕНИ МИ ПРИЯТЕЛЮ!
1976г. СРЕДНАТА ЗАПЛАТА Е189лв.

Коментиран от #105


Оценка:
-9 +55

АБВ
26 Отговор

До коментар #11 от "✔️Pompev ®️":


Напълно съм съгласен . 250 лв си беше много добра заплата.Нарочно позавиших доходите за да не бъда опониран...щото има от кой ....

Оценка:
-5 +12

АЛО СМЕШО
27 Отговор
Бил съм бил съм чантаджия мързелив. Такива зависливи чанатжии завиждаха на новата Lada дето баща ми си я израбити в Коми и си я купи с рубли от корекома в Русе!

Оценка:
-11 +32

Който
28 Отговор

До коментар #4 от "БатП":


търси намира,който не реве и колата му е паметник.

Оценка:
-9 +3

Явно си горд
29 Отговор

До коментар #14 от "Бесен Язовец":


Е не може всички да сме баровци като тебе...бачкатори в заводи и крадци на нафта в градския транспорт.

Явно и преди и сега си бил над обикновените хора (наричайки ги мишоци)

Коментиран от #30


Оценка:
-9 +47

Бесен Язовец
30 Отговор

До коментар #29 от "Явно си горд":


Е с чистата чантичка под мишница през социализма нямаше как да вземаш добра заплата!

Коментиран от #88


Оценка:
-15 +16

31
Този коментар е премахнат от модератор.
32
Този коментар е премахнат от модератор.
Комунистически ужас е тва
33 Отговор
Добре че сащ победи а империята на злото ссср се изтърбуши

Коментиран от #46


Оценка:
-24 +33

Дедо ви
34 Отговор

До коментар #18 от "Само да вметна":


1971г. Варшава струваше 4500лв. Точно! Първата кола,на баща ми! 1985 Вартбург Стандарт 7500лв. Фактурата,за "Варбурджинито" я пазя още...1971 не се е чакало,за кола...но и хората не са имали пари...за Вартбурга 12 години..Било е излязло бордерото/пари с които държавата разполага 12г./ е било излязло за Лада,но от"любов" към ссср си купихме двутактовия Дзвер....

Оценка:
-3 +32

Йозеф
35 Отговор
Това не са автомобили, а курници, излизащи дефектни от завода, с обърнат лизинг - правиш вноски години наред, чак накрая взимаш таралясника, ремонтираш за да може да го ползваш. Сравнете през 1976 в упадъчния империализъм на Запад хората какви автомобили са карали. Бъдете здрави!

Коментиран от #39, #47, #106


Оценка:
-26 +46

швейк
36 Отговор
дайте цените и на западните автомобили! ще се види как са съотносими с тези на соц боклука. бмв 3 серия е било 10 000 долара, което си е 10 000лв по курс на магурата, т.е. бмв или волга. да ама бмв не можеш да внесеш, ако не си партиец, а волга трябва да чакаш с години

Коментиран от #38


Оценка:
-13 +32

наблюдател
37 Отговор

До коментар #1 от "сектант":


По онова време нямаше джипове , но пък имаше Волги на които бензина го плащахме пак ние и повярвай не изразходваха по малко .

Коментиран от #48


Оценка:
-7 +26

Дедо ви
38 Отговор

До коментар #36 от "швейк":


по памет Мерцедес е бил,на цената на п...ва Жигула...Я ги сравни???

Оценка:
-4 +14

Име
39 Отговор

До коментар #35 от "Йозеф":


Що бе? Някой от тукашните списвачи и читатели се прехласват по тези коли

Оценка:
-6 +11

Да ама от
40 Отговор

До коментар #32 от "до русопитека":


тези 145 лв.,100 спестяваш,а с 45лв. изкарваш месеца с платени всички разходи и храна. Отделно на това на всеки 3 месеца се даваха премиални така,че хората спестяваха повече от колкото сега. Сега за зъболечение си плащаш като поп,както и за лечение,а тогава всичко бе безплатно,храна качествена и евтина,сега скъпа и вредна за здравето и още и още.А най-вече спокойствието на живота бе несравнимо със сега.

Коментиран от #49


Оценка:
-43 +49

Гост
41 Отговор
Елтехник с 260 лв бях тогава. Сега ми дават 750 лв, или три пъти повече. Преди чисто нова Лада струваше 3000 лв, а сега е 25 000 лв, което е 8 пъти повече. Казано друго яче, преди купувах Ладата с 11 заплати, а сега ми трябват 33 заплати.

Оценка:
-42 +29

Гост
42 Отговор

До коментар #13 от "Дърводелец":


Защото си бил започнал. На начинаещ чирак колко да ти дадат? 1000 лев ли?

Оценка:
-18 +8

НРБ
43 Отговор
Признавам .Сега с месечната сума за ток , вода и парно може да си купиш цветен телевизот . Тогава не можеше

Оценка:
-4 +37

Гост
44 Отговор

До коментар #22 от "Дедо":


Хайде сега плащай на мангъра по 100 лв на преглед и не се оплаквай че те лекува с чайчета.

Коментиран от #55


Оценка:
-13 +14

45
Този коментар е премахнат от модератор.
Гост
46 Отговор

До коментар #33 от "Комунистически ужас е тва":


В САЩ победиха многополовите и обратните. Честито!

Оценка:
-14 +23

Гост
47 Отговор

До коментар #35 от "Йозеф":


Ще ме извиняваш, но съседа си купи Варбург и го кара 80 000 километра без никакви ремонти, освен центровка. Работеще часовник и гореше 7 на 100 на дълго.

Оценка:
-10 +28

Гост
48 Отговор

До коментар #37 от "наблюдател":


А правеха ли по толкова километри на месец?

Оценка:
-0 +11

Гост
49 Отговор

До коментар #40 от "Да ама от":


Еваларка брат. Точно така си беше.

Оценка:
-13 +9

тоти
50 Отговор
и вноската ще ти излезе след 20 години

Оценка:
-0 +15

51
Този коментар е премахнат от модератор.
ракета
52 Отговор

До коментар #12 от "Бай Стоян":


то това си и беше мечтата на всеки да си купи телевизор с връзки от
завод електрон и пералня перлао5 после всичко ти е наред, кола се чакаше и 25 г, ако искаш лада 2107, аз за 4 г чакане имах готовЗАЗ, чакаше се защото цените бяха изкуствено занижени и много хора можеше да си купят, но нямаше и затова като вземеш ладата от магазина веднага ти даваха 11000 лв за нея

Оценка:
-5 +27

53
Този коментар е премахнат от модератор.
незнайко
54 Отговор
Заплатата тогава на новоизлюпен инженер беше 155 лева а на електротехник 7 разряд 170 лева ! Средно с 53 заплати можеш да си купиш ФИАТ 125 . Сега Тойота Корола струва около 40 000 лева при заплата от 800лева са необходими пак около 50 заплати . Единствено нивото на колите е различно, което е вследствие на технологичното развитие през тези 45години !!!

Оценка:
-3 +33

Тарикат
55 Отговор

До коментар #44 от "Гост":


и през любимият ти комунизАм ако отидеше без чантичка със фъстъци,луканка,уиски и кока-кола..откъде искаш я намирай ти излизаше по-скъпо отколкото,да си платиш,на истински лекар,а на Магарев един лев няма да му дам!! Оня ден се прибрах от "диагностика" в болница/стентове/ и един лев не съм дал,за три дни..със телк съм.Пълни изследвания,за които през Тошово време,ще си умрял докато ги направят!!

Коментиран от #77


Оценка:
-16 +23

ха ха
56 Отговор
Заплатите по онова време бяха по високи от сегашните. 120 лв беше най малката заплата като е увеличиш по десет става 1200 сегашния стандат. В соца хората имаха пари и не можха да си купят автомобили това беше проблема. Сегашните заплати с 600 лв. щще ти трябват деситилетия да си купиш нов автомобил.

Коментиран от #58


Оценка:
-25 +17

57
Този коментар е премахнат от модератор.
58
Този коментар е премахнат от модератор.
К.К.
59 Отговор

До коментар #14 от "Бесен Язовец":


Бъркаш годините, в трудовата книжка на дядо ми заплатата е 6.71 на ден в "Марица изток 3",седемдесетте години.

Оценка:
-2 +12

aaa
60 Отговор
1987 г. се дипломирах и започнах работа в машиностроителен завод като инженер конструктор със заплата 170.00 лв.Шлосерите вземаха заплати 600...900лв.Съпругата ми,която имаше средно специално образование, работеше в същото предприятие като чертожник и понеже имаше 3 г. стаж взимаше 180 лв???Работил съм в събота и неделя по 18 часа на 2 машини и за тези 18 часа съм заработвал 180 лв/10 лв на час/.30 г.работих високо квалифицирана работа в машиностроенето като конструктор и технолог/владея три 3D програми за чертане/ и никога не съм бил добре платен.В момента работя ниско до средно квалифицирана работа без никакво умствено напрежение и получавам заплата ,която не съм си мечтал.Извода-образованите бягат от България за да бъдат оценени,а държавата ни ще върви все надолу-за съжаление.

Коментиран от #78, #79


Оценка:
-5 +38

За дърводелеца
61 Отговор

До коментар #13 от "Дърводелец":


Човекът въобще не лъже,а ти ако си вземал такава заплата значи михлюза си ти.

Оценка:
-2 +5

Милен
62 Отговор
Който иска да си закупи руски автомобил може сам да провери колко струва и колко заплати ще са му нужни. След това да сравни с ценовата листа по онова време и да сметне колко заплати са му трябвали тогава. С изненада може би ще открие, че сега ще има нужда от по малко месечни заплати от колкото по онова време. Разликата е, че тогава си давал парите и си чакал с години да получиш покупката си, а сега я вземаш и я караш веднага, като плащаш лизингови вноски. Най вероятно по онова време с паричките на хората са строили заводите където ще оороизведът бъдещите им морално остарели коли. Тц, тц, тц гнусна работа

Оценка:
-8 +23

измет
63 Отговор

До коментар #23 от "Отечествен Фронт":


Точно комунистите сте най-мързеливи, дето искахте да работите във фабрика, а не на полето. Откраднахте земите на хора, уроди

Коментиран от #69, #107


Оценка:
-7 +25

!!!?
64 Отговор
Заплата на среднист - 85 лв., заплата на вишист - 105 лв.... чакаш за Москвич най-малко 15 години, а за Волга - забрави !!!?

Оценка:
-8 +22

Българин
65 Отговор

До коментар #1 от "сектант":


На всички комунисти им препоръчвам да прочетат тази статия на Факти:

fakti.bg/avto/453638-kakvo-mojeshe-da-se-kupi-na-zapad-na-cenata-na-vaz-azlk-zaz-i-gaz

Оценка:
-1 +22

!!!?
66 Отговор
На черно-бялата снимка - всички коли без чистачки. Чистачките бяха най-апетитната част от съветските кютуци !!!?

Оценка:
-1 +23

67
Този коментар е премахнат от модератор.
68
Този коментар е премахнат от модератор.
Гнус седесарска
69 Отговор

До коментар #63 от "измет":


Никой не ви конфискувал трънясали ливади мързеливи селяни

Коментиран от #73, #108


Оценка:
-18 +3

Петър Петров
70 Отговор
Сега искаме да видим ценовата листа за западните автомобили за 1976

Коментиран от #71


Оценка:
-1 +15

еми виж я
71 Отговор

До коментар #70 от "Петър Петров":


Виж я в пост 65

Оценка:
-0 +8

Ехооо
72 Отговор
Но след 10 години беше друго. 1986 Вартбург комби - 9100. Точно двойно увеличение за 10 години. И е 100% истина, защото за толкова го взех от мототехника Сливен. А колко годинки се чакаше ред да не говорим. А със 175 лева заплата токюгава, колко години събираха хората. И тогава и сега сме си бедни! И тогава и сега си ни крадат и нагло си лъжат!

Оценка:
-2 +24

измет
73 Отговор

До коментар #69 от "Гнус седесарска":


Е как никой, болшевиките я одържавиха. И не беше трънлясали, а обработваема земя, и не беше една нива, а десетки. Шумкари сте!!!

Оценка:
-2 +18

6666
74 Отговор
Тогава се чакаше 10 години за лада и волга а за москвич 5. Нямаше части за непрекъснато развалящите се съветски боклуци.ДЕФИЦИТ имаше за всичко. Само най-привилегированата класа в света на комунистите се вреждаха за по-хубави стоки и да не изброявам още..

Оценка:
-4 +20

Пейчев
75 Отговор
През 1981 от мототехника на Хладилника -
чисто нов москвич 2140Д от завода в Ловеч за 5700 лева без ред. Без ред имаше и Полски фиат 126, но беше по-скъп пък прекалено малък. Тогава му викаха "слонска обувка". Заплата 320 лв.

Оценка:
-6 +11

АБВГ
76 Отговор

До коментар #7 от "АБВ":


Разликата от 250лв.заплата и 1200лв.сега е следната. Разходите като ги извадиш тогава за наем, ток, вода и храна ти оставаха 150лв. и то не мога да се сетя за какво ще дадеш 100лв.ама айде. А от 1200лв.като си извадиш разходите наем 600-700лв.,ток 100,парно,вода храна и ако останат 200 пак добре.
А за тогавашните коли не можем да правим сравнение с днешни втора ръка. Но и доста коли от соца се търкалят по пътищата, а техни връстници от западно производство не ги виждам нещо.

Коментиран от #80, #81


Оценка:
-13 +11

Гост
77 Отговор

До коментар #55 от "Тарикат":


Е, сега не ти искат чантичка с луканка. Сега ти казват дай 100 лв.

Оценка:
-6 +6

Гост
78 Отговор

До коментар #60 от "aaa":


Малкия се дипломира 2000 година от университета и почна работа като инженер в местен завод със 160 лв основна заплата.

Оценка:
-7 +4

Гост
79 Отговор

До коментар #60 от "aaa":


А шлосерите им са били на 300 лв през 2000 година.

Оценка:
-2 +3

Бееен
80 Отговор

До коментар #76 от "АБВГ":


Наем ток и вода алооо наем на гарсонера във варна 120

Оценка:
-3 +2

ЧЕ ГЕ ВАРА
81 Отговор

До коментар #76 от "АБВГ":


МНОГО ХУБАВ СТРОЙ БЕШЕ ЗА КОМУНДРЕЛИТЕ НИЩО НЕ СЕ РАБОТИ ВРЪЗКИ НАВСЯКАДЕ И СЕ ПОЛУЧАВАШЕ ТИ НА МЕНЕ АЗ НА НЕГО ТОЙ НА ДРУГИЯ ТОЙ НА МЕНЕ

Оценка:
-6 +18

Георги
82 Отговор
До номер 7, кой в далечната 75 - та, е вземал 250 лв 🙄?

Оценка:
-2 +11

Бузов
83 Отговор
Освем че всички коли на чернобялата снимка са без чистачки,ясно се вижда че всички са с отворен преден капак.Предполагам са със свалени акумулатори.Дали е трябвало да си носиш ако купуваш?

Оценка:
-3 +6

художника
84 Отговор

До коментар #13 от "Дърводелец":


Дърводелец, през 81г. работех като заварчик на строежа на НДК в София. Бях "чирака" най-малкия в бригадата и ми даваха 610лв. чиста пара. А обикновено взимах 400лв. Така че "Нострадамуса" ти казва истината, пък ти колко си взимал си е твоя работа, ама недей да съдиш по себе си!

Оценка:
-11 +7

Гошко
85 Отговор
През 1982-ра година баща ми купи лада1500S за 3600$ от софийската мототехника, след като се върна от Либия след 2 години бачкане като сондьор (435$ заплата на месец). Чакаше да му се обадят, че има коли за продажба, около месец, после отиде да я купи, ама каза, че всичките 4 броя, които имало в мототехниката са били с проблеми. След още месец докара ладата, като пак разказа за проблема с липсата на акумулатор в нея, който проблем се разрешил с 20 лева под масата (акумулаторът беше сръбски, марка "Трепча"). Аз пък започнах работа през 1987-ма като елтехник с 4-ти разряд в химически завод (втора категория труд) със заплата от 155 лева. Ако баща ми не беше спестил тия пари за 2 години в пясъците, щяхме да караме кола нанай, за всичко се чакаше, дефицитът беше повсеместен и за всичко. Та, ходил съм по бригади, по летни лагери с бачкане в консервни заводи - беше си мизерия, няма какво да въздишате по онова време. Тия, които най-много страдат, страдат защото са били а) лентяи на държавна службица или б) най-вече по отдавна преминалата младост. Когато човек е млад може да живее в несгоди, в лишения и недоимък, но пак да бъде щастлив. Остарее ли, почне ли да гледа все назад - еми няма как да му е хубаво, казано е: старост - нерадост... Та така...

Коментиран от #102


Оценка:
-5 +30

Ей нещастник
86 Отговор

До коментар #1 от "сектант":


Да не би тогава друг да е плащал бензина и строежите от ония години?

Оценка:
-0 +3

ЖАЛКА РАБОТА
87 Отговор
1975 Г. ЗАПЛАТИТЕ БЯХА НИСКИ - ВИСШИСТ /ДОКТОР, ИНЖЕНЕР/ СТАРТИРАШЕ С 140 ЛВ. И РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ В ПРОВИНЦИЯТА ЗА 5 ГОДИНИ! ЕРГЕНСКИЯ ДАНЪК БЕШЕ 12%. "БОГАТИ" БЯХА КАФЕДЖИИ, КЕБАПЧИИ, БЕНЗИНДЖИИ, БАРМАНИ, СЕРВИТЬОРИ, ТАКСИМЕТРОВИ ШОФЬОРИ, СКЛАДАДЖИИ, МАГАЗИНЕРИ И ДРУГИ КОКОШКАРИ, КОИТО ТЕ "УДРЯХА В КАНТАРА" - ДОКАРВАЩИ СИ ПО 10 - 20 ЛВ. НА ЧЕРНО, НА ДЕН! ТЕЗИ "БАРОВЦИ" КАРАХА ЛАДИТЕ. Е, И ПАРТИЙНИТЕ СЕКРЕТАРИ.

Коментиран от #98


Оценка:
-4 +26

Я съм
88 Отговор

До коментар #30 от "Бесен Язовец":


А за мой човек знаеш ли нещо

Оценка:
-0 +5

32332323
89 Отговор
Имам спомени че през 87-88 год поработвах на строеж като общак. Тогава тръгнаха да се строят частни кооперации модерни. Работа имаше там.Даваха около 25-30лв на ден надница.

Оценка:
-4 +4

В е л и к и я
90 Отговор
Някои от тези коли не са били лоши за времето , но тоталния проблем е че не е имало резервни части , не е имало хубави гуми / това е тотален проблем/ и са карани със скапано масло , такова че сега ако го сипят в нова кола ще замине веднага двигателя .. ! А и горивото е било скапано , аз си спомням в карбуратора на моята лада четворка имаше два пръста пясък ... и пак вървеше !

Оценка:
-4 +4

Живял по това време
91 Отговор

До коментар #12 от "Бай Стоян":


Учител в средата на 80-те вземаше 180 лв., В МВР Един Ст. Лейтенант вземаше 350 лв. Еди багерист на голям многокофов багер тип рс, достигаше до 750 лв. С нощния труд.

Оценка:
-2 +8

Алфа Ромео
92 Отговор
Имахме навремето ВАЗ-21011 купувано 77 г., чувал съм от нашите че е струвало 6700 лева. Пътувахме редовно по международен път Харманли-Свиленград и там ставаше пределно ясно че соц-колите издишат и са морално остарели спрямо западните автомобили.

Коментиран от #95


Оценка:
-2 +9

бензино
93 Отговор
Добавям: цената на ВАЗ 21011 беше 6600 лв.

Оценка:
-0 +5

живял през соца
94 Отговор
Както сега,така и през соца минималната заплата растеше през годините.1972г. се уволних от казармата и след десет дни започнах работа в "Обработка на филми" със заплата 85лв. при минимална 80лв.
После учих занаят и започнах да практикувам.Минималната и средната заплата престана да ме интересува.Изкарвах добри пари.Ще кажа на младите,че през соца,които работеха,имаха някакъв занаят,изкарваха пари.Верно,нямаше много блага на пазара които да купиш.

Оценка:
-2 +8

бензино
95 Отговор

До коментар #92 от "Алфа Ромео":


ВАЗ 210... бяха много сигурни коли.Това което пишеш за ВАЗ 21011,не е верно.Ако е верно,че колата на вашите е издишала,значи,че е имала някакви неотстранени повреди.

Коментиран от #100


Оценка:
-6 +3

живял през соца
96 Отговор
Голем минус на соца беше,че създаваше голям дефицит почти на всичко.

Оценка:
-0 +8

живял през соца
97 Отговор

До коментар #14 от "Бесен Язовец":


Верен ти е коментара.Точно така беше.

Оценка:
-0 +0

Rado
98 Отговор

До коментар #87 от "ЖАЛКА РАБОТА":


Bелко Kънев 'Да обичаш на инат' ( 1986 ).

Оценка:
-0 +3

ВАЗ 2103
99 Отговор
Цените публикувани са от 1976г. Баща ми купи през 1980г. ВАЗ 2103 за 7600лв. т.е. за тези 4 години НЯМА "оскъпяване -надценка"

Оценка:
-2 +1

Алфа Ромео
100 Отговор

До коментар #95 от "бензино":


Нищо и нямаше, вред си беше, просто не можеше да се сравнява със западните подобни коли, нито по аеродинамика, нито по динамика и т. н.

Оценка:
-1 +9

спомням си
101 Отговор
Някои коли бяха без ред. Москвич 412, Фиат..... можеше да се купят веднага без ред.

Оценка:
-2 +2

ежко
102 Отговор

До коментар #85 от "Гошко":


Гоше, пари се изкарваха още 1975 година,ама трябва да знаеш къде да ги търсиш.Що си работил в завод от 8:00 до 17:00?Да беше отишъл в Коми да се поблъскаш,ама то си е като екстра казарма там.Да беше се хаванал да строий ТЕЦ2, ТЕЦ3...По ведомствените автубуси имаше редовно табели -"търсим хора".Щат 350лв,премии на всяко тримесичие по една заплата, "национален обект" -ощр 40 лв.Ненормиран работен ден -оп още някой лев, командировъчни, храна, на общежитие ще те приемат -ако си "бачкатор" едни 500лж.чисто ще ги взимаш, ако си обаче електоьенист 1 разряд -по малко от 700 няма да взимаш.Само инженер да не си -там не плащаха.Пари само за работнияеската класа.
Е...студ, дъжд те вали понякога, пътуваш по един час за работа,а мръсотия -колкото искаш.С какво ли не ги мамеха работниците да почват там, но логиката "що ми са 500 ,като и за 250 няма какво да си купя" важеше с пълна сила.
Имам честа да познавам заварчика със сертификат за заваряване на силно легирани стомани с номер ..0003.Работил е в "Първа комсомолска", дето стоеше на банкнотите от 20 стари соц.лева.По неговите думи още 1962 година чистата му заплата е била над 1000лв.

Оценка:
-4 +5

Настрадамус
103 Отговор

До коментар #13 от "Дърводелец":


Ти лъжеш бе мърльо Аз на теб ли да вярвам или на УП-3 доккумент за втора категория труд който ми издадоха от СМК като тракторист на транспонтен трактор .И точно тези години си избрах за пенсията 1985-86 -87 години .А ти като си работил като дърводелец каква заплата искаш като си бил или на щат и на трета най ниската категория труд И понеже лъжеш ще ти кажа че през 1979 година постъпих на работа във консервен комбинат като мотокарист и тогава минималната заплата беше 140 лева ,аз взимах малко над нея 150 лева . та тези дитирамби ги пей на някой който си няма хал хабер от минимални заплати ,средни максимални също .

Оценка:
-3 +1

Настрадамус
104 Отговор

До коментар #15 от ""със радиото"":


Абе ти какво искаш да пър@диш по цял ден на стола и да взимаш колкото мен ли бе Ние създавахме блага за да може вие да ги ползвате и да плюскате на готово и на отгоре на всичкото ревяхте и за пари .Ето за това соца беше по справдлив строй защото работниците бяха добре а бастунджиите и готованците си стояхте на топло и на щатна заплата и вали вей вашата си вървеше .Само че тогава имаше икономика и ние работниците ви изкарвахме заплатите .А сега няма икономика а със търговия няма пари пари има само със заеми които държавата взима да ви хрантути .Затова сега има работещи бедняци а готованците взимат незаслужено големи заплати за сметка на работническата класа .

Оценка:
-3 +5

Настрадамус
105 Отговор

До коментар #25 от "Дедо Пене":


Абсолютни ми лъжи сини ми приятелю през 1976 година бях във казармата и не знам каква е била заплатата тогава .Но знам че преди да вляза във казармата започнах работа като ученик на драглайн багер във УСМ И първата ми заплата беше 144 лева като бях взел и аванс 30 лева .Голяма радост беше тогава толкова пари на куп не бях виждал никога .При положение че Багеристите бяха първа категория труд ,ако разбира се си виждал какво е драглайн багер и колко трудна беше тази професия тогава .

Оценка:
-5 +0

Настрадамус
106 Отговор

До коментар #35 от "Йозеф":


Я ми покажи кой хора са карали нови автомобили на запад ,работниците ли ? Че и там беше една мизерия по лоша и от нашият соц .И имаше работещи бедняци дето не можеха да си покрият само месечните сметки за ток ,вода и храна .Тези дитирамби ги приказвай на някой друг не на мен .,че работниците на запад били по богати от нас били ама друг път .

Коментиран от #112


Оценка:
-5 +6

Настрадамус
107 Отговор

До коментар #63 от "измет":


Мързелив си ти а не аз защото имам 38 години и десет месеца трудов стаж като девет години втора категория труд и три години първа категория труд . А от трета категория труд имам 13 години на полето във държавно ДЗС към един институт във България . Та мързеливи са били майка и баща ти и ти отрочето им ,а не ние дето създавахме блага за да може вие готованците да ги ползвате .

Оценка:
-3 +2

Настрадамус
108 Отговор

До коментар #69 от "Гнус седесарска":


Ами как да му обясниш на човека че и преди 9 -ти септември и след него хората който влизаха във ТКЗС си запазваха собствеността на земята и за инвентара и за животните си .затова когато се връщаха земите на хората във началото на демокрацията хората си взеха наред със земите и животните и каруците и всичко което техните деди са дали на кооперациите и след това на ТКЗС -тата .Но всичко това го,пише във книгите Бразди през времето На Бочо Илиев и книгата справочник Създаване на кооперативното движение във България преди и след 9 -ти септември 1944 година .Като със гордост мога да кажа че Българинът нещо уникално за времето си влизаш във кооперацията като си запазваш собствеността на земята това никъде във света го е нямало даже и във Съветска Русия по онова време.

Коментиран от #111, #121


Оценка:
-9 +1

ПСР
109 Отговор
Бях много малък,когато тате закупи първата ВАЗ 2103.Ей,какво вълнение беше....чисто нова,миришеше странно,на ново....И двамата дядовци"дариха"по едни 1500 лева,плюс вноската,та им се получи сметката на нашите.

Оценка:
-0 +9

морски
110 Отговор

До коментар #10 от "Настрадамус":


И аз вземах такава заплата през 80те ,обаче нямаше почти нищо което да ти хареса в магазините! Човек можеше да купи само Москвич 2140Д и ЗАЗ почти без да чака , а за друг автомобил или чакаш или на търг!И не забравяй че няколко години частните продажби на автомобили бяха забранени!

Оценка:
-1 +6

чичо
111 Отговор

До коментар #108 от "Настрадамус":


Какво да му обяснява ?Днес случайно майка ми разправяше как през 1956г дядо и пра дядо вършеели в двора и комунягите чакали и прибирали всичкото жито че и след това ходели с шишове и проверявали дали не са скрили зърно! А на оградата написали враг кулак! Като им взели нивите и пра баба починала от притеснение!

Оценка:
-3 +6

Първите ми
112 Отговор

До коментар #106 от "Настрадамус":


впечатления от Запада по ОНОВА време бяха приз 1978 в Западен Берлин. Очаквах много повече - и видях просяци, хора като нас и доста меко казано неадекватни младежи. И понеже все още не знаех немски, когато се върнах, потърсих в речника фразата "Ich bin hugrig", която държеше пред себе си един около 50-60 годишен мъж с очила и интелигентен вид. Оттогава се съмнявам в оценките за Запада . особено от хора, които не го познават...

Оценка:
-3 +3

Ами
113 Отговор

До коментар #18 от "Само да вметна":


Да кажа и аз, през 1977г започнах работа в БДЖ като локомотивен машининист. Заплата ми беше 560лв. 1ва категория труд.

Оценка:
-2 +1

ГЕРБОКРАД
114 Отговор
ПО - ДОБРИ ГОДИНИ ОТ СРЕДАТА ДО КРАЯ НА СОЦА НЯМАШЕ И НЯМА ДА ИМА НИКОГА , ВСИЧКИ ИМАХА ПАРИ А ПЕНСИИТЕ БЯХА КАТО ЗАПЛАТИ ........................ БЯХА , ДО ИДВАНЕТО НА БАШ КРАДЦИТЕ ОТ СДС И БСП ! СЕГА ДА НЕ СИ БАЧКАТОР И ПЕНСИОНЕР - ЖИВ СИ УМРЕЛ ! ПО ЛОШО ОТ СЕГА НЕ Е ИМАЛО НИКОГА ЗА ПРОСТИЯ НАРОДЕЦ !

Оценка:
-4 +3

Странджа Сакар
115 Отговор

До коментар #13 от "Дърводелец":


Живял съм в миньорски град. Средната заплата на редови миньор беше около 700-750 лева. Имаше обаче по-добре обучени миньорирмайстори ,т.н. коминджии - копаеха вертикални шахти за руда. Тия стигаха до 900-1000 лева. В края на месец август беше миньорския прзник и тогава раздаваха премии по няколко хиляди лева. Да не говорим,че кагато въведаха постановлението за Странджа-Сакар заплатите на всички работещи скочиха с по наколкостотин лева. Имах приятел млад доктор без специалност,който вземаше малко над 700 лева и за една година си купи "Москвич".

Оценка:
-1 +1

Veskonti
116 Отговор
Гледам сериозно плюнчене пада върху "Онова време" и колите от Соца, няма лошо,всеки има право на мнение но да ви питам нещо .. Сега като взимате по 1000-1500 лв. какви коли карате ? Мога да ви отговоря защото го виждам по пътищата, 25-30 годишни талиги, пребити, морално уморени от каране.

Коментиран от #119


Оценка:
-2 +4

Съдията Дред
117 Отговор
Да се присъединя и аз. Единственото хубаво на онова време беше, че бях млад. За друго не съжалявам. А кола си купих през 1984, Шкода 105. Единственото и положително качество бе, че не търсех обществен транспорт. Е, може би и това, че харчеше по малко от Жигули или Москве. Пък и с такава кола се научих как да се справям с прословутото недозавиване. А какви гаджета возех в нея. Сега в нова Мазда да не разправям какво е.

Оценка:
-1 +2

118
Този коментар е премахнат от модератор.
Кракра
119 Отговор

До коментар #116 от "Veskonti":


Ми нормално. 20-годишна западна кола е по-добра от чисто нов соц Москвич.

Оценка:
-1 +1

Много лъжеш
120 Отговор

До коментар #10 от "Настрадамус":


По тия години аз като офицер нямах такава заплата. Заплатите на работниците бяха на половина от това на военните и директорите.
Много се крадеше по него време. Нямаше здрав контрол.Затова фалира нашата България.

Оценка:
-0 +1

Беше време на Мошенници
121 Отговор

До коментар #108 от "Настрадамус":


Аз имам документи от това време, когато нямаш пари да си платиш данъка и ти вземат 100 броя овце. Защото те водят КУЛАК и ти пречат във всичко. После наказват самотни жени на безплатен труд да работят с каруцата си и това в град ..
Голяма мъка имаше и голяма мизерия, когато ти вземат добитъка и земите за да оцелеят комунистите. А, когато СДС започна да възстановява земеделските земи, тези дадените на безимотните е тези които бяха отнети от собственици с Нотариални актове , като ги събраха, ЧУДО! Няма толкова земя в наличност, естествено! И тогава СДС и БКП/БСП, започнаха за невърната земя над 300дка да раздават компесаторни бонове. Това беше направено за депутатите, да изкупят боновете вместо по цена 1лв за по 11-13ст.защото БКП фалираха Държавата и народа за да не умре втори път от глад си продаде хартийките. Проверете сами, как кака ви Корни с такива хартийки плати първа и последна вноска за държавен имот! Никак не им е удобно да им го припомня бати Бойко, какви бандити са. Ще гласувам за ГЕРБ! СРОИТЕЛИ НА НОВА БЪЛГАРИЯ!

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Румяна Бъчварова
Вътрешният министър Румяна Бъчварова коментира представянето на Ирина Бокова в състезанието за генерален секретар на ООН.
Представянето на Бокова в битката за ООН не е убедително"

Още бисери
ТОП 5