24 Януари, 2024 13:49 13 244 18

Най-голямата партия в Европа иска преразглеждане на забраната за двигателите с вътрешно горене

  • euractiv-
  • евро 7-
  • двг-
  • електромобили

Това става ясно от изтекъл документ

Най-голямата партия в Европа иска преразглеждане на забраната за двигателите с вътрешно горене - 1

Изтекъл предизборен манифест на групата на Европейската народна партия (ЕНП), най-голямата политическа партия в Европа, породи опасения относно потенциалното преразглеждане на постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене. С наближаването на европейските избори през юни проектът на манифеста на ЕНП повдига въпроси за съдбата на трудно постигнатите закони за "зеления" курс в условията на по-консервативен ЕС. Документът бе споделен от Euractiv, през изминалите дни.

През последните седмици политическите дискусии около предстоящите избори за Европейски парламент набраха скорост, като кандидатите обявиха своите кандидатури и бяха определени позиции по различни въпроси. Появиха се и проектополитически манифести, които дават представа за идеологиите, които избирателите може да подкрепят, когато подкрепят кандидатите на ЕНП.

Един от забележителните аспекти на проектоманифеста е изявление, в което се изразява отхвърлянето от страна на ЕНП на забраната на двигателите с вътрешно горене, като конкретно се споменава предложеното поетапно премахване през 2035 г. Групата, известна с последователното си противопоставяне на забраната на двигателите с вътрешно горене през 2035 г., има за цел да преразгледа тази политика възможно най-скоро. Йенс Гизеке, германски законодател, представляващ ЕНП в дискусиите за затягане на стандартите за CO2, се противопоставя гласно на това, което той нарича "идеология на забраната" на Комисията.

Позицията на ЕНП съответства на нейния "технологично отворен" подход към декарбонизацията, като подчертава, че ЕС трябва да избягва да избира технологични победители, включително електромобили. Изричното деклариране на намерението "да се преразгледа възможно най-скоро" поражда значителни последици. Най-голямата група в Европейския парламент сигнализира за намерението си да преразгледа затворено досие, като потенциално промени политика, която е получила одобрение както от Европейския парламент, така и от държавите членки.

Това изявление поражда въпроси за по-широките последици за други закони за "зелена сделка" с удължени срокове за изпълнение. Ако намерението на ЕНП да преразгледа поетапното прекратяване на използването на двигатели с вътрешно горене се запази, това може да означава по-широко преразглеждане на законодателството в областта на околната среда, което да постави под въпрос наследството на Комисията фон дер Лайен.

Макар че очакванията в Брюксел предвиждат потенциална промяна в дясно на следващите избори, от която ЕНП може да се възползва, възникват спекулации относно това, че групата ще обвърже подкрепата си за следващия председател на Европейската комисия с преразглеждането на забраната.

От съществено значение е обаче да се отбележи, че въпреки формулировката в манифеста, законодателството не забранява наистина автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Вместо това то е насочено към използването на изкопаеми горива. По-специално, усилията на Германия доведоха до изменение, което позволява продажбата на нови автомобили, задвижвани единствено с екологични синтетични горива, получени от водород, след крайната дата 2035 г.

Тази техническа подробност повдига въпроси за това дали намерението на ЕНП да "преразгледа" закона наистина ще се осъществи, като се има предвид, че автомобилите с двигатели с вътрешно горене могат да продължат да се използват, ако се движат с друг вид горива, а не с традиционния бензин или дизел. Предстоящите седмици могат да дадат повече информация за подхода на ЕНП и за потенциалното му въздействие върху политиките в областта на околната среда в ЕС.

Във връзка с това проучване на екологичната неправителствена организация Transport & Environment (T&E) подчертава нарастващите размери на автомобилите в Европа, като обяснява тази тенденция с популярността на SUV автомобилите. Проучването показва, че средно на всеки две години автомобилите увеличават размера си с 1 см, като се подчертават потенциалните недостатъци, свързани с безопасността, околната среда и практиката, свързани с по-големите превозни средства. Отбелязани са и предизвикателствата при паркирането на съвременните SUV автомобили, което кара някои градове, като Париж, да обмислят налагането на по-високи такси за паркиране на SUV автомобили, за да се справят с тези проблеми.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 25 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Късно, късно!

    50 3 Отговор
    ЕНП се спомина!
  • 2 ха ха

    84 2 Отговор
    Да-да, верваме! Загрижили се предателските соросоиди за ДВГ. По-скоро идват избори и консерваторите ще ги отнесат от яслата. Крайната десница е хванала за гушата ЕНП. Затова е този смешен плач. Разсипаха Европа давоските наместници.
  • 3 ДОНЧО ГОРСКИЯ

    46 1 Отговор
    ЗАБРАНА ЗА НАЙ ГОЛЯМАТА ПАРТИЯ
  • 4 Фон дер Миндер

    84 2 Отговор
    "Зелените " са опасни за вашето здраве /ментално и физическо/ !
  • 5 Акушерка управлява ЕС-срам!

    63 1 Отговор
    Тъпи и все по тъпи измислици на самозабравили се еврогейци!

    Коментиран от #6

  • 6 тя не управлява

    41 1 Отговор

    До коментар #5 от "Акушерка управлява ЕС-срам!":

    ТЯ САМО ИЗПЪЛНЯВА НАРЕЖДАНИЯ ЗА ПО - ВЕЧЕ НЕ И СТИГА А К Ъ Л А
  • 7 Техно

    53 3 Отговор
    Принципно трябва да се гласува на евроизборите и то само за хора, които категорично против зелената зараза.
  • 8 Някой

    37 0 Отговор
    За друго не знам,ама за автомобилите може да възникне тумба- лумба някой ден в бъдещето.
  • 9 Еврогейци

    29 5 Отговор
    Тъпи т@п@нари, добре че се яви още по-тъпия Путя че ви спаси от безумната "зелена сделка", с която бяхте глътнали вода и аха да се удавите, и пренасочи общественото внимание! И продължавате с малоумщините- видя се че електричките за нищо не стават(все още ), сега някакви водородни матори! Абе ей акушерки и конски доктори ли ще решават накъде да върви света?! Ама аз съм спокоен защото листата на правоверните се води от олигугуту Минчев, той ще оправи работата- само да отиде в Европата!!!!

    Коментиран от #13

  • 10 БТР

    36 2 Отговор
    Само да не дойдат разни бронирани превозни средства от към изток, че после ще се чудят дали да ги глобяват, защото са на дизел или не, защото са зелени.
  • 11 Мамин Ганьо

    4 4 Отговор
    До автора. Забраната през 2035 не е за премахване на ДВГ
  • 12 СМОГ 💨

    2 9 Отговор
    Пита ги някой. Народа решава какво да кара. Грешни пари за кюмбета вече никой не дава.

  • 13 Петър Тузаров

    6 4 Отговор

    До коментар #9 от "Еврогейци":

    При затворени граници, цистерни не минават и почваш да се оглеждаш за магаре, катър и балканче, докато Тузаров минава с EQS-а и Спектъра.
  • 14 Хибридните автомобили са най добре

    0 3 Отговор
    От две енергийни крави енергия използва петрол и ВЕИ
  • 15 Съдията Дред

    8 0 Отговор
    Искат да ни докарат до менталното състояние на оная Грета
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Майк Байк

    2 1 Отговор
    Никой не казва нищо за отоплението на твърдо гориво особенно в големите градове, това е адска гадост. Горят и дърва и въглища и около тях е смрад а те си пръцкат пред каминката.
  • 18 партийната зелена линия

    1 0 Отговор
    Точно ЕС и глупостите на ЕНП са причина за тоталния срив на германското автомобилостроене!