18 Март, 2021 11:03 14 242 27

Най-евтиният електромобил със слоган "Първата руска кола" беше пуснат в Европа

  • dartz-
  • nikrob uab-
  • freze-
  • електромобил

Латвийската компания Dartz Motorz ​​и литовската компания Nikrob UAB предлагат на европейския пазар компактен електрически автомобил на стойност под 10 000 евро

Най-евтиният електромобил със слоган  "Първата руска кола"  беше пуснат в Европа - 1

Латвийската компания Dartz Motorz, известна с разработването на скъпи бронирани всдеходи, и литовската компания Nikrob UAB завършиха процеса по сертифициране на ново бюджетно електрическо превозно средство за европейския пазар. То ще се продава официално под името FreZe - в чест на автомобила Frese и Яковлев от 1896 година, който се смята за първата руска серийна кола в историята.

От 1910 г. марката Frese принадлежи на руско-балтийския завод в Рига, но в средата на март, миналата година Nikrob UAB получи всички необходими документи, потвърждаващи, че „името на Петър Александрович Frese е официално възродено“ и може да бъде използвано за нов модел.

Най-евтиният електромобил със слоган  "Първата руска кола"  беше пуснат в Европа

Какво обаче представлява "първата руска електрическа кола"? FreZe Nikrob EV е подобрена версия на китайския малък електрически автомобил Wuling Hongguang MINI EV, пуснат на пазара в КНР през май 2020 година от SAIC. 4-местният електромобил е дълъг 2 917 мм, оборудван е с двигател с мощност 20 конски сили и бързо се превърна в лидер сред изцяло електрическите превозни средства в Китай.

От Wuling Hongguang MINI EV са продадени 25 788 бройки само през януари 2021 г., почти двойно повече от продадените Tesla Model 3, които са реализирали 13 843 бройки през същия месец, според Китайската асоциация на леките автомобили (CPCA). В Китай цените на малка електрическа кола започват от около 29 хиляди юана, което се равнява на около 3 800 евро.

Най-евтиният електромобил със слоган  "Първата руска кола"  беше пуснат в Европа

Цената на европейския FreZe Nikrob EV обаче ще бъде по-висока - цените на модела започват от 9999 евро. Независимо от това, "Frese" се позиционира като най-достъпната електрическа кола в Европа. За сравнение, разходите за Dacia Spring EV, продажбите на които ще започнат скоро във Франция, включително с държавните субсидии, започват от 12 403 евро.

В момента са получени над 1000 поръчки от различни европейски страни за FreZe Nikrob EV, който е сглобен в Литва с китайски компоненти. Освен това няколко европейски оператори за споделяне на автомобили обмислят да попълнят автопарка си с коли FreZe. Успоредно с това Dartz Motorz и Nikrob UAB работят по създаването на собствена компания, която ще предоставя услуги за краткосрочен наем на автомобили FreZe.

Пълните технически данни за FreZe Nikrob EV все още не са налични. Към момента е известно, че максималната скорост на електрическия автомобил е 105 км/ч, а автономният му пробег не надвишава 200 километра.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 30 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Санде

    30 14 Отговор
    Кола ? Къде?
  • 2 народ

    66 16 Отговор
    Хората правят, а нашите крадат като за последно!
  • 3 гост

    43 11 Отговор
    Браво!
  • 4 Хахаха

    51 20 Отговор
    Нищо руско в първата руска кола ...

    Коментиран от #6, #21

  • 5 И то в

    62 5 Отговор
    В комунистически Китай 7 600 лв. - нов автомобил!!!
    За един месец - продажби 25 788 бр.
    Това е!

    Коментиран от #17

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Щъркел

    42 5 Отговор
    Съвременния вариант на трабант! Не ясно защо от 7600 лв. в Европа ще искат за същото 20000лв.

    Коментиран от #11, #13

  • 8 Хохо

    22 37 Отговор
    Всеки русофил с тази бракма

    Коментиран от #16

  • 9 Турбо

    16 18 Отговор
    Да бяха пробвали първо да направят миксер.

    Коментиран от #19

  • 10 Рено ентусиаст

    16 12 Отговор
    Отдавна има Дитроен Ами а и това не е латвииска кола а китайска.Китай навлезе в балтииските измислени държави и ги ползва за плацдарм за превземане на Ефропа.Да не говорим че Латеия и Рудия нямат нищо онщо.Изобщо статията е майка плаче
  • 11 Тойота

    15 14 Отговор

    До коментар #7 от "Щъркел":

    Трабанта поне беше 4-местен и се ремонтираше лесно. Ставаше и за товарене....... Това с тая батерийка дали ще изкара и 2 години?

    Коментиран от #18

  • 12 Не разбирам

    45 5 Отговор
    Произведена в Литва с части от Китай. Какво общо им Русия с тази кола?
  • 13 Кяр и берекет

    16 2 Отговор

    До коментар #7 от "Щъркел":

    Еми защото горницата отива по места за "наще хора" под формата на евро фондове!
  • 14 Нечето

    15 3 Отговор
    Напънали се и - измислили количка за голф!
  • 15 Шишо Бакшишо

    14 6 Отговор
    Ще си вържа една такава за таксито да си зареждам телефона!
  • 16 куку руку ку

    13 9 Отговор

    До коментар #8 от "Хохо":

    Каква Русия те гони в Латвия и Литва? Така сам признаваш, че всички бивши съветски републики всъщност са руски.
  • 17 Jack Bauer

    17 21 Отговор

    До коментар #5 от "И то в":

    Преди 30 години скачахте по площадите за да си отиде "комунизма", на ви сега коли 5 пъти по-скъпи от тези в "комунистически" Китай.

    Коментиран от #26

  • 18 заплес

    7 1 Отговор

    До коментар #11 от "Тойота":

    Не си прав - показват я като 4 местна
  • 19 Сссс

    3 5 Отговор

    До коментар #9 от "Турбо":

    Да не си 15годишен,едно време всичко почти ни беше ссср🙂
  • 20 Ехааа

    15 7 Отговор
    3800 срещу 9999 евро. Тъпи европейци! За това Китай ще просперира а Европа ще затъва!
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Магелан

    10 3 Отговор
    Много интересно как ще го качиш нашата ръбата мутра с 2гънки в мозъка ,и нашенския спевдо баровец в този мини чайник кола.Те са свикнали да настъпват педала на гъзта мпщтно Аудий 8 или БМВ и да дърпат магистралки да се правят на големи мъже пред тунингованите кифли?
  • 23 Аве Аз

    2 7 Отговор
    Това жалко подобие на автомобил няма нищо общо с Dacia Spring, която с отстъпките ще се продава за 7000 евро в Румъния.
  • 24 Гошко

    18 2 Отговор
    Абе тук сте се събрали доста разбирачи, ама толкова ви разбират главите, личи си от коментарите. Тая количка е повече от супер за града, мераклии ще има много, аз съм един от тях. Малка е, практична е, заема малко място, няма да й плащам синя, зелена или кафява зона, данъка също ще й бъде малък. И да, съгласен съм, че цената е надута като за ЕС и това е проблем, но така е при всички автомобилостроители, продаващи в Европа. Ако цената беше като в Китай, я купувам още утре, стига да има откъде. Щото да си возиш дебелия задник (сам) в джип 3 тона само щот си батка не е оферта, не искам да съм такъв дебил. Колелото ми е електрическо от 2013-та с всичко китайско по него и въпреки това вече има 41к км навъртени, а всичките ми познати не вярваха, че изобщо ще върви. Та, подигравайте се вие, светът се развива, а не тъпче на едно място като нас, "разбирачите"...
  • 25 Made in china

    13 2 Отговор
    Незнам какво е това нещо,но като чета и гледам в Китай какво електромобили правят ,ако дойдат в Европа с техните цени и AUDI,VW,MERCEDES ,Bmw ,Renault,Peugeot и т.н. заминават на кино.
    Може би точно затова не ги допускат тук.
  • 26 де факто

    3 5 Отговор

    До коментар #17 от "Jack Bauer":

    Като прочета "комунистически" Китай и става ясно с какви индивиди ще спориш.Китай ако беше комунистически в момента нямаше да е това ,което е ! Китайците заровиха комунистическия режим още през 1971г. и в момента в Китай действа див капитализъм.Ако още беше комунизъм/социализъм Китай щеше да прилича на Сомалия.И естествено ,че преди 30 години се "скачаше" да асе отървем от тоя режим и никога повече никой няма да го върне ! Соца дава единствено мизерия ,ограниченост и недоразвитие !
  • 27 хо ха

    0 3 Отговор
    това не е вярно просто не може да е вярно норвежеца що не ги обори че не е вярно тесла модел 3 са продали повече в Китай за месец януари