24 Септември, 2021 10:21 11 450 31

Ето я Lada-та Niva, която ще участва на "Дакар"

  • lada-
  • niva-
  • дакар

Швейцарски състезатели ще участват в рали-маратона, управлявайки руския всъдеход

Ето я Lada-та Niva, която ще участва на "Дакар" - 1

Официалното издание на АвтоВАЗ публикува първите снимки на модифицирания "джип" Lada Niva, който ще участва в рали-маратона "Дакар" през януари 2022 г. Руската кола, произведена през 1984 година, е претърпяла голяма модернизация. Автомобилът ще трябва да измине около шест хиляди километра.

Ралито ще се проведе от 2 до 14 януари в Саудитска Арабия. Швейцарски пилоти от Niva Red Legend Team ще участват в категорията Dakar Classic, където ще бъдат допуснати автомобили, участвали в ралито Париж-Дакар през миналия век. За този клас организаторите на състезанието ще подготвят малко по-лесен маршрут, отколкото за съвременните състезателни автомобили. Участниците обаче ще трябва да преодолеят около шест хиляди километра.

Ето я Lada-та Niva, която ще участва на "Дакар"

Основните технически изисквания за ретро автомобили са свързани с наличието на обикновен двигател. Останалата част от спортната Niva е претърпяла сериозни модификации. На покрива на всъдехода инженерите инсталират въздухозаборници, а отпред се появява и допълнителна оптика. Почти всички пластмасови елементи са изчезнали от интериора на Lada Niva. Освен това в кабината са поставени метален ролкейдж, състезателни седалки с многоточкови колани и ново табло.

Ето я Lada-та Niva, която ще участва на "Дакар"

В момента модифицираната Niva е изпратена в Швейцария, където пилотите продължават да се подготвят за "Дакар". Очаква се яркочервени пламъци и други декоративни елементи да бъдат нанесени върху каросерията на всъдехода преди състезанието. Предстоящото състезание ще бъде първото за Lada Niva през последните 35 години.

Ето я Lada-та Niva, която ще участва на "Дакар"

В началото на юни стана известно, че Lada Niva ще се завърне на международния рали-маратон "Дакар" в специална категория. Състезателният "джип" е построен на базата на ВАЗ-2121, който швейцарските спортисти купуват от Новосибирск.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 26 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Анримилиционер

    35 33 Отговор
    Много модерно. Вътре сложете двама униформени с палка
  • 2 Жоро

    31 51 Отговор
    За да участва първо трябва да заработи на повече от 3 цилиндъра

    Коментиран от #4

  • 3 Кандидат Милионер

    22 36 Отговор
    Горките швейцарци ....

    Коментиран от #9

  • 4 Жоре баби

    73 16 Отговор

    До коментар #2 от "Жоро":

    Тази кола е стигала до Антарктика и се е качвала на собствен ход почти до Еверест. Спечелила е призове в редица ралита, включително три пъти на „Рали Дакар“. „Скачала“ е с парашут и в определени случаи може да плува. Всъщност може да я карате в еднометров сняг, 60 см. вода и по 58-градусови наклони.
    А освен хора, са я карали и мечки.
    Единствената съветска кола, добила еднаква популярност както в страните от бившия Източен блок, така и в западните държави. И единствата съветска кола, пробила на пазара в Япония.

    Коментиран от #8, #15

  • 5 Гледам джугулата

    18 27 Отговор
    И си мислим как излетеа тия у космоса преди 60 години...

    Коментиран от #7

  • 6 az #Победа76

    51 11 Отговор
    Успех! Стискаме им палци! Не се съмняваме, че Нивата ще е представи отлично.
  • 7 Ами

    26 11 Отговор

    До коментар #5 от "Гледам джугулата":

    гледай,колко му е да я засилят и в космоса!Ние докъде стигнахме с чушкопека?!
  • 8 почитател

    15 10 Отговор

    До коментар #4 от "Жоре баби":

    Хареса ми това "се е качвала на собствен ход почти ДО Еверест" ,но какво казваш с това,че е стигнала на собствен хода от........някъде до Еверест,или че се е качвала почти по него?

    Коментиран от #10

  • 9 PlimP

    6 5 Отговор

    До коментар #3 от "Кандидат Милионер":

    ти си кандидат, а те видимо са милионери, дали им приляга определението горките

    Коментиран от #21

  • 10 Жоре баби

    33 8 Отговор

    До коментар #8 от "почитател":

    През 1998 г. автомобилът се изкачва на собствен ход до база на алпинистите на Еверест (5200 м над морското равнище). Английският "Ланд Роувър" се опитва да подобри това постижение, но сам не успява да се качи и е изтеглен с въжета и лебедки на височина 5642 метра. Следващата година "Нива" се изкачва на Тибетското плато в Хималаите (5726 м над морското равнище).

    Коментиран от #12

  • 11 БОКО

    21 4 Отговор
    Напредъка на България е очеваден !!! Какви модерни каруци с мургави кочияши кръстосват столицата!!!
  • 12 почитател

    17 25 Отговор

    До коментар #10 от "Жоре баби":

    Всичко това е много хубаво и би било много убедително,ако не я познавахме до болка тази кола.Имам приятел,пенсиониран автоинженер от армията,чиято работа беше да обслужва и ремонтира точно тези коли и като се пенсионира си купи Митсубиши Паджеро а не Нива и никога не е съжалявал за избора си.

    Коментиран от #13, #14, #16

  • 13 MONEY

    21 7 Отговор

    До коментар #12 от "почитател":

    Само малка разлика в цената и поддръжката !!! Само 4 пъти !!!
  • 14 Да знаеш

    29 11 Отговор

    До коментар #12 от "почитател":

    За в града Паджерото ще му върши работа, но дотам.
    За пресечена местност - Лада Нива!

    Коментиран от #17

  • 15 Истина

    21 25 Отговор

    До коментар #4 от "Жоре баби":

    Тaзи кoлa e cтигaлa дo Aнтaрктикa (стига се с кораб, а кораба доставя всичко, дори и Нива на части) и ce e кaчвaлa нa coбcтвeн хoд пoчти дo Eвeрecт (Глупост. Над 7000 м. няма достатъчно кислород за нормални ДВГ и дори хеликоптери не летят). Cпeчeлилa e призoвe в рeдицa рaлитa, включитeлнo три пъти нa „Рaли Дaкaр“ (с чуждо окачване, двигател, скорости и оборудване). „Cкaчaлa“ e c пaрaшут (и кое нещо не може го хвърлиш с парашут?) и в oпрeдeлeни cлучaи мoжe дa плувa (всяка кола може да плува, когато се преработи за това). Вcъщнocт мoжe дa я кaрaтe в eднoмeтрoв cняг (не може), 60 cм. вoдa (удавя се) и пo 58-грaдуcoви нaклoни (може ако се засили. Топка за тенис изкачва 90 градусов наклон!).
    A ocвeн хoрa, ca я кaрaли и мeчки (щом мужик може да я кара, то и мечка може. За другите си трябва човек).
    Eдинcтвeнaтa cъвeтcкa кoлa, дoбилa eднaквa пoпулярнocт кaктo в cтрaнитe oт бившия Изтoчeн блoк, тaкa и в зaпaднитe държaви. И eдинcтвaтa cъвeтcкa кoлa, прoбилa нa пaзaрa в Япoния. (Ако западна марка не се продава в цял свят е пълен провал, но за съветските/руските е постижение)

    Коментиран от #18, #20

  • 16 Жоре баби

    9 9 Отговор

    До коментар #12 от "почитател":

    Това са факти!Нищо не добавям.Копвам и поставям!

    Коментиран от #19

  • 17 почитател

    11 4 Отговор

    До коментар #14 от "Да знаеш":

    В желанието си да бъдете убедителни започвате да пишете глупости не мисля,че има смисъл от това.
  • 18 Жоре баби

    20 8 Отговор

    До коментар #15 от "Истина":

    От 1990 до 2005 г. "Нива" служи на руската полярна станция "Белинсхаузен" в Антарктида, като превозва товари дори при температури от -54° С.
  • 19 Милен

    13 5 Отговор

    До коментар #16 от "Жоре баби":

    Ами вместо до копеваш и пействаш си купи една и ѝ се радвай.
  • 20 Гад

    19 6 Отговор

    До коментар #15 от "Истина":

    на 14 май 2005 г. хеликоптер кацна на Еверест. По твоята логика и самолети не могат да летят над 7000м.

    Коментиран от #22

  • 21 Кандидат Милионер

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "PlimP":

    В очакване съм Кога отново ще бъда милионер с една заплата от новите Управляващи....Просто нямам търпение да получавам по няколко милиона на месец...Отново!!!
  • 22 Истина

    13 13 Отговор

    До коментар #20 от "Гад":

    Написал съм "нормални ДВГ". Хеликоптерите, които са проектирани за рекордни височини не са с нормални ДВГ (с бутала и колянов вал), а с реактивни двигатели. Кацането на Еверест е с хеликоптер Eurocopter AS350 Écureuil, оборудван с двигател Turbomeca Arriel. Това е реактивен двигател, който се поставя и на самолетите. С него може да се издигаш и над 20 км височина, но не може да го сложиш в Лада Нива и да качиш Еверест.
    За да твърдиш, че Нива-та "ce e кaчвaлa нa coбcтвeн хoд пoчти дo Eвeрecт" трябва поне някакво доказателство да има...или да уточниш какво е почти (1м или 1км, 2км, 200 км... колко?). То и аз почти съм световен рекордьор на 100 м спринт (само -3 сек), и почти на дълъг скок (-3 м)... Като цяло всичката работа на руснаците е почти, та така и Нивата е почти кола, за почти хора. Виж за мечките може и да става съвсем, но е почти вярно.

    Коментиран от #23, #29

  • 23 Жоре баби

    4 9 Отговор

    До коментар #22 от "Истина":

    Започваш да ручаш жабетата!
  • 24 П. Цанов

    9 7 Отговор
    Един метър сняг Нивата няма как да преодолява. Ако някои пише такова нещо значи никога не е карал в дълбок сняг. Но знам със сигурност че при две преди сняг кората под двигателя се огъва и пада двигателния ремък. При дърпане се разпорва като консервена кутия. Може би затова не са я дърпали до Еверест. За рали Дакар в този клас става. След сериозни доработки. Стига да издържи на жегата двигателчето.

    Коментиран от #25, #26

  • 25 Не са

    4 7 Отговор

    До коментар #24 от "П. Цанов":

    я дърпали щото сама се е качила! А на две педи сняг няма как да скъса ремък!? Те от ловните дружинки и горските все в гората щяха да спят иначе!
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 един от стадото

    3 1 Отговор
    ако е без доработки по основни възли и агрегати, както разбрах от статията, Рали Класик, и ако там има Патрул и Бронко..пак ще си говорим. А, и онова Паджеро дето ги накъса на времето в нормалното рали, оригинала- Париж Дакар
  • 28 Като гост

    2 3 Отговор
    Ще се борят за предпоследно място😄😄😄😄
  • 29 Hellish

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Истина":

    Айде бе, дай сега да се върнем в 40-те и да погледнем колко самолета с бутални двигатели имат таван на полета над 10-12 хиляди метра. Аз мога да ти изброя над 20 на секундата.
    Но от всяка нация по един
    Русия-Миг 3
    Германия-Ta-152
    Щатите P-47
    Британия- Темпест
    Обори ме, предизвиквам те

    Коментиран от #30

  • 30 Hellish

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Hellish":

    Проверих, да не говоря на изуст TA-152 има таван на полета 15100 метра. Та, говориш пълни простотии
  • 31 незнайко

    0 0 Отговор
    Ето това е автомобил. За всичко което трябва да се следи има АНАЛОГОВИ прибори . Всяко нещо се включва с КОПЧЕ , никакви процесори и изпълнителни механизми .