9 814 37

Пожарникари използваха 45 хиляди литра вода, за да загасят Tesla

  • пожар-
  • електромобил-
  • електромобили-
  • tesla-
  • пожарникари

При инцидента няма пострадали

Пожарникари използваха 45 хиляди литра вода, за да загасят Tesla  - 1

Един от най-големите проблеми свързани с безопасността при електромобилите са пожарите и по-точно гасенето на огъня, когато той достигне до батериите на колата. В повечето случаи това се оказва фатално за автомобила, а справянето с огъня отнема много ресурси и време на пожарните служби. За подобен случай съобщиха от пожарната в американския град Морис.

Около 11 часа на 15 ноември, пожарникарите получават сигнал за запалена Tesla Model S на главен път около града. Според очевидци, колата е ударила предмет на пътя, а малко след това от пода ѝ е започнал да излиза пушек. За щастие, всички пътници в автомобила, включително и куче, са напуснали колата и са успели да се отдалечат на безопасно разстояние преди огънят да обхване автомобила.

След пристигането на службите, пожарникарите бързо изпразнили двете цистерни на своите камиони с общ капацитет от 15 хиляди литра и повикали на помощ още три пожарни автомобила от близки служби, които да помогнат за гасенето. В крайна сметка, след няколко часа на пътя и над 45 хиляди литра вода, Tesla-та или поне каквото е останало от нея е изгасена безопасно. Пожарникарите споделят, че електромобилите изискват над 20 пъти повече вода в сравнение с пожар при автомобил с ДВГ, който се гаси с около 1900 литра вода.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 18 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ТИРбушон

    49 3 Отговор
    Честито на печелившите.
  • 2 Турбо

    98 2 Отговор
    Да я бяха оставили Теслата да си изгори,щяха да си спестят водата.За екологичното замърсяване на въздуха и водата от горенето на токсичната батерия нищо не се споменава.Електромобил с нулеви вредни емисии.

    Коментиран от #12

  • 3 Бгг

    76 2 Отговор
    Ако снимките са от този случай, аз не виждам да са успели да я загасят.
    Вместо зелени номера, трябва да им слагат огнено червено за да се пазят хората от тях.
  • 4 Ян Бибиян

    41 2 Отговор
    Аутиста Мъск изгоря с 45 милиарда, вие за 45 тона вода се кахърите!

    Коментиран от #22


  • 5 Колко супер отровни облаци вижда се че е

    55 1 Отговор
    Много екологичен автомобил, трябва да се забранят
  • 6 най вероятно

    59 2 Отговор
    това се случва в САЩ, но няма да им навреди на пожарникарите да изгледат едно видео в ЮТЮБ на техните колеги от Австрия, които след като изпразниха една цистерна с пяна, и три коли с вода/а огъня непрекъснато се разпалваше/, накрая докараха огромен железен контейнер за смет напълниха го с вода, вдигнаха я с един кран, и я потопиха цялата, само това е решението с гасенето на пожара от незначителен сблъсък с мантинелата на недоразумението ТЕСЛА.
  • 7 БСТ

    45 1 Отговор
    Карам си дизелчето и не ми дреме за такива еко автомобили !
  • 8 Ник

    62 3 Отговор
    Много еко френдли :) Това е зелен автомобил, колкото аз съм трамвай. Първо материалите от които са изработени батериите не се рециклират, добиват се трудно и енергоемко. Второ, пак се нуждае от енергия произведена някъде и от нещо, т.е. носи си въглеродния отпечатък, въпреки, че няма ауспух. И накрая, 45 тона вода и незнайно колко токсини изпуснати във въздуха, защото е ударил батерията в някаква бабуна или камък. Боже, дано това безумие с електричките приключи скоро.
  • 9 омъскаряване

    29 2 Отговор
    А в Африка няма, вода докато "свети" Илон-Шегобиец унищожава водните ресурси!
  • 10 ЕКОфен

    22 4 Отговор
    Е, това е - живеем за екологията, пазим околната среда и т.н. ... 45000 литра вода колко е?! 1000 коли да се запалят тази година и ще пресушим едно язовирче...

    Коментиран от #11

  • 11 Кога ли сте могли да смятате

    9 11 Отговор

    До коментар #10 от "ЕКОфен":

    45 000 литра вода може и да не ти стигнат да си напълниш едно малко басейнче двора. Моя е около 60 кубика. А освен това от началото на производството на тесла преди 14 години, са регистрирани 144 пожара с техни батерии, включително и стационарни за съхранение на енергия.
  • 12 Не е ли лицемерно

    4 38 Отговор

    До коментар #2 от "Турбо":

    Да говориш за вредни газове от горене на автомобил, при положение че като ти се запалих баничарката ще отдели да 90% по-малко вредни вещества от изгарянето на горивото в резервоара ти, но в същото време пропускаш, че тези вредни газове ще бъдат отделени дори да не е при пожар да изгориш горивото в двигателя.

    Тоест след 10 резервоара ще си отделил повече вредни газове от една изгоряла тесла, ама тесла гори една на 100 000, а ти изгаряш по 10 резервоара на всяка половин година със сигурност.

    Досега си отделил повече вредни емисии само с последната си баничарка, отколкото за производство на батерии за 10 електромобила плюс един изгорял.

    Коментиран от #21

  • 13 Хохо Бохо

    27 2 Отговор
    Те не са загасили пожара, а той сам е спрял, когато всичко, което може да гори, е изгоряло.
    Само са изхабили водата...
  • 14 Айкю 1

    14 4 Отговор
    Абе аджаба как така не чухме БМВ Мерцедес Тойота да се оплачат от батерий, автопилоти.... иноваций
    Как все Тесла изкарва проблемите

    Коментиран от #15


  • 15 Ами не си се ослушал

    7 10 Отговор

    До коментар #14 от "Айкю 1":

    Иначе щеше да чуеш. Например от споменатите, toyota има проблем с батерията - не може да се зарежда при отрицателни температури. Тоест зареждаш есента, караш до някъде като падне под нулата, зарязваш автомобила там и като дойде пролет отиваш да го заредиш за да го прибереш.

    А освен това, как точно класифицира катастрофата в отломка на пътя, като проблем на батерията на Тесла? Смяташ ли че ако батерията беше на bmw или toyota нямаше да се запали?

    А като толкова много слухтиш за пожари, за колко пожари на porsche тайкан си чул? Защото се скъсаха да горят, но плащат като луди за да покриват пожарите и смяната на повече от половината батерии заради проблеми, включително самозапалване и изгаряне на имуществото на собствениците, без никаква катастрофа. Просто си се запалват както си стоят в гаража или по време на движение.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 МЪСК

    7 6 Отговор
    Гаси се с пяна, не с вода, новобранци.
    Нищо, ще се научите.
  • 19 Моля?!

    10 5 Отговор
    Или пожарникарите там са пълни дилетанти, или новината е фалшива. И дете знае, че запалени коли или ел. и сталации НИКОГА НЕ СЕ ГАСЯТ С ВОДА, НИ-КО-ГА!

    Коментиран от #20

  • 20 фгхйк

    3 7 Отговор

    До коментар #19 от "Моля?!":

    Не 100, а 300% е фалшива тая "новина"... Според статията следва, че тези снимки са от самият инцидент- нито мантинелата ще е в отлично състояние (не е дори опушена), нито маркировката на асфалта ще съществува... Да напомняме ли на глупаците, че асфалта съдържа МНОГО смола която е запалима, особено при наличие на такъв източник на топлина и огън...
    И разбира се пожарникарите не са идиоти... Всички знаят, че литият няма шанс да бъде угасен и единственото което може да се прави докато батерията си изгори е да поливаш района и да ограничаваш разпространението на огъня- някак бързо стават приемливи тея 45 тона вода, нали...
  • 21 Турбо

    9 3 Отговор

    До коментар #12 от "Не е ли лицемерно":

    Сменил съм три баничарки и досега нито една не се е самозапалвала.Ти също караш дизелов СУВ.Пушиш цигари и се тровиш сам.Лицемерие е да хвалиш Тесла,а да тровиш околните с дизел втора употреба и тютюнев дим.

    Коментиран от #25

  • 22 Георгиев

    3 6 Отговор

    До коментар #4 от "Ян Бибиян":

    точно 4.5 м3 което е нищо заглавието подвежда
  • 23 защо му казвате

    4 2 Отговор
    ТЕсла, като правилното е ТеслА.
  • 24 Деб

    14 2 Отговор
    В Балканкар правех Мотокари и Електрокари. Ако не бяха го унищожили сега щяхме да произвеждаме българси ел. автомобили. Но уви докараха ни разстурацията и станахме страна от третият свят

    Коментиран от #31


  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Стършка

    9 3 Отговор
    Прости янки, в Германия швабите просто ги оставят да изгорят, има десетки клипчета в нета на "зелени" автомобили обхванати от пламъци а пожарникарите седят безучастно и гледат. Истината която никой дилър няма да иска да ви сподели е че възпламенена литиево-йонна батерия няма гасене.
  • 27 6Х6

    17 1 Отговор
    Живота на електромобила се определя от дължината на късото съединение...
    Пауло Електроельо

    Коментиран от #28

  • 28 Прав си

    2 6 Отговор

    До коментар #27 от "6Х6":

    Ама вече измислиха батерии които не горят.

    Ето ги! Показвам ги.

    Ти ще ми покажеш ли бензин който не гори?

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Уса

    5 0 Отговор
    За 20 години по американските пътища не съм срещал една запалена тойота.Само американските кочини горят като факли и вечно имат проблеми с кабеляците
  • 31 Дедовладика

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "Деб":

    ...и като се отпуши пазара всички смениха БГ-карите с Линде,Тойота и друи такива гадни...
  • 32 Наблюдател

    6 0 Отговор
    А беше време, когато каручките бяха дървени и с една кофа вора се гасяха. Туй чудо поне е дало хабер, че ще гори. Електрически автобус може да бъде обхванат в пламъци за броени секунди. Пътуващите дано да са достатъчно бързи да успеят да скочат. Иначе и те ще горят. Най добре е аналогов зил на дърва. Хем топли, хем върви с възобновяеми ресурси, хем никой не може да го хакне. Чичака, който го кара, е свободен мъж без зависимост от Мъск, гъск. И т.н контрол фрийкс.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Симо

    8 0 Отговор
    Ако в екологичния микс влизат и отделените отрови при подобни инциденти, кривата на "екологичност" при електромобилите рязко ще се измени, и то не в полза на "зелените" превозни средства. Тогава вместо Мъск да продава въглеродни емисии и така да излиза на печалба, ще трябва да си продава нещо друго, за компенсация.
  • 35 Хахаха

    3 1 Отговор
    Да гасиш литий с вода граничи с огромна простотия.
  • 36 Коментар

    2 0 Отговор
    АйдИ сега полит некоректни новини?!
    Нали демоните от Давос казаха, че ще има "Дъ греат ресет"?!
    Е, той включва и т.нар. "зелена сделка" (да се премахне евтиното пътуване и да се зароби средната класа), част от която е и т.нар. електрификация! Обясняват ни, че съвременните ел автомобили (таблети на колела с батерии от GSM-и) са мега-гига-хипер еко и също толкова "надеждни" и към тях трябва да се стремим???!!!

    Та в тази връзка, новини от този тип не са много препоръчителни, че токувиж някой давоски "гоуемец" ви скръцне със зъби!
  • 37 Гост

    0 0 Отговор
    Какво са й спасили, като тя е шепа прахоляк? 45 кубика вода са отишли и накрая с мотокара и към надин.