2 397 8

Китайците продават много ел. коли, но всъщност са на загуба от тях

  • електромобили-
  • китай-
  • автомобил на ток-
  • xpeng-
  • nio-
  • li auto

Само една от компаниите отбелязва печалби

Китайците продават много ел. коли, но всъщност са на загуба от тях - 1

През изминалата седмица ви разказахме за увеличените продажби на китайски електрически коли произведени в Европа, като тази тенденция е идентична и в други части на света. На пръв поглед китайските компании се справят много добре в целите, които си поставят и очаквано високите продажби трябва да са равни на висока печалба. Всъщност се оказва, че нещата не стоят точно по този начин и по-голямата част от компаниите всъщност работят на загуба.

Изключение правят само от BYD, които могат да се похвалят с най-много произведени и продадени електрически коли през първата половина на тази година. Китайците са продали точно 641 350 автомобила за първите шест месеца на тази година, а заедно с това се утвърждават и като втория най-голям производител на батерии за коли на ток в Китай, отбелязвайки печалби от около 500 милиона евро за първата половина на 2022 година.

До тук, обаче, приключват всички хубави новини за китайските марки. Xpeng, Nio, Li Auto са само част от топ имената, които се хвалят с ръст в продажбите, както в Китай, така и в целия свят. Xpeng например отбелязва ръст от 98% при доставките на коли, докато от Li Auto са повишили показателите си в тази област с 63%. Третата компания в списъка ни - Nio отбелязва ръст от 14%

На теория това звучи изключително добре, но поглеждайки във финансовите доклади на компаниите, можем да открием, че Xpeng например е на загуба от около 370 милиона през този период, докато Nio губи 390 милиона евро. Li Auto може да се похвали с по-добри показатели, но отново работи на загуба от около 90 милиона евро.


Поставете оценка:
Оценка 2.2 от 11 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гого

    10 7 Отговор
    Важното е да си в бизнеса,делавера да става хахаха
  • 2 Гост

    30 4 Отговор
    Глупава статия. Това си е стратегия за завладяване на пазар. Ще започнат и да печелят.

    Коментиран от #6

  • 3 антрашпиц

    23 2 Отговор
    Те са на загуба.....пък ний сме на печалба....нали!?
  • 4 Цун Кай Го

    14 4 Отговор
    Те китайците са хитри, направили са си сметката. Тези коли са като смартфони, такса за туй, такса за онуй, месечен абонамент. И който не си е платил, колата не пали.
  • 5 гост

    13 4 Отговор
    Това е напълно нормално, тези конпании са нови и стартират с напълно нови продукти, пазарният принцип изисква да са на загуба. Тесла беше 7г. на загуба от половин милиард годишно, но след като вдигна заводите, изградиха зарядна мрежа и успяха да увеличат производството на коли излязоха на стабилна печалба вече 4г. и не изглежда търсенето да стихва. Напротив. Единствен проблем е, че колите са все още в горната ценова граница, няма читава семейна кола с батерия над 50кв за под 50х.лв. Общо взето е хилядарка на виловат батерия.
  • 6 Веднъж да се съглася с тебе

    8 2 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Тесла 10 години работи на загуба за да завладее пазар и сега е един от най-печелившите автомобилни производители с 35% брутен марж на печалбата, като за сектора 10% брутен марж се води за огромна печалба.

    Всяко начало е трудно и не можеш да мислиш че ще хвърлиш 5 милиарда за строеж на завод и ще си ги върнеш още първата година дори с печалба отгоре.

    Ако от примера с тесла изолираме само двете нови фабрики които откриха тази година в Тексас и Берлин, загубите на китайците ще са като пари за семки, защото самият илон мъск каза, че тези две фабрики на този етап губят милиарди.
  • 7 некой си

    3 3 Отговор
    И сега кво трябва да ни вмени статията,че видиш ли пак дишат праха на америте китайците . Между другото куриоз ,че едни болтченца за айфоните си нямат капацитет да си ги произведат сами ама иначе са големата работа америте. Който не го вярва за болтченцата нека провери и другото което е интересно ,че ако не бяха инженерите и учените на Хитлер космическата им програма щеше да се свежда до изстрелване на обекти с бънджи дори не казвам ракети. Мога да изброявам още много куриози свързани с така нареченото величие на тази комуна наречена американци ама нейсе и все пак няма да се въздържа да не отбележа ,че те са единствената комуна която е извършила най-зверския геноцид срещу коренното население на континента,а оцелелите е тикнала в резервати като атракция за туристи оттук насетне кво да говорим.

    Коментиран от #8

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.