Last news in Fakti

10 Януари, 2023 14:39 5 450 42

Собственици на Tesla в Китай протестират заради ниски цени

  • tesla-
  • шанхай-
  • китай-
  • автомобили-
  • цени-
  • протест

Клиентите са недоволни от резкия спад в цените на новите автомобили

Собственици на Tesla в Китай протестират заради ниски цени - 1

Собственици на Tesla в Китай се събраха пред представителства и сервизни центрове на марката, за да изразят своето недоволство срещу резкия спад в цените на автомобилите. През изминалия уикенд над 200 скорошни купувачи на Model Y и Model 3 са протестирали пред сервизен център на марката в Шанхай.

Причината за това е второто огромно намаление на цените на чисто нови автомобили от споменатите модели в рамките на три месеца. В опит да се пребори с китайските брандове, Tesla свали цените си с между 13 и 24% спрямо цените на същите автомобили през септември месец.

В комбинация със спирането на субсидията за електромобили в края на 2022 година, мнозина са били принудени да поръчат автомобилите си преди този срок, за да могат да кандидатстват за нея. В същото време, на 6 януари Tesla свали цените си, което предизвика и огромния скандал.

Скорошните собственици на автомобилите искат от Tesla да върнат разликата в сумата, която те са платили за своите коли и тази на която те се продават в момента. Те заявяват, че това може да е нормална бизнес практика, но със сигурност не е морална и начинът по който трябва да се държи една компания като Tesla.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Петко

    28 7 Отговор
    Тия не са добре.

    Коментиран от #7

  • 2 хаха

    35 4 Отговор
    Измамените камилчета !
  • 3 Русофил

    62 6 Отговор
    Да си купиш автомобил преди намаление си е каръшко, но да протестираш за това си е нахалство.

    Коментиран от #5

  • 4 Опорка

    40 2 Отговор
    Кой се пр33бал, пре33бал се е. Това се отнася за всички роби на суетата и егото, купуващи зверски надценени играчки.
  • 5 Мдаа

    36 7 Отговор

    До коментар #3 от "Русофил":

    Не знам колко китайци си срещал, но нахалство и наглост са слаби думи за повечето от тях.

    Коментиран от #8, #13

  • 6 Гост

    8 4 Отговор
    Следващия път преди да си купят Теслъ хубаво да си помислят.
  • 7 Аве

    21 4 Отговор

    До коментар #1 от "Петко":

    Баш са, си добре не протестират, тези които не са купили, а тези които вече са се набутали да купят на високата цена! Прост пример бензиностанция казва днес е последния ден на които може да купите с 25 ст отстъпка, цената е 2.90 за литър! Хората, се редят чакат излиза им на "далавера" по 2,55, а на следвашия ден гледат бензиностанцията пуснала бензина на нова цена 2.30 за литър! Само, където при теслите става въпрос за хиляди разлика!

    Коментиран от #12

  • 8 Русофил

    5 9 Отговор

    До коментар #5 от "Мдаа":

    Имам голям опит с една рускиня вкъщи.
  • 9 Крадеца вика

    13 14 Отговор
    дръжте крадеца. Китайците са едни от най-големите измамници – не доставят пратки, лъжат в цените, измислят си какви ли не такси само да вземат повече пари ..

    Коментиран от #11

  • 10 Пилот на Ферари

    16 0 Отговор
    Който се е минал - минал . За е...но дупе , цяр няма .
  • 11 Пилот на Ферари

    21 4 Отговор

    До коментар #9 от "Крадеца вика":

    Ами съвсем нормално сие . Ние като направихме завод за Great Wall - Европейците не направиха ли всичко възможна за да не се изнасят за Европа ? Въпреки че сме част от ЕС.

    Сега китайците ще направят всички възможно да скапят европейското автомобилостроене.
    А и след като са некадърници едни чипове да си направят - кой им е виновен .
  • 12 4445

    2 4 Отговор

    До коментар #7 от "Аве":

    2.55 +0.25 =2.80

    Коментиран от #17, #18

  • 13 не се чуди

    9 3 Отговор

    До коментар #5 от "Мдаа":

    Бе същото важи и за англичани и кравари . Само Българите се свиват като бити п...си и гледат сами да се прекарат един друг .
  • 14 Панаир на суетата

    9 0 Отговор
    И с Айфоните , същата работа .
  • 15 Пилот на Ферари

    27 1 Отговор
    Каква ли е надценката на тия прахосмукачки , щом с лека ръка свалят 24% от цената и пак са на печалба ?

    Коментиран от #20

  • 16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    21 0 Отговор
    😀😀😀😀
    Все едно да си купиш в петък от Кауфланд вино за 30 лв и да протестираш в понеделник , щото са го пуснали на промоция за 15 лв ‼️‼️‼️
  • 17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 4 Отговор

    До коментар #12 от "4445":

    БЕЗниковия е доста зле с математиката
    ( и не само с нея) ,
    но като му разясних това веднъж,
    цял ден НЕ ме остави намира
    🤔😉🤔😉🤔😉
  • 18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 0 Отговор

    До коментар #12 от "4445":

    Иначе в случая примерът му е верен ❗
  • 19 Дървар

    9 5 Отговор
    Гризнали са Теслата. Толкоз им е акъла кат купуват електрички на баснословни цени. Сега за утеха на теслата дръжката
  • 20 Публична тайна е

    9 4 Отговор

    До коментар #15 от "Пилот на Ферари":

    И даже не е тайна, че тесла досега имаше една от най-големите брутни печалби в индустрията - 35%, но държеше и продължава да държи цените високи на някои пазари, за да балансира производствения капацитет към търсенето.

    През 2020 година за около година вдигнаха цените 10 на пъти подред и въпреки това поръчките се изпълняваха за до година напред. Тогава във всичките фабрики едва произведоха 500 000 броя, а към момента само фабриката в Китай има над 1,2 милиона производствен капацитет и вече насмогнаха с изпълнение на поръчките и не е необходимо да се чака, а дори им останаха автомобили в наличност които можеш да си купиш веднага.

    Нормално е да си оставят 10% брутен марш на печалбата като останалите, но да си вдигнат продажбите и на практика пак да печеля толкова но залагайки на обем, а не на надценка, като с един куршум удрят два заека - хем печелят повече, хем завземат пазарен дял.

    Останалите се изтарикатиха и при спадане на продажбите, вдигнаха надценките за да си запазят печалбите за сметка на загуба на пазарен дял.

    Коя мислиш, че е по-добрата стратегия в дългосрочен план?

    Коментиран от #23, #24

  • 21 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    11 6 Отговор
    А ние ще протестираме ли ❓❓❓
    Кой изнесе това :::

    КАКВО НИ СТРУВА ЧЛЕНСТВОТО В ЕС

    (според официално изнесена информация днес 06.01.2023 година от трибуната на Народното събрание на Република България)

    Според официална информация само през 2022 година Република българия е претърпяла загуби (не е грешка) в размер на 10 млрд. ( десет милиарда) лева от т.н. "свободен енергиен пазар." ❗❗❗

    Коментиран от #33

  • 22 Няма празно

    7 1 Отговор
    Сега протестират тези които са си купили декември месец автомобилите, че тесла била свалила цените с 20%, но ако ги беше вдигнала с 20% щяха да протестират другите, които тепърва ще си купуват, а първите да са доволни. Сега са доволни вторите.
  • 23 Пилот на Ферари

    15 2 Отговор

    До коментар #20 от "Публична тайна е":

    Мисля че тия са надули цените над 50% печалба . Иначе няма как Мъск за няколко години да стане най богатия човек . Силно надценени . Голяма реклама и промиване на мозъците че тоя кашон е премиум автомобил .

    Коментиран от #25

  • 24 Пилот на Ферари

    10 2 Отговор

    До коментар #20 от "Публична тайна е":

    И да добавя че 50% е печалбата още от завода . При дилърите цената се качва още .
    Явно себестойността на тая Тесла произведена в Китай не надвишава тая на Дачия произведена в Румъния .
    Всичко друго е спекулация .
  • 25 Бъркаш двата щата

    9 2 Отговор

    До коментар #23 от "Пилот на Ферари":

    Забогатяването на Илон Мъск нямаше нищо общо с печалбите на компанията от автомобили. Илон Мъск забогатя от покачването на цените на акциите, а сега стана първият човек в историята, който е обеднял с повече от 200 милиарда, като паднаха акциите.

    Коментиран от #26, #27

  • 26 И пак си в грешка

    5 9 Отговор

    До коментар #25 от "Бъркаш двата щата":

    Tesla е единствената компания която няма дилъри, а продава директно на клиентите си. Точно затова се получава парадокса, че построи най-големия си завод в щата Тексас, но официално в Тексас не са продали нито един автомобил, защото там е забранено да продаваш без дилър.

    Освен това Тесла няма и рекламен отдел и не плаща и долар за реклама, а останалите имат до хиляди долари разходи за реклама на всеки продаден автомобил.

    А за капак разчисти и всички посредници при доставчиците си, а голяма част дори от материалите добива сама. Говори се че към момента събира екип и за производство на литий в Тексас и все повече се доближава до крайната цел от едната страна на фабриката да влизат сурови материали, а от другата да излиза готов автомобил, който да бъде предаден директно на клиента.

    Е точно затова тесла може да си позволи както 35% печалба, така и да свали цените с 24% и да остане на печалба. Останалите и да искат, не могат да си го позволят.

    Коментиран от #29, #36

  • 27 Пилот на Ферари

    7 1 Отговор

    До коментар #25 от "Бъркаш двата щата":

    А акциите с какво са свързани ? С изкуственото надуване на цените и печалбите , а от там и на акциите ?

    Коментиран от #28

  • 28 И пак грешка

    3 5 Отговор

    До коментар #27 от "Пилот на Ферари":

    Тесла обяви най-големите продажби в историята си и най-големите печалби в историята си през последните тримесечия, но акциите въпреки това паднаха три пъти и в момента тесла струва само колкото volkswagen, toyota и стелантис взети заедно.


    За третото тримесечие tesla спечели повече от toyota, въпреки че toyota продаде 8 пъти повече автомобили. На практика tesla печели 8 пъти повече от продаден автомобил в сравнение с toyota.

    За последното тримесечие пак обявиха рекордни продажби, но както виждаш акциите продължиха да падат, защото нямат нищо общо с фабриката на тесла и нейните успехи или неуспехи, а със twitter.

    Коментиран от #30

  • 29 Пилот на Ферари

    4 1 Отговор

    До коментар #26 от "И пак си в грешка":

    Май ти си в грешка . Много марки ползват дилърската мрежа на други фирми . Също както MOTO-PFOHE е дистрибутор и предлага автомобили на Ford , Range Rover , Volvo .

    Коментиран от #31

  • 30 Пилот на Ферари

    8 1 Отговор

    До коментар #28 от "И пак грешка":

    Не бъркай акциите на Тесла с twitter . Не са една фирма нито с общи акции.

    Акциите на twitter паднаха още когато блокираха Тръмп януари 2021 . След това паднаха още преди покупката , когато Мъск обяви че се отегля от сделката . След това паднаха с още след покупката .

    Всичко това няма общо с акциите на Тесла .
  • 31 Ами давай де

    2 5 Отговор

    До коментар #29 от "Пилот на Ферари":

    Ще се радвам да науча нещо ново. Кой е дилърът на тесла?

    Коментиран от #32, #34

  • 32 Пилот на Ферари

    7 1 Отговор

    До коментар #31 от "Ами давай де":

    Ами в щатите например General Motors . Те обслужват автомобилите на Тесла . Дилърите на General Motors само през миналата година са обслужили и ремонтирали над 11 000 превозни средства в САЩ.

    Според тебе Еконт ли ги доставя тия Тесли ?

    Коментиран от #35

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Пилот на Ферари

    5 1 Отговор

    До коментар #31 от "Ами давай де":

    В Русия дилър на Тесла е Револта. Това че продават автомобили под собствена дилърска мрежа не значи че нямат дилъри . Все едно да кажем че Мерцедес и БМВ нямат дилърска мрежа .
  • 35 Правиш ли разликата

    5 3 Отговор

    До коментар #32 от "Пилот на Ферари":

    Между дилър и сервизно обслужване? Павлик в България, който има право да обслужва гаранционни тесли, дилър ли е на Тесла, като е обслужил десетки тесли?

    Можеш ли да си купиш тесла от general motors?

    Tesla просто упълномощава сервизи да обслужват гаранционните тесли, но тези сервизи не са им дилъри.
  • 36 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #26 от "И пак си в грешка":

    Къде казваш ще ще го берат лития??Тесла ползва готови батерии,пак лъжеш,спри се вече.

    Коментиран от #37

  • 37 лиценз за печатане на пари

    1 2 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Tesla започва да наема персонал за своя „лиценз за печатане на пари“, известна още като литиева рафинерия



    Фред Ламбърт
    9 януари 2023 г. - 2:52 ч. PT


    Tesla започва да наема персонал за новата си литиева рафинерия, която Илон Мъск нарича „лиценз за печатане на пари“ в Корпус Кристи, Тексас.


    През септември 2022 г. научихме, че Tesla има план за изграждане на съоръжение за рафиниране на литий на брега на Персийския залив в Тексас .

    По онова време знаехме много малко за проекта, освен че Tesla планираше да се движи бързо с надеждата да започне да строи през Q4 2022.

    Няколко месеца по-късно Tesla официално представи предложението за проект в Робстаун, Тексас, на 25 минути извън Корпус Кристи, с цел „разработване на съоръжение за рафиниране на литиев хидроксид с батерия, първото по рода си в Северна Америка, като както и съоръжения за поддържане на други видове обработка, рафиниране и производство на материали за батерии и спомагателни производствени операции в подкрепа на устойчивата продуктова линия на Tesla.”

    Главният изпълнителен директор Илон Мъск по-рано нарече рафинирането на литий „лиценз за печатане на пари“ поради високите маржове в индустрията и насърчи повече инвестиции в сектора, особено в Северна Америка, тъй като индустрията е доминирана от Китай.

    Коментиран от #38

  • 38 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "лиценз за печатане на пари":

    Да,да разбрахме.Тексас се е преместил на Персийския залив и пак празни обещания,които няма да изпълнят.

    Коментиран от #39

  • 39 Какви обещания?

    0 3 Отговор

    До коментар #38 от "Гост":

    Всичко това го правят по радара, а единствените признаци за това са обявите за набиране на работници. А за персийския залив си прав. Прочетох статията на английски и пльоснах автоматичен превод от google преводач, защото ако ти тата беше на английски щяха да го изтрият. Ама при положение че си позволяват статии да пишат така, очевидно на мен ми е простено да не проверя какво е сътворил този път google преводач. Ето ти и оригинала:


    In September 2022, we learned that Tesla has a plan to build a lithium refining facility on the Gulf Coast of Texas.

    А ако четеш между редовете, Тесла не оставя нищо на случайността и или желанието на другите да се включат. Даде възможност на всеки желаещ да направи завод за рафиниране на литий, което е основният ограничаващ фактор който създава недостиг на пречистен литий за батерии и с недостига се вдигат и цените, но след като никой не пожелах те сла сама ще изгради такава фабрика. Останалите производители да му мислят.
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 МАРКСИСТ

    1 0 Отговор
    Според десните-буржоазните икономисти, дефлацията е хубаво нещо. Инфлацията била лошо, купуваш сирене на 6 лева и го продаваш на 10 лева, но преди да го продадеш то вече е 8 лева в складът не 6, и за да не се прецакаш увеличаваш на дребно 12,5 лева. Така се оправдаваха с цените на цигарите и другото, магазинерите през 1996г. ДЕФЛАЦИЯ? Купуваш сирене за 6 лева и го продаваш за 10 лева, но преди да го продадеш всичкото, то вече е на 4 лева на едро, и който го купи на 4 лева го продава за 7 лева с ддс, но закупено за 6 лева само ддс е 1,2 лева и го прави 7,2 лева, печалба нула. Голямата депресия 1929-1933 е заради дефлация, когато става масова безработица, поскъпване на парите - банките фалират, парите са златни.
  • 42 МАРКСИСТ

    1 0 Отговор
    При Виденов 1996г. можеха да махнат двете нули от левът, да принудят банките да работят само с левове, и левовете да са дефицитни - новите, само по 100 лева на човек отпечатани само 800 милиона лева нови равни на 1,2 долара за лев. А тогава БВП е 10 милиарда долара. Държавата можеше да напечати спокойно 2 милиарда долара в облигации обменяни-купувани за новите левове или за долари. Който не вярва на левът, ще си купи доларовите облигации и след 10 години ще получи доларите си.