12 Април, 2023 10:19, обновена 12 Април, 2023 21:41 65 064 58

Тествахме най-скъпата Dacia

  • dacia-
  • jogger-
  • hybrid-
  • тест

Jogger Hybrid 140 e първият хибриден модел на румънската марка

Тествахме най-скъпата Dacia - 1

Лисабон, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Dacia започва с летящ старт 2023 година с пристигането на първия хибрид в историята на марката. Именно Jogger, семейното комби в гамата на румънците, въвежда вече познатия от Renault двигател E-Tech 140. С по-висока цена от обичайната, но пък технически най-добрата Dacia, това е автомобил, който не отстъпва по нищо на по-именитите си преки конкуренти.

Никой производител - или почти никой- вече не избягва електрифицирането. Дори и Dacia, която все пак изчака възможно най-дълго, преди да се поддаде на повсеместната хибридизация. Но тази промяна е съществена, за да може марката през идните години да спазва драстичното намаляване на емисиите, наложено от европейските стандарти.

Тествахме най-скъпата Dacia

Тази технология обаче има цена, която априори, не е много съвместима с философията на Dacia, чиято стратегия обикновено се състои в приемането на иновациите, въведени в автомобилите Renault чак когато те станат надеждни... и печеливши. При хибридната Dacia тези неща се случиха по подобен начин, но не съвсем.

Хибриден силов тракт

Логично е под капака на Jogger да открием двигателя E-Tech 140, представен преди почти три години от Clio, след което го видяхме и в Captur и Arkana. Първата хибридна група, проектирана от производителя с диамант на емблемата, съчетава атмосферен 1.6 четирицилиндров бензинов агрегат, развиващ 90 к.с., електрически мотор с мощ от 50 к.с. и стартер/генератор за максимална кумулативна мощност от 140 к.с. Батерията, която заема мястото на резервното колело в багажника, е с капацитет 1.2 kWh.

Тествахме най-скъпата Dacia

Оригиналността на този хибриден двигател се крие в неговата скоростна кутия. Противно на това, което предлага конкуренцията, тук няма CVT, а кутия без съединител, като последният е заменен от електрически мотори, които са отговорни за синхронизирането на шестте предавки (четири за двигателя с вътрешно горене и две за електрическия). Всичко това без намесата на водача, за когото наличните петнадесет комбинации между трите двигателя и скоростната кутия са напълно управлявани от електроника.

Ходови характеристики

Инженерите на Dacia са успели да направят управлението на първия си хибриден автомобил възможно най-лесно. Няма режим на шофиране и няма допълнителни бутони за принудително движение само на ток. Jogger винаги стартира на ток от батерията. По този начин двигателят е в състояние да задвижи колата, без помощта на бензиновия агрегат, на разстояние от няколко километра със скорост до около 70-80 км/ч. Всъщност в града румънското комби се движи през повечето време в електрически режим, с истинско удоволствие както за шофирането, така и за ушите... стига двигателят с вътрешно горене да не влезе в действие, за да презареди батерията при нисък капацитет.

Тествахме най-скъпата Dacia

Той прави това най-често, когато колата е неподвижна - следователно на червен светофар - като пуска този изключително шумен 1.6-литров мотор с постоянни обороти. За щастие операцията като цяло е бърза! След като излязохме от задръстванията на Лисабон, сцената на нашите тестове, пуснахме Jogger на "по-отворени" пътища. Този път двигателят с вътрешно горене вече не се намесва само за презареждане на батерията, но и служи за задвижване на автомобила, в комбинация или алтернативно с електрическия мотор и тогава не е толкова шумен. Електромоторът обаче не бездейства и на извънградско. Той успява да поеме определени кратки фази на шофиране при стабилизирана скорост или по нанадолнище, като по този начин прекъсва работата на бензиновия двигател, който обаче стартира отново при най-малкото докосване на газта.

На магистралата също всичко е по- убедително. Единственият проблем е, че скоростната кутия е настроена така, че да сваля повече предавки от необходимото, за да поддържа динамиката, което кара 1.6-литровият мотор отново да стане по-шумен, но това само при скорости от над 130 км/ч. Оборотите на ДВГ стават високи, когато той трябва да задвижва колата със своите 90 к.с., като същевременно трябва и да осигури презареждането на батерията веднага щом тя падне под 50% от капацитета си. Приносът на електродвигателя обаче е реален, но леко ограничен, тъй като наличният въртящ момент варира между 148 и 205 Нм, малко повече от този на TCe 110, но с по-голяма маса на колата от приблизително 200 кг.

Тествахме най-скъпата Dacia

Що се отнася до динамиката, то тя е почти сходна, но по-добра, с тази на Jogger само с ДВГ или с АГУ. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 10 секунди (1 секунда по-бързо от TCe 110 и 2 секунди по-бързо от Eco -G 100). Като цяло обаче хибридната Dacia впечатлява с цялостно приятно и жизнено поведение. Автоматичната скоростна кутия също осигурява допълнителен комфорт при шофиране и дори може да бъде самостоятелен аргумент за избор на хибридната модификация... с изключение на отчетливият "шут" при рязко натискане на педала на газта.

Очевидно очаквахме Hybrid 140 да ни впечатли с икономичност. Успяхме да изминем около 400 км зад волана по маршрут, включващ градско, магистрала и планински пътища с изразен релеф. И получихме среден разход на гориво от под 6 л/100 км, което е доста забележително постижение, особено за голямо седемместно комби. Крайностите варираха от 4.5 л/100 в града до 7 л/100 на магистралата при 120 км/ч на круиз контрол - максималната разрешена скорост в Португалия. И последна точка, която трябва да се ​​вземе под внимание от любителите на караваните. Jogger Hybrid 140 може да тегли само 730 кг (ремарке със спирачки) и само 75 кг за ремарке без спирачки.

Интериор

Тествахме най-скъпата Dacia

Арматурното табло остава идентично с това на версиите с ДВГ и предлага добро ниво, както на качеството на материалите, .така и на самата сглобка. Освен това още от пръв поглед е виден явният напредък в сравнение с предишните модели на румънската марка. Предвид предишните ни тестове на този модел, но във версия с ДВГ, сега обръщаме по-малко внимание на интериора. Предишните ни тестове на Jogger подчертаха силните страни на семейството на Dacia, по-специално неговия XXL багажник при петместната версия или просторът на местата за пасажерите, включително и за тези на третия ред. Последният лесно побира двама възрастни при това, при много по-добри условия от много по-скъпи SUV-та. Хибридната версия не променя ситуацията по този въпрос.

Както обикновено, съжаляваме за малко по-силния аеродинамичен шум в купето, към който в тази версия се добавят гореспоменатите неподходящи "вокализации" на двигателя по време на определени фази на шофиране. Иначе поведението не изглежда да страда от наднорменото, заради хибридния силов тракт, тегло. По-твърдото окачване дори подобрява возията, без да влошава комфорта, който остава на добро ниво.

Тествахме най-скъпата Dacia

Голямата новост при тази кола е, че традиционното табло отстъпва място на 7-инчов цветен TFT екран, заимстван от Renault E-Tech. Той предоставя важна информация, но предлага само един режим на показване, в който се игнорира оборотомера. Тук отново Dacia ни показва най-важното, без да се поддава на сложната ергономия на приборите при другите електрифицирани превозни средства. Същото важи и за лоста за управление на скоростната кутия, който обаче има позиция „B“, усилваща възстановяването на енергията при намаляване на скоростта или при стръмни наклони. Той е ефективен основно при спускане, където можете да се възползвате от от по-бързото зареждане на батерията.

Цена и конкуренция

Това е мястото, където "обувките започват да стягат". С изпълнение по-високо от базовото за модела, цената на хибридната версия започва от 49 900 лв с ДДС, което е с почти 17 000 лв повече от базовата версия на модела, струваща 33 090 лв. Разлика, която е трудно разбираема, когато едно Clio изисква само допълнителни около 8 000 лв за да премине от TCe 100 към E-Tech 145. Вярно е, че при хибридната Dacia печелим известно оборудване, но нищо, което да обяснява толкова значителния марж.

Тествахме най-скъпата Dacia

Това обаче не пречи на Jogger отново да остане без конкуренция в ценово отношение при петместните си конкуренти. Но докато при версията с 5 места, Jogger има все пак някаква конкуренция, то този автомобил е абсолютно сам във версията със 7 места. Няма еквивалентно превозно средство на пазара, освен ако не гледате най-новите големи 7-местни MPV-та, но това са превозните средства, които със сигурност са по-мощни, но поне два пъти по-скъпи!

Тествахме най-скъпата Dacia

От друга страна, най-опасният (особено в България) конкурент на Jogger Hybrid 140 съвсем логично ще бъде версията Jogger Eco-G 100. Със сигурност малко по-малко мощен и по-лаком, той все пак работи с наполовина по-евтино гориво и се характеризира преди всичко на цена с над 25% по-ниска. Братоубийствен дуел, който ще затрудни хибридната Dacia на пазара у нас.

Заключение

Оптимален и доста приятен за шофиране въпреки няколко си недостатъка, Jogger Hybrid 140 е в абсолютното изражение на успешното навлизане на Dacia в света на електрификацията. Марката успява да предложи лесен за използване хибриден автомобил, който предлага на Jogger автоматикът, който му липсваше, и всичко това – отново – на ненадмината цена. Въпреки това разликата в цените спрямо бензиновите и особено LPG версиите е трудно оправдана, което не трябва да пречи (според нас) на тази версия да намери своята аудитория, предлагайки още едно уникално предложение на пазара.

Тествахме най-скъпата Dacia


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 34 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Софиянецът

    99 4 Отговор
    Отлично ревю, колата е хубава, но естествено си има минуси. Безспорно е най-технологичната от гамата на Дачия, но авторът е напълно прав - кой ще си купи хибрид, като за много по-малко пари има същата кола с фабрична АГУ.

    Коментиран от #24, #42

  • 2 Име

    58 9 Отговор
    Да, статията е много добра, колата (за парите си) - също. Макар и скъпа пак си остава най-евтиното предложение в този сегмент, като наистина - най-върлия ѝ конкурент е същата кола с газова уредба.
  • 3 ДАЧИЯ ....

    38 31 Отговор
    „АВТОМОБИЛЪТ”😁
    ДА ТЕ ЗАБОЛИ ЧРЕВНИЯ
    ТРАКТ....СМЕХ

    Коментиран от #5

  • 4 КолЮ Фичето

    62 53 Отговор
    За 50к лв ще ви вземеш мерцедес или бмв 2017. Да ,на стари,ама пъти по качествена изработка и материали от тази кочина,чиято цена след 5г ще е 7-8к лв 😆

    Коментиран от #7, #28, #34

  • 5 Мартин

    52 26 Отговор

    До коментар #3 от "ДАЧИЯ ....":

    Може да те боли, но именно това е най-смислената кола, предвид финансовите възможности на средностатистическия българин. Говоря за чисто нов АВТОМОБИЛ, пък ти си карай стария премиум. Всеки сам си преценя, както се казва в една съвременна БГ поговорка, измислена от такива като теб.

    Иначе поздравления за автора - много добра статия - обективна, а не само с хвалебствия, каквито са авто материалите по другите БГ сайтове.

    Коментиран от #17

  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    47 18 Отговор
    Дания е по-скоро
    ФИРМЕН
    отколкото
    СЕМЕЕН
    автомобил ‼️

    Коментиран от #9

  • 7 смех

    46 7 Отговор

    До коментар #4 от "КолЮ Фичето":

    Да баш тези коли ше взема де един калник струва колкото Клио
  • 8 Прокопий

    37 4 Отговор
    Сектанта сега чете, проронвайки горда мъжка сълза в края на ревюто - доживя хибридна и електрическа дачии...
  • 9 МаКаТа

    24 19 Отговор

    До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Точно тази си е перфектната семейна кола, виж сандеро и компания може да са фирмени, но тази си е типично семейно комби. Хибридната версия е супер - карам каптюр със същия хибрид и смея да твърдя, че е много икономичен. Единствено, както пише и в статията - шума от ДВГ-то е леко дразнещ на моменти, но се преглъща.

    Коментиран от #10, #12

  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    29 5 Отговор

    До коментар #9 от "МаКаТа":

    Факт е, че фирмените Дачии са поне ДЕСЕТ пъти човече от семейните ❗
    Нямам предвид Румъния.

    Коментиран от #16

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    39 3 Отговор

    До коментар #9 от "МаКаТа":

    А и за 50 000 , не искам да преглъщам недостатъци!

    Коментиран от #25

  • 13 И що, бре?

    27 30 Отговор
    Румъния не е ли по-близо от Португалия? И защо правите реклама на мамалигарите, българи ли сте? Колкото до Дачията, то е истинска трошка със скъпи резервни части.

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Прокопий

    29 10 Отговор

    До коментар #13 от "И що, бре?":

    Айде от чистиотата да се изказвате само за гюмове и изхвърляне на отпадъци, че за коли сте уникални експерти!
    Мамалиги -немамалиги - дачитята си е бюджетно рено, а ти да не караш някое от сглобените в Ловеч маестрота или грейтуоли?!? Или имаш снимка на булгаррено и това те прави експерт?
    Дачиата е доста здрав автомобил с евтини части - служебни три логана на по 200к км., + Дъстър, ако имаш повече в твоята фирма - сподели? А, да, поддържат се в Хед и Еспейс ауто, не при чичо ти Коце от Владая, макар и да са достатъчно ремонтопригодни и за него...

    Коментиран от #37

  • 15 Наско

    23 2 Отговор

    До коментар #13 от "И що, бре?":

    Това са международни тестове, предназначени за всички журналисти от Европа. Най-вероятно за това е избрана Португалия - там е топло и е дестинация с удобни полети от всички държави на Европа. в Румъния освен на нас, на никого друг не е удобно, та именно за това се правят тестове в такива държави. Ако следиш редовно рубриката "тест драйв" ще видиш, че повечето тестове са на подобни дестинации, а пичовете от мобиле винаги са там и правят ревюта, които на мен лично ми харесват най-много от всички други у нас.
  • 16 Смех 😆🤡🤣

    6 4 Отговор

    До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Фалт е че е етака само в БъГъ

    Коментиран от #19

  • 17 123

    32 5 Отговор

    До коментар #5 от "Мартин":

    50 хиляди не са малко пари. Повечето хора ще я вземат на лизинг, а като си сметнеш и каското, обслужването, амортизацията на година, въобще не стават смислени нещата.

    Плюс е да е чисто нова колата, но и нещо от 2019, 2020, 2021 с разумен пробег и остатъчна гаранция ще стъпи на същите пари или по-малко. Да не говорим, че ще е от по-реномирана марка от Дачия.
  • 18 Все едно Русия е някакво малко детенце,

    3 8 Отговор
    Което ни лук яко, ни лук мирисало... Че те знаят много добре кой къде колко и кога. Няма смисъл от тези статии. Всичко се знае и се вижда отгоре или се докладва...
  • 19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    15 6 Отговор

    До коментар #16 от "Смех 😆🤡🤣":

    Ами аз в ОАЕ не видях Дачия😒
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Това Сандеро комби

    23 6 Отговор
    Наблъскан с всевъзможни простотии ("наричани остроумно - иновации") , скорости с роботи, двигател който постоянно се включва, изключва, ел мотор включва изключва и накрая получавам нисък клас комби автомобил, който има по-висок разход на гориво от 23 годишната ми Шкода
  • 22 незнайко

    24 7 Отговор
    Дачия се превръща в ЕДНОДНЕВКА ! Повреди ли се , купуваш друга както е с телефоните !!! Един, два, три двигателя, батерия и електроника до небесата - не мерси !!!
  • 23 ужассс

    25 9 Отговор
    Ситуацията с този автомобил ми прилича на тази от едно време, когато след 10-15 г. чакане ти се падне ЗаЗ, полски фиат или москвич. Мислиш си,че имаш кола, иска ти се да се зарадваш, но не можеш.

    Коментиран от #38

  • 24 сффгхуй

    30 13 Отговор

    До коментар #1 от "Софиянецът":

    И какъв точно хибрид е туй недоразумение? С мизерна батерия която осигурява 2км. пробег на ток, туй ли е хибрид? Туй нещо (и кой да е друг хибрид) би имало смисъл само при батерия от поне 15квтч за да изминава реално едни 30км. в града чисто на ток и разбира се да е плъг-ин хибрид за да си го заредиш- вече има достатъчно зарядни станции из градовете и малоумието "хибрид дето се зарежда само от двг-то в движение" е време да изчезне...

    А съвсем отделно- туй нещо неуДачия-та НЕ Е кола, това е НАКАЗАНИЕ...
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Обективен БИВШ собственик

    33 5 Отговор
    Колата може и да не е лоша, НО както казват някои колеги в коментарите - за СЛУЖЕБНА! Казвам го от първо лице и ПРЕКИ впечатления. До скоро бях също на мнение, че "новото си е ново" , нищо ,че е по-нисък клас, но вече не смятам така. Купих си Дъстър с фабрична газ през 2020 година , нов, кеш, без лизинг и каквито и да е условия. Колата е за лично ползване, карам прилично - за година и половина минах малко над 50 000, и абсолютно мога да кажа , че тая кола просто НЕ СТАВА! На трета смяна на масло (30 000 км) понеже съм прост човек и сменям на моите коли на 10, а не на 15 или 20 хиляди - беше просълзяла вече между скоростната кутия и двигателя - семеринг на коленов вал, следва - проблем с мултимедията , постоянно се намаля до край и сменя станциите като ,че ли постоянно си натиснал копчетата на джойстика на волана , ама се оказа че не е от него - решението беше като стане така - сваляш мултимедията, вадиш и буксата и слагаш пак - дмек рестарт. После спря да се отваря прозорец на задна дясна врата - нито от нейното копше, нито от това на шофьорската врата - само възстановяваше се съответно самичко, Абе дреболии, ама дразнещи. При скорост над 100-110 км - трудно можеше да се говори по телефона - никаква шумоизолация, плюс постоянно свистене на вятър някъде около дясната врата при скорост над 80 км. Което така и не се установи от къде беше. Абе с две думи - за служебна става , за домашна - също става , ако не търсиш комфорт и динамика и съответно ако не пътуваш

    Коментиран от #29

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #4 от "КолЮ Фичето":

    За 5г. ще са на по 250 - 350 000км,новото си е ново
  • 29 Продължение

    29 6 Отговор

    До коментар #26 от "Обективен БИВШ собственик":

    ....ако не пътуваш много. Тези коли за сериозна езда НЕ СТАВАТ! Просто в тая кола няма ресурс! Реално - малко над 30 000 беше с газ и високия клас обурудване - няма какво да се очаква , човек трябва да е и реалист, все пак . За човек, който не търси комфорт и динамика , и минава десетина хиляди километра годишно - прекрасна работа - десет години ще си я кара без проблеми!Но за сериозна експлоатация - НЕ СТАВА! Ако я бях карал до сега може би до една година трябваше да иде на вторични. Продадох това чудо, и си купих за малко по-малко пари Хюндай их35 (не правя реклама) 6 годишен - вече съм на 80 000 (при мен ) и вече смея да твърдя, че това си е кола в сравнение с Дачията. Та вече моето мнение е, че е по-добре малко по-висок клас автомобил с не голям пробег на прилична възраст, отколкото нов ,евтин автомобил.

    Коментиран от #32

  • 30 10345

    20 7 Отговор
    ПОРЕДНИЯ РУМЪНСКИ БОКЛУК.....СКАНДАЛНО ЛОШ ДВИГАТЕЛ
  • 31 сектант

    6 8 Отговор
    Само Дачия и .............
  • 32 .л,кмйхъгтфхуй

    8 14 Отговор

    До коментар #29 от "Продължение":

    "Та вече моето мнение е, че е по-добре малко по-висок клас автомобил с не голям пробег на прилична възраст, отколкото нов ,евтин автомобил."

    А най-добре да спестиш за 1-2-3г. някой лев повече и да си купиш същият този "малко по-висок клас автомобил" нов от магазина и да не ти пука после...
    В момента схемата "по-висок клас, на 4-5г. и до 100 000км." е тотално нерентабилна- на съвременните коли животът е 200 000км. и после не просто почват ремонтите- максимум на 250 000км. тея коли са за боклука щото са изцедени до крайност и не подлежат на ремонт.
    Тоест днес или купуваш нова от магазина, караш до 120-130 000км. и продаваш на някой баламурник, или ти си този баламурник дето ще купи кола която след 2г. е непродаваема и след 5г. е на моргата...

    Коментиран от #33

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Луд

    0 2 Отговор

    До коментар #4 от "КолЮ Фичето":

    Ще вземеш ,ама от наводненията в Германия и Белгия.
  • 35 За тия пари ще вземеш една Тойота

    7 6 Отговор
    Приус 2019г., чиято цена ще падне 30% за 10г.. За качество и разход няма какво да говорим. Приус е краля на пълните хибриди!
  • 36 Не автомобил а ЧУДО

    16 2 Отговор
    Който не е карал dacia да си купи да кара и няма да повтори.
  • 37 Копииии

    3 3 Отговор

    До коментар #14 от "Прокопий":

    Ти колко километра си минал с дачия??
  • 38 Полските фиати

    8 1 Отговор

    До коментар #23 от "ужассс":

    Бяха хубави но с с калпави двигатели...три основни лагера на коляновия вал... имах случаи прибирам се от морето и около Карнобат мотора се окоти...издърпаха ме отворихме го и коляновия вал сцепен на две през средата като с брадва. После сложих ладовски 1600 мотор.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 е с капацитет 1.2 kWh.

    8 1 Отговор
    То моята батерия на дизела е толкава ха ха ха 12волта х 100а= 1.2 кв
  • 41 19181918

    10 3 Отговор
    Ако ми плащат добре почасово, примерно 100 лева на час, бих я покарал тая консерва, ама за малко и със затъмнени и преди и задни стъкла на 100% , че като тръгне слух, че караш дачия после ходи обяснявай, че си я карал само за малко . .
  • 42 19171915

    10 5 Отговор

    До коментар #1 от "Софиянецът":

    Ако ми плащат добре почасово, примерно 100 лева на час, бих я покарал тая консерва, ама за малко и със затъмнени и преди и задни стъкла на 100% , че като тръгне слух, че караш дачия после ходи обяснявай, че си я карал само за малко . .
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Дачия фен

    5 4 Отговор
    Този път мойте апапи се уляха! Сериозно се замислям да сменя фенската група с друга по-истинска марка автомобили!!
  • 45 Илко

    5 4 Отговор
    140 кс 5-7л РАВ 222кс разход с 1 л надолу
  • 46 Ицо

    5 2 Отговор
    Живея в Дортмунд.
    Досега където пишеше,че Дачия е 1 на продажби в Европа е лъжа,защото много-много рядко съм виждал,но този хибрид се явяват често по улиците и магистралите. Харесва ми,но не бих си купил. Причина: Имах Рено Талисман ново през 2018 г. Имах много проблеми с нея. Макар,че беше в гаранция я върнах,защото почти нямах кола. Беше често в сервиза.Дано е по до ра от Рено,но едва ли.
  • 47 Фери

    8 1 Отговор
    Карам Корола на 14 години бензин и харчи същите стойности. На 324,000 НЕреални километра и съм сменил през есента само термостат. Тази кочина на моите НЕреални километри ще е на вторични за СКРАП.
  • 48 Ники

    7 3 Отговор
    Имаме служебна Дачия Сондеро и пътувам 2 седмично до Пловдив. Неустойчива на повече от 100км/ч лашка и шумна,че музика не може да се слуша.Казах му на шефа да ми плаща горивото като му го смятах,че гори 10/100км,че да си пътувам със Супърб-а на 5 години личната ми кола.
    А колко пъти е посещавала сервиз не е за приказване.

    Коментиран от #54

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Мони

    5 0 Отговор
    Батерията на мястото на резервната гума,че на мен акумулатора ми е по голям. Новите мотори на всички по нови коли без хибрид разхода е същият.но да подържаш хибридна система не е същото като обикновен бензин.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Смех 😆🤡🤣

    9 4 Отговор

    До коментар #48 от "Ники":

    Е аз ако омам пари за супърб дали ще купя чешкият баклюк я се замисли.Дачията е добра щото е поне два пъти по евтина от сюпърба
  • 55 Иван

    1 0 Отговор
    7 на сто при 120 км в час е безумно висок разход за хибрид. Камри при тази скорост дава 5.5 на сто. Нехибриден Голф комби 1.5 TSI също харчи под 6 на сто.
  • 56 Дддд

    2 0 Отговор
    Като цяло хибрид срещу LPG е обречен двубой.
    Газта е много по-ефективна алтернатива
  • 57 Наблюдател

    0 1 Отговор
    Абе вие луди ли сте ви дачия на ток незнам си какво я бегайте от тука с тия боклуци...,Трябва да има забрана въобще за всички ел бойлери в България...И без това вече е факт тока се вдига ше плащате и данъци тарикати такива.Бензин и дизел това е колата...
  • 58 Лаик

    1 0 Отговор
    Има желязно правило:
    Ако купуваш хибрид - ТОЙОТА;
    Ако купуваш джип - ТОЙОТА
    За останалите каквито си избереш.
    Изводи от практиката.