6 74446

Собственикът на Rimac показа как зарежда своята Nevera

  • rimac-
  • мате римац-
  • nevera

Мате Римац успя да дозареди батерията на своя автомобил в рамките на 21 минути

Собственикът на Rimac показа как зарежда своята Nevera - 1
Снимки: Facebook

Мате Римац използва своя Facebook профил, за да покаже как зарежда личния си автомобил на обществена зарядна станция. Собственикът на едноименната компания зареди своята Nevera в родната Хърватия в рамките на 21 минути.

Собственикът на Rimac показа как зарежда своята Nevera

За целта той използва обществена зарядна станция на Ionity, която в даден момент зарежда с над 300 киловата или по-точно 311, според снимката която виждаме. Римац допълва, че колата всъщност може да „поеме“ до 500 киловата, когато станциите бъдат пригодени за това.

Собственикът на Rimac показа как зарежда своята Nevera

Въпреки това, дори и към момента зареждането на Nevera е бързо и Римац успява да зареди батерията на автомобила си от 10% до 80% за 21 минути. Припомняме, че Nevera разполага със 120кВч батерия, която е достатъчна за пробег от около 540 километра.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 24 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ехааа

    34 21 Отговор
    При тия цени на тока, си ги карайте тея електрокари

    Коментиран от #3, #20

  • 2 Хамилтон 👩🏿‍🦲

    32 18 Отговор
    Като телефоните, по няколко пъти на ден трябва да се зареждат.
  • 3 русенец

    25 8 Отговор

    До коментар #1 от "Ехааа":

    То като се замисля и на метан да ги карат пак няма далавера.:)))))

    Коментиран от #4

  • 4 Ами

    22 11 Отговор

    До коментар #3 от "русенец":

    Начи нафтица и пропанец, на електрокара батерията кара около десетина години. Ние таралясниците ги купуваме пак на минимум десетина. А батерията е 10 бона, нЕма смисъл

  • 5 психо

    26 7 Отговор
    и как е минаването през легнал полицай? сигурно е също 21 минути

    Коментиран от #6

  • 6 Кърти

    15 1 Отговор

    До коментар #5 от "психо":

    🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂
  • 7 kkk

    33 9 Отговор
    А що не споменете дреболии като цената на зареждането? Ако имаш абонамент за Ionity (който струва 40лв./месец) плащаш по 0.65лв./квт, ако нямаш абонамент е над 2 пъти по-скъпо... Та така- 120квт струват 80лв. и на теория ти стигат за 540км., реално 400км. ще е максимума. Същите 80лв. днес са 32л. нафта и при напълно реалистичен среден разход от 6/100 това са същите онези 500+км. дето ги обещава електричката. Обещава, но не ги постига и реално дизела е значително по-икономичен на км. И като се огледам около мен в радиус от 1км. има 3 колонки за електрички (и то бавни- у БГ само ще си мечтаете за бързи зарядни) и около 10 бензиностанции всяка с поне 6 колонки- тоест 3 за ток срещу 60+ за бензин/дизел/газ. Електричката се зарежда поне 2 часа, резервоар се пълни пряко сили за 10 минути (6 коли/час на всяка колонка)- значи за 2 часа в квартала ми могат да се заредят 3 електрички и поне 360 други коли, камиони, мотори... Добре, 60 колонки в района са твърде много, но поне 20 си трябват- значи 3 коли на ток срещу 120 други коли за 2 часа. Сега сами смятайте кога ще станат масови електричките... ТОЧНО НИКОГА...

    Коментиран от #12, #16, #18, #21, #22, #28, #35, #46

  • 8 ДАПаджия

    24 3 Отговор
    Аз преди години за същото време точех една туба нафта от КАМАЗ-а и си я сипвах в Голф-а при това напълно безплатно.
  • 9 21 минути?

    9 3 Отговор
    Пълнене. резервоар 50 литра няма и 5

    Коментиран от #19

  • 10 АБВ

    8 0 Отговор
    Най важната новина за 2022год.
  • 11 Хахахаха

    4 1 Отговор
    Сега че ви покаже Ганьо по колко вечера спи до морето! 😂😂
  • 12 Войникът

    14 6 Отговор

    До коментар #7 от "kkk":

    Така е! Аз карах на газ,но сега след парадокс каква кола да карам занапред, ей така в бойкот си купих дизел за новата година! Ще подържам системите в автомобил работещ на едно гориво ,а не на две горива като газ и бензин ,и напук на" еко "колите , на ток ,които според високите цени/почти три пъти от цената на закупеният дизелов автомобил/ показват загриженост не за Еко климата ,а за джобчето на всички които ги лансират 🙂
  • 13 конте

    10 4 Отговор
    римац се похвали,сега да се маха !
  • 14 12345

    10 2 Отговор
    А каква е цената на въпросния автомобил? И колко броя са продадени през миналата година?

    Коментиран от #15


  • 15 12345

    11 1 Отговор

    До коментар #14 от "12345":

    С цена около 2 млн. евро
  • 16 Малката муха

    9 11 Отговор

    До коментар #7 от "kkk":

    Едно време, когато всеки е имал кон или магаре и са се появили автомобилите, и те така са си казали: тая кола струва на жълтици, че и бензиностанция има в съседният голям град. Ще мине време, и то доста скоро, ще останат предимно ел.коли. както са изчезнали дизеловите локомотиви. Инвестицията се връща, а с нарастване на продажбите ще се нормализират и цените и зарядните станции

    Коментиран от #24

  • 17 hahahaha

    9 2 Отговор
    За тия пари дето струва един Rimac, и следващите 10 милиона км. да изкара с едно зареждане за без пари, пак не можеш си избиеш нищо.
    Якото е че като я купиш, стига да се уредиш от дилър,щото тия по яките само с яко връзки стават, после цената й скача драстично. И дори да си я купиш с препродажба, пак цената й ще се вдига.
  • 18 Хахахаха

    11 7 Отговор

    До коментар #7 от "kkk":

    Най-бързата кола сравняваш с 6 на 100 разход? Кажи, че си правиш майтап? 😂😂😂Колата е 2 хиляди коня, ако не си чувал!

    Коментиран от #39

  • 19 Може

    6 7 Отговор

    До коментар #9 от "21 минути?":

    Но кола с 2 хиляди коня, не е с 50 литра, а със 100 и времето ти става двойно, нали?
  • 20 3-фазния

    8 7 Отговор

    До коментар #1 от "Ехааа":

    Буахахахахааа! Електромагнитните изтребители не са за стотинкаджии. Който му е скъпо - перона!
  • 21 3-фазния

    9 8 Отговор

    До коментар #7 от "kkk":

    Спри с тия речи, легни по-удобно, на мен от теории ми е писнало! Всички жени вече дишат свободно - едни с пълни гърди други с провиснали...
    Бате Калин от Финес напъцка Hypercharger HYC колонки по Тракия, морето и цялата страна. Господ здраве да му дава и да има още смелчаци-работяги като него. Мрънльовци, и женчовци, и цървуланковци ги ринем не с лопата, а с комбайна бхахах!
  • 22 Хахахаха

    8 8 Отговор

    До коментар #7 от "kkk":

    Я дай един дизелов хиперкар?

    Коментиран от #34

  • 23 Не благодаря

    5 10 Отговор
    Пропуснал е да покаже и колко е платил за тока. Два пъти по-скъпо от колкото ако беше дизел

    Коментиран от #25

  • 24 име

    15 9 Отговор

    До коментар #16 от "Малката муха":

    Никога няма да се наложат ел колите. Ел коли има още от преди да са създадени ДВГ и 100 години не са се наложили защото са непрактични, нефункционални, ненадеждни. Това е просто пазарна ниша в момента. Лов на шарани

  • 25 😂😂😂

    6 3 Отговор

    До коментар #23 от "Не благодаря":

    Вземи си кон с каруца! Много по-евтин е от дизела!
  • 26 Komapak

    8 3 Отговор
    Абе тия коли като са толкова хубави защо само собственика им ги кара?!

    Коментиран от #27

  • 27 Той е собственик и на Бугати

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Komapak":

    Ама не на автомобил Бугати, а на цялата компания Бугати. Защо ли не се хвали как зарежда някое Бугати и не го кефи да ги кара?
  • 28 А де? Събери две плюс две!

    5 2 Отговор

    До коментар #7 от "kkk":

    Ако беше с бензинов автомобил пак от собствената марка, колко щеше да му струва пълненето на резервоара - 100 литра, които ще му стигнат за по-малко от 300 километра градско.

    И ти изведнъж това не започва ли да ти изглежда като евтиния :

    "Та така- 120квт струват 80лв. и на теория ти стигат за 540км., реално 400км. ще е максимума."


    280лв за 300 км на теория и под 200 на практика за бензин или 80лв за 540км на теория и 400км на практика за ток. Това е въпросът.

    Като за бензина нямаш много право на избор. Това е цената. Ток можеш да си заредиш и от контакта в гаража и по днешни цени на нощна тарифа ще ти струват 17 лв, за да изминеш 400-500км с автомобил 2000 коня.

    Сега е моментът да питаш как ще го зареждат с този автомобил тези които живеят на осмия етаж в панелката. Въпросът ти ще е точно на място!
  • 29 Въпрос

    6 2 Отговор
    Защото никой не коментира какво ще се случи с мрежата, ако се изградят същия брой зарядни колонки, колкото са колонките на всички бензиностанции в квартална и те се използват едновременно за заряд? За едно готвене по Нова година падат предпазители,а за електрическите?

    Коментиран от #30

  • 30 Отговор

    4 4 Отговор

    До коментар #29 от "Въпрос":

    На този въпрос е отговаряно многократно. Ако в квартала се изградят толкова, че и повече мощни зарядни станции, ще разрешат повече проблеми с мрежата, отколкото ще създадат. На практика ще облекчат натоварването на далекопроводите през новогодишната нощ и вечерно време, когато се приберат всички и включват уредите.

    Ще намалят претоварването на трансформаторите, ще премахнат нуждата от изграждане на нови далекопроводи за да захранят бавните зарядни станции, които ще бъдат изградени на повечето паркоместа в града.

    На практика тези маломощни зарядни точки с мощност до 3,7 киловата ще поемат зареждането на 90% от електромобилите, а бързите зарядни станции ще се използват само при спешни случаи, защото зареждането на тях ще е в пъти по-скъпо и никой няма да зарежда на тях за да си губи времето и парите, ако няма спешна нужда.

    Ако ще ходиш на море, ще си оставиш автомобила да се зарежда през нощта пред входа на блока, като ще платиш 15-20 лв и ще ти отнеме няколко секунди да включиш кабела, вместо да висиш половин час на някоя бърза зарядна станция, за да платиш 50-60 лв за същото количество енергия.

    Обаче подозирам, че докато не му дойде времето няма да го разберете, както едно време не разбирахте смисъла на навлизането на интернет, цифровите фотоапарати, компютрите, смартфоните и възобновяемите източници.
  • 31 XOXOXO

    8 3 Отговор
    Името и подхожда в Испанският език,NEVERA "Хладилник" 2000 коня се зарежда за 21мин.141киловата това е тока за 2a еднофамилни апартамента за месец,много е изгдно и чисто.

    Коментиран от #32

  • 32 Дрън-дрън

    2 8 Отговор

    До коментар #31 от "XOXOXO":

    120 киловатчаса по днешни цени на битов ток са 16,80 лв на нощна или 30 лв на дневна. Кои са тези апартаменти, които плащат по 15лв на месец за ток?

    А сега въпроса на обратно.

    Този 2000 коня автомобил може да измине 1000км за 30лв и при Българския микс за производството на ток ще са отделени 240 квч х 0,3кг = 96кг CO2

    Твоя автомобил колко CO2 ще отдели за 1000км и колко ще ти струва горивото?

    Коментиран от #33

  • 33 XOXOXO

    10 2 Отговор

    До коментар #32 от "Дрън-дрън":

    Тези 1000 км.са само в мечтите ви, не може да ги мине с 120кВт.ч! защото пикът е 2000к.с. Nevera разполага със 120кВч батерия, която е достатъчна за пробег от (около) 540 километра.Но не се съобщава със каква скорост и при какви условия!Примерно един климатик кунсомира 3000вата на час 3кВч на час при потенция 2-3к.с.Я си погледни битовата консумация после се прави на умен!Също така с батерия под 50% няма как достигнеш пик от 2000к.с. или 350км. в час , защото няма да е за ЧАС а за минутки.Преди да отидеш да поседиш ощте 21 минути на зарядното.

    Коментиран от #36

  • 34 Шампионът от Ле Манс 2006,07,08

    8 1 Отговор

    До коментар #22 от "Хахахаха":

    Ето ти... Audi R10 TDI 659 CV (478 kW)и зарежда за по малко от 2две минути!С тази от статията може само да се правиш на интересен, докато заредиш 80% за 21мин. и да плашиш гаргите между шкодите в градът до следващото зареждане.

    Коментиран от #38

  • 35 Те Така Те

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "kkk":

    Коя е тая кола 700-800 коня , дето харчи 6 на 100? Или говориш за умрелия си Голф на 17 години?

    Коментиран от #37

  • 36 Научи се да четеш и смяташ

    1 6 Отговор

    До коментар #33 от "XOXOXO":

    Както виждаш съм ти сметнал две зареждания за по 540 километра.

    Тези километри са сертифициран пробег и автомобилът е тестван, точно както са тествани 100% от автомобилите на пазара. Точно както е тестван и твоя личен автомобил и са му дали определен разход на гориво по документи.

    На онази Тесла 700 коня, също и бяха дали 580 км пробег с едно зареждане, но измина 1078 километра с 40 километра в час. При тази скорост и римак ще измине около 1000 с едно зареждане за 17 лв. и скорост 40 километра в час.

    Ти с твоя личен автомобил за колко лева може да изминеш 1000 км с 40 километра в час? Колко литра на 100 ти гори при тази скорост? Ще ти стигне ли резервоара?

    А колко ти гори при 350 км в час и за колко минути ще ти стигне резервоара?

    А един климатик харчи 1 киловат, а не 3. Три киловата е топлинната мощност при разход под един киловат електричество.
  • 37 Какви 700 коня

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Те Така Те":

    Този автомобил е 2000 коня, а той го сравнява със собствения кошник под стотина коня по разход.
  • 38 А ти

    1 6 Отговор

    До коментар #34 от "Шампионът от Ле Манс 2006,07,08":

    Вземи се научи какво е хиперкар, преди да се изложиш следващия път.
  • 39 Ник

    4 1 Отговор

    До коментар #18 от "Хахахаха":

    Говорим за практичност и приложимост в ежедневието, не за коя колко коня е. Май, изобщо не схващаш идеята.

    Коментиран от #40

  • 40 Кажи де?

    2 2 Отговор

    До коментар #39 от "Ник":

    Каква ти е идеята да правиш сравнение между зареждането на автомобил с 2000 коня, който струва два милиона с зареждането на евтин и практичен автомобил?

    Обясни ни каква точно е била идеята за сравнението, че аз наистина не я схващам?

    Това е като да сравняваш зареждането на golf тройка с газова уредба със зареждането на bugatti chiron и да обясняваш колко хубав е голфа.

    Коментиран от #42

  • 41 Българина

    0 4 Отговор
    Статистиката вече е ясна, Ел коли се карат 30 от повече км, по тежки са износват много повече гумите, батерията не се рециклира. Може сами да се сетите къде е екологията от колите на ток, по зле ще стане
  • 42 Предпочитам Голфа ;)

    4 1 Отговор

    До коментар #40 от "Кажи де?":

    Два милиона евро, за 415 км/ч максимална скорост и само за 4 минути!
  • 43 Иванов

    3 5 Отговор
    Само да ви кажа - преди около 100 -тина години , когато се е появил автомобила - в Германия доста по-интелигентни хора от пишештите тук , са заявили , че автомобила няма бъдеще и никога няма да измести каретата. Който може и има с какво , да се позамисли.

    Коментиран от #44

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 павката

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "kkk":

    Пич не знаеш кво говориш, първо провери после пиши, че ми става смешно вече от такива