Пикапите на Ford са едни от най-разпространените автомобили в САЩ, а този конкретен екземпляр от 2013 година е изминал повече от 2 милиона километра. Ако трябва да бъдем точни, 2 092 147 километра и то без смяна на двигател. Това се равнява на почти 6 пътувания от Земята до Луната и обратно. И докато това звучи като налудничава идея, то пикапът наистина е изминал толкова километри, но по пътищата в Америка. Историята е разказана в YouTube видео, което можете да видите по-долу, но ако не ви се гледа, ще обобщим за какво става дума в него.
Този F-350 е оборудван с 6.7-литров дизелов двигател и все още разполага с мотора с който е излязъл от завода. Единствените промени по него са премахването на филтъра за твърди частици и "затапване" на EGR-а, малко след 157 хиляди километра.
Сменени са също три турбини и една скоростна кутия, а средно по около 240 хиляди километра са изминавани с един комплект гуми. Както и сами може да се досетите, редовното обслужване играе важна роля и тук, а пикапът е посещавал сервиз на всеки 12 хиляди километра за смяна на масла, филтри и всякакви належащи ремонти.
За седем годишния си живот, Ford-ът е преминал през 12 смени на предното стъкло, четири алтернатора, три смени на ремъци, два акумулатора и едва два комплекта накладки. Окачването също е ревизирано няколко пъти, а редът на четвъртата турбина наближава съвсем скоро. Въпреки това, пикапът изумява с пробег и състоянието му не се доближава изобщо до 15-годишните автомобили на по 160 хиляди „реални“ километри, движещи се по българските пътища.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 S Class
11:36 08.03.2021
2 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #5, #18
11:41 08.03.2021
3 Фишор
11:42 08.03.2021
4 пилот на Ферари
А ако все пак сложим престоя по сервизите поне за обслужването отговарящо на тия километри и поне някои от празниците - то би трябвало да навърта по 1000 километра на ден.
Коментиран от #7
11:45 08.03.2021
5 Ами
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й‼":
Зависи от фазата в която еКоментиран от #6
11:45 08.03.2021
6 БАЙ Х@Й‼
До коментар #5 от "Ами":
😀😀😀 нещо с математиката или с астрономията Ви куца !Коментиран от #10
11:48 08.03.2021
7 ХА ХА
До коментар #4 от "пилот на Ферари":
Щом е от Тубата значи истина , ха ,ха11:54 08.03.2021
8 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #11
11:56 08.03.2021
9 DrivingPleasure
11:56 08.03.2021
10 Ами
До коментар #6 от "БАЙ Х@Й‼":
Куцам защото ме блъсна коча11:56 08.03.2021
11 Абе
До коментар #8 от "БАЙ Х@Й‼":
Ти и #4 само се заяждате с афторът на статиятаКоментиран от #12
12:03 08.03.2021
12 БАЙ Х@Й‼
До коментар #11 от "Абе":
Не само с афторът* на тази статия ! И с други подобни! Като онази с колата преди малко.12:11 08.03.2021
13 Михаела
- Тоест едни накладки за милион километра.
3 ремъка
- тоест един ремък 600 000 км
240 000 км с едни гуми
Авторе искам и аз такива от къде мога да си купя?
Коментиран от #20, #28
12:26 08.03.2021
14 Mercedes
12:50 08.03.2021
15 Накладките
Преди година две, дадоха някакъв репортаж по ТВ - възрастен човек с ВАЗ 2101 му правеха трети ремонт на двигателя малко преди 900 000 км. Колата не е виждала сервизна подръжка освен майстора който правеше ремонта. И това е автомобил конструиран и произведен по технологиите от преди 50 години.
Има и ще има такива "рекордни" случаи. Зависи от колата, шофьора, пътя, горивата, сервизната подръжка и т.н.
Коментиран от #25
13:07 08.03.2021
16 хаха
13:08 08.03.2021
17 Рено ентусиаст
Коментиран от #24
14:54 08.03.2021
18 Хккхх
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й‼":
Те на връщане всеки път я телепортират и сметката е чиста.Коментиран от #19
14:55 08.03.2021
19 БАЙ Х@Й‼
До коментар #18 от "Хккхх":
👍👍👍👍👍👍15:04 08.03.2021
20 РЗС
До коментар #13 от "Михаела":
И аз доста се зачудих за накладките, на моята карам с втори комплект за 60 хиляди километра, което прави по около 30 хиляди, автоматик трансмисия.15:07 08.03.2021
21 Крум
16:44 08.03.2021
22 Случаен
17:24 08.03.2021
23 Знайко
22:55 08.03.2021
24 0000
До коментар #17 от "Рено ентусиаст":
Да казваш на французи машиностроители си много спрял.явно никога не си карал КОЛИ.само френски пластмасови кофи за боклук23:03 08.03.2021
25 Знайко
До коментар #15 от "Накладките":
Един от рекордьорите по пробег е Волво, карано от американец или канадец не помня вече над 40-50 години и вече не помня колко милиона километра. Със оригинални двигател, скорости ... за съединителя не помня. Точно преди 50 години технологиите са били такива да се произвеждат издръжливи и вечни коли. Само, чугун и стомана, без електроника и хем уп дисплеи. Това са двигатели с блокове от чугун, които са едва ли не вечни. За разлика от днешните алуминиеви еднодневки. Единственото им предимство е, че са с десетина кг. по леки. Но преди 50 години са имали голям проблем със защитата от корозия. Истински коли, а не като днешните пластмасово-алуминиеви "олекотини" еднодневки. Които въпреки всичките иновации тежат по 1 300 -1 400 кг. Докато АУДИ 80 от 1980-те, с 4-ри цилиндров 1,8 литров двигател е тежало около 900 кг. без да ползва никаква пластмаса и алуминий. Е да не е било толкжваэздраво при катастрофа като днешните.23:11 08.03.2021
26 ГостЪ
Коментиран от #27
11:29 09.03.2021
27 Вин Бензин
До коментар #26 от "ГостЪ":
Всичко се върши в движение бе - ремонти, поддръжка, смяна на масла, гуми и накладки, даже и ходенето по нужда на шофьора - всичко може да се върши в движение. Така де, краварите са номер едно, най-вече защото Холивуд е техен!22:50 09.03.2021
28 ФЕН
До коментар #13 от "Михаела":
За гумите е така аз карах 2 пикапа нови всеки продадох на 200к с оригиналните гуми само съм ги въртял на 50К по схема предна лява към дясна .За 200К съм сменял 1 път накладки като продавам пикапа карам 70% дълго 30 гарцко .Ремъка е пистовия на алтернатор ако е каран на топло издържа 500К минимум при намалена консумация на ток и топло време е така .аз работа на 200км от вкъщи и секи ден пътувам 400 км Х5 дена .Ако си с договор за екпрес доставка може да пътуваш всеки ден с 1-2 каси между заводете по час.изминати км минават 1400-1500 км на денонощие зависи от смените на стоповете10:23 10.03.2021