12 594 22

Как екологичният стандарт "Евро-7" ще унищожи малките коли с ДВГ

  • евро-7-
  • екологичен стандарт-
  • субкомпактни автомобили
Как екологичният стандарт "Евро-7" ще унищожи малките коли с ДВГ - 1

В началото на ноември 2022 г. Европейската комисия представи новия стандарт за емисии „Евро-7“, който трябва да влезе в сила през 2025 г. Според експерти нововъведението може да доведе до факта, че цената на някои автомобили с двигатели с вътрешно горене ще се окаже такава, че ще бъде нерентабилно да се произвеждат.

Според експерти на Европейската комисия обаче, влизането в сила на стандарта "Евро-7" в Стария свят ще доведе до факта, че автомобилите ще поскъпнат само с 90 до 150 евро.

Въпреки това шефът на Volkswagen Томас Шефер вижда картината по малко по-различен начин, като прогнозира, че цената на автомобилите (особено малките) с навлизането на новия екостандарт ще се увеличи за крайните потребители до... 5 000 евро(!), което ще направи производството им икономически неизгодно.

В момента цената в Германия на Volkswagen Polo , който отговаря на този критерий, е 19 925 евро. В случай на такова значително увеличение на цената, компанията ще бъде принудена да спре да инвестира в този модел.

В същото време, както пише немското издание Auto Motor und Sport, плановете за електрификация на моделната гама на Volkswagen все още остават в сила. В сегмента на малките "акумулаторни" автомобили германският автомобилен гигант вече обяви два модела, които ще бъдат пуснати в продажба през 2025 г.

Първоначалната цена за тях трябва да бъде в границите до 25 хиляди евро. Досега обаче VW все още не успява да направи електрически автомобил с такава цена поради високите цени на батериите.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 27 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ПЕРНИЧАНИН

    33 3 Отговор
    Голф 3 на газ.
  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    71 11 Отговор
    Ами политиката е да нямате собствени коли❗
    Напред към "Светлото бъдеще" ❗
  • 3 Мда

    42 9 Отговор
    Настъпва ерата на двг с обем 0.5 на тон возило. Едноцилиндров двг, може и от моторна резачка, оборудван с катализатор 2м.

    Коментиран от #5

  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    42 6 Отговор
    Първоначалната цена за тях трябва да бъде в границите до 25 хиляди евро. Досега обаче VW все още не успява да направи електрически автомобил с такава цена поради високите цени на батериите. ❗
    🤔🤔🤔🤔🤔
    Шопа тъкмо научил магарето да не яде .... и то взело че умряло ❗

  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    21 3 Отговор

    До коментар #3 от "Мда":

    Ами те сега са в тази категория !
    3×330 за МПС тон и шестстотин ❗
  • 6 хъмммм

    17 2 Отговор
    Да не е с по две нули, че между 9000 и 15000 звучи по-реалистично. Тези в ЕС пак са смятали на коляно.
  • 7 Volkswagen не могат

    25 8 Отговор
    Обаче пък китайците за 25 000 произвеждат шест електромобила от тези.

    Е как така за китайците има евтини батерии, а за volkswagen няма?

    Защо въобще се притесняват че заради евро 7 цената на малък автомобил с двг ще се вдигне с 5000 евро, след като цял евтин електромобил струва 4 000 долара?

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Еййййй

    51 4 Отговор
    И ето така, мили деца, се изваждат очи вместо да се изпишат вежди. Въвеждаме нови мерки, за да направим колите да отделят по-малко вредни газове, но заради новите мерки всички започваме да караме големи и тежки коли, които отделят повече вредни газове, защото няма никакъв икономически смисъл да си купиш малка и лека кола. Щеше да е много смешно ако не беше тъжно. Може би има някаква конспирация, но е далеч по-вероятно обяснението да просто, че решенията се взимат от технически неграмотни хора.

    Коментиран от #10

  • 10 Ти като си технически грамотен

    14 22 Отговор

    До коментар #9 от "Еййййй":

    Как си представяш пазара на нови автомобили след 10 години?
    По твоята логика такъв няма да има и ще стане като в Куба. Всички ще карат 30-40-годишни автомобили.

    Коментиран от #11, #17

  • 11 Еййййй

    32 2 Отговор

    До коментар #10 от "Ти като си технически грамотен":

    По моята технически-грамотна логика, или китайците ще успеят някак да превземат пазара, защото ще е електрически, или изведнъж автомобилите с ДВГ ще се окажат не замърсяващи и регулациите ще се отхлабят, защото става дума за фирми, които са "прекалено големи, за да потънат". Имайки предвид, че всичко е политика ти как мислиш, че ще се развият нещата? Изведнъж всички фирми ще предлагат само големи и луксозни автомобили, т.е. всички ще караме "премиуми"? Или може би електричките ще станат евтини, колкото са били евтини някога Голф 1 или Фиат 500? Голямо поевтиняване без скок в технологията няма в нито една сфера, така че при ел. автомобилите няма как да е различно. Икономията от мащаба се използва за финна настройка в рамките на някакви проценти, но не става да се използва за намаляване на цената на крайния продукт на половина. А електричките трябва да поевтинеят именно към 50%.

    Коментиран от #12

  • 12 Ти сериозно ли

    8 14 Отговор

    До коментар #11 от "Еййййй":

    Очакваш електромобила от коментар 7 да падне с 50% за да стане достъпен, защото за 4000 долара никой няма да е в състояние да си позволи чисто нов електромобил?

    Ще ми кажеш ли в коя област си технически грамотен?

    И кой китаец ще остави mercedes да фалира? Ще се случи същото като с volvo.

    И не забравяй историята на най-големите производители на мобилни телефони. Преди 20 години да си чул за производител на мобилни телефони наречен apple, та дори и samsung? А въобще беше ли чул думичките huawei и xiaomi ? Но в същото време вземи попитай някое дете, дали днес знае думичките nokia, alcatel, ericsson, siemens, които бяха лидери на пазара на мобилни телефони?

    Клиентите определят това, кое ще се продава на пазара, а не политиците и много добре си загатнал за китайците, които не ти се вярва, че ще завземат пазара, но ще дойде време да повярваш. Те направиха и скока в технологиите, който е необходим, за да станат електромобилите масови. Доказателство е китайския пазар.

    Коментиран от #13, #14

  • 13 Баща ти

    8 8 Отговор

    До коментар #12 от "Ти сериозно ли":

    Спри да дишаш лепило,барем не си дрогиран 24/7
  • 14 Еййййй

    12 6 Отговор

    До коментар #12 от "Ти сериозно ли":

    Е, айде дай да го купим тоз автомобил за 4000 долара от магазина. Аз лично ще си взема два. Щото и Тата Нано щеше да струва толкова, че дори и Дачията, която трябваше да е 5000 долара. Затова казвам, че по-вероятно ще отхлабят регулациите, защото такъв автомобил в момента няма как да го продадеш законно в ЕС и САЩ.

    А тая аналогия с телефоните и телевизорите можете да си я ползвате по срещите на кържока по електроника, защото изискванията към автомобилите и потребителската електроника са коренно различни. И далеч не е едно и също дали изведнъж телефона или колата ще ти "умре" в ръцете, защото в единия случай може и ти да умреш, а в другия ще има лек дискомфорт. Е, автомобилите никога няма да са толкова евтини, че да не се замислиш при покупката на нов.

    Като са толкова ербаб китайците с тяхното производство, защо не са изтласкали Боинг, Еърбъс или корабостроитерите от техните пазари? Там пък печалбите са още по-големи. Отговорът пак се крие във факта, че едно е да хванеш селяни да запояват на ръка в мръсен гараж, за да си възможно най-евтин, а съвсем друго е да трябва на направиш чиста стая и там да правиш нещото, което да е предвидимо и да може да работи винаги и при всякакви условия.

    Та така за техническата ми грамотност. Стига ли ти?

    Коментиран от #15, #16


  • 15 Не ми стига

    5 8 Отговор

    До коментар #14 от "Еййййй":

    Ще ми кажеш ли кой в момента изпреварва китайците по технологии за електромобили освен тесла и то не на всеки фронт?

    Кой произвежда повече и по-евтини батерии?

    Кой произвежда по-добри батерии?

    Кой произвежда по-безопасни батерии?

    Кой произвежда батерии които се зареждат по-бързо?

    А това са новите технологии в автомобилната промишленост.

    Технологиите за които ме питаш са технологии за ДВГ, а китайците не инвестират в стари технологии.

    Казах ти да видиш какво се случва на китайския пазар и да си направиш сметката какво ще се случи навсякъде. До по миналата година със субсидии, автомобилите които се зареждат в контакта едва успяваха да направят десетина процента пазарен дял, а последните месеци имат 35% пазарен дял по една единствена причина - вече са по-евтини от автомобилите с двг въпреки, че правителството им спря субсидиите.
  • 16 Да поговорим за цени

    6 3 Отговор

    До коментар #14 от "Еййййй":

    Онзи електромобил за 4000 долара не е най-евтиния електромобил, а е най-евтиния автомобил.

    Ако целия електромобил струва 4 000 долара, има всякакви системи за сигурност включително abs и airbag, има климатроник в базовата версия, колко ли струват само батериите и дали това е причината volkswagen да не може да произведе евтин електромобил, както твърдят в статията?

    Значи ще им струва 5000 евро за да покрият изискванията за евро 7, но само батерията на електромобила, който струва 4000 долара целия им е проблем за да предложат евтин електромобил?

    Проблемът въобще не е в цената, а в наличността, точно както не могат да произвеждат достатъчно автомобили с двг заради недостиг на чипове, които струват един-два долара.

    Производителите си ИЗБИРАТ да произвеждат по-скъпите модели с наличните чипове, точно както си избират да произведат скъпи електромобили с наличните батерии.

    Само че както производителите ИЗБИРАТ какво да произведат точно така и клиентите ИЗБИРАТ какво ще купят.

    Коментиран от #19

  • 17 Знайко

    3 4 Отговор

    До коментар #10 от "Ти като си технически грамотен":

    Офффф.....напъни се малко , колега! Човека иска да ти каже ,че ще направят разходите такива, че никой няма да си купува кола, а ще си наема само когато му трябва. Това го вкарват и в елетричките-батериите са собственост на компанията, ти само сменяш разредената с заредена и така се избягва чакането. Пример с моето Субару 2002 208 кс Евро 3 - данък, винетка, предглед ,застраховка-790 лв. Тоест 2 лева на ден ако не го караш!!! Ако бях ергенин, щях да го разкарам и да си купя кросов СУЗУКИ XL 750:)))

    Коментиран от #18

  • 18 Всякакви схеми има

    1 4 Отговор

    До коментар #17 от "Знайко":

    Така че човек няма да остане без автомобил както се опитвате да го изкарате.

    За някои като тебе ще е изгодно да си наемат автомобил за когато им трябва, но за хора като мен няма да е удобно, защото на мен автомобилът ми трябва на кратки разстояния по два-три километра, но по няколко пъти на ден за да си върша работа и нямам време да тръгна да търся свободни автомобили под наем.

    Тоест всичко вероятно ще е различно, но никой няма да остане без автомобил и транспорт заради евро 7, нито пък ще спрат да се продават нови автомобили.

    Също така ще има и евтини електромобили, когато хартисат батерии за тях. Напълно логично е в момента с наличните батерии да произвеждат само скъпите автомобили от които печелят повече.

    Но най-вече пропускате, че вместо 300 лв за гориво на месец за автомобила за 2000 лв, могат да се плащат 270 лв за лизинг/потребителски кредит на месец за нов електромобил при възможност да се зарежда на цени за битов ток. В някой държави при включване в зарядно, киловатите ти се трупат на домашната сметка, защото електрическите компании имат сметка да ти продават повече ток, независимо къде си се включил.


    .

    Коментиран от #20

  • 19 Турбо

    4 2 Отговор

    До коментар #16 от "Да поговорим за цени":

    Купувам за Коледа два електромобила на цена 4000 долара.Като стигне до България дали няма да струва двойно и тройно? Great Wall в Китай е евтин автомобил,в България сглобен в завода в Ловеч най евтиния модел тръгваше от 25000 лева,колкото струваше Пежо 206.
  • 20 Турбо

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "Всякакви схеми има":

    Съгласен съм,прав си.
  • 21 теню

    5 1 Отговор
    Евро ....гейовете ще унищожат--- както вървят нещата --- автомобилната си индустрия. Естевeтвено при електрическите коли Китайците са добре и след 5-10 години цивилизованите ще карат Китайски автомобили.
  • 22 Гого

    2 0 Отговор
    САЩ заръча на ЕС да се самоубие в славно жертвоприношение което ще избави временно САЩ от финансовите им проблеми и ЕС много старателно изпълнява заръката