Преходът към автоматични трансмисии ще се извършва постепенно с актуализирането на моделната гама. Така след 15 години колите с ръчна трансмисия напълно ще напуснат дори и вторичния пазар. Преходът ще се осъществи основно заради верките, свързани с околната среда, въвеждането на съвременни помощници на водача и най-вече заради масовото навлизане на електромобили.
Факт е, че „механиката“ не позволява спазването на новите екологични стандарти. Също така, се разработват все повече и повече системи за автономно шофиране, а управлението в такива автомобили се извършва от електроника. Електромобилите също не са съвместими с механични трансмисии, така че е напълно логично ръчните скоростни кутии да изчезнат.
Данните сочат, че продажбите на модели с "механика" на световния пазар през последната година са намалели със 17.1%. На пазара в Северна Америка само 1.2% от новите автомобили са оборудвани с ръчни трансмисии. Това е доста по-малко и от броя на електрическите превозни средства в Съединените щати.
Ръчната скоростна кутия обаче няма да изчезне напълно. Някои видове транспорт все още ще бъдат оборудвани с „механика“. Това са така наречените „евтини“ (нискобюджетни автомобили за развиващите се пазари), някои "джипове" и товарни превозни средства.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 тарикату
Коментиран от #3, #4, #8, #62
13:17 18.09.2021
2 ГРАД КОЗЛОДУЙ
13:26 18.09.2021
3 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #1 от "тарикату":
прав си дадох ти плюс13:27 18.09.2021
4 Онзи
До коментар #1 от "тарикату":
Това може да го твърди човек, който на уроците по химия само е отсъствал..Коментиран от #21, #108
13:28 18.09.2021
5 Евромафиотския Съюз
13:30 18.09.2021
6 факт
13:36 18.09.2021
7 Миро
Коментиран от #14, #33
13:37 18.09.2021
8 Милен
До коментар #1 от "тарикату":
Може да е мръсна, но е затворена в кутия, както тази на телефона ти от който пушеш. А отровните газове от пушилника ти всеки ден тровят хората и околната среда.Коментиран от #11, #12, #16
13:40 18.09.2021
9 гошо
да им беше само карането проблем...
13:44 18.09.2021
10 хмммм
13:48 18.09.2021
11 гошо
До коментар #8 от "Милен":
миленчо, "затворената кутия" е произведена някъде, момше. и някъде ще бъде утилизирана след това. няма такова мръсно нещо като производството и рециклирането на батерии и акумулатори. повервай на човек, който точно такова образование има.възможно е, някой слънчев ден, това да не бъде чак така. но този ден не е днес.
Коментиран от #28, #29, #31
13:49 18.09.2021
12 тарикату
До коментар #8 от "Милен":
а ток от къдя? буай въглища у теца да караме после чиста електричка. А блъсната тесла виждал ли си? знаеш ли какъв мазгоч се беше разтекъл навсякъде.13:49 18.09.2021
13 сОгласен бляяя
Коментиран от #90, #99
13:53 18.09.2021
14 Komapak
До коментар #7 от "Миро":
Старите автоматици горяха доста повече от ръчните. С новите не е точно така. Карам и автоматик и ръчни скорости. Все тая ми е защото съм от старото поколение. Дъщеря ми не иска да се научи на ръчни и в известен смисъл е права. Ръчните скорости за леките коли са безмислени.Коментиран от #24, #37
13:54 18.09.2021
15 Урааааа
13:58 18.09.2021
16 Друг Милен
До коментар #8 от "Милен":
И когато и свърши срока къде ще иде това дето е затворено в кутия. Или може би ще ги закопават в земята , обратно при полезните изкопаеми от които са направени. Светът адаш се ориентира към електрически автомобили единствено защото индустрията видя в тях нова ниша за печалба. Печалби за трилиони. Изобщо на никой не му пука за екологията. А пък и земята вече е толкова отровена че каквото и да направят няма смисъл. В единия край на света ще пазим екологията , а в другия Китай ще гори милиони тонове кюмюр на денКоментиран от #19, #30, #43
13:58 18.09.2021
17 стоян
Коментиран от #22, #106
13:59 18.09.2021
18 НЕджендър
... дистанционно управление!
14:21 18.09.2021
19 Komapak
До коментар #16 от "Друг Милен":
Същатата мимикрия Норвегия. Ще купуваме само електрички, но ще си получаваме паричките от петрол... Някъде в Африка и третия свят ще се замърсява естествено, но нас това не ни бърка защото сме в Европа. Канада от една от най- екологичните страни в света се превърна в най-големия замърсител. И всичко това в името на парите. Всичко е една голяма лъжа.Коментиран от #26
14:34 18.09.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Хей
До коментар #4 от "Онзи":
Онзи...май ти не си бил в час по химия.15:02 18.09.2021
22 Дааа
До коментар #17 от "стоян":
Прав си адаш.Друго си е ти да управляваш машината.Коментиран от #102
15:10 18.09.2021
23 Изчезва ...
Коментиран от #25, #27, #41, #44
15:32 18.09.2021
24 Спиди Гонзалез
До коментар #14 от "Komapak":
При ръчната мога да включа от трета на пета когато съм се изнесъл по- бързо и няма нужда да минавам на четвърта, защото скороста вече е над 70. И другото по-важно е, че при по слаба кола, при около 80 мога от пета да мина на четвърта за по- бързо изнасяне. Или просто казано при ръчката, скороста не определя предавката .Коментиран от #36, #107
15:54 18.09.2021
25 Много зле
До коментар #23 от "Изчезва ...":
"...както ветроходнити кораби, парните локомотиви, ..................., черешовото топче, месенето на втасала питка"- това са кремълски простотии ли? Трябва да почнеш отново в първи клас!15:57 18.09.2021
26 Мъка
До коментар #19 от "Komapak":
По-тъп коментар не бях челКоментиран от #40
16:00 18.09.2021
27 Мда
До коментар #23 от "Изчезва ...":
Ти и други като теб кога ще изчезнете ??16:01 18.09.2021
28 Турбо има нова специалност
До коментар #11 от "гошо":
Вече освен инженер по ДВГ и леене на метали, стана и инженер по производство и рециклиране на литиево-йонни батерии! Как пък все си някакъв специалист който хал хабер си няма от темата по която говори. Вече като прочета някъде за проучване и учени започвам да се изприщвам заради такива като тебе.Ако всичко което си написал е вярно, как ще коментираш факта че най-голямата фабрика за производство и рециклиране на литиево-йонни батерии в момента се изгражда в столицата на Германия и то не къде да е, а точно във вододайната и зона? И преди да почнеш да говориш за корупция, еколозите успяха да спрат строежа защото тръбите които събират дъждовната вода не отговаря ли на стандарта и можело да се замърсят подпочвените води с дъждовна вода събирана от улуците на покривите? Понеже трудно схващаш, се оказва че дъждовната вода е по мръсна от процесите за производство и рециклиране на литиево-йонни батерии.
Коментиран от #55
16:13 18.09.2021
29 Милен
До коментар #11 от "гошо":
Така е гошко, произведена е някъде, както и всяко едно производство и всичко цапа. И ти цапаш като се изходиш, но не го правиш на всякъде, а само на определеното за това място. По този начин ние останалите не ти дишаме изцапаното. И ако това беше толкова мръсно защо производството им на тези батерии не е някъде в Африка. Ами не ползвай смартфон като си толкова загрижен за околната среда, че и той има мръсна батерия. Големи еколози се извъдихте.Коментиран от #56, #59
16:16 18.09.2021
30 Вехтошар
До коментар #16 от "Друг Милен":
Ако като им изтече срока, се чудиш къде да изхвърляш диамантите златните и сребърните боклуци. Звънни и ще ми платиш съвсем малко за да ги изхвърля. Евтино взимам за да не замърсяваме земята.Имаш ли си и идея какви глупости си написал? Повечето метали в батерията струват повече от среброто, а някои дори и от златото. На кой ще му мине дори през ум да ги изхвърли на бунището? Ти къде си изхвърляш акумулаторите от автомобила? Не ти ли предлагат да ти ги изкупят, като си купиш нов акумулатор?
Коментиран от #60, #65
16:17 18.09.2021
31 гошо е..е лошо :)
До коментар #11 от "гошо":
За разлика от изгорения петрол който няма как да рециклираш, батерията се рециклира защото съдържа ценни материалиКоментиран от #32
16:22 18.09.2021
32 Илюзионисти
До коментар #31 от "гошо е..е лошо :)":
И за да рециклираш, гориш петрол. Да, има ВЕИ, но количеството енергия необходимо на цивилизацията идва от фосилните гориваКоментиран от #35
16:34 18.09.2021
33 Unknown
До коментар #7 от "Миро":
Говориш глупости. Покарай нова кола с автомат 1-2 години и сравни разхода. Автоматиците не са това, което бяха16:35 18.09.2021
34 Мислещ
Fiesta 1.0, ръчна трансмисия, разход градско: 59.
Същата, с автоматични скорости: 7.8.
16:53 18.09.2021
35 Пълни глупости
До коментар #32 от "Илюзионисти":
Възобновяемите източници са най-чистия източник на енергия, но имат и един основен недостатък.Производството им е предвидимо, но не и постоянно. И стигаме до момента с кокошката и яйцето. Ако няма батерии за съхранение на непостоянната възобновяема енергия, няма да има и чиста енергия за тяхното рециклиране.
Ако няма батерии за съхранение на евтината и чиста възобновяема енергия, електромобилите ще трябва да се зареждат със скъпа и мръсна въглищна енергия.
Тоест за да има в бъдеще абсолютно чиста енергия, днес трябва да поизцапаме малко за тяхното производство, за да може на по-късен етап да ги рециклираме многократно с абсолютно чиста енергия без да замърсяваме и да ползваме абсолютно чист транспорт и производство на енергия.
18:22 18.09.2021
36 Komapak
До коментар #24 от "Спиди Гонзалез":
Над 70 5та. Браво бе специалист. Колко кубика ти е двигателя?! Освен това над 150 коня доускорява много прилично, независимо, че е автоматик.18:30 18.09.2021
37 ежко
До коментар #14 от "Komapak":
Автоматик -да,но за мен лично се убива удоволствието от шофирането.А като ги направят с 1001 асистента или автономни -защо ми е кола, като удоволствието си е отишло?Коментиран от #39
19:08 18.09.2021
38 Аз съм си аз
19:21 18.09.2021
39 Komapak
До коментар #37 от "ежко":
Ако е типтроник сменя по-бързо отколкото ръчно. 😉Аз съм един от малкото българи опитали нюрбугринг. Нормалната застраховка свършва пред бариерата... Това е начина. По спомен е 17 евро на кръгче 😀😀😀19:31 18.09.2021
40 Komapak
До коментар #26 от "Мъка":
Искам аргументи и факти, а не просто едно твърдение коня е зелен!!! И не за друго, а защото ако не виждаш и не четеш не те прави по-умен и разбиращ. Всъщност едва ли ще ми стигне времето и пространството да ти обясня колко си зле увреден от рекламните трикове на Германия. Защото тя е вече номер едно в пропагандата.19:39 18.09.2021
41 Щот си
До коментар #23 от "Изчезва ...":
Мноо про3-т ва! Някой казал некадал нещо ти комунизъм сънуваш бре!Къде ти се навря тоя комунизъм бреййй! Плувай,плувай-не е рибка!!! 😆20:15 18.09.2021
42 vasik atanasova
всяко нещо с времето си
ясно е че истинските неща си отиват
както и музиката и филмите и въобще всичко
става пренареждане на пластовете
и учебници няма да има
и учители няма да има а роботи
също и шофьори а електроника
набори грабете от живота с две шепи и бъдете здрави
21:21 18.09.2021
43 БАН
До коментар #16 от "Друг Милен":
Има ли нещо за което нямате теория!? Това е логическият път на еволюцията, никой към нищо не се е ориентирал. Вредните емисии и последствието от тях - глобално затопляне са незаобиколим фактор. Това е факт, не е измислица на Западните държави...Ей не разбрахте, че на изток живот нема бе ей....Коментиран от #57
21:35 18.09.2021
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Майк Алън Патън
21:52 18.09.2021
46 Няма бира
22:08 18.09.2021
47 Пияния Майстор
22:20 18.09.2021
48 ???
Коментиран от #49
23:08 18.09.2021
49 Komapak
До коментар #48 от "???":
След 10г зад волана включваш абсолютно автоматично. Даже и не мислиш. А със ззадръстванията е даже по-лесно. Карам Лексус автомат и бус форд ръчни скорости. Изобщо не се замислям... 😀По-гадно е когато имахме един бус мерцедес с обратни скорости. Пет години не можах да свикна и накрая май останах доволен че го надинирахме😄 Сега като се замисля имах и още по ггадно преживяване. Половината ден карах с ляв волан, половината с десен. Е те това е купон 😄😄😄😄😄01:53 19.09.2021
50 Ръчката
02:23 19.09.2021
51 WhiteNoise
02:55 19.09.2021
52 Тра-ла-ла
02:58 19.09.2021
53 Добър вечер
А тая работа с екологията/батериите/глобалното затопляне е Такъв Фейк ще у ше ви се зайде, ама ще е късно :))) Само да питам някой от умнньовците тук, помнят ли изригването на вулкана на Исландските острови преди 10-11 години? Аз знаете ли какво се случи после, след колосалният облак които блокира полетите над 1/6 от света.... Айде със Здраве
Коментиран от #64, #73
03:43 19.09.2021
54 САМАТ МАГАРЕТО
знаеш ли какво е нов внос?
нещо като нова кола на ниска цена, и само една баба я е карала до пазара и обратно , по цял ден я е чистила тая кола и е държяла в плевнята
04:05 19.09.2021
55 гошо
До коментар #28 от "Турбо има нова специалност":
чак сега виждам какви глупости си написал. с агресивен тон, при това. поне става ясно, че всяко знание те затруднява, предпочиташ да вярваш. твоя воля. но поне не замърсявай форума с глупости.Коментиран от #75
04:25 19.09.2021
56 гошо
До коментар #29 от "Милен":
така е, миленчо, поздравявам те за прозрението, на определено място се изхождам. за западния свят, в случая с батериите, това определено място е китай, също и латинска америка. и в африка, миленчо, и в африка. 60% от кобалта за акумулаторите се копае там. а правил ли си си труда да научиш колко руда трябва да се изкопае, за да се направи една батерия за автомобил? направи си.и още нещо - с какъв акъл сравняваш батерия за телефон с такава за кола?
със здраве, миленчо.
04:35 19.09.2021
57 гошо
До коментар #43 от "БАН":
"Вредните емисии и последствието от тях - глобално затопляне са незаобиколим фактор."въглеродният диоксид не е вредно вещество, нито за човека, нито за природата, той е парников газ. има между 1 и 5% принос към парниковия ефект. останалите 95-99%(!) са принос на водните пари.
"Това е факт, не е измислица на Западните държави..."
напротив, точно на тези държави е измислица! основите са поставени от прословутата ве.щица меги, премиер на англия по едно време. като част от кампанията за задушаване на протестите на миньорите.
не е лошо да се вярва. но трябва и да се чете. иначе - несериозна работа.
Коментиран от #78
04:44 19.09.2021
58 Блондинка 21 век
Ако едно време доброволно ни абонирахаза Мурзилка, то в глобалния нужник ставаме ,,Абонати,, на Вируси, ВАКСИНИ, прайдове, които трайно ни превръщат в зомбирани ходещи роботчета. Наистина цялата тази алчност към пари и световно лицемерие от страна на наричащите себеси големи, ще за трият народите, но Земята ще си остане въпреки напъните им за измислените вредни емисии, квоти и хилядите директиви на т.н., световен Елит,, Навярно това е новият хитлеризъм¬строй на зомбирани ходещи и абонирани тамагочита!
04:53 19.09.2021
59 гошо
До коментар #29 от "Милен":
във връзка със сравнението кола - телефон: от "голдман сакс" (не гошо!) са изчислили, че една теслА, модел s, използва за 70 киловатчасовата си батерия 63(!) килограма литий, около 100 000 пъти повече от количеството литий в една батерия за мобилен телефон. та, така, миленчо!Коментиран от #79
04:59 19.09.2021
60 Вехтошар-кълвач
До коментар #30 от "Вехтошар":
Ти колко батерии от старите си телефони си запазил?06:50 19.09.2021
61 фен на сидеров
07:06 19.09.2021
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 учуден
08:40 19.09.2021
64 Komapak
До коментар #53 от "Добър вечер":
Пак добре че не помниш и Кракатау от 1883г. Това е вече сериозна катастрофа... Добре поне, че полети са нямали. 😉 От време на време природата сама си причинява щети. Не сме чак толкова виновни дето се опитваме да надвием останалия животински вид за да оцелееем на планетата Земя.Коментиран от #66
08:48 19.09.2021
65 БРЦК
До коментар #30 от "Вехтошар":
Глупостите вече са твои . Производството на батерии е гадно. Използва се и кобалт той се добива най вече в африка и работят деца. Ел енергията е скъпо и опасно нещо. Чрез цената на ел енергията влизаш в контролирането . И накрая извънградската пътна мрежа електромобил НЕМА09:01 19.09.2021
66 гошо
До коментар #64 от "Komapak":
рИва от умиление, в неделя заран!къде бил спасителят!
имате си нова религия, вЕрвайте си. само агресията към останалите понамалете. а, и попрочетете това-онова. току виж, оказало се полезно. в борбата за надвиване, искам да кажа. ;)
09:05 19.09.2021
67 жоро уудстока
Коментиран от #71
09:41 19.09.2021
68 Норге
Живея в Норвегия.И тук данъците и пътни такси са убийственни ако си с кола с двигател изобо.
С хибрид нищо не спестяваш!
Никакви такси и налози.
Трябва на номерата да пише Е,за да ти излиза сметката.
За справка-28 кр средно пътна такса с дизел,бензин или хибрид.
4 кр е с ел кола!
Аз ползвах стария дизелак Опел за работа.Като бачкаш на 2-3 места понякога дневно като заместник от бюро по заместване на хора в отпуски или болнични ,и някои месец плащах близо 3000 кр само за такси месечно.
Отделно към 1000 кр и отгоре за гориво месечно.
Сегс си взехме Киа соул,електическа.
2020 модел.
Пак давам към 3000 кр,ама на банката.
И от месеци не съм плащал пътен данък все още.
Понеже под 500 кр фактури не пращат.
Така че,тези които плюете по Норвегия,не сте тука да знаете какъв х.й е да си с двигател,и само разходи.
За справка-съединителя на Опел мерива 2011 година струва минимум 30 000 кр с ремонта.
Че тя колата на 10 години струва 45000 максимум.
Изобщо да правиш старо тук е лудост.
А и ел колите са освободени от годишен данък.
Както и паркинга е на половин цена.
Пълно зареждане на платена колонка е 140 кр някъде.
В къщи ако си зареждаш е 50 кр,на домашния ток.
И минаваш 450 км минимум лятото.
Един резервоар дизел ми струваше преди към 500-600 кр.
За 800 км.
Разходите по двигателите са много туи и е скъпо.
Като се качиш на автоматик,никога повече не искаш да сядаш на ръчка!
10:19 19.09.2021
69 Норге
И газим в петрол!
Срсм и позор!
10:22 19.09.2021
70 Норге
Изведнъж големи еколози станахте.
Ел колата е удобство,чистота и спираш да ръчкаш като откачен по кръговите.
Тук в Норвегия почти светофари няма вече.Предимно кръгови.
10:36 19.09.2021
71 Норге
До коментар #67 от "жоро уудстока":
Цял живот ръчка,благодаря.Тук е пълно само с кръгови.
Първо се износва десния шарнирен болт,после отива съединителя.
На Опел Мерива струва във фирмения на Опел 50 000 кр с части и работа.
Другаде е по 30 000.
Благодаря,ама меривката струваше около 45 000 кр на 10 години.
Заменка и Киа соул 2020
10:40 19.09.2021
72 Норге
Аз ще си карам Киа Соул.
10:42 19.09.2021
73 Норге
До коментар #53 от "Добър вечер":
Качвай се направо на парен локомотив.И мятай въглища.Докато светът колонизира Марс.
10:45 19.09.2021
74 Норге
Като почнете да плащате по над 2000 кр на месец за пътни такси,като плащате 1000 кр за дизел месечно,като влезнете в сервиз и за смяна на един ремък на динамото и един обтегач ви вьшзмат 4500 кр-пак ми се обадете!
И годишен данък плюс застраховка по близо 2000 кр на всеки три месеца плащах.
Тази година преди да махна меривата бях над 12 000 крони назад само за ремонти ,смяна на масло и годишен преглед.
Двигателя промени звука,или водна помпа или друго.
Отделно звуци от спирачки ,които така и не откриха проблема.
Отделно за 10 години три пъти ми горв динамото.Пак не разбраха откъде е проблема.
Хлопели никога повече.
Англичаните са го казали-Не сме богати,да купуваме евтиното!
А ръчка и двигател е само разход и обърнати празни джобове тук!
Коментиран от #105
10:51 19.09.2021
75 Абе турбо Гоше
До коментар #55 от "гошо":
Кое не било вярно? Това че в момента в Берлин се строи най-голямата фабрика за производство и рециклиране на батерии в Европа? Това ли не е вярно? Ако производството и рециклирането на батерии е такъв апокалипсис, за какъвто говориш, мислиш ли че е германците ще позволят строежа на такъв завод точно във вододайната зона на столицата си, а няма да го построят в някое село в България?Коментиран от #77, #81
10:53 19.09.2021
76 Норге
Норвегия с ръчка и двигател-пътни такси,годишен данък,гориво,съединител,предница,десен шарнире болт заради кръговите,масла,филтри..разходи!
Електричка-даваш по-малко пари на банката дори месечно при рефинансиране,и караш приятно,без ръчкане,в платното за автобуси и таксита,без годишен данък,десет пъти и отгоре по-евтини пътни такси,много по-евтино излиза на ток и на половиб цена за паркиране.
И забравяш цялата простотия по сервизи,ядове с каквото и да е.
И Киа има 7 години гаранция.
Затова и избрах тая марка.
Тук като наближат 4 години или 6 години ел колите,ги продават масово норвежците.
Връщат на банката,на 0 и пак нова след това!
А вие ми говорете за ръчки и парни локомотиви.
Коментиран от #92, #94
10:57 19.09.2021
77 Норге
До коментар #75 от "Абе турбо Гоше":
Оставете ги разбирачите бе.То и ковида е лъжа и конспирация.
Заслужават си живота бг тъпанарите.
Аз поне се отървах,норвежец съм.
И никъде и на никой не рекламирам България и Блъди бийч.
Коментиран от #80
11:00 19.09.2021
78 Домино ефект
До коментар #57 от "гошо":
Точно така е, водните пари също са парникови газове, но за разлика от въглеродния двуокис, природата има много по-бърз и ефективен процес с което да се отърве от тях, наречен кондензация, която предизвиква валежи на дъжд и сняг. Това е обратния процес на изпарението, което пък се повишава заедно с повишаване на температурата. Тоест малкото повишаване на концентрацията на въглероден диоксид, увеличава малко температурата, което увеличава малко изпарението на водата, което вече увеличава много парниковия ефект, което също повишава температурата и увеличава изпаренията и температурата вече се вдига доста. Точно затова е важен балансът на веществата съставляващи атмосферата. Въглеродния диоксид е само катализатор на тези процеси.11:03 19.09.2021
79 Порасна ли ти носа, турбо Гоше?
До коментар #59 от "гошо":
"от "голдман сакс" (не гошо!) са изчислили, че една теслА, модел s, използва за 70 киловатчасовата си батерия 63(!) килограма литий, около 100 000 пъти повече от количеството литий в една батерия за мобилен телефон. "Това по ред причини е пълна лъжа, за която няма как да ми дадеш линк или поне цитат на заглавие на източника на информация. Колко пъти да ти казвам когато се опитваш да лъжеш нагло да не използваш цифри, защото веднага те хващам. Нито една от тези цифри не е вярна и няма как да бъде. То не беше перпетомобиле, то не бяха заплати в хиляди веднага след деноминацията на лева. Споменаването на цифри и време те издава колкото и Ника да смениш, защото винаги са грешни.
Коментиран от #82
11:18 19.09.2021
80 гошо
До коментар #77 от "Норге":
като си "норвежец", що дириш тук? давам ти жокер: в "норге" никой не ти обръща внимание. най-вероятно си от ония, които вършат мръсната работа във всяка "демокрация" и местните ги нямат за нищо. поне в "норге" е така, лични наблюдения върху такива като теб.11:18 19.09.2021
81 гошо
До коментар #75 от "Абе турбо Гоше":
отворко, освен тоя завод "във вододайната зона", който споменаваш вече два пъти, повече примери можеш ли да дадеш? има инсталации, които се строят за имидж, заради борсите, за такива лапнишарани като теб. там себестойност се не гледа. виж обаче, колко завода са построени "във вододайни зони", а и в третия свят. тогава подскачай.хайде, друм!
p.s. нещо не го видях в нета тоя завод в берлин. но видях ето това:
Polish recycling company Elemental Holding will construct a EUR 182 million facility for treating batteries and other metals containing waste. The plant will be the FIRST in the EU, and one of the first in the world.
новината е от април, тази година.
от което следва, че тоя завод "във вододайната зона" се явява нулев, нали така?
Коментиран от #88
11:27 19.09.2021
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 гошо
ето ти линка, надявам се, можеш да четеш. ако не - чичко гугъл ще ти го преведе, направен е точно за такива като теб:
businessinsider.com/materials-needed-to-fuel-electric-car-boom-2016-10
добави си сам атрибутите на линка в началото - рИдакцията блокира пускането на линкове.
пресолил съм единствено манджата с нулите, за което се извинявам.
толкова. коментарите ти за сменени никове и пр. знаеш какво да ги направиш, нямат отношение към дискусията.
която, с теб и подобни, е до тук. друм!
Коментиран от #87
11:36 19.09.2021
85 ТЪПОТИИ
11:42 19.09.2021
86 ПКП
11:50 19.09.2021
87 Е така де! Турбо лъжи.
До коментар #84 от "гошо":
Точно както ти казах абсолютни лъжи и нито една вярна цифра. Накрая се оказа, че компютрите били компоти, както винаги.Батериите за телефони не били 100 хиляди, а само 10 хиляди, което е напълно логично след като батерията на Тесла се състои от 7000 малки батерии с капацитет почти колкото на мобилен телефон.
След това се оказва че в батерията нямало 63 кг литий както твърдиш, а било 63 килограма литиев карбонат. То за тебе може да е същото, предвид знанията ти, ама не е същото. Тоест както ти казах нищо от изказването ти не е вярно или дори близо до реалността. Също както пресоли манджата с ефективността на двигателя и от 18% го докара до 180% КПД, но за тебе това било само една нуличка.
Точно както добави три нули към заплатите в България след 2000 година и твърдеше, че 300 лв били невъзможно заплата за тогава.
Тоест ти никога не лъжеш а само добавяш по една две три нули, където ти е удобно и променяш по някоя дума в изказванията си.
Коментиран от #93
12:17 19.09.2021
88 Хайде стига с тези нули
До коментар #81 от "гошо":
Какъв нулев завод в Европа, какъв първи ще се строи, след като още по време на производство на Tesla roadster, Тесла имаше подписан договор с европейска компания за рециклиране на батериите му?Tesla launches battery recycling program throughout Europe
January 27, 2011
Ето ти статия в официалния сайт на Tesla където се споменава коя е фабриката и отново е в най-затънтеното място на света за да се тровят хората от третия свят. Umicore се намира в Брюксел, Белгия.
Рециклирането трябва да е изключително мръсно, за да събират отпадъци от цяла Европа и да ги пращат за рециклиране в Брюксел, нали?
А сега Тесла да строи най-голямата фабрика за производство на батерии и рециклирането им във вододайната зона на Берлин. Виждаш ли колко издиша опорната ви точка за мръсното производство и рециклиране на батерии?
Коментиран от #96
12:44 19.09.2021
89 ДАСКАЛ ГЕНЧО
Механиката си е механика, вечна или ако е необходим ремонт не толкова скъп.
Автомат - след 100000км, задължително ремонт. никой нищо не казва за 7бл клапана от управлението - блока за смяна струва 3000лв /вече веднъж ги дадох/. Това е малък разход, както казва един специалист занимаващ се с автомати.
Никой не говори за по-високия разход на гориво???
Това ми прилича на догмата, че дизеловите двигатели щели да изчезнат, за това се говори от десетилетие, а те още ги има.
Коментиран от #97, #114
12:46 19.09.2021
90 Автомата
До коментар #13 от "сОгласен бляяя":
Прав си, бате! Който не е карал на автоматична, той не знае. Синът ми, като се качи на моята с автоматичната кутия, след като цяла година гледаше на мен като на будала предател, веднага поиска да ги сменим докато не си замени и неговата ,,ръчка". Да, ама не! Нема го будалата. Не си га давам за нищо!!! ,,Ръчките" вън!13:33 19.09.2021
91 цербер
14:21 19.09.2021
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Гост
До коментар #87 от "Е така де! Турбо лъжи.":
Щом е написано от многониковия,значи е абсолютен фейк.14:48 19.09.2021
94 Гост
До коментар #76 от "Норге":
За миячите на ке не фи в Норвегия е скъпо да карат истински автомобили.14:51 19.09.2021
95 Жоро автомата
14:52 19.09.2021
96 Гост
До коментар #88 от "Хайде стига с тези нули":
Батериите засега не се рециклират, защото излиза икономически неизгодно.Стига лъга.14:54 19.09.2021
97 доктора
До коментар #89 от "ДАСКАЛ ГЕНЧО":
Карам автоматик. Колата е на 280 000 км. Единственото, което е правено на трансмисията е да се сменя маслото и нищо друго! Какви 100 000 км и ремонти, какви 5 лв бедна мишко!? Я виж статии за милиониците на Тойота. Правят по милион км без да се прави нещо по трансмисиите и двигателите им освен консумативи. Я виж автоматите на хибридите им! Те пък правят по милион мили и нямат проблеми. Пълно е с таксита Приуси по света. Там ръчка няма. За колко Приуса или други хибриди на Тойота си чувал да сменят трансмисия. Всичките са автоматици! Така, че тези мало-умщини ги разправяй на някой на твоето ниско ниво, който нищо не разбира!15:04 19.09.2021
98 жоро уудстока
16:07 19.09.2021
99 Го4о
До коментар #13 от "сОгласен бляяя":
Автомата счупи ли се става само за детско куку!Коментиран от #104
16:23 19.09.2021
100 НИЕ РИБИТЕ
16:29 19.09.2021
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Свен
До коментар #22 от "Дааа":
А що народ се изпотрепа с автоматика! Заблеят се, унесат се и стана сакатлъка!Коментиран от #103
17:25 19.09.2021
103 Даа
До коментар #102 от "Свен":
Доста тъпо не мислиш ли! Значи според теб автомата е виновен, а не задкормилното! Ами такива, като теб и Трабант да им дадеш ще се претрепят. Тогава ще кажеш заради сервото, че го няма се е случило, нали или понеже не е с дискови спирачки!18:05 19.09.2021
104 Мо4о
До коментар #99 от "Го4о":
А ръчката, като се счупи за какво става? Едното е за куку, а другото за муку, нали! Ами то, ако по тази логика всеки мисли кога и как нещо ще се счупи, по-добре да ходи на село и да кара магарешка каруца. Там почти нищо няма да се счупи. Аман от селтаци, като теб. Ти изобщо автоматик карал ли си? Виждал ли си на живо? У ваше село само ръчка, нали!18:10 19.09.2021
105 Азе
До коментар #74 от "Норге":
Живей си там при тези изроди, и недей да даваш много акъли!20:40 19.09.2021
106 Шофьор
До коментар #17 от "стоян":
Че на аФтоматити кой ти пречи да га ръгаш. Втъкваш му 1 след туй 2 и пълна газ..20:55 19.09.2021
107 Шофьор
До коментар #24 от "Спиди Гонзалез":
Правилно! Она че ти меня скоростите. Ти шафьорин ли си или кво!? При автомата на това му казват кикдаун. И се прави с педала на газта21:07 19.09.2021
108 Инж Химик
До коментар #4 от "Онзи":
Байо-айо, аз като имам диплома ще ти го натвърдя същото... темата е голяма и сериозна и не е за на тоя пенетрейтнат отзад кафяво-жълт уебсайт22:16 19.09.2021
109 Komapak
09:25 20.09.2021
110 Гост
10:12 20.09.2021
111 Истанбул
12:51 20.09.2021
112 Калашников
19:12 20.09.2021
113 Ръчкам
22:28 20.09.2021
114 ДАСКАЛ ГЕНЧО
До коментар #89 от "ДАСКАЛ ГЕНЧО":
ПОЧЕТИ И ПОМИСЛИПредимства на хидравличната автоматична трансмисия:
• надеждност;
• способността да се прилагат различни режими на работа;
• удобство при управление на автомобил;
• относително висок ресурс на уреда, при условие на правилна работа и навременна поддръжка.
Недостатъци:
• скъпи ремонти;
• невъзможно е да стартирате двигателя от "тласкача";
• скъпа услуга;
• забавяне на превключването на предавките;
• уязвимост при подхлъзване.
Предимства на ППО:
• тиха работа на двигателя;
• захранващият блок работи в щадящ режим;
• стабилно ускорение при всяка скорост.
Недостатъци:
• бързо износване и висока цена на колана;
• уязвимост на конструкцията при работа в режим „газ към пода”;
• скъпи ремонти по отношение на автоматичната скоростна кутия.
Предимствата на преселективната скоростна кутия:
• икономия на гориво;
• бързо набиране и включване на необходимата предавка, когато се изисква рязко ускорение;
• малък размер.
Недостатъци:
• осезаемо превключване на предавките;
• уязвими системи за електронна поддръжка;
• ремонтът често е невъзможен - само подмяната на основните възли и части;
• нисък интервал на обслужване;
• скъп комплект съединител (DSG);
• страх от подхлъзване.
16:42 22.09.2021