Last news in Fakti

4 Април, 2013 10:56 46 802 82

ВАЗ-2103 от Калифорния

  • ваз-2103-
  • жигули-
  • лада

Мнозина с право смятат продукцията на ВАЗ от 70-те години на миналия век за несравнимо по-качествена от произвежданото през следващите десетилетия. За съжаление времето оставя своята следа и запазените в идеално състояние "лади" от онази епоха са изключителна рядкост заради ръждата.



Да се попадне на ВАЗ от 1975 г. в перфектно състояние си е жив късмет, а когато такъв се появи в обява за продажба на територията на САЩ, човек неволно посяга да разтрие невярващите си очи.



Шоколадовата 2103-ка на снимките се намира в района на Сан Франциско и според продавача е навъртяла едва 16 000 км. По каросерията няма дори петънце ръжда и механиката работи безупречно.



Всички части по колата са оригинални и 95% от тях носят щампа "Сделано в СССР". Пребоядисван е само предният ляв калник, тъй като първият собственик оставил мазен парцал върху него за дълго време и боята се напукала.



Лаченият ВАЗ-2103 си има калифорнийска регистрация, но в обявата изрично се подчертава, че купувачът ще получи и оригиналните руски номера. Допълнителен бонус са пластмасовите им подложки от Руската прокуратура. И всичко това само за $11 500!


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 дани

    0 1 Отговор
    обикновена лада

    Коментиран от #2

  • 2 дани

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "дани":

    какво е ваз

    Коментиран от #3

  • 3 Борис

    9 1 Отговор

    До коментар #2 от "дани":

    Волжки Автомобилен Завод...
    Той е разположен в близост, до град Волга и Река Волга, но града май е преименуван на Толиати в чест на италианския политик/ Пабло Толиати/, който подписва споразумението за лиценза на 1вите лади.. :)
  • 4 Unknown

    6 1 Отговор
    ВАЗ е Волжски Автомобилен Завод.
  • 5 наблюдател

    15 1 Отговор
    Това е истински автомобил! Не правят вече такива.

    Коментиран от #6, #14

  • 6 Симеон Тасев

    0 2 Отговор

    До коментар #5 от "наблюдател":


    истински а голем майтапчия си

    Коментиран от #64

  • 7 Евала

    1 14 Отговор
    Волана е убиец обаче - все едно са разплели някой дамаджан
  • 8 Ото Скорцени

    1 0 Отговор
    Палмиро Толиати е италиански комунист. И никакъв договор не е подписвал.:):):):)
  • 9 4o4ko

    1 1 Отговор
    rusko 4udo
  • 10 Травери

    1 2 Отговор
    Аз пък като по-прост се сефя на нови Мерцедеси, а не на стари Лади!

    Коментиран от #75

  • 11 Борислав Канчелов

    1 0 Отговор
    Проблем! Не е автоматик и американците не могат да я карат
  • 12 Unknown

    1 0 Отговор
    Ще могат, ама с малко трудности, а и имат доста модели с ръчни от 60-70-80те. а колата сигурно е на руснак както обикновено :)
  • 13 Станимир Христов

    1 0 Отговор
    ..красота която те връща в далечните дни на комунизма , когато бях малък имахме такава, на нея се учих да карам кола....
  • 14 Пича

    0 2 Отговор

    До коментар #5 от "наблюдател":

    Ти явно не си карал нищо друго щом за теб тази бракма е истински автомобил.И е много качествена да знаеш.Боядисвали са ги навремето направо върху гола ламарина без грунд.Сигурно е бил много скъп.И гори градско 12 на 100км. Почти като някой Кадилак.
  • 15 гесеем

    1 0 Отговор
    Аз мисля ,че се казваше Палмиро Толиати. Пък съм и карал такава. Гореше до 8 л на 100км. И по какви пътища съм я карал. И за строителство съм я ползвал. И в селското стопанство. И като товарен.
    Някой да ми каже дали в 1975 г. имаше по-добри автомобили от Фиат?

    Коментиран от #20

  • 16 gan4u

    1 0 Отговор
    Определно с лада в щатите ще си сензация! '97 година имах на гости един хамериканец и когато с един авер му показахме и го возихме на трабант момъка полудя от кеф и не спря да снима и да се радва на кола, която в представите си не е виждал дори.
  • 17 СССР

    1 0 Отговор
    Красавица
  • 18 Разбирач

    1 0 Отговор
    Сега деца слушайте и помнете...... ВАЗ /Волжский Авто Завод/ трябваше да се казва ТАЗ /Тольяттинский Авто Завод/, но понеже на руски ТАЗ е ЛЕГЕН..... От партията се опасяваха, че народа на бъзик на колите ще им вика ТАЗики - Легенчета..... затова е ВАЗ.
  • 19 руснака

    1 1 Отговор
    Ваз - е старото название на Лада. Волга НЕ Е град, а е река. Града където се произвеждат колите се казва Толиатти, на името на Пальмиро Толиатти - главен секретар на коммунистическа партия в Италия след втора световна война. Старото название на града Толиатти - Ставрополь.

    А за колата - явно е пребоядисвана и претапецирана - през 70-те колите не ги боядисваха в такъв цвят, нито използваха такава тапицерия. Но въпреки това, колата е супер!
  • 20 Георги Радков

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "гесеем":

    По-добри автомобили от Фиат, бъзикаш ли се? Великаните в автомобилостроенето на ХХ век - Кадилак, Линкълн, Шевролет, Форд, Крайслер, Мерцедес. Да продължавам? Да не казвам базовите модели на Кадилак какви екстри имаха през 50-те. Всичките им модели след 54-та идват базово с климатик и цял ел. пакет, от седалки, до задно стъкло, странични стъкла и не знам си какво още! Вярно си е голяма сензация да видиш Лада в Щатите.

    Коментиран от #67

  • 21 Гост

    1 1 Отговор
    Прекрасная русская машина)
  • 22 друг гост

    1 0 Отговор
    Чета коментарите и се чудя,ние българите като най-бедните "европейци"малко мързеливи и леко крадливи,потънали до шия в кал и омазани в л...а винаги се изтъкваме за някакви капацитети и всезнаиковци.Казваме кое какво е кое става,кое е боклук и кой е е..си ....все плюем все ревем ...ама виж разбираш ли ония били нещастници:))))Найстина си заслужаваме дереджето;))
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Ангел

    1 1 Отговор
    Красота !!! Няма нищо общо с новите коли, но винаги ще си остане класика :)
  • 25 Реалист

    1 1 Отговор
    ВАЗ-2103 от Калифорния???? Ако ще и от марс да е, пак си остава таралясник. Я вижте някой Плимуд или Додж, Шеви акощеш от 70-те, това вече е красота
  • 26 бати батев

    2 1 Отговор
    Най смотаната кола произвеждана някога,отгоре на всичко това е копие на оригинала фиат,дори конструктивно не руска
  • 27 американец

    1 1 Отговор
    Боклук от русия. И за 11 000 долара. Не мерси!
    За тея пари взимам поддържан Кадилак.
  • 28 ivo

    1 1 Отговор
    unikalna kola za vremeto si:))).....4e dori i sega:))))
  • 29 Москвич

    1 0 Отговор
    Заслужаваме си го и още даже заслужавамеЧ
  • 30

    1 0 Отговор
    Страхотна е!
  • 31 PlimP

    1 0 Отговор
    тоя коал определено през 70-те е бил добра кокуренция, калеко ми имаше такава с 1.6 ДВГ, то тва май е единственият модел на лада , който е в крак с годините на пройзвоството си, като цяло е барната добре и салонът е готин
  • 32 Стар Българин

    1 0 Отговор
    Като малък баща ми имаше Жигула, но я продаде. Имам доста хубави спомени с тази кола. Казал съм си, че някой ден ще си купя и аз! Това е машината!
  • 33 bumerang

    5 1 Отговор
    и (кадилакът) от 60-те е боклук ама за него нямате лоши коментари нали такъв ни е бил живота такива коли сме карали а някои от вас дори не са се качва ли в такава кола.само за информация, тази кола вози много по меко от много западни коли, здравината и се е доказала във времето

    Коментиран от #34

  • 34 Чичо Миро

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "bumerang":

    Кажи им го на сополанковците!
    Това е тройката на Лада. Луксозната й версия е шестицата.
    Много престижна кола за обикновенния човек. Чаках 5 години за нея и 78ма бях щастлив собственик! До 94та нямах особени проблеми и никога не ме е оставяла на пътя.
  • 35 jjjjj

    1 0 Отговор
    "Да се попадне на ВАЗ от 1975 г. в перфектно състояние си е жив късмет, а когато такъв се появи в обява за продажба на територията на САЩ, човек неволно посяга да разтрие невярващите си очи. " - През годините когато живях в Ню Йорк съм видял над десет такива лади, бяха модифицирани с други брони дори. За американците тази кола не е сензация в никакъв случай.
  • 36 румбо

    1 0 Отговор
    Комшията имаше една такава от 1973г,получи я мераз(зестра) през 1986г на 17хил.км.До 2003 и направи 350хил. без ремонт(с идеална поддръжка).Имаше заводска кожена тапицерия,радио с фиксирани станции и някакви други дреболии.Изпълнение за комунистически велможи. А ФИАТ до към 80-та си бяха много добри!Но да се произвежда един модел 45г е смешно,макар че има и други прецеденти-VW Бръмбар и Ситроен Де шво.
  • 37 Христо Ковачев

    1 0 Отговор
    СЪВЪРШЕНСТВОТО НЕ СЕ НУЖДАЕ ОТ ПРОМЯНА,ВЕЧНАТА ЛАДА
  • 38 qwqwd

    0 0 Отговор
    Преди много време в Израел един американец от орегон, ме попита сочейки към една лада на новодошли руснаци What is this sh.t?...

    Коментиран от #40

  • 39 Явор Кръстев

    1 0 Отговор
    топка със зарче - класика
  • 40 Чичо Миро

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "qwqwd":

    Ти така ли му отговори?

    That´s me, man!
  • 41 Дядо поп

    0 1 Отговор
    Много интересна бракма.Сядаш вътре и разбираш,че волана не е на мястото си а стои много високо а след това разбираш,че и педалите не са на място а газта е токова нависоко,че трябва да си държиш крака много не естествено и ако се наложида пътуваш5-6 часа направо си труп.А седалките са високи до кръста,може би от съображения за икономия или що ли не знам.Найстина в града гори около 12л на 100км а на дълго пада до 9 л .Волана се върти тежко ,но пък е голям.Като се замисли човек през 70те години хората какви качествени коли са правили а ние какво сме карали направо ми се разваля настроението.

    Коментиран от #42, #57

  • 42 камшика

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "Дядо поп":

    явно си с най нестандартното тяло в целия източен блок

    да не си висок 1 и 50?

    Коментиран от #44

  • 43 fikret

    1 1 Отговор
    ve4nata klasika..jivota i spomenite na milioni balgari...
  • 44 Хахах

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "камшика":

    Тоя коментар направо ме скъса от смях.
  • 45 СССР

    0 0 Отговор
    говорете колкото си искате някой може ли да смята все още и да ми каже на колко години е този модел и защо още се кара и не е спрял а се произвеждаше до скоро докато франсетата решиха да я спрат защото се уплашиха да не би да мине рекорда им огромен интерес не само че има още към нея но и се търси на пазара до толкова много че излезе на яве колко много пари са загубили ваз от спирането и на производството а причината беше да си продадът по този начин френските боклуци в русия защо ли нека да каже американеца

    Коментиран от #46, #48

  • 46 американеца

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "СССР":

    Да не би, защото има Кадилаци?
  • 47 ВИП АМГ

    1 0 Отговор
    nai dobrata Lada
  • 48 по нова лада

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "СССР":

    Много си заблуден, спирането на 7-цата не носи загуби. Загуби понасят защото още не са донастоили поточните линии към Гранта. За Гранта има голяма опашка в русия, до толкова че другите модели също търпят спад. Другата причина е че обявиха новото поколение Калина 2 и доста хора изчакват, и има защо... Най важния стратегически ход им беше това че започнаха серийно да предлагат и автоматик, нещо което ги спъваше доста. Има не една статия по този въпрос.
    2105-7 беше обречен вече да бъде спрян, продажбите му падаха така или иначе. Новите лади са 100 пъти по добри от 7-миците. А фенове на ретро колите са колко 0.001% или 0.01% от хората? Да не гооврим по новите от 2110 и нагоре колко по икономични са.
  • 49 wulkan

    1 0 Отговор
    Абсолютно Дядо поп е прав. След като отвикнеш от ладата после като седнеш отново ти е доста криво.

    Коментиран от #51

  • 50 JetPilot

    1 0 Отговор
    Силата на ИТАЛЯНСКИЯ дизайн !!
  • 51 камшика

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "wulkan":

    ami с волгата как е?

    и ти ли си някой 1 и 55?
  • 52 Пиниза

    1 0 Отговор
    Пичове,не се бъзикайте с колата.Беше страхотна за времето си.По добра от много добри западни коли от същия клас.На запад ги купуваха като топъл хляб.Е,има и недостатъци,като всяко техническо изделие.
  • 53 Реалист

    0 1 Отговор
    ВАЗ-2103 от Калифорния???? Ако ще и от марс да е, пак си остава таралясник. Я вижте някой Плимуд или Додж, Шеви акощеш от 70-те, това вече е красота
  • 54 шофьора

    0 0 Отговор
    Айде ся да видим колко са й евтини частите в Америка...:D
  • 55 СССР

    1 0 Отговор
    в русия само кадилаци карат много ги бива в калта влизаш веднъж и повече не излизаш затова и не се забелязват много а що се отнася до търсенето на новите лади и че били по здрави от старите руснаците са го казали с две думи кусок г.вно преведи си го сам и познай кой си купува такова само младите новобогаташчета или на мама лигавничето попитай някой възрастен дали иска такова или виж по селата и по затънтените места в русия какво карат то и друго не може защтото не става

    Коментиран от #59

  • 56 Летва с пирони

    1 0 Отговор
    de..a skorostnia lost i podlakatnika izotzadze mi sgreha surceto
  • 57 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "Дядо поп":

    А бе не се оплаквай! Сядал ли си да караш УЖАСКА бусче??? Волана е някъде на страничното огледало, а педала на съединителя е почти до лостчето за мигачите....

    Коментиран от #62

  • 58 ссср

    1 0 Отговор
    Да да така е или пък Газ 66 виетнамка дето ск. лост е зад шофьорската седалка
  • 59 по нова лада

    1 0 Отговор

    До коментар #55 от "СССР":

    И това откъде го разбра, от четене на глупости в нета или ходи до там та видя? Я вземи се разходи до там и ще си промениш мението. и лада е една от многото марки, кво си мислиш че те не вървят напред и още си седят някъде около 1980г, много грешиш, вече са толкова на пред че си нямаш на идея... Или по скоро ти е кисело гроздето та и една нова лада не можеш да си купиш. Лада са на първите 3 места по модели продажби там. За каква кал говориш, хората имат много по добри пътища от нашите, не говоря за пущинаците в Сибир. Там са зле и се оплакват само тия дето ги мързи и са пияници.
  • 60 ДЕДУ

    1 0 Отговор
    Това е един добър спомен от младостта.
  • 61 капацитет

    0 0 Отговор
    Много телевизия си гледал като малък в петък ...Излез извън Москва и виж как живеят крепостните селяни,а комсомолците с парите и КГБ-мутрите е излишно да ги коментираме...И накрая - не ни хвали тези руски кочини що'т си ги знаеме и добре,че се отървахме от тях !

    Коментиран от #66

  • 62 Дядо поп

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "Име:":

    Ха ха ха ,това ми хареса .Вместо УАЗка Ужаска. Те също бяха отвратителни а вътре тясно тясно та чак няма място за шофера.А бяха и с едно смешно окачване не ти е работа.все нещо имаше за правене.Шумни ,бавни ,трудни за управление , с малка товароносимост и горяха по 18л бензин на 100км. Наистина пред тях Ладата бледнее а като се сетя пък за Волгата и сълзи започват да ми се стичат по лицето от смях.2500кубика двигател а не може да потегли като хората защото няма достатъчно мощност.Скапано окачване недобра горивна система и завишен разход на гориво,тоже достига 18-20л на 100км.Абе руснаците са велики автомобилостроители дума да няма.
  • 63 гесеем

    1 0 Отговор
    Дедо попе,
    Беше преди 3 години и катерех от комплекс Мальовица до едноименната хижа. Ако си ходил знаеш какви камънаци са , а имаше и кал. Необичаен звук се чу отзад . Обърнах се и видях да се таралянка по камъните една Уазка фургон със закачено българско знаме. Ужасих се , все едно морски вълни люшкаха лодка.
    Видях я до хижата , и разбрах ,че само с нея се снабдяват с хранителни продукти.
  • 64 Георги Станков

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Симеон Тасев":

    Като ти видях снимката на профила ми стана ясно колко си ограничен :)
  • 65 kiril

    0 0 Отговор
    реликва ... сега ще я продават като експонат ...
  • 66 Сибир

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "капацитет":

    Ти такова ....сериозно ли ? Абе ,момче,да вземеш да се сыбудиш ! Много добре си живеят руснаците .Не ги мисли тях .Единствено по-зле са селата на 400-500 км. от някой град,ама в сравнение сыс нашите селяни пак са по-добре !

    Коментиран от #69

  • 67 мерцедес

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Георги Радков":

    Да допълня също пич първата кола с въздушна възглавница е американска от 1971 година а до това време фиат изобщо не са знаели че има такова нещо
  • 68 чукча-читатель

    0 0 Отговор
    Нещо не се връзва. Колата е произведена 1975, а има номера от Руската федерация, тоест е карана поне през 90-те? Ако е така, как е запазена в толкова добро състояние? Или са сложили каквито и да е номера, само да са на кирилица, за да се впечатлят американците ;))
  • 69 Георги

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "Сибир":

    Mомче, преди да пишеш глупости, иди и виж дейвствителността бе, после лалай глупости!
    В Москва и Питера са високите стандарти, на останалите места е зле, да не говорим за деревните!
    Огромна корупция (ние сме като дилетанти от детската градина), капитализъм в най-брутален вид, парвенющина и показност, кисели физиономии и тн., а в малките градчета ВСИЧКИ от 16 години нагоре са пияни в 18:00.

    Коментиран от #77

  • 70 СССР

    0 0 Отговор
    до пича с новата лада и съм живял там и знам какви са пътищата дори ще ти кажа че не ги правят нарочно но за това се иска малко повече акъл а що се отнася за новите лади то това не са никакви лади а френски ла.нета да да точно такива са и що не си купиш една та ела да се видиме след 30 40 г в какво състояне е тя и колко маса пари си дал за да ти я направят да върви отново и отново а за калта просто забрави формулата на франсетата е много проста и е за лапни шаранковци като тебе европейски дизайн малко по така и щрак в капана карай си я и бесней джудже печалбата им е в кърпа вързана няма да има и 5г и ще им я исплатиш още веднъж а за 30г няма дори и да доживееш за да видиш а аз ще си карам същата лада 2103 още толкова години но с нови ламарини

    Коментиран от #78

  • 71 777

    0 0 Отговор
    никога никога никога руска кола
  • 72 СССР

    1 0 Отговор
    капиталистическите автомобили са построени единствено и само за пари и печалби и то максимум такива това е и целта им а формулата е проста минимум разходи максимум печалби докато комунистическите автомобили са правени единствено и само за народа съобразени с тях и пътната среда тоест пътищата които липсват повечето от съображение за сигурност те могат да минават през калта ако се повредят да се поправят на място и най важното да ти служат дълго иначе как си обясняваш факта че са още в експлоатация кудеса западните им събратя които като помиришат малко кал и вече са на горе с колелата
  • 73 СССР

    0 0 Отговор
    иначе казано на кратко който разбира от автомобили знае за какво говоря а който не е радост за производителите и най вече за сервизите някой виждал ли е бмв х5 в калта или на върха е няма и да види защото потъва а от високото му прилошава приятно каране

    Коментиран от #74

  • 74 човекът от народа ;)

    0 0 Отговор

    До коментар #73 от "СССР":

    Аз мисля, че е по-добре народът да не е принуден да живее в калта, дори да има коли, които да я понасят ;)
    А сравнението с BMW X5 - това не е кола за гората, но защо не сравниш с джип или пикап на Тойота или Мицубиши примерно?
  • 75 Владо

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Травери":

    Сефи си се наздраве :) Новите мерцедеси са за хора с много пари, за държави с хубави пътища и с качествени фирмени сервизи за поддръжка.
  • 76 gost

    0 0 Отговор
    КОЛАТА ИЗГЛЕЖДА СУПЕР,НЯМА СПОР И СПИРАМЕ ДО ТУК!ЗНАЕМ ЗА РУСКОТО КАЧЕСТВО,ЛЕГЕНДИ СЕ НОСЯТ ЗА ЗАБРАВЕНИТЕ БУТИЛКИ ОТ ВОДКА.....НО САМО ДА КАЖА ЗА ПОЛУ РУСНАЦИТЕ ТУК,ЧЕ ЛАДАТА ПРЕДИ ДА ПОЛУЧИ ТОВА ИМЕ СЕ КАЗВАШЕ ЖИГУЛИ,А ПРЕДИ ТОВА ПЪК Е FIAT 124 1961 Г. КОГАТО СТАВА КОЛА НА ГОДИНАТА...ТАКА,ЧЕ РУСНАКА ПАК НЕ Е ВКАРАЛ ЗАДНИТЕ ГУМИ В ГАРАЖА:))))

    Коментиран от #79

  • 77 Сибир

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "Георги":

    Как да ти кажа.Семейството ми е в гр.Красноярск ,жена ми е рускиня,аз живях 2 години там и се прибрах през 2010г. за да гледам баща си.Живял сым сред руснаци и всичките ми колеги са били руснаци.Имам приятели от Питер до Владивосток,а само по влаковете сым навыртял около 80 000 км.
    Та имам притенции даа знам за какво иде реч. Още повече ,че има и други градове с висок стандарт (даже по-висок от Москва) - Норильск,Тюмень.
    И това за поголовното пианство е много силно преувеличено.
  • 78 по нова лада

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "СССР":

    Толкова глупости си изписал че не е истина, така ги разбираш колите, още повече ладите че.... В новите лади няма и едно френско болче, единствения майтап с френски корени е Лада Ларгус т.е. Мцв-то на дачия, но и то има доста подобрения по ходовата част защото е слаба на оригинала. Плюс това не се продава там с немощни малки двигателчета и разни 0.9 турбо боклуци с 3 цилиндъра.
    Ама айде разбирач... купи по нова кола от 2103 и ще разбереш колко много време е минало от края на комунизма. Едно време колите сек раха по 40г. не от желание а от необходимост, че нямаше и коли на свободен достъп в магазина. Сега едва ли има нормален човек дето да си кара същата кола толкова години. Сега се има избор за всеки джоб.... само дето българския джоб е с дупка и повечето нямат пари дори за нова базова лада....
  • 79 Пиниза

    0 0 Отговор

    До коментар #76 от "gost":

    FIAT 124 е кола на годината 1966г. Жигули когато получи това име,само калниците и капаците бяха еднакви с ФИАТ 124
    Двигателя и ходовата част нямат нищо общо с ФИАТ 124

    Коментиран от #80

  • 80 Колумб

    0 0 Отговор

    До коментар #79 от "Пиниза":

    Правилно!

    Окачването и двигателя са съветски, само купето е от фиат.

    Коментиран от #81

  • 81 по нова лада

    0 0 Отговор

    До коментар #80 от "Колумб":

    На тия Жигули от едно време дори ламарината е по добра от на оригинала Фиат 124. Преди да се пусне на пазара по онова време е минавало тестове за издръжливост в руските условия, и ако помня добре се е оказало че трябват драстични промени... над 800 детайла тъкмо. оригиналния мотор на Фиат 124 дори е с долен разпределителен вал, за жигулата е направен дори нов мотор с горен вал. В интерес на истината руснаците просто са купили лиценза защото им е било по евтино от разработката на кола от нулата, но като цяло колата е в пъти по добра била. доказателство е че дори толкова години след края на комунизма се движат още доста такива коли, доста от тях изключително ползвани за кърска работа, от фиатите се броят на пръстите....

    Коментиран от #82

  • 82 дидо

    0 0 Отговор

    До коментар #81 от "по нова лада":

    Да това и аз го знам даже промените са 830 а масата на жигулито в сравнение с ФИАТ 124 е с 60 килуграма пове4е а това 4е нямът екстри и удобства да за съвременните разбирания нямът но за времето си бяха мн добри факт е 4е по пътищата още много такива автомобили се движът така или ина4е с много мъки гледът да се развиват като ажтомобилна марка и завот