17 Октомври, 2023 09:56 3 292 29

Европа има спешна нужда от автобусни шофьори

  • автобуси-
  • шофьори-
  • европа

Повече от 1,2 милиона шофьори на автобуси ще се пенсионират през следващите пет до десет години, докато броят на новите шофьори е много по-малък

Европа има спешна нужда от автобусни шофьори - 1

Международната асоциация за автомобилен транспорт (IRU) изрази загриженост относно недостига на персонал: проучване показа, че недостигът на шофьори на автобуси в Европа се е увеличил с 54% в сравнение с миналата година.

Прогнозата до 2028 г. в този сегмент на транспорта е доста мрачна. Очаква се недостигът на шофьори да се удвои до 275 000 свободни работни места за пет години.

В момента в Европа има 105 000 незаети позиции за шофьори на автобуси, което е 10% от общия брой на хората, работещи в сегмента на пътническия транспорт. Персоналът застарява. От общия брой водачи само 3% са под 25 години и едва 16% са жени.

Докладът на IRU говори за недостига на шофьори за 2023 г. Днес повече от 80% от операторите на пазара на пътнически превози са изправени пред сериозни или много сериозни трудности при запълването на свободните позиции. Проблемът е особено остър по регионалните, междуградските и туристическите маршрути.

Очаква се недостигът на шофьори на автобуси в Европа да се удвои до 2028 г. Повече от 1,2 милиона шофьори на автобуси ще се пенсионират през следващите пет до десет години, докато броят на новите шофьори е много по-малък.

Без мерки за привличане и задържане на шофьори до 2028 г. в Европа може да има повече от 275 000 незаети работни места за шофьори на автобуси. Само 16% от шофьорите на автобуси са жени, което е под средното ниво както за транспортната индустрия (22%), така и за работещото население (46%).


Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 хахахахахахаха

    29 0 Отговор
    аа тя мерлел нали ви докара физици химици професори и прочие та сега закъсахте за простолюдието …
  • 3 Реално

    6 19 Отговор
    Няма нужда хора да извършват тази монотонна дейност. Както и маса други оскотяващи съзнанието дейности следва да се автоматизират.

    Коментиран от #7, #13, #16

  • 4 измекяр соросоиден

    17 1 Отговор
    Всички искат да са ИТ специалисти !
  • 5 БСП за България и Радев

    3 11 Отговор
    Нацистите от колективния нациски Запад предлагат на шофьорите от градския транспорт по около 3000 лева месечно и пак нямат желаещи. А тук шофьорите взимат около 1000-1500 лева, но не си чупят краката към припадналия Запад. Защо ли??? Много просто. Българите сме с достойнство, не се продаваме на нацисти

    Коментиран от #8, #9

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    23 1 Отговор

    До коментар #3 от "Реално":

    "монотонна дейност" 🤔🤔🤔
    Реално, май не си се качвал зад волана на автобус 😉😉😉

    Коментиран от #10, #11

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Българин

    16 1 Отговор

    До коментар #5 от "БСП за България и Радев":

    Просто тука са твърде неграмотни за да емигрират.. и 1500 евро на запад са равни на 1500лв тука
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 по-реално

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Реално":

    няма нужда да се опитваш да мислиш нищо не се получава просто не е теоето нещо ..!
  • 14 Какви автобуси

    7 6 Отговор
    Всеки да си има колело и тротинетка малък автомобил
  • 15 Не ми пука за Европа,

    13 0 Отговор
    но и в България положението е трагично!80% от автобусните шофьори у нас са пенсионери,защто заплатите от най мизерните в страната ,а работата е отговорна и в повечето случаи на смени!Изключение прави София,но както знаем София не е България!Ако не се актуализират заплатите,сектора умира!

    Коментиран от #27

  • 16 Реално,

    5 0 Отговор

    До коментар #3 от "Реално":

    над устата ти е празно!
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 0 Отговор

    До коментар #11 от "дрфтгъхуй":

    Технологично няма бабички и джипки да се пречкат пред самолетите❗Даже вече има доста БЕЗпилотни такива❗
    Ама все още си требе пилот за граждански полети❗
    Не става само с мерак ❗
  • 19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 1 Отговор

    До коментар #10 от "Програмист":

    ПОГРОМИСТЧЕ, такива като тебе само технологични бели правят ❗
    А за мен не се кахъри ❗

    Коментиран от #21, #22

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Програмист

    1 6 Отговор

    До коментар #19 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Такава бела в готвя, че скед мене 5 милиона га нювци ще останете безработни 😏😜😁😁😏😎

    Коментиран от #25

  • 23 777

    6 1 Отговор
    Плограмистче, ти самият си технологична грешка.

    Коментиран от #24

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Програмист

    3 1 Отговор

    До коментар #22 от "Програмист":

    стоящ и пишещ във факти.бг... хахахахаа
  • 26 Карлуково

    2 0 Отговор
    Шофьорите в гт на Европа са предимно мазни азиатци. Нз кво се кефи програмиста, при положение, че "най"добпите" IT са от същата порода - работим за без пари, а пък, като си обучат достатъчно АИто, всички са чао!!!
  • 27 Включително

    6 0 Отговор

    До коментар #15 от "Не ми пука за Европа,":

    И в София няма шофьори. Разлепили са даже на всеки автобус листовки, че набират водачи.......1400 чисто, тоест и в София са много ниски предвид огромния стрес от трафика в София
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Дедо

    0 0 Отговор
    Европа сама си го направи!
    Първо е ниското заплащане за голямото натоварване,всичкия стрес и отговорност, второ -всички ограничения и изисквания към кандидатите за подобна работа . Трето -реши,че ще запълни липсващите празнини с кадри от трети страни, които се оказаха по-мързеливи и некадърни от техните.
    Аз лично работих като автобусен шофьор 23г.Не бих се върнал в пак в този момент за нищо на света.!