ФАКТИ.БГ
  • volvo-
  • geely

Volvo вече няма да е китайско

Компанията ще изкупи правата от Geely

Публикувана: 24 Юли, 2021 10:30
57 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 17321
Volvo вече няма да е китайско - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.2 от 31 гласа.

Volvo Cars подписа споразумение с компанията-майка, Geely Holding, за придобиване на дял в съвместни предприятия в Китай. Целта на тази операция е шведската марка да получи пълен контрол върху автомобилните заводи и продажбите.

Придобиването на допълнителни 50% дял в Daqing Volvo Car Manufacturing Co., Ltd и Shanghai Volvo Car Research and Development Co., Ltd допълнително ще укрепи позициите на Volvo Cars в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, и ще увеличи достъпа до един от най-бързо развиващите се региони.

Въпреки че двете съвместни предприятия вече са изцяло включени във финансовите отчети на Volvo Car Group, делът на Volvo Cars в нетния им доход и собствен капитал ще се увеличи след сделката.

„С това споразумение Volvo Cars ще се превърне в първия голям некитайски автомобилен производител, който напълно контролира своите операции в Китай“, каза Хакан Самуелсон, главен изпълнителен директор на Volvo Cars.

Volvo Cars отчита добри резултати на китайския пазар през последните години и ще продължи да инвестира в страната, за да поддържа стабилна тенденция на растеж. В резултат на сделката Volvo Cars ще притежава изцяло производствените заводи в Ченгду и Дацин, националната компания за продажби в Китай и центъра за научноизследователска и развойна дейност в Шанхай.

Сделките ще бъдат завършени на две фази, започвайки през 2022 г., когато изискването за създаване на съвместно предприятие за производство на автомобили в Китай ще бъде отменено и се очаква да приключи официално през 2023 г. Сега сделката очаква одобрение от регулаторите. Финансови подробности не бяха разкрити.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.2 от 31 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Браво
1 Отговор
Волво са най здравите коли

Коментиран от #2, #13, #43


Оценка:
-66 +42

Пурко
2 Отговор

До коментар #1 от "Браво":


Бяха ... и то доста отдавна! Щом и шведите не искат да ги купуват вече значи информацията ти е доста стара!

Коментиран от #5, #15


Оценка:
-32 +89

QWERTY
3 Отговор
Volvo никога не са били китайски! Имат китайски инвеститор, но шведите винаги са държали контролния пакет и гласове! Китайците са сериозна фирма, която далновидно е придобила акции в доста европейски фирми, но Volvo си е шведска, за радост!

Коментиран от #45


Оценка:
-44 +50

ВИКИНГА
4 Отговор
РАЗБРАХМЕ ЧЕ САМУЕЛСОН Е СИН НА ЕВРЕИН ..... АМА МАЙКАТА ТУРКИНЯ ЛИ С ТОВА ИМЕ ХАКАН ?

Коментиран от #7, #36, #38


Оценка:
-8 +41

От селото
5 Отговор

До коментар #2 от "Пурко":


Заповядай в Швеция да видиш дали шведите са престанали да си купуват Волво. За шведа е въпрос на престиж и гордост да кара Волво. Ма такива дървени философи и селски тарикати няма как да го знаят това..... 🤫🤫🤫

Коментиран от #8, #28, #39


Оценка:
-27 +80

факт
6 Отговор
Всеки който си е купил Тойота Хонда или Мазда не си е помислял след това за друга кола.

Коментиран от #14, #30, #40


Оценка:
-62 +43

Йо Несбьо
7 Отговор

До коментар #4 от "ВИКИНГА":


Името не е Хакан, а Хокан. Пише се като "а" с кръгче отгоре. Все пак е интересен паралел как подобни имена съществуват в Южна и Северна Европа.

Оценка:
-2 +31

123
8 Отговор

До коментар #5 от "От селото":


Затриха си СААБ и им остана само Волво!

Коментиран от #10, #12, #27


Оценка:
-4 +59

-6273734-
9 Отговор
🤣🤣🤣Тъкмо тръгнаха на добре. И сега европейците пак ше прецакат марката за трети път

Оценка:
-21 +16

рено ентусиаст
10 Отговор

До коментар #8 от "123":


волво винаги са били с френаки двигатели на Рено сами нищо не могат.А и Гиили остава най-голям акционер.

Коментиран от #33


Оценка:
-42 +18

Онзи
11 Отговор
На стари лаври лежат Волво,освен скъпата поддръжка не са нищо повече от другите европейски коли,за японските и корейските не им стигат силиците.Бутат се при премиум колите ,но само поддръжката и частите им е на това ниво.Преди имаха френски,японски,Фордови двегатели а парите си бяха като за S класа и закономерно фалираха ,като SAAB с техните опелски кошове.

Оценка:
-16 +49

12
Този коментар е премахнат от модератор.
Стар шофьор
13 Отговор

До коментар #1 от "Браво":


Волво наистина правех коли, които можеха да изминат един милион километри, но това бяха колите им от 70-г. на миналия век. От тогава е и приказката: Ако искаш да имаш кола, която да те надживее, вземи си Волво.

Оценка:
-1 +56

1912
14 Отговор

До коментар #6 от "факт":


Да, наистина не си е помислял да си купува друга кола, имайки предвид на колко ръжда е видял по японските кенефи.

Коментиран от #16


Оценка:
-22 +27

Янко
15 Отговор

До коментар #2 от "Пурко":


Кой не иска да ги купува? Май отдавна не си ходил в Швеция, Пурко?

Оценка:
-10 +27

факт
16 Отговор

До коментар #14 от "1912":


Вие да не живеете през 1084-та я споделете тайната за машината на времето.

Оценка:
-1 +6

Като гледам много
17 Отговор
НЕРАЗБИРАЧИ!!ЗАВОДИТЕ НА ФОРД СА ОСНОВАЛИ ВОЛВО В ШВЕЦИЯ.....МНОГО ОТ ДВИГАТЕЛИТЕ И СКОРОСТНИТЕ КУТИЙ СА ЕДНО КЪМ ЕДНО С ФОРД 🤣

Коментиран от #18


Оценка:
-14 +18

Прав сии
18 Отговор

До коментар #17 от "Като гледам много":


Много неразбиращи има. Волво се основава от SKF 1929 г. Форд идва в Европа по плана Маршал след ВСВ. Ти направи математиката. Вече има интернет. Прочети за историята на Волво. Поне е малка фирма. Правят най-добрите Камиони!

Коментиран от #19


Оценка:
-4 +32

Да ама читателите трябва да
19 Отговор

До коментар #18 от "Прав сии":


Са автомонтьори или да са чели история много да знаят това. .същото е с Мазда в Япония. .компанията Форд ги е основала. .в южна Корея. .мерседес е основала санг янг. .киа и Хюндай са на базата на мицубиши и Мазда. .първият пикап на Хюндай еич 100 с 2.5 дизел двигател е едно към едно. ..с мицубиши колт пикап. .

Коментиран от #21


Оценка:
-3 +18

Koenigsegg
20 Отговор

До коментар #12 от "От селото":


Казва се Кристиан Фон Кьонигсег./ Краля на яйцата буквално/ Основател на едноименната марка. Обзалагам се че не си чувал за тези суперколи. Виж в YouTube. Всъщност Спайкър инвестираха. За Сааб говоря. За незнаещитеСпайкър е Холандки производител на спортни коли. Абе хора, четете, четете! Има интернет вече. Оставете го този фейс.!!!

Коментиран от #24, #25


Оценка:
-5 +15

Прав си.
21 Отговор

До коментар #19 от "Да ама читателите трябва да":


Като изказваш мнение, трябва да си сигурен че е вярно. Трябва да са чели. Не трябва да са монтьори. И по всички останали теми също. Ако не знаеш- не коментираш!!!

Оценка:
-3 +6

До редактора,
22 Отговор
Аз ако си купя акции на Волво, означава ли, че ще стане българско?

Оценка:
-3 +29

23
Този коментар е премахнат от модератор.
Хо хо хо
24 Отговор

До коментар #20 от "Koenigsegg":


А на теб ясно ли ти е че спайкер фалираха отдавна.

Коментиран от #46


Оценка:
-3 +6

От селото
25 Отговор

До коментар #20 от "Koenigsegg":


Всъщност живея в Швеция, имам някакви елементарни интереси относно явтомобилите, и много добре знам кой е Кристиян фон Кьонигсег и какви автомобили произвежда. Колите му са мечта за почти всеки шведски тинейджър, друг е въпросът че много малко хора могат да си ги позволят. Не знаех и не съм сигурен че той се е опитал да помогне на Сааб, историята я знам от един колега, той ми я разказа. Благодаря за инфото...
Кьонигсег като автомобил не съм имал удоволствието да видя на живо. 😔😔😔

Коментиран от #47


Оценка:
-3 +10

Майна
26 Отговор
Абе се разбирачи тука,ама все ревете,че парите са ви малко и карате 20се год. курници

Коментиран от #34


Оценка:
-9 +10

хехехе
27 Отговор

До коментар #8 от "123":


Сааб бяха опелски бклуци с променен дизайн за много пари кой нормален би ги купил.
Рекламираха се с името и близостта със самолетостроенето и много бяха захласнати дори и аз но истината е друга

Оценка:
-8 +11

Komapak
28 Отговор

До коментар #5 от "От селото":


В Малмьо много волво не видях. Къде ги видя тези много шведи, които си купуват волво, не знам.

Коментиран от #29


Оценка:
-6 +8

От селото
29 Отговор

До коментар #28 от "Komapak":


В Малмьо е трудно да видиш и шведи по принцип 😉😉😉

Оценка:
-3 +28

Tcl
30 Отговор

До коментар #6 от "факт":


без Мазда

Оценка:
-3 +3

Готин
31 Отговор
Нищо не е така какато изглежда.! Ако разбирате от бизнес и финансови пазари ще разберете, че това е начин да стане изцяло собственост на Geely.

Оценка:
-1 +5

до 7
32 Отговор
с Хонда и Мазда после тръгваш пеш и се връщаш в селския си си род на потомствен пешеходец, цървул светлорозов

Оценка:
-10 +8

Митре ле
33 Отговор

До коментар #10 от "рено ентусиаст":


Ти сериозен ли си 😄

Оценка:
-0 +5

Митре ле
34 Отговор

До коментар #26 от "Майна":


И то на газ

Оценка:
-1 +2

Без ДДС
35 Отговор
Скандинавците си обичат Volvo.
Нз колко са здрави,но имах удоволствието да видя доста Volvo,който в България не съм виждал.

Оценка:
-2 +8

Одрис
36 Отговор

До коментар #4 от "ВИКИНГА":


Нещо ,не си чел достатъчно , от къде са Викингите?
Хакон е чисто кралско име, Скандинавско име, от глагола,
хаквам-удрям , а Викингите са си чисти Скити ,
братовчеди на Великите Траки-Българи!
И брадвите и стрелите и погребенията им 100% Тракийски!
Чети, арабския писател Иб Фадлан и ще разбереш много неща!

Викингите , както и Българите , е ,"Народ който е придобивал титли,
и копувал блародството си кръвта на неприятеля.................................
и дълго време е извършвал войните си само с набези"!
Част от похвалното слово за крал Теодорих , което описва и Българите,
от Магнус Феликс Енодий.
А самите лодки на Викингите ,
не се различават много, от лодките на Българите -Траки ,
Българите- Мирмидонци, от Мармара!
говорим за лодките пред Тракийската държава Троя!
тези които Пеласгите оставиха , по нашите земи!!
За да покорят ,останата част от Европа!

Коментиран от #37


Оценка:
-4 +13

маке
37 Отговор

До коментар #36 от "Одрис":


Евала брате, по-добар си и от нази!

Оценка:
-2 +4

Шефа на Волво е пълен хибрид....
38 Отговор

До коментар #4 от "ВИКИНГА":


Еврейско семе в турска фурна,също като колите им .....само името е от Швеция,другото е китайски боклук....В Швеция се купува Волво от ,,шведите" защото там шведи вече няма....има патладжани от Анадола и Африка които поливат с черни маркучи шведските хибридки за да не мислят за славното си минало....

Оценка:
-4 +10

Пурко
39 Отговор

До коментар #5 от "От селото":


Ти понеже си градски тарикат вземи прочети с колко процента са спаднали продажбите в родината им за последните пет години и после обиждай по форумите!?! Същата съдба имат и индийските Ровър!!!

Оценка:
-0 +4

Два факта
40 Отговор

До коментар #6 от "факт":


Прав си,просто минава на колело.

Оценка:
-2 +1

Васил
41 Отговор
За това Европа е слаба защото си изнася заводите в Китай да сте видели Китайско производство в Европа само внос.

Оценка:
-0 +4

Китайско Волво!
42 Отговор
И това ако има нещо шведско,освен ,че е шведска тройка!Евреина е отгоре,шведа в средата,а китаеца е отдолу..
Мисля ,че на,, шведа" му харесва най много....

Оценка:
-0 +6

За жалост
43 Отговор

До коментар #1 от "Браво":


Бяха!

Оценка:
-0 +5

ИСТИНАТА
44 Отговор
В момента, Тойота или Хонда и нищо друго!!!

Оценка:
-3 +5

Komapak
45 Отговор

До коментар #3 от "QWERTY":


Преди или след форд?

Оценка:
-0 +2

Komapak
46 Отговор

До коментар #24 от "Хо хо хо":


Това е все едно да ми кажеш, че ролс ройс фалирали и бмв ги купили. Спайкър и ролс ройс са ИМЕНА в авиоиндустрията. Според мен просто се отърваха от скъпите си хобита да произвеждат автомобили и могат да се съсредоточат в това в което са наистина добри.

Коментиран от #48


Оценка:
-1 +1

Komapak
47 Отговор

До коментар #25 от "От селото":


Доста голям е всъщност. Може би само бугати може да му съперничи. Макларън 650 спрян до Кьонигсег йеско изглежда като детска играчка. Лично наблюдение😊 Много хора не правят разлика между скъпа и евтина спортна кола. Ферари правят автомобили и за 300000 евро и за 3млн евро. Кьонигсег, Бугати, Пагани, Хенеси и още няколко такива екзотики започват от 3млн. Огромна е разликата да караш кола 300+ и 400+ км/ч. По принцип уважавам шведите, но SKF са разочарование за мен.

Оценка:
-0 +0

някой
48 Отговор

До коментар #46 от "Komapak":


Ролс-Ройс производителя на автомобили няма нищо общо с Ролс Ройс производителя на самолетни двигатели

Коментиран от #50


Оценка:
-2 +1

Онзи
49 Отговор
Имал съм много марки коли, само корейско съм нямал. Стига вече с тази здравина за японските и те вече не са, имаха там един двигател Хонда, който беше 1.6 Сега съм имал дизел Акорд и е голям боклук и скъпо за поддръжка за Тойота да не говорим или Мазда, Имал съм и немски, които също не са кой знае колко здрави. Имах и Волво s60 и s80 съответно дизел и бензин. Дизела е наистина много здрав и непретенциозен за нашата нафта, но си беше D5 шведска разработка, а не френско.

Коментиран от #54


Оценка:
-1 +1

Komapak
50 Отговор

До коментар #48 от "някой":


Няма нищо общо?! Хора, четете история преди да ръсите подобни глупости.

Оценка:
-0 +0

славно минало
51 Отговор
Волво бяха здрави коли! Девизът им беше "Не си купувайте Волво, защото ще ви надживее"

Оценка:
-0 +1

Volvo
52 Отговор
Volvo for live, Волво са доста подценени, да слагали са двигатели на Рено и Пежо, но на малките модели и винаги доработвани от Волво, на големите модели v70, xc70, s60, s80, xc90 двигателите са на Волво и дизелите и бензините.

Оценка:
-0 +3

SUBARU
53 Отговор
Европейските Производители на автомобили и Volvo, вече години на ред живееха на стара слава от миналото Без капитала-пари за развитие на технологии от Geely Volvo щеше отдавна да е в историята. Така че доброто е че Г-дин Ли Шуфу,собственикa на Geеly преди 10-тина години прояви интерес да купи Volvo и за щастие Volvo оцеля!!!

Оценка:
-0 +3

Оня
54 Отговор

До коментар #49 от "Онзи":


D5 мотора е на Фолксваген , и бензина и дизела . Има някакви преработки от Волво , но мотора по никакъв начин не е "шведски"

Коментиран от #55, #56, #57


Оценка:
-3 +1

Volvo
55 Отговор

До коментар #54 от "Оня":


D5 мотора е само и единствено разработка на Волво, както и 5-цилиндровите бензиновите мотори, може да провериш.

Оценка:
-0 +2

Volvo
56 Отговор

До коментар #54 от "Оня":


D5 мотора е само и единствено разработка на Волво, както и 5-цилиндровите бензиновите мотори, може да провериш.

Оценка:
-0 +2

Volvo
57 Отговор

До коментар #54 от "Оня":


D5 мотора е само и единствено разработка на Волво, както и 5-цилиндровите бензиновите мотори, може да провериш.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Силвио Берлускони
Италианският премиер, цитиран от "Тайм", обяснява страстта си към жените, която по-късно му докара няколко съдебни дела:
Миналата нощ имах опашка пред вратата на спалнята ми. Бяха 11. Взех 8, защото повече не мога."

Още бисери
ТОП 5