През изминалата седмица ви разказахме за увеличените продажби на китайски електрически коли произведени в Европа, като тази тенденция е идентична и в други части на света. На пръв поглед китайските компании се справят много добре в целите, които си поставят и очаквано високите продажби трябва да са равни на висока печалба. Всъщност се оказва, че нещата не стоят точно по този начин и по-голямата част от компаниите всъщност работят на загуба.
Изключение правят само от BYD, които могат да се похвалят с най-много произведени и продадени електрически коли през първата половина на тази година. Китайците са продали точно 641 350 автомобила за първите шест месеца на тази година, а заедно с това се утвърждават и като втория най-голям производител на батерии за коли на ток в Китай, отбелязвайки печалби от около 500 милиона евро за първата половина на 2022 година.
До тук, обаче, приключват всички хубави новини за китайските марки. Xpeng, Nio, Li Auto са само част от топ имената, които се хвалят с ръст в продажбите, както в Китай, така и в целия свят. Xpeng например отбелязва ръст от 98% при доставките на коли, докато от Li Auto са повишили показателите си в тази област с 63%. Третата компания в списъка ни - Nio отбелязва ръст от 14%
На теория това звучи изключително добре, но поглеждайки във финансовите доклади на компаниите, можем да открием, че Xpeng например е на загуба от около 370 милиона през този период, докато Nio губи 390 милиона евро. Li Auto може да се похвали с по-добри показатели, но отново работи на загуба от около 90 милиона евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гого
12:21 04.10.2022
2 Гост
Коментиран от #6
12:22 04.10.2022
3 антрашпиц
12:29 04.10.2022
4 Цун Кай Го
12:49 04.10.2022
5 гост
12:51 04.10.2022
6 Веднъж да се съглася с тебе
До коментар #2 от "Гост":
Тесла 10 години работи на загуба за да завладее пазар и сега е един от най-печелившите автомобилни производители с 35% брутен марж на печалбата, като за сектора 10% брутен марж се води за огромна печалба.Всяко начало е трудно и не можеш да мислиш че ще хвърлиш 5 милиарда за строеж на завод и ще си ги върнеш още първата година дори с печалба отгоре.
Ако от примера с тесла изолираме само двете нови фабрики които откриха тази година в Тексас и Берлин, загубите на китайците ще са като пари за семки, защото самият илон мъск каза, че тези две фабрики на този етап губят милиарди.
12:55 04.10.2022
7 некой си
Коментиран от #8
08:45 05.10.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.