Повечето автомобилни новини са свързани с новите разработки на компаниите. Непрекъснато говорим за Veyron, Nissan GT-R и т.н. Голямо внимание се отделя и на концептуалните разработки, но според мнозина истинските коли си остават тези от 60-те и 70-те години на миналия век и по-конкретно американските Muscle cars. Именно за феновете на тези култови превозни средства е настоящия материал. Подбрали сме десет от най-успешните и най-бързи коли, произведени през 60-те и 70-те години на ХХ век и оставили трайна следа в историята на автомобилостроенето.
10. Chevrolet Corvette L88, производнсво от 1967 до 1969 година се е счита за един от най-добрите спортни автомобили на всички времена. Максималната му скорост е 170 мили в час, а мощността му е 550 к.с. Оборудването на автомобила също е било доста впечатляващо за онова време. Най-интересните екстри са климатик, пълен ел.пакет, мощна аудио система и още доста други.
9. Shelby Cobra 427 S/C. Този Muscle car се е появил на бял свят през 1966 година, а днес е абсолютна легенда сред колекционерите. През 2007 година Shelby’s Super Snake беше продадена за колосалната сума от $5.5 млн. Мощността на автомобила е 480 к.с., но той впечатлява най-вече с неповторимия си външен вид.
8. През 1969 година от конвейерите на Chevrolet слиза умопомрачаващото Z28 Camaro. Днес от тази модификация са останали нищожно малко бройки, но автомобилът ще се запомни с ускорението си на четвърт миля. Преминаването през драг трасето отнема на Z28 Camaro 14.8 секунди - постижение, което е било просто невероятно за времето си.
7. Plymouth Hemi-Cuda е произведен през 1970 година. Бруталната му външност е оценена като дизайнерски шедьовър. Под капака се крият 426 кончета, благодарение на които ускорението от 0 до 100 км/ч. става за 5.6 секунди. За сравнение ще кажем, че постижението на Hemi-Cuda е равно на това на Porsche Cayenne Turbo от предищната генерация.
6. Ford е компанията дала на света един от най-уникалните Muscle cars. Годината е 1969-а и от заводите на Ford излиза легендата Mustang Boss 429. Самата приставка към модела "Boss" намеква за възможностите на автомобила. Под капака му е монтиран двигател от NASCAR автомобил, който притежава мощност от 375 к.с.
5. 454 Chevelle SS е един от по-неизвестните суперкари на миналия век, но достойнствата му съвсем не са за подценяване. Производството му стартира през 1970 година, а "сърцето" му е култовия LS6 мотор с мощност 454 к.с. способен да събуди и мъртвите. Мнозина определят формите му като уродливи, но именно тези дизайнерски решения го превръщат в една от иконите на американските Muscle cars.
4. Още една разновидност на Camaro се появява на бял свят през 1969 година. Индексът и е ZL1 и този суперкар се явява един от най-достъпните за онова време. Точно поради тази причина днес са останали малко запазени екземпляри, защото повечето са били разбити в различни състезания и гонки. Мощността от точно 500 к.с. е била способна да ускори ZL1 от 0 до 100 за 5.3 секунди.
3. Един от първите най-бързи коли на задокеанското автомобилостроене се появява на бял свят през 1965 година. Името му е Pontiac GTO. Днес автомобилът е икона в класа Muscle cars. Ускорението му от 0 до 100 км/ч отнема 6.1 секунди, което си е било сериозно постижение за началото на 60-те години на миналия век.
2. 427 COPO Chevelle е показан за първи път през 1969 година. Заради големия интерес сред драг-рейсърите към марката Chevelle, компанията пуска множество специални версии, най-интересната от които е 427 COPO. Двигателят на автомобила е седемлитров L72, а мощността му е 425 к.с. От модификацията са направени само 300 екземпляра, които са разпродадени в рамките на един месец.
1. Buick GSX Stage 1 е демонстриран през 1970 година. Интересното е, че стандартната версия GS 455 не се отличава с необоздан нрав, но вариантът Stage 1 още тогава е смятан за опасен за неопитни водачи. Под капака е монтиран V-образен осемцилиндров двигател с мощност 455 к.с. и максимален въртящ момент 690 Нм! Моделът се произвежда само в два цвята - Apollo White или Saturn Yellow. Този автомобил е класиран на първо място, защото съпоставен с тиража на производство, с него са станали най-много катастрофи заради висока скорост.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Chicho Vi
16:03 08.09.2011
2 venco
Коментиран от #45
16:03 08.09.2011
3 mitko
16:03 08.09.2011
4 Cool
16:03 08.09.2011
5 Росен
16:03 08.09.2011
6 VRAJDEBEC
16:03 08.09.2011
7 Ник
16:03 08.09.2011
8 GJS
16:03 08.09.2011
9 popay
Коментиран от #81
16:03 08.09.2011
10 Пешо
16:03 08.09.2011
11 pavel
16:03 08.09.2011
12 Дошо
Коментиран от #13
16:03 08.09.2011
13 aha
До коментар #12 от "Дошо":
В твоя случай за 7 секунди16:03 08.09.2011
14 ЖОРО
16:03 08.09.2011
15 devl1
16:03 08.09.2011
16 az
16:03 08.09.2011
17 4x4
Произвеждана в модификации MkI до MkIV в периода между 1964г. и 1969г. тая кола е абсолютен победител на Le Mans 24h. $ титли за 1966, 1967, 1968 и 1969 като през 1966г. заема първите 3 места едновременно.
16:03 08.09.2011
18 Camaro SS '69
16:03 08.09.2011
19 Viva Italy
16:03 08.09.2011
20 ime
16:03 08.09.2011
21 petko_bojinov
16:03 08.09.2011
22 mdaa
16:03 08.09.2011
23 maksito
16:03 08.09.2011
24 c0ldblooded
16:03 08.09.2011
25 aha
16:03 08.09.2011
26 jizz
16:03 08.09.2011
27 ....
16:03 08.09.2011
28 stefan
16:03 08.09.2011
29 ivan
16:03 08.09.2011
30 user
16:03 08.09.2011
31 xe xe xe xe
16:03 08.09.2011
32 Valkata
16:03 08.09.2011
33 biv6 fen na bmw
16:03 08.09.2011
34 111
За да притежаваш такъв автомобил не са необходими само пари, но и balls...
16:03 08.09.2011
35 ico-88
16:03 08.09.2011
36 docenta
16:03 08.09.2011
37 Коле от Дворище
16:03 08.09.2011
38 AMNESIA
16:03 08.09.2011
39 Дончев
16:03 08.09.2011
40 sstanko
16:03 08.09.2011
41 111
16:03 08.09.2011
42 Nasko
16:03 08.09.2011
43 user 2
16:03 08.09.2011
44 дошо
16:03 08.09.2011
45 Mercedes-Benz
До коментар #2 от "venco":
Както и електрически кенефи,но дано не съм прав и се провали тъпата идея с електричките ;)16:03 08.09.2011
46 Mercedes-Benz
16:03 08.09.2011
47 xe xe xe xe
Коментиран от #50
16:03 08.09.2011
48 J!nJIl3zA
16:03 08.09.2011
49 КУРТИ
16:03 08.09.2011
50 FORDAJIA
До коментар #47 от "xe xe xe xe":
Ti niamash i minimalna predstava ot amerikansko avtomobilostroene.Ne pishi gluposti.Az ne vednaj sam pisal v tezi forumi 4e americanskite koli sa nai dobri po moe mnenie.I vednaga se namirat mnogo xora da me opluiat i da povtariat kato papagali - mercedes,bmw,mercedes,bmw .Коментиран от #73
16:03 08.09.2011
51 NFS
16:03 08.09.2011
52 Unknown
16:03 08.09.2011
53 111
16:03 08.09.2011
54 бибрутално
16:03 08.09.2011
55 dd
16:03 08.09.2011
56 киро
16:03 08.09.2011
57 хидригс
16:03 08.09.2011
58 aha
16:03 08.09.2011
59 hristo81
16:03 08.09.2011
60 ?
16:03 08.09.2011
61 ?
Коментиран от #62
16:03 08.09.2011
62 :))
До коментар #61 от "?":
Ето го.16:03 08.09.2011
63 aaa
Коментиран от #64
16:03 08.09.2011
64 :))
До коментар #63 от "aaa":
VANISHING POINTMy wife Yes , My dog My be , My Dodge Never
16:03 08.09.2011
65 Дошо
16:03 08.09.2011
66 Нико
Коментиран от #71
16:03 08.09.2011
67 инфу
16:03 08.09.2011
68 sashi
16:03 08.09.2011
69 ddd
16:03 08.09.2011
70 Аз си знам
16:03 08.09.2011
71 Дошо
До коментар #66 от "Нико":
Много филми гледаш моето момче16:03 08.09.2011
72 vassco
16:03 08.09.2011
73 tzarq
До коментар #50 от "FORDAJIA":
kolega tova e za6toto ne mogat da si pozvolqt american dreams ili miscle tova sa istinskite koliКоментиран от #74
16:03 08.09.2011
74 някой
До коментар #73 от "tzarq":
Това определено са коли от една епоха в кято горивата са били с ниски цени и разход 30 на сто не е бил проблем.Това е създало цяла една култура и насока в автомобилостроенето.Но не може да се твърди че европейските фирми са правили по слаби коли.Да погледнем фирми като Ферари ,Ламборгини Порше и доста други.Те са създали инженерни решения и коли по високо технологични от американските.
ферари с 8 литров двигател няма да бъде с мощност 500 коня а ще бъде поне с 800.И трябва да признаем че европейските коли имат доста по добро пътно поведение и баланс .
Един от примерите за много лошо държане на пътя и трудно управление е Форд Мустанг.Шасито ползвано за тази кола е от предходен модел на Форд за по евтино. Мощния двигател поставен на тази кола я прави атрактивна на прави участъци но в момента в който влезе в завои се вижда нестабилността и.
Просто говорим за различни философии но нека не забравяме че люлката на автомобилостроенето е Европа и да не се изказваме прибързано как американското било най най.
16:03 08.09.2011
75 SsToKaTa
16:03 08.09.2011
76 111
16:03 08.09.2011
77 observer
Коментиран от #79
16:03 08.09.2011
78 observer
16:03 08.09.2011
79 111
До коментар #77 от "observer":
Полезна информация даваш, обаче ако това са пони карс, тогава европейските трябва да са goat cars :D16:03 08.09.2011
80 Абу Арз
16:03 08.09.2011
81 АЛФА Q4
До коментар #9 от "popay":
ДА ГИ НЯМАМЕ ТАКИВА ITALY Е В ЕВРОПА, А. LANCIA DELTA INTEGRALE HF TURBO E В ИТАЛИЯВЕЙРОН НА АСФАЛТ ДО СТО ЗА 2.4
ЛАНЧА НА МАКАДАМ 2.1.
НО ЕВАЛА ЗА ТИЯ ПРЕКРАСНИ АМЕРИКАНЧЕТА.КРАСИВА И НАДЕЖДНА КЛАСИКА.ЛЮБОВ ОТ ПРЪВ ПОГЛЕД
00:20 10.06.2018