4 58811

Rivian достави първите „джипове“ на клиенти

  • rivian-
  • r1t-
  • r1s-
  • пикап-
  • джип

Няколко R1S SUV вече пристигнаха при своите собственици

Rivian достави първите „джипове“ на клиенти - 1

В края на изминалата година Rivian достави първите произведени „джипове“ R1S SUV на свои служители и обеща, че клиентските доставки ще започнат през това лято. Малко по-късно от компанията се позоваха на кризата с полупроводници и липсата на други елементи и удължиха този срок до декември 2022 година. Ето, че сега от Rivian спазиха първоначалното си обещание и започнаха доставките на първите поръчани R1S от клиенти. Потребител с името „fletch” публикува няколко кадъра и първи впечатления от своя всъдеход след изминати около 160 километра с него.

Rivian R1S споделя голяма част от характеристиките си с пикапа R1T, както и задвижването си. Всъдеходът се предлага с няколко различни батерии, които осигуряват между 400 и 515 километра пробег в зависимост от версията, която поръчате. Най-наточената версия се предлага с четири електромотора, по един на всяко колело, които осигурява задвижване на четирите колела и ускорение до 100км/ч за малко над 3 секунди.

Rivian достави първите „джипове“ на клиенти

„Джиповете“ получават серийно въздушно окачване, както и сериозни офроуд способности, благодарение на специални режими, които повишават клиренса с до 15см и разпределят въртящия момент към четирите колела за най-добро представяне. Очакваме скоро електрическият модел да бъде доставен до още повече клиенти, които да споделят повече впечатления за него.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 14 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Много ще ми

    5 4 Отговор
    отива но съм забравил да се запиша.

    Коментиран от #9

  • 2 Обаче

    6 5 Отговор
    Фаровете отпред приличат на задната броня на Жигули (соц.марка) Ускорението е добро, но колега не може да ви услужи с гориво от резервна туба при офроуд (извън пътя) в планината.😛

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Тузара

    7 3 Отговор

    До коментар #2 от "Обаче":

    Ако в малка България ти свършва тунджата, по-добре изобщо не се качвай на кола. Или ти си говориш хипотетично, лаф да става.
  • 4 Свършвало ли ти е горивото в планината?

    5 4 Отговор

    До коментар #2 от "Обаче":

    Ако на тебе ти е свършвало горивото в резервоара и не си имал туба в багажника и чакаш колегата да ти даде, проблемът въобще не е в превозното средство и ще закъсаш независимо какво караш.

    При този автомобил поне има шанс да се прибереш дори без никой да ти помага, ако проявиш поне малко здрав разум и спреш с изкачването малко преди да ти свърши тока и тръгнеш да се спускаш обратно. При спускането батерията ще се зареди и ще имаш няколко допълнителни километра за движение по равно.

    Коментиран от #6

  • 5 Най-доброто 4х4

    10 2 Отговор
    Както се изрази онзи инженер от engineer explain или нещо такова, този автомобил притежава светия граал на всички задвижващи колела с своите 4 двигателя по един за всяко колело. Няма как да се измисли по-добра система 4 по 4.
  • 6 Обаче

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Свършвало ли ти е горивото в планината?":

    нали за това са колегите - да дават ценни съвети. Благодаря! Евентуално, когато съм с ел.кола ще пропусна резервна туба в багажника, а тази на колегата не ми е полезна (не се отнася за аварийното му въже). 😜 Ще добавя само, че офроуд без втора кола е скучно преживяване. Що се отнася до разход на гориво (или ел.енергия) при офроуд в зависимост от терена е по-скоро л/час, отколкото л/км. (респ. за ел.енергия). 👍

    Коментиран от #7

  • 7 Само така си мислиш

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "Обаче":

    При ДВГ може и да е литри на час, но при електродвигателите не е.
    Всеки двигател с вътрешно горене, има разход в литри на час, когато работи, дори да стои на място. Колкото са по-високи оборотите, толкова разхода литри в час е по-голям. На един мощен двигател можеш спокойно да му докараш няколко литра на час, само, ако го държиш на високи обороти. А при офроуд оборотите са високи, защото се ползват бавни предавки.

    Ако разходът ти е три литра на час, защото катериш на първа/втора бавна 30% наклон с два тона SUV и скорост от 5 км в час, катерене на този наклон са ти необходими само 3 киловатта в мощност с тази скорост, а ти потребяваш 30 киловата/ 30 киловатчаса на час, което е само 10% КПД.

    Един електромобил има около 70-80% КПД и ще харчи около 4-5 киловатчаса на час.

    На спускане по същия маршрут ще върне 70 80% от тази енергия обратно в батериите, което е три-четири киловатчаса.

    ДВГ няма да върне нищо в резервоара.



    При електромобилите няма предавки.
  • 8 Нагледно

    4 0 Отговор
    Ето пример за две ходения до планина през зимата, като при едното натовариха пикапа до дупка и за двата курса изразходи общо 8% от батерията.

    На нощна зареждането ще струва около левче, на дневна или на фирмен ток около 2 лева.

    3 часа зареждане от обикновен контакт шуко.

    Има и контакти за зареждане или захранване на електрически машини, а защо не и зареждане на друг пикап.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 абеее

    3 0 Отговор
    Що местите въздуха само? Ако не съм крадец на субсидии по европроекти, как ще си го позволя? 2 лема ми било зарежданено.. сажи нещо за цената към Бг, за годишните застраховки, за цената на обслужването - сигурно в германия..
    До морето тази тедмица ми излезе 33 лева със стара, но ултра комфортна кола. Това вълнува обикновения човек.
    Нямам идея дали карам изгодно, мисля, че да.

    Коментиран от #11

  • 11 Бе, ме , това е положението

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "абеее":

    А можеше ли да си позволиш старата ултра комфортна кола, когато беше чисто нова?

    Можеш ли да си позволиш бензинов или дизелов suv от подобен клас?


    Не е дошло времето да говориш за тази технология. Можеш да говориш, когато стане 20-годишна, колкото конфортната ти кола за да има някаква база за сравнение, защото в момента няма.

    Все едно да говорим за офроуд способностите на чисто нов G клас, а ти да обясняваш за колко пари ходиш до морето с 20-годишния си голф.