Собственици на Tesla в Китай се събраха пред представителства и сервизни центрове на марката, за да изразят своето недоволство срещу резкия спад в цените на автомобилите. През изминалия уикенд над 200 скорошни купувачи на Model Y и Model 3 са протестирали пред сервизен център на марката в Шанхай.
Причината за това е второто огромно намаление на цените на чисто нови автомобили от споменатите модели в рамките на три месеца. В опит да се пребори с китайските брандове, Tesla свали цените си с между 13 и 24% спрямо цените на същите автомобили през септември месец.
В комбинация със спирането на субсидията за електромобили в края на 2022 година, мнозина са били принудени да поръчат автомобилите си преди този срок, за да могат да кандидатстват за нея. В същото време, на 6 януари Tesla свали цените си, което предизвика и огромния скандал.
Скорошните собственици на автомобилите искат от Tesla да върнат разликата в сумата, която те са платили за своите коли и тази на която те се продават в момента. Те заявяват, че това може да е нормална бизнес практика, но със сигурност не е морална и начинът по който трябва да се държи една компания като Tesla.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Петко
Коментиран от #7
14:44 10.01.2023
2 хаха
14:46 10.01.2023
3 Русофил
Коментиран от #5
14:46 10.01.2023
4 Опорка
14:48 10.01.2023
5 Мдаа
До коментар #3 от "Русофил":
Не знам колко китайци си срещал, но нахалство и наглост са слаби думи за повечето от тях.Коментиран от #8, #13
14:49 10.01.2023
6 Гост
14:50 10.01.2023
7 Аве
До коментар #1 от "Петко":
Баш са, си добре не протестират, тези които не са купили, а тези които вече са се набутали да купят на високата цена! Прост пример бензиностанция казва днес е последния ден на които може да купите с 25 ст отстъпка, цената е 2.90 за литър! Хората, се редят чакат излиза им на "далавера" по 2,55, а на следвашия ден гледат бензиностанцията пуснала бензина на нова цена 2.30 за литър! Само, където при теслите става въпрос за хиляди разлика!Коментиран от #12
14:53 10.01.2023
8 Русофил
До коментар #5 от "Мдаа":
Имам голям опит с една рускиня вкъщи.14:55 10.01.2023
9 Крадеца вика
Коментиран от #11
14:55 10.01.2023
10 Пилот на Ферари
15:02 10.01.2023
11 Пилот на Ферари
До коментар #9 от "Крадеца вика":
Ами съвсем нормално сие . Ние като направихме завод за Great Wall - Европейците не направиха ли всичко възможна за да не се изнасят за Европа ? Въпреки че сме част от ЕС.Сега китайците ще направят всички възможно да скапят европейското автомобилостроене.
А и след като са некадърници едни чипове да си направят - кой им е виновен .
15:05 10.01.2023
12 4445
До коментар #7 от "Аве":
2.55 +0.25 =2.80Коментиран от #17, #18
15:07 10.01.2023
13 не се чуди
До коментар #5 от "Мдаа":
Бе същото важи и за англичани и кравари . Само Българите се свиват като бити п...си и гледат сами да се прекарат един друг .15:08 10.01.2023
14 Панаир на суетата
15:09 10.01.2023
15 Пилот на Ферари
Коментиран от #20
15:10 10.01.2023
16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Все едно да си купиш в петък от Кауфланд вино за 30 лв и да протестираш в понеделник , щото са го пуснали на промоция за 15 лв ‼️‼️‼️
15:10 10.01.2023
17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #12 от "4445":
БЕЗниковия е доста зле с математиката( и не само с нея) ,
но като му разясних това веднъж,
цял ден НЕ ме остави намира
🤔😉🤔😉🤔😉
15:14 10.01.2023
18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #12 от "4445":
Иначе в случая примерът му е верен ❗15:16 10.01.2023
19 Дървар
15:18 10.01.2023
20 Публична тайна е
До коментар #15 от "Пилот на Ферари":
И даже не е тайна, че тесла досега имаше една от най-големите брутни печалби в индустрията - 35%, но държеше и продължава да държи цените високи на някои пазари, за да балансира производствения капацитет към търсенето.През 2020 година за около година вдигнаха цените 10 на пъти подред и въпреки това поръчките се изпълняваха за до година напред. Тогава във всичките фабрики едва произведоха 500 000 броя, а към момента само фабриката в Китай има над 1,2 милиона производствен капацитет и вече насмогнаха с изпълнение на поръчките и не е необходимо да се чака, а дори им останаха автомобили в наличност които можеш да си купиш веднага.
Нормално е да си оставят 10% брутен марш на печалбата като останалите, но да си вдигнат продажбите и на практика пак да печеля толкова но залагайки на обем, а не на надценка, като с един куршум удрят два заека - хем печелят повече, хем завземат пазарен дял.
Останалите се изтарикатиха и при спадане на продажбите, вдигнаха надценките за да си запазят печалбите за сметка на загуба на пазарен дял.
Коя мислиш, че е по-добрата стратегия в дългосрочен план?
Коментиран от #23, #24
15:32 10.01.2023
21 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Кой изнесе това :::
КАКВО НИ СТРУВА ЧЛЕНСТВОТО В ЕС
(според официално изнесена информация днес 06.01.2023 година от трибуната на Народното събрание на Република България)
Според официална информация само през 2022 година Република българия е претърпяла загуби (не е грешка) в размер на 10 млрд. ( десет милиарда) лева от т.н. "свободен енергиен пазар." ❗❗❗
Коментиран от #33
15:33 10.01.2023
22 Няма празно
15:36 10.01.2023
23 Пилот на Ферари
До коментар #20 от "Публична тайна е":
Мисля че тия са надули цените над 50% печалба . Иначе няма как Мъск за няколко години да стане най богатия човек . Силно надценени . Голяма реклама и промиване на мозъците че тоя кашон е премиум автомобил .Коментиран от #25
16:42 10.01.2023
24 Пилот на Ферари
До коментар #20 от "Публична тайна е":
И да добавя че 50% е печалбата още от завода . При дилърите цената се качва още .Явно себестойността на тая Тесла произведена в Китай не надвишава тая на Дачия произведена в Румъния .
Всичко друго е спекулация .
16:46 10.01.2023
25 Бъркаш двата щата
До коментар #23 от "Пилот на Ферари":
Забогатяването на Илон Мъск нямаше нищо общо с печалбите на компанията от автомобили. Илон Мъск забогатя от покачването на цените на акциите, а сега стана първият човек в историята, който е обеднял с повече от 200 милиарда, като паднаха акциите.Коментиран от #26, #27
16:57 10.01.2023
26 И пак си в грешка
До коментар #25 от "Бъркаш двата щата":
Tesla е единствената компания която няма дилъри, а продава директно на клиентите си. Точно затова се получава парадокса, че построи най-големия си завод в щата Тексас, но официално в Тексас не са продали нито един автомобил, защото там е забранено да продаваш без дилър.Освен това Тесла няма и рекламен отдел и не плаща и долар за реклама, а останалите имат до хиляди долари разходи за реклама на всеки продаден автомобил.
А за капак разчисти и всички посредници при доставчиците си, а голяма част дори от материалите добива сама. Говори се че към момента събира екип и за производство на литий в Тексас и все повече се доближава до крайната цел от едната страна на фабриката да влизат сурови материали, а от другата да излиза готов автомобил, който да бъде предаден директно на клиента.
Е точно затова тесла може да си позволи както 35% печалба, така и да свали цените с 24% и да остане на печалба. Останалите и да искат, не могат да си го позволят.
Коментиран от #29, #36
17:04 10.01.2023
27 Пилот на Ферари
До коментар #25 от "Бъркаш двата щата":
А акциите с какво са свързани ? С изкуственото надуване на цените и печалбите , а от там и на акциите ?Коментиран от #28
17:04 10.01.2023
28 И пак грешка
До коментар #27 от "Пилот на Ферари":
Тесла обяви най-големите продажби в историята си и най-големите печалби в историята си през последните тримесечия, но акциите въпреки това паднаха три пъти и в момента тесла струва само колкото volkswagen, toyota и стелантис взети заедно.За третото тримесечие tesla спечели повече от toyota, въпреки че toyota продаде 8 пъти повече автомобили. На практика tesla печели 8 пъти повече от продаден автомобил в сравнение с toyota.
За последното тримесечие пак обявиха рекордни продажби, но както виждаш акциите продължиха да падат, защото нямат нищо общо с фабриката на тесла и нейните успехи или неуспехи, а със twitter.
Коментиран от #30
17:12 10.01.2023
29 Пилот на Ферари
До коментар #26 от "И пак си в грешка":
Май ти си в грешка . Много марки ползват дилърската мрежа на други фирми . Също както MOTO-PFOHE е дистрибутор и предлага автомобили на Ford , Range Rover , Volvo .Коментиран от #31
17:15 10.01.2023
30 Пилот на Ферари
До коментар #28 от "И пак грешка":
Не бъркай акциите на Тесла с twitter . Не са една фирма нито с общи акции.Акциите на twitter паднаха още когато блокираха Тръмп януари 2021 . След това паднаха още преди покупката , когато Мъск обяви че се отегля от сделката . След това паднаха с още след покупката .
Всичко това няма общо с акциите на Тесла .
17:22 10.01.2023
31 Ами давай де
До коментар #29 от "Пилот на Ферари":
Ще се радвам да науча нещо ново. Кой е дилърът на тесла?Коментиран от #32, #34
17:30 10.01.2023
32 Пилот на Ферари
До коментар #31 от "Ами давай де":
Ами в щатите например General Motors . Те обслужват автомобилите на Тесла . Дилърите на General Motors само през миналата година са обслужили и ремонтирали над 11 000 превозни средства в САЩ.Според тебе Еконт ли ги доставя тия Тесли ?
Коментиран от #35
17:39 10.01.2023
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Пилот на Ферари
До коментар #31 от "Ами давай де":
В Русия дилър на Тесла е Револта. Това че продават автомобили под собствена дилърска мрежа не значи че нямат дилъри . Все едно да кажем че Мерцедес и БМВ нямат дилърска мрежа .17:44 10.01.2023
35 Правиш ли разликата
До коментар #32 от "Пилот на Ферари":
Между дилър и сервизно обслужване? Павлик в България, който има право да обслужва гаранционни тесли, дилър ли е на Тесла, като е обслужил десетки тесли?Можеш ли да си купиш тесла от general motors?
Tesla просто упълномощава сервизи да обслужват гаранционните тесли, но тези сервизи не са им дилъри.
18:54 10.01.2023
36 Гост
До коментар #26 от "И пак си в грешка":
Къде казваш ще ще го берат лития??Тесла ползва готови батерии,пак лъжеш,спри се вече.Коментиран от #37
22:26 10.01.2023
37 лиценз за печатане на пари
До коментар #36 от "Гост":
Tesla започва да наема персонал за своя „лиценз за печатане на пари“, известна още като литиева рафинерияФред Ламбърт
9 януари 2023 г. - 2:52 ч. PT
Tesla започва да наема персонал за новата си литиева рафинерия, която Илон Мъск нарича „лиценз за печатане на пари“ в Корпус Кристи, Тексас.
През септември 2022 г. научихме, че Tesla има план за изграждане на съоръжение за рафиниране на литий на брега на Персийския залив в Тексас .
По онова време знаехме много малко за проекта, освен че Tesla планираше да се движи бързо с надеждата да започне да строи през Q4 2022.
Няколко месеца по-късно Tesla официално представи предложението за проект в Робстаун, Тексас, на 25 минути извън Корпус Кристи, с цел „разработване на съоръжение за рафиниране на литиев хидроксид с батерия, първото по рода си в Северна Америка, като както и съоръжения за поддържане на други видове обработка, рафиниране и производство на материали за батерии и спомагателни производствени операции в подкрепа на устойчивата продуктова линия на Tesla.”
Главният изпълнителен директор Илон Мъск по-рано нарече рафинирането на литий „лиценз за печатане на пари“ поради високите маржове в индустрията и насърчи повече инвестиции в сектора, особено в Северна Америка, тъй като индустрията е доминирана от Китай.
Коментиран от #38
23:51 10.01.2023
38 Гост
До коментар #37 от "лиценз за печатане на пари":
Да,да разбрахме.Тексас се е преместил на Персийския залив и пак празни обещания,които няма да изпълнят.Коментиран от #39
08:13 11.01.2023
39 Какви обещания?
До коментар #38 от "Гост":
Всичко това го правят по радара, а единствените признаци за това са обявите за набиране на работници. А за персийския залив си прав. Прочетох статията на английски и пльоснах автоматичен превод от google преводач, защото ако ти тата беше на английски щяха да го изтрият. Ама при положение че си позволяват статии да пишат така, очевидно на мен ми е простено да не проверя какво е сътворил този път google преводач. Ето ти и оригинала:In September 2022, we learned that Tesla has a plan to build a lithium refining facility on the Gulf Coast of Texas.
А ако четеш между редовете, Тесла не оставя нищо на случайността и или желанието на другите да се включат. Даде възможност на всеки желаещ да направи завод за рафиниране на литий, което е основният ограничаващ фактор който създава недостиг на пречистен литий за батерии и с недостига се вдигат и цените, но след като никой не пожелах те сла сама ще изгради такава фабрика. Останалите производители да му мислят.
09:16 11.01.2023
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 МАРКСИСТ
09:02 12.01.2023
42 МАРКСИСТ
09:18 12.01.2023