ФАКТИ.БГ

Още една капсула на времето: Гърбав Запорожец от 1969 г. без пробег за 18 000 лв.

Публикувана: 23 Април, 2021 09:08
35 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 9575
Още една капсула на времето: Гърбав Запорожец от 1969 г. без пробег за 18 000 лв.
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.2 от 32 гласа.

След като ви разказахме за оцелялата Lada, сега ще стане дума за още една капсула на времето. Тя също се явява класика на съветското автомобилостроене и всъщност е стояла през целия си живот в гараж.

Още една капсула на времето: Гърбав Запорожец от 1969 г. без пробег за 18 000 лв.

Става дума за Гърбав Запорожец от 1969 година, кайто на практика е чисто нов. До 1987 година е минавал редовни технически прегледи. В момента пробегът на стария ЗАЗ 965AE е само 144 километра!

Още една капсула на времето: Гърбав Запорожец от 1969 г. без пробег за 18 000 лв.

Според собственика това е модел за износ за Чехословакия. Колата се намира в Латвия, а държавните знаци на Латвийската ССР могат все още да се видят на регистрационните табели на автомобила.

Още една капсула на времето: Гърбав Запорожец от 1969 г. без пробег за 18 000 лв.

Интересното е, че разбрахме за тази кола, която е стояла повече от половин век без да се кара, след като тя се появи в продажба на британския сайт Сarandclassic. В обявата е посочена цената от 8000 паунда, което по отношение на лева е почти 18 000.

Още една капсула на времето: Гърбав Запорожец от 1969 г. без пробег за 18 000 лв.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.2 от 32 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор.
Баба Ванга
2 Отговор
Не знам аз ли чета вашите мисли или вие моите, но точно преди малко написах:

"Статията и тя е уникална! Толкова много научихме за автомобилната промишленост, новите технологии, бъдещите тенденции в автомобилостроенето. Абе въобще изключително информативна и образователна статия! Хубаво е да знаем за всяка продадена Лада, ЗАЗ и Москвич в Русия, Украйна и Беларус!"

Виж не уцелих Латвия, но и Молдова може да включите в проучванията за продадажби. Включете и някой варбург за цвят, за да сте политически коректни. И ако може някой от aвтoрите да ми обясни каква е целта на публикуване на тези статии?

ПП Забравих че "aвтоp" е мръсна дума и мнението автоматично се трие при споменаването и.

Оценка:
-19 +19

Петър
3 Отговор
Време е да се появят автомобилните гуро и да ревнат в един глас: Каква е тая руска кочина? (Автомобилът всъщност е украйнски,но те не го знаят и карат праволинеино по утвърдените опорки)

Коментиран от #12


Оценка:
-12 +32

jар
4 Отговор
Съмнявам се,че тази ЗАЗ-ка е на 144км.Пода и педалите изглеждат доста захабени а по двигателя се забелязват течове на масло.

Коментиран от #5, #6, #10


Оценка:
-3 +35

гост
5 Отговор

До коментар #4 от "jар":


Кое те съмнява? Тоя така и не е запалил, 144 км са го бутали и теглили по сервизи с надеждата да запали. А относно течовете , те така са направени да не ръждясат.

Оценка:
-9 +33

GHOST 1
6 Отговор

До коментар #4 от "jар":


ПРАВ СИ, НА ТАБЛОТО ПИШЕ 144 КМ, НО ТО НЕ Е ОРИГИНАЛНО, А Е ОТ ЗАЗ 968

Коментиран от #13


Оценка:
-1 +29

ЗАЗ
7 Отговор
Скоростомера и приборите на таблото не са от този модел.

Оценка:
-0 +35

СеСеСеРе
8 Отговор
Този автомобил е проектиран и замислен като "народна/евтина" кола. Също като VW костенурка. Към 1969-та, когато е произведен този ЗАЗ, все още не е съществувал VW Golf. Реално по това време VW са продавали именно костенурката. Като ги сравним двете - трудно може да кажеш, че костенурката е изглеждала особено по-модерно от ЗАЗ-ката, даже обратно. За качеството на изпълнение - това е отделен въпрос. Хората, които са работили в завода на ЗАЗ по това време са били основно селяни довлечени в града. Докато Германия все пак има едно поне 50 години преднина в техническото развитие, опита и ограмотяването на тамошния народ.

Коментиран от #11


Оценка:
-7 +27

Оли гьо Френ
9 Отговор
С този автомобил може да се лови риба при зимни условия! Има капак на пода , който позволява да пуснеш въдицата директно в дупката в леда.

Оценка:
-0 +25

Ммммм даааа
10 Отговор

До коментар #4 от "jар":


Съвсем случайно преди години се запознах с главния конструктор на "Таврия" (наследник на ЗаЗ). Човекът беше дошъл в България, шофирайки Лада :) Когато го попитахме защо така изневерява на фирмата, която му плаща заплатата, той отвърна, че не може да рискува да пътува толкова километри с "Таврия" (ЗаЗ) :)

Возил съм се в такава сапунерка. Ами преживяване си е, спор няма.
През СОЦ-а абревиатурата ЗаЗ се превеждаше "Заплаха за автомобилите на Запада"

Оценка:
-1 +22

Благодаря!
11 Отговор

До коментар #8 от "СеСеСеРе":


В крайна сметка твоя коментар е много по-информативен и интересен, отколкото самата статия.

Оценка:
-1 +19

Гост
12 Отговор

До коментар #3 от "Петър":


Кочината е съветска, защото Украйна е била под съветска окупация няколко десетилетия. И продължават да се опитват да я окупират. Освен това се пише "украИнски". Ако ти се пише на руски, може да се отправиш към любимата ти страна

Коментиран от #23, #31


Оценка:
-21 +8

Развеселен
13 Отговор

До коментар #6 от "GHOST 1":


Точно това се чудих! Имам друг спомен за тези табла. Това е някакъв Франкенщайн!

Коментиран от #22


Оценка:
-1 +10

Пурко
14 Отговор
Таблото не е оригинално. ЗАЗ 965 се произвежда от началото на 65 или 66 година.

Оценка:
-0 +10

шопен
15 Отговор
А чували ли сте,че братята руснаци са ни продавали този шедьовър на автомобилната индустрия-НА ЦЕНАТА НА ФОРД МУСТАНГ в европа

Оценка:
-4 +12

fon4o
16 Отговор
Вярно ли е, че най-големите скапаняци са я карали навремето ? Щото аз съм малък, ама си спомням Москвичи, Лади, Шкоди и тук таме Волги.. ама ЗаЗ-ки не

Коментиран от #17


Оценка:
-9 +6

Изумен
17 Отговор

До коментар #16 от "fon4o":


В СССР я даваха безпкатно на инвалиди от войната. Хора, които са загубили краката си в бой на 18 годишна възраст за да можеш да родиш и да не те наоравят на сапун. Сам прецени дали са били смотаняци!

Коментиран от #25


Оценка:
-11 +11

18
Този коментар е премахнат от модератор.
Дарко
19 Отговор
Коментарите както винаги дават повече информация,от колкото автора на статията!!

Оценка:
-1 +10

ЛилиПутин
20 Отговор
Подарете ми я

Оценка:
-0 +2

Съдията Дред
21 Отговор
Прави са писалите по горе, някакъв сбирщайн е това. Пък и единствените и положителни страни са , че не ходиш пеш и не те вали дъжда. Като дете съм се возил на такова чудо, пътуването е кошмарно. По зле е само чешката "калинка" , но тя не се води автомобил. Да даде такива пари за това може само някой ухапан, но такива хора веднага ще разпознаят , че не е оригинал.

Оценка:
-2 +6

Чавдар войвода
22 Отговор

До коментар #13 от "Развеселен":


Да. Таблото е от 968М.

Оценка:
-0 +10

Петър
23 Отговор

До коментар #12 от "Гост":


Бегай бе.

Оценка:
-0 +0

Павел Пенев
24 Отговор
Тази кола струваше 3500 лв. при социализма,сега мога да платя за нея 350 лв.

Оценка:
-0 +4

fon4o
25 Отговор

До коментар #17 от "Изумен":


Това, че са я раздавали на инвалиди безплатно, не променя факта, че е била пълен боклук и никой нормален не я е купувал, скапаняко

Оценка:
-12 +5

един от стадото
26 Отговор
първата Пътна помощ при нас беше на такива зазки. Не знам кой на кого е помагал. Както винаги мотора е краден. Нещо средно между NSU и Тополино на Фиат

Коментиран от #32


Оценка:
-1 +5

Бай Шиле
27 Отговор
Мили тролове,тази тема е за автомобилисти,а не за политически коментатори.

Оценка:
-0 +7

Отмъщението на Хрушчов
28 Отговор
Можеше да се движи и по лунен терен, можеше да се движи само на два цилиндъра,а ако ти откажат спирачките,отваряш двете врати и колата спира.Много им се кефех ме

Оценка:
-0 +7

Отмъщението на Хрушчов
29 Отговор
Отивам да взема децата ми от дет. градина със ЗаПоршето и като тръгнахме изпаднаха в панически страх,започнаха да плачат ,да Ме дърпат,та за малко щях да се бутна в една Жигула пълна с Роми,голям смях падна.Бяхме млади,радвахме се.

Оценка:
-0 +6

Огнян
30 Отговор
Имах такъв автомобил. Купих го след дълго чакане от мото техника. Карах го пет години. Изминах 89 хиляди километра. Имаше проблем с бим болтовете, и имаше склонност към загряване, ако не поддържате двигателя чист от маслото, изтичащо от уплътненията на повдигачите. Не говорим за лукс, но беше евтино превозно средство с което, неминуемо ще си повишите техническата култура.

Оценка:
-0 +8

31
Този коментар е премахнат от модератор.
Някой си
32 Отговор

До коментар #26 от "един от стадото":


За мотора че е краден...не сьм сьгласен. Даже за основа не е бил взет ,ако може да се вярва , пусковия мотор на дизел двигателите на подводния флот на вермахт , пак вьздухар , но много от дублирани и на вьздух под налягане..битува мнение че е копиран....но не е така. Това е разработка на Мелитополския моторен завод, този двигател си е техен и не краден

Оценка:
-1 +2

краси
33 Отговор
На този "автомобил" му казваха-"последното отмъщение на Хрушчов"!

Оценка:
-0 +4

Todor
34 Отговор
Този автомобил е видимо каран над 144 км.

Оценка:
-0 +3

Японеца
35 Отговор
Най големият боклук ! Мирише на бензин като се изкачва! Ще изтрови пътниците!

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
ТОП 5