Официалното издание на АвтоВАЗ публикува първите снимки на модифицирания "джип" Lada Niva, който ще участва в рали-маратона "Дакар" през януари 2022 г. Руската кола, произведена през 1984 година, е претърпяла голяма модернизация. Автомобилът ще трябва да измине около шест хиляди километра.
Ралито ще се проведе от 2 до 14 януари в Саудитска Арабия. Швейцарски пилоти от Niva Red Legend Team ще участват в категорията Dakar Classic, където ще бъдат допуснати автомобили, участвали в ралито Париж-Дакар през миналия век. За този клас организаторите на състезанието ще подготвят малко по-лесен маршрут, отколкото за съвременните състезателни автомобили. Участниците обаче ще трябва да преодолеят около шест хиляди километра.
Основните технически изисквания за ретро автомобили са свързани с наличието на обикновен двигател. Останалата част от спортната Niva е претърпяла сериозни модификации. На покрива на всъдехода инженерите инсталират въздухозаборници, а отпред се появява и допълнителна оптика. Почти всички пластмасови елементи са изчезнали от интериора на Lada Niva. Освен това в кабината са поставени метален ролкейдж, състезателни седалки с многоточкови колани и ново табло.
В момента модифицираната Niva е изпратена в Швейцария, където пилотите продължават да се подготвят за "Дакар". Очаква се яркочервени пламъци и други декоративни елементи да бъдат нанесени върху каросерията на всъдехода преди състезанието. Предстоящото състезание ще бъде първото за Lada Niva през последните 35 години.
В началото на юни стана известно, че Lada Niva ще се завърне на международния рали-маратон "Дакар" в специална категория. Състезателният "джип" е построен на базата на ВАЗ-2121, който швейцарските спортисти купуват от Новосибирск.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Анримилиционер
10:26 24.09.2021
2 Жоро
Коментиран от #4
10:26 24.09.2021
3 Кандидат Милионер
Коментиран от #9
10:28 24.09.2021
4 Жоре баби
До коментар #2 от "Жоро":
Тази кола е стигала до Антарктика и се е качвала на собствен ход почти до Еверест. Спечелила е призове в редица ралита, включително три пъти на „Рали Дакар“. „Скачала“ е с парашут и в определени случаи може да плува. Всъщност може да я карате в еднометров сняг, 60 см. вода и по 58-градусови наклони.А освен хора, са я карали и мечки.
Единствената съветска кола, добила еднаква популярност както в страните от бившия Източен блок, така и в западните държави. И единствата съветска кола, пробила на пазара в Япония.
Коментиран от #8, #15
10:32 24.09.2021
5 Гледам джугулата
Коментиран от #7
10:33 24.09.2021
6 az #Победа76
10:40 24.09.2021
7 Ами
До коментар #5 от "Гледам джугулата":
гледай,колко му е да я засилят и в космоса!Ние докъде стигнахме с чушкопека?!10:47 24.09.2021
8 почитател
До коментар #4 от "Жоре баби":
Хареса ми това "се е качвала на собствен ход почти ДО Еверест" ,но какво казваш с това,че е стигнала на собствен хода от........някъде до Еверест,или че се е качвала почти по него?Коментиран от #10
11:02 24.09.2021
9 PlimP
До коментар #3 от "Кандидат Милионер":
ти си кандидат, а те видимо са милионери, дали им приляга определението горкитеКоментиран от #21
11:06 24.09.2021
10 Жоре баби
До коментар #8 от "почитател":
През 1998 г. автомобилът се изкачва на собствен ход до база на алпинистите на Еверест (5200 м над морското равнище). Английският "Ланд Роувър" се опитва да подобри това постижение, но сам не успява да се качи и е изтеглен с въжета и лебедки на височина 5642 метра. Следващата година "Нива" се изкачва на Тибетското плато в Хималаите (5726 м над морското равнище).Коментиран от #12
11:15 24.09.2021
11 БОКО
11:16 24.09.2021
12 почитател
До коментар #10 от "Жоре баби":
Всичко това е много хубаво и би било много убедително,ако не я познавахме до болка тази кола.Имам приятел,пенсиониран автоинженер от армията,чиято работа беше да обслужва и ремонтира точно тези коли и като се пенсионира си купи Митсубиши Паджеро а не Нива и никога не е съжалявал за избора си.Коментиран от #13, #14, #16
11:22 24.09.2021
13 MONEY
До коментар #12 от "почитател":
Само малка разлика в цената и поддръжката !!! Само 4 пъти !!!11:26 24.09.2021
14 Да знаеш
До коментар #12 от "почитател":
За в града Паджерото ще му върши работа, но дотам.За пресечена местност - Лада Нива!
Коментиран от #17
11:30 24.09.2021
15 Истина
До коментар #4 от "Жоре баби":
Тaзи кoлa e cтигaлa дo Aнтaрктикa (стига се с кораб, а кораба доставя всичко, дори и Нива на части) и ce e кaчвaлa нa coбcтвeн хoд пoчти дo Eвeрecт (Глупост. Над 7000 м. няма достатъчно кислород за нормални ДВГ и дори хеликоптери не летят). Cпeчeлилa e призoвe в рeдицa рaлитa, включитeлнo три пъти нa „Рaли Дaкaр“ (с чуждо окачване, двигател, скорости и оборудване). „Cкaчaлa“ e c пaрaшут (и кое нещо не може го хвърлиш с парашут?) и в oпрeдeлeни cлучaи мoжe дa плувa (всяка кола може да плува, когато се преработи за това). Вcъщнocт мoжe дa я кaрaтe в eднoмeтрoв cняг (не може), 60 cм. вoдa (удавя се) и пo 58-грaдуcoви нaклoни (може ако се засили. Топка за тенис изкачва 90 градусов наклон!).A ocвeн хoрa, ca я кaрaли и мeчки (щом мужик може да я кара, то и мечка може. За другите си трябва човек).
Eдинcтвeнaтa cъвeтcкa кoлa, дoбилa eднaквa пoпулярнocт кaктo в cтрaнитe oт бившия Изтoчeн блoк, тaкa и в зaпaднитe държaви. И eдинcтвaтa cъвeтcкa кoлa, прoбилa нa пaзaрa в Япoния. (Ако западна марка не се продава в цял свят е пълен провал, но за съветските/руските е постижение)
Коментиран от #18, #20
11:36 24.09.2021
16 Жоре баби
До коментар #12 от "почитател":
Това са факти!Нищо не добавям.Копвам и поставям!Коментиран от #19
11:39 24.09.2021
17 почитател
До коментар #14 от "Да знаеш":
В желанието си да бъдете убедителни започвате да пишете глупости не мисля,че има смисъл от това.11:47 24.09.2021
18 Жоре баби
До коментар #15 от "Истина":
От 1990 до 2005 г. "Нива" служи на руската полярна станция "Белинсхаузен" в Антарктида, като превозва товари дори при температури от -54° С.12:19 24.09.2021
19 Милен
До коментар #16 от "Жоре баби":
Ами вместо до копеваш и пействаш си купи една и ѝ се радвай.12:21 24.09.2021
20 Гад
До коментар #15 от "Истина":
на 14 май 2005 г. хеликоптер кацна на Еверест. По твоята логика и самолети не могат да летят над 7000м.Коментиран от #22
12:33 24.09.2021
21 Кандидат Милионер
До коментар #9 от "PlimP":
В очакване съм Кога отново ще бъда милионер с една заплата от новите Управляващи....Просто нямам търпение да получавам по няколко милиона на месец...Отново!!!13:16 24.09.2021
22 Истина
До коментар #20 от "Гад":
Написал съм "нормални ДВГ". Хеликоптерите, които са проектирани за рекордни височини не са с нормални ДВГ (с бутала и колянов вал), а с реактивни двигатели. Кацането на Еверест е с хеликоптер Eurocopter AS350 Écureuil, оборудван с двигател Turbomeca Arriel. Това е реактивен двигател, който се поставя и на самолетите. С него може да се издигаш и над 20 км височина, но не може да го сложиш в Лада Нива и да качиш Еверест.За да твърдиш, че Нива-та "ce e кaчвaлa нa coбcтвeн хoд пoчти дo Eвeрecт" трябва поне някакво доказателство да има...или да уточниш какво е почти (1м или 1км, 2км, 200 км... колко?). То и аз почти съм световен рекордьор на 100 м спринт (само -3 сек), и почти на дълъг скок (-3 м)... Като цяло всичката работа на руснаците е почти, та така и Нивата е почти кола, за почти хора. Виж за мечките може и да става съвсем, но е почти вярно.
Коментиран от #23, #29
14:13 24.09.2021
23 Жоре баби
До коментар #22 от "Истина":
Започваш да ручаш жабетата!14:57 24.09.2021
24 П. Цанов
Коментиран от #25, #26
19:31 24.09.2021
25 Не са
До коментар #24 от "П. Цанов":
я дърпали щото сама се е качила! А на две педи сняг няма как да скъса ремък!? Те от ловните дружинки и горските все в гората щяха да спят иначе!22:49 24.09.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 един от стадото
22:44 25.09.2021
28 Като гост
23:56 25.09.2021
29 Hellish
До коментар #22 от "Истина":
Айде бе, дай сега да се върнем в 40-те и да погледнем колко самолета с бутални двигатели имат таван на полета над 10-12 хиляди метра. Аз мога да ти изброя над 20 на секундата.Но от всяка нация по един
Русия-Миг 3
Германия-Ta-152
Щатите P-47
Британия- Темпест
Обори ме, предизвиквам те
Коментиран от #30
10:44 28.09.2021
30 Hellish
До коментар #29 от "Hellish":
Проверих, да не говоря на изуст TA-152 има таван на полета 15100 метра. Та, говориш пълни простотии10:50 28.09.2021
31 незнайко
17:47 10.12.2021