Last news in Fakti

31 Юли, 2021 13:00 15 686 127

Доказано! Електромобилите са по -добри от колите с ДВГ

  • електромобили-
  • двг-
  • автомобили
Доказано! Електромобилите са по -добри от колите с ДВГ - 1

Международният съвет за зелен транспорт (ICCT) публикува доклад, който, според тях, ясно демонстрира превъзходството на електромобилите над традиционните коли с двигатели с вътрешно горене.

Специалистите от организацията с нестопанска цел за анализ на въздействието на автомобилите върху околната среда разсеяват един мит за електрическите превозни средства.

А той е, че електромобили замърсяват околната среда не по-малко от автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Според изследователите лобистите на автомобилната индустрия обикновено говорят за опасностите от електрическите автомобили.

И така, в доклада на ICCT експертите са изчислили емисиите от популярни електрически автомобили, регистрирани през 2021 г. в САЩ, Европа, Индия и Китай - тези пазари представляват около 70% от световните пазари на електрически превозни средства.

Резултатите от анализа показват, че в Европа емисиите от електрически превозни средства през целия жизнен цикъл са 66-69% по-ниски от тези на превозни средства с двигатели, работещи с конвенционални горива.

Доказано! Електромобилите са по -добри от колите с ДВГ

В САЩ за същия период електрическите автомобили трябва да произвеждат 60-68% по-малко емисии, в Китай - с 37-45%, в Индия - с 19-34%. Спадът в Азия се дължи на факта, че производството на електроенергия в тези страни се основава предимно на изгаряне на въглища.

Изследването се основава на факта, че произведената кола ще работи поне 18 години. Авторите на доклада заявяват, че електрическият автомобил определено е по -екологичен от автомобил с двигател с вътрешно горене.

Освен това в доклада се отбелязва, че в случая на електромобилите има възможност за допълнително намаляване на въглеродните емисии чрез правилно изхвърляне на използваните батерии.

Според констатациите на изследователите, електрическа кола става много по-екологична от конвенционалната с двигател с вътрешно горене около година след началото на нейната употреба.

Ще припомним, че по-рано беше съобщено, че страните от Европейския съюз планират напълно да изоставят автомобили с двигатели с вътрешно горене в полза на електрическите автомобили до 2035 г.

Доказано! Електромобилите са по -добри от колите с ДВГ


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 32 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Данни

    87 17 Отговор
    Отдавна е ясно че самите коли замърсяват по-малко от ДВГ,
    НО тяхното производство замърсява в пъти повече. Това е проблема

    Има достатъчно доклади и инфо за това

    Коментиран от #9, #12, #121

  • 2 zeus

    70 9 Отговор
    Това е само замърсяването при експлоатация, а производствената и тази за рециклиране?
  • 3 Първан Баката

    54 4 Отговор
    Така е, няма спор. Тиквичките с ориз са по-добри от пържолата.
  • 4 yordan

    46 11 Отговор
    АМИ ОТРОВАТА ОТ БАТЕРИЙЙТЕ.АМА ПАРА ДА ИМА ,ДЖЕНДЪРО ЕВ.....РЕЙСКО МИСЛЕНЕ
  • 5 The Guest

    44 3 Отговор
    Абе аз да си го кажа пак - хората сме най-голямия производител на CO2 и CH4. Нали това е проблема. Може би трябва да се замислим за залесяване за по-чист въздух.

    Коментиран от #43

  • 6 Анонимен

    70 7 Отговор
    Престанете с глупостите ! CO2 не е замърсител а основа на живота на тази планета ! Токсичните химикали от батериите обаче са си абсолютен замърсител .

    Коментиран от #124

  • 7 Рециклиране

    44 3 Отговор
    Какво ще се прави с "изхабените" батерии? Да вземем например телефоните: на 3 години дори и телефонът да върши работа, ако батерията замине, купуваш нов или сменяш батерия(ако може).. тези "зелени" дали отчитат това или само мерят само това което излиза от ауспуха на конвенционалните автомобили?
  • 8 За лапнишарани

    35 3 Отговор
    Доклади, реклами, интернет статии ще има и в бъдеще само за да се хванат повече шарани които да купуват
  • 9 Сандокан

    33 6 Отговор

    До коментар #1 от "Данни":

    И да не забравяме рециклирането, което засега е даже мисия невъзможна.

    Коментиран от #13

  • 10 kkk

    41 5 Отговор
    И как точно се "изхвърлят ПРАВИЛНО" батериите? Щото аз доколкото знам (а вервайте ми- ЗНАМ как се "рециклират" батерии) все още няма РЕНТАБИЛЕН начин за справяне с батериите. И по-важното- НЯМА ЕКОЛОГИЧЕН начин за рециклирането им. За момента рециклирането е скъпо щото базовите суровини са все още по-евтини, но и това ще се промени скоро- суровините се добиват трудно и хич не са безкрайни...

    Да, батерията от колата после може едни 10г. да работи в система със соларни панели и животът и се удължава много, но това само отлага мръсният процес на рециклиране.

    Гледано цялостно електричката може и да е по-екологична, но с максимум 10%. Не казвам, че е малко и дори по-важното е, че изнася замърсяването извън града. Но това не променя глобално нещата, не и както ни го представят...

    Коментиран от #17, #70

  • 11 БАЙ Х@Й ‼️

    19 5 Отговор
    Който плаща на музикантите, той казва какво да свирят !
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 kkk

    12 4 Отговор

    До коментар #9 от "Сандокан":

    Мисията е на 100% възможна- стига после да те устройва нарастването на цената от 5 до 7 ПЪТИ...
  • 14 Същото както ваксините

    27 4 Отговор
    Ваксиниран -заразоносител.Ел -кола замърсител с батериите.Често бъдеще
  • 15 DrivingPleasure

    46 3 Отговор
    ахахахаха едните били лобисти на петрола, другите обаче не били лобисти. НПО кръстило се "съвет за зелен транспорт" какво искате да ви каже, че електричките са кофти ли?!

    18 години Х 13 000 км средно за Европа 234 000 км
    При средно 18 квч на 100 са 42 000 киловата, добавяйки загубите при пренос и зареждане около 55 хиляди

    Средно за добре развита и "зелена" Европа 300 грама за киловат 16.5 тона САМО ЗА ЗАРЕЖДАНЕ.

    При средно в Европа 122 грама на километър за регистрираните ДВГ са 28.5 тона при същия пробег.

    Само до тука процентите са 50, а не както твърдят платените зелени смотаняци. А батериите?! Производство и най-вече рециклиране?!!! А по-важно ДВГ кара двойно на тези километри преди ремонт - ако се смени батерия удвояваме?!

    В най-добрия случай имаме паритет и зелените откачалки трябва да се радват ако им признаваме равенство. И трябва да спрат с глупостите си!!!

    Коментиран от #20, #21, #28

  • 16 БАЙ Х@Й ‼️

    37 2 Отговор
    Едни такива ОТКРИХА икономия като направиха казанчетата вместо 5 литра на 3,5 литра ! И като го пускаш по два пъти , защото с един не се изчиства .... ЕКОномисти!
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    25 2 Отговор
    ОСобенно добре ще горят....или пък ще изпържват возещите се в тях....не знам как ще се държат и при гръмотевични бури...А,батериите особенно добре ще тровят всичко живо.Пешеходците ще бъда Газени безшумно.....особенно добре...
  • 19 Факт заглавие

    14 6 Отговор
    В статията пише, както и доклада е , че ел колите ЗАМЪРСЯВАТ ПО-МАЛКО, а НЕ че са ПО-ДОБРИ както сте написали в заглавието.

    Оправете си заглавието

    Коментиран от #126

  • 20 DrivingPleasure

    11 2 Отговор

    До коментар #15 от "DrivingPleasure":

    По данни на ЕК а не на платени мерзавци. не че в ЕК са различни, но юростат горе долу не може да лъже прекалено нагло
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Търсещ

    32 2 Отговор
    При Ел.колите има няколко малки проблема. Един от тях е че автомобила има максимален въртящ момент веднага което увеличава триенето на гумата с автомобилния път, което от своя страна довежда до финни прахови частици от каучук . Друг проблем от въртящия момент е че се увеличава риска от ПТП при шофьори с малко опит при Ел.автомобили.
    П.С. всички мога развити европейци който са толкова загрижени за екологията летят с 30годишни самолети. Проблема не е в автомобилите с ДВГ а в производителите им защото произвеждат високо технологични боклуци в който нямат заложен ресурс а имат заложени повреди който довеждат до производство на още по не качествени части и пак замърсяват планетата. Това се отнася за всички производства на стоки било печка или дреха всички гледат таблици с печалби. Иначе казано еволюцията на човешката раса спря някъде около 2000г. Приятен живот на мисионерите.
  • 23 БАЙ Х@Й ‼️

    27 3 Отговор

    До коментар #21 от "Драйвинг Млешър":

    Нормално е ел мотор да развърта по-бързо от ДВГ! Не е нормално обаче да застанеш с кабел на пътя , като ти свърши "горивото" !
  • 24 БПФ

    26 2 Отговор
    Стигнах само до: "Публикувано във факти.бг: Международният съвет за зелен транспорт (ICCT) публикува доклад..."

    няма смисъл да се чете надолу - зеленашите са професионални лъжци и от тях не може да се очаква обективност.

    Коментиран от #52

  • 25 Колко мъка има джендърска

    16 3 Отговор

    До коментар #21 от "Драйвинг Млешър":

    Оооо,дженди,карай си тролея и си мисли,че си “еко”,а да и да не забравиш да си вземеш и дргото ел.приспособление,на което стоиш
  • 26 Умен

    17 3 Отговор
    То и 5G-то е био и пръскането на плодове и зеленчуци е еко, ама всички плащаме за това - не само с финикийски знаци ! Прост народ !
  • 27 mi6osp

    10 2 Отговор
    Има анализи, които показват, със сметки че в Европа електромобилът става с нулеви емисии , ако ползва само зелена енергия, след като измине 200 000 км, или 300 000км., ако ползва увредения за ЕС енергиен микс.До изминаването на тези километри се компенсират емисиите за производството на колата.
  • 28 Бръм

    21 3 Отговор

    До коментар #15 от "DrivingPleasure":

    Това звучи интересно. А, ако направим една съпоставка ДВГ на газ, метан, къде ще отидат процентите!? Любопитно ми е, еко френдли съм, особено към джоба си.

    Коментиран от #69

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Глъм

    24 3 Отговор
    Един американски камион гори минимум 40/100 и минава минимум 1000 км/ден. Това са 400 л/ден нафта. Тука на корсата и наливам 80 л/месец. Кви автомобилни емисии, кви 5 лв като с дневната нафта на 1 камион аз карам 5 месеца?! А сега да добавим багери, булдозери и др дето не могат да ги направят на батерии

    Коментиран от #31, #39

  • 31 Глъм си, така е

    6 22 Отговор

    До коментар #30 от "Глъм":

    Абе примат, а един самолет изгаря 150 тона гориво на ден, твоят как е? Май не го вдигаш, защото жена ти пак е при съседа. Може ли да си толкова елементарен и да сравняваш трошката си с един комерсиален камион бе, Ганьо?

    Коментиран от #36

  • 32 Наркос

    17 5 Отговор
    Нямам никакво доверие на електрониката, такава кола ще прекара повечето време в ремонт и зареждане на батерии отколкото на пътя. Батериите най-вероятно ще трябва да се подменят минимум всеки 4 години...
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Turbo

    18 2 Отговор
    Предвиждат електромобилите да работят поне 18 години?С колко смени на батерията?Какво значи ПРАВИЛНО изхвърляне на батерията?Пак реклами на електроджендърите.Още няма електромобил,който да е каран 18 години.Тия от международния съвет за зелен транспорт да не са врачки и гадатели.Някой си платил,написали доклад хахахахаха

    Коментиран от #79

  • 35 Бай Манол

    14 4 Отговор
    Нещо което е на батерия хич не ми го хвали.Направено за 5 години и айде в коша.моя Москвич е на 40 и още върви.Само дето няма климатик ама отварям джамовете и съм компле.

    Коментиран от #41

  • 36 Бръм

    4 6 Отговор

    До коментар #31 от "Глъм си, така е":

    А бре, то и един кораб може да харчи по 150т на ден, но е най-енергоефективният транспорт в момента. Автомобили, булдозери, голяма е разликата в числеността им. Иначе и американците се усетиха и бавно поемат по пътя на енергийната ефективност. Това, че карали мощни камиони, ами и ти да взимаш $300к пука ти за екологията.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Гошолошо

    1 15 Отговор
    Аз исках да обясня на Глъмарът, че не може да сравнява товарен камион за комерсиални цели, с прогнилата си Астра. При ганчовците липсва запознаване с Логическите Грешки, и се опитват да доказват тезите си с тях. Иначе май имат някакво неистово опасение, че някакви зелени джендъри ще ги превърнат в такива, като тях. Да де, ама ганьовците са по-еколози от всички, не се и къпят.
  • 39 Читател

    6 12 Отговор

    До коментар #30 от "Глъм":

    С 400 л. гориво, един камион пренася мин. 30 тона товар на 1000 км. Ти, с твоята корса, колко гориво ще изразходваш за да пренесеш 30 тона на 1000 км.? Ще ти се наложи да направиш поне 100 курса, по 1000 км., Т.е. 100000 км., което е 1000 пъти по 100 км. - ще ти трябват 4000 литра гориво :) ако корсата гори 4/100... Разбираш ли, колко елементарно разсъждаваш?

    Коментиран от #81

  • 40 Грета Тунберг

    10 2 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    Ти какъв модел на Тесла ще ми купиш за сватбен подарък, любими?

    Коментиран от #44

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Глъм

    11 4 Отговор
    Пояснявам за неразбралите: да се захванеш да намаляваш емисиите от двг, като почнеш от колите е като да приемат в спешното болен с инфаркт и да се захванат първо с гъбичките под ноктите му, а инфаркта-после. И да, багерите, булдозерите, корабите и пр. са по малко от колите, но пък всичките работят по 12-24 часа на ден. Единственото е да се надяваме, че докато чоплят по периферията на проблема (колите), току виж открили нещо приложимо и за големите двигатели.

    Коментиран от #54

  • 43 Хайл

    11 1 Отговор

    До коментар #5 от "The Guest":

    Да ама мъск нали изсече цяла гора за да си направи отровната фабрика

    Коментиран от #118

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Госあ

    14 1 Отговор
    Единственото по добро на електрокарите е печалбата за измекярчетата. А резултатите от това изследване (цикъла на експлоатация) са като резултатите от файзера. Пълна лъжа. Търгашите взеха всичко в свои ръце и положението ще стане мноого неприятно, ако не се вземат мерки.
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 На глъмарят леля му

    3 8 Отговор

    До коментар #42 от "Глъм":

    Абе ханъмо, ти сериозно ли се опитваш да сравняваш ДВГ емисии на кораби и коли с инфаркт и гъбички. Явно наистина ти липсва елементарна култура и знания. Работели по 24 часа. Ключовата дума е работят, не да развяват задника на някой глъмар. И автобусите замърсяват 10 пъти повече от изгнилата ти кола, но возят 100 човека, не само нискочелото ти семейство.

    Коментиран от #78

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Любознателен

    19 5 Отговор
    Тенденциозна статийка с тенденциозна снимчица. Само за лековерни офнюфци. В Германистан е пълно с изоставени електромобили, чиито батерии са сдали багажа. За хората е по - изгодно да се откажат от колите, отколкото да си купят нови батерии. А електричеството, нужно за зареждане от какви енергоизточници е? Всичко зелено и еко е една крупна измама, целяща бързо облагодетелстване на инициаторите на тази поредна илюзия. Това е като хазарта. Печелят само организаторите, другите са законно измамени и обрани. Ка то са толкова загрижени за екологията, защо не наблегнаха на брауновия газ? Защото е МНОГО ЕВТИНО И ЕКОЛОГИЧНО. Става дума за водород и кислород. Крайният, остатъчен продукт от това е вода. Но на ЕКОБАНДАТА ТОВА НЕ Е ИЗГОДНО. ИЗОБРЕТЕНИЕТО Е НА БЪЛГАРИНЪТ ИЛИЯ ВЪЛКОВ, променил името си на Юл Браун. Негово изобретение е и Брауновата горелка, намерила широко приложение. Други двама българи разработват и патентоват добив на брауновия газ от морска вода както и добив на минерални ресурси, богати на полиметали от нея. Това са инжинерите Пламен Каменаров и Чавдар Каменаров. Технологията не замърсява околната среда, възобновяема е, дори може да се използва за пречистване на силно замърсени индустриални води. Това е истинско ЕКО, но крадливите измамници и психопаразити от "елита" нямат намерени да помагат на човечеството, а се чудят как да го експлоатират, поробят и унищожат.

    Коментиран от #61

  • 59 Той

    11 2 Отговор
    Всичко е "мижай да те лъжем" . Тея "зелените " са зелени май само заради валутата в банковите им сметки ;)
  • 60 Глъмар

    3 2 Отговор
    Така е, наистина са прави хората, които коментираха. Не мога да съпоставям курникът ми с кораб или камион. Друго му е предназначението. Извинявам се за невежеството и ще прочета повече книги, преди да се изказвам неподготвен.

    Коментиран от #63

  • 61 Любознателен

    4 5 Отговор

    До коментар #58 от "Любознателен":

    Извинявам се за невежеството си и наивното си вярваме на псевдонаука и необразованоста си. Браун газ е оборен мит от много години, защото изисква повече енергия за електролизата на водата за да създаде OHH, от колкото ще отдаде при използването му като гориво. Ех, колко още има да чета и да се образовам. Това, че се ровя в някакви руски форуми ме прави само смешен.

    Коментиран от #62, #76

  • 62 Любознателен

    5 4 Отговор

    До коментар #61 от "Любознателен":

    Първо не ми кради ника, второ от куха кратуна семе не ща. Друсан ли си, пиян или и двете не ме интересува, особено от интеуегенти, мъдри като на агнето дядо му.

    Коментиран от #65

  • 63 натъкмистика

    3 3 Отговор

    До коментар #60 от "Глъмар":

    Явно колипеството е важно ако нещо работи за благото на 100 човека е ОК, но ако е за 5 човека е гадно. Също и качеството е важно ако е за Слави тогава е супер пилезно но за Асенчо е съпер вредно. Ти да видиш натъкмистика.

    Коментиран от #66

  • 64 DrivingPleasure

    7 2 Отговор

    До коментар #21 от "Драйвинг Млешър":

    Чакай бе, че за да избуташ през комина на електроцентралата коло кюмур или кубик газ да не би да нямаш пренос на горив, че го броиш за ДВГ, а не и за ЕЛ?

    Много удобно смятата ама много лъжете. Както съм уптчнил по-долу данните за тия "кръчмарски сметки" са официални данни на европейската комисия! Ако не ти уйдисва се оправяй с тях, не с мене!

    А за петолевки е смешно да говориш, изтърсването на чувал пари е недостижимо даже освен петолевките в ауспуха да хвърлям пачки през прозореца. При дойно и тройно по-високите цени първия собственик никога не може да си избие потрошените пари дори и със субсидиите които ви се наливат
  • 65 Любознателен

    8 6 Отговор

    До коментар #62 от "Любознателен":

    Ох тази пропаганда ме побърка, искам да съм съм русофилистик, но да живея по европейски. Но лапам пропагандата и бълвам конспиративни теории, защото ми помагат да оправдая защо съм беден и елементарен. Разбира се, това е защото съм мързелив и елементарен. Но това ми докара шизофрения и сега има два гласа в главата ми, които спорят. Не ми обръщайте внимание, не съм добре.

    Коментиран от #67

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Любознателен

    5 8 Отговор
    Ето пак бълвам кремълска пропаганда за Сорос, нпо-та и какво ли още не. Но съм си обикновен русофилистик, полезен идиот, който си мечтае пак да е беден, но и всички други да са бедни. Не само аз да не мога да ходя на почивки или да си купувам хубави неща, а всички да са така. Мразя тези, които си позволяват да живеят по европейски, пък и аз искам. Но знам, че с клмунистическото си образование съм не конкурентоспособен на пазарът на труда и винаги ще съм беден. Затова и разчитам на домашната ракия, макар, че е много гнусна и бия грозната си жена. Но съм сигурен, че комшията я оправя, като се напия като ватенка.
  • 69 DrivingPleasure

    11 2 Отговор

    До коментар #28 от "Бръм":

    Не съм сигурен, но Метана мисля е с около 20% по-ниски СО2 емисии и 20 до 50% всички други НОх мох и т.н. Дефакто газифицирането на съществуващите модели с ДВГ ще донесе в пъти повече ползи и за кратък срок вместо 100 годишната електрификация, която измамниците готвят (е те на 10тата година ще са обрали парсата и ще измислят нова схема но...)

    Коментиран от #72

  • 70 pokoloko

    11 2 Отговор

    До коментар #10 от "kkk":

    правилното изхвърляне е да завършат на най-голямото депо за електронни отпадъци в Боливия където 13 годишни разфасоват всякъкъв вид електронни отпадъци, едновременно горят хиляди огньове за изгаряне на пластмасата и извличане само на ценните метали и тия "рециклатори" няма да доживеят и 30 годишна възраст от дишането на пушека там....
  • 71 А, дали е така, кой да ти каже?

    7 4 Отговор
    Как се доказва? В ежедневието се доказва. Парен локомотив има за атракция. Плавателни средства с атомно задвижване. Възобновяема енергия от вятър и полета (ем какви по площ) са мижав процент от произведената ел.енергия от АЕЦ, ВЕЦ , ТЕЦ. Кога само"електрически" коли. В необозримо бъдеще, когато изобретят елемент със стократно по-добра ефективност за възобновяема енергия. До тогава не плюйте в "старият кладенец"
  • 72 pokoloko

    4 2 Отговор

    До коментар #69 от "DrivingPleasure":

    Метана както и СО2 могат да се използват като хладилни агенти (както т.нар фреони)в Дания има фирма която патентова СО2 хладилна технология и всичко на север оттам я ползва във всеки един супермаркет едновремменно за охлаждане и отопление. Фирмата се казва Advansor и вече е собственост на Краварската Phoenix включително и патента им. Отклоних се, в хладилната техника всички тези вещества имат една важна характеристика, т.нар. global warming potential - GWP - на колко кг СО2 се равнява 1 кг от вещесвото по това как задържа топлината по отношение на глобалното затопляне ако се изпусне в атмосферата, това е един от ефектите при три-атомните и многоатомните газове, благодарение на спектъра им на поглъщане допринасят за задържането на топлинната енергия. След 2020 се забрани нови инсталации с хладилни агенти с GWP над 2500 кг СО2 еквивалент. Можеш да провериш колко е GWP за метан, за СО2 е 1, СО2 в хладилната техника е фреон R744 а фреон R50 е метана който има GWP 25 Иначе при правилно проектиране и използване метановия ДВГ ще унищожи бензина по икономичност, дизела пак има азотни окиси, серни и микросажди които са и канцерогенни и аз съм за метана като гориво.
  • 73 Любознателен

    6 3 Отговор
    Хора, чуйте го от мен. Това, че съм беден и скапан, не е защото някакви зелени либерални “джендерчета” както обичам да ги наричам или някакви умни и красив, професионално ориентирани хора са ми объркали живота. Аз съм си виновен. Аз съм си избрал да дъвча пропаганда, като дърт козел. Аз съм си виновен, че цял живот съм бил безмислен, мързелив и неудачник. Аз съм си виновен, че само цъкам, че някакви комуняги тарикати ме крадат, и вместо да се възмутя, аз им завиждам, че не съм като тях. Аз съм си виновен, че гласувам за едни и същи изроди, пионки на ДПС и Кремъл, които крадат Евро фондове и ги пренасочват към Русия. Аз съм русофилистик и съм ракът, който унищожава България от край време.

    Коментиран от #75

  • 74 Гост

    6 4 Отговор
    Още не са почнали да изхвърлят батерии, че да се види екологичният проблем. На колите с ДВГ им трябваха 100 години за да разберат, че вредят на околната среда. Питайте внуците си, дано сте живи, дали вредят електромобилите на околната среда.
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Гост

    6 4 Отговор

    До коментар #61 от "Любознателен":

    Говориш глупости. Браунови генератори се вграждаха по сервизите в България по автомобилите и даваха добри резултати. Проблемът с тях беше, че попаднаха отново в ръцете на печалбарести евроатлантически далавераджии. Спестили 1 лев от едно филтърче и заради това двг се пълни с киселинни изпарения, от които цилиндровата глава става на сирене. Имаше един сервиз, който слагаше филтърчето на неговите системи и нямаха такъв проблем. Опитаха се да върнат вярата на хората в хубавата идея, но като кажат веднъж, че систра ти, нали...... иди се оправяй.

    Коментиран от #80

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #54 от "На глъмарят леля му":

    Кой автобус вози 100 човека? Вашия до Звънарци не е ли само за 30?

    Коментиран от #82

  • 79 Гост

    15 3 Отговор

    До коментар #34 от "Turbo":

    Правилно изхвърляне на батерията значи, да платиш 2000€ на оторизирана фирма, за да дойдат, да ти я вземат и да я пратят в България за заравяне край Търговище.
  • 80 Гост

    4 5 Отговор

    До коментар #76 от "Гост":

    Всъщност не съм прав за брауновото генератори. Това щеше да е перпетомобиле. Говоря абсолютни глупости за филтър чета и гумени уплатнения и как евроатлантиците съсипали хубавото творение. Но ще си пия литиумът и ще спра да дрънкам глупости.

    Коментиран от #83, #88

  • 81 Гост

    7 4 Отговор

    До коментар #39 от "Читател":

    Той говори за екологични вреди, а ти говирш за икономически ползи. Пак ли парата е по-важна от екологията?
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #80 от "Гост":

    Покрай спирането на дрънкане на глупости, спри да крадеш и никове. Брауновият газ не гори самостоятелно в двг, както може би си мислиш. Има хора в България, които са карали с такива генератори. Вземи се поограмоти, няма да ти дойде много.

    Коментиран от #91

  • 84 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #82 от "На гостът леля му":

    Кажи къде и да дойда да видим.
  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #80 от "Гост":

    Пише се перпетуум мобиле. Явно образованието в Звънарци не е на ниво. Я обясни, как Брауновият генератор ще превърне двг в перпетУУМ мобиле, че ми стана смешно? Знаеш ли въобще, каква е целта на вкарване на Браунов газ в двг?
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #87 от "Русофилистик":

    А нещо смислено? Не ли? Защо ли никой не е изненадан? Я пак обясни, как Брауновият газ прави перпетУУМ мобиле от двг?
  • 91 Гост

    4 6 Отговор

    До коментар #83 от "Гост":

    Със сигурност е имало хора, които са карали с такива. И аз помня брауновото генератори на всеки ъгъл. И ладите, които вървяха с хипер светлинна скорост от брауновото газ. Летяха в ниска орбита, ако не се лъжа. Ама дойдоха Рокфелер и казаха на бай Тошо: “не може така, ще ни съсипете нефтеният бизнес.” И той трябваше да ни затвори тази индустрия. И знанията изчезнаха на 10-ти Ноември.

    Коментиран от #93, #95

  • 92 Гост

    3 2 Отговор
    Ра4к0, ще изтриеш ли неприличните коментари или и за това не те бива?
  • 93 Гост

    6 4 Отговор

    До коментар #91 от "Гост":

    Гнераторите се поставяха преди 7 или 8 години. Какъв Тошо, какви 5 лв? И никое двг няма да върви повече с Браунов газ. Много си зле, та чак биеш на к0х0.
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #91 от "Гост":

    И си намери собствен ник. Не се срамувай от себе си.

    Коментиран от #102

  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #94 от "Гост":

    Само електрофилест трукофил може да се крие зад чужди никове и да пише глупост след глупост за стотинки.

    Коментиран от #100

  • 98 На дъщеря ти шамарите

    3 3 Отговор

    До коментар #96 от "Гост":

    са най-сладките. Особено с бузките и по бедрата ми. Чак пускам брауновото газ.
  • 99 Гост

    2 2 Отговор
    Докато тук се толерират подобни коментари, няма как да очаквате рейтинг.
  • 100 На госта леля му

    3 2 Отговор

    До коментар #97 от "Гост":

    Русофилистик съм. За Русия правя всичко! За Путин още повече! И го пиша за копейки, стотинките им излизат скъпи.

    Коментиран от #109

  • 101 TSLA®

    4 5 Отговор
    100 коментара глупости и изкопаемите коли пак ги забраниха... Ееех мaмкa мy! 15 минути варя яйцата и па твърди!
  • 102 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #95 от "Гост":

    Аз се срамувам от теб…

    Коментиран от #105

  • 103 Домакин

    5 4 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    Петролоджендърите създадохме сумати деца на тая държава! Ще ви видим вас какво ще създадете,като се обичате със същия пол!🤣🤣🤣

    Коментиран от #106

  • 104 елхимия

    8 3 Отговор
    ако позволите, като човек със съответното образование, да отбележа това-онова. има няколко проблема, свързани с електромобилите (от гледна точка околна среда):
    - добиването на суровините за батерииите е изключително трудо- и енергоемък процес, с тежки поражения на мястото на добиване;
    - производството на батериите също е мръсен процес, със сериозно влияние върху водите и почвите (по-малко върху въздуха). също - получаване на различен род отпадъци;
    - за да се използват, батериите се зареждат с електричество, все пак. има значение дали то е от "козлодуй", или от някоя тец, на някой от трети картофен пояс;
    - утилизирането на батериите, както са споменали мнозина тук, е тежък проблем. аз не се сещам за по-мръсен индустриален процес.
    от горното следва, че натискът към електромобили е класически случай на прехвърляне на замърсяването на друго място, т.н. дърти шифтинг.
    и още нещо - ако стане някаква грешка и в москва дойде на власт удобен на запада човек, сигурен съм, че бързо след това някой ("колективният" запад) ще "открие" ще открие това, което съм написал по-горе.
    такива едни неща...

    Коментиран от #107

  • 105 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #102 от "Гост":

    Свободен си да се изнесеш на запад. Няма да липсваш.

    Коментиран от #108

  • 106 На домакина баща му

    3 4 Отговор

    До коментар #103 от "Домакин":

    Е нали така ви създадохме вас, петролоджендърите, с еднополови връзки.
  • 107 Гост

    6 4 Отговор

    До коментар #104 от "елхимия":

    Точно казано. Електромобилите просто ще изчистят градовете на западният свят, за да замърсят още повече селата на страни, като България.
  • 108 Государствен

    4 4 Отговор

    До коментар #105 от "Гост":

    Ама аз искам в Русия! Там всичко е без аналог!

    Коментиран от #110

  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #108 от "Государствен":

    Тичай, тичай, да не изтървеш влака.

    Коментиран от #111

  • 111 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 112 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 113 Гост

    2 2 Отговор
    На СлаФ4ев статиите си личат по коментарите.

    Коментиран от #114, #115, #117

  • 114 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 инерго про

    1 1 Отговор
    Не става. Един електромер в къщи ми стига.
  • 117 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 118 Върпос

    4 6 Отговор

    До коментар #43 от "Хайл":

    Мъск дари един милион за засаждане на около 20 милиона дървета, ти колко дървета си засадил?

    Коментиран от #119

  • 119 Драг

    3 2 Отговор

    До коментар #118 от "Върпос":

    Е аз мога ли да изкореня Странджа за да направя мегаполис и да платя 1 милуард на правителството??? Има много добра статия за субсидиите на електромобилите която казва в Германия бедните плащат 9 000 евро на богатите да си добавят в гсража до три ДВГта и една електричка за цвят. Бедният човек плаща на богатият за да може богатият да се чувства още по-добре побеже бедният така или иначе е зле супер логиката на субсидиите.
  • 120 Доказано

    0 0 Отговор
    в Якутия (Русия) дори не могат да потеглят!
  • 121 Тер2кат

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Данни":

    Мислиш ли че хора който правят проучване от такъв мащаб не са се сетили за това ?!?!
    Разбира се че всичко се взима под внимание.
  • 122 ABC

    1 0 Отговор
    Когато направят и ел.самолети тогава ще си купя ел.кола.Това е мисия непостижима в близките години.Тези хора нямат представа колко АЕЦ трябва да се построят,колко енергия ще се изразходва само ден.
  • 123 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 124 Алекс

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Анонимен":

    Много сериозно бъркаш въглерод(3тия най-срещан елемент във Вселената и на второ място по маса в човешкия организъм) и въглероден двуокис(отпадъчен елемент от дишането на организмите и фотосинтезата при растенията, както и при горенето).
    Наистина е време да престанете с глупостите и да се опитате да не давате вид на хора, които разбират за какво говорят!
  • 125 незнайко

    1 1 Отговор
    Още не сме се справили с металните отпадъци а никой не мисли за отпадъчните батерии които ще почнат да ни заливат след 15 години !!! Глобалното затопляне продължава а никой не се мъчи да го спре а ни пробутват, че НИЕ сме виновни ! Ще ходят на разходка в космоса МОЖЕ БИ С ЕЛЕКТРОМОТОРИ !!! Света се управлява от богатите които искат да станат още по богати, но са ТЪПИ В ДЪНОТО НА ДУШАТА СИ !!! Знаят истинската причина за затоплянето, но не я казват !!!
  • 126 555

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Факт заглавие":

    Имат в предвид,че са по-добри носители на пари....за некои
  • 127 Сър

    0 0 Отговор
    А ще мога ли да си купя 20-годишна електрическа кола от Горубляне, която после да карам още 10 години ? Кое замърсява тогава повече ?