Трите големи автомобилни производителя обмислят сливане, за да останат в играта на фона на силната конкуренция от страна на Tesla и китайските компании, всички от които се опитват да произвеждат евтини електрически автомобили.
Volkswagen, Renault и Stellantis обмислят евентуално сливане за създаване на по-евтини електрически автомобили, опасявайки се, че това е единственият изход.
Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis, каза пред Automotive News Europe, че е напълно наясно, че в бъдеще компаниите, които не могат да устоят на китайската конкуренция, ще изпаднат в много затруднено положение“.
Идеите, които се разглеждат от трите големи европейски производителя, варират от „обединяване на ресурси за развитие до обединяване на компании отвъд европейските граници, за да се конкурират по-добре в промяната на играта“. Според източници обединението ще се случи в близко бъдеще, до няколко месеца.
2024 г. създаде поредица от препятствия, които повлияха на продажбите на електрически автомобили, а автомобилните производители казват, че не са подготвени за новите условия.
Да, някои правителства намалиха или премахнаха стимулите за електрически превозни средства. Следващото предизвикателство са по-строгите правила за емисиите, които ще влязат в сила в ЕС през следващата година.
Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео предложи създаването на "Airbus of autos" - обединяване на ресурси от Германия, Франция, Испания и Великобритания - за да се конкурират с китайците.
Неговата идея е да обедини в една нова компания трите най-големи производители на автомобили в Европа, за да създават евтини електрически автомобили и да ги надграждат голям мащаб.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 долу ЕС
Коментиран от #7
11:43 22.02.2024
2 Хахахаха
Коментиран от #9
11:45 22.02.2024
3 къде ще ги зареждаме
Коментиран от #10
11:52 22.02.2024
4 Зевс
Коментиран от #8
11:53 22.02.2024
5 Митьо Очите
12:00 22.02.2024
6 Пуфи
12:12 22.02.2024
7 Смешно
До коментар #1 от "долу ЕС":
Така руснаците рутеха САЩ 70 години, накрая те се срутиха. Сега плащат за хибридна пропаганда срещу ЕС и САЩ, но проблемът им е,че нямат пари и са третроразряден играч. Общо взето Китай има интерес от ЕС и САЩ, защото те с парите си го направиха,каквото е и те с парите си са му най-силния клиент. Китай не разчита на Пакистан,Русия и Северна Корея да печели пари, Китай разчита да търгува с богатите западни държави. Най-богатите държави са ЕС, САЩ, Япония,Южна Корея, Канада и т.н. А свободната конкуренция е чудесна, нека китайците се намесят в играта и другите компании да свалят цените, ако искат с обединяване,ако искат без обединяване, от това печели клиента.Коментиран от #12
17:13 22.02.2024
8 Смешно
До коментар #4 от "Зевс":
Ще... това е типична руска приказка, за тях всичко е в бъдеще време. Когато продават за 10 000 евро автомобил, отговарящ на европейските и американски стандарти тогава говори. Това ще го знаем, то си е пропаганда.17:15 22.02.2024
9 Смешно
До коментар #2 от "Хахахаха":
Да,ама имат пари. Нещо,което китайските работници нямат, з атова работят за жълти стотинки. И всичките ресурси на планетата да имаш,ако нямаш богати клиенти с пари,които да ти ги купуват оставаш на положението на бедна Русия и Венецуела. те са христоматиен пример на държави с много ресурси и нисък стандарт на живот.17:16 22.02.2024
10 Смешно
До коментар #3 от "къде ще ги зареждаме":
Продажбите на автомобили в Европа и САЩ са едни от най-силните,а с всяка година пазарния дял на ел.автомобилите се увеличава, а на дизелите спада. Тоест клиентът купува масово хибриди ,ел.автомобили и бензинови коли. Това е прогрес,иначе още да сме с парния двигател и конския впряг.Коментиран от #11
17:18 22.02.2024
11 Изкривяване
До коментар #10 от "Смешно":
Последните поне 10, че дори и 20, години дизелът беше насърчаван по много начини като "по-екологичен". Нормално е като еколозите сега имат нов любимец, стария да изпадне в немилост. Не се ласкай, че хората са спрели да купуват дизели и са започнали да купуват електрички, защото едните им харесват, а другите не. Гегата и остенът на данъците определят посоката на покупките.50% дял на дизелите при леките автомобили беше аномалия, нямаща нищо общо с потребителските желания и цените, но така става когато държавните чиновници започнат да се мешат там, където не им работа.
18:10 22.02.2024
12 Парите вече не са
До коментар #7 от "Смешно":
в Дженедропа и особено пък в СрАЩ,те са в Китай и в БРИКС.Европа е в упадък,както и краварника.Коментиран от #15
18:37 22.02.2024
13 За съжаление
Коментиран от #14
13:04 23.02.2024
14 А колко мислиш
До коментар #13 от "За съжаление":
Че ще струва една китайка след всички мита и тнт, те са го ичислили.23:43 23.02.2024
15 Задунаец
До коментар #12 от "Парите вече не са":
Ние задунайците много се радваме, че Европа е в упадък, все едно не сме в Европа а в Азия.10:08 25.02.2024
16 Пропадат
13:56 25.02.2024
17 Нео
13:57 25.02.2024