Last news in Fakti

28 Октомври, 2022 13:56 3 775 60

Европейците избират Tesla пред Dacia, Peugeot, Skoda и Toyota

  • европа-
  • пазар-
  • нови автомобили-
  • tesla-
  • dacia-
  • toyota-
  • volkswagen

Model Y е най-продавания автомобил за месец септември

Европейците избират Tesla пред Dacia, Peugeot, Skoda и Toyota - 1

Европейците сериозно се насочват към електромобили и потвърждение за това е статистика на JATO Dynamics, която разкрива, че именно автомобил на ток е най-продавания в Европа за изминалия месец. През септември са продадени точно 29 367 чисто нови Tesla Model Y в Европа, като по този начин американската марка окупира първата позиция и остава зад гърба си утвърдени марки като Dacia, Peugeot, Skoda, Toyota и други.

Както може да видите и в таблицата, американският модел бележи ръст с 227% в сравнение със същия период на изминалата година и е утвърден лидер с близо 10 хиляди продажби повече от втория в класацията – Peugeot 208. Челната петица се затваря от Dacia Sandero със 17733, Skoda Octavia със 17226 и Toyota Yaris с 16275 успешни сделки.

При изцяло електрическите коли второто място отново се заема от Tesla с Model 3 и 12244 продажби, следвани от Volkswagen ID.4 с 6527 продажби, Fiat 500 с 5078 и Dacia Spring с 4846 успешни сделки. Добрата новина е, че пазарът се възстановява и бележи ръст с над 7% спрямо миналата година.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Нормално!

    13 11 Отговор
    Бужууу!

    Коментиран от #4

  • 2 АМИ

    21 7 Отговор
    да си ги карат..

    Коментиран от #5

  • 3 ЕСССР

    24 13 Отговор
    Евроджендърията сън не я хваща, ако не е в крак с джендъpмодата!

    Коментиран от #7, #14

  • 4 Тесла сама се кара!

    20 17 Отговор

    До коментар #1 от "Нормално!":

    Сама се зарежда Сама се паркира ! Обаче Лада ...........сама се разваля и сама се разглобява! Кой е по напред СССР или Сащ?

    Коментиран от #8

  • 5 Ами Да !!!Карат си

    9 8 Отговор

    До коментар #2 от "АМИ":

    Ги !!!!!!
  • 6 Селянин

    9 2 Отговор
    Аз ще си ползвам Марко.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Гост

    18 15 Отговор

    До коментар #4 от "Тесла сама се кара!":

    Самозапалва се,самокатастрофира с автопилот,самозаключва се и не можеш да влезеш,само разпада се по пътя.Всичко сама си прави.

    Коментиран от #12, #17

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 4343

    9 14 Отговор
    И какво, караш кола която върви, но вътре усещането е все едно се засилва прахосмукачката. 😁😁
  • 12 Ти карал ли си Тесла?

    11 13 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Аз Да И беше на 400 000 километра перфектна! Затова не пиши като не знаеш

    Коментиран от #21

  • 13 ха ха

    12 3 Отговор
    Колко струва и каква е субсидията? Май пак бедните плащат на заможните пред зеления олтар.
  • 14 КОй

    13 7 Отговор

    До коментар #3 от "ЕСССР":

    Интересно ми е, ти какво ще караш след 15 години...Дали като можеш да си я позволоиш тогава, хората вече ще прелитат около теб. Или викаш "че си жулим ладюхата( лада, москович или жигули) и че си отварям джамовете на бургия( Забучена отвертка).

    Коментиран от #16

  • 15 пфууу

    18 13 Отговор
    Яка реклама на една изгубена кауза, която е пред фалит и приключване. 20 г. разработки, простотии и накрая не можеш да изминеш 400 км. с включен климатик, или прано.

    Коментиран от #29, #31

  • 16 Хаха

    4 8 Отговор

    До коментар #14 от "КОй":

    Хахаха Лада си върви още с отверката за да я хвърлиш или да набодеш по зад....н....к....този който я е измислил и сглобил !Но ако срещнеш и Путян по пътя да го хакнеш
  • 17 гост

    14 12 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Бе да ти кажа от вече НАД 2 МИЛИОНА продадени и яко карани няма и 20 "самозапалили се" , да не говорим за "самокатастрофирали" , а за другите глупости даже не си струва да споменавам !! ВСЯКА друга марка на 2 милиона продадени има поне 2000 със сериозни проблеми и това го признават застрахователите , дето с това си изкарват хляба , а не пишман "разбирачи" като тебе !! Де го дружката ти , дето разправяше , че стогодишните "рабили" Тесла в Европа ?? Хахахаххахахахах !!!
  • 18 гост

    16 10 Отговор
    Най-продавания пушилник НАПОЛОВИНА от продажбите на Тесла , а "великия" Голф на 7 (СЕДМО) място с равни продажби с Клио , хахаххахахаххахахах !!! И петрололюбчетата седнали да обясняват как 2035 щели да "внасят" дизели от Европа и да ги карат още 20 г у нас !!!!! След 5 (пет) години джамбазите ще изкупуват ТУКАШНИТЕ 20 годишни , щото в Европа с трал да ореш няма да намериш кьорав пущилник !!! НА КАКВАТО И ДА Е ЦЕНА !!!!

    Коментиран от #20

  • 19 Така е

    4 3 Отговор
    Европейците спестиха доста пари покрай китайския грип.
    Това показва само, че не си правят сметка и са с добри финансови възможности.
    А имат и един вътрешен подтик към електриката, който не е за коментиране тук, защото може да се сметне за некоректно.

    Коментиран от #25, #28

  • 20 Гост

    6 6 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Караш ли още нафтенката Рено Сценик?Мечтай си за Тесла.

    Коментиран от #26

  • 21 Гост

    11 4 Отговор

    До коментар #12 от "Ти карал ли си Тесла?":

    Къде я кара Теслата?В мечтите си с пръсти в контакта.
  • 22 Българин

    8 4 Отговор
    Теслата си е голяма тесла- с ударение на а-то.

    Коментиран от #23

  • 23 Когато фактите говорят

    7 6 Отговор

    До коментар #22 от "Българин":

    И боговете мълчат, само на Ганьо не можеш да му затвориш устата.

    Коментиран от #24

  • 24 Гост

    11 3 Отговор

    До коментар #23 от "Когато фактите говорят":

    Така е! И само в БГ всеки разбира от всичко! Около 99% от тук коментиращите нито са сядали в Тесла, нито в новото Клио, еле пък в ‘пушилника’ Голф 8! Ама знаят… Нищо, трафик да става…
  • 25 Точно така е

    11 5 Отговор

    До коментар #19 от "Така е":

    Европейците имат пари и не искат да ги дават за глупости, като ДВГ и хибриди, а купуват направо най-съвременната технология.

    А имат пари защото са прагматични и на фона на високите цени на горивата, предпочитат да си вземат автомобил на който могат да му произведат сами поне част от горивото.

    В германия има около 2 милиона фотоволтаични покрива върху частни постройки

    Коментиран от #27

  • 26 гост

    7 7 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Само в нещастните ти мечти !! Май си мислиш , че някой друг , освен комплексари като теб би си тровил живота с умрелия дизел , хахахаха !! НИКОГА в живота си не бих си купил дори камион с дизел , ако ще и чисто нов !!

    Коментиран от #36

  • 27 Госあ

    8 4 Отговор

    До коментар #25 от "Точно така е":

    Хахахаха страшна технология ! Европейците ще батисат единствената технология, която имат и ще бъдат заляти от китайски електрокари, освен ако не ограничат единствената си ценност - пазара. Но едва ли. Прекупвачите са днешните месии хахахаха Иначе, съгласен съм, че ДВГ трябва да претърпят промени и да минат от хибридните технологии към водород постепенно. И стига с тоя телешки ентусиазъм, тук пише само за септември хахахаха

    Коментиран от #30

  • 28 Да им се чудиш

    6 5 Отговор

    До коментар #19 от "Така е":

    на тези европейци. Не вземат да изберат най-умното решение, което е хибрида и то на toyota, никой друг, а да вземат да купуват тези дървета Тесла.

    Обаче от toyota и те били започнали да поумняват, защото онзи ден официално се нареди ли и те на опашката да гонят Тесла.

    Да им се начудиш и на тях, защо са толкова глупави, нали? Най-голямата автомобилна фирма, която произвежда най-добрите автомобили в света, тръгнала да гони тесла? Какво ще им стига според тебе?
  • 29 г-н Мъск

    6 4 Отговор

    До коментар #15 от "пфууу":

    Много мрънкялници пак! С мрънкане кинти не се правят.
    Вашият любимец Вин Дизела ви го каза: Дали с инч или миля победата си е победа!
    ШампионЪТ е ЕДИН

    Коментиран от #38

  • 30 Сега само Септември

    1 5 Отговор

    До коментар #27 от "Госあ":

    После ще е декември, когато е края на другото тримесечие и ще има големи доставки от Китай, а догодина ще е и през останалите месеци, защото берлинската фабрика ще е заработила на по-високи обороти. През септември все още произвеждаха само по 2000 автомобила на седмица, но до края на годината няма да се учудя да ги вдигнат на 4000 броя седмично, което директно ги вкарва в топ 5 на продажбите всеки божи месец през следващата година, а когато стигнат 5 000 бройки седмично, вече няма да има кой да ги бие по продажби.
  • 31 Пак ли фалит на Тесла?

    4 4 Отговор

    До коментар #15 от "пфууу":

    Ти наистина ли още вярваш във фалита? Кога мислиш, че ще се случи? През 2025 година когато продава по 5 милиона автомобила годишно или през 2030 когато продава по 20 милиона годишно с 35% брутен марж на печалбата?


    Защото нали все обяснявахте как Тесла губи от всеки продаден автомобил и колкото повече произвежда толкова по-бързо върви към фалита. Очевидно по вашите сметки се запътила много бързо към фалита защото от седем години има над 50% годишен ръст на продажбите.

    Коментиран от #37

  • 32 Така е

    4 4 Отговор
    Европейците забиха купища пари в явно безперспективна технология-високотехнологичен дизел.Провалиха се в даунсайзинга-забравена японска технология от 80те.
    Сега се хвърлиха на елкари.Нямат никаква основа в тази област.Дано да изплуват.Европа е дала всичко на света.
    Успех и на Тесла и Тойота."Колективният" запад трябва да се пребори с евразиатската чудовищна заплаха.

    Коментиран от #33

  • 33 Ти за тесла не се притеснявай

    3 5 Отговор

    До коментар #32 от "Така е":

    Моделите на Тесла са в топ 3 на продажбите в Китай. Както виждаш само в Европа само за една седмица тесла продава повече от продадените за цялата 2022 година електромобили на toyota.

    А най големия проблем за европейските производители са отменените високи стандарти които бяха предвидени за евро 7. Те биха ги накарали много бързо да поемат по пътя на електромобилите, за да не ги изпреварят китайците, но сега ще се отпуснат до 2035 година, когато ще е вече късно.
  • 34 Турбо

    5 2 Отговор
    Класацията е за месец септември.Пак се публикува избирателно информация.Реклама от Тесла ТВ.

    Коментиран от #47

  • 35 Пак ли те лъжат?

    3 3 Отговор
    Разбира се никъде в статията не е споменато че това са продажбите за септември, нали?
    1
    Model Y е най-продавания автомобил за месец септември
    2
    ...именно автомобил на ток е най-продавания в Европа за изминалия месец

    3 През септември са продадени точно 29 367 чисто нови Tesla Model Y в Европа


    Е как пък само тебе те подвеждат и все ти не си разбрал след многократни повтаряния на една и съща информация по няколко начина?

    Навсякъде търсиш конспирации.


    А това е само началото на тенденцията която се очертава и за разлика от toyota corolla, която е световен лидер по продажби, но няма толкова добри пазарни успехи в Европа, Тесла модел y ще е първенец по продажби и в Европа и в Китай и сред леките автомобили в САЩ. Там трудно ще припари до първо място, защото не е пикап, но за това ще се погрижи cybertrack след известно време.

    Това ти го повтарям почти цяла година, но вероятно ще го схванеш в края на 2023, чак когато това стане най-продавания автомобил в света. Но вероятно тогава ще кажеш:

    Класацията е за 2023 година.Пак се публикува избирателно информация.Реклама от Тесла ТВ.

    Коментиран от #42

  • 36 Точно така!

    6 6 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Дизела е за печката! Трака пуши вие съска дими думка и подскача ако ще и десет турбини да има и да е 1099 коня! Не трябваше да бъде измислен Това беше грешка!
  • 37 сапунерка

    4 2 Отговор

    До коментар #31 от "Пак ли фалит на Тесла?":

    Ако беше възможно някой да продава 20 милиона коли с 35% марж щеше да го прави.
    Тесла отдавна нямат 35% марж, а като изравниш метода за калулация е много по-близо до останалите премиум марки, чийто общ пазар е под 10 милиона на година.

    Единствения начин тесла да достигне такива числа е евтина сапунерка, което автоматично им убива каквито и да било маржове.

    Коментиран от #40, #41

  • 38 охлюв

    2 3 Отговор

    До коментар #29 от "г-н Мъск":

    Кво ми се влачи тоя със 130. За чий член ще дам толкова пари да се влача под ограничението

    Коментиран от #39

  • 39 Има да доказва

    3 3 Отговор

    До коментар #38 от "охлюв":

    Нали трябваше да докаже, че може да се стигне до морето без зареждане по пътя? Ето затова с 130 за всеки случай. Както виждаш, стигна.

    Пък и в единия случай ще стигнеш за 2 часа и 34 минути, а в другия случай за 2 часа и 46 минути.

    Толкова ли са ти важни тези десетина минути? Ще закъснееш ли за морето?

    А реално беше карал двайсетина километра градско в София и му остана още толкова пробег като стигна в Слънчев бряг. Значи е могъл да кара и със 140, но не искаше да прецака експеримента. В реалността, при една от почивките, които така или иначе е направил, щеше да зареди за десетина минути и ако иска да кара със 160.
  • 40 Е не е възможно

    2 3 Отговор

    До коментар #37 от "сапунерка":

    Кой твърди че е! Затова Тесла си е поставила по-сромни цели и няма да ги продава утре, а чак през 2030, когато ще е възможно.

    И май не разбираш какво е процент. За процентите цената няма никакво, ама никакво значение.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Функционална неграмотност?

    4 0 Отговор

    До коментар #43 от "Пълна неграмотност?":

    Ха като станат най продавани Тесла Y в Европа,най после и ти да си купиш.Пак ще ти е кисело гроздето,вече станало на вино.

    Коментиран от #48

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Хайл

    2 0 Отговор
    Собственка на сайта,я го изгони ганюф от сайта че ти обижда читателите и те води към фалит
  • 47 Пак

    1 2 Отговор

    До коментар #34 от "Турбо":

    А да си се сетил че Септември месец е последният месец за който има статистика и тя излезе в датата на публикуване на статията?


    Щеше да е манипулация ако през октомври беше дадена статистика от продажбите за Март, а към момента това са последните РЕАЛНИ данни.

    Ти си този който се опитваш да манипулираш реалността с половинчати подхвърления. Но е редно да свикваш, защото математиката подсказва, че това няма да е само Септември и края на тримесечието няма да е изключение.

    Май все още не можеш да приемеш факта че това ще стане най-продаваният автомобил в света за година и за да стане все някъде трябва да се продава. По много
  • 48 А ти грамотния

    0 3 Отговор

    До коментар #44 от "Функционална неграмотност?":

    Не е лошо най-накрая да схванеш какво се опитвала да ти обясни другарката в детската градина с баснята за лисицата и гроздето.

    Гледаме с лисицата едно грозде и един електромобил.



    Аз казвам, че гроздето е страхотно узряло и изпечено от слънцето и е много сладко по това време на годината, но е прекалено високо и не мога да го стигна.

    Казвам, че технологията на електромобилите вече е узряла за който има къде да ги зарежда, но все още са много скъпи.

    Вие и лисицата знаете, че не можете да стигнете гроздето, затова обяснявате, че не е узряло и е още кисело, въпреки че високите хора си го късат и казват, че е сладко.

    Вие и лисицата казвате, че технологията на електромобилите не е узряла, въпреки че са прекалено евтини и няма да си ги купите, защото... И изброявате хиляди кисели и горчиви жилки.

    Коментиран от #49

  • 49 Функционална неграмотност?

    1 1 Отговор

    До коментар #48 от "А ти грамотния":

    Щом технологията на електромобилите е вече "узряла",значи и ти си "узрял" за покупката на Тесла.Но нямаш пари и се облизваш като лисицата и казваш няма да си купя сега.

    Коментиран от #50

  • 50 Е така де!

    1 1 Отговор

    До коментар #49 от "Функционална неграмотност?":

    Аз казвам че са ми скъпи и затова няма да си купя, а вие обяснявате, че не са ви скъпи ама още не стават и не са узрели.

    Като сте такива баровци, купете ми един Модел У, пък аз ще се мъча с него и ще се чудя как да преглътна киселото. Нека ми присяда!

    Аз поне съм реалист и не казвам на черното, че е бяло.
  • 51 Турбо

    3 0 Отговор
    Още ли спорите,че и лисицата от баснята на Лафонтен сте забъркали.Истината за мен е някъде по средата.
    Пример.Първите плазмени и лед телевизори струваха по десет бона.По това време си търсех нов телевизор,но не ми се даваха толкова пари.Купих Сони тринитрон за 1000 лв с голям кинескоп,от старата технология.Купих лед телевизор доста по късно,след като Сонито се повреди и лед телевизорите паднаха на 1500 лева.
    Същото е с електромобилите.Има още много да се работи по батерията, времето за зареждане,пробега и най вече цената.До 2035 година няма смисъл да се купува скъп електрически автомобил,по добре с ДВГ на по ниска цена.Да им дадем време електромобилите да се развият и цената да се нормализира.

    Коментиран от #52, #53

  • 52 Браво! Респект!

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Турбо":

    Един дето да си признае че няма да си купи електромобил защото е високо, а не защото е кисел.

    А колко пъти да ви обяснявам че не е кисел, а вече става за ядене, въпреки че с времето ще става по-вкусен.

    Ако е на по-ниска цена от автомобил с ДВГ и има достатъчно на брой и като мощност зарядни станции за да можеш да зареждаш спокойно навсякъде, смяташ ли, че дори настоящата технология на електромобилите не е зряла със своите 400-500 км пробег и 5-10 минути зареждане за следващите 200 км?

    Тоест недостатъците не са на самите електромобили а са външни - висока цена и недостатъчна зарядна инфраструктура.

    И не знам защо реши че е точно през 2035 година това ще се промени в България. Може да е много по-рано, но според мен ще е дори по-късно. Най-малкото ще измислят някоя друга криза която да забави или забърза процеса.

    А както виждаш тази криза ускори процеса, противно на всякаква логика, заради покачването на цените както на самите електромобили така и на електрическата енергия. Така, че е божа работа и Ванга не може да го предвиди.

    Коментиран от #55

  • 53 И между другото

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Турбо":

    Баснята за лисицата и гроздето не е на Лафонтен, а е написана 22 века преди да се роди Лафонтен.

    Тоест антиелектриците не сте нещо ново като явление. Такива като вас са съществували и още преди 2700 години.

    Щом не можеш да притежаваш нещо - оплюй го.

    Коментиран от #56

  • 54 ВикиЛексъсОсло

    2 1 Отговор
    Интересно че при Дачия Сандеро и при Електрическият румънец Спринг се на блюдава срив в продажбите за септември 2022г.! И то при положение че са възможно най-евтините в ЕС 5 врати 5 места - пълноразмерни автомобили! Сандеро вече е само с бензин и втори вариант бензин с газов инжекцион на пропан с цена 13 000 евро с ддс и 14 000 евро с ддс за пропановия модел Сандеро. Безспорно най-ниската цена в Евро съюза за автомобил който е с 5 места 5 врати и дори е леко повдигнат на 153 см.- на икономичино гориво газ пропан е - И въпреки вдигнатите цени на всички ЕС модели - вече не се продава както преди години в Европа!
  • 55 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #52 от "Браво! Респект!":

    По въпроса за дизеловата баничарка мисля,че стигнахме до правилния избор преди доста време.За сега няма електрическа баничарка,която да ми върши работа.
  • 56 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #53 от "И между другото":

    В някой източници я дават,че е на Езоп.Аз я имам книжката като "Ла Фонтен - басни".Едва ли това е най важното,по важно е да хванеш поуката.
  • 57 Турбо

    3 0 Отговор
    Не ми е високо гроздето.Още утре мога да върна стария Партнер и да взема на лизинг електрически за 70-80 000 лв.Месечните вноски ще са около 1000 лв.Проблема е,че с 200 км пробег не ми върши работа.Не си заслужава инвестицията в скъпа кола с такъв пробег.За 45000 лв с дизела минавам над 1000 км.Ще изчакам да се изравнят по цена и пробег дизела и електрическата баничарка.

    Коментиран от #58

  • 58 Така е!

    3 0 Отговор

    До коментар #57 от "Турбо":

    Заради недостига на батерии, електрификацията започна от най-скъпите модификации, кой те имат потенциал за най-големи продажби и печалби, както се вижда и от статията.

    Този модел на Тесла имаше най-големия потенциал да стане най-продавания автомобил в света за всички времена и както виждаш направиха заводи специално заради него, а чак когато успеят напълно да задоволят търсенето му и продажбите му спрат да се покачват, чак тогава с наличните батерии ще започнат да правят и други модели като отново ще почнат с най-скъпите модификации - пикапа, камиона, а чак след това ще минат на модел 2, който се очаква да бъде по 25 000 долара.

    А чак след като успеят да задоволят и тяхното търсене, могат да започнат да мислят за микробуси и баничарки.

    Вероятно е при останалите марки ще е така, та ще се наложи да почакаш свястна електрическа баничарка и е напълно вероятно и по следващата да е дизелова.

    Говорих принципно за електрическите автомобили, а не конкретно за баничарки.
  • 59 Хайл

    0 0 Отговор
    Този така наречен "автор" който постоянно повтаря ФАЛШИВА ИНФОРМАЦИЯ ЗАЩО ОЩЕ НЕ СТЕ ГО ИЗПЪДИЛИ???? НИМА ВЕЧЕ СТЕ САЙТ ЗА ЛЪЖИ???? ВЗЕМЕТЕ СЕ В РЪЦЕ И ИЗГОНЕТЕ ЛЪЖЕЦА КОЙТО ВИ ПОДРОНВА АВТОРИТЕТА
  • 60 гост

    0 0 Отговор
    Една Тесла модел У се продава за 53х.евро на сайта на компанията, или 380евро месечно. Повечето работещи хора могат да си позволят това като се има предвид, че последващите разходи за употреба и поддръжка са много по-ниски сравнено с кола от същия клас с ДВГ, която на всичкото отгоре е с почти идентична цена. Разликата е, че с електрическата имаш тишина, страхотно ускорение, товарен обем, минимални разходи за заряд, безплатно паркиране и нулеви данъци. Като събереш това и излиза, че една подобна семейна Тесла е много по-изгодна и евтина отколкото едно ФВ, Форд или Опел. Не са глупави хората, ама те имат офертите и доставките, а ние нищо нямаме, най-евтината модел У у нас е 108х.лв втора ръка, кеф.