Патентоването на автомобил за продажба в Китай изисква автомобилните производители да изпратят снимки на колата още преди тя да бъде представена. Патентните документи заедно с тези кадри са публично достъпни и това често ни позволява да виждаме нови модели преди техния официален дебют. Такъв е случая и с новата електрическа Toyota, която наследява концепта bZ SDN и носи името bZ3.
В автомобилното общество тя бе приета и като електрическата Corolla поради сходството в размера с познатия седан. Стайлингът на новата bZ3 е познат от първата електричка на Toyota – bZ4. В подобен стил са фаровете и предната част, както и острите линии по цялата кола. Задницата напомня на последното поколение Prius със свързани стопове и място за номера под светещата ивица.
Що се отнася до задвижването, то е дело на китайската компания BYD и предлага задвижване на задните колела с мощност от 181 конски сили или 241 конски сили. Батерията също е дело на китайската компания, но към момента не се знае какъв е нейният капацитет и какъв пробег изминава bZ3 с нея.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пилот на Ферари
Коментиран от #2, #3
17:41 26.08.2022
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Никси
До коментар #1 от "Пилот на Ферари":
ТОВА СА ГО СГЛОБИЛИ ДЕЦАТА ПО ТРУДОВО ПРАВО БУЧЕНИЕ В КИТАЙСКИЯ ПРАКТИКЕР, ХИХИХИ ,!!!😁😄😀🤣😃🤣😀😄😁👍👍👍.20:32 26.08.2022
4 Никси
20:34 26.08.2022
5 Ти да видиш!
Толкова са технологично безпомощни и неподготвени за бъдещето на автомобилната промишленост от Toyota. Да видим сега кой ще им купува моделите, след като до средата на 2021 година убеждаваха феновете си, че електромобилите нямат бъдеще.
Коментиран от #6
21:22 26.08.2022
6 Така е
До коментар #5 от "Ти да видиш!":
Няма по-високотехнологична автомобилна компания от Тойота. С огромен опит в електическото задвижване от 25 години под формата на гениално измислен хибрид. Батериите са също тяхни-собствена фирма за двата вида батерии от 20 години. Произвеждат второ поколение водороден автомобил и дават лицензи на много фирми. А и първи при плъгин хибридите, които са висша форма на технологии.Не че комънрейл дизел е ниска технология, ама е много далеч от нивото на Тойота. Да нямат много светещи ефекти и не наблягат на таблетите,но и това правят на добро ниво.Само човек който няма понятие от автомобили може да твърди, че това е нискотехнологична компания.Половината високотехнологични използват всякакви тяхни автоматични трансмисии.И много много други примери има.
Коментиран от #8
23:49 26.08.2022
7 Ти сериозен ли си?
"Толкова са технологично безпомощни и неподготвени за бъдещето на автомобилната промишленост от Toyota."
Ти ми говориш за високата технология на бъдещето наречена "комънрейл"
Не се ли усещаш, че се опитваш да видиш бъдещето на автомобилната промишленост, като гледаш в огледалото за обратно виждане? Посочи ми поне една от технологиите които си изброил, която мислиш, че ще измести електромобилите в бъдеще?
Аз най-отговорно мога да заявя, че ще стане точно обратното. Електромобилите ще изместят всички тези технологии. Тойота БЕШЕ високотехнологична едно време. Ако говорим за настояще и бъдеще, са тотално изостанали, защото тръгнаха по грешни пътища. Особено с водорода.
00:10 27.08.2022
8 За да не съм голословен
До коментар #6 от "Така е":
Ето ти класация за високотехнологични автопроизводителиАгенция J.D. Power обяви класацията си Tech Experience Index Study (TXI) 2022, която оценява нивото на технологичност на автомобилните компании. Тя се определя от оценките на 35 различни технологии, използвани при автомобилите.
За 2022 година на първо място беше класирана корейската компанията Genesis, която от възможния максимум 1000 точки събра 643. Тя изпревари американския производител Cadillac (584 точки). След това се нареждат Mercedes-Benz, Hyundai и Volvo, докато на дъното на класирането остават японските Honda и Mazda.
Знаеш ли къде се намира Тойота в класацията? На 23 място като дори Хюндай и Киа са пред нея. Дали е изненада, че и Субару са на 5 позиции пред Тойота?
00:17 27.08.2022
9 Независимо дали ви харесва
При това в тази класация не е включена нито една китайска марка. Ако бяха включени и те, Toyota щеше да е още по-надолу в класацията, защото BYD, които ще правят втория електромобил на Toyota, също са по високотехнологична компания от Toyotа. И слепец вижда, че toyota ползва технологиите на subaru и BYD, а не е обратното.
И да слагате плюсчета и минусчета няма да промените реалността и фактите.
09:17 27.08.2022
10 Така е
Философията на Тойота е коренно различна.Радвам и се повече от 20 години.
Пожелавам на хейтърите да се докоснат до смислените технологии на марката.
За водорода още по соц. време в немския аутобилд казваха че това е бъдещето.Не успяха високотехнологичните да го осъществят.
Сега БМВ купуват лицензи от Тойота.
Пък мен ми е съвсем достатъчен мощен,бърз и икономичен нискотехнологичен хибрид.
Удоволствието е огромно.
Поне отидете и покарайте безплатно като тестдрайв. Само билет за градския транспорт е разхода.А и шофьорска книжка.
Клавиатурите и екраните изкривяват действителността.
11:44 27.08.2022
11 Е така де!
Е така де! Нали точно затова ти говоря! Философията на Toyota е коренно различна от тази на Тесла и започнаха да я налагат още по комунизма. Оттогава досега са продали по-малко водородни автомобили, отколкото Тесла произвежда само за седмица.
Философията на Тойота отричаше електромобилите, но сега последва философията на Тесла, както и цялата автомобилна промишленост. Никой не тръгна след Тойота, освен за хибридите, от които клиентите вече се отказват и преминават на електромобили.
12:16 27.08.2022
12 Така е
С прекрасния хибрид от Тойота-Лексъс обикалях Европа преди месец и разбрах окончателно колко несъстоятелни са електромобилите в момента. Как дремят по стоянки,колко малко са като процент особено по магистралите,колко е скъпо зареждането с ток,предстоящия данък,подъарък от правителствата.
Лошото е че има странно противопоставяне-Тойота-Лексус спрямо електромобилите. Никога не е имало подобно отношение към електромобилите. Има железни аргументи-безмислено усложнена система за охлаждане и топлене на батериите,никакво екопредимство пред обикновения хибрид-напротив много вредности при производство и утилизация. Скъп промишлен ток,опасност от повреда на батерията която е монтирана като дъно на автомобилите и тн. След много години това ще е бъдещето,но сега е много рано.Нов вид батерии може да промени нещата. Не са близко до производство.Затова японците казват, че прехода е с хибриди.Даже обикновени хибриди.
Въобще не ме вълнува бъдещето на ТойотаЛексус. Засега се развиват скокообразно. А Субару отдавна е собственост на Тойота. Така че няма как Субару да прави електромобилите на Тойота.Просто Тойота си ги прави за себе си. А и Денсо,Айсин,частично Сузуки,в бъдеще може би и Мазда. Това налапване с фирми може да доведе и до задавяне. Няма да е скоро.
Чудно ми е защо с такава злоба се говори срещу
Коментиран от #13, #14, #15
14:04 27.08.2022
13 Каква злоба бе човек
До коментар #12 от "Така е":
Единствено Toyota говори със злоба срещу електромобилите и ти не правиш изключение. Надявам се че поне като тях не даваш пари за да ги очерняш, защото Toyota има официални разходи в десетки милиони за лобиране срещу електромобилите, а неофициално кой знае колко. Вече дори не крият че финансират изследвания против електромобилите, за да те убеждават колко са вредни. Какво искаш да ми е отношението към такава фирма?Отричаш очевидната реалност, че света преминава към електромобили с настоящите технологии на батериите. Към момента технологията тепърва се развива и вече започна производството на батерията с живот за 3,5 милиона километра, а до няколко години ще има и по-добри батерии. Колко по-добри батерии очакваш да се появят?
Като говориш за преход, към какъв преход са хибридите?
А иначе Toyota вече се задавиха - имат 200 милиарда дългове и намаляващи продажби, както и намаляващи печалби и никаква подготовка за електромобили. В същото време са подготвили феновете си, че електромобилите са огромни боклуци, за нищо не стават, страшно неекологични са и в никакъв случай не трябва да се купуват. На кого сега ще ги продават тези електромобили, които ще произвеждат?
Ти лично Би ли си купил електромобил на Toyota? Дори ако си заблуден фен, какви параметри получаваш за парите си? Падащи колела, максимална скорост 160 километра в час, бавно зареждане, което при минусови температури от бавно става направо невъзможно, защото автомобила отказва да заре
23:11 27.08.2022
14 Каква злоба бе човек
До коментар #12 от "Така е":
Ти лично Би ли си купил електромобил на Toyota? Дори ако си заблуден фен, какви параметри получаваш за парите си? Падащи колела, максимална скорост 160 километра в час, бавно зареждане, което при минусови температури от бавно става направо невъзможно, защото автомобила отказва да зарежда, да не изброявам и останалите недостатъци, на според тебе свръхвисокотехнологичната фирма с най-голям опит в електрическото задвижване, която има собствено производство на батерии, но не можа да намери батерии за 10 000 броя годишно производство на електромобила си, та се наложи да произвежда един и същ модел с два вида батерии от различни доставчици, защото плюеше колко е вредно и не екологично производството на батерии и никой доставчик не иска да им доставя, защото досега им саботираха бизнеса.Както виждаш обосновавам твърденията си с цифри и факти, а не с емоции.
Като заговорихме за цифри, знаеш ли колко броя Тойота мирай са произведени за всичките години?
Като си правил обиколката и твърдиш че зарядните за електромобили са малко, покрай колко водородни зарядни станции мина? От София до Бургас има десетина бързи зарядни станции за електромобили. Колко водородни има? В България има 800 зарядни станции за електромобили, колко водородни има?
Коя технология е настоящето и ще стане масова в близко бъдеще?
23:17 27.08.2022
15 Ти да видиш!
До коментар #12 от "Така е":
"А Субару отдавна е собственост на Тойота. Така че няма как Субару да прави електромобилите на Тойота.Просто Тойота си ги прави за себе си. А и Денсо,Айсин,частично Сузуки,в бъдеще може би и Мазда."По твоята логика, ако си купя една акция на Тесла вече съм собственик на фирмата. Тоест Toyota е притежавала и Тесла, защото имаха акции на Тесла.
Toyota не са никакви собственици на subaru, а имат акции и договор за сътрудничество, точно както имаха договор с Тесла, която им доставяше батерии и електрическо задвижване за RAV4 още през 2010 година.
Ако бяха далновидни, сега можеше да притежават Тесла или поне да имат повече акции от Илон Мъск, ако не бяха побързали да ги продадат и щяха да имат достъп както до технологиите и, така и до веригата за доставки и нямаше да имат проблеми с батериите.
09:30 28.08.2022
16 Така е
Ако се приеме, че критерият -пазарен дял е много важен то най-много клиенти са направили "неправилен "избор като са купили ТойотаЛексус. Впечатляващ е скокът на продажбите в Европа,въпреки войната с тази фирма от години с всякакви начини и средства,въпреки дотации на своите си марки,клиентът предпочита друг продукт.
Пишете,анализирайте изкарвайте изопачени доводи.
Всъщност преди 20 години Тойота беше рядкост по улиците на България и Европа. Сега е наводнено с тази марка.
Много повече са хората които мечтаят за тях. Вероятно и Вие.
Да, цените са високи, но рядкото посещаване на сервизи се изплаща със спокойствието което дава марката.
Съмненията които имам,че се използват няколко опорни точки срещу марката от конкуренцията в тези форуми, се засилва.
Коментиран от #17
12:25 28.08.2022
17 Е как да е така?
До коментар #16 от "Така е":
Тотална изопачаваш думите ми. Кога и къде съм казал че Toyota е лоша марка? Дори в момента в семейството ми има две Тойоти, като само през последния месец съм изминал над 1500 км с тях, като половината от тях лично съм шофирал.Имат си своите забележки, но не мога да кажа че са лоши автомобили. Имам чувството че тотално не разбираш какво ти се говори. Не лоши автомобили и автомобили с най-доброто съотношение качество-цена, както и най-продаван автомобил по никакъв начин не означава високотехнологичен съвременен автомобил.
Доброто минало не означава непременно и добро бъдеще - за справка nokia.
А тук говорим за това че Toyota изостава технологично и беше поела по напълно грешен път на незареждаемите хибриди и водорода, като и двете нямат бъдеще.
13:43 28.08.2022
18 Така е
Вие може би наистина безплатно воювате срещу Тойота на ползу роду.
Сещам се, че в България има хиляди безплатни писачи оправдаващи войната на човечето от Кремъл.
Иначе озлоблението срещу марката,от странни хора е поне от 10 години.А това са годините на стремителен възход на японците до ден днешен.Може и догодина да фалира фирмата и да се успокоите.Все някога ще слезе от първото място...
И да най-високотехнологичната и екоориентирана държава е добре да се чува какво казва по технически въпроси.
13:46 28.08.2022
19 Ами нормално
"И да най-високотехнологичната и екоориентирана държава е добре да се чува какво казва по технически въпроси."
Коя е тази държава и дано не ми кажеш тази за която си мисля, защото дори България има повече възобновяеми източници от нея!
16:29 28.08.2022
20 Гост
19:52 28.08.2022
21 Така е
Преди 100 години е имало неуспешен опит да се въведат елколите.Технологии влизаха и безславно излизаха.
Напълно е възможно и сега да стаане така.Малкият човек от Кремъл не знаем до къде ще доведе нещата.Обърканото дете от Швеция се скри и не говори за екология.Събитията са много динамични.И екстрасенс не може да прогнозира близкото бъдеще,но младият господин обяснява кой ще фалира.
Обясненията за явната неприязън кам Тойота -Лексъс не изглеждат адекватни.
Аз няма да разбера какъв е мотивът, да се злослови така, но от много време забелязвам в коментарите за марката тази опорна точка за нискотехнологичност.
Спокойно-въпреки използване на свръх високи технологии,марката остават пример за надеждност.
21:23 28.08.2022
22 Това не е лично мое мнение
Можеш например да си потърсиш статията от 2020 година
Toyota CEO shows lack of vision, spreads EV misinformation, and spells the end for the automaker
В превод
Главният изпълнителен директор на Toyota показва липса на визия, разпространява дезинформация за електромобилите и предвещава края на автомобилния производител
Достатъчно красноречиво ли е дори само заглавието за да ти цитирам и нататък?
Обаче ми изгубиха уважението с тази пропаганда:
How Toyota sneakily spreads anti-EV propaganda in Japan
Превод на заглавието на статията:
Как Toyota тайно разпространява анти-EV пропаганда в Япония
Прочети ги и пак ще говорим.
Може да си водиш пропагандата към някой неинформиран, но нямаш шансове с мен. Ще те разобличавам всеки път когато се опитваш да тиражираш някоя лъжа съчинена от Toyota.
А Toyota скоро няма да фалира, а дори може да си увеличи продажбите, защото ще се търсят ДВГ поне до 2035 година, а в някой държави по света и по късно, а няма да има кой да ги произвежда защото другите автомобилни производители преминават към електромобили и изоставят ДВГ. Toyota може да остане единствена в тази пазарна ниша, в което няма лошо.
Но ако се върнем на въпроса, Toyota изостава от новите технологии в автомобилната промишленост и това е безспорно. Технологиите на хибридите са вече остаряла концепция и тази технология е била нова преди 20 години, но не и сега.
22:34 28.08.2022