2 Април, 2024 11:42 4 735 5

Новото Renault Clio поскъпва, но и става по-голямо

  • renault-
  • clio

Следващата генерация ще дебютира през 2026 година

Новото Renault Clio поскъпва, но и става по-голямо - 1

Renault подготвя електрическа версия на Clio. Тя ще се появи в моделната линия през 2026 година, като според Autocar това ще бъде по-голям семеен автомобил, който ще направи стъпка над възроденото Renault 5. Преки конкуренти на бъдещия електрически автомобил обаче ще останат, както ​​Peugeot e-208, но такива ще са и много коли от долния сегмент на "голфовия клас".

Интересното е, че хибридната версия на новото Clio все още ще използва архитектурата CMF-B. Докато електрическият ще бъде изграден върху по-голяма версия на платформата AmpR Small (опростена версия на CMF-B EV). Тази архитектура ще се предлага в три размера: един за Renault 4 и 5, по-малка версия за възроденото Twingo EV и по-голяма версия за Clio.

Тези платформи за B-сегмента са тясно свързани. Приблизително 60% от CMF-B са прехвърлени към AmpR Small. Те имат общи ключови точки за монтаж, дизайн на окачване и размери. Тоест по принцип бензиновата и електрическата версия на Clio ще бъдат идентични.

Новото Renault Clio поскъпва, но и става по-голямо

Смяната на поколенията ще донесе и нов външен вид на Renault Clio, който включва най-доброто от кросоувърите Austral и Rafale. Докато ретро решенията, присъщи на предшественика, ще останат в миналото. Според дизайнерския директор на Renault Жил Видал това ще постави новото Clio наравно с електрическите автомобили Megane и Scenic.

Моделът от ново поколение ще бъде значително по-дълъг от Renault 5, което е приблизително еквивалентно на сегашното Clio с 4 053 мм. Това ще даде възможност да се предложи по-обемно багажно отделение и допълнително място за краката на пътниците на задния ред.

Очаква се стартовата цена на модела от новото поколение да бъде малко под 35 хиляди евро. Така Renault Clio ще запълни празнината между Renault 5 и Megane. Докато възродената "петица" ще се предлага в началото на продажбите през 2025 година за приблизително 25 000 евро.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 карчи

    22 2 Отговор
    Това постоянно увеличаване на размерите на "мини" автомобили е абсолютна лудост, още повече, че вътрешното им пространство не само, че не се увеличава пропорционално, ами и намалява🙄 Улиците не стават по-широки, дори напротив заради презастроявснето, гаражите стават все по-малки за да печелят повече, строителите и т. н.
    Тотално безмислие!

    Коментиран от #4

  • 2 Джон Креймър

    11 8 Отговор
    С пластмасовите калници напред!

    Коментиран от #3

  • 3 Българин

    11 3 Отговор

    До коментар #2 от "Джон Креймър":

    Пластмасови, ама не гният за разлика от тенекиените.
  • 4 ТовАсЕ

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "карчи":

    Това се нарича бюрократично удушаване:нямаш право на камион, защото така ще може да строиш. Сега искат да вдигнат такса паркинг на пикапите, ничо че са катергия лекотоварни .... изобщо е ЕС са назначени куп хора, които удушават всякаква възможност за икономическо развитие на континента. Отчитат се всеки месец пред едно посолство и всички са доволни. Накрая всички страни просот страдат и ще почнат до година-две да внасят само американски автомобили и техники, защото вече не могат да правят своите: вдигнаха се суровини, енергетика и цената на работната ръка: трите компонента да съществува една икономика.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.