29 Октомври, 2023 13:15 13 224 21

Сериозен дефект в новите Nissan-и

  • nissan-
  • ariya-
  • дефект-
  • сервизна акция

Японците изтеглят близо 10 000 електромобила Ariya заради пробмем със софтуера

Сериозен дефект в новите Nissan-и - 1

Nissan изтегля доста голям брой електрически автомобили от новия си модел Ariya от 2023 година, като причината е дефектен инверторен софтуер, който може да причини неочаквано изключване на автомобила в движение. Информацията е на electrek.co.

Изтеглянето, засяга 9 813 превозни средства Ariya. Въз основа на производствените записи на Nissan, проблемът е възникнал при определени електромобили, произведени между 17 юни 2022 г. и 19 май 2023 г.

Nissan казва, че за засегнатите превозни средства има вероятност от късо съединения в електромотора. Поради късото съединение, инверторът открива свръхток и намалява въртящия момент на двигателя и го вкарва в "авариен режим".

Сериозен дефект в новите Nissan-и

По.големият проблем е, че превозното средство може да се изключи неочаквано със съобщение „EV System Off“ на таблото. Въртящият момент ще бъде прекъснат към колелата, докато режимът за безопасност бъде деактивиран, което изисква автомобилът да бъде изключен и отново включен.

Nissan за първи път забелязва този проблем още през януари 2022 г. по време на производствено изпитание. Тогава електрическият мотор на Ariya EV се изключи, след като превозното средство започна да се движи с ниска скорост.

След извършване на диагностика, DTC разкри, че е възникнало късо съединение, но не е нанесена повреда. Между февруари 2022 г. и април 2022 г. Nissan инспектира компонентите на Ariya и откри проблема.

Сериозен дефект в новите Nissan-и

Компанията разгледа по-отблизо стружките в модула на контактния пръстен и уж проблемът бе отстранен, но въпреки това в края на декември 2022 година Nissan получи информация за същия дефект на коли от Китай.

Тъй като проблемът не зачести, а и до този момент не повреждаше никакви компоненти, Nissan „не прецени това състояние като необичайно“. Проблемите обаче продължиха и Nissan внедри подобрена инверторна софтуер за безопасно управление през април 2023-а, но докладите за този дефект не спряха.

Явно проблемът е сериозен, защото сега Nissan доброволно реши да изтегли електрическите SUV-та Ariya, за да актуализира софтуера на инвертора/моторния контролер.

Собствениците на потенциално засегнати превозни средства ще започнат да бъдат уведомявани от 20 октомври. Дилърите ще препрограмират инвертора за подобряване на протоколите безплатно. Nissan казва, че процесът може да отнеме по-малко от един час, но дали този път проблемът с дефекта ще бъде решен - предстои да разберем.


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марко

    27 3 Отговор
    Имало късо съединение, но нямало повреда?
    Гениално казано!

    Коментиран от #2

  • 2 патето Яки

    26 2 Отговор

    До коментар #1 от "Марко":

    ми да сложат на бушона повече жички да издържи на късото

    Коментиран от #6

  • 3 СЗО

    23 5 Отговор
    При Nissan 350zx такива проблеми нямаше.
  • 4 Пилот на Ферари

    23 11 Отговор
    Ако беше Лада - щеше да има вой до небесата.

    Коментиран от #10, #13

  • 5 Боклуци

    39 7 Отговор
    Още ли има шарани да купуват електрически коли
  • 6 Пилот на Ферари

    18 4 Отговор

    До коментар #2 от "патето Яки":

    Като сложиш по голям " бушон" - най вероятно да подпалиш инсталацията и тотал щета . Късото си е късо .

    Коментиран от #8

  • 7 Не е истина

    28 1 Отговор
    Няма такава дръгавост като съвременните автомобили. Може ли най-големите им драми да са заради софтуер? Нерде машина, която трябва да върти колела, нерде софтуер. Както някой отбеляза по-горе, старите модели нямаха такива проблеми, а не е новите като да са кой знае колко по-вървежни или икономични. Но със сигурност бяха по-евтини!

    Коментиран от #9

  • 8 патето Яки

    10 8 Отговор

    До коментар #6 от "Пилот на Ферари":

    Господин Ферари няма да слагам по голям бушон щото няма да влези в дупката а 10 жички вместо 5 жички, разбираш ли ме.

    Коментиран от #15

  • 9 Щото за всяко нещо трябва софтуер

    18 2 Отговор

    До коментар #7 от "Не е истина":

    Щото не знаят как с чисто хардуерна схемотехника могат да управляват един електромотор.
    Ръгай чушки в боба и софтуер за всяко нещо, усложни го до небесата и после щое не работи?
  • 10 хах

    10 2 Отговор

    До коментар #4 от "Пилот на Ферари":

    Какъв вой, какви небеса, за ладите си е нормално да са проблемни, няма и да ги изтеглят за ремонт дори!

    Коментиран от #14

  • 11 незнайко

    7 2 Отговор
    Представям си както изпреварвам и мощността изчезва ! Това не било проблем ! Разбира се, че е ОГРОМЕН проблем ! При електромобилите с високоволтиви батерии тези стружки в контактните пръстени са пагубни ! Стружките явно са от производството на тези пръстени и не са изчистени !!!
  • 12 Нищо ново

    4 4 Отговор
    Още първите ел. нисани са дефектни. Мощен мотор, слаба и здраво капсолована батерия, без добро охлаждане. Резултата е деградация на батерията в кратки срокове. Има обяви за много такива нисани в интернет с 2-3 деления на батерията от 12бр, общо от 2011 до 2013г. Натам положението е същото. Така че, ако ще купувате електромобил, избягвайте нисан.

    Коментиран от #18, #19

  • 13 РЗС

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Пилот на Ферари":

    няма никаква опастност да говорят за електрическа лада по твое време, така че изказването ти е неуместно в статия за нов електрически нисан
  • 14 да де

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "хах":

    особено с българските акумолатори на Михаиловград.пищяха руснаците,ама коо праат.пак ги прибираха.само дет ладите не ги изнасяха за страните с голям студ през зимата,щот българкият им акумолатор не ставаше за там..

    Коментиран от #20

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 До патарока Яки

    3 0 Отговор
    Абе ко ш си играйш с жички бре...? Я му хакни направо един кламер и толкоз! Пък ко нямаш и с пирон става...
  • 17 БгТопИдиот🇧🇬

    0 0 Отговор
    Да живеят петролните афтомобили !!
  • 18 Несан

    1 2 Отговор

    До коментар #12 от "Нищо ново":

    Е по-добре да се заобикаля отдалеч. Особено след кооперацията с Рено. Все пак трябва да кажа, че приятелят ми има Кашкай, 2008г. Няма дори 1 повреда. Купи го нов от Нисан и е навъртял почти 60х км досега.
  • 19 Смешко

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Нищо ново":

    Защо коментираш нисани, които са на 10години или очакваш, че ще е живота на батерията на друга марка автомобил след десет години ще е по-дълъг?
    Я вземи и седни в чисто нов от магазина и тогава давай акъл.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.