3 50613

Стара Dacia се превръща в първата електрическа Lada

  • lada-
  • електромобил-
  • dacia

e-Largus все още е прототип, но е планирано да се появи на пътя през следващата година

Стара Dacia се превръща  в първата електрическа Lada - 1

Електрификацията на автомобилната индустрия изглежда е неизбежна. Почти всеки производител инвестира милиони евро в нови технологии и дори по-малки компании, които работят само на един пазар, искат да продължат напред с превозни средства, задвижвани от батерии. сега Lada също се присъединява към това развитие и въпреки че първото електрическо превозно средство все още не е готово за производство, вече има прототип, който ни показва как ще изглежда бъдещата e-Largus.

След напускането на Renault, АвтоВАЗ - компанията майка, която произвежда Lada - се бори да започне да прави и доставя нови модели. Руската марка наскоро възобнови производството на Granta, но без ABS, въздушни възглавници и други съвременни функции. За новия си проект Lada се насочва към технология, с която практически няма опит и представя предполагаемо работещ прототип на електрическо комби с висок покрив.

Ако дизайнът на e-Largus ви изглежда познато, това е защото автомобилът е базиран на предишното поколение на Dacia Logan LCV. Този автомобил е базиран на платформата B0 на Renault-Dacia , пусната през 2004 г. и върху която са изградени модели като първото поколение Dacia Duster , Nissan Kicks, Mahindra Verito Vibe и Lada Xray . Архитектурата е до голяма степен непроменена за електрическия Largus, като от руската компания казват, че са успели да вградят батериите в пода. Трябва също да е възможно бързо зареждане чрез CCS връзка.

Стара Dacia се превръща  в първата електрическа Lada

За съжаление Lada не предоставя никаква информация за техническите данни на e-Largus, въпреки че руските медии съобщават, че той ще се предлага като с пет, така и със седем места и ще са налични и пътническа версия, и като лекотоварна. Според някои източници обхватът с едно зареждане може да достигне до 400 километра. Това число обаче е неофициално и ни звучи твърде оптимистично предвид старата платформа на Dacia.

Lada официално потвърди, че компанията ще пусне серия от прототипи през следващата година, за да проведе тестове за валидиране, преди електрическата кола да може да влезе в производство. Все още обаче не е известно кога готовият за производство e-Largus ще се появи на пазара.

Като се имат предвид малкото подробности, които марката разкрива към момента, не би било изненадващо, ако пускането на пазара се отложи за неопределен срок от време. По най-оптимистичните прогнози това няма да се случи по-рано от 2024 година.

Стара Dacia се превръща  в първата електрическа Lada


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 16 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хахаха

    31 13 Отговор
    Тези руснаци стават за смях все повече

    Коментиран от #2

  • 2 Леле

    19 12 Отговор

    До коментар #1 от "Хахаха":

    Колко са Зле в Москва леле Руската Скрап в действие
  • 3 Христо Божилов

    18 3 Отговор
    Стара Дачия няма. Това е единствената Дачия. Останалото е Рено
  • 4 Мирослав от Люлин

    21 9 Отговор
    Помня тази Дачия като ми я дадоха служебна. Уникална баничарка. Няма капризи и ядове с нея. Каквото й сипеш го поема. Наистина много напомня на рускините. Евала на империята, че се е сетила. Но тук ще е налична едва като ни освободят и то със записване за 15 години

    Коментиран от #7


  • 5 Истината

    25 6 Отговор
    Руския автомобил е нещо като дървено желязо. Нема токова животно както казва шопа! Всички технически постижения на руснаците са компилации на вече направени открития, нямат нищо свое оригинално. Въпреки лъжите им, че първият локомотив, радиото, самолета са руски изобретения.
  • 6 Истината

    22 5 Отговор
    Понеже руснаците са много велики и не могат да се унижат да карат румънски коли къс сигурност ще и сложат името Рено. Дачиите, които се сглобява ха в Русия носеха това име а не Дачия. Рено Дъстър, Рено Сандеро, Рено Логан......
  • 7 Човек с очи

    4 7 Отговор

    До коментар #4 от "Мирослав от Люлин":

    Минус за простотия. Сипването на себе си го прави.
  • 8 Васил

    13 6 Отговор
    Пускат само едно и също само сменят имената какъв прогрес на Рашистката мисъл.
  • 9 Буря в стакане

    10 6 Отговор
    Добре, че има картинка. В тенекиеното купе, за което имат оборудване да произведат, насипват китайски компоненти. В резултат ще имаме един сбирчок, който няма да издържи тестовите изпитания. В това време истинските китайски производители ще са наводнили пазара с пълноценни електроавтомобили. Точно тук всеки икономист ще ви каже как скъпата рубла ще закопае родния производител за сметка на евтиния внос.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Сър

    7 7 Отговор
    Ще има ли поне 90 км пробег ?
  • 12 Адам Хилтън

    3 2 Отговор
    ВАЗ 2801 е първата електрическа Лада, пусната още през 1976-та. Тая новина е малко фалшива, и незаслужено подигравателна - в Русия правели автомобили без АБС, пък ние какво правим? АБС без автомобил ли?
  • 13 Лададжия

    2 0 Отговор
    Електрическа Калина има отдавна!