Германската асоциация за инспекция на превозните средства DEKRA публикува ежегодната си класация на най-надеждните употребявани автомобили за 2013-а. Данните в доклада са основани на резултатите от техническите прегледи на 15 млн. коли, разделени по класове.
Сравнявани са возила със съпоставим пробег, групирани в категориите от 0 до 50 000 км, от 50 000 до 100 000 км и от 100 000 до 150 000 км. Надеждността се измерва по индекс (DEKRA Fault Index, DFI), който отразява съотношението между автомобили без съществени дефекти и такива с тежки повреди.
Класацията се съставя въз основа на неизправности, които са специфични за употребяваните коли - например на спирачната система или окачването. Статистиката не взема под внимание недостатъци, които се дължат на немарлива поддръжка от страна на собственика - износени гуми, чистачки и т.н.
Средната стойност на индекса DFI за категорията от 0 до 50 000 км е 83.0, от 50 000 до 100 000 км - 61.2, а от 100 000 до 150 000 км - 39.1. Броят на автомобилите със сериозни технически проблеми в трите категории са съответно 19.2%, 11.6% и 4.8%.
Според DEKRA най-надеждният модел при най-малките е Audi A1 (DFI 97.1). Ford Focus печели в компактния клас с резултат 97.3, а BMW 3er оглавява класацията в средния.
С DFI 97.4 победител в бизнес категорията е Mercedes-Benz E-Klasse, а с DFI 97.7 BMW Z4 излиза начело сред спортните модели. BMW X1 триумфира при автомобилите с повишена проходимост (DFI 96.2), а Ford C-MAX печели при вановете (DFI 97.7).
DEKRA връчва титлата "Най-добър във всички класове" на Audi A4 с DFI 87.4. Инголщадският модел показва най-добър среден резултат в трите категории от 0 до 50 000 км, от 50 000 до 100 000 км и от 100 000 до 150 000 км. По този показател на второ място се класира Mercedes-Benz C-Klasse (DFI 86.7), а на Volvo S80/V70 (DFI 86.3).
За трета поредна година DEKRA съставя и класация на най-надеждните бусове. С DMI 77.6 в тази категория печели VW Crafter. Негови подгласници са Mercedes-Benz Sprinter (DMI 73.6) и Peugeot Boxer (DMI 71.2).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дошо
Егати подкупната агенциика е това.TUV казва съвсем друго
Коментиран от #42
10:57 21.02.2013
2 реалист
Коментиран от #7
11:00 21.02.2013
3 гост
11:12 21.02.2013
4 nikito_blend
11:12 21.02.2013
5 Анатоли Петков
Коментиран от #17
11:20 21.02.2013
6 ония на луната
11:22 21.02.2013
7 Йордан Йорданов
До коментар #2 от "реалист":
До реалиста: за японска съм съгласен, ама къде пък италиански боклук да влезе в тая класация бе пич:)))Коментиран от #12
11:24 21.02.2013
8 Христофор
Коментиран от #19
11:35 21.02.2013
9 Гост
11:48 21.02.2013
10 иво
Коментиран от #14
12:48 21.02.2013
11 Go4ko
13:08 21.02.2013
12 фарца Италия
До коментар #7 от "Йордан Йорданов":
Що голфаджиите, като чуят за италянска кола и веднага почват да се обаждат колко са скапани, при положение ,че никога не са имали.Никой не ви кара да ги купувате, май ви е яд на италянките Такива изводи ги правят само , които в селото им се кара опел кадет , бмв 316 на газ, и вместо църква имат светилещето голфу.13:29 21.02.2013
13 Христофор
13:34 21.02.2013
14 aha
До коментар #10 от "иво":
kefi6 me,6tom razsajdava6 taka zna4i si samo 6ofior i nadnika ti varvi ;)14:25 21.02.2013
15 кеф
14:28 21.02.2013
16 exььььу
14:50 21.02.2013
17 0321
До коментар #5 от "Анатоли Петков":
А другите които бяха излъчени през последните 1 ,2 месеца..... не са..така ли ? И ти по какви критерии и от по чия информация правиш заключение ....това платено...а това не е ....а ?Никакво покритие това твое мнение....виждаш ли...!!! просто си е едно от всичките останали ...тъпи изхвърляния от ..по предпочитание...ей хора вижте мойто.... най-.убаво ...бе !!!
14:54 21.02.2013
18 Христофор
Коментиран от #23
15:08 21.02.2013
19 Клаус
До коментар #8 от "Христофор":
Резултатите на ДЕКРА се различават от тези на ТЮВ. Различни са и от всички световни класации, които съм преглеждал. Каква ли е причината. ДЕКРА или всички останали ни мамят?15:08 21.02.2013
20 jika
СКРОМНОТО МИ МНЕНИЕ НЕ ЦЕЛИ ДА ДАВА ТОН КАКТО И НАКЛОН НА НЯКОГО :)
15:33 21.02.2013
21 М_Sux
Коментиран от #24, #26
15:51 21.02.2013
22 Христофор
16:27 21.02.2013
23 Дошо
До коментар #18 от "Христофор":
След 10 години това А4 ще е балирано и ще чака да се превърне в друг автомобил чрез претопяванеКоментиран от #25
16:45 21.02.2013
24 ККККО
До коментар #21 от "М_Sux":
Фен.... хайде стига бе....ти направи реклама...че и DEKKRA да ти завиди...! 150000 : 365 е равно на ....410,9589 км/ден ....един шофьор !!!... и Събота и Неделя ( всяка...!!!) ... и на Гергьов ден и на Коледа и на Нова година и на.... и на.... и на.... и..да не забравиш ако, ти се прави пиш... да питаш за разрешение от Госпожата...нали сме още в Детската градина... хахахаха...!P.S.- ..... че и градско (и то много...!) ...нали трябва да се изтрият накладките...
Чакай някъде да си и запиша да го имам друг път в предвид..... M_Sux ...накъде към под 15 годишен....аха...записано...!.....ти ма развесели....хаха
Коментиран от #33, #43
16:53 21.02.2013
25 ККККО
До коментар #23 от "Дошо":
Гугутко ...... 90% от А4-ките в БГ са над 15 г. и си вървят.... що ли ти и отговарям аз де ... ми не та оставя да си фъркаш безгрижно на свобода... той някой гладен ловджия шъ та опрай...17:01 21.02.2013
26 Auto Motor Und Sport
До коментар #21 от "М_Sux":
Ето мнението на немски експерти...След като дълги години беше подчинена на тази философия, в последните си две поколения Е-класата донякъде разочарова публиката.
При предишната генерация със заводски индекс 210 (произвеждана от 1995 до 2002 година) се появиха проблемни зони като корозия по ръбовете на вратите, загуба на масло от двигателя и диференциала, както и поблеми с впръскването на гориво при първите серии на двигателите със стистема Common rail (от 1998 година), а при актуалния модел вината за влошаването на имиджа се пада преди всичко на капризната електроника. Радионавигационната система редовно отказва да работи нормално, а сложната електрохидравлична спирачна система SBC показа сериозни функционални недостатъци. Затова в началото на 2005 година над 1,3 милиона автомобила бяха привикани в сервизите на компанията за допълнителни подобрения по спирачките.
Истината е, че след фейслифта от 2006 година и завръщането към конвенционална спирачна система всички слабости на Е-класата бяха преодолени и автомобилът отново заблестя с качествата си на прекрасен пълноразмерен седан за комфортно пътуване. Още стандартното окачване осигурява отлична возия, а пневматичната система Airmatic (серийна за вариантите с двигатели V8) пренася комфорта в ново измерение. Мястото в интериора, качеството на изработка и сигурността напълно покриват високите очаквания към автомобила, а при четирицилиндровите модификации моделът прави добро впечатление и със сравнително ниските си експлоатационни разходи. Нека не забравяме, че Е-класата неслучайно е легендарна сред таксиметровите шофьори в много европейски страни.
В рамките на 100 000-километровия тест на auto motor und sport произведеният през 2003 година Е 220 CDI се задоволи със среден разход на гориво от 8,6 литра на 100 колометра при напълно задоволителни динамични показатели и много добро качество, което му осигури непокътнатото и до днес първо място по надеждност в нашата класация за сегмента.
Който иска да получи такъв солиден автомобил обаче, ще се наложи да се бръкне дълбоко – един Е 200 К от поколението W211 по правило струва минимум 16 500 евро, а Е320 CDI стартира ото около 21 500 евро. Комбито Т-модел държи с около 1500 евро по-високи цени спрямо седана.
Коментиран от #28
17:16 21.02.2013
27 АЗ
17:17 21.02.2013
28 Е- class
До коментар #26 от "Auto Motor Und Sport":
А ти виж това: http://mercedes-bulgaria.com/e-klasa/186-testove/1826-mercedes-w211-i-sbc-problemite.html17:19 21.02.2013
29 audi a4
Коментиран от #36
17:21 21.02.2013
30 михаил
17:28 21.02.2013
31 330i
17:31 21.02.2013
32 330i
Коментиран от #44
17:32 21.02.2013
33 M_SUx
До коментар #24 от "ККККО":
Моля ти се не ми говори, защото човека всеки ден пътува Перник, Благоевград, София, Самоков, Ихтиман, Пазарджик.... моля ти се не ми говори само.... взе го за 17 хиляди миналата зима..... даже ми го предложи на лизинг да го купя. Не искам да се излагаш така разбираш ли ме.... има много хора в България които минават такива километри за годината и не са тахита само това ще ти кажа.Коментиран от #38
17:51 21.02.2013
34 Бо
17:58 21.02.2013
35 Симеон Тасев
АБЕ РАЗБИРАЧИ НЯКОЙ ОТ ВАС ДА СЕ Е КАЧВАЛ НА МЕРЦ ИЛИ НА БМВ ЗАДА МОЖЕ ДА ИРАЗИ ИСТИНСКО МНЕНИЕ НЕ САМО ДА СЛУША КОМЕНТАРИ ОТ СОРТА НЕСТАВАЛИ ЗА НИЩО ОТ ХОРА ДЕТО ЗАВИЖДАТ И ГИ Е ЯД ЧЕ НЕМОГАТ ДА СЕ ДОКОСНАТ ДО НЕМСКОТО КАЧЕСТВО
18:04 21.02.2013
36 Боян
До коментар #29 от "audi a4":
Абсолютно прав си! Ако можеше да не ръждясват, нямаше да има смисъл от другите марки и модели.18:08 21.02.2013
37 кирил
18:29 21.02.2013
38 ККККО
До коментар #33 от "M_SUx":
Не споря ...злобно ! ...просто е трудно за вярване и "АЗ" пък е изчислил километрите без уикендите и почивните ...и се получават... 700 км на ден ....ееее....еми ... ЕДИН шофиьор само ЕДИН ....ми трудно е за вярване...разбери а пък и болен ако е бил някой и друг ден...цифрата още расте...това е София-Бургас/ Бургас-София ..ВСЕКИ,ВСЕКИ,ВСЕКИ..ДЕН...някои неща са трудни за вярване. Повтарям ...за (1) ШОФЬОР...!!! и пишеш за няколко чифта накладки не само един ....то това е градско,градско...ама свят да ти се завие ,защото там километрите се въртят... мнооого бавно...!?!?Хайде ..явно е излишно да се убеждаваме... ти си сигурен ...а на мен ми е трудно да го повярвам..... така ,че невиждам смисъл от тази дискусия....
18:30 21.02.2013
39 селски карач
Коментиран от #49
19:04 21.02.2013
40 gan4u
19:27 21.02.2013
41 Дядо Гульо
Запомнете го веднаж за винаги!!!
19:33 21.02.2013
42 ееееееееее
До коментар #1 от "Дошо":
Тоа па всезнайко,ако беше бмв нямаше да говори така ,аман от разбирачи.19:35 21.02.2013
43 ееееееееее
До коментар #24 от "ККККО":
Така е пич,като някой говори с г.зъ си.19:40 21.02.2013
44 охаааааа
До коментар #32 от "330i":
Карай кошника и се радвай че не си се прекарал кат другите ,те са глупаци.Коментиран от #64
19:45 21.02.2013
45 hienata
Колегата с буса, погледни колко струват на старо Vw Multivan, ако са такива огореляци дали някой ще иска да ги купи.
20:14 21.02.2013
46 михаил
20:28 21.02.2013
47 до михаил
20:35 21.02.2013
48 PEUGEOT
20:58 21.02.2013
49 ляв бек от софийско
До коментар #39 от "селски карач":
селски карач е абсолютно прав!трошляк е на шефа аудито 4 а жена му идва с тойотата вече 7 г. и не спира за ден в сервиз.
21:06 21.02.2013
50 Мирослав Савов
Коментиран от #58
21:28 21.02.2013
51 до PEUGEOT
21:33 21.02.2013
52 бг
21:35 21.02.2013
53 румбо
21:50 21.02.2013
54 eminem94
22:04 21.02.2013
55 Ancho
За А4 и за Крафтер да ми говорят, че били най-надеждни само може да се смее човек. Декра не случайно са и партниори с Ауто Билд. Въобще това е статия ако може да се нарече така само за германския читател, но и те доколкото знам все по често залагат на комшийски марки, но не и на собствените си. Само кретенясалия българин дава 50-60к лв. за Фв среден клас кола при положение, че всяка аналогична е с поне 30% по-евтина. :)
22:19 21.02.2013
56 fen peugeot
И между другото, повечето части на лъвчето са на бош, а двигателя на бмв. Каква е разликата тогава немско, френско и италианско.
22:35 21.02.2013
57 Явор Кръстев
Шофьора на патрола май беше забравил че ще го бият и като се осети така рипна на спирачките че джипа закова на място и... повече не тръгна, не се и опита.
23:00 21.02.2013
58 Петър
До коментар #50 от "Мирослав Савов":
Ти да не си обратен, че не ти трябва жена? Жената е толкова вярна, колкото си я направиш ;)23:12 21.02.2013
59 Тео75
Иначе аз мисля,че италианските коли са по-трошливи от френските.
Коментиран от #60
02:47 22.02.2013
60 Михаил
До коментар #59 от "Тео75":
Напълно си прав,новите коли вече са създадени да карат по 5 години и после на боклука.Италианските кенефи са най сторшените от всички а френските да не ти се налага да ги ремонтираш,че са толкова ш......и.А Тойотите не са чак толкова яки. Моя шеф беше купил две чисто нови и нямаха още и година и на двете им гръмнаха моторите една след друга.Така,че феновете на японските дараци да не се надуват чак толкова.От по старото поколение автомобили до 1998г най доказаната марка като здравина е Мерцедес Бенц.След 1998г всички кочини без значение от марка и модел са еднакви боклуци.Коментиран от #61
06:18 22.02.2013
61 Дошо
До коментар #60 от "Михаил":
Тия ще ги разправяш на друго място бе мен.За Декра е традиция да слага на първо масто Алуди А4.Де го тоя кенеф в другите класации?Изобщо де ги германските автомобили ?По първите места са само японски.Изключение прави Порше обаче то е автомобил, който всеки знае колко се кара, така че мястото му е обяснимо.Те вече французите правят по-добри коли от любимите ви немски марки.08:35 22.02.2013
62 Едикой си
09:19 22.02.2013
63 Доганчо
10:43 22.02.2013
64 330и
До коментар #44 от "охаааааа":
карам си го и още как, всеки ден, може и да съм случил, да не ма чуе дявола нали, по-принцип тез коли не са се купували от кой да е, а от хора с пари, човека преди мен си я е подържал, и след 10 години я сменя, карам я със 5w40 и на 10к ми гори около литър, но при моето каране и при това масло и на тоя двигател, мисля че даже е малко, интересно е че зимата го събаря пове4еКоментиран от #78
12:28 22.02.2013
65 Коломан Дремджийски
13:29 22.02.2013
66 RAZ DVA
14:31 22.02.2013
67 shit
Американците винаги са правили безпристрастни класации
Гледаме техните, тия са fake
Коментиран от #68
15:15 22.02.2013
68 БУМЕР КАМОР
До коментар #67 от "shit":
ti mai ne si dobre16:00 22.02.2013
69 Пловдив
16:04 22.02.2013
70 Удри
Коментиран от #79
16:22 22.02.2013
71 Грую
16:27 22.02.2013
72 nikolay
16:36 22.02.2013
73 николай
Коментиран от #95
16:42 22.02.2013
74 обичам авто пазар
16:44 22.02.2013
75 николай
16:48 22.02.2013
76 Пловдив
17:02 22.02.2013
77 обичам авто пазар
18:07 22.02.2013
78 охааааа
До коментар #64 от "330и":
Нал тва ти разправям,карай някогашната баровска кола ,пък другите нека карат новите счупени аудита и още по-лошо новите шкоди.Разбираш иронията .Коментиран от #90
20:18 22.02.2013
79 ехо
До коментар #70 от "Удри":
Сложи си очила ве пич,може и 3д.20:20 22.02.2013
80 стефан сервиз
21:00 22.02.2013
81 Иво
21:15 22.02.2013
82 четящ
Поне аз не знам със сигурност, но в Германия си мисля, че масата коли са ГЕРМАНСКИ...
т.е. игнорирайте коментарите за безпристрастност!
21:37 22.02.2013
83 Shmeker
22:10 22.02.2013
84 гост
22:33 22.02.2013
85 dekra
Коментиран от #87
23:55 22.02.2013
86 Stoyan
Интересно какви са резулатуте когато тръгнат на тук.
На по 300к-500к и даже 700к съм виждал.
03:55 23.02.2013
87 Shmeker
До коментар #85 от "dekra":
На първо място е японеца ама само в английските класации.. Защо ли? Ами шото там ги сглобяват.07:59 23.02.2013
88 vnimatelen 6ofior
08:05 23.02.2013
89 Стоян
Коментиран от #91
08:56 23.02.2013
90 330i
До коментар #78 от "охааааа":
ти нали разбираш че една баровска кола винаги си е такава, много обичам аудитата, особено Q7 4.2 !!! мотор на магистралатаКоментиран от #92
09:14 23.02.2013
91 Катерицата
До коментар #89 от "Стоян":
.....топките за пътя, а чепа после ти ще го ядеш. Който има ситроен да го продава веднага - ще ми благодарите някога!!!09:19 23.02.2013
92 охааааа
До коментар #90 от "330i":
след 20 години ще си я купя и ще пиша колко е яка,само че тогава баровците ще се разкарват до луната,а ние пак ще мъчим да изглеждаме като тях,ама сме смешниКоментиран от #93
09:29 23.02.2013
93 330и
До коментар #92 от "охааааа":
само мога да им пожелая лек полет и приятно изкарване на луната, аз предпочитам морето, мадами, бира, риба, барбекюта, дано да отидат на луната че и петрола ще поевтинее13:25 23.02.2013
94 Инголщад
НЕМСКОТО си остава НУМЕРО УНО!!!
15:46 23.02.2013
95 яверт
До коментар #73 от "николай":
карал съм новия джук нисмо - луда работа, върви та се къса, 200 коня с турбо направо се залепяш за седалката. много стегната возия и прецизен волан - абе добра колица, спокойно си караш с 200 на магистралата.Коментиран от #101
19:36 23.02.2013
96 Големия Айгър
21:06 23.02.2013
97 гост
Коментиран от #98, #100
22:19 23.02.2013
98 Янко
До коментар #97 от "гост":
Ми добре хайде да си хвалим родното тогава за да не сме на този хал!Аз харесвам москвич! Или аз харесвам хладилник Мраз който вместо да замразява стопля продуктите.Добре ли звучи?06:33 24.02.2013
99 Мунчо Мунчев
С би ем ве-то е същото трошляци на 15г.-гъзария!
11:37 24.02.2013
100 отчаян
До коментар #97 от "гост":
Ние плюем всичко!Страшно племе сме!12:00 24.02.2013
101 даааа
До коментар #95 от "яверт":
Карал си ми джона ,не джукаКоментиран от #103
21:24 24.02.2013
102 яверт
22:04 24.02.2013
103 яверт
До коментар #101 от "даааа":
я па тоа22:05 24.02.2013