5 426 20

Dacia се похвали с 28 хиляди доставени Spring-a

  • dacia-
  • spring-
  • logan-
  • sandero-
  • duster

Електрическият модел е четвъртия най-продаван на марката

Dacia се похвали с 28 хиляди доставени Spring-a - 1

През изминалата година Dacia също добави електрически модел към своята гама и от март месец, той официално можеше да бъде поръчан в различни части на Европа. Електрическият Spring е един от най-евтините автомобили от своя клас в Европа и очаквано се радва на голям интерес.

Dacia се похвали с 28 хиляди доставени Spring-a

Колко голям точно, разкриват от Dacia, споделяйки данни за продажбите си от изминалата година. Моделът на ток е достигнал до 27 876 нови собственици до последните дни на 2021 година, докато още близо 20 хиляди човека са поръчали Spring и очакват той да бъде доставен през тази година.

Dacia се похвали с 28 хиляди доставени Spring-a

По този начин електрическият модел се нарежда на четвърто място по продажби в гамата на румънците, като първо място с 226 825 продажби се заема от Sandero и второто място със 186 001 продажби се заема от Duster. На трето място е Dokker с 44 684 осъществени сделки, Logan с 27 136 и Lodgy с 24 526.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 15 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Браво!

    10 6 Отговор
    Колкото повече електромобили по пътищата, независимо от марката, толкова по-добре.

    Защото в момента положението е на принципа на яйцето и кокошката. Няма зарядни станции защото няма електромобили и не може да се печели от зареждане, а няма електромобили защото няма зарядни станции, където да зареждат.
  • 3 То пък бензина е евтин?

    12 4 Отговор

    До коментар #1 от "Хмм":

    Утре като ти кажат 3 лв на литър, ще ходим и ще зареждаме. Токът поне отвреме-навреме можеш и сам да си го произведеш поне през половината от годината.

    Няма нужда и да го внасяме, за да ни манипулират чужди държави. Защото в момента тока е скъп заради недостига на газ, а не защото себестойността на производството на електрическа енергия е поскъпнало.
  • 4 pbdan

    9 4 Отговор
    Преди 2-3 години и енергийната криза, продаваха на АС станция по 55-60ст/кВтч. Сега не знам колко е, но при 1лв./кВтч и 20кВтч/100км стават 20лв/100км. Една кола с ДВГ и 5л/100км. при 4лв/л се изравнява с елколата. Къде е Киро на кирия?

    Коментиран от #5


  • 5 Като не знаеш, не говори

    6 5 Отговор

    До коментар #4 от "pbdan":

    Само допреди два месеца, зареждането на най-бързите зарядни станции стотина-двеста киловата мощност, струваше 42 стотинки, а сега струва 69.

    Да не мислиш, че цените на тока ще се задържат за дълго високи? Бързите зарядни станции така или иначе имат буферни батерии, заради принципа си на работа и е много лесно тези батерии вместо от мрежата да се зареждат от фотоволтаици в близост или направо върху паркоместата, на които се зареждат електромобилите. На 69 стотинки продажна цена, инвестицията във фотоволтаици се връща на втората година и още над 20 години осигуряват чиста печалба.

    Дали пък няма да предлагат по-евтин ток отколкото в мрежата при следващото поскъпване на тока?

    Коментиран от #6

  • 6 pbdan

    10 2 Отговор

    До коментар #5 от "Като не знаеш, не говори":

    Добре е. Само за 2 месеца почти двойна цена и то при незначителни количества елколи у нас. Не са се сетили да сложат акциз на тока за коли, обаче ще го направят. Горивата и сега са на двойна цена от акциз и ДДС. Държавата ще намери начин да печели за сметка на загубения акциз от петрола. И фотоволтаици да сложат ще намерят начини, както акциза за варене на ракия и ако казана можеш да го скриеш то фотоволтаика няма как.

    Коментиран от #7, #12

  • 7 Сигурно и това ще стане

    4 3 Отговор

    До коментар #6 от "pbdan":

    Ама не преди да разкарат ДВГ от пътищата. Дотогава може и безплатен ток да раздават, като го финансират от увеличението с левче на всеки литър гориво. Ще се учудиш ли?

    А токът се продаваше на 42 стотинки поне два-три месеца след като на борсата се вдигна на 60 стотинки без ДДС и без такса за пренос.

    Към момента също продават на себестойност, ако гледаме най-високата цена за деня на тока. Но пропускаш една важна подробност. Батериите на зарядните станции могат да се зареждат, когато цената на тока е най-ниска в рамките на денонощието. Също така могат да извършват и мрежови услуги, като регулиране на на честотата и балансиране на мрежата, които са доста скъпоплатени услуги.

    Тоест от батериите и фотоволтаиците може да се печели по доста начини при тези цени на тока и услугите, а при излизане от употреба на електромобилите ще се освобождават огромно количество батерии, които ще се ползват десетина години в зарядните станции, преди да отидат за рециклиране.

    Тоест ситуацията с тока само ще се подобрява с времето. Както като цена, така и като наличност и чистота на производство. Тогава шантажирането с цената на газа ще е доста по-трудно.
  • 8 koj;kln

    6 2 Отговор
    То и сега има акциз на тока, но просто е (почти) нула. Кладенец да изкопаеш в двора си, пак трябва да го регистрираш, а в някои случаи и водомер да му сложиш. Само този заблудения Електрика си мисли, че много хитър и ще .... Дявола във въздуха и ще си прави ток "безплатно". Че даже и ще ползва мрежата на ЧЕЗ като батерия!

    Същите такива "меки китки" като него от години разправят наляво и надясно, щото си мислят, че са големи аналитици, как Русия, арабите и т.н. ще да умират от глад, щото петролът ще стане без пари и шистаците ще го убият. Или как в Германия електроенергията по борсите е с отрицателна цена от време на време. Пък реалността всички я виждаме напоследък. Дори и в Германия например, където също ядат хурката с цената на тока по къщите си!

    А иначе по темата за Дачията, всичко ѝ е много хубаво, ама дори и по техния калкулатор за пробег на сайта им като сложиш външната температура да е 0 градуса и пробега пада на 100км. А колко ще е реално всеки сам да си преценява. И както от 2 седмици в София не сме виждали тампература над нулата сутрин и вечер, а днес няма и слънце да опече фотоволтаиците, които още ги няма, ни остава само да викаме Електрика да дойде с неговото Рено да ни зарежда на паркинга пред работата, та белким можем да се приберем.

    И прибирането трябва да е директно вкъщи. Няма такива глезотии като ходене насам-натам. От вкъщи, до работата, и от работата вкъщи. Като пукне пролетта, тогава ще ми се разхождате, разглезени буржоа так

    Коментиран от #14

  • 9 Бастри

    0 8 Отговор
    pbdan , нали знаеш израза " Това което не мога да си го позволя го отричам ".

    Дачия Спринг с заряд от 37 kW изминава 260 километра.37 kW в момента заредени в гаража струват 16.28 лева.Хайде смятай сега.

    Коментиран от #10, #11, #13

  • 10 sdfg

    10 2 Отговор

    До коментар #9 от "Бастри":

    А ти "функционално грамотен" ли си? 260км пробег са при идеални условия. На температура 5 градуса, скорост 80км/ч и включено парно пробегът е пряко сили 116км с включен "режим Еко", каквато и дивотия да е това. С две думи този януари, а вероятно и февруари ще минеш 260км за 16лв, ама не точно. Че и декември си беше студен ако не помниш (парното в София го пуснаха още през октомври!). Дай сега пак да ни обясниш за любимите ти средногодишни добиви и разходи.

    Ако имаш забележки към числата по-горе, ходи им кажи на тези от Дачия да си оправят калкулатора на сайта. Или ще стискаме палци да дойде най-после глобалното затопляне?
  • 11 pbdan

    7 1 Отговор

    До коментар #9 от "Бастри":

    Сметките не са ти верни и то в мой ущърб. 16,28/37 = 0,44лв/кВтч. В гаража на нощна енергия ще заредиш доста по-евтино, но... Това е заварено положение, в други държави спонсорират и купуването на елкола. Нека станат 10-20% елколите и ще видиш как държавата изпускайки акциза от петрола ще намери начини. Сега токът на АС станция е 69ст/кВтч. т.е. пълен заряд е 25,53лв. Няма как само от гаража пак до гаража. Това за фотоволтаиците в градината е хубаво, но ще те обложат с акциз и данък за всеки фотон и неутрино уловени от твоя фотоволтаик.
  • 12 Б. М.

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "pbdan":

    Акциз има. Попитай някой магазин. Вярно, не е много, но както се казва "това е добро начало". 😎
    Аз съм ЗА независимост, и ел. колите са стъпка в правилната посока. Отделно, батериите за съхранение поевтиняха чувствително( не тези за колите). Изчислено на база капацитет, брой цикли, загуби при трансформация,..... един kW излиза около 8 ст.
    При цена в момента 14ст. нощна, пак има смисъл, а тя ще се вдига така или иначе.
  • 13 Б. М.

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Бастри":

    Дачията е с 26,8 kW / h батерия. По принцип загуби при заряд от 5,%, означава, 28kW/h за пълен заряд. 280,14= 3,92лв.
    В момента не знам как е, но карах е- up есента. Даваше разход 11 градско. При тази цена от 0,14лв. може всеки да сметне.
  • 14 Бъркаш двата щата

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "koj;kln":

    Разбира се че ще има акциз на зарядните станции, ще има и ДДС и разни други такси за държавата.

    Само, че няма да има акциз ако ползваш тока за собствени нужди. Могат да наложат еднократна такса, още при закупуването на фотоволтаиците, но толкова.

    Не го бъркай с водата, която е изчерпаем ресурс. Плаща се на кубик само ако ползваш по много вода на денонощие, за да се ограничат умниците, които ползват сондажа за термопомпи и изхвърлят изпомпаната вода в канализацията, вместо да направят втори сондаж и да връщат подпочвената вода обратно.

    Водомери има и на сондажите и изворите на минерална вода. На обикновените кладенци няма нито водомери, нито такси, а само се регистрират в басейнова дирекция.

    Коментиран от #17


  • 15 С ТЕЗИ КОЛИ

    3 1 Отговор
    ЕЛЕКТРИЧЕСКИ - ГЛАВЕН СЧЕТОВОДИТЕЛ ТРЯБВА ДА СИ. ДА СМЯТАШ ВЪНШНИ ТЕМПЕРАТУРИ ВЪТРЕШНИ В КУПЕТО., КОЛКО И ДАЛИ ЩЕ ИМА ЗАДРЪСТВАНИЯ, ДАЛИ НАПРАВО ДА НЕ СЕ ПРИБЕРЕШ В КЪЩИ , ЗАЩОТО АКО ОТИДЕШ НА МАГАЗИН И СВЪРШИШ НЕЩО НЕОТЛОЖНО , ВЪЗМОЖНО Е ДА СЕ ПРИБЕРЕШ ПЕША В КЪЩИ И С ПЪЛНИ ЧАНТИ ОТ МАГАЗИНА.
    ЗАТОВА СКОРО БЕШЕ ПРОВЕДЕНА АНКЕТА В ЩАТИТЕ ЗА И ПРОТИВ ЕЛ. АВТОМОБИЛИ. И МНОГО СА МАЛКО ПОЧИТАТЕЛИТЕ НА ТОЗИ ТИП АВТОМОБИЛИ .
    НЕ ГИ ИСКАТ. ТОВА Е
  • 16 Бастри

    2 1 Отговор
    Да , съгласен съм , зимата пробега ще намалее , просто ще в зареждам през вечер , а не два пъти седмично.Това все пак са 3-4 месеца в годината.

    А за акциза , моля да прочетете какво е това и ще разберете , че няма основание да се наложи при елколите.Но и да наложат нещо , то ще е когато тези автомобили ще са болшинство , дотогава ...

    И да , ще зареждам автомобила само вкъщи , колата е поръчана с идеята за втори автомобил в семейството.За дълъг път си има достатъчно добър автомобил с ДВГ.Ходенето до офиса обаче , който е в синя зона , ще бъде почти безплатно , както от гледна точка на гориво , така и от гледна точка на паркиране.

    Да не забравяме и че субсидията от 6200 евро е въпрос на седмици да се приеме.Колата ми е сметната да дойде след това.
  • 17 чмнвпх

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Бъркаш двата щата":

    Не, ти бъркаш щатите. Водомери не слагат на домашните сондажи, защото не им трябват приходите засега. Ако им притрябват не се и съмнявай, че ще ти сложат и водомер и акциз и ДДС на акциза.

    Ти явно си много наивен и си мислиш, че един прекрасен ден някой министър на финансиите се е събудил и си е рекъл, "Бе, я да сложим един акциз на горивата." И на цигарите. И на алкохола.

    Защо ли, да му се невиди, не сложат акциз на акварелните боички и пастелите например, ами го слагат на разни "интересни" стоки, а? Ще се сетиш ли сам или ще упорстваш с още дървени философии?

    Коментиран от #18, #19

  • 18 Отговора е ясен

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "чмнвпх":

    Ще ми посочиш ли акциз на нещо което е полезно за хората и природата?

    Защо не сложат акциз на витамините, плодовете и зеленчуците, водата, фотоволтаичните панели, а слагат акциз на горивата, алкохола и цигарите?
  • 19 Казано по друг начин

    2 1 Отговор

    До коментар #17 от "чмнвпх":

    Министрите играят с акциза и субсидиите, както магарето с тоягата и моркова. Познай кое е тоягата и кое е моркова.

    Когато искат нещо да се развива, му дават субсидии, а когато искат да го ограничат, му слагат акциз.
  • 20 Г др ййгф

    2 0 Отговор
    Така като те чета, явно ще твердиш, че Дядо Коледа съществува и съдът служи за раздаване на справедливост.

    Не мога да повярвам, че трябва да обяснявам такива елементарни аксиоми: акциз се слага на не еластични стоки, т.е. такива чиито потребление не е особено чувствително към цената, и/или които няма как да спре да се купуват.

    Акциз на витамините няма, защото а) продажбите им са малък обем, и б) ако поскъпнат много от купувачите им ще ги отсвирят, което очевидно не се случва с пристрастяващите алкохол и тютюн.

    Ако водеща беше грижата за доброто на хората защо лекарствата и книгите имат ДДС, а хотелските нощувки (почти) не?