5 5514

Чували ли сте за Maxximus G-Force - една от най-неизвестните и най-бързи коли в света

  • maxximus-
  • g-force-
  • суперкар
Чували ли сте за Maxximus G-Force - една от най-неизвестните и най-бързи коли в света - 1

Автомобилът, за който ще ви разкажем е дело на един пълничък шофьор на лимузина, хобито на който са бързите автомобили. Името му е Марлън Кърби, а неговото творение - Maxximus G-Force. Тази кола прави световен рекорд за ускорение от 0 до 100 км/ч, като това се случва през 2009 година. Времето ѝ е 2.1 секунди, но въпреки това бързо изпада в забрава, а днес такъв екземпляр е изключително ценен за колекционерите. Какво всъщност представлява Maxximus G-Force

Кърби взима за основа британската Ultima GTR 720, която се продава и под формата на комплект за самостоятелно сглобяване. Преди 15 години именно този автомобил държи рекорда за най-бързо изпълнение на дисциплината 0-160-0 км/ч с време от 9.4 секунди. Освен това английската бегачка ускорява до 100 км/ч за 2.6 секунди, което според някои източници я прави световен шампион и в тази категория.

За да се превърне в Maxximus G-Force, Ultima-та се сдобива с изцяло алуминиев малък блок от Corvette с обем 7.1 литра и два нагнетателя Turbonetics. Комбинацията отдава 1 600 к.с. на маховика, по който американците упорито продължават да мерят мощността. Оригиналният трансаксъл от Porsche също е заменен от поръчкова скоростна кутия с три предавки и превключване от лостчета зад волана, която да понесе гигантското натоварване.

Дейвид МакМеън и Марлън Кърби - инвеститор и конструктор

Чували ли сте за Maxximus G-Force - една от най-неизвестните и най-бързи коли в света

Със същата цел Кърби подсилва и британското шаси. Крайният резултат тежи 1 225 кг и може да изсмуче съдържанието на резервоара за 9 минути. За сметка на това ускорява от 0 до 100 км/ч за 2.1 сек, със седем десети по-бързо от Bugatti Veyron. Упражнението до 100 мили/ч отнема на Maxximus G-Force 4.54 сек, а другата дисциплина, в която донорът е рекордьор - 8.86 секунди. Шегобийци отбелязват не без основание, че ако Кърби тежеше 50-ина килца по-малко, резултатите вероятно биха били още по-впечатляващи.

По света има много автомобили, които могат да се опрат на Maxximus G-Force. Нищожна част от тях обаче могат да се движат свободно по пътищата за общо ползване, а според Световната академия по рекордите творението на Кърби е единственото, което може да се окичи с прилагателното “сериен”. Въпреки това остава неясно кой луд би платил $3 000 000, за колкото се продава през 2010-а модифицираната Ultima GTR с оригинална цена от едва $89 000. Явно обаче е имало кой, защото днес такива екземпляри се продават дори и по-скъпо.

Чували ли сте за Maxximus G-Force - една от най-неизвестните и най-бързи коли в света

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 15 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сър

    6 4 Отговор
    Тази като я видя и вече съм готов да и дам максиумум G-force и ще хвърли водите
  • 2 YAMAHA

    11 0 Отговор
    Аз на тази дето е седнала на капака ще се кача
  • 3 Komapak

    6 3 Отговор
    Добре де, колата е хубава ама чак пък три милиона... Множко ми се струват. Сравнено с Йеско на Кьонигсег за същите пари. Май някой доста си е повярвал.
  • 4 Риналдю

    4 2 Отговор
    Преди десет години едни румънци направиха подобна модификация на Ултима с двигател на Шевролет,но с модифицирана скоростна кутия на Порше-Black Falcon SBC-TT 1750.Колата беше дори по-мощна,около 1750 к.с. със състезателно гориво и 1250 к.с. с А-98.От нула до сто за 2.6 сек. и максимална скорост 402 км.ч.Преработката на някакъв кит-кар в такова нещо едва ли си струва цената от 3 милиона.По онова време с тези пари можеха да се купят два Бугати Вейрон.