5 20534

BMW се отказва от най-популярната си „електричка“

  • bmw-
  • i3-
  • x1-
  • ix1

i3 ще приключи своя живот в през юли

BMW се отказва от най-популярната си „електричка“ - 1

Най-популярният електрически модел на BMW ще приключи съществуването си през тази година, точно 9 години след като за първи път бе показан пред широката публика. Компактното i3 бе представено през 2013 година, а според информация на Drive, последните произведени бройки ще слязат от конвейера през юли месец тази година.

BMW се отказва от най-популярната си „електричка“

През целия период на съществуването си, i3 успя да се продаде в тираж от около 250 хиляди бройки в целия свят в няколко различни конфигурации с различни батерии и различна мощност. Те предлагат пробег между 130 километра и 246 километра с едно зареждане, а между 2014 година и 2018 година, дори се появи версия с малък бензинов двигател, който допринася за по-голям пробег.

BMW се отказва от най-популярната си „електричка“

Електрическото i3 ще бъде заменено индиректно от друг електрически модел – iX1. Както подсказва името му, той ще е базиран на последното поколение X1, което ще бъде представено съвсем скоро.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 13 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ивайло

    43 8 Отговор
    И за добро - много е грозно!!!
  • 2 Ввв

    38 10 Отговор
    Това недоразумение даже много се задържа,тотална подигравка,както технологично,така и на външен вид!!!

    Коментиран от #4

  • 3 Флин

    28 10 Отговор
    246 км пробег? Пълни глупости. При включване на на парното, веднага спадат 100 км от пробега, при ползване на радио и фарове пробега спада с още 20-30 км. Изобщо не разбирам защо представяте тостера като автомобил..
  • 4 3-фазния

    20 19 Отговор

    До коментар #2 от "Ввв":

    Нито ти, нито плюсовете са в час. Това МПС с карбоново 100% неръждаемо купе, реално алуминиево шаси, за което е захванато цялото окачване и мотора на задната ос колкото диня със 184 коня в S вариант, технологично е тамън 80-90 години пред ВСИЧКО, дето го гледаш сега на 4 гуми

    Коментиран от #6, #7, #8, #12


  • 5 Blackthorn

    4 2 Отговор
    Тези са луди! Ама ум царува, ум робува, ум пaтки пасе!
  • 6 Прав си

    14 4 Отговор

    До коментар #4 от "3-фазния":

    Поредната много качествена опаковка от BMW, но без съдържание и душа.

    Ако на това вечно купе му бяха сложили и една хубава батерия и едни хубави двигатели, които да направят динамиката поне колкото най-скапаният им бензин, за да може поне малко да прилича на електромобил по природа, щяха да се скъсат от продажби.

    А сега какво постигнаха - започнаха продажбите 5 години преди Тесла модел 3 и за цялото си 9-годишно съществуване успяха да продадат 250 хиляди бройки, колкото Тесла модел 3 продаде само за последното тримесечие.

    Очевидно е че вече не могат да разчитат само на опаковка, а клиентите вече се интересуват повече от съдържанието. Цифрите го доказват.
  • 7 4 фазния

    14 2 Отговор

    До коментар #4 от "3-фазния":

    Да знаем знаем от толко технологичност за да отвориш задната врата трева да се отвори първо предната иначе не се отвара😂😂😂😂
  • 8 33-фазния

    14 4 Отговор

    До коментар #4 от "3-фазния":

    Да, толкова е технологично напредничаво, че гумите му например са "уникат" - Пирели ги правят специално за него. На нещо, дето не е практично, но пък е "красиво" и служи само за фукня, у наше село му викаме "моден аксесоар", "джунджурия" или "кич". Вие "естетите" си го бройте ако щете за "изкуство" и си го закичете на стената или ревера, щото то за друго и не става (за автомобил пък хептен!).
  • 9 Аз ел кола няма да си купа никога

    7 7 Отговор
    Дори пари да имам много просто защото не желая да правя още по богати концерни политици и олигарсите им дето им изпълняват политиката и да ставам роб...няма да стане пеша ше ходя и най много ел колело да взема но ел кола не и не

    Коментиран от #10

  • 10 А сега какво караш

    9 7 Отговор

    До коментар #9 от "Аз ел кола няма да си купа никога":

    Нима си мислиш че не правиш други олигарси и монополисти по-богати?

    Аз пък ще си купя електромобил, като поевтинеят още малко и като се поразвие инфраструктурата в България, за да мога да разчитам на него и за дълги пътувания, точно за да по разбия малко монопола, с ясното съзнание че подкрепям други Монополи, като например производството на батерии.

    Но поне батериите имат нужда от развитие на технологиите, защото все още правят бебешките си стъпки и засега има конкуренция поне между технологиите, докато узреят напълно, за да се създадат истински Монополи върху най-успешната технология.

    Коментиран от #11, #19, #20

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Ввв

    7 4 Отговор

    До коментар #4 от "3-фазния":

    Пич,хаповете и обратно в леглото,друго няма какви да допълня!
  • 13 знтхвфт

    9 4 Отговор
    Аре бе, изчака ни се чакалото да ги чакаме тия невероятни батерии, поевтиняването на електричките (щото имали по-малко чаркове) и изграждането на инфраструктурата. Още преди 89-та четяхме в сп. Паралели как петролът аха-аха да свърши и как "до 5 години" ще караме тролейбуси. И Русия, и арабелите ги чакаме вече 20-30 години да фалират и умрат от глад, щото петролът ще стане по два за лев. И докато го чакаме това светло електрическо бъдеще, всяко посещение на бензиностанцията ни причинява сърцетуп и зарядните на Лидъл изчезнаха. Майко, какви наивници ходите по тази земя и само хабите кислорода...

    Коментиран от #14

  • 14 Какво им е на батериите?

    6 6 Отговор

    До коментар #13 от "знтхвфт":

    Сега са около десет пъти по-евтини от преди 10 години. По-леки са само два пъти, но пък се зареждат около осем пъти по-бързо и имат около 12 пъти по-голяма мощност.

    И ако най-добрите литиево-йонни батерии преди 10 години имаха 400 цикъла живот, в момента средна хубост батерия има около 3000-4000 цикъла и продължава да им подобряват живота. А това е по-важно отколкото цената, защото по този начин пада цената на цикъл и съответно рентабилността.

    Тоест за последните 10 години цената на цикъл е паднала стотина пъти. Малко ли ти се струва та искаш още?

    Цената на фотоволтаиците и тя се смъкна горе-долу десетина пъти и им увеличиха живота на 30 години.

    Значи и зареждането поевтинява. Технологиите вече узряха и остана организацията на масовото производство, което вече ще отнеме години, така че Ще почакаш още малко.

    А иначе всеки месец се появява по някоя 120 киловата зарядна станция в началото на миналото лято, към есента започнаха да стават по 150 киловата, а преди десетина дни по магистралата се появи първата 200 киловатова станция и следващите ще са поне толкова или по-мощни. Случват се нещата и там

    Коментиран от #15, #17


  • 15 k;lmk

    9 4 Отговор

    До коментар #14 от "Какво им е на батериите?":

    "Бате", ти си като партийните секретари през 84-та-85-та година, които възторжено ни обясняваха, "Другарки и другари, сега може да има режим на тока и да ни е тежко, но като построим развития социализъм и комунизъм ще има всичко за всички". Какви поевтинявания по стотици пъти, какви 5 лева? Да си пазарувал нещо напоследък, особено "енергоносител"? Електроенелгията и цените на всякакви стоки и активи са на исторически високи нива, той вика, "Епа, евтино е, бе, кво повече искаш?". Ти колко електрички си накупи като са поевтиняли 100 пъти? Да ти помогна - нула! Колко ще си купиш следващите 10 години - пак нула! На това твоето му се вика, "Ти го плюеш, оно ти разправя, че вали!".

    Коментиран от #16

  • 16 Да си купиш електричка сега

    5 4 Отговор

    До коментар #15 от "k;lmk":

    Е като да си купиш фабрика на 9-ти септември.

    След като знам че електромобилите, Ще поевтинеят, ще започнат да се зареждат значително по-бързо, но най-вече ще позволяват връщане на вече заредената енергия в мрежата, защо ми е да си купувам още сега електричка? Ще изчакам ентусиастите да им свалят цените, а производителите да изчистят технологиите.

    Виж че general motors ползват същите батерии от LG като Тесла, но сега заменят абсолютно всички произведени батерии, заради риск от пожар, който така и не успяха да оправят. А при Тесла няма нито един пожар по тази причина, въпреки че ползват същите батерии. Ама с течение на времето ще доизкусурят технологията.
  • 17 Флин

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "Какво им е на батериите?":

    Пишеш в стил "дойче зеле", може би от там се информираш, но не е толкова важно. Оставам с впечатлението, че всичката ти информация идва само прочетеното от теб, но всъщност нямаш реален контакт с тези т. нар. автомобили. Хвалебствени статии и напудрени статистики са едно, а реалността е съвсем различно нещо. Съветвам те, приятелски, потърси информация от хора които се занимават професионално с тези коли. Ще бъдеш разочарован, но пък ще знаеш истината

    Коментиран от #18

  • 18 Че кой им отрича недостатъците?

    3 4 Отговор

    До коментар #17 от "Флин":

    Само че можеш ли да отречеш тенденцията към развитие на батериите?

    Да се върнем на онзи пример с теслата на милион и половина километра? Първата батерия издържала само 1500 цикъла и на 400 хиляди километра се предала.

    Следващата ремонтирана обаче изкарала милион, което при реален пробег от 330 километра са си 3000 цикъла и към момента има 82% от първоначалния си капацитет. И това е най старото и най-проблемното поколение батерии на Тесла. Следващите на модел 3 са много по-добри, а тези които ще ги произвеждат в Берлин имат три пъти по-голям живот и от тези на модел 3. Абе не е като да не се развиват батериите.

    Сега остана да решат проблема с недостига, за да им паднат цените.

    За съжаление този проблем няма да бъде решен през следващите три-четири години, защото търсенето на електромобили изпреварва предлагането с доста, а освен за автомобили, енергетиката ще се нуждае от още повече батерии отколкото автомобилната промишленост, предвид настоящите цени на тока и ниската цена на Електроенергията от фотоволтаици, които обаче не могат да я доставят постоянно, а е необходимо съхранение.

    Дано започнатите заводи за батерии и мини за материали бъдат достатъчни.
  • 19 Случаен

    3 3 Отговор

    До коментар #10 от "А сега какво караш":

    Аха, "бебешките стъпки" на батериите, които вече 120 години се произвеждат за всякакви цели, от часовници, та през телефони, лаптопи, и други устройства. И в промишлеността също. Но иначе ей сега, за 5 години ще се подобрят с 500%, щото 40 години преносими устройства не им стигнаха, сега с 10 години електромобили такъв скок ще има...

    Коментиран от #21

  • 20 Аз сега карам трошка

    4 3 Отговор

    До коментар #10 от "А сега какво караш":

    За малко пари и не плащам ни каско ни лизинг..най хубаво е да си купувате ефтини бараки и да ги карате дорде може после ако с малко пари може да се ремонтира продължавате дорде спре на улицата и тогава я връщате на скрап и следващата за 2 бона си вземате..това е ефтина кола и транспорт ел колите не са ефтини що даваш 100 бона поне после каско което е 10 бона годишно и скъпия ток де плащаш и някой ден и батерия за 20 бона евро ше плащаш и ко много ефтино стана😂😂😂😂

    Коментиран от #22

  • 21 Обърка причина и следствие

    3 3 Отговор

    До коментар #19 от "Случаен":

    Батериите не се подобряват заради електромобилите, а електромобилите се възродиха заради развитието на батериите.

    Преди това съществуването на електромобилите със старите батерии беше абсолютно безсмислено. Как си представяш смяна на батерия на електромобил след всеки 400 цикъла заряд и то при цена от 1000 долара за киловатчас.

    Тоест батерията на една Тесла модел 3 да струва 80 хиляди долара и да я сменяш на всеки 160 хиляди километра. Към тока за едно зареждане за 400 км, което за нощна тарифа ти струва 10 лв, да трябва да добавиш и 40 долара за цикълът за зареждане.

    Учудваш ли се, че тогава не е имало електромобили?

    Коментиран от #24

  • 22 Карай си я със здраве

    4 1 Отговор

    До коментар #20 от "Аз сега карам трошка":

    Нито аз те карам да си купиш електромобил или някакъв нов автомобил, нито желая ти да ме караш да карам трошка. След като това е твоя избор, само мога да ти пожелая лека и безаварийна!

    То че и аз чакам да минат три-четири години за да я взема на половин цена, е така, ама чак пък трошка за 2000 лв... Пък и последните години нещо цените не падат дори на "старите автомобили на 3-4 години.
  • 23 М-р Бийн

    2 1 Отговор
    Смотана е, като минито.
  • 24 Случаен

    2 2 Отговор

    До коментар #21 от "Обърка причина и следствие":

    И като батериите не са мръднали почти за 20 години, сега се очаква изведнъж да се подобрят мълниеносно за 1-2 години?

    Коментиран от #28


  • 25 3-фазния

    4 2 Отговор
    Мнението на хора с нулев опит тежи колкото една пpъдня. i3S е с гуми 195, до към 80 оставя M3 отзад, завива в иглени уши, има най-широкото място за шофьора и пътника, най-осветеното купе и добра видимост, най-перфектните LED фарове, най-тихият мотор и инвертор и т.н., и т.н.

    Коментиран от #26

  • 26 Щмбцфи

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "3-фазния":

    И Изета ги има горе-долу тези благини (без ускорението). Че дори и Релайънт Робин също.
  • 27 Крайно време беше

    4 1 Отговор
    По грозотия може да съперничи на Фиат Мултипла. Иначе техниката може да е добра, има два съседа с такива. Или поне един фейслифт да и направят
  • 28 Ако досега не си разбрал

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "Случаен":

    Няма и да разбереш.

    Ако написаното дотук за развитието на батериите през последните 10 години нищо не ти говори, значи нямаш грам техническа култура и каквото и да ти се каже, няма да го разбереш.

    Като за неразбиращ човек ще ти кажа, че за последните 10 години батериите са се развили няколко пъти повече отколкото за последните 100 години преди това.

    Преди 10 години производството на електромобил с тогавашните батерии беше абсолютно безсмислено както технически така и икономически. Бавно ускорение, огромно тегло и 10 часа бързо зареждане.


    В момента мощните електромобили са по-леки и по-бързи, отколкото еквивалентен бензинов автомобил с подобна мощност. Зареждането става за минути, а не за часове и в дългосрочен план, за шофьори които правят голям годишен пробег и има къде да зареждат в къщи е по-икономично да карат електромобил, въпреки по-голямата първоначална цена.

    Както виждаш има движение, не е като да няма. Въпрос на време е електромобилите да станат по-леки и по евтини и спрямо по-ниския ценови клас автомобили с ДВГ. Още 10 години ще са напълно достатъчни, което е абсолютно нищо по стандартите на автомобилната индустрия. Горе-долу толкова време е необходимо за разработката на нов модел автомобил от нулата до масовото му производство.
  • 29 Йгцббб

    1 2 Отговор
    Аре пак "до 10 години".

    Коментиран от #30

  • 30 Действие или процес

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "Йгцббб":

    И ти ли си от онези дето си мислят че всичко става с магическа пръчка? До днес е така, а от утре иначе.

    И ти ли ще ме питаш ако утре всички автомобили в България станат електромобили къде ще ги зареждаме? Имаш ли някаква бегла идея как това може да се случи? Хайде да я споделиш, че аз уж имам развинтено въображение, ама не мога да си го представя по-бързо от 20 години?
  • 31 Toto Rino

    0 0 Отговор
    Най-голямото си недоразумение
  • 32 вчнвмтг

    0 2 Отговор
    Ех, драги ми фанатичен религиозник, в съседната статия ти пише каго дедо Бенц патентова каляската без коне. Айде, потърси кога другия дядо - Форд залива пазара с Модел Т и вече автомобилът не е луксозна играчка. И това се е случило във времето, когато не е имало Туитър! И когато автомобилите не само не са стимулирани, а са им пречели. Всички сме чели за законите дето пред всеки автомобил трябвало да ходи някой и да размахва червен флаг и какви ли не безумия.

    А сега за великите ел. автомобили, то не бяха данъчни облекчения, не бяха незнам-си-какви глоби за всеки грам и кубичен сантиметър въглероден оксид и диоксид, то не бяха субсидии, то не бяха забрани за движение на ДВГ-та, то не беше чудо. Край няма това подпиране. И така вече 30 години. И пак е зор. Обаче, не, оно рупа ли рупа, че батериите били нам-си-колко пъти по-плътни и "до 10 години" най-после ще си купи и той ел. кола. Ама иначе му пречат ЕОН, кишата и Гришата.

    Коментиран от #33

  • 33 Всеки с малко мозък

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "вчнвмтг":

    Ще направи сметка, щом от 30 години се дават субсидии и какви ли не стимули, защо 25 години нямаше никакъв напредък, а преди 5 години се появиха първите електрички, които да се възползват от тези субсидии? Защо преди 3 години дори на развитите пазари електромобилите имаха един процент пазарен дял, а само за три години този пазарен дял отива към 10%?

    Всеки който може да разсъждава, всеки който може да разсъждава ще може да намери причината, защо 30 години нямаше никакво движение, а за три години е постигнат няколко милиона по-добър резултат отколкото за предишните 27 години.

    За останалите няма шанс да разберат, така че продължавай да вярваш в каквото там вярваш и не задавай въпроси, на които не можеш да разбереш отговора. Светът ще се промени така или иначе и връщане назад няма.
  • 34 П ух нфн

    0 1 Отговор
    Щото са куца технология, затова. Също като Божинката - много обещаващ и талантлив, опита да играе в Италия, игра 1-2 мача за Ман. Сити, ама е куц и трошлив, и не става за "голямата игра". Та и тези електрични са много хубави, ама все нещо им пречи.