42 57865

Цените на употребяваните коли ще спрат да се покачват

  • употребявани автомобили-
  • коли втора употреба-
  • цени-
  • автомобилът на старо

Предлагането на употребявани превозни средства остава стабилно, въпреки покачването на цените

Цените на употребяваните коли ще спрат да се покачват - 1
Снимка: Shutterstock

Според анализа на Cox Automotive за предлагането на употребявани превозни средства, проблемите с доставките на нови автомобили прави така, че пазара на употребявани коли да остава сравнително стабилен, въпреки повишаването на цените на автомобилите "втора ръка".

Средната каталожна цена на дребно на употребявани коли обаче продължава със своята възходяща траектория, надминавайки отново границата за втора поредна година, но според анализаторите това ще спре много скоро.

Както традиционно се случва, предлагането на употребявани превозни средства нараства в началото на годината до средата на февруари, началото на сезона за възстановяване на данъци, когато потребителите често използват приток на пари, за да купуват употребявани превозни средства

Въпреки че нивата на запасите остават над нивата от преди година, предлагането започна да намалява с наближаването на пролетта и нарастването на продажбите. Именно това явление води до продължаващото покачване на цените

Но традиционните пролетни продажби не успяха да доведат до забележимо покачване на цените на дребно. Всъщност, според оценките на Cox Automotive, продажбите на дребно са намалели с 13% през април спрямо март и с 21% спрямо преди година. Тенденциите са обаче тези нива бързо да се нормализират.

Повишаването на цените на употребяваните превозни средства може да е изплашило някои потребители, тъй като финансовите условия на много домакинства се влошиха поради инфлацията и високите цени на газа. Именно от там идва и лекия спад в продажбите на употребявани коли.

В заключение: „Цените остават високи, но темпът на растеж на цените трябва да започне да се забавя с наближаването на годишнината от глобалния недостиг на компютърни чипове. До края на годината цените на употребяваните коли ще се нормализира до нивото от преди кризите." казва Чарли Чесбро, старши икономист на Cox Automotive.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 21 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 от село

    42 24 Отговор
    В държавата ни таталядниците над 15 год са най-вървежни, защото са карани само от пенсионери и са на по не повече от 150 х..

    Коментиран от #15

  • 4 Калитко

    66 8 Отговор

    До коментар #1 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Цената се определя от пазара.като я продаваш 1г на висока цена най-вероятно ще се сетиш да я намалилиш.

    Коментиран от #9, #13


  • 5 Хах

    28 11 Отговор
    Тука сега всякакви разбирачи се изказват, включително и Дачия фенът...
  • 6 Буко Баламата

    75 13 Отговор
    Цените се качват,продажбите спадат и така.Тия таралясници на по 18-20г дето им искат по 5-6000лв ще изгният по борсите.

    Коментиран от #7

  • 7 Лисицата

    23 31 Отговор

    До коментар #6 от "Буко Баламата":

    Гроздето е кисело.

    Коментиран от #12

  • 8 Къпан пор

    41 14 Отговор
    Само цените на електрокарчетата втора употреба падат.Само много голям "умник" ще си купи електрокар втора употреба с батерия и електромотор за смяна

    Коментиран от #16

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Истината

    49 12 Отговор
    Всичко е въпрос на доходи. В момента най-евтината нова кола е около 27-30 000 лева. Който ги има ще си купи, който няма ще вземе 18-20 годишен таралясник за 5-6000 лева.

    Коментиран от #18, #55

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Буко Баламата

    65 5 Отговор

    До коментар #7 от "Лисицата":

    Кисели са джамбазите защото няма продажби и обикалят таралясниците по цял ден.
  • 13 Б А Й Х @ Й ‼️

    47 6 Отговор

    До коментар #4 от "Калитко":

    Има две гилдии които мамят клиентите! Търговците на стари коли и тези на нови коли ! При равни условия цената на тригодишен автомобил е процент от цената, като нов ! Щом цените на новите НОВИ растат, за да паднат цените на новите СТАРИ този процент трябва да се срине ! Но тогава никой не би продал старата за да купи нова ! Затова и измислиха еко стикери, забрани за отделни категории и пр. ! А сега искат тотално да накарат хората насила да се разделят с ДВГ и да си купуват електрокари!

    Коментиран от #19

  • 14 Б А Й Х @ Й ‼️

    25 6 Отговор

    До коментар #11 от "Само питам":

    Пак НЕразбрал ! НЕ бе приятелю, не съм фен нито на ЦСКА, нито на Славия! Ама когато има дузпа и не я свирят , а когато свирят такава без да има фал НЕ съм съгласен ! Това е мое мнение за ОБЕКТИВНАТА истина‼️

  • 15 Карам

    45 10 Отговор

    До коментар #3 от "от село":

    Като шофирам по 12 000 км на година кажи ми - изгодно ли е според теб да си купя нов автомобил ? Не, нали ..
  • 16 Умник

    37 18 Отговор

    До коментар #8 от "Къпан пор":

    Само много голям умник ще си купи 3-цилиндров джип 1500 кг и ще се надява миксера под капака да изкара повече от батерията на елткрокара..

    Коментиран от #21

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Дедо ти

    35 9 Отговор

    До коментар #13 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Никои ама никои, не може да те накара, да си купиш батерия на колела при положение, че го има добрият стар дизел, ако имаш и капка мозък в кратуната......Тия "умнитИ и младитИ" полуобразовани иди..оти си мислят, че като си купят електрокар който с пет/5/ зареждания минава 500км... а според рекламите, на които само оли...френи вярват 500км със едно зареждане, и след някоя годинка "високо интелигентните" л...на отличаващи се по неизменното присъствие, на телефон до празната кратуна почнат, да си плащат на електростанциите ще е вой, и триумфално завръщане на ДВГ........

    Коментиран от #31

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Къпан пор

    23 9 Отговор

    До коментар #16 от "Умник":

    Има съвременни автомобили,с един с два или три цилиндъра,който при правилна експлоатация и обслужване,без да ги напъваш изкарват достатъчно голям пробег.Статията за автомобили милионници не я ли чете?Електрокар не може да направи такъв пробег без няколко смени на електромотора и батериите.

    Коментиран от #22, #30

  • 22 Няма

    14 37 Отговор

    До коментар #21 от "Къпан пор":

    Няма такива автомобили, всички тия миксери са изцедени на макс заради евростандартите и най-малкото след 150 000 км вече харчат по 1л масло на 1000 км, защото всичко е супер износено. Ремонтни бутала, сегменти няма - само нов двигател. А относно милионниците, Тесла вече имат милионници след като преди 5-6 г си оправиха проблемите с батериите. Наскоро един влогър в САЩ се похвали с Тесла на 1.2 милиона километра и батерия на 80 % Дръжте си боклучавите ДВГ, които само цапат и пушат..

    Коментиран от #24, #25, #26, #27, #28, #36

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Гост

    17 4 Отговор

    До коментар #22 от "Няма":

    Я се огледай по улиците на някой по голям град,да видиш дали няма такива коли.Във вашето село Белозем само премиум марки ли карате?

  • 25 Гост

    25 1 Отговор

    До коментар #22 от "Няма":

    То затова влогъра е само един,за реклама.Пропусна трите смени на батериите и електромотора.
  • 26 Драго

    23 6 Отговор

    До коментар #22 от "Няма":

    Пълни глупости.Всеки производител на автомобили е длъжен да предлага резервни части за всички модели автомобили,който произвежда.Никой няма да си купи кола с двигател,който не издържа поне 500 к.км.Само сектантите на Мъск купуват електрически тостер с 160 к.км гаранционен пробег.

    Коментиран от #39

  • 27 Дизела

    16 4 Отговор

    До коментар #22 от "Няма":

    Да ти напомня за моето Кади на 700 х.километра.На колегата метанката минава милион.

    Коментиран от #38, #47

  • 28 Гост

    11 3 Отговор

    До коментар #22 от "Няма":

    Гледам на клипа от село Белозем под фотоволтаичната централа има паркирана Тесла.
  • 29 Ник

    17 2 Отговор
    Малко е нелепо мнението, имайки в предвид световната инфлация.
    Лично мое мнение е за продължаващо , плавно поскъпване на автомобилите.
    Било то нови или употребявани.
    Само транспортните разходи в момента да около 1100 лв на един брой.
  • 30 Порче

    25 3 Отговор

    До коментар #21 от "Къпан пор":

    какво означава "правилна" експлоатация??? Още едно време карах Вартбург 3 цилиндров 120000км основен ремонт...Ще кажеш двутактов е добре! След това покарах Деу Дамас/мотор Тико/ 3 цилиндъра 300000км преди, да е тотал щета...НО нямаше шест турбини които да изкарат от него 200коня примерно....Истината е , че ако правят качествени двигатели/не че не могат/ ще си караш бараката 15–20 годинки...и няма да купуваш през три години еднодневки....Пазарна икономика...

    Коментиран от #40

  • 31 Б А Й Х @ Й ‼️

    23 4 Отговор

    До коментар #19 от "Дедо ти":

    Е те точно затова започват да забраняват поетапно производството на дизели, а после и на бензинки ‼️
    Така ще перефразират Форд: " Може да си купите Форд във всякакъв цвят , стига да е черен!"
    Ще може да си купите всякакъв автомобил, стига да е електрокар‼️
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Боно

    4 0 Отговор
    Чикрантии
  • 35 Собственик на автокъща

    23 15 Отговор
    Цени не свалям!Първоначално излъсквам интериора и екстериора, тук - таме бутвам по двигател, окачване, боица малко, да няма грубо тряс-лоп и фасон да има - при мои хора сервиз, и чакам клиенти, но цени не свалям.Цена не обявявам, като вида балък да се кефи - бум 500 лв. горе, тогава 200, 250 лв. надолу може.

    Коментиран от #61

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Турбо

    13 4 Отговор
    Отиваш на мобиле.бг и четеш.Аз проверих за Смарт и Пежо Бийпър трицилиндрови с турбина.Има достатъчно обяви за продажба на тези два модела с пробег над 200 х.км.А както знаеш на показанията на километражите на колите нов внос не може да се вярва и пробега е по голям.
  • 38 Няма

    5 4 Отговор

    До коментар #27 от "Дизела":

    Коя година е произведено това Кадди и с кой мотор ?

    Коментиран от #43

  • 39 Няма

    4 8 Отговор

    До коментар #26 от "Драго":

    Я виж кой производител дава 500к пробег гаранция ? Няма такива, защото знаят, че няма да изкарат

    Коментиран от #41

  • 40 Турбо

    15 4 Отговор

    До коментар #30 от "Порче":

    Правилна експлоатация означава да не караш колата като на рали,да караш с нормална скорост,да извършваш техническото обслужване и поддръжка.Ако се грижиш за мотора,ще изкара пробег от 500 х.км,дори да е турбиниран трицилиндров.

    Коментиран от #63

  • 41 Турбо

    15 3 Отговор

    До коментар #39 от "Няма":

    Купи си нов автомобил,тогава ми говори за гаранционен пробег хахахаха Правиш ли разлика между гаранционен пробег и пълен пробег на автомобила до бракуване?
    Повечето производители дават между 2 и 5 години гаранция и пробег от 200 х.км. Киа дава 7 г.,Субару 8, Тойота 10 г. Производителите,които дават по малка гаранция предлагат пакети с допълнителна гаранция.
    След изтичане на гаранцията може да си караш автомобила и до 500 х.км или колкото издържи.Има марки,които изкарват и милион км.

    Коментиран от #45, #46

  • 42 Тиквата е нищожество

    19 1 Отговор
    В тези смутни времена на малко хора им е до нови коли какво толкова гениално са констатирали не ми е ясно.Нови ,стари всеки кара каквото има и гледа да има за хладилника,само за мега комплексарите е много важно да имаш ламарина за над 100000.
  • 43 Турбо

    4 4 Отговор

    До коментар #38 от "Няма":

    Кадито на Дизела май беше е с 2 Тди мотор.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Няма

    8 10 Отговор

    До коментар #41 от "Турбо":

    Аз нямаше да ги пиша тия неща ако не се занимавах точно с гаранционна и след гаранционна поддръжка. Тъй че много добре знам кое колко кара. Повечето нови автомобили си изкарват гаранцията и след това мотора е за кофата. А относно резервни части и тия глупости дето ги пишете че били задължени, те производителите са си вързали гащите. Продават си резервни мотори. Сегменти, бутала, лагери в пазарската мрежа няма да намерите..

    Коментиран от #48, #51

  • 46 Няма

    13 3 Отговор

    До коментар #41 от "Турбо":

    500к и милион километри изкарват само по-сносните мотори с голяма кубатура, 1.0 би турбо 3 цилиндъра никога няма да изкара толкова.. Ама абсолютно никога.
  • 47 Няма

    8 4 Отговор

    До коментар #27 от "Дизела":

    Това са ябълки с круши, 2.0 тди е съвсем здрави адекватен мотор. Я дай кадито с 1.0 да го видим колко ще изкара

    Коментиран от #49

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Турбо

    8 2 Отговор

    До коментар #47 от "Няма":

    Няма такова Кади с 1.0 двигател.Прочети коментар 37.Дал съм ти пример.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Турбо

    14 3 Отговор

    До коментар #45 от "Няма":

    На умен ли се правиш?Има бутала, сегменти и всичко каквото се сетиш за всички марки и модели автомобили, провери в нета.
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Турбо

    8 2 Отговор

    До коментар #53 от "Няма":

    Проверих в нета.За бутало за Пежо 208 цената тръгва от 200 лева.Щом има в нета,значи се произвеждат.
    Основен ремонт съм правил на Москвича.При Пежо само карам и сменям с нова.
  • 55 ⚜️Просветен⚜️

    4 7 Отговор

    До коментар #10 от "Истината":

    Фиат 500 е 21к дори през лизинг и оскъпяване! Коригирах си числата! Вярно, не е много кола, но е нова и не е анонимно китайче! За всяка жена и за всеки град си пасва!!!
  • 56 Къпан пор

    7 2 Отговор

    До коментар #53 от "Няма":

    В бизнеса празна ниша не остава.Ще ти продадат и лагери и бутала и бутални пръстени,ако трябва и цял двигател.Ако в СФА нямат,при останалите търговци на авточасти бол.
  • 57 Косер

    4 2 Отговор

    До коментар #53 от "Няма":

    Заповядай при нас има всичко за един основен ремонт.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 тиквенсониада

    2 4 Отговор
    Това значи ли , че бат Бойко вече ще може да си купи някаква по-сносна кола , а не да се мъчи на Шкода ? Защото .....нали знаете какво значи Шкода на български ?

    Коментиран от #62

  • 60 1122

    5 0 Отговор
    За сметка на това цените на хляба още днес се повиши въпреки,че ДДС за хляба падна.Е е е,пак ни прекараха,производителите не спазватразпореждането на правителството.Тогава да ги облагат с 30%,на тая цена.
  • 61 ПЕТКА

    3 0 Отговор

    До коментар #35 от "Собственик на автокъща":

    като не сваляш цени , ще седиш и ще чакаш някои балъци да ти ги купят , ама друг път , няма ли потребление си стой тогава като кон на празни ясли и чакай някой да ти даде пари , на фона на инфлацията и гладът в днешно време , вместо да се отървете час по скоро от тях , надувайте цените ама масовката хора вече е всеки си прави сметката сам , направи си твойта за да не фалираш !.
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Би турбо

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "Турбо":

    така е пич, НО аз жена си не "карам" нормално та колата????И засега ме слушат, и трите.....две коли и една жена...нямам харем да не завиждаш......П.П знам перфектно как се кара, и поддържа кола Но има моменти в които човек има и нерви и предпочитам да си го изкарам на колата....все пак кола се прави а жена???
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.