2 Ноември, 2021 11:26 5 591 24

Гръцкият „ултракар“ с 3065 коня дебютира с цена от 12.4 милиона евро

  • sp automotive-
  • chaos

SP Automotive ще произведе по 20 екземпляра за всеки континент

Гръцкият „ултракар“ с 3065 коня дебютира с цена от 12.4 милиона евро - 1
Снимки: SP Automotive

Гръцката компания SP Automotive представи първия си модел, носещ името Chaos. Първият в света „ултракар“, както го описват от компанията, ще бъде произведен в тираж от 140 броя, по 20 автомобила за всеки континент. Първата доставка е насрочена за началото на 2022 година.

Гръцкият „ултракар“ с 3065 коня дебютира с цена от 12.4 милиона евро

Освен дръзкия дизайн с агресивни форми, Chaos може да се похвали още и с мощност от 3065 конски сили. Те се осигуряват от 4.0-литров бензинов V10 с две турбини. Максималният въртящ момент от 1984 нютон метра се предава към четирите колела, а трансмисията е автоматична със седем или осем предавки. От компанията обещават да „счупят“ рекорда при серийните автомобили за най-бърза обиколка на Нюрбургринг, най-висока максимална скорост, както и най-добро време на 402 метра.

Гръцкият „ултракар“ с 3065 коня дебютира с цена от 12.4 милиона евро

Според данните в сайта на SP Automotive, Chaos ускорява от 0 до 100км/ч за 1.55 секунди, а ускорението от 100 до 200км/ч отнема 1.7 секунди. За 7.1 секунди пък се изпълнява спринта от 0 до 300км/ч. Драг дисциплината на 402 метра отнема 7.5 секунди. Не на последно място е и максималната скорост от 500км/ч, която производителите задават.

Гръцкият „ултракар“ с 3065 коня дебютира с цена от 12.4 милиона евро

По-„слабата“ версия на Chaos разчита на същия двигател, но с по-скромните 2049 конски сили и 1389 нютон метра, при които времената за различните ускорения са с около 3 до 4 десети по-високи.

Гръцкият „ултракар“ с 3065 коня дебютира с цена от 12.4 милиона евро

Интериорът е футуристичен с три на брой дисплея и минимален брой бутони, а воланът е с превърналата се в модерна напоследък нетрадиционна форма. Материалите са комбинация от карбон, алкантара, титан и магнезий. От компанията споменават наличието на 5G функции, виртуална реалност, разпознаване на пръстов отпечатък и дори камери за лицево разпознаване, които да адаптират автомобила според настроението на водача.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 карам

    29 2 Отговор
    ЯБА ДАБА ДУУУУ.Сууууссс бе.Дурр.Със зехтин ли върви.
  • 2 шумахер

    22 3 Отговор
    Всеки да прави това което може най-добре .Гръцкото узо става са пиене !!

    Коментиран от #13, #21

  • 3 0504

    27 3 Отговор
    Тва и с Трабант ша го мина ,ако отсечката е с легнали полицаи.
  • 4 hmhmhm

    6 3 Отговор
    A ! Ми тя ръчна няма тая пущина, бе ! АААА - ама тя и крачна няма , бре ! То как спира туй нящо, бре ! Ни го ща!

    Коментиран от #6

  • 5 зайко

    4 7 Отговор
    Аве къв 4.0-литров бензинов V10, предполагам мотор, че Галинчо пропуснал да уточни в статията, кви две турбини, кви 3065 кони? Аве еййййй, нъл екология ши праим, на тоци ши брънчим, кви са тези глупави статии?
  • 6 Емил

    7 1 Отговор

    До коментар #4 от "hmhmhm":

    Ай стига бе, само за педали мислиш! Не всички гърци са такива!
  • 7 Гост

    10 3 Отговор
    766 кс от литър..... живота на двигателя ще е около 5000 километра максимум
  • 8 Законите на физиката скъпа бгмисиркe

    5 1 Отговор
    Черна кутия има ли ...?.,Краш тестове минавала ли е някъде,?.... при над 300км /час/МПС почва да излита от шосето...!?. ,и за по малко пари си купиш модерен бразилски хеликоптер ?!?WTF!?!

    Коментиран от #24

  • 9 Хе хе

    2 5 Отговор
    Германците са никои всъщност те винаги са били никои но Цедше Пиех и тоя на бмв направиха картел и 90-те продаваха смърдящи бок луци е тоя период свърши

    Коментиран от #17

  • 10 оня с коня

    7 2 Отговор
    Ще излезе от Гаража тва нещо,ще спре само след 200-300 метра пред Легнал Полицай и ще почне да мисли как да го заобиколи.ясно какво ще измисли - на заден на заден и обратно в гаража.
  • 11 Айде бе

    4 1 Отговор
    И за Антарктида ли ше направят, то там нема толкоз хора, камо ли някакви пътища, ама ше карат хиперколи
  • 12 Айде бе

    3 0 Отговор
    Тия май са играли drag racing прекалено много
  • 13 Komapak

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "шумахер":

    Бедна ти е фантазията какви неща произвеждат гърците. Колкото и да не ти се вярва и в България се произвеждат неща до които имат достъп само чичковци с много необятна банкова сметка.

    Коментиран от #22

  • 14 Име

    5 0 Отговор
    Човек с пари и с знания като не знаете не говорете. Ей такива сте злобари само
  • 15 Фиаско

    2 0 Отговор
    Скиптично съм настроен, с какви гуми ще бъде и коя компания ще ги произведе специално за тях? предните колони на челното стъкло изглеждат много тънки за да издържат на натоварването, предната част от носът на колата до предните гуми е много дълга което прави колата подходяща само за писта , интерсно ще бъде и спирачните апарати как се справят с тази мощност....

    Коментиран от #23

  • 16 Риналдю

    10 0 Отговор
    В Гърция от доста време се говори за този проект,но до скоро нямаше нищо конкретно.Спирос Панопулос може да се окаже гръцкият Мате Римац.На скептиците и селските "експерти",които коментират неподготвени,ще спомена,че гръцки инженери и дизайнери работят за големи автомобилни компании.Отделно в Гърция от години е развит тунинга и имат добри тунингари.Така че има основа и традиции в тази област.След като българин успя да създаде и да произвежда собствени спортни коли,имам предвид "Син карс",не се съмнявайте,че грък може да направи същото.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Хайл

    1 1 Отговор
    Тесльо смрадлиф боклук си
  • 19 карчи

    1 0 Отговор
    Кола за колекции, на практика не може да се движи по градските пътища по света с мн. малки изключемия до които, ще трябва да я карат с репатрак! Подръжката и ресурса на двигател и др.компоненти също няма да позволят да е друго освен колекционерска вещ, но какво пък има хора, които не си знаят парите ;)
  • 20 Maljan

    1 1 Отговор
    Бие ми на македонска работа
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 непознат

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Komapak":

    И кой са тезинеща,че аз не мог да се сетя?
  • 23 Ко не

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Фиаско":

    А ти се съмняваш ,ами отиди им помогни,може пак да те послушат.
  • 24 джоджен

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Законите на физиката скъпа бгмисиркe":

    Ганьо,краш тестове никой не прави за 12 млн.евро,бъларинът винаги знае повече,не се съюнявай в гърците,напавишуи са я топ.