22 Февруари, 2024 11:32 4 859 17

Volkswagen, Renault и Peugeot правят общ "народен" електромобил

  • volkswagen-
  • renault-
  • stelantis-
  • евтин електромобил

Най-големите производители на автомобили в Европа планират съвместно създаване на евтини електрически автомобили

Volkswagen, Renault и Peugeot правят общ "народен" електромобил - 1

Трите големи автомобилни производителя обмислят сливане, за да останат в играта на фона на силната конкуренция от страна на Tesla и китайските компании, всички от които се опитват да произвеждат евтини електрически автомобили.

Volkswagen, Renault и Stellantis обмислят евентуално сливане за създаване на по-евтини електрически автомобили, опасявайки се, че това е единственият изход.

Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis, каза пред Automotive News Europe, че е напълно наясно, че в бъдеще компаниите, които не могат да устоят на китайската конкуренция, ще изпаднат в много затруднено положение“.

Идеите, които се разглеждат от трите големи европейски производителя, варират от „обединяване на ресурси за развитие до обединяване на компании отвъд европейските граници, за да се конкурират по-добре в промяната на играта“. Според източници обединението ще се случи в близко бъдеще, до няколко месеца.

2024 г. създаде поредица от препятствия, които повлияха на продажбите на електрически автомобили, а автомобилните производители казват, че не са подготвени за новите условия.

Да, някои правителства намалиха или премахнаха стимулите за електрически превозни средства. Следващото предизвикателство са по-строгите правила за емисиите, които ще влязат в сила в ЕС през следващата година.

Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео предложи създаването на "Airbus of autos" - обединяване на ресурси от Германия, Франция, Испания и Великобритания - за да се конкурират с китайците.

Неговата идея е да обедини в една нова компания трите най-големи производители на автомобили в Европа, за да създават евтини електрически автомобили и да ги надграждат голям мащаб.

По-непотвърдена официално информация Volkswagen, Stellantis и Renault вече работят върху нови електрически автомобили на цена под 25 000 евро.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 долу ЕС

    25 3 Отговор
    нещо тия регламенти в скапания ес взех да не ги разбирам. Нешо монопол на пазара, пазарни дялове, разрешения за сливане... антимонополно законодателство?!?!! ако ще караме всички едни коли, това беше преди 1989, и 34 г ни обяснявахте, че било грешно, както и субсидирането на частния бизнес. а в ес се прави точно обратното! писна ми от лицемерие! аз викам всички производители да се слеят на всичко, така ще най конкурентни! тез още не загряват къде проблема, нямат ресурсите, печатат пари и внасят май муни.... европа е свършена

    Коментиран от #7

  • 2 Хахахаха

    19 1 Отговор
    Нито имат евтина работна ръка нито евтини суровини за да направят поредната бракма!

    Коментиран от #9

  • 3 къде ще ги зареждаме

    18 1 Отговор
    Упадъкът на Европа.... По политически причини, съсипаха най-големия отрасъл на европейската промишленост - автомобилостроенето! Вместо да продължават разработката на евтини двигатели с вътрешно горене, те произвеждат тежки и скъпи електромобили, които никой не желае да купи!

    Коментиран от #10

  • 4 Зевс

    16 1 Отговор
    Народен, колко да е народен, китайците от статията малко по-долу ще продават за 10 000 евра.

    Коментиран от #8

  • 5 Митьо Очите

    9 4 Отговор
    Тези трите марки в едно изречение, наредени една след друга... това е много лоша комбинация.
  • 6 Пуфи

    4 3 Отговор
    Мани мани, куцо кьораво и сакато, пази боже
  • 7 Смешно

    6 5 Отговор

    До коментар #1 от "долу ЕС":

    Така руснаците рутеха САЩ 70 години, накрая те се срутиха. Сега плащат за хибридна пропаганда срещу ЕС и САЩ, но проблемът им е,че нямат пари и са третроразряден играч. Общо взето Китай има интерес от ЕС и САЩ, защото те с парите си го направиха,каквото е и те с парите си са му най-силния клиент. Китай не разчита на Пакистан,Русия и Северна Корея да печели пари, Китай разчита да търгува с богатите западни държави. Най-богатите държави са ЕС, САЩ, Япония,Южна Корея, Канада и т.н. А свободната конкуренция е чудесна, нека китайците се намесят в играта и другите компании да свалят цените, ако искат с обединяване,ако искат без обединяване, от това печели клиента.

    Коментиран от #12

  • 8 Смешно

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "Зевс":

    Ще... това е типична руска приказка, за тях всичко е в бъдеще време. Когато продават за 10 000 евро автомобил, отговарящ на европейските и американски стандарти тогава говори. Това ще го знаем, то си е пропаганда.
  • 9 Смешно

    3 4 Отговор

    До коментар #2 от "Хахахаха":

    Да,ама имат пари. Нещо,което китайските работници нямат, з атова работят за жълти стотинки. И всичките ресурси на планетата да имаш,ако нямаш богати клиенти с пари,които да ти ги купуват оставаш на положението на бедна Русия и Венецуела. те са христоматиен пример на държави с много ресурси и нисък стандарт на живот.
  • 10 Смешно

    1 4 Отговор

    До коментар #3 от "къде ще ги зареждаме":

    Продажбите на автомобили в Европа и САЩ са едни от най-силните,а с всяка година пазарния дял на ел.автомобилите се увеличава, а на дизелите спада. Тоест клиентът купува масово хибриди ,ел.автомобили и бензинови коли. Това е прогрес,иначе още да сме с парния двигател и конския впряг.

    Коментиран от #11

  • 11 Изкривяване

    6 0 Отговор

    До коментар #10 от "Смешно":

    Последните поне 10, че дори и 20, години дизелът беше насърчаван по много начини като "по-екологичен". Нормално е като еколозите сега имат нов любимец, стария да изпадне в немилост. Не се ласкай, че хората са спрели да купуват дизели и са започнали да купуват електрички, защото едните им харесват, а другите не. Гегата и остенът на данъците определят посоката на покупките.

    50% дял на дизелите при леките автомобили беше аномалия, нямаща нищо общо с потребителските желания и цените, но така става когато държавните чиновници започнат да се мешат там, където не им работа.
  • 12 Парите вече не са

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "Смешно":

    в Дженедропа и особено пък в СрАЩ,те са в Китай и в БРИКС.Европа е в упадък,както и краварника.

    Коментиран от #15

  • 13 За съжаление

    1 0 Отговор
    ... на цена под 25 000 евро. ... Пак няма да е за нас. Колко българи могат да извадят 45-50 х.лв. за кола?! Може би не повече от 10-20%. Другите с много пари никога няма да се качат на евтинджос електричка за 25000€.

    Коментиран от #14

  • 14 А колко мислиш

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "За съжаление":

    Че ще струва една китайка след всички мита и тнт, те са го ичислили.
  • 15 Задунаец

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Парите вече не са":

    Ние задунайците много се радваме, че Европа е в упадък, все едно не сме в Европа а в Азия.
  • 16 Пропадат

    3 0 Отговор
    И все повече пропадат автоиндустриите в Европа!!!Рено,Пежо,Фолксваген само курници с батерии карайки по10г и цапащи 100 пъти повече природата!!!
  • 17 Нео

    1 0 Отговор
    Най големите боклуци на пазара ще правят народна коша ужас