На вторичния пазар има огромен брой автомобили с различни системи за задвижване на всички колела. Всички те имат различен дизайн и надеждност. Как се различават една от друга и кои системи е по-добре да игнорирате?
4WD (Four-wheel drive)
Най-простият тип задвижване на всички колела, познат ни най-вече от стари джипки на рама. Там през повечето време тягата отива към задната ос, а когато излизате извън пътя, можете да свържете предните колела. Освен това връзката на предния мост се извършва принудително, без свободно въртене на диференциала.
Следователно такава трансмисия ви позволява да се движите само в кал, където разликата между скоростта на въртене на колелата се компенсира от нестабилността на повърхността, върху която се движи колата. В противен случай трансмисията ще изпита големи натоварвания, което ще доведе до преждевременна повреда за нея.
Този дизайн се появи в зората на автомобилната индустрия, използва се активно в средата на миналия век, но се намира и на някои SUV модели дори сега. Дълготрайността му се дължи на неговата простота и надеждност.
Не е изненадващо, че някои американски пикапи и дори прочутият Jeep Wrangler имат твърдо свързан преден мост. Вярно е, че по асфалтови пътища със скорост над 50 км/ч такова задвижване на четирите колела трябва да бъде изключено. Тогава всъдеходът се превръща в обикновен автомобил със задно задвижване.