15 83917

Знаехте ли, че Opel всъщност прави второ поколение на Calibra?

  • opel-
  • calibra-
  • astra-
  • концепт-
  • прототип

Моделът така и не достига до серийно производство

Знаехте ли, че Opel всъщност прави второ поколение на Calibra? - 1
Снимки: instagram

В началото на 90-те години на миналия век, Opel разработва спортно купе с изключителен дизайн, което бързо се превръща в любим модел на мнозина, дори и до днес. Първото поколение на модела остава в производство 8 години, преди германската марка да се откаже от него през 1997 година. В периода от 1997 година до 2000 година, когато на пазара се появява Opel Astra Coupe, марката няма представител в този популярен за времето си сегмент и за това има интересна причина.

Знаехте ли, че Opel всъщност прави второ поколение на Calibra?

Макар много хора да не подозират, Opel всъщност прави второ поколение Calibra, което за съжаление на много от феновете не вижда бял свят. Направени са няколко прототипа, един от които е изложен в музей на марката, които показват как е трябвало да изглежда наследника на спортното купе. Колата е базирана на Opel Vectra, като използва основните ѝ компоненти, но преработени за по-спортно поведение.

Интересното е, че прототипите дори не са показни по онова време, като се смята, че причините за това са различни. Според някои, шефовете на марката не са били доволни от крайния резултат и не са искали да дават празни надежди на феновете, докато други смятат, че инженерите на марката не са били доволни от свършеното.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 27 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Хе хе

    14 11 Отговор

    До коментар #1 от "мечо":

    Мечо, кога се купиш мечок 124 или 201 или 140, или 126, чак тогава ще се родиш.

    Коментиран от #7

  • 3 Йохо

    13 0 Отговор

    До коментар #1 от "мечо":

    Ти вече си мъртъв .просто не го осъзнаваш.родил се бил...
  • 4 Циганското

    48 4 Отговор
    Ферари. И от вътре дънят маанетата. Ръката навън с половин кило синджири и пръстени и една мазна усмивка с поне два златни зъба.

    Коментиран от #5, #8, #15


  • 5 Qwerty

    20 6 Отговор

    До коментар #4 от "Циганското":

    Тако е, ама трябва ли да изброяваме колите започващи с Е или W моделен индекс? За тях какво да кажем? Каруци? Циганите, бай дъ уей, са доста прагматични купувачи! Да сне ги виждали в японски коли?

    Коментиран от #13

  • 6 Ситрошен

    7 19 Отговор
    И по-добре, че не стига, че е грозно ми чак е отвращаващо..
  • 7 хохо

    8 5 Отговор

    До коментар #2 от "Хе хе":

    Мечок е само W140, W126 му викат пура, на W124 у нас му викаха ритнат заради плоската задница. W201 не го карай да си купува, освен ако не е нещо яко спортно.
  • 8 Абе

    33 2 Отговор

    До коментар #4 от "Циганското":

    Ти в коя година живееш ? Орките отдавна карат Е60, С-класи и т.н. какви калибри те гонят..
  • 9 ХХМ

    38 5 Отговор
    Жалко за ОПЕЛ. Предлагаха не лоши автомобили.
  • 10 C20LET

    46 1 Отговор
    Малко хора знаят, че този двигател е историческо постижение почти без турбо дупка. Calibra 4x4 - европейската перла на 90-те

    Коментиран от #11

  • 11 Колибри

    35 0 Отговор

    До коментар #10 от "C20LET":

    Имах такава - страхотия - 2,0 16V турбо, 204 кс, 240 кмч, 6 степенна скоростна кутия, двойно умно предаване, за времето си е невероятна, цена по каталог 27 000 марки (М3 е бил 36 000). Един от моделите наравно с Лотус Омега и 1я Спийдстър са короната на Опел. За съжаление ги няма вече.
  • 12 Циганското ферари

    7 5 Отговор
    Колата е напълно безмислена.Купе на Вектра 1-во поколение.Външен вид - 6. Пътно поведение - 2.Дори един Голф 4, двулитров с халдекс е по-динамичен, да не говорим, че Фиат Браво/брава направо я оставя спряла на старта.

    Коментиран от #14

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 ХХМ

    5 0 Отговор

    До коментар #12 от "Циганското ферари":

    Колега извинявам се но това което си писал е доста не сериозно. Калибра турбо май не си карал. Казвам го от опит. Имам наблюдение, карал съм всички версии на голф 4 и няма база за сравнение.

    Коментиран от #16


  • 15 Йо Несбьо

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Циганското":

    Колко струва половин кило злато, пък дори и 14-каратово, сещаш ли се? Не знам какво правят и как, при мен в Чехия са същата работа. Златен ланец за 10 000 лева и то при някакъв си смешен иначе "Мечо"...
  • 16 Пинифарина

    3 4 Отговор

    До коментар #14 от "ХХМ":

    Карал съм "копанарско" Ауди 80 комби 400 к.с. доработено дето на 1-ва вдига 100 за 4 секунди.И пак не съм доволен.Колата не е само конски сили и турбо.Наскоро гледах видео с Фиат 2.0 20 вентила турбо, което е много повече кола от умрялата Калибра.Оказа се че може с лека доработка да се вдигне до 340 к.с. и е по-бързо от стоково Ферари на писта.За мен е много повече кола от сглобения опел и като чуство и като звук и като визия.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.