ФАКТИ.БГ

Електрическото Volvo C40 Recharge дебютира с 402 конски сили

Това е вторият електрически автомобил в гамата на шведите

Публикувана: 2 Март, 2021 17:17
115 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2531
  • Електрическото Volvo C40 Recharge дебютира с 402 конски сили - 1
  • ШРИФТ ПЕЧАТ
    Вашата оценка:
    Оценка 4.2 от 5 гласа.

    По-рано днес ви информирахме, че от Volvo планират да продават единствено автомобили на ток след 2030 година, а ето че представеното C40 Recharge прави стъпки именно в тази посока. До момента единственият електромобил в гамата на шведите бе Volvo XC 40 Recharge.

    Купеобразният SUV C40 Recharge взаимства платформа и технологии от XC 40, но за разлика от него използва само електромотори и не се предлага с бензинов или дизелов агрегат. Размерите на двата кросоувъра са идентични, като промени се наблюдават в долната част на предната броня при C40 Recharge, както и в по-малкия с почти 7см просвет.

    Страничната линия също е различна, като специфичната форма на тавана отнема част от мястото за пътниците в задната част, но пък не намалява капацитета на багажника или поне така твърдят от Volvo.

    Задницата е мястото където промените са най-видими, стоповете са с променена форма и освен че продължават вертикално към тавана, те са почти свързани и хоризонтално. Малък спойлер може да се види на капака на багажника, а липсата на имитация на ауспуси, също е промяна която виждаме в сравнение с XC 40 Recharge.

    За задвижването се грижат два електромотора, по един на всяка ос, а сумарната им максимална мощност достига 402 конски сили. Максималния въртящ момент е 660 нютона, а ускорението от 0 до 100км/ч. отнема 4.7 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена на 180км/ч.

    Батерия с използваем капацитет от 72кВч. ще осигурява пробег от около 420км, а бързо зареждане от 0 до 80% ще отнема 40 минути.

    Интересно е че продажбите на новото Volvo ще бъдат осъществявани изцяло онлайн. Очаква се цените на модела да бъдат обявени съвсем скоро, а производството ще започне в следващите месеци в завода в Белгия.

    Поставете оценка на статията:
    Оценка 4.2 от 5 гласа.

    Въвеждане на коментар към статията
    Име :


    Напишете кода от картинката
    Визуална кептча
    Коментар:
    Коментари към статията
    тарикату
    1 Отговор
    няма шанс срещу голфу

    Оценка:
    -16 +6

    12345
    2 Отговор
    Още конкуренти на Тесла, а Илонопоклонниците сънуват 20 милиона продажби.

    Коментиран от #3, #8


    Оценка:
    -17 +13

    ГруЮ
    3 Отговор

    До коментар #2 от "12345":


    Това не е просто конкуренция. Това е премиум клас..а скоро ще се включи и Ауди, и дори Хуавей.Няма да им е никак лесно на Тесла

    Коментиран от #5


    Оценка:
    -9 +20

    Ахаха
    4 Отговор
    Ох малелей 400 км пробег.

    Оценка:
    -4 +14

    Гоуст
    5 Отговор

    До коментар #3 от "ГруЮ":


    Е то ауди се е включило по скъпи и по малко производителни.А това нещо на снимката е просто комично.

    Коментиран от #6, #7


    Оценка:
    -12 +12

    ГруЮ
    6 Отговор

    До коментар #5 от "Гоуст":


    Волво комично? Няма как да се съглася.

    Оценка:
    -8 +12

    ГруЮ
    7 Отговор

    До коментар #5 от "Гоуст":


    Да не говорим, че точно това на снимката откъм дизайн, пропорциии, технически показатели и качество, просто няма как да има забележки.

    Коментиран от #9


    Оценка:
    -7 +7

    DrivingPleasure
    8 Отговор

    До коментар #2 от "12345":


    Един собственик на Ягуар трябва да плати 30 000 паунда за смяна на батерията... скоро електропоклонниците ще почнат да изчезва :)

    А тесларастите успокояват, че Илончо вграждал батериите в шасито като интегрална част - там даже и на замяна не подлежи - баш тоталка си е :)

    Като им бръкнат надълбоко в джоба ще забравят за тия простотии и нема да питат и колко пуши дизеларкат ми от де могат да си вземат и тя :D

    Коментиран от #10, #11


    Оценка:
    -10 +14

    Гоуст
    9 Отговор

    До коментар #7 от "ГруЮ":


    Хаха дизайн на нищо неприлича.

    Оценка:
    -8 +5

    Рено ентусиаст
    10 Отговор

    До коментар #8 от "DrivingPleasure":


    Е другият вяриант е 1.1 три циоиндъра.Нали се сещаш че за твойте осмаци вече няма място свиквай.

    Оценка:
    -4 +11

    ГруЮ
    11 Отговор

    До коментар #8 от "DrivingPleasure":


    Спокойно, всички ще минем на ток. Искаме или не. Да не забравяме, че тези технологиии сега навлизат и им предстои сериозно развитие. А ДВГ е вече зряла технология. Там няма кой знае какво технологично бъдеще.

    Коментиран от #15


    Оценка:
    -5 +10

    a!aa!a
    12 Отговор
    за електрички преглеждайте evspecifications.com има доста инфо, особено по техническите характеристики (ускорение, скорост, пробег с едно зареждане и т.н.)

    Оценка:
    -0 +5

    DrivingPleasure
    13 Отговор
    1во - даже и 1.1 е по-добре от електричка.
    2ро - електричките тепърва ще си покажат всички проблеми
    3то - в момента в който разберат, че електричеството не решава никaкви проблеми ще почнат пак да правят и V8 че и V12 :)

    Коментиран от #16, #68


    Оценка:
    -11 +9

    Пак си помисли
    14 Отговор
    Към момента Tesla има около 20% пазарен дял от продажбите на електромобили, като през миналата година са продадени около 2 милиона и половина електромобили.

    Ако всички спрат да правят автомобили с ДВГ до 2030 година, а Тесла запази само пазарния си дял, колко автомобила ще продава годишно?

    Не забравяй, че електромобилите не взимат от пазарния дял на Тесла, а взимат от пазарния дял на ДВГ. Както виждаш пазарния дял на Тесла не се увеличава с годините. Напротив, намалява, но продажбите им се увеличават.

    Оценка:
    -6 +9

    DrivingPleasure
    15 Отговор

    До коментар #11 от "ГруЮ":


    То е физически невъзможно да минем всички на ток, ще се раздадат сега едни кинти за ел... па после ще измислим нещо друго за раздаване на кинти :)
    ДВГ може да няма мегдан за голямо технологично развитие, но за сметка на това има такъв за горивата, и ако те се сменят ще имаш точно евтиния и бърз прогрес който ти трябва за да се позапази природата...
    Включая може да гориш водород в ДВГ и отзад да не излиза нищо - те тоя номер даже електрчката не го владее :)

    Коментиран от #17, #18


    Оценка:
    -8 +7

    Те и сега могат да произвеждат V12
    16 Отговор

    До коментар #13 от "DrivingPleasure":


    Но не могат да се наплатят на емисии! Вече е въведено който цапа-плаща и безплатен обяд повече няма да има.

    Коментиран от #19


    Оценка:
    -5 +7

    Кое му е невъзможното
    17 Отговор

    До коментар #15 от "DrivingPleasure":


    За да минем на ток?

    Коментиран от #21, #22


    Оценка:
    -5 +7

    Смех
    18 Отговор

    До коментар #15 от "DrivingPleasure":


    Блещиш глупости.Феррари се отказват от В12.Наистина ли си мислиш че фирмичка като бмв ще продължи с тях

    Оценка:
    -6 +8

    DrivingPleasure
    19 Отговор

    До коментар #16 от "Те и сега могат да произвеждат V12":


    А ако този V12 не изхвърля емисии ;)
    Представи си, че зареждаш с гориво правено от въглероден диоксид изхвърляш килограм СО2 и с него правят ново гориво, което зареждаш в резервоара - тоест караш с 0 емисии

    Сега си представи електричка, която за да и направиш батериите отделяш тонове СО2, а после за да я заредиш добавяш нови и нови емисии - в развита Европа са 300 грама на киловат

    А сега според тебе кое е по-добро за екологията и кое спасява света? Великолепния V12 или вибраторче на колела ;)

    Коментиран от #20, #28


    Оценка:
    -7 +6

    Хо хо хо
    20 Отговор

    До коментар #19 от "DrivingPleasure":


    А сега приеми нещо за природна даденост.ДВГ затова се нарича с вътрелно горене щото се изгаря гориво.Ама то при процеса горене се отделя ЦО2 демек няма как двг да не отделя ЦО2.

    Оценка:
    -5 +7

    Рено ентусиаст
    21 Отговор

    До коментар #17 от "Кое му е невъзможното":


    Естествено че минаваме на ток.

    Оценка:
    -4 +8

    DrivingPleasure
    22 Отговор

    До коментар #17 от "Кое му е невъзможното":


    Петрола съставя над 1/3 от енергията, която Европа потребява, в развиващите се държави даже повече.
    Сега ми кажи как ще стане да замениш 80% от сега съществуващите енергийни източници с ВЕИ и отгоре на това да добавиш нови, които да покрият петрола...
    Самия Мъск от доста време говори за недостиг на суровини за батерии, просто забрави, че масовата електрификация ще е толкова масова

    Коментиран от #23, #30, #36


    Оценка:
    -6 +7

    Рено ентусиаст
    23 Отговор

    До коментар #22 от "DrivingPleasure":


    за АЕЦ да си чувал.А масовата електрификация е въпрос на време.Зои се продава повече от Клио почти всички продадени 208 и туинго са от електрическите версии а в Америка Тесла все повече заменят двг.Е сега вярно е че на бмв електрическите модели не се продават ама то и ги няма след фиаското на и8 и и 3.

    Коментиран от #24


    Оценка:
    -3 +9

    DrivingPleasure
    24 Отговор

    До коментар #23 от "Рено ентусиаст":


    ако построиш толкова АЕЦ няма да имаш достатъчно ядрено гориво ;) Англетата говорят как вече а ЕКО щото не горели въглища... ама 60% от тока им идва пак от фосилни горива ;)
    А при около 100 милиона коли годишно да се хвалиш с 2-3 милиона електрички, като в това число вкарваш и плъг-ините да уплатнят цифтата и субсидираш продажбите ... е няма да е скоро!
    Тепърва ще излизат проблемите и тепърва дори и интисиазираните ще дават заден от електричеството

    Коментиран от #25, #27


    Оценка:
    -8 +3

    Рено Ентусиаст
    25 Отговор

    До коментар #24 от "DrivingPleasure":


    Верно ли ама има ядрено гориво колкото щеш.Един кг ядрено гориво се равнява на тонове въглища които също не са неизчерпаеми нито по-често срещани.

    Оценка:
    -4 +8

    Бай Онзи
    26 Отговор
    Волово скапани китайски ширпотреби пълни с проблеми започнах да ги гоня и тях от сервиза си вече да си чука главата некой друг с тех както френските боклуци те са си всъщност кооперация с френски мотори.

    Коментиран от #32


    Оценка:
    -7 +2

    Ееееее
    27 Отговор

    До коментар #24 от "DrivingPleasure":


    Защо толкова се опитваш да ни убедиш, в нещо което и малките деца разбраха, че не е така? Ясно се разбира, че е заради лични интереси!

    Коментиран от #29


    Оценка:
    -3 +9

    А как се произвежда това гориво
    28 Отговор

    До коментар #19 от "DrivingPleasure":


    Не се ли усещаш че в един и същ коментар сам си противоречиш? Хем токът бил мръсен, хем ще ползваш минимум пет пъти повече ток за изминат километър, за да събереш въглеродния диоксид от въздуха, да разложиш водата на водород и кислород, след това да ги събереш в синтетично гориво което ще струва минимум 10 лв литъра, което да изгориш в двигател, който има нужда от обслужване, за да отделиш въглеродния двуокис отново. Много по-логично е, да се използва само една пета от този ток за да изминеш същото разстояние и още една пета, за да събереш въглеродът и повече да не го пускаш в атмосферата. Това ще е много по-евтино и много по-екологично.

    Коментиран от #31, #34


    Оценка:
    -5 +2

    Бай Онзи
    29 Отговор

    До коментар #27 от "Ееееее":


    Що да не тага пичага? Ха ти ми обясни? Има тещо верно че електромобилите ще дадат заден ход оти всички ревът ме нема да има достатъчно необходимо електричество за да се зареждат а ако се замислиш малко от екологична гледна точка също не е чак толкова екологично да се кара ел.автомобил.Защо е така те оставям ти да се досетиш понеже си окумуш момче както се вика.

    Оценка:
    -4 +4

    А ти не забравяй
    30 Отговор

    До коментар #22 от "DrivingPleasure":


    Че за изминаване на километър с електромобил е необходима пет пъти по-малко енергия, отколкото за изминаване с бензин или дизел. Тоест като заменим течните горива, ще се нуждаем от пет пъти по-малко енергия.

    Ако до днес един собственик на x5 е харчил по 20 000 киловатчаса годишно, като се качи на Тесла модел Х, ще харчи по 4 000 киловатчаса годишно.

    Коментиран от #33


    Оценка:
    -6 +5

    Бай Онзи
    31 Отговор

    До коментар #28 от "А как се произвежда това гориво":


    Точно така именно ти му го обясни подробно вече приятелю аз нарочно не го направих за да може сам да се сети щом претендира че е много умен.

    Оценка:
    -1 +5

    Рено Ентусиаст
    32 Отговор

    До коментар #26 от "Бай Онзи":


    Къде месиш френските коли с волво не е ясно.АМа то като си т.п е доживот

    Оценка:
    -6 +5

    Бай Онзи
    33 Отговор

    До коментар #30 от "А ти не забравяй":


    Ми неее така не си прав.

    Коментиран от #37


    Оценка:
    -3 +0

    DrivingPleasure
    34 Отговор

    До коментар #28 от "А как се произвежда това гориво":


    Цъ, ще струва около 1евро, при реална конкуренция с тенденция за надолу.
    Складирането само на въглерода ще е не по-малко безумно начинание.
    И като цяло при синтетика имаш доста по-високи шансове за чист ел източник до производството, отколкото да имаш чист източник за зареждане. Една не малка част от това електричество може да дойде от сега ползваните мощности за добив на петрол - просто ще се ползват за да въртиш съществуващия въглерод вместо да се произвежда нов
    И защо никой никога не смята енергията за батериите? от изкопаването през изработката до последващото рециклиране...

    Коментиран от #35, #55


    Оценка:
    -4 +4

    Бай Онзи.
    35 Отговор

    До коментар #34 от "DrivingPleasure":


    Точно това обяснява и д-р Йонко Мермерски той ми е личен приятел и е просто много в час с това направил си е лично изследване човека а едва ли и ма тук сред нас некой с по-голем мозъщ от неговия.

    Оценка:
    -0 +0

    Материали има достатъчно
    36 Отговор

    До коментар #22 от "DrivingPleasure":


    По едно време се притесняваше за липса на никел, но си купи мина в Индонезия и ще прави преработвателно предприятие там, а дотогава вместо никел ще ползва желязо. Или и той е дефицитен материал според тебе?

    И забележи че след като световното производство достигне до 20 тераватчаса батерии годишно, от този момент нататък няма да се налага да се добиват нови материали, защото ще са достатъчни за новото производство и батериите ще излизат много по-евтини.

    Коментиран от #49, #50, #63


    Оценка:
    -4 +3

    Обоснови се
    37 Отговор

    До коментар #33 от "Бай Онзи":


    Защо смяташ, че не съм прав? Колко харчи Тесла и колко харчи Х5 на 100 километра?

    Коментиран от #39


    Оценка:
    -0 +0

    Рено Фен
    38 Отговор
    Защо никой не смята че просто китайците са много а и напълно излишни.Както японци виетнамци и всякакви отпадъци.

    Оценка:
    -6 +1

    Рено Фен
    39 Отговор

    До коментар #37 от "Обоснови се":


    Едното харчи 0л на 100 км а другото 10-16 на сто градско среднов зависимост от двг.Сети се кое колко.

    Коментиран от #42, #47


    Оценка:
    -7 +3

    Ааааааа
    40 Отговор
    Прочетох една статия и ще ви питам! В Норвегия има 350 хиляди електрически коли, знаете ли какъв процент от електрическата енергия, която се използва в Норвегия е отишла за зареждане на автомобилите? Ще отговоря в по-късен коментар, но ще са ми интересни и вашите отговори! Не от произведената, а от използваната енергия, какъв е процента за електромобилите?

    Коментиран от #41, #44


    Оценка:
    -3 +1

    Каскетчик
    41 Отговор

    До коментар #40 от "Ааааааа":


    под 10%

    Оценка:
    -2 +1

    Бай Онзи
    42 Отговор

    До коментар #39 от "Рено Фен":


    Абе нема какво да ти се обосновавам.ти ако имаш малко сиво вещество там горе сам ще се сетиш как се пройзвежда енергията за любимите ти ел.автомобили Тесла с какви разходи е свързана това пройзводство на енергия?

    Коментиран от #43


    Оценка:
    -2 +5

    Рено Фен
    43 Отговор

    До коментар #42 от "Бай Онзи":


    А как се произвежда енергията за автомобилите с двг.Купето каросерията окачването салона са същите само дето ел двигателят предавателната кутия и батерията имат много по-малко и по-прости елементи изискващи по-малко консумируема енергия отколкото двг еле па v8 v12 v16 и тн.А за директното замърсяване при експлоатация и дума не може да става

    Коментиран от #45, #59


    Оценка:
    -4 +6

    DrivingPleasure
    44 Отговор

    До коментар #40 от "Ааааааа":


    Не знам какъв е процента, но знам че Норвегия използва повече електричество от Швеция при двойно по-малко население - със сигурност в това имат пръсти и електричките

    Коментиран от #46, #73


    Оценка:
    -5 +8

    DrivingPleasure
    45 Отговор

    До коментар #43 от "Рено Фен":


    Изключая супер спортните автомобили ще се учудиш колко малка е разликата в емисиите, които ще изхвърли ДВГ и ЕЛ, в освен ако не редуцрат батериите - тоест пробега, което усилено се говори, че ще е бъдещето. ДВГ в повечето случаи предлага и по-чисти алтернативи! Избива се само с огромен километраж на някоя служебна кола - никакво спестяване на СО2 няма от електрификацията!

    Оценка:
    -4 +7

    Аааааа
    46 Отговор

    До коментар #44 от "DrivingPleasure":


    Кажи колко процента? Залагания не мога да направя, защото сме във форум, но ми е интересно, какви цифри ще излязат? Един колега, вече е написал под 10! Други отговори?

    Оценка:
    -2 +2

    Енергия не се мери в литри
    47 Отговор

    До коментар #39 от "Рено Фен":


    А в киловатчас. Колко харчи едното и колко другото SUV?

    Коментиран от #48


    Оценка:
    -1 +1

    Рено Фен
    48 Отговор

    До коментар #47 от "Енергия не се мери в литри":


    Говорим за отделен цо 2 не за консумирана енргия.ДВГ не може да се сравнява по ефективност с ел двигателя и дума не може да става.

    Коментиран от #52


    Оценка:
    -2 +5

    Рено Фен
    49 Отговор

    До коментар #36 от "Материали има достатъчно":


    Няма да му трябват лидерите при ел колите са Рено и Пежо-Ситроен.

    Оценка:
    -2 +1

    фактичесткой
    50 Отговор

    До коментар #36 от "Материали има достатъчно":


    А как се добива никела и отде енергия за тва?

    Коментиран от #53


    Оценка:
    -1 +2

    Ааааа
    51 Отговор
    Данните са интересни, ще има има изненадани! Няма достатъчно отговори!

    Коментиран от #54


    Оценка:
    -1 +0

    Ами нали затова говоря
    52 Отговор

    До коментар #48 от "Рено Фен":


    Точно защото електродвигателите са много по-ефективни, тази една трета която се пада на енергийния микс на течните горива, ще може да се замести с много по-малко електроенергия.

    Ако досега енергийния микс на едно семейство е бил 10 мегаватчаса електричество и 20 мегаватчаса горива за автомобила, две трети от енергийния микс на това семейство се пада на течните горива. Ако бъдат заменени с ток, с колко процента се вдигне консумацията на електроенергия? Дали сметката ще стане тройна в киловатчаси и пари?

    Коментиран от #76


    Оценка:
    -2 +2

    Ако транспорта е електрически
    53 Отговор

    До коментар #50 от "фактичесткой":


    А електроенергията 100% чиста, откъде ще дойде замърсяването и какво значение има колко е енергията? Нали в крайна сметка това е крайната цел. Още веднъж ще повторя че при достигане на производство 20 тераватчаса батерии на година, вече няма да има нужда от изкопаване на нови материали. Материалите от рециклирането на старите батерии ще са достатъчно.

    Коментиран от #56, #57


    Оценка:
    -3 +3

    Аз ще ти отговоря
    54 Отговор

    До коментар #51 от "Ааааа":


    Под един процент от консумацията се пада на електрическите автомобили. В Норвегия абсолютно всичко е на ток, включително отоплението в тази северна студена страна. Дори най-икономичния климатик който харчи един киловат и отделя 3 киловата топлина, за 24 часа ще изхарчи 24 киловатчаса, като затопли едно помещение. За 50 км в зимни условия, са достатъчни 10 киловатчаса за зареждане на електромобил.

    Оценка:
    -3 +2

    Пропуснах цената
    55 Отговор

    До коментар #34 от "DrivingPleasure":


    За изминаване на едно и също разстояние, субсидираната цена на водорода в момента е минимум два пъти по-скъпа от бензина, а за да направиш от него синтетично гориво със същата калоричност трябва да добавиш и цената за извличане на въглеродния диоксид от въздуха, което засега е адски скъпо удоволствие в сравнение с извличането му от въглища, които обикновено се използват за синтетично гориво, и цената става космическа. Ако можеше да се произвежда толкова евтино водород, то водородните автомобили щяха да станат масови, но сега нямат никакви шансове точно заради цената на водорода. Синтетичното гориво пък въобще няма шанс за леките автомобили!

    Илон Мъск също даде 100 милиона долара награда за най-ефективното извличане на въглероден двуокис от въздуха, за да прави синтетично ракетно гориво, защото не може да направи ракетите електрически. Но там цената не е от такова голямо значение, колкото принципа!

    Коментиран от #58


    Оценка:
    -2 +1

    фактичесткой
    56 Отговор

    До коментар #53 от "Ако транспорта е електрически":


    А откъде енергия за рециклирането им

    Коментиран от #62


    Оценка:
    -1 +3

    фактичесткой
    57 Отговор

    До коментар #53 от "Ако транспорта е електрически":


    Кое и е чистото отде енергия за да се произведат фотопанеоите и ветрогенераторите.А ми да се добият материалите за тяхното производство а ми транспортирането им до завода а ми да се трансформират тея матряли?

    Коментиран от #64


    Оценка:
    -1 +3

    Мдам
    58 Отговор

    До коментар #55 от "Пропуснах цената":


    А колко е просто да се намали населението на Азия.

    Оценка:
    -0 +2

    59
    Този коментар е премахнат от модератор.
    Бай Онзи
    60 Отговор
    Не знам на какъв се правиш по-скоро искаш да минеш за голем умник но този път ще бъда изчерпателен.Досега ти обясняваме как се пройзвежда електричество а как се пройзвежда гориво за ДВГ много по-екологично и с по-малки разходи от електричеството нужно да захрани твоя ел.двигател.За момента да така е не замърсява ел.двигателя замърсяването е при пройзводството на горивото за твоя двигател освен това е нужно да имаме поне още няколко АЕЦа за пройзводство на енергия тук в БГ.ако всички разсъждаваме като теб и караме на ток понеже ще има недостиг на ел.енергия.Отделно ел.автомобилите са особенно подадтливи към цялостно изгаряне изведнъж включително с водача за секунди има немалко случай ако си чел.Умнико

    Коментиран от #67


    Оценка:
    -1 +3

    Аааааа
    61 Отговор
    Малко се включиха в отговора! Но все пак, отговора е интересен! Електрическата енергия, която е ползвана за зареждане на 350 хиляди електрически коли в Норвегия е 0,5 (нула цяло и пет) процента от консумираната енергия в държавата! Много, нали? Направо са я закъсали за ток!

    Коментиран от #75


    Оценка:
    -5 +1

    От новите батерии
    62 Отговор

    До коментар #56 от "фактичесткой":


    И от възобновяеми източници. Без батерии, няма 100% възобновяема енергия. Няма електрички, няма сигурност на енергийната система.

    Оценка:
    -2 +0

    дада
    63 Отговор

    До коментар #36 от "Материали има достатъчно":


    Как става това взимаш 1 свършила батерия рециклираш я и получаваш пак 1 батерия.

    Коментиран от #65


    Оценка:
    -0 +4

    Откъдето ползваме и сега
    64 Отговор

    До коментар #57 от "фактичесткой":


    С разликата, че един панел си изчиства въглеродния отпечатък за 2 години, ако е произведен с енергия от въглища, а след това още 28 години произведа чиста енергия.

    100 киловатчасова батерия има 5 до 7 тона въглероден отпечатък. Ако се зарежда с ВЕИ и енергията се ползва през нощта, вместо въглищна или газова централа, за всяко зареждане ще пести по 100кг въглероден диоксид. След 50-70 зареждания, ще си изчисти въглеродния отпечатък, а дори старите поколения батерии имат 1000 цикъла живот, а новите около 5000.

    Ако се ползва за автомобил, позволява 500км пробег по 130гр на км пести по 65 кг на зареждане. След стотина зареждания е чиста!

    Коментиран от #70, #72


    Оценка:
    -3 +1

    Вероятно
    65 Отговор

    До коментар #63 от "дада":


    Ще получиш повече от една батерия. Новите батерии използват много по-малко материали за единица капацитет. Новата батерия за Нисан Лийф е със същите размери и тегло, но с два пъти по-голям капацитет.

    Коментиран от #69, #71


    Оценка:
    -3 +0

    джоджен
    66 Отговор
    Волво,най-големият боклук.Имам приятел караше V50,2.0 D набиваше хиляди левове за ремонт,накрая фалира човека от това волво и я продаде.

    Оценка:
    -0 +1

    Дрън дрън дрън та дрън
    67 Отговор

    До коментар #60 от "Бай Онзи":


    За 2 милиона електромобила трябва 5 тераватчаса годишно допълнително производство на ток от 50 които произвеждаме сега. Само износа БЕШЕ 10 тераватчаса, но вече е по-малко от 5 и намалява. Тоест не ни трябва нито една нова централа допълнително.

    Само че ни трябват 200 милиарда лева да си купим 2 милиона евтини електрички, което е по-големият проблем. Скоро не се очакват нито проблеми с зареждане на електромобили, нито пък самите електромобили. Спи спокойно!

    Оценка:
    -2 +1

    Размисли и страсти
    68 Отговор

    До коментар #13 от "DrivingPleasure":


    Хехехе те навремето и конярите са приказвали като теб за прохождащото двг преди стотина години ама сега отглеждането на коне и хоби на богатите в нормалните държави и само в бг-то лилавите все още ползват каруци...та нищо ново,навсякъде по широкия свят хората минават ел.автомобили но в бг. ориента лилавите ще продължат да си ползват каруците ...

    Оценка:
    -3 +1

    дада
    69 Отговор

    До коментар #65 от "Вероятно":


    нали няма да има нужда от изкопаване на материали за производството на елементите за батерията как ще рециклираш тая батерия без да
    използваш нови материали за тея елементи и пак да има 1 батерия. ще и намалиш теглото 2,3 -5 пъти ама накрая как ще стане на минус незнам щом няма да се изкопават нови

    Оценка:
    -1 +4

    фактичесткой
    70 Отговор

    До коментар #64 от "Откъдето ползваме и сега":


    А за да изкопаш тия въглища с ротори багери къртачи и тн. откъде иде енергията.Второ въглищата възобновяеми ли са трето запасите им намаляват ли.

    Оценка:
    -1 +3

    Гоуст
    71 Отговор

    До коментар #65 от "Вероятно":


    Естествено това са глупости.Една батерия си е една батерия два електрода от двете страни и електролит между тях.Просто бутат повече такива клетки за да получат по голям капацитет.Развитие от литиево йонната батерия от ранните 90-те досега няма.

    Коментиран от #77


    Оценка:
    -1 +2

    Рено ентусиаст
    72 Отговор

    До коментар #64 от "Откъдето ползваме и сега":


    Знаеш ли че един панел за жизненият си цикъл не може да трансформира само енергията необходима за собственото си производство.Тогава кво произвежда.

    Коментиран от #79, #88


    Оценка:
    -1 +3

    Всичко ток
    73 Отговор

    До коментар #44 от "DrivingPleasure":


    Днес поредния монтаж - три зарядни на фирмен паркинг. Ние си действаме, а ти си пиши ;)

    Коментиран от #74


    Оценка:
    -2 +2

    Смех
    74 Отговор

    До коментар #73 от "Всичко ток":


    И ток от близкият тец на въглища

    Коментиран от #78


    Оценка:
    -2 +4

    DrivingPleasure
    75 Отговор

    До коментар #61 от "Аааааа":


    Глупости не ми се слушат! Някой или или е преписвал неправилно в статията или като я е писал не е имал никаква идея за какво пише!
    7 терават часа (уж) което е 5%, но това е за 350 хил автомобила, целия автопарк на Норвегия обаче е почти 3.5 милиона, без "къмършъл" с работните става над 5 милиона.
    Та сега тия 7 ТВч ги умножи по 10 ако ще минава целия автопарк на ток!
    ... и ела ми се обади като го докарат до там, те при сегашното потребление внасят ток от швеция та кво остава още да надуват! Приказки за 1001 нощ!

    Коментиран от #80


    Оценка:
    -2 +4

    DrivingPleasure
    76 Отговор

    До коментар #52 от "Ами нали затова говоря":


    Само че замянта на енергията от течни горива означава добавяне на енергия от източници за производство на енергия!
    Та от тия 30 МВ ли бяха 10те от електроцентралата ще скочат на 15 демек трябва да добавши 50% към съществуващото производство КОЕТО И КЪМ МОМЕНТА Е МРЪСНО - тоест вече трябва да заменяш с чист източник 15 МВ вместо досегашните 10 МВ - пак ще кажа приказки от 1001 нощ че това е дори възможно, камо ли да се случи!

    Оценка:
    -0 +2

    TSLA
    77 Отговор

    До коментар #71 от "Гоуст":


    Гадаете, гадаете! Tesla 4680 клетките са с никелов катод - като алпаката в кухнята. Tesla 2170 клетките са железофосфатни. Желязо има за няколко хиляди години. GM Ultium клетките са на база алуминий - като стълбата на кабелджията.

    Оценка:
    -2 +1

    Всичко ток
    78 Отговор

    До коментар #74 от "Смех":


    При вас как е, не знаем. Софийските ТЕЦ са на природен газ ;)

    Коментиран от #81


    Оценка:
    -2 +3

    TSLA
    79 Отговор

    До коментар #72 от "Рено ентусиаст":


    Да, знам. Че нищо не знаете.

    Коментиран от #82


    Оценка:
    -2 +1

    Ааааа
    80 Отговор

    До коментар #75 от "DrivingPleasure":


    Норвегия е произвела 153 ТераВатчаса ел. енергия (или 153 хиляди ГигаВатчас), а за ел. колите е използвана 566 ГигаВатчас, което е 0,42 процента. А от използваната в Норвегия 132 ГигаВатчас, се равнява на 0.53 процента от използваната! Ако вкараш и 140 хиляди хибрида, стават почти половин милион ел. коли, разхода на ел. енергия става 707 ГигаВатчас, срещу 132 хиляди използвани от държавата!

    Коментиран от #86


    Оценка:
    -2 +2

    Смех
    81 Отговор

    До коментар #78 от "Всичко ток":


    Е то щото природният газ не е фосилно гориво и не се отделя цо2 при горенето му

    Коментиран от #83


    Оценка:
    -1 +3

    Рено ентусиаст
    82 Отговор

    До коментар #79 от "TSLA":


    Затова ли в Сящ и Европа масово разчитат на въглища и природен газ все фосилни горива за своята елейтроенергия.Единствено Франция допринася Европа да е малко по-добре от Сащ зсщото има 53 Аеца.В България каква част от електеоенергията се добива от нисковъълеродни източници отговор мизерна част.Тец Мариците Тец Варна Бобов адол всичко е на газ и въглища Аец Козлодуй осигурява по-мялко от 20% от потреблението.Тоест фосил фюълс то и уранът също е фосил фюел ама тва е друга тема.А точно Сащ масово ползват още въглища за централите си.

    Оценка:
    -1 +3

    При горенето на газ
    83 Отговор

    До коментар #81 от "Смех":


    От ауспуха излизат само водни пари! Защо от комина да излиза въглероден двуокис? Каква е разликата? Защо ако гориш газ в ДВГ е безвреден, а в ТЕЦ изведнъж става вреден?

    И къде е по-лесно за да се улавя въглероден диоксид? Да се сложи една инсталация на един ТЕЦ на газ, от който зареждат милион електромобила и се отопляват стотина хиляди домакинства, или да се сложат инсталации на стотина хиляди комина и милион ауспуха?

    Коментиран от #84, #85, #107


    Оценка:
    -3 +3

    Смех
    84 Отговор

    До коментар #83 от "При горенето на газ":


    Защото при процеса горене се отделя винаги ЦО2.Елементарна химия.

    Коментиран от #89


    Оценка:
    -0 +3

    Смех
    85 Отговор

    До коментар #83 от "При горенето на газ":


    Няма инсталация улавяща ЦО2.Има инсталации улавящи твърди частици.Как ще уловиш ЦО2 от комина на тец или от ауспуха на кола.

    Оценка:
    -1 +2

    Ааааа
    86 Отговор

    До коментар #80 от "Ааааа":


    Да допълня, виждам грешка! Използвана е 132 ТераВатчаса енергия (което е 132 хиляди ГигаВатчас). Така, че даже и всичките им коли да минат на ток, няма да имат проблеми! Произвеждат 20 ТераВатчаса повече, а за електромобилите би била нужна енергия до 10 ТераВатчаса!

    Коментиран от #87


    Оценка:
    -4 +1

    Гоуст
    87 Отговор

    До коментар #86 от "Ааааа":


    А ти знаеш ли от какво е произведен този ток?

    Коментиран от #90, #98


    Оценка:
    -2 +2

    Объркал съм, не било две години
    88 Отговор

    До коментар #72 от "Рено ентусиаст":


    За изчистване на въглеродния отпечатък на панелите. Може да видиш и дали за целия си живот фотоволтаичния панел ще произведе енергията с която е произведен:



    Всъщност половината от световното производство на фотоволтаични панели се извършва в Китай. Като цяло се изчислява, че са НЕОБХОДИМИ ОКОЛО ШЕСТ МЕСЕЦА, за да може слънчевият панел да произвежда енергията, НЕОБХОДИМА ЗА ИЗЧИСТВАНЕ на въглеродния диоксид, излъчен за производството му. Този аспект обаче зависи най-вече от мястото на производство. Например в Китай голяма част от енергията се генерира от изкопаеми горива, главно въглища, така че въглеродният отпечатък при производството на електроенергия е два пъти по-голям от този на САЩ. Следователно, като се вземат предвид и други фактори, като транспорт и логистика, необходими за износ, и фактът, че Китай е най-големият му световен производител, когато панелът е монтиран на европейски покрив, ОТНЕМА ОКОЛО ГОДИНА, за да се премахне въглеродния отпечатък, необходим за произведете го. Като резултат, когато панелът произвежда чиста енергия, в Китай производството на парникови газове се увеличава.

    Оценка:
    -2 +1

    Това го обясни на антиелектриците
    89 Отговор

    До коментар #84 от "Смех":


    Те твърдят, че метанът е екологично чисто гориво и от ауспуха се отделя само водна пара. Интересно обаче, ако този метан се изгори за да се произведе ток за зареждане на електромобили, изведнъж се сещат че все пак се отделя и въглероден диоксид. Но ако само след пет минути ги питаш за метанов автомобил, отново ще са забравили за въглеродния диоксид и ауспуха пак ще отделя само водни пари. Пробвай да видиш!

    Коментиран от #91, #100


    Оценка:
    -2 +2

    Аз знам
    90 Отговор

    До коментар #87 от "Гоуст":


    Ама ти дали знаеш? Токът е произведен от възобновяеми източници, въпреки че Норвегия е най-големият производител на нефт и газ в Европа.

    Коментиран от #92


    Оценка:
    -1 +0

    Смеех
    91 Отговор

    До коментар #89 от "Това го обясни на антиелектриците":


    За процеса горене е необходим кислород.Метанът е въглеводород при протипането на химичната реакция въглерода от метана се свързва с кислорода и се отделя при пълното изгаряне ЦО2.Няма как като гориш въглеводороди да не се отделя ЦО2.

    Оценка:
    -0 +2

    Гоуст
    92 Отговор

    До коментар #90 от "Аз знам":


    А тези възобновяеми изтопници с каква енергия са произведени.

    Коментиран от #93, #94, #105


    Оценка:
    -0 +3

    Питай Господ
    93 Отговор

    До коментар #92 от "Гоуст":


    Той е създал планините и водата. И по-добре да се използва мръсната енергия, за производство на възобновяеми източници, отколкото за каквото и да било друго. иначе никога няма да се премине към чиста енергия.

    Оценка:
    -3 +0

    Природна батерия
    94 Отговор

    До коментар #92 от "Гоуст":


    Планините, езерата и реките на Норвегия могат евентуално да се превърнат в нещо като гигантска батерия - съхраняваща енергия, генерирана от вятърни турбини и соларни панели от където и да е в Европа, и след това пращайки я обратно, когато навън спадне добивът на възобновяема енергия.
    Идеята е да се използва излишната енергия, произведена от възобновяеми енергийни източници за изпомпване на вода нагоре в язовирите. Когато има нужда от електричество, водата ще бъде изпусната, преминавайки през турбините, а енергията ще се превърне отново в полезно електричество.
    Концепцията изглежда е особено атрактивна за Европейския съюз, който смята да промени своя пазар на електричество през следващите няколко години, за да отрази нарастващия дял на възобновяеми източници в системата.

    Норвегия ще може да достави значително количество енергия, когато „слънцето не грее и вятърът не духа; във време, когато Европа се нуждае бързо от големи количества“, заяви енергийният министър на Норвегия Торд Лиен.

    Коментиран от #95, #101


    Оценка:
    -3 +1

    Гоуст
    95 Отговор

    До коментар #94 от "Природна батерия":


    И как това ще рефлектира върху екосистемите в тези водоеми.
    Второ за да връщаш енергията у обратна посока ще изхабиш същата тая енергия която си трансформирал в посока надоле.Тоест нищо няма да спечелиш
    Що не кажеш как всъчност Норвегия разчита основно на газови ценърали и да се спира спора.

    Коментиран от #96


    Оценка:
    -0 +5

    Аз да не съм лъжец като тебе
    96 Отговор

    До коментар #95 от "Гоуст":


    За да твърдя такива глупости? Я кажи на колко процента от производството на електроенергия разчита на газови централи и колко на водни?

    И научи принципа на акумулатора. Той не произвежда повече енергия отколкото си му вкарал. Единствената цел е да съхраниш излишната енергия за да я ползваш когато ти е нужна, защото нуждата от енергия не съвпада с производството от вятър и слънце.

    Коментиран от #97


    Оценка:
    -3 +1

    Гоуст
    97 Отговор

    До коментар #96 от "Аз да не съм лъжец като тебе":


    Няма как да съхраниш същото колипестви енергия зящото за да го направиш означава да нямаш зааагуби което е невъзможно.Норвегия е 5млн. когато станат 50 тогава да говорят.

    Оценка:
    -0 +5

    Ааааа
    98 Отговор

    До коментар #87 от "Гоуст":


    От вода и вятър! Доволен ли си?

    Коментиран от #99


    Оценка:
    -1 +0

    Гоуст
    99 Отговор

    До коментар #98 от "Ааааа":


    А тая перка за да трансформира вятъра е ел енергия как са я проиьвели къде и с какво гориво.

    Коментиран от #102


    Оценка:
    -2 +3

    Смеех
    100 Отговор

    До коментар #89 от "Това го обясни на антиелектриците":


    Друг е въпроса че при горенето на метана се отделя по-малко ЦО2 но той е и по-малко калоричен отколкото бензина и дизела.

    Оценка:
    -0 +4

    дада
    101 Отговор

    До коментар #94 от "Природна батерия":


    това дето си го описал се нарича павец но той служи само да обира върховото потребление на ел енергия за да несе разпадне пръстена.

    Коментиран от #103


    Оценка:
    -0 +1

    Важен е пътя и посоката
    102 Отговор

    До коментар #99 от "Гоуст":


    Енергията и транспорта стават все по-чисти и това е процес, а не еднократно действие. Не става от днес за утре. Но днешния микс е значително по-чист от преди 10 години. Няма как частите на първия електрически камион да не са докарани с дизелов. Важното е колко бързо след това всички дизелови ще бъдат заменени с електрически.

    Коментиран от #104


    Оценка:
    -2 +2

    Дрън-дрън
    103 Отговор

    До коментар #101 от "дада":


    Всичко зависи от капацитета. И дори не е нужно да е ПАВЕЦ. Един язовир се пълни за дни, седмици и месеци, също така се изпразва за дни, седмици и месеци. Достатъчно е вместо да се източва за да се произвежда ток, да се ползва енергията от вятър и слънце и водата да се ползва като източник само когато не пече и не духа. По този начин язовирите винаги ще са пълни и ще могат да осигурят електрическа енергия за дълги периоди на безветрие и липса на слънце.

    За справка - кризата с българските язовири.

    Коментиран от #110


    Оценка:
    -1 +1

    Гоуст
    104 Отговор

    До коментар #102 от "Важен е пътя и посоката":


    Хубаво ама това покачва цената на производвтвото и зятова всички отиват в Китай да произвеждат а там замърсяват повече от всички други което обезсмисля целият процес.

    Коментиран от #106


    Оценка:
    -1 +3

    Ааааа
    105 Отговор

    До коментар #92 от "Гоуст":


    Ти смятай! Само, че след това те като продават зелена енергия, ти ще купуваш, защото нямаш! Пък сега им смятай, с какво е направена! ТЕЦ ще бъдат затворени!

    Оценка:
    -1 +1

    В Китай вече е по-чисто
    106 Отговор

    До коментар #104 от "Гоуст":


    И там имат за цел нулеви емисии до 2050 година с пик на емисиите след 5 години и оттам нататък да падат главоломно. Сегашните действия ще дадат плодове след години. Не можеш да жънеш реколта, която още не си посял.

    Оценка:
    -3 +1

    TSLA
    107 Отговор

    До коментар #83 от "При горенето на газ":


    "Никога не спори с глупак. Глупаците са най-неприятните крадци: освен че ти крадат от времето, ти крадат и от настроението"

    Оценка:
    -2 +2

    МРЪСНАТА ИСТИНА
    108 Отговор
    МРЪСНАТА ПЕТРОЛНА ИСТИНА:
    Всеки трябва да знае че само токът за помпането на нефта от земята, през тръбите и рафинериите може да захрани ел. колите по света. И че замърсяването по целия път на петрола В МОМЕНТА, СЕГА е колосално.


    Оценка:
    -2 +2

    Милен
    109 Отговор
    Естествено , че първият сл. панел ще е произведен от енергия с въглероден отпечатък. Но 100ния или 1000ния ако бъде произведен с енергия от предшествениците му той ще започне работа с нулев въглероден отпечатък. И така лека по лека веригата се затваря. Не знам как да ви го обясня по добре, че не може да спрете гората да се лисва

    Оценка:
    -3 +2

    дада
    110 Отговор

    До коментар #103 от "Дрън-дрън":


    ел енергията от вятър и фец все още не е достатъчна за да покрие нужното дневно потребление отделно май фец не пази толкова природата

    Коментиран от #112, #113


    Оценка:
    -1 +1

    гост
    111 Отговор
    Предлагат техника отпреди 10г, за кола излизаща след 10г. Смешни са. И най-вече колко ще струва, защото Полстар са доста скъпи, макар и добри, нямат много продажби, не са като Тесла.

    Оценка:
    -1 +0

    Да бе
    112 Отговор

    До коментар #110 от "дада":


    То затова в Германия отвреме-навреме цените на тока са отрицателни. Точно защото няма какво да правят излишния ток. Докато не намерят какво да го правят, няма как да разширяват мощностите от възобновяеми източници.

    Коментиран от #115


    Оценка:
    -1 +1

    Ти да видиш!
    113 Отговор

    До коментар #110 от "дада":


    Ще споделиш ли какви вредни емисии отделя фотоволтаичната централа при производството на електроенергия, щом не пази природата? Притеснявам се защото имам няколко фотоволтаични панела на покрива, а също така имам и деца под него? Някакви отрови ли излъчва или радиация? Да не би да излъчва някакви радиовълни, чрез които извънземните ни контролират? Да не поглъща от жизнената ни енергия за да произвежда ток? Вие наистина се вкарвате в какви ли не филми, като се доверявате на какви ли не конспирации!

    Коментиран от #114


    Оценка:
    -1 +1

    дада
    114 Отговор

    До коментар #113 от "Ти да видиш!":


    четох че учени са измервали температурата там където има фец била с 5% или 5 градуса по топла от местата без фец . Да ти пиша ли последиците който следват от това затопляне за природата. А и природата не сте само Вия

    Оценка:
    -0 +0

    дада
    115 Отговор

    До коментар #112 от "Да бе":


    В Германия 46% е производството от вец не е 100%. което е по малко от половината да ли достатъчно според теб.

    Оценка:
    -0 +0

    ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


    Тест
    Автомобилен куиз: познайте колата по дръжката на вратата

    Автомобилната дръжка на пръв поглед е толкова незначителна дреболия. Но тя може да бъде и истинско произведение на изкуството. Представяме ...

    КЪМ КУИЗА

    ВСИЧКИ КУИЗОВЕ
    АПИ: актуална пътна обстановка
    Ловци на бисери
    Веселин Марешки
    Веселин Марешки коментира пред бТВ влизането си в политиката
    Те (ГЕРБ) могат да си изберат един принтер за президент"

    Още бисери
    ТОП 5