16 Март, 2013 11:17 39 858 50

Lada губи 72 млн. евро от спряната "класика"

  • автоваз-
  • lada-
  • renault-nissan

Нетната печалба на АвтоВАЗ за миналата година е била 211 млн. рубли срещу 3.106 млрд. през 2011-а. Загубата от 2.89 млрд. рубли (71.9 млн. евро) се дължи на прекратеното производство на "класическите" модели 2105 и 2107, инвестициите в модернизиране на моделната гама и създаването на нови мощности.

АвтоВАЗ отчита влошаване и на брутната печалба. През миналата година тя възлиза на 18.4 млрд. рубли, с 1.8 млрд. по-малко, отколкото през 2011-а.

През декември 2012 г. стана ясно, че управлението на АвтоВАЗ ще бъде поето от алианса Renault-Nissan и корпорацията Ростехнологии. За целта бе създадена компанията Alliance Rostec Auto BV, която притежава 74.5% от акциите на руския автогигант.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 MERCEDES

    1 13 Отговор
    Сега ще намалеят и смъртните случаи по пътищата :) Не знам някой да е оживял след удар с 50км/ч в подобна каруца ...
  • 2 heroin

    1 4 Отговор
    айде фейтърчето се обади,абе ей момченце,ако бяха толкова скапани нямаше да държат такива цени в Германия например!!

    Коментиран от #4

  • 3 Реалиста

    1 1 Отговор
    Ми виж себе си бе лапе ;)
  • 4 Димитър Стойков

    1 5 Отговор

    До коментар #2 от "heroin":

    Новите не са скапани, скапват се чак след 3-тата година.

    Коментиран от #11

  • 5 LADA

    1 5 Отговор
    за толкова пари толкова музика,а тези дето струват торба с пари и ефекта е същия :)
  • 6 Калоян

    1 1 Отговор
    Как точно се измерват загубите? Инвестирани са милиони в новите производства. Извадени от общия доход е нормално да отиват до нулата.
  • 7 Георги

    1 10 Отговор
    Губят музеите,защото това са единствените мпс-та които от производствената линия могат да влязат директно в музея по ужасно изкуство.
  • 8 Пешо

    1 4 Отговор
    Класиката си е класика, новите не ме кефят и не бих си ги купил, имам 4 лади от класиките и си ме кефят, с малко доработки вадят доста добър потенциал . Искам си класиката !!!
  • 9 Лео

    1 2 Отговор
    Пич,ако те кефят Ладите имам нещо специално за теб и всички почитатели на бранда!Двигател на 52 хиляди километра и чисто ново купе на Самара седан!Като казва чисто ново,означава чисто ново! На стъклата ясно си личи печата "БОР"!Който се интересува да пише на [email protected]
  • 10 bravos na reno-nissan

    4 1 Отговор
    e uspqxme da gi preborime nai nakraq tezi ladi-jiguli koito sa model fiat ot dale4nata 1964godina,vednaga otivam do magazin metro da si vzema 4eren xaiver i edna batilo4ka stoli4naya za 13lv na primocia da se po4erpq po-tozi pameten i radosten den za po4itatelite na jigulkite ni6to 4e poslednite 25 godini se nari4aha lada 7-miza,
    za6toto 6to narod predede bogu-dux dokato se voze6e vav tqx dokato slu6a6e srabska muzika ne e istina,mir na praxa im i na ladata sa6to....,a novite sobstvenizi ot reno-nissan da im pravqt tam da4ii za da se radvat sadrijinizite v russiq.
  • 11 анонимен

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "Димитър Стойков":

    оооо неененене..... не се бях смял така от много време :) eвалата за коментара. Иначе ладата я мразя още от малък. отвратителна грозна и ненадеждна.

    Коментиран от #12

  • 12 опаааа

    1 4 Отговор

    До коментар #11 от "анонимен":

    Смей се ,но незабрявай и да си пиеш и хапчетата!!!Смех!!!Смех!!!
  • 13 Фан

    2 1 Отговор
    Аз си искам седмицата ако имаше и климатик щеше да е безценна...
  • 14 пича от краштест агенцията

    1 2 Отговор
    по-добре че ги спряха защото така ще има по-малко жертви по пътищата
  • 15 СССР

    6 1 Отговор
    до всички разбирачи на марките автомобили и автомобилната индустрия като цяло само искам да отбележа че разликата между комунисктическия и капиталистическия автомобил е тази че първите са правени за народа евтини прости надеждни и здрави а вторите са правени за пари скъпи ненадежни и чупливи така направени че да се трошат след 5г или 100 000км за да те накарат да си купуваш скъпи части колкото за стойноста на още една кола а като ти писне да си купиш нова такава на кредит разбира се а при ладата купуваш веднъж и забравяш за 30 г а ако има проблем в двигателя или скоростната кутия най скъпите и части то просто ги заменяш без проблем защото струват евтино и са достъпни но за да се стигне дотам то трябва да я счупиш нарочно имам лада от 79г никакви проблеми и от там където мина ти няма да минеш а там където отида ти няма да стигнеш питай защо не допускат лада нива на световно известното рали париж дакар защото не искат да види светът как най простия и евтин джип прави смешни най скъпите и претендиращи за най проходимите такива джипове

    Коментиран от #18

  • 16 da ama ne

    1 1 Отговор
    Da ama ne...tanki kato vestnik lamarini,ne sa podzinkovani i koito izvednaj se skapvat prosto rajdqsvat za edna no6t i mnogo gadno izduvat boqta otvanka sled 3/4-godini ako ne e garajna ako e garajna 4/5-godini i e za skrab,ramji i bram4i vse edno kara6 traktor ili atv,vatre vinagi meri6e na benzin ili gas,ne dai si boje da ima malko voda,snqg ili led na nqkoe zavoi4e ili na prav u4astak i ako neznae6 kak da natisne6 spira4kite i da spira6 na vtora taka se varti a zadnizata vinagi vliza vav nasre6tnoto i da ne kazvame za salona kato ziganski mutro barok ot 80-te godini na minaliqt vek,aspuxa i trabite otdolu izgnivat vsqka godina i da ne govorim 4e smu4e kato trite smoka ot 12-do-14litra gradsko a na dalag pat i nat 120km v 4as si galta kam 13litra i to vse za novi ladi 7-mizi,abe neznam za na6ata rodina,ama vav rusiq 6to narod umre sas tezi tarataiki sigurno polovin balgariq 6te napalnqt sas duxove....
  • 17 йордан йордан

    1 1 Отговор
    Тези Лади нямат нищо общо с КОЛА..имат повече общо с Каруца..
  • 18 Лада

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "СССР":

    Нивата е била на Париж Дакар и е пожънала своите успехи вече и още в доста други състезания, дори тя е абсолютната доказа гражданска кола отвъд полярните кръгове.
    Губят от спирането защото не смогват с Лада Гранта, има опашка за тях...
  • 19 lada lada4ka bye....

    0 1 Отговор
    to za barutarnik koito e sazdaden predi pove4e ot 40 godini pak e dobre 4e izkara tolkova mnogo i tazi taka nare4ena kola rusnazite dadoha 10mln.zlatni rubli da q vnedrat vav svoqta iconomika i da q prodavat na nashite balazi vav corecoma sas dollari i pitam za6to,kato e napravena da ne izminava pove4e ot 20/30km na den,ina4e vse 6te leji6 pod neq i 6te smenq6 q sharniren bolt q shtanga q nosa4 q lageri na glavini q drugo,tova si e karu4ka da q palne6 sutrin da otide6 do kravarnika da po4ete6 sas edno/dve barzi dusq kravarkata,posle na obqd vav magaziqta na selo da obsluji6 pena da6nata i ve4erta sas mara karte4arkata vav selskata kra4ma da se napiete kato donski kazazi,da peete 4estu6ki i ako si pokaje zizite da se xvane6 za pistoleta i neq da q po4ete6,tova pravi ne pove4e ot 30km sas ladi4kata ob6to i v dvete posoki i zatova ima o6te xora sas tqx,za6toto ne sa videli o6te avtomobil a si mislqt 4e ladata e centara na sveta koito se namira vav dale4niqt vastok,za nas obiknovennite grajdani 7/8-godi6ni golfove i toyoti ni var6at 4udesna rabota i sa sas 10-klasi nad tazi umrela za moe golqmo sajalenie i umilinie marka nari4a6ta sebe si kola,pla4i ti pla4i ot sarce za moqta lada pla4i,4e kato neinite buini gresirani sa4mi nqma nikade drugade po-sveta..
  • 20 Дудук

    1 0 Отговор
    Абе, не плюйте Ладюгата! Кола си е била .... ама преди 50 години. Само руските некадърници могат да произвеждат подобно морално остаряло нещо до днешни дни. Служебни сме купували пред няколко години доста лади ... след 4-тата година си отиде и последната. Направо се разпадат. Струват ви се здрави, защото по команизма изминавахме 100 000 км за цял живот, а в днешни дни това е нормален годишен пробег за доста хора. И западните автомобили въобще не го усещат.
  • 21 prizrak

    0 1 Отговор
    Аз си карам Туарега пък вие си мислете за Ладичките с носталгия.Да видим кой ще е по добре.
  • 22 lada

    1 0 Отговор
    ma se edni razbira4i ste se sabrali.....mani,mani
  • 23 Obkom

    1 0 Отговор
    Френд, ладите бяха "базови" автомобили: купе с прозорци, седалки с изкуствена кожа, ДВГ с елементарен карбуратор, 4 колела. Такива неща като АВС, противоударни възглавници, хидравлика на управлението, красива тапицерия, регулировки и други глезотии по шофьорската седалка, затъмнени стъкла бяха абсолютно непознати в соцавтомобиите. Да не говорим за лаковото покритие, по което още преди покупката личаха някои дефекти. Че затова бяха евтини автомобилите, просто абсолютно базисни. Което не пречеше цената им да е равностойна на 30-40 средномесечни заплати, да не говорим за 10-15 годишния депозит от 1500 лв (почти 30% от цената ) без лихва.
    Несретни времена си бяха бай френд, целият ни лукс опираше до шушлековия шлифер през 60-те години, по-късно фототапета в хола, бутилката уиски за Нова година, и шоколадовото яйце за детето - все неща купени от Кореком (магазини за Корекция на комунизма).
  • 24 wulkan

    0 0 Отговор
    http://vbox7.com/play:6121901e за любознателните и в подкрепа на казаното от Obkom, защото така си и беше. Бяха хубави, защото по-добро нямаше.
  • 25 румбо

    1 0 Отговор
    За всяко нещо си има място под слънцето!Тея Лади може да не струват в Европата,ама за Русия вършат работа,хеле на север където всичко западно се посира.А Нивата където може да иде-само G класата и няколко японеца могат.Ремонтите са доста чести,но пък евтини(ако се справяш сам)Основния струва колкото един дебитомер за малолитражка.
  • 26 бати батев

    1 0 Отговор
    Да припомним ,че дори и ладата не е руска разработка,а и талианска на фиат.Тук именно се пропуква тезата на ссср че колите на комунизма са правени за хората опростено и здраво и тем подобни глупости....

    Коментиран от #30

  • 27 трезвен

    1 0 Отговор
    Защо ли никои не слага едни 33 години в сметката ,а сравнява модел 1980 година с това де е от 2005-8
    5ца 7 ца са си що годе среднодобри коли за 70 и 80 години.
    Форд фиеста,Голф1 -2 ,Фиат панда ,Ситроен виза,Ровър Маестро .., не са повече от Ладата!
  • 28 реалист

    1 0 Отговор
    Лада,Жигула,Фиат,Полски фиат,Сеат 1430... са деривати на една и съща кола.
    Дали са добри?
    Ами от 68 до 85 са еталон за среден европейски автомобил.
    Да се правим на луди да ги сравняваме с Е класа или БМВ си е неграмотност.
    Аз лично също търся проста и евтина кола от типа-класа на Рено-Нисан "Лоуган"
  • 29 Михаел Витман

    2 1 Отговор
    А бе както и да го гледаш не стават за нищо съветските, съответно руските коли. На пръв поглед уж здрави, уж лесни за поддръжка и надеждни, а всъшност нито едното нито другото. Както е отбелязал един колега по-долу, ако караш 10 000 км. годишно, горе долу става, обаче как да ги сравняваш със западните или японските от онова време. През 80те например качеството на германските и на японските е много високо, наистина ако се сдобиеш с такава кола нова и я поддържаш добре можеш да я караш 20 години, че и повече, да не говорим че и в момента у нас се движат голфове на по25 г. без никакъв проблем. Аз карам хонда и за седем г. не се е развалила веднъж, един ауспух и разни маншони по окачването съм сменил, спомнчм си като малък всичките ни познати които имаха лади, бяха непрекъснато развалени, а когато са в движение - тропане скърцане, мирише на бензин, жалка история. И много са ми смешни разни русофили дето им се възхищават каква техника, кави самолети правели, абе те една кола не могат да сглобят, самолет ще направят, айде стига....
  • 30 трайчо

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "бати батев":

    Как точно се пропуква тази теза, като в СССР се произвеждат още 25 модела на 8 марки автомобилли?

    Набор 95 ли си, бе момче?
  • 31 Wolf Shanze-"S"Classe

    0 0 Отговор
    Rashanite dori motorite Ural otkradnaxa ot nas Germanite i gi pravqt ot 1945godina do sega blizo 68godini,koito sa si 4isti motori BMW...!!!
    A,kolkoto do tezi famozni i retro trepa4 exoti4ni ruski marki,kato"ZIL"
    "Chaika"Volga""Jiguli"Lada"Oka"Moskvich"IJ"ZAZ"i tam texni proizvodni marki i modeli...Emi te sa napraveni da ne misli6 za revolucia za da smeni6 vlastta i da ne xodi6 nikade,ba4ka6 kato lud i alkoxoliziran staxanovez ot ponedelnik do petak,nqkoi pat kato ima leninski sabonik i v sabota,a prez weekedna demek,prez nqkoq svobodna sabota i nedelq leji6 pod kolata i q remontira6 za6toto prez socializama-komunizama nqma6e svobodno mqsto za tvoqta,sire4 na rabotni4eskata klasa kola vav serviza i se 4aka6e primerno kam kraq na godinata te zapisvaxa,i taka sas sarp,4uk,dleto,nakovalnq i mnogo gae4ni i frenski klu4ove zeliqt omazan sas gres i mashinno maslo ti si leji6 pod kolizata i si q maistori6 a tq ti stoi nat teb kato natgroben pametnik,tova e istinata i zatova,4ak sega se vdignaxme i zamerisa na revoluciq:)
  • 32 dejan_mimi

    0 0 Отговор
    http://plamenpaunov.snimka.bg/automobiles/soc-rali-legendi.38470.700812.big
  • 33 Ленин

    0 0 Отговор
    Руското от завода излиза "втора употреба"
  • 34 СССР

    1 0 Отговор
    отидете с вашите здрави и мощни автомобили в русия и тръгнете от единия и край до другия да видиме до къде ще стигнете щом толкова ги хвалите
  • 35 Kaluey

    1 0 Отговор
    За хората които не са карали лада или жигули(ваз 2101-купена 72 год),смених всичко по нея чак като направи 30 години.Преди това основно консумативи.Била е 7 години такси.По груби исчисления 800 000 км.Да не говорим че с няколко левчета купуваш фар например.
    Жалко,че и отмина времето..
  • 36 Миндо

    1 0 Отговор
    Уж се интересувам от автомобили, номне се сащам рашъните да имат модел, който сами да си измислили от край до край. Повечето са 100% кражби от вражеските западни страни т.е. няма как да са ги правили по лиценз на мръсните капиталисити.
  • 37 Пича

    1 1 Отговор
    Ей спряха ги тези боклучави Лади най сетне.Лошото е ,че новите са по скапани и от старите,
  • 38 Носталгично за боклука

    1 0 Отговор
    Това че даден модел е прост и примитивен не означава че е здрав
    Руските коли са примитивни и некачествени
    И винаги са били такива
    Имал съм и Жигули и Москвич
    Интеревал между два сериозни ремонта - около 2000 км
    Тоест всеки месец я маховик, я съединител, я водна помпа
    Все има по нещо
    На дългъг път не тръгваш без сериозна профилактика (дълъг път - 300км до морето)
    Кофти менте на модел на Фиат от 60-те години
  • 39 se mie taq

    2 1 Отговор
    сега малко факти за разбирачите да видим лоши ли са ладите или хубави ЛАДА 111 комби купих 2006 година чисто нова товарене с платове до горе събота и неделя за риба по язовирите в момента е на 200 и незнам колко хил.км. и варви като нова единствените пари дадени за нея два комплекта гуми мин.год.акомулатор и масла и ремаци който направо са без пари. Кажите ми ся вашите втора употреба германки и италянки и други колко километра и правите и по колко парички давате за носачи шарнири и тн.Такаче колеги за сериозна и тешка експлоатация аз препоръчвам на 100 % нова лада отколкото 10 годишна каквато и да било друга марка

    Коментиран от #41

  • 40 4i4o go6o

    1 0 Отговор
    Азсъм шофйор от близо две години и карам лада 2107 и 2105 имам и ауди 80 предпо4итам да карам нова лада отколкото някаква 10 годишна западна барака когато се развали веднага в сервиз , за мен ладата е здрав автомобил
  • 41 Дядо поп

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "se mie taq":

    Ми ще ти кажа.Имам Мерцедес W210 . Карам го вече 5 години и единственото нещо което съм сменил е едно лагерче на климатика и маслото през 8000км.Как ти звучи много ремонти ли правя?

    Коментиран от #42

  • 42 se mie taq

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "Дядо поп":

    дядо попе нямаше да ти отговарям но не се здържах говоря за сериозна
    експлоатация много километри тежки товари черни пътища кал камъни и така нататък до кафето и обратно всяка кола е ок и ако ще я ползваш за да се возиш или да минаваш по 10 15 хил.км.на година по добре нещо комфортно па било и 10 годишно не защитавам лада или която и да било марка само казвам че едно ново винаги е по добро от старо и все пак зависи и от предназначението
  • 43 дани

    0 0 Отговор
    теса по 700лв
  • 44 Дядо поп

    0 0 Отговор
    Е то за черни пътища може и трактор нали?Все пак колата е за шосетата а Ладата не може да мине и 1000км по шосе без да стане за основен ремонт или поне гарнитура на глава ,разпределителен вал и черешката на тортата превъртяни шлици на зъбмо колелце задвижващо маслена помпа и делко.Ха ха ха .нема друг такъв звяр.
  • 45 айде бе!!

    0 0 Отговор
    Тя твоята лада сигурно лети щом за 200 и кусур хиляди км си сменил само два чифта гуми

    Коментиран от #47

  • 46 staroverez

    0 1 Отговор
    v rusia samo vodka mogat da pravqt naistina ka4estvena i dobra,ne te boli komunisti4eskata kratuna na drugata sutrin kato prespi6 i jenite im sa mnogo dobri no ot 16-do-19-godini,posle brak...i vsi4ko tam e brak...
    ayde i umnata i koito kara o6te lada da si kazva molitvata predi da potegli sas neq za da obikoli i obikne na6ata mila evropeiska strana koqto o6te si stoi vav orienta.
  • 47 se mie taq

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "айде бе!!":

    ми на теб и гумите ти са сигурно втора трета употреба ти с колко чифта гуми ги минаваш тия километри 10 12 чифта,и пак ние сме най умните да си караме втора употреба мълчите само навънка да не се осетят колко са хубави втората употреба че ше земат те да си ги карат пък на нас ше ни пробутват чисто нови.С две думи вземете вижте и тогава говорете да сравнявате новите лади с тези от 1970 год е смешно и несерьозно секи да си вади изводи е който може де който не да бяга да слага mp3 на гоуфа 1992 год на 80 хил км нов внос удивително запазен е на тва вече може да кажете ха ха ха
  • 48 СССР

    0 0 Отговор
    ясно си личи кой е имал лада и кой не а до онези дето се оплакват от ладата само да ги питам понеже знаете че е евтина подръжката и затова ли сте я карали като за последно че да я поправяте толковачесто както твърдите в което се съмнявам защо не карате така някоя западна кола да речеме скъпо бмв или мерцедес по черните пътища натоварена с половината покъщнина барабар с 3 души по 100 кила а на слука до сервиза или пътна помощ
  • 49 12345

    0 0 Отговор
    Преди 8 години имах една Лада 1500, не ми останаха добри спомени, годините си казаха думата и много често се налагаше дя я бърникам тук-там. Аз съм си виновен де, че вообще я купих, ама аиде :) Пък и има доста недодялани елементи. За онова време(70 год.) си е била ок, ама ся сме 21-ви век, направо се учудвам как може такава кола да се произвежда толкова години подред без промяна на каросерията и вообще някакво усъвершенстване на нивото на безопасност.
  • 50 ярослав станчев

    0 0 Отговор
    Хе хе хе абе тука все разбирачи,повечето не са се качвали в руска кола ама мнооого знаят.Аз на моята самара и навъртях за 3 години-64000 км. по всякакви пътища.За това време смених масла,ремък,бензинова помпа,капачка на делкото,датчик на хол и 2 амортисьора и само газ.Смело мога да заявя,че там от където руските коли могат да минат,никоя друга бангия не може.Дори да стигнат,от където е минала ладюхата,ще трябва трактор,за да излязат.