Пазарът на електрически превозни средства в Европа скоро ще бъде попълнен с още един китайски автомобил, произведен от NIO. Намерението на китайския автомобилен производител да представи своя водещ електрически кросоувър NIO ES8 на световния пазар беше разкрито преди месец.
Сега, заедно с китайските електрически превозни средства от Xpeng, BYD и Aiways, изцяло електрическият SUV NIO ES8 вече ще се появи по европейските пътища. Колата получи одобрението на европейския регулатор EWVTA (European All Vehicle Type Approval).
Навлизането на европейския пазар ще започне от Норвегия, където официалната продажба на NIO ES8 ще започне през септември. Разрешението EWVTA предвижда продажба и регистрация на китайския електрически кросоувър във всички европейски страни.
Всъдеходът NIO ES8 се продава в Китай от 2018 г. Това е 7-местен изцяло електрически кросоувър, който потребителят може да получи в различни модификации. Флагманската конфигурация предвижда инсталирането на два електрически мотора с общ капацитет от 653 к.с. (480 kW), и въртящ момент от 840 Нм, което позволява да се достигне скорост от 100 км/ч само за 4.4 секунди при максимална скорост от 180 км/ч.
Автономната работа на кросоувъра NIO ES8 се осигурява от батерия от 100 kWh, която поддържа технология за бързо зареждане, позволяваща заряд от 20 до 80% само за един час. Една от важните функционалности на автомобила е възможността за използване на сменяеми батерии. Автономният пробег, изчислен според цикъла NEDC, е 580 км.
Продажбите в Европа, стартиращи през септември в Норвегия, ще бъдат директни, като NIO ще предлага зарядни станции Power Swap и NIO Life за европейците. Цената на електрическия автомобил NIO ES8 за европейците все още не е обявена, но в Китай тя е около 68 хиляди долара, което е значително по-ниско от цената на основния конкурент на електрическия кросоувър Tesla Model X, който се продава на цена от 132 до 142 хиляди долара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
Коментиран от #3, #6
15:57 15.06.2021
2 Язе
Коментиран от #7, #11
16:01 15.06.2021
3 12345
До коментар #1 от "сектант":
Китайски е16:02 15.06.2021
4 1111
16:04 15.06.2021
5 Бай дън
16:04 15.06.2021
6 Госあ
До коментар #1 от "сектант":
Ти па, се наопаки ! :))) Иначе, каквито и да са електрокарите- все са боклуци с тежък въглероден отпечатък и токсичен отпечатък.16:14 15.06.2021
7 SUABRU XV
До коментар #2 от "Язе":
Е такава батерия ми трябва за субаруто :) :) :)Коментиран от #9
16:39 15.06.2021
8 Идват китайците
16:44 15.06.2021
9 барабус
До коментар #7 от "SUABRU XV":
Що ве ,не пали ли?Коментиран от #10
17:29 15.06.2021
10 Брат
До коментар #9 от "барабус":
Те Субару, са си така. Палят, когато си искат.Коментиран от #16, #17
17:56 15.06.2021
11 CL500
До коментар #2 от "Язе":
Вярно е, че залагат на твърдотелни батерии, но май няма да успеят за 2022-ра. Освен това съвсем не са единствени за този тип батерии. Те са известни с идеята за сменяеми цели блокове батерии, отиваш, спираш и ти заменят батериите със заредени. Иначе Теслата залага за следващата година също на нов тип цилиндрични батерии 4680 с 5 пъти по-голяма енергийна плътност. Твърдотелните мисля ще са по-добре, но малко се съмнявам да стигнат комерсиално производство до 1 година.18:26 15.06.2021
12 3682
Коментиран от #15
20:10 15.06.2021
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 гост
До коментар #12 от "3682":
Не се радвай,защото тогава няма да има работа за такива като теб в Язаки и Атис.09:25 16.06.2021
16 хахаха
До коментар #10 от "Брат":
ЩО ТИ КОГА СИ ПАЛИЛ ТАКОВА А00:58 18.06.2021
17 бесен
До коментар #10 от "Брат":
МНОГО МИ Е ИНТЕРЕСНО КАК КОМЕНТИРАТЕ НЕЩО ДЕТО САМО СТЕ ГО ГЛЕДАЛИ ОТ СТАРАНИ ТО КАТО ЛИСИЦАТА И ГРОЗДЕТО Е ДА КИСЕЛО Е АМА Е ТАКА00:59 18.06.2021
18 Малеее
15:58 16.08.2021
19 паси
19:24 24.03.2023