21 Ноември, 2022 13:54 11 823 37

Пожарникари използваха 45 хиляди литра вода, за да загасят Tesla

  • пожар-
  • електромобил-
  • електромобили-
  • tesla-
  • пожарникари

При инцидента няма пострадали

Пожарникари използваха 45 хиляди литра вода, за да загасят Tesla  - 1

Един от най-големите проблеми свързани с безопасността при електромобилите са пожарите и по-точно гасенето на огъня, когато той достигне до батериите на колата. В повечето случаи това се оказва фатално за автомобила, а справянето с огъня отнема много ресурси и време на пожарните служби. За подобен случай съобщиха от пожарната в американския град Морис.

Пожарникари използваха 45 хиляди литра вода, за да загасят Tesla

Около 11 часа на 15 ноември, пожарникарите получават сигнал за запалена Tesla Model S на главен път около града. Според очевидци, колата е ударила предмет на пътя, а малко след това от пода ѝ е започнал да излиза пушек. За щастие, всички пътници в автомобила, включително и куче, са напуснали колата и са успели да се отдалечат на безопасно разстояние преди огънят да обхване автомобила.

Пожарникари използваха 45 хиляди литра вода, за да загасят Tesla

След пристигането на службите, пожарникарите бързо изпразнили двете цистерни на своите камиони с общ капацитет от 15 хиляди литра и повикали на помощ още три пожарни автомобила от близки служби, които да помогнат за гасенето. В крайна сметка, след няколко часа на пътя и над 45 хиляди литра вода, Tesla-та или поне каквото е останало от нея е изгасена безопасно. Пожарникарите споделят, че електромобилите изискват над 20 пъти повече вода в сравнение с пожар при автомобил с ДВГ, който се гаси с около 1900 литра вода.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 18 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ТИРбушон

    49 3 Отговор
    Честито на печелившите.
  • 2 Турбо

    98 2 Отговор
    Да я бяха оставили Теслата да си изгори,щяха да си спестят водата.За екологичното замърсяване на въздуха и водата от горенето на токсичната батерия нищо не се споменава.Електромобил с нулеви вредни емисии.

    Коментиран от #12

  • 3 Бгг

    76 2 Отговор
    Ако снимките са от този случай, аз не виждам да са успели да я загасят.
    Вместо зелени номера, трябва да им слагат огнено червено за да се пазят хората от тях.
  • 4 Ян Бибиян

    41 2 Отговор
    Аутиста Мъск изгоря с 45 милиарда, вие за 45 тона вода се кахърите!

    Коментиран от #22

  • 5 Колко супер отровни облаци вижда се че е

    55 1 Отговор
    Много екологичен автомобил, трябва да се забранят
  • 6 най вероятно

    59 2 Отговор
    това се случва в САЩ, но няма да им навреди на пожарникарите да изгледат едно видео в ЮТЮБ на техните колеги от Австрия, които след като изпразниха една цистерна с пяна, и три коли с вода/а огъня непрекъснато се разпалваше/, накрая докараха огромен железен контейнер за смет напълниха го с вода, вдигнаха я с един кран, и я потопиха цялата, само това е решението с гасенето на пожара от незначителен сблъсък с мантинелата на недоразумението ТЕСЛА.
  • 7 БСТ

    45 1 Отговор
    Карам си дизелчето и не ми дреме за такива еко автомобили !
  • 8 Ник

    62 3 Отговор
    Много еко френдли :) Това е зелен автомобил, колкото аз съм трамвай. Първо материалите от които са изработени батериите не се рециклират, добиват се трудно и енергоемко. Второ, пак се нуждае от енергия произведена някъде и от нещо, т.е. носи си въглеродния отпечатък, въпреки, че няма ауспух. И накрая, 45 тона вода и незнайно колко токсини изпуснати във въздуха, защото е ударил батерията в някаква бабуна или камък. Боже, дано това безумие с електричките приключи скоро.
  • 9 омъскаряване

    29 2 Отговор
    А в Африка няма, вода докато "свети" Илон-Шегобиец унищожава водните ресурси!
  • 10 ЕКОфен

    22 4 Отговор
    Е, това е - живеем за екологията, пазим околната среда и т.н. ... 45000 литра вода колко е?! 1000 коли да се запалят тази година и ще пресушим едно язовирче...

    Коментиран от #11

  • 11 Кога ли сте могли да смятате

    9 11 Отговор

    До коментар #10 от "ЕКОфен":

    45 000 литра вода може и да не ти стигнат да си напълниш едно малко басейнче двора. Моя е около 60 кубика. А освен това от началото на производството на тесла преди 14 години, са регистрирани 144 пожара с техни батерии, включително и стационарни за съхранение на енергия.
  • 12 Не е ли лицемерно

    4 38 Отговор

    До коментар #2 от "Турбо":

    Да говориш за вредни газове от горене на автомобил, при положение че като ти се запалих баничарката ще отдели да 90% по-малко вредни вещества от изгарянето на горивото в резервоара ти, но в същото време пропускаш, че тези вредни газове ще бъдат отделени дори да не е при пожар да изгориш горивото в двигателя.

    Тоест след 10 резервоара ще си отделил повече вредни газове от една изгоряла тесла, ама тесла гори една на 100 000, а ти изгаряш по 10 резервоара на всяка половин година със сигурност.

    Досега си отделил повече вредни емисии само с последната си баничарка, отколкото за производство на батерии за 10 електромобила плюс един изгорял.

    Коментиран от #21

  • 13 Хохо Бохо

    27 2 Отговор
    Те не са загасили пожара, а той сам е спрял, когато всичко, което може да гори, е изгоряло.
    Само са изхабили водата...
  • 14 Айкю 1

    14 4 Отговор
    Абе аджаба как така не чухме БМВ Мерцедес Тойота да се оплачат от батерий, автопилоти.... иноваций
    Как все Тесла изкарва проблемите

    Коментиран от #15

  • 15 Ами не си се ослушал

    7 10 Отговор

    До коментар #14 от "Айкю 1":

    Иначе щеше да чуеш. Например от споменатите, toyota има проблем с батерията - не може да се зарежда при отрицателни температури. Тоест зареждаш есента, караш до някъде като падне под нулата, зарязваш автомобила там и като дойде пролет отиваш да го заредиш за да го прибереш.

    А освен това, как точно класифицира катастрофата в отломка на пътя, като проблем на батерията на Тесла? Смяташ ли че ако батерията беше на bmw или toyota нямаше да се запали?

    А като толкова много слухтиш за пожари, за колко пожари на porsche тайкан си чул? Защото се скъсаха да горят, но плащат като луди за да покриват пожарите и смяната на повече от половината батерии заради проблеми, включително самозапалване и изгаряне на имуществото на собствениците, без никаква катастрофа. Просто си се запалват както си стоят в гаража или по време на движение.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 МЪСК

    7 6 Отговор
    Гаси се с пяна, не с вода, новобранци.
    Нищо, ще се научите.
  • 19 Моля?!

    10 5 Отговор
    Или пожарникарите там са пълни дилетанти, или новината е фалшива. И дете знае, че запалени коли или ел. и сталации НИКОГА НЕ СЕ ГАСЯТ С ВОДА, НИ-КО-ГА!

    Коментиран от #20

  • 20 фгхйк

    3 7 Отговор

    До коментар #19 от "Моля?!":

    Не 100, а 300% е фалшива тая "новина"... Според статията следва, че тези снимки са от самият инцидент- нито мантинелата ще е в отлично състояние (не е дори опушена), нито маркировката на асфалта ще съществува... Да напомняме ли на глупаците, че асфалта съдържа МНОГО смола която е запалима, особено при наличие на такъв източник на топлина и огън...
    И разбира се пожарникарите не са идиоти... Всички знаят, че литият няма шанс да бъде угасен и единственото което може да се прави докато батерията си изгори е да поливаш района и да ограничаваш разпространението на огъня- някак бързо стават приемливи тея 45 тона вода, нали...
  • 21 Турбо

    9 3 Отговор

    До коментар #12 от "Не е ли лицемерно":

    Сменил съм три баничарки и досега нито една не се е самозапалвала.Ти също караш дизелов СУВ.Пушиш цигари и се тровиш сам.Лицемерие е да хвалиш Тесла,а да тровиш околните с дизел втора употреба и тютюнев дим.

    Коментиран от #25

  • 22 Георгиев

    3 6 Отговор

    До коментар #4 от "Ян Бибиян":

    точно 4.5 м3 което е нищо заглавието подвежда
  • 23 защо му казвате

    4 2 Отговор
    ТЕсла, като правилното е ТеслА.
  • 24 Деб

    14 2 Отговор
    В Балканкар правех Мотокари и Електрокари. Ако не бяха го унищожили сега щяхме да произвеждаме българси ел. автомобили. Но уви докараха ни разстурацията и станахме страна от третият свят

    Коментиран от #31

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Стършка

    9 3 Отговор
    Прости янки, в Германия швабите просто ги оставят да изгорят, има десетки клипчета в нета на "зелени" автомобили обхванати от пламъци а пожарникарите седят безучастно и гледат. Истината която никой дилър няма да иска да ви сподели е че възпламенена литиево-йонна батерия няма гасене.
  • 27 6Х6

    17 1 Отговор
    Живота на електромобила се определя от дължината на късото съединение...
    Пауло Електроельо

    Коментиран от #28

  • 28 Прав си

    2 6 Отговор

    До коментар #27 от "6Х6":

    Ама вече измислиха батерии които не горят.

    Ето ги! Показвам ги.

    Ти ще ми покажеш ли бензин който не гори?

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Уса

    5 0 Отговор
    За 20 години по американските пътища не съм срещал една запалена тойота.Само американските кочини горят като факли и вечно имат проблеми с кабеляците
  • 31 Дедовладика

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "Деб":

    ...и като се отпуши пазара всички смениха БГ-карите с Линде,Тойота и друи такива гадни...
  • 32 Наблюдател

    6 0 Отговор
    А беше време, когато каручките бяха дървени и с една кофа вора се гасяха. Туй чудо поне е дало хабер, че ще гори. Електрически автобус може да бъде обхванат в пламъци за броени секунди. Пътуващите дано да са достатъчно бързи да успеят да скочат. Иначе и те ще горят. Най добре е аналогов зил на дърва. Хем топли, хем върви с възобновяеми ресурси, хем никой не може да го хакне. Чичака, който го кара, е свободен мъж без зависимост от Мъск, гъск. И т.н контрол фрийкс.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Симо

    8 0 Отговор
    Ако в екологичния микс влизат и отделените отрови при подобни инциденти, кривата на "екологичност" при електромобилите рязко ще се измени, и то не в полза на "зелените" превозни средства. Тогава вместо Мъск да продава въглеродни емисии и така да излиза на печалба, ще трябва да си продава нещо друго, за компенсация.
  • 35 Хахаха

    3 1 Отговор
    Да гасиш литий с вода граничи с огромна простотия.
  • 36 Коментар

    2 0 Отговор
    АйдИ сега полит некоректни новини?!
    Нали демоните от Давос казаха, че ще има "Дъ греат ресет"?!
    Е, той включва и т.нар. "зелена сделка" (да се премахне евтиното пътуване и да се зароби средната класа), част от която е и т.нар. електрификация! Обясняват ни, че съвременните ел автомобили (таблети на колела с батерии от GSM-и) са мега-гига-хипер еко и също толкова "надеждни" и към тях трябва да се стремим???!!!

    Та в тази връзка, новини от този тип не са много препоръчителни, че токувиж някой давоски "гоуемец" ви скръцне със зъби!
  • 37 Гост

    0 0 Отговор
    Какво са й спасили, като тя е шепа прахоляк? 45 кубика вода са отишли и накрая с мотокара и към надин.