23 Април, 2021 09:08 14 596 35

Още една капсула на времето: Гърбав Запорожец от 1969 г. без пробег за 18 000 лв.

  • заз-
  • lada
Още една капсула на времето: Гърбав Запорожец от 1969 г. без пробег за 18 000 лв. - 1

След като ви разказахме за оцелялата Lada, сега ще стане дума за още една капсула на времето. Тя също се явява класика на съветското автомобилостроене и всъщност е стояла през целия си живот в гараж.

Още една капсула на времето: Гърбав Запорожец от 1969 г. без пробег за 18 000 лв.

Става дума за Гърбав Запорожец от 1969 година, кайто на практика е чисто нов. До 1987 година е минавал редовни технически прегледи. В момента пробегът на стария ЗАЗ 965AE е само 144 километра!

Още една капсула на времето: Гърбав Запорожец от 1969 г. без пробег за 18 000 лв.

Според собственика това е модел за износ за Чехословакия. Колата се намира в Латвия, а държавните знаци на Латвийската ССР могат все още да се видят на регистрационните табели на автомобила.

Още една капсула на времето: Гърбав Запорожец от 1969 г. без пробег за 18 000 лв.

Интересното е, че разбрахме за тази кола, която е стояла повече от половин век без да се кара, след като тя се появи в продажба на британския сайт Сarandclassic. В обявата е посочена цената от 8000 паунда, което по отношение на лева е почти 18 000.

Още една капсула на времето: Гърбав Запорожец от 1969 г. без пробег за 18 000 лв.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 37 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Баба Ванга

    20 20 Отговор
    Не знам аз ли чета вашите мисли или вие моите, но точно преди малко написах:

    "Статията и тя е уникална! Толкова много научихме за автомобилната промишленост, новите технологии, бъдещите тенденции в автомобилостроенето. Абе въобще изключително информативна и образователна статия! Хубаво е да знаем за всяка продадена Лада, ЗАЗ и Москвич в Русия, Украйна и Беларус!"

    Виж не уцелих Латвия, но и Молдова може да включите в проучванията за продадажби. Включете и някой варбург за цвят, за да сте политически коректни. И ако може някой от aвтoрите да ми обясни каква е целта на публикуване на тези статии?

    ПП Забравих че "aвтоp" е мръсна дума и мнението автоматично се трие при споменаването и.
  • 3 Петър

    35 13 Отговор
    Време е да се появят автомобилните гуро и да ревнат в един глас: Каква е тая руска кочина? (Автомобилът всъщност е украйнски,но те не го знаят и карат праволинеино по утвърдените опорки)

    Коментиран от #12

  • 4 jар

    37 3 Отговор
    Съмнявам се,че тази ЗАЗ-ка е на 144км.Пода и педалите изглеждат доста захабени а по двигателя се забелязват течове на масло.

    Коментиран от #5, #6, #10

  • 5 гост

    41 9 Отговор

    До коментар #4 от "jар":

    Кое те съмнява? Тоя така и не е запалил, 144 км са го бутали и теглили по сервизи с надеждата да запали. А относно течовете , те така са направени да не ръждясат.
  • 6 GHOST 1

    32 1 Отговор

    До коментар #4 от "jар":

    ПРАВ СИ, НА ТАБЛОТО ПИШЕ 144 КМ, НО ТО НЕ Е ОРИГИНАЛНО, А Е ОТ ЗАЗ 968

    Коментиран от #13

  • 7 ЗАЗ

    36 0 Отговор
    Скоростомера и приборите на таблото не са от този модел.
  • 8 СеСеСеРе

    32 7 Отговор
    Този автомобил е проектиран и замислен като "народна/евтина" кола. Също като VW костенурка. Към 1969-та, когато е произведен този ЗАЗ, все още не е съществувал VW Golf. Реално по това време VW са продавали именно костенурката. Като ги сравним двете - трудно може да кажеш, че костенурката е изглеждала особено по-модерно от ЗАЗ-ката, даже обратно. За качеството на изпълнение - това е отделен въпрос. Хората, които са работили в завода на ЗАЗ по това време са били основно селяни довлечени в града. Докато Германия все пак има едно поне 50 години преднина в техническото развитие, опита и ограмотяването на тамошния народ.

    Коментиран от #11

  • 9 Оли гьо Френ

    28 0 Отговор
    С този автомобил може да се лови риба при зимни условия! Има капак на пода , който позволява да пуснеш въдицата директно в дупката в леда.
  • 10 Ммммм даааа

    25 1 Отговор

    До коментар #4 от "jар":

    Съвсем случайно преди години се запознах с главния конструктор на "Таврия" (наследник на ЗаЗ). Човекът беше дошъл в България, шофирайки Лада :) Когато го попитахме защо така изневерява на фирмата, която му плаща заплатата, той отвърна, че не може да рискува да пътува толкова километри с "Таврия" (ЗаЗ) :)

    Возил съм се в такава сапунерка. Ами преживяване си е, спор няма.
    През СОЦ-а абревиатурата ЗаЗ се превеждаше "Заплаха за автомобилите на Запада"
  • 11 Благодаря!

    21 1 Отговор

    До коментар #8 от "СеСеСеРе":

    В крайна сметка твоя коментар е много по-информативен и интересен, отколкото самата статия.
  • 12 Гост

    9 23 Отговор

    До коментар #3 от "Петър":

    Кочината е съветска, защото Украйна е била под съветска окупация няколко десетилетия. И продължават да се опитват да я окупират. Освен това се пише "украИнски". Ако ти се пише на руски, може да се отправиш към любимата ти страна

    Коментиран от #23, #31

  • 13 Развеселен

    11 1 Отговор

    До коментар #6 от "GHOST 1":

    Точно това се чудих! Имам друг спомен за тези табла. Това е някакъв Франкенщайн!

    Коментиран от #22

  • 14 Пурко

    11 0 Отговор
    Таблото не е оригинално. ЗАЗ 965 се произвежда от началото на 65 или 66 година.
  • 15 шопен

    14 4 Отговор
    А чували ли сте,че братята руснаци са ни продавали този шедьовър на автомобилната индустрия-НА ЦЕНАТА НА ФОРД МУСТАНГ в европа
  • 16 fon4o

    6 12 Отговор
    Вярно ли е, че най-големите скапаняци са я карали навремето ? Щото аз съм малък, ама си спомням Москвичи, Лади, Шкоди и тук таме Волги.. ама ЗаЗ-ки не

    Коментиран от #17

  • 17 Изумен

    16 11 Отговор

    До коментар #16 от "fon4o":

    В СССР я даваха безпкатно на инвалиди от войната. Хора, които са загубили краката си в бой на 18 годишна възраст за да можеш да родиш и да не те наоравят на сапун. Сам прецени дали са били смотаняци!

    Коментиран от #25

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Дарко

    12 1 Отговор
    Коментарите както винаги дават повече информация,от колкото автора на статията!!
  • 20 ЛилиПутин

    2 1 Отговор
    Подарете ми я
  • 21 Съдията Дред

    9 2 Отговор
    Прави са писалите по горе, някакъв сбирщайн е това. Пък и единствените и положителни страни са , че не ходиш пеш и не те вали дъжда. Като дете съм се возил на такова чудо, пътуването е кошмарно. По зле е само чешката "калинка" , но тя не се води автомобил. Да даде такива пари за това може само някой ухапан, но такива хора веднага ще разпознаят , че не е оригинал.
  • 22 Чавдар войвода

    10 0 Отговор

    До коментар #13 от "Развеселен":

    Да. Таблото е от 968М.
  • 23 Петър

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Бегай бе.
  • 24 Павел Пенев

    5 1 Отговор
    Тази кола струваше 3500 лв. при социализма,сега мога да платя за нея 350 лв.
  • 25 fon4o

    6 16 Отговор

    До коментар #17 от "Изумен":

    Това, че са я раздавали на инвалиди безплатно, не променя факта, че е била пълен боклук и никой нормален не я е купувал, скапаняко
  • 26 един от стадото

    8 2 Отговор
    първата Пътна помощ при нас беше на такива зазки. Не знам кой на кого е помагал. Както винаги мотора е краден. Нещо средно между NSU и Тополино на Фиат

    Коментиран от #32

  • 27 Бай Шиле

    12 0 Отговор
    Мили тролове,тази тема е за автомобилисти,а не за политически коментатори.
  • 28 Отмъщението на Хрушчов

    9 0 Отговор
    Можеше да се движи и по лунен терен, можеше да се движи само на два цилиндъра,а ако ти откажат спирачките,отваряш двете врати и колата спира.Много им се кефех ме
  • 29 Отмъщението на Хрушчов

    9 0 Отговор
    Отивам да взема децата ми от дет. градина със ЗаПоршето и като тръгнахме изпаднаха в панически страх,започнаха да плачат ,да Ме дърпат,та за малко щях да се бутна в една Жигула пълна с Роми,голям смях падна.Бяхме млади,радвахме се.
  • 30 Огнян

    16 1 Отговор
    Имах такъв автомобил. Купих го след дълго чакане от мото техника. Карах го пет години. Изминах 89 хиляди километра. Имаше проблем с бим болтовете, и имаше склонност към загряване, ако не поддържате двигателя чист от маслото, изтичащо от уплътненията на повдигачите. Не говорим за лукс, но беше евтино превозно средство с което, неминуемо ще си повишите техническата култура.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Някой си

    6 1 Отговор

    До коментар #26 от "един от стадото":

    За мотора че е краден...не сьм сьгласен. Даже за основа не е бил взет ,ако може да се вярва , пусковия мотор на дизел двигателите на подводния флот на вермахт , пак вьздухар , но много от дублирани и на вьздух под налягане..битува мнение че е копиран....но не е така. Това е разработка на Мелитополския моторен завод, този двигател си е техен и не краден
  • 33 краси

    6 0 Отговор
    На този "автомобил" му казваха-"последното отмъщение на Хрушчов"!
  • 34 Todor

    5 0 Отговор
    Този автомобил е видимо каран над 144 км.
  • 35 Японеца

    2 0 Отговор
    Най големият боклук ! Мирише на бензин като се изкачва! Ще изтрови пътниците!