В края на изминалата година Rivian достави първите произведени „джипове“ R1S SUV на свои служители и обеща, че клиентските доставки ще започнат през това лято. Малко по-късно от компанията се позоваха на кризата с полупроводници и липсата на други елементи и удължиха този срок до декември 2022 година. Ето, че сега от Rivian спазиха първоначалното си обещание и започнаха доставките на първите поръчани R1S от клиенти. Потребител с името „fletch” публикува няколко кадъра и първи впечатления от своя всъдеход след изминати около 160 километра с него.
Rivian R1S споделя голяма част от характеристиките си с пикапа R1T, както и задвижването си. Всъдеходът се предлага с няколко различни батерии, които осигуряват между 400 и 515 километра пробег в зависимост от версията, която поръчате. Най-наточената версия се предлага с четири електромотора, по един на всяко колело, които осигурява задвижване на четирите колела и ускорение до 100км/ч за малко над 3 секунди.
„Джиповете“ получават серийно въздушно окачване, както и сериозни офроуд способности, благодарение на специални режими, които повишават клиренса с до 15см и разпределят въртящия момент към четирите колела за най-добро представяне. Очакваме скоро електрическият модел да бъде доставен до още повече клиенти, които да споделят повече впечатления за него.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Много ще ми
Коментиран от #9
13:24 28.08.2022
2 Обаче
Коментиран от #3, #4
13:45 28.08.2022
3 Тузара
До коментар #2 от "Обаче":
Ако в малка България ти свършва тунджата, по-добре изобщо не се качвай на кола. Или ти си говориш хипотетично, лаф да става.15:48 28.08.2022
4 Свършвало ли ти е горивото в планината?
До коментар #2 от "Обаче":
Ако на тебе ти е свършвало горивото в резервоара и не си имал туба в багажника и чакаш колегата да ти даде, проблемът въобще не е в превозното средство и ще закъсаш независимо какво караш.При този автомобил поне има шанс да се прибереш дори без никой да ти помага, ако проявиш поне малко здрав разум и спреш с изкачването малко преди да ти свърши тока и тръгнеш да се спускаш обратно. При спускането батерията ще се зареди и ще имаш няколко допълнителни километра за движение по равно.
Коментиран от #6
17:21 28.08.2022
5 Най-доброто 4х4
17:23 28.08.2022
6 Обаче
До коментар #4 от "Свършвало ли ти е горивото в планината?":
нали за това са колегите - да дават ценни съвети. Благодаря! Евентуално, когато съм с ел.кола ще пропусна резервна туба в багажника, а тази на колегата не ми е полезна (не се отнася за аварийното му въже). 😜 Ще добавя само, че офроуд без втора кола е скучно преживяване. Що се отнася до разход на гориво (или ел.енергия) при офроуд в зависимост от терена е по-скоро л/час, отколкото л/км. (респ. за ел.енергия). 👍Коментиран от #7
23:02 28.08.2022
7 Само така си мислиш
До коментар #6 от "Обаче":
При ДВГ може и да е литри на час, но при електродвигателите не е.Всеки двигател с вътрешно горене, има разход в литри на час, когато работи, дори да стои на място. Колкото са по-високи оборотите, толкова разхода литри в час е по-голям. На един мощен двигател можеш спокойно да му докараш няколко литра на час, само, ако го държиш на високи обороти. А при офроуд оборотите са високи, защото се ползват бавни предавки.
Ако разходът ти е три литра на час, защото катериш на първа/втора бавна 30% наклон с два тона SUV и скорост от 5 км в час, катерене на този наклон са ти необходими само 3 киловатта в мощност с тази скорост, а ти потребяваш 30 киловата/ 30 киловатчаса на час, което е само 10% КПД.
Един електромобил има около 70-80% КПД и ще харчи около 4-5 киловатчаса на час.
На спускане по същия маршрут ще върне 70 80% от тази енергия обратно в батериите, което е три-четири киловатчаса.
ДВГ няма да върне нищо в резервоара.
При електромобилите няма предавки.
23:44 28.08.2022
8 Нагледно
На нощна зареждането ще струва около левче, на дневна или на фирмен ток около 2 лева.
3 часа зареждане от обикновен контакт шуко.
Има и контакти за зареждане или захранване на електрически машини, а защо не и зареждане на друг пикап.
00:27 29.08.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 абеее
До морето тази тедмица ми излезе 33 лева със стара, но ултра комфортна кола. Това вълнува обикновения човек.
Нямам идея дали карам изгодно, мисля, че да.
Коментиран от #11
09:20 29.08.2022
11 Бе, ме , това е положението
До коментар #10 от "абеее":
А можеше ли да си позволиш старата ултра комфортна кола, когато беше чисто нова?Можеш ли да си позволиш бензинов или дизелов suv от подобен клас?
Не е дошло времето да говориш за тази технология. Можеш да говориш, когато стане 20-годишна, колкото конфортната ти кола за да има някаква база за сравнение, защото в момента няма.
Все едно да говорим за офроуд способностите на чисто нов G клас, а ти да обясняваш за колко пари ходиш до морето с 20-годишния си голф.
11:07 29.08.2022