Един от най-изненадващите експонати на изложението в Детройт се оказа на щанда на Toyota. Японците успяха да запазят в пълна тайна футуристичния прототип FT-1, който според повечето експерти е предвестник на следващото издание на култовата Supra.
Toyota и BMW не крият, че разработват съвместно наследника на спортното купе, чието производство бе прекратено през 2002 г. Дизайнът на FT-1 обаче е дело на калифорнийското студио на японците Calty Design Research. Неговите специалисти стоят зад външността на първата Celica, Lexus SC400, прототипа FT-HS и - разбира се - предишните издания на Supra.
Концептуалният FT-1 (зад съкращението се крие Future Toyota) бележи известен завой в стила на производителя. Формите напомнят на суперкара Lexus LFA, но неговите отсечени и остри линии са омекотени и заоблени.
В салона цари функционален минимализъм, който говори за стремеж към намаляване на теглото. Всички прибори са разположени плътно пред и около водача, а информацията се прожектира на прозрачен екран над волана.
Засега японците мълчат по техническата част, в което няма нищо странно. Дизайнът може да е японско-американски, но въпросът с механиката зависи в съществена степен от баварските инженери. От Toyota все пак дават жокер с изявлението, че FT-1 бележи отдалечаване от екологичните принципи, характерни за продукцията на компанията, и ще се подчинява само на динамиката и удоволствието от шофирането.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Iaroslav Stanchev
Коментиран от #3
10:25 14.01.2014
2 I'm back
Коментиран от #6
10:45 14.01.2014
3 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #1 от "Iaroslav Stanchev":
И трансмисията ако е от М ше стане убиеца на ГТР10:47 14.01.2014
4 Валентин Везирски
11:08 14.01.2014
5 Роско
11:21 14.01.2014
6 Iaroslav Stanchev
До коментар #2 от "I'm back":
Ами питай шефовете в Тойота,защо им е БМВ.Ако не им трябваше нямаше да са комбина,нали така?А дали точно БМВ е ширпотреба за пенсионери,е доста спорно.Особено в сравнение с масовките на Тойота.
11:23 14.01.2014
7 I'm back
11:50 14.01.2014
8 Ivo Ivanov
12:21 14.01.2014
9 Dr. Dick
Коментиран от #10, #13
12:56 14.01.2014
10 Христо Шуманов
До коментар #9 от "Dr. Dick":
Луд човек ли си ти, не съм имал японска кола, но със сигурност са по-надежни от Бмв.... Тука Бмв феновете са някакви комплексарчета, ето ви един фен на Бмв който ми е познат и гледайте за какво идва реч.- Kakwo po-hubavo ot R8? ? ? :)))
- BMW
- Spored men tova e edinstvenata kola, koqto moje da se sravnqwa s BMW
Това е на качена снимка във фейсбук, Р8 е на снимката. Въпреки, че кара Е36, не му пречи да плюе Р8цата, та дори още Бмв да нямат аналог на Р8. Важното е да имаш 1800 лева за да можеш да си купиш Е36 и тогава всичко друго стават кошници :::::::)
Коментиран от #11, #21, #22
13:15 14.01.2014
11 Христо Шуманов
До коментар #10 от "Христо Шуманов":
Ааа забравих, имаше случай, как ми обесняваха как някакъв човек с по нов Мерцедес си карал и взел та настигнал нашият БМВ джигит и джигита дал пълна газ и отлетял напред и това бяха поводи за радост и самочувствие. По този начин джигита който сипва газ за 5 лева и яде народна кайма за да може да поддържа е36цата победи пича със S класата който ходи 3 пъти в годината на почивки извън България и апартамента му е 400 к.м...Коментиран от #12
13:28 14.01.2014
12 Христо Шуманов
До коментар #11 от "Христо Шуманов":
Съжалявам не искам да съм част от такива хора, колкото по-малко такива хора се доближават до Мерцедес, толкова по-добре ще спя нощем и се радвам че пуберите се лепят за БМВ.13:33 14.01.2014
13 I'm back
До коментар #9 от "Dr. Dick":
Ма ти май си вярваш съвсем сериозно а?Компанията, която произвежда LEXUS LFA иска помощ от фирмичка, която прави 530D.Интересно мислене имаш.
Коментиран от #15, #17
13:44 14.01.2014
14 Кобрата
15:09 14.01.2014
15 Dr. Dick
До коментар #13 от "I'm back":
Ами щом " въпросът с механиката зависи в съществена степен от баварските инженери". Не ми изглежда двусмислено. Спрете да си затваряте очите пред фактите. Добре изглежда и с тази симбиоза може да се получи доста добър суперкар.16:58 14.01.2014
16 Stephen Hawking
Относно самата кола... Много е грозна, не съм човекът който трябва да се вика за естетика, но това прилича на изчадие - смеска между Формула1 и нормална кола и ми е едно такова, полувинчато, няк'во-ник'во.
Отново на алианса между BMW и Toyota. Японците никога не са били майстори на Дизела, а баварците на Хибрида и от едно нещо на другото... и сега се пише история!
Коментиран от #19
18:57 14.01.2014
17 Никой
До коментар #13 от "I'm back":
Тъпо сравнение.Споменаваш две коли, които нямат нищо общо.И че нямат конкурент - като излезе М8 ще си говорим пак:)Коментиран от #18
19:24 14.01.2014
18 I'm back
До коментар #17 от "Никой":
Ами ще си говорим да.Нали шасито му ще бъде правено от японците, а ДВГ ще бъде на БМВКоментиран от #27
19:52 14.01.2014
19 I'm back
До коментар #16 от "Stephen Hawking":
Напротив Тойта има тчудесни дизели просто не желаят да набутяват пари за разработка на нещо, на което му е дошло времето да върви в учебниците по историяКоментиран от #28, #30
19:54 14.01.2014
20 velichko kostadinov
20:45 14.01.2014
21 Krasimir Petrov
До коментар #10 от "Христо Шуманов":
То и с тебе е, горе-долу, същото! Каращите БМВ сме били комплексарчета, някакви е36-ци за 1800 лв, разни пичове ходели 3 пъти в годината на почивка в чужбина и апартаментчето 400 квадрата Фен съм на БМВ отдавна, имат наистина някои недомислици, но като цяло кой автомобил е идеален?! Сигурно, като продадеш твоето апартаментче от 100 квадрата (ма си около 50, според мен) и ти ще можеш да си вземеш я БМВ (не за 1800), я Ес-классе (при това не в първа младост) за 8 хилки от 2002, така че можеш да бъдеш радостенНа мен Тойотата ми харесва на външен вид, нормално е автомобилните производители да се кооперират с оглед иновации, спестяване на разходи, споделяне на пазари. Какво необичайно има в сътрудничество между две водещи фирми в тази област?!
Отделно, срещам коментар за слабото развитие на хибридните технологии при БМВ и недобрите дизели на Тойота - хибридите ОЩЕ не са масов продукт, а за дизели можем да спорим!
20:50 14.01.2014
22 Krasimir Petrov
До коментар #10 от "Христо Шуманов":
Иначе съм съгласен за такова поведение на пича с БМВ, но при мизерните доходи в родната действителност малко хора са склонни да хвърлят сериозна сума точно за кола. По-скоро общият манталитет е такъв, на невидял, на човек, който никога нищо не е имал. Но същото съм го срещал и с каращи Ауди 80 или такива с Мерцедес на 30 години - селяния, хвалене - ох, колата!, отвратителна история, както и при собственичка на фирма, предлагаща ми работа в търговския им отдел - 'ние живееме в Марково, Драгалевци, Бояна", няма значение къде точно Извинявай за лиричното отклонение...Коментиран от #25
20:58 14.01.2014
23 velichko kostadinov
21:15 14.01.2014
24 velichko kostadinov
21:18 14.01.2014
25 Христо Шуманов
До коментар #22 от "Krasimir Petrov":
Това за апартамента и почивките извън България го казах просто така, защото джигита си мисли, че е бил нещо, а не може да осъзнае, че само живота го бие :) И някакви такива се надъхват, че по-яка кола няма от Е36 и че може да бие всичко живо и като няма пари за нещо повече, почва да си говори, че на него не му е нужно, защото Е36цата е много уникална и това го говори докато почне да си вярва.Коментиран от #26
21:22 14.01.2014
26 Krasimir Petrov
До коментар #25 от "Христо Шуманов":
Ми с тази мизерия е така Неми трябва еди-кво-си, оти неам мангизи, а наздраве со скъсаниот ръкав Донякъде е полезно такова самозаблуждаване, защото бягството от действителността може да спести психически проблеми.Какво друго следва - понеже съм имигрант, макар и с БМВ (не е36 ), имам наблюдения за българските граждани навън от първо лице, така да се каже...Същата простотия, пиянство, кретенизъм, от липсата на алтернативи се радват като малки дечица на 5 лв от Еврофутбол, да не казвам два пъти в годината като си легнат с жена (дали не е често ) за какви хвалебствия става дума...Национален манталитет, хората ни се подиграват и има защо . Не се заяждам, а и по-добре за красотата на Тойотата да говорим, не за вманиачени фенове на стари автомобили от 95!
21:53 14.01.2014
27 Dr. Dick
До коментар #18 от "I'm back":
Нещо пак не си разбрал. В съвместен суперкар БМВ ще прави и купето и шасито. От Тойота е само хибридното задвижване.21:59 14.01.2014
28 Dr. Dick
До коментар #19 от "I'm back":
Тъй като прекия конкурент на М3 - лексъс ISF (който дори е с 1 литър по-голям работен обем на ДВГ) дава около 13 секунди по-слабо време на пистата - нормално е БМВ да свърши тази част от работата.22:06 14.01.2014
29 Krasimir Petrov
Освен това, участието на БМВ е само до хибридната версия, не видях някъде да се спекулира с конкретни двигатели (споменава се бензинов), а и Тойота имат достатъчно добри такива. Междувпрочем, това на снимките е концепт, докато стигне (и ако) до серийно производство ще се измени сериозно, така че оставаме засега с предположенията
22:56 14.01.2014
30 Никой
До коментар #19 от "I'm back":
Само незнам кои са тези "чудесни" дизели.Когато тойота направят 3 литров дизел с 245 к.с. ми се обади..а за 3 литровият двигател на бмв с три турбини и 381к.с. да не говорим...Коментиран от #31, #35, #37
23:08 14.01.2014
31 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #30 от "Никой":
Не знам защо давате минуси на няколко човека които споменаха за скоростната кутия с двоен съединител на БМВ като тя е може би най-добрата в момента.За тойотата не съм сигурен, но новият ГТ-Р ше бъде хибриден
Коментиран от #33
23:27 14.01.2014
32 Споок Армин
01:10 15.01.2014
33 Никой
До коментар #31 от "БМВ БЪЛГАРИЯ":
8 степенния автоматик на бмв е сред най-добрите, а скоростната кутия, която слагат в ролс-ройс направо избива рибата.19:04 15.01.2014
34 Easy ryder
23:34 15.01.2014
35 Easy ryder
До коментар #30 от "Никой":
То пък голяма работа да направиш три литров турбо мотор с 245 коня.Опел направиха 2003 година 1,9 литров дизел 212 коня.Дизелите са само за Европа дори Лексъс се отказаха от дизели защото с хибридни бенизнови мотори постигат много по добра екология.Дори лондонските таксита ще са бензинови.
23:42 15.01.2014
36 Борис Георгиев
01:15 16.01.2014
37 I'm back
До коментар #30 от "Никой":
Хората правят хибриди бе мен.Изтрябвали са им дизели.Самите германци си признават, че разхода на хибридите на Тойота/Лексус е много по-нисък от този на техните дизеларки особено като стане въпрос за големи моториКоментиран от #38, #39
10:05 16.01.2014
38 Борис Георгиев
До коментар #37 от "I'm back":
Фирмите правят хибриди защото в този момент това е начина да се покаже коя компания е технологично по развита.Ако има някой тук в този форум който да не е разбрал това ,да вземе и да прочете тук и там няколко реда за така наречените „зелени технологии”. Каквото и да ви говорят - става дума за пари. Ако искаш повече инфо за тази измама наречена ХИБРИД ще продължа темата.17:12 16.01.2014
39 Никой
До коментар #37 от "I'm back":
Ако се поинтересуваш малко ще разбереш,че хибридите са по-непрактични и по-сложни за поддръжка от дизелите.Освен това дали разхода е по-нисък е спорно, защото когато ти свършат батериите пак бензинов двигател ги зарежда.Хибридите са ефективни в града, но извън него са пълна скръб, защото много бързо им умират батериите.ето малко факти.
Toyota Prius
Мощност 99 к.с.
Максимална скорост 165 км/ч
Ускорение от място до 100 км/ч 11.3 с.
Разход на гориво (извън града) 4.2 л./100 км.
Bmw 320d
Мощност 184 к.с.
Максимална скорост 235 км/ч
Ускорение от място до 100 км/ч 7.5 (7.6) с.
Разход на гориво (извън града) 3.8 (3.9) л./100 км.
Фактите сами говяорят.
Приуса е по-икономичен в града - 5.9л срещу 3.8л , но като видим двете коли какво предлагат като ускорение и динамика, просто няма място за сравнение.Хибридите са ужасно тежки и дори тоз малък смахнат приус тежи точно колкото 3-тата серия - 1495кг.
Заключението е че ако искаш малка и градска кола си вземаш хибрид, ако искаш икономична кола, която предлага добри динамични характеристики, вземаш дизел.Хибридите са повече упражнения за компаниите да се фукат с технологии отколкото реално да има много полза от тях.Все още не са добре развити.А разходите за допълнителните батерии и ел. мотор на вторичния пазар правят хибридите изключително неизгодни за втора ръка покупка.
Коментиран от #45
23:20 16.01.2014
40 I'm back
Коментиран от #41
09:37 17.01.2014
41 Никой
До коментар #40 от "I'm back":
http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=17212http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=18521
Коментиран от #43
14:41 17.01.2014
42 Easy ryder
Авторите на изследването сравняват официалните данни от производителите с измерените от тях. Изследването ползва и информация, предоставена от автомобилни клубове, лизингови компании и онлайн портали. Като цяло са взети данните от 500 нови автомобила, на които им е измерено реалното потребление на гориво.
Оказва се, че BMW дават средно по-нисък разход с 30%.
20:25 17.01.2014
43 Easy ryder
До коментар #41 от "Никой":
Като вдигнеш с 30% разхода на БМВ ще видиш защо хората правят хибриди особено за града.Коментиран от #44
20:27 17.01.2014
44 Никой
До коментар #43 от "Easy ryder":
За града съм съгласен.Но айде и да не е бмв, какъвто и малък дизел да вземеш все извънградско ще харчи по-малко.Дори един голф 4-ка 1.9TDI харчи по-малко от тойота приус - самия Джеръми Кларксън го е казвал.Щом има дръ-литрови дизели, които са по-мощни и харчат по-малко то тогава няма никакъв смисъл от сички тези сложни батерии (които трябва да ги сменияш на всеки 50 000км и струват 10 000лв) и ел. мотори.Стига да е направен добре, един дизел ще е по-лек, по-икономичен, с по-голям пробег, и по-мощен от един хибрид, а разходите за експоатация са двойно по-големи...Няма никакъв смисъл от хибридите( изключвам суперколи като Mclaren P1, LaFerrari и онова Porsche където хибридната установка е направена с цел по-голяма сумарна мощност).Коментиран от #46
21:56 17.01.2014
45 iiiiiii!!!!!!!!
До коментар #39 от "Никой":
Ти вярваш ли си за този разход на БМВ-т00:50 18.01.2014
46 Easy ryder
До коментар #44 от "Никой":
не се сменят на 50 000.Има приуси с над 300 000 километра минати с една батерия.Освен това,това е просто преход към изцяло електрически автомобили.Важното е че хората го правят макар и скъпо и трудно в началото замърсяването в градовете спада много.Докато скапания дизел дори с 5 филтъра пак го усещащ като запали отдалеч.
Не знам дали си се замислял защо няма дизелови мотокари работещи на закрито въпреки всичките уж съвременни очиствания на изгорели газове.
13:33 18.01.2014
47 Peter P
17:18 18.01.2014