24 Юли, 2021 10:30 23 309 58

Volvo вече няма да е китайско

  • volvo-
  • geely

Компанията ще изкупи правата от Geely

Volvo вече няма да е китайско - 1

Volvo Cars подписа споразумение с компанията-майка, Geely Holding, за придобиване на дял в съвместни предприятия в Китай. Целта на тази операция е шведската марка да получи пълен контрол върху автомобилните заводи и продажбите.

Придобиването на допълнителни 50% дял в Daqing Volvo Car Manufacturing Co., Ltd и Shanghai Volvo Car Research and Development Co., Ltd допълнително ще укрепи позициите на Volvo Cars в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, и ще увеличи достъпа до един от най-бързо развиващите се региони.

Въпреки че двете съвместни предприятия вече са изцяло включени във финансовите отчети на Volvo Car Group, делът на Volvo Cars в нетния им доход и собствен капитал ще се увеличи след сделката.

„С това споразумение Volvo Cars ще се превърне в първия голям некитайски автомобилен производител, който напълно контролира своите операции в Китай“, каза Хакан Самуелсон, главен изпълнителен директор на Volvo Cars.

Volvo Cars отчита добри резултати на китайския пазар през последните години и ще продължи да инвестира в страната, за да поддържа стабилна тенденция на растеж. В резултат на сделката Volvo Cars ще притежава изцяло производствените заводи в Ченгду и Дацин, националната компания за продажби в Китай и центъра за научноизследователска и развойна дейност в Шанхай.

Сделките ще бъдат завършени на две фази, започвайки през 2022 г., когато изискването за създаване на съвместно предприятие за производство на автомобили в Китай ще бъде отменено и се очаква да приключи официално през 2023 г. Сега сделката очаква одобрение от регулаторите. Финансови подробности не бяха разкрити.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 33 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Браво

    46 67 Отговор
    Волво са най здравите коли

    Коментиран от #2, #13, #43

  • 2 Пурко

    91 34 Отговор

    До коментар #1 от "Браво":

    Бяха ... и то доста отдавна! Щом и шведите не искат да ги купуват вече значи информацията ти е доста стара!

    Коментиран от #5, #15

  • 3 QWERTY

    52 46 Отговор
    Volvo никога не са били китайски! Имат китайски инвеститор, но шведите винаги са държали контролния пакет и гласове! Китайците са сериозна фирма, която далновидно е придобила акции в доста европейски фирми, но Volvo си е шведска, за радост!

    Коментиран от #45

  • 4 ВИКИНГА

    42 8 Отговор
    РАЗБРАХМЕ ЧЕ САМУЕЛСОН Е СИН НА ЕВРЕИН ..... АМА МАЙКАТА ТУРКИНЯ ЛИ С ТОВА ИМЕ ХАКАН ?

    Коментиран от #7, #36, #38, #58

  • 5 От селото

    83 27 Отговор

    До коментар #2 от "Пурко":

    Заповядай в Швеция да видиш дали шведите са престанали да си купуват Волво. За шведа е въпрос на престиж и гордост да кара Волво. Ма такива дървени философи и селски тарикати няма как да го знаят това..... 🤫🤫🤫

    Коментиран от #8, #28, #39

  • 6 факт

    46 64 Отговор
    Всеки който си е купил Тойота Хонда или Мазда не си е помислял след това за друга кола.

    Коментиран от #14, #30, #40

  • 7 Йо Несбьо

    33 2 Отговор

    До коментар #4 от "ВИКИНГА":

    Името не е Хакан, а Хокан. Пише се като "а" с кръгче отгоре. Все пак е интересен паралел как подобни имена съществуват в Южна и Северна Европа.
  • 8 123

    61 4 Отговор

    До коментар #5 от "От селото":

    Затриха си СААБ и им остана само Волво!

    Коментиран от #10, #12, #27

  • 9 -6273734-

    18 21 Отговор
    🤣🤣🤣Тъкмо тръгнаха на добре. И сега европейците пак ше прецакат марката за трети път
  • 10 рено ентусиаст

    19 42 Отговор

    До коментар #8 от "123":

    волво винаги са били с френаки двигатели на Рено сами нищо не могат.А и Гиили остава най-голям акционер.

    Коментиран от #33

  • 11 Онзи

    52 16 Отговор
    На стари лаври лежат Волво,освен скъпата поддръжка не са нищо повече от другите европейски коли,за японските и корейските не им стигат силиците.Бутат се при премиум колите ,но само поддръжката и частите им е на това ниво.Преди имаха френски,японски,Фордови двегатели а парите си бяха като за S класа и закономерно фалираха ,като SAAB с техните опелски кошове.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Стар шофьор

    58 1 Отговор

    До коментар #1 от "Браво":

    Волво наистина правех коли, които можеха да изминат един милион километри, но това бяха колите им от 70-г. на миналия век. От тогава е и приказката: Ако искаш да имаш кола, която да те надживее, вземи си Волво.
  • 14 1912

    28 25 Отговор

    До коментар #6 от "факт":

    Да, наистина не си е помислял да си купува друга кола, имайки предвид на колко ръжда е видял по японските кенефи.

    Коментиран от #16

  • 15 Янко

    29 10 Отговор

    До коментар #2 от "Пурко":

    Кой не иска да ги купува? Май отдавна не си ходил в Швеция, Пурко?
  • 16 факт

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "1912":

    Вие да не живеете през 1084-та я споделете тайната за машината на времето.
  • 17 Като гледам много

    20 16 Отговор
    НЕРАЗБИРАЧИ!!ЗАВОДИТЕ НА ФОРД СА ОСНОВАЛИ ВОЛВО В ШВЕЦИЯ.....МНОГО ОТ ДВИГАТЕЛИТЕ И СКОРОСТНИТЕ КУТИЙ СА ЕДНО КЪМ ЕДНО С ФОРД 🤣

    Коментиран от #18

  • 18 Прав сии

    34 4 Отговор

    До коментар #17 от "Като гледам много":

    Много неразбиращи има. Волво се основава от SKF 1929 г. Форд идва в Европа по плана Маршал след ВСВ. Ти направи математиката. Вече има интернет. Прочети за историята на Волво. Поне е малка фирма. Правят най-добрите Камиони!

    Коментиран от #19

  • 19 Да ама читателите трябва да

    19 4 Отговор

    До коментар #18 от "Прав сии":

    Са автомонтьори или да са чели история много да знаят това. .същото е с Мазда в Япония. .компанията Форд ги е основала. .в южна Корея. .мерседес е основала санг янг. .киа и Хюндай са на базата на мицубиши и Мазда. .първият пикап на Хюндай еич 100 с 2.5 дизел двигател е едно към едно. ..с мицубиши колт пикап. .

    Коментиран от #21

  • 20 Koenigsegg

    17 5 Отговор

    До коментар #12 от "От селото":

    Казва се Кристиан Фон Кьонигсег./ Краля на яйцата буквално/ Основател на едноименната марка. Обзалагам се че не си чувал за тези суперколи. Виж в YouTube. Всъщност Спайкър инвестираха. За Сааб говоря. За незнаещитеСпайкър е Холандки производител на спортни коли. Абе хора, четете, четете! Има интернет вече. Оставете го този фейс.!!!

    Коментиран от #24, #25

  • 21 Прав си.

    7 3 Отговор

    До коментар #19 от "Да ама читателите трябва да":

    Като изказваш мнение, трябва да си сигурен че е вярно. Трябва да са чели. Не трябва да са монтьори. И по всички останали теми също. Ако не знаеш- не коментираш!!!
  • 22 До редактора,

    31 4 Отговор
    Аз ако си купя акции на Волво, означава ли, че ще стане българско?
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Хо хо хо

    8 3 Отговор

    До коментар #20 от "Koenigsegg":

    А на теб ясно ли ти е че спайкер фалираха отдавна.

    Коментиран от #46

  • 25 От селото

    11 3 Отговор

    До коментар #20 от "Koenigsegg":

    Всъщност живея в Швеция, имам някакви елементарни интереси относно явтомобилите, и много добре знам кой е Кристиян фон Кьонигсег и какви автомобили произвежда. Колите му са мечта за почти всеки шведски тинейджър, друг е въпросът че много малко хора могат да си ги позволят. Не знаех и не съм сигурен че той се е опитал да помогне на Сааб, историята я знам от един колега, той ми я разказа. Благодаря за инфото...
    Кьонигсег като автомобил не съм имал удоволствието да видя на живо. 😔😔😔

    Коментиран от #47

  • 26 Майна

    11 9 Отговор
    Абе се разбирачи тука,ама все ревете,че парите са ви малко и карате 20се год. курници

    Коментиран от #34

  • 27 хехехе

    12 8 Отговор

    До коментар #8 от "123":

    Сааб бяха опелски бклуци с променен дизайн за много пари кой нормален би ги купил.
    Рекламираха се с името и близостта със самолетостроенето и много бяха захласнати дори и аз но истината е друга
  • 28 Komapak

    9 7 Отговор

    До коментар #5 от "От селото":

    В Малмьо много волво не видях. Къде ги видя тези много шведи, които си купуват волво, не знам.

    Коментиран от #29

  • 29 От селото

    31 3 Отговор

    До коментар #28 от "Komapak":

    В Малмьо е трудно да видиш и шведи по принцип 😉😉😉
  • 30 Tcl

    3 4 Отговор

    До коментар #6 от "факт":

    без Мазда
  • 31 Готин

    5 2 Отговор
    Нищо не е така какато изглежда.! Ако разбирате от бизнес и финансови пазари ще разберете, че това е начин да стане изцяло собственост на Geely.
  • 32 до 7

    8 12 Отговор
    с Хонда и Мазда после тръгваш пеш и се връщаш в селския си си род на потомствен пешеходец, цървул светлорозов
  • 33 Митре ле

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "рено ентусиаст":

    Ти сериозен ли си 😄
  • 34 Митре ле

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Майна":

    И то на газ
  • 35 Без ДДС

    8 2 Отговор
    Скандинавците си обичат Volvo.
    Нз колко са здрави,но имах удоволствието да видя доста Volvo,който в България не съм виждал.
  • 36 Одрис

    14 5 Отговор

    До коментар #4 от "ВИКИНГА":

    Нещо ,не си чел достатъчно , от къде са Викингите?
    Хакон е чисто кралско име, Скандинавско име, от глагола,
    хаквам-удрям , а Викингите са си чисти Скити ,
    братовчеди на Великите Траки-Българи!
    И брадвите и стрелите и погребенията им 100% Тракийски!
    Чети, арабския писател Иб Фадлан и ще разбереш много неща!

    Викингите , както и Българите , е ,"Народ който е придобивал титли,
    и копувал блародството си кръвта на неприятеля.................................
    и дълго време е извършвал войните си само с набези"!
    Част от похвалното слово за крал Теодорих , което описва и Българите,
    от Магнус Феликс Енодий.
    А самите лодки на Викингите ,
    не се различават много, от лодките на Българите -Траки ,
    Българите- Мирмидонци, от Мармара!
    говорим за лодките пред Тракийската държава Троя!
    тези които Пеласгите оставиха , по нашите земи!!
    За да покорят ,останата част от Европа!

    Коментиран от #37

  • 37 маке

    4 3 Отговор

    До коментар #36 от "Одрис":

    Евала брате, по-добар си и от нази!
  • 38 Шефа на Волво е пълен хибрид....

    11 4 Отговор

    До коментар #4 от "ВИКИНГА":

    Еврейско семе в турска фурна,също като колите им .....само името е от Швеция,другото е китайски боклук....В Швеция се купува Волво от ,,шведите" защото там шведи вече няма....има патладжани от Анадола и Африка които поливат с черни маркучи шведските хибридки за да не мислят за славното си минало....
  • 39 Пурко

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "От селото":

    Ти понеже си градски тарикат вземи прочети с колко процента са спаднали продажбите в родината им за последните пет години и после обиждай по форумите!?! Същата съдба имат и индийските Ровър!!!
  • 40 Два факта

    1 2 Отговор

    До коментар #6 от "факт":

    Прав си,просто минава на колело.
  • 41 Васил

    4 1 Отговор
    За това Европа е слаба защото си изнася заводите в Китай да сте видели Китайско производство в Европа само внос.
  • 42 Китайско Волво!

    7 0 Отговор
    И това ако има нещо шведско,освен ,че е шведска тройка!Евреина е отгоре,шведа в средата,а китаеца е отдолу..
    Мисля ,че на,, шведа" му харесва най много....
  • 43 За жалост

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Браво":

    Бяха!
  • 44 ИСТИНАТА

    6 3 Отговор
    В момента, Тойота или Хонда и нищо друго!!!
  • 45 Komapak

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "QWERTY":

    Преди или след форд?
  • 46 Komapak

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Хо хо хо":

    Това е все едно да ми кажеш, че ролс ройс фалирали и бмв ги купили. Спайкър и ролс ройс са ИМЕНА в авиоиндустрията. Според мен просто се отърваха от скъпите си хобита да произвеждат автомобили и могат да се съсредоточат в това в което са наистина добри.

    Коментиран от #48

  • 47 Komapak

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "От селото":

    Доста голям е всъщност. Може би само бугати може да му съперничи. Макларън 650 спрян до Кьонигсег йеско изглежда като детска играчка. Лично наблюдение😊 Много хора не правят разлика между скъпа и евтина спортна кола. Ферари правят автомобили и за 300000 евро и за 3млн евро. Кьонигсег, Бугати, Пагани, Хенеси и още няколко такива екзотики започват от 3млн. Огромна е разликата да караш кола 300+ и 400+ км/ч. По принцип уважавам шведите, но SKF са разочарование за мен.
  • 48 някой

    2 2 Отговор

    До коментар #46 от "Komapak":

    Ролс-Ройс производителя на автомобили няма нищо общо с Ролс Ройс производителя на самолетни двигатели

    Коментиран от #50

  • 49 Онзи

    1 1 Отговор
    Имал съм много марки коли, само корейско съм нямал. Стига вече с тази здравина за японските и те вече не са, имаха там един двигател Хонда, който беше 1.6 Сега съм имал дизел Акорд и е голям боклук и скъпо за поддръжка за Тойота да не говорим или Мазда, Имал съм и немски, които също не са кой знае колко здрави. Имах и Волво s60 и s80 съответно дизел и бензин. Дизела е наистина много здрав и непретенциозен за нашата нафта, но си беше D5 шведска разработка, а не френско.

    Коментиран от #54

  • 50 Komapak

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "някой":

    Няма нищо общо?! Хора, четете история преди да ръсите подобни глупости.
  • 51 славно минало

    1 0 Отговор
    Волво бяха здрави коли! Девизът им беше "Не си купувайте Волво, защото ще ви надживее"
  • 52 Volvo

    4 0 Отговор
    Volvo for live, Волво са доста подценени, да слагали са двигатели на Рено и Пежо, но на малките модели и винаги доработвани от Волво, на големите модели v70, xc70, s60, s80, xc90 двигателите са на Волво и дизелите и бензините.
  • 53 SUBARU

    4 0 Отговор
    Европейските Производители на автомобили и Volvo, вече години на ред живееха на стара слава от миналото Без капитала-пари за развитие на технологии от Geely Volvo щеше отдавна да е в историята. Така че доброто е че Г-дин Ли Шуфу,собственикa на Geеly преди 10-тина години прояви интерес да купи Volvo и за щастие Volvo оцеля!!!
  • 54 Оня

    1 4 Отговор

    До коментар #49 от "Онзи":

    D5 мотора е на Фолксваген , и бензина и дизела . Има някакви преработки от Волво , но мотора по никакъв начин не е "шведски"

    Коментиран от #55, #56, #57

  • 55 Volvo

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "Оня":

    D5 мотора е само и единствено разработка на Волво, както и 5-цилиндровите бензиновите мотори, може да провериш.
  • 56 Volvo

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "Оня":

    D5 мотора е само и единствено разработка на Волво, както и 5-цилиндровите бензиновите мотори, може да провериш.
  • 57 Volvo

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "Оня":

    D5 мотора е само и единствено разработка на Волво, както и 5-цилиндровите бензиновите мотори, може да провериш.
  • 58 Шукур

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "ВИКИНГА":

    Може да не е ХакАн, а ХАкан ...... То и в Турция и в Швеция туй си е все същото