Новата S-Klasse W222 е по-дълга с 20 мм в сравнение със своя предшественик, а широчината е нараснала с 12 мм. Въпреки уголемените габарити обаче масата на автомобила е по-ниска с 95 килограма. В W222 немците интегрират всички свои иновационни системи, голяма част от които са свързани с икономичността на топ-лимузината. В това отношение най-любопитна е модификацията Mercedes-Benz S500 Plug-In, която дава среден разход от 3 литра на 100 километра пробег.
Под капака на огромния седан е интегриран V-образен шестцилиндров двигател, който е снабден с турбокомпресор и разполага с мощност от 328 конски сили. Максималният въртящ момент на този агрегат е 480 Нм. Работи съвместно с електрически двигател, който добавя още 107 коня към и без това немалката мощ. Тандемът от гореспоменатите агрегати ускорява S500 Plug-In до 100 км/ч за 5.5 секунди, а максималната скорост е ограничена електронно на стандартните 250 км/ч.
Въпреки тези впечатляващи динамични характеристики средният разход на автомобила е 3 литра на 100 километра. Само на ток най-икономичната S-Klasse може да измине разстояние от 30 километра. Йон-литиевите батерии могат да се зареждат както от външен източник, така и от двигателя с вътрешно горене. Система за рекуперация на спирачната енергия също вкарва заряд в акумулаторите. Хибридната установка има четири режима на работа, които могат да се превключват от водача на автомобила.
При т.нар. съвместен режим Hybrid работят и двата двигателя. Вторият е наречен E-Mode и при него автомобилът се движи само на електротяга. Третият режим се нарича E-Save. В този случай електрическият двигател не работи. Автомобилът се задвижва само от бензиновия, а електрическата енергия са запазва. Последният режим е Charge. В този случай V-образният шестак, освен че задвижва колата, се грижи и за зареждане на батериите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
12:41 22.08.2013
2 Dimitar Dinchev
В хибридите има смисъл като се карат в града - регенерират спирачната енергия да кажем и доближават градския разход до извънградския. Но със 140км/ч по магистралата се чудя колко "шокираща" е разликата спрямо старото S-Klasse...
12:48 22.08.2013
3 Симеон Тасев
12:58 22.08.2013
4 Симеон Тасев
12:59 22.08.2013
5 алкап
Бензина е ефективен след 2-3 хил оборота а ел мотора от 0 оборота има 80% КПД.
------------------------------------------------
волво в60 хибрид харчи 1.9 на 100 и си остава май най добрия хибрид
13:34 22.08.2013
6 '''''VIP VAG'''''
14:43 22.08.2013
7 ivaylo mihaylov
15:16 22.08.2013
8 Симеон Тасев
Коментиран от #10, #12
16:27 22.08.2013
9 Виктор Христов
Коментиран от #11, #15
16:37 22.08.2013
10 iiiiiii!!!!!!!!
До коментар #8 от "Симеон Тасев":
Нали беше БМВ до скоро...17:24 22.08.2013
11 Христо Шуманов
До коментар #9 от "Виктор Христов":
Еми купи си Тойота бе... не искам да говоря за японските автомобили, защото много ги харесвам, но за Мерцедес S клас или добро или нищо... сравни го с оня кютук А8 , точно под статията за S класата се пада... като знам как возят Мерцедесите, като си представя, че тук още повече са пипнали возията с някаква система боди контрол или нещо от сорта.. като видя дисплея който е по-голям от плазмата ми... като знам как се извиват гумите на всички Мергели, като си спомня колко яко беше да си гледаш мерника докато караш.. а най-голяма радост за окото е как са вплели миналото и бъдещето в интериора, няма такъв лукс. Не искам нищо други освен един ден да си купя S.Коментиран от #20
17:35 22.08.2013
12 Иво Йотов
До коментар #8 от "Симеон Тасев":
И дано си разбрал,че БМВ е пълна скръб,приятел :)Коментиран от #19
17:59 22.08.2013
13 Симеон Тасев
Коментиран от #18, #29
18:05 22.08.2013
14 Атанас Димитров
18:46 22.08.2013
15 EMSKI
До коментар #9 от "Виктор Христов":
И Toyota е кола,но MERCEDES,особено S-klasse......е много повече кола!!!!!19:22 22.08.2013
16 Христо Ковачев
Коментиран от #17
21:48 22.08.2013
17 ВИП АМГ
До коментар #16 от "Христо Ковачев":
cherven znam che tajish za vogata21:54 22.08.2013
18 ВИП АМГ
До коментар #13 от "Симеон Тасев":
21:54 22.08.2013
19 ВИП АМГ
До коментар #12 от "Иво Йотов":
pich bmw i mercedes sa markite vsichko drugo e talash.21:55 22.08.2013
20 Георги Йорданов
До коментар #11 от "Христо Шуманов":
Bravo mnogo mi hareshva vasheto mnenie edin chovek da ima tuk koito e opoznal duhat na Mercedes benz:))21:58 22.08.2013
21 Христо Ковачев
Коментиран от #22
22:57 22.08.2013
22 Христо Шуманов
До коментар #21 от "Христо Ковачев":
Господине, вие сте един истински представител на марката БМВ - около 18 годишен, който си мисли, че като си купи 316 на газ, ще впечатлява някой по улиците... съветвам Ви да пораснете малко умствено и ще Ви чакаме отново тук да коментирате.p.s. всички са такива, в началото не вярвах, но в България феновете на бмв са пубери... ако живеех някъде другаде може би щях да карам бмв, но в България, няма шанс да се приравнявам с тия индивиди.
Коментиран от #41
23:17 22.08.2013
23 Нема Бира
00:18 23.08.2013
24 Христо Ковачев
Коментиран от #27, #28, #36
00:31 23.08.2013
25 Христо Ковачев
00:37 23.08.2013
26 Христо Ковачев
00:47 23.08.2013
27 димитър пенчев
До коментар #24 от "Христо Ковачев":
да сравнявах ги и избрах е320 цди 7-г троник пред е60 530д и знаеш ли защо ? защото разликата е огромна в полза на бенца00:52 23.08.2013
28 Йордан Славов
До коментар #24 от "Христо Ковачев":
Защо първо не се научиш да пишеш правилно, комплексарченце???Коментиран от #31
00:53 23.08.2013
29 Heinrich
До коментар #13 от "Симеон Тасев":
Тасев,последно коя е марката, БМВ или Мерцедес,питам защото преди беше фен на БМВ, а сега на Бенц,утре може и да станеш фен на Нисан.02:59 23.08.2013
30 Борис Георгиев
Въпреки че харесвам S класата , ако имах избор бих избрал Ауди А8.
S класата е луксозен автомобил но такива има доста .Въпроса е да се покаже нещо ново и интересно - именно там е успеха на А8.Тук не говорим просто за лукс , а за модерен лукс.
06:40 23.08.2013
31 Христо Шуманов
До коментар #28 от "Йордан Славов":
Другарю Славов, напишете ми грешките за да си взема поука.Коментиран от #32
06:41 23.08.2013
32 Йордан Славов
До коментар #31 от "Христо Шуманов":
Мисля, че ясно се вижда до кого е адресирано мнението ми. Явно е недоглеждане от твоя страна.11:04 23.08.2013
33 Hristo Hristov
Коментиран от #34
12:07 23.08.2013
34 Ts@r
До коментар #33 от "Hristo Hristov":
Да всяка кола се обезценява още в момента, в който бъде въведено име в графата "Име на собственика", но ако си направиш труд да провериш и се абстрахираш от малкото гласче на необоснованите си предразсъдъци ще разбереш, че продуктите слезли от конвейра с марката "Mercedes-Benz" са едни от най-бавно обезценяващите се в момента.13:26 23.08.2013
35 Пирамид Хлътков
20:13 23.08.2013
36 PIRANHA
До коментар #24 от "Христо Ковачев":
ти ако си карал Мерцедес през живота си дори 1 път аз съм сигурен, че щеше да разбереш къде е истината, а ти карал е36-цата цял живот БМВ била марката! Мерцедес вкарва най-много иновации в автомобилостроенето пичаго, при това дори няма смисъл да ги изброявам, ще отбележа само 3 от тях: "Първата кола с ABS, Първата кола с въздушни възглавници и Първата кола която най-много се грижи за околната среда визират Mercedes S500! Бмв каква иновация има при автомобилостроенето ? Да каже, че турбото е консуматив или ауди като казват че разпределителния вал е консуматив, да след малко ще кажат че и двигателя е консуматив....Коментиран от #37
09:02 24.08.2013
37 Симеон Тасев
До коментар #36 от "PIRANHA":
съгласен съм мерца си е марката но недей така бмв имат също много иноваций неси прав ако си чувал през 2 рата световна са правели мотори и самолетни двигатели и не само преди години показа уникална концепция такаче и двете марки са си класа и мощ и винаги са били отгоре над всички други пък нека тука в форума сиги плюят колкото искат те са се доказали имам бмв е34 и мерцедес 124 и двете мога да кажа че са много добри коли за годините през който са пройзвеждани но както и да е надали има коли който са правени през тея години с такова качество на сглобкатаКоментиран от #38
20:57 24.08.2013
38 Йордан Славов
До коментар #37 от "Симеон Тасев":
Пич, имаш страшна логика - БМВ били иновативни, защото Втората световна война правели мотори и двигатели за витлови самолетиИ аз харесвам БМВ, но преди да пишеш смехории, да беше прочел, че Мерцедес разработваха реактивен изтребител "Мако"!
А за словореда и правописа ти пък, направо нямам думи. Всички с дъртите 3-ки на БМВ ли сте толкова неграмотни???
23:03 24.08.2013
39 Симеон Тасев
11:29 25.08.2013
40 Симеон Тасев
11:30 25.08.2013
41 galaxy
До коментар #22 от "Христо Шуманов":
Много грешни заключения правиш за феновете на БМВ. Не са пубери. Шофьорска книжка се дава след навършване на 18 години. БМВ е марка харесвана и от млади и от средна възраст хора. Разбира се по-младите хора имат по-малко пари и си купуват по-стари БМВ-та, но аз, както и мои приятели бизнесмени имаме възможността да си купим нови. И младежи и хора на средна възраст харесваме спортния дух на марката и германското качество. Разбира се харесвам и други немски марки, като Порше, Мерцедес.12:02 28.08.2013