8 Март, 2021 11:32 3 845 28

Да отидеш няколко пъти до луната с... Ford

  • ford-
  • f-350-
  • youtube-
  • 2 милиона километра

Пикапът F150 е навъртял над 2 милиона километра

Да отидеш няколко пъти до луната с... Ford - 1
Снимки: YouTube

Пикапите на Ford са едни от най-разпространените автомобили в САЩ, а този конкретен екземпляр от 2013 година е изминал повече от 2 милиона километра. Ако трябва да бъдем точни, 2 092 147 километра и то без смяна на двигател. Това се равнява на почти 6 пътувания от Земята до Луната и обратно. И докато това звучи като налудничава идея, то пикапът наистина е изминал толкова километри, но по пътищата в Америка. Историята е разказана в YouTube видео, което можете да видите по-долу, но ако не ви се гледа, ще обобщим за какво става дума в него.

Да отидеш няколко пъти до луната с... Ford

Този F-350 е оборудван с 6.7-литров дизелов двигател и все още разполага с мотора с който е излязъл от завода. Единствените промени по него са премахването на филтъра за твърди частици и "затапване" на EGR-а, малко след 157 хиляди километра.

Да отидеш няколко пъти до луната с... Ford

Сменени са също три турбини и една скоростна кутия, а средно по около 240 хиляди километра са изминавани с един комплект гуми. Както и сами може да се досетите, редовното обслужване играе важна роля и тук, а пикапът е посещавал сервиз на всеки 12 хиляди километра за смяна на масла, филтри и всякакви належащи ремонти.

За седем годишния си живот, Ford-ът е преминал през 12 смени на предното стъкло, четири алтернатора, три смени на ремъци, два акумулатора и едва два комплекта накладки. Окачването също е ревизирано няколко пъти, а редът на четвъртата турбина наближава съвсем скоро. Въпреки това, пикапът изумява с пробег и състоянието му не се доближава изобщо до 15-годишните автомобили на по 160 хиляди „реални“ километри, движещи се по българските пътища.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 S Class

    31 6 Отговор
    поздрави от всички таксита е200 и е220 в германия с песента Catch Me If You Can
  • 2 БАЙ Х@Й‼

    10 6 Отговор
    Та колко е ЕДНО пътуване до Луната и обратно ? / за един прЕател питам/

    Коментиран от #5, #18

  • 3 Фишор

    10 10 Отговор
    При тази подръжка и сервиз може да изкара и 20 милиона километра
  • 4 пилот на Ферари

    20 8 Отговор
    Много ме съмнява тая работа. Падат се по 720 километра всеки божи ден без прекъсване. Няма празник , няма делник .
    А ако все пак сложим престоя по сервизите поне за обслужването отговарящо на тия километри и поне някои от празниците - то би трябвало да навърта по 1000 километра на ден.

    Коментиран от #7

  • 5 Ами

    9 0 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й‼":

    Зависи от фазата в която е

    Коментиран от #6

  • 6 БАЙ Х@Й‼

    7 2 Отговор

    До коментар #5 от "Ами":

    😀😀😀 нещо с математиката или с астрономията Ви куца !

    Коментиран от #10

  • 7 ХА ХА

    11 0 Отговор

    До коментар #4 от "пилот на Ферари":

    Щом е от Тубата значи истина , ха ,ха
  • 8 БАЙ Х@Й‼

    7 3 Отговор
    Най-малкото разстояние Земя-Луна е около 360'000 км . Та едно отиване и връщане е 720'000 км . Та шест пътувания се равняват на 4'200'000км !

    Коментиран от #11

  • 9 DrivingPleasure

    16 4 Отговор
    Обадете ми се като видите електричка с такъв пробег и оригинална батерия - ще я купя ;)
  • 10 Ами

    9 0 Отговор

    До коментар #6 от "БАЙ Х@Й‼":

    Куцам защото ме блъсна коча
  • 11 Абе

    9 1 Отговор

    До коментар #8 от "БАЙ Х@Й‼":

    Ти и #4 само се заяждате с афторът на статията

    Коментиран от #12

  • 12 БАЙ Х@Й‼

    6 2 Отговор

    До коментар #11 от "Абе":

    Не само с афторът* на тази статия ! И с други подобни! Като онази с колата преди малко.
  • 13 Михаела

    21 1 Отговор
    За 2 милиона километра са сменени два комплекта накладки
    - Тоест едни накладки за милион километра.

    3 ремъка
    - тоест един ремък 600 000 км

    240 000 км с едни гуми

    Авторе искам и аз такива от къде мога да си купя?

    Коментиран от #20, #28

  • 14 Mercedes

    9 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: през 12 смени на предното стъкло, четири алтернатора, три смени на ремъци, два акумулатора и едва два комплекта накладки. Това са 99,9% извън населено място и дълъг път с постоянна скорост. Спрямо ремонтите и обслужването това е кибицало 1 година в сервизи, остават 7 или по 820 км. ВСЕКИ божи ден... Чудя се кой и как :D
  • 15 Накладките

    11 2 Отговор
    Щом е сменил само два комплекта накладки е почти ясна работата. Каран е на магистрални пътища (без спиране, ускоряване и т.н) При тоя път сигурно е виждал първите четири скорости само при потегляне. Двигателя е работил на оптимални обороти без претоварване. Ако се опитаме да "отидем към моточасове", което не е хич уместно, но е показателно, то не е чудно, че ги е минал тези километри.
    Преди година две, дадоха някакъв репортаж по ТВ - възрастен човек с ВАЗ 2101 му правеха трети ремонт на двигателя малко преди 900 000 км. Колата не е виждала сервизна подръжка освен майстора който правеше ремонта. И това е автомобил конструиран и произведен по технологиите от преди 50 години.
    Има и ще има такива "рекордни" случаи. Зависи от колата, шофьора, пътя, горивата, сервизната подръжка и т.н.

    Коментиран от #25

  • 16 хаха

    0 3 Отговор
    с изключен мотор на дуното и да гони там или някаква подобна врътка е това и така да седи 24/7
  • 17 Рено ентусиаст

    5 10 Отговор
    Няма кора на капака на двигателният отсег за разлика от всички модели на френските производители.Това говори за тотяона инженерна неграмотност сигурно бучи а и друса това като тряктор.Американците и японците заедно с корейците винаги са показвяли тотална техническа неграмотност и незнание.

    Коментиран от #24

  • 18 Хккхх

    2 3 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й‼":

    Те на връщане всеки път я телепортират и сметката е чиста.

    Коментиран от #19

  • 19 БАЙ Х@Й‼

    0 2 Отговор

    До коментар #18 от "Хккхх":

    👍👍👍👍👍👍
  • 20 РЗС

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "Михаела":

    И аз доста се зачудих за накладките, на моята карам с втори комплект за 60 хиляди километра, което прави по около 30 хиляди, автоматик трансмисия.
  • 21 Крум

    2 0 Отговор
    Абе тези да не са му превъртели километража/мили/ напред!:))))
  • 22 Случаен

    3 3 Отговор
    12 хил км смяна на маслото, къде са тези където викат как новите масла държат 20-30 хил км? Как не било вече 1990г. и технологиите са дръпнали напред и няма проблем на 30 хил км да се сменя маслото...
  • 23 Знайко

    8 1 Отговор
    Не съм гледал клипа но прочетох заглавието 1 000 000 мили, това са 1 600 000 км. Не, че са малко, но не са над 2 000 000 км.
  • 24 0000

    4 5 Отговор

    До коментар #17 от "Рено ентусиаст":

    Да казваш на французи машиностроители си много спрял.явно никога не си карал КОЛИ.само френски пластмасови кофи за боклук
  • 25 Знайко

    3 2 Отговор

    До коментар #15 от "Накладките":

    Един от рекордьорите по пробег е Волво, карано от американец или канадец не помня вече над 40-50 години и вече не помня колко милиона километра. Със оригинални двигател, скорости ... за съединителя не помня. Точно преди 50 години технологиите са били такива да се произвеждат издръжливи и вечни коли. Само, чугун и стомана, без електроника и хем уп дисплеи. Това са двигатели с блокове от чугун, които са едва ли не вечни. За разлика от днешните алуминиеви еднодневки. Единственото им предимство е, че са с десетина кг. по леки. Но преди 50 години са имали голям проблем със защитата от корозия. Истински коли, а не като днешните пластмасово-алуминиеви "олекотини" еднодневки. Които въпреки всичките иновации тежат по 1 300 -1 400 кг. Докато АУДИ 80 от 1980-те, с 4-ри цилиндров 1,8 литров двигател е тежало около 900 кг. без да ползва никаква пластмаса и алуминий. Е да не е било толкжваэздраво при катастрофа като днешните.
  • 26 ГостЪ

    3 2 Отговор
    Излиза че се е движил с 83 км в час по 10 часа на ден без да е спирал и ден . А кога са го ремонтирали . Интересно ...

    Коментиран от #27

  • 27 Вин Бензин

    2 2 Отговор

    До коментар #26 от "ГостЪ":

    Всичко се върши в движение бе - ремонти, поддръжка, смяна на масла, гуми и накладки, даже и ходенето по нужда на шофьора - всичко може да се върши в движение. Така де, краварите са номер едно, най-вече защото Холивуд е техен!
  • 28 ФЕН

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Михаела":

    За гумите е така аз карах 2 пикапа нови всеки продадох на 200к с оригиналните гуми само съм ги въртял на 50К по схема предна лява към дясна .За 200К съм сменял 1 път накладки като продавам пикапа карам 70% дълго 30 гарцко .Ремъка е пистовия на алтернатор ако е каран на топло издържа 500К минимум при намалена консумация на ток и топло време е така .аз работа на 200км от вкъщи и секи ден пътувам 400 км Х5 дена .Ако си с договор за екпрес доставка може да пътуваш всеки ден с 1-2 каси между заводете по час.изминати км минават 1400-1500 км на денонощие зависи от смените на стоповете