Last news in Fakti

14 Януари, 2014 10:02 12 375 47

Toyota подгрява Америка за новата Supra

  • toyota-
  • ft-1-
  • supra-
  • calty design research-
  • детройт 2014

Един от най-изненадващите експонати на изложението в Детройт се оказа на щанда на Toyota. Японците успяха да запазят в пълна тайна футуристичния прототип FT-1, който според повечето експерти е предвестник на следващото издание на култовата Supra.



Toyota и BMW не крият, че разработват съвместно наследника на спортното купе, чието производство бе прекратено през 2002 г. Дизайнът на FT-1 обаче е дело на калифорнийското студио на японците Calty Design Research. Неговите специалисти стоят зад външността на първата Celica, Lexus SC400, прототипа FT-HS и - разбира се - предишните издания на Supra.



Концептуалният FT-1 (зад съкращението се крие Future Toyota) бележи известен завой в стила на производителя. Формите напомнят на суперкара Lexus LFA, но неговите отсечени и остри линии са омекотени и заоблени.



В салона цари функционален минимализъм, който говори за стремеж към намаляване на теглото. Всички прибори са разположени плътно пред и около водача, а информацията се прожектира на прозрачен екран над волана.



Засега японците мълчат по техническата част, в което няма нищо странно. Дизайнът може да е японско-американски, но въпросът с механиката зависи в съществена степен от баварските инженери. От Toyota все пак дават жокер с изявлението, че FT-1 бележи отдалечаване от екологичните принципи, характерни за продукцията на компанията, и ще се подчинява само на динамиката и удоволствието от шофирането.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Iaroslav Stanchev

    5 4 Отговор
    Най-после малко кеф и от Тойота.Стига с тази измислена екология.Да му боднат един V8 с две турбини от БМВ и ще стане ракета на колелета.Втори ГТР.

    Коментиран от #3

  • 2 I'm back

    8 4 Отговор
    Защо им е БМВ?В случая ще правят спортен автомобил, а не някаква ширпотреба за европейските пенсионери.

    Коментиран от #6

  • 3 БМВ БЪЛГАРИЯ

    2 6 Отговор

    До коментар #1 от "Iaroslav Stanchev":

    И трансмисията ако е от М ше стане убиеца на ГТР
  • 4 Валентин Везирски

    3 0 Отговор
    Оббеееее твърдят,че ще е най-спортният автомобил на света...
  • 5 Роско

    4 4 Отговор
    Последните години Toyota е най-големият производител на автомобили в света което значи, че не е задължително възлите и агрегатите да бъдат от BMW, можеби партньорството им е насочено в друга насока.
  • 6 Iaroslav Stanchev

    4 5 Отговор

    До коментар #2 от "I'm back":

    Ами питай шефовете в Тойота,защо им е БМВ.Ако не им трябваше нямаше да са комбина,нали така?
    А дали точно БМВ е ширпотреба за пенсионери,е доста спорно.Особено в сравнение с масовките на Тойота.
  • 7 I'm back

    5 2 Отговор
    Няма какво да ги питам то се знае.Трябват им за да вземат дизелови ДВГ за пенсионерските разработки за Европа и да не набутват грешни пари вместо да ги използват за проекти като този, който е обект на статията.
  • 8 Ivo Ivanov

    2 3 Отговор
    mashinaaa
  • 9 Dr. Dick

    6 6 Отговор
    "Дизайнът може да е японско-американски, но въпросът с механиката зависи в съществена степен от баварските инженери." Това изречение само говори за себе си. От Тойота искат сътрудничество в правенето на спортна кола от... БМВ. Естествено, че от кой друг да искат? Сега ще има прърц, пръц коментари от японските фенчета пълни с оправдания и празни приказки

    Коментиран от #10, #13

  • 10 Христо Шуманов

    11 1 Отговор

    До коментар #9 от "Dr. Dick":

    Луд човек ли си ти, не съм имал японска кола, но със сигурност са по-надежни от Бмв.... Тука Бмв феновете са някакви комплексарчета, ето ви един фен на Бмв който ми е познат и гледайте за какво идва реч.

    - Kakwo po-hubavo ot R8? ? ? :)))
    - BMW
    - Spored men tova e edinstvenata kola, koqto moje da se sravnqwa s BMW
    Това е на качена снимка във фейсбук, Р8 е на снимката. Въпреки, че кара Е36, не му пречи да плюе Р8цата, та дори още Бмв да нямат аналог на Р8. Важното е да имаш 1800 лева за да можеш да си купиш Е36 и тогава всичко друго стават кошници :::::::)

    Коментиран от #11, #21, #22

  • 11 Христо Шуманов

    9 1 Отговор

    До коментар #10 от "Христо Шуманов":

    Ааа забравих, имаше случай, как ми обесняваха как някакъв човек с по нов Мерцедес си карал и взел та настигнал нашият БМВ джигит и джигита дал пълна газ и отлетял напред и това бяха поводи за радост и самочувствие. По този начин джигита който сипва газ за 5 лева и яде народна кайма за да може да поддържа е36цата победи пича със S класата който ходи 3 пъти в годината на почивки извън България и апартамента му е 400 к.м...

    Коментиран от #12

  • 12 Христо Шуманов

    5 1 Отговор

    До коментар #11 от "Христо Шуманов":

    Съжалявам не искам да съм част от такива хора, колкото по-малко такива хора се доближават до Мерцедес, толкова по-добре ще спя нощем и се радвам че пуберите се лепят за БМВ.
  • 13 I'm back

    7 4 Отговор

    До коментар #9 от "Dr. Dick":

    Ма ти май си вярваш съвсем сериозно а?
    Компанията, която произвежда LEXUS LFA иска помощ от фирмичка, която прави 530D.Интересно мислене имаш.

    Коментиран от #15, #17

  • 14 Кобрата

    4 1 Отговор
    Супер машинка
  • 15 Dr. Dick

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "I'm back":

    Ами щом " въпросът с механиката зависи в съществена степен от баварските инженери". Не ми изглежда двусмислено. Спрете да си затваряте очите пред фактите. Добре изглежда и с тази симбиоза може да се получи доста добър суперкар.
  • 16 Stephen Hawking

    3 4 Отговор
    Да изкажа и аз мнение по въпроса с "Баварките". Най-вероятно Тойота искат помощ относно скоростната кутия, понеже те горките си нямат такава с двоен съединител, даже и Lexus LF-A e с нормална, друго мое предложение е да спомогнат с направянето на 6-цилиндров редови двигател - наследник на 2JZ(двигателят слаган в Supra), който не е слаган на японска кола от началото на века. А BMW са известни с 6 цил. редови двигател.


    Относно самата кола... Много е грозна, не съм човекът който трябва да се вика за естетика, но това прилича на изчадие - смеска между Формула1 и нормална кола и ми е едно такова, полувинчато, няк'во-ник'во.


    Отново на алианса между BMW и Toyota. Японците никога не са били майстори на Дизела, а баварците на Хибрида и от едно нещо на другото... и сега се пише история!

    Коментиран от #19

  • 17 Никой

    0 4 Отговор

    До коментар #13 от "I'm back":

    Тъпо сравнение.Споменаваш две коли, които нямат нищо общо.И че нямат конкурент - като излезе М8 ще си говорим пак:)

    Коментиран от #18

  • 18 I'm back

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Никой":

    Ами ще си говорим да.Нали шасито му ще бъде правено от японците, а ДВГ ще бъде на БМВ

    Коментиран от #27

  • 19 I'm back

    5 0 Отговор

    До коментар #16 от "Stephen Hawking":

    Напротив Тойта има тчудесни дизели просто не желаят да набутяват пари за разработка на нещо, на което му е дошло времето да върви в учебниците по история

    Коментиран от #28, #30

  • 20 velichko kostadinov

    4 0 Отговор
    до коментар №16 :незнам за параметрите на автомобила но си е доста красива кола ништо грозно не откривам
  • 21 Krasimir Petrov

    3 2 Отговор

    До коментар #10 от "Христо Шуманов":

    То и с тебе е, горе-долу, същото! Каращите БМВ сме били комплексарчета, някакви е36-ци за 1800 лв, разни пичове ходели 3 пъти в годината на почивка в чужбина и апартаментчето 400 квадрата Фен съм на БМВ отдавна, имат наистина някои недомислици, но като цяло кой автомобил е идеален?! Сигурно, като продадеш твоето апартаментче от 100 квадрата (ма си около 50, според мен) и ти ще можеш да си вземеш я БМВ (не за 1800), я Ес-классе (при това не в първа младост) за 8 хилки от 2002, така че можеш да бъдеш радостен

    На мен Тойотата ми харесва на външен вид, нормално е автомобилните производители да се кооперират с оглед иновации, спестяване на разходи, споделяне на пазари. Какво необичайно има в сътрудничество между две водещи фирми в тази област?!

    Отделно, срещам коментар за слабото развитие на хибридните технологии при БМВ и недобрите дизели на Тойота - хибридите ОЩЕ не са масов продукт, а за дизели можем да спорим!
  • 22 Krasimir Petrov

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Христо Шуманов":

    Иначе съм съгласен за такова поведение на пича с БМВ, но при мизерните доходи в родната действителност малко хора са склонни да хвърлят сериозна сума точно за кола. По-скоро общият манталитет е такъв, на невидял, на човек, който никога нищо не е имал. Но същото съм го срещал и с каращи Ауди 80 или такива с Мерцедес на 30 години - селяния, хвалене - ох, колата!, отвратителна история, както и при собственичка на фирма, предлагаща ми работа в търговския им отдел - 'ние живееме в Марково, Драгалевци, Бояна", няма значение къде точно Извинявай за лиричното отклонение...

    Коментиран от #25

  • 23 velichko kostadinov

    0 1 Отговор
    Браво Краси
  • 24 velichko kostadinov

    0 1 Отговор
    Напълно съм съгласен с Красимир на господина Е36 щте му е доста по красива
  • 25 Христо Шуманов

    4 2 Отговор

    До коментар #22 от "Krasimir Petrov":

    Това за апартамента и почивките извън България го казах просто така, защото джигита си мисли, че е бил нещо, а не може да осъзнае, че само живота го бие :) И някакви такива се надъхват, че по-яка кола няма от Е36 и че може да бие всичко живо и като няма пари за нещо повече, почва да си говори, че на него не му е нужно, защото Е36цата е много уникална и това го говори докато почне да си вярва.

    Коментиран от #26

  • 26 Krasimir Petrov

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "Христо Шуманов":

    Ми с тази мизерия е така Неми трябва еди-кво-си, оти неам мангизи, а наздраве со скъсаниот ръкав Донякъде е полезно такова самозаблуждаване, защото бягството от действителността може да спести психически проблеми.

    Какво друго следва - понеже съм имигрант, макар и с БМВ (не е36 ), имам наблюдения за българските граждани навън от първо лице, така да се каже...Същата простотия, пиянство, кретенизъм, от липсата на алтернативи се радват като малки дечица на 5 лв от Еврофутбол, да не казвам два пъти в годината като си легнат с жена (дали не е често ) за какви хвалебствия става дума...Национален манталитет, хората ни се подиграват и има защо . Не се заяждам, а и по-добре за красотата на Тойотата да говорим, не за вманиачени фенове на стари автомобили от 95!
  • 27 Dr. Dick

    1 3 Отговор

    До коментар #18 от "I'm back":

    Нещо пак не си разбрал. В съвместен суперкар БМВ ще прави и купето и шасито. От Тойота е само хибридното задвижване.
  • 28 Dr. Dick

    2 5 Отговор

    До коментар #19 от "I'm back":

    Тъй като прекия конкурент на М3 - лексъс ISF (който дори е с 1 литър по-голям работен обем на ДВГ) дава около 13 секунди по-слабо време на пистата - нормално е БМВ да свърши тази част от работата.
  • 29 Krasimir Petrov

    2 2 Отговор
    Абе, май друго се казва в статията- - че баварците ще имат думата по отношение механиката, предполагам, по отношение очакваното задно предаване на модела, скоростна кутия и т.н. Черпя инфо оттук; http://www.autoforum.cz/predstaveni/toyota-ft-1-sports-coupe-predobraz-dalsi-supry-je-venku/
    Освен това, участието на БМВ е само до хибридната версия, не видях някъде да се спекулира с конкретни двигатели (споменава се бензинов), а и Тойота имат достатъчно добри такива. Междувпрочем, това на снимките е концепт, докато стигне (и ако) до серийно производство ще се измени сериозно, така че оставаме засега с предположенията
  • 30 Никой

    1 5 Отговор

    До коментар #19 от "I'm back":

    Само незнам кои са тези "чудесни" дизели.Когато тойота направят 3 литров дизел с 245 к.с. ми се обади..а за 3 литровият двигател на бмв с три турбини и 381к.с. да не говорим...

    Коментиран от #31, #35, #37

  • 31 БМВ БЪЛГАРИЯ

    1 6 Отговор

    До коментар #30 от "Никой":

    Не знам защо давате минуси на няколко човека които споменаха за скоростната кутия с двоен съединител на БМВ като тя е може би най-добрата в момента.
    За тойотата не съм сигурен, но новият ГТ-Р ше бъде хибриден

    Коментиран от #33

  • 32 Споок Армин

    2 5 Отговор
    Дизайна ми харесва.Ако и сложат един V8 вместо измислени ели.мотори ще убият рибата.
  • 33 Никой

    0 4 Отговор

    До коментар #31 от "БМВ БЪЛГАРИЯ":

    8 степенния автоматик на бмв е сред най-добрите, а скоростната кутия, която слагат в ролс-ройс направо избива рибата.
  • 34 Easy ryder

    5 1 Отговор
    Дано баварските некадърници най накрая се научат как се прави здрава спортна кола покрай японците.
  • 35 Easy ryder

    5 1 Отговор

    До коментар #30 от "Никой":

    То пък голяма работа да направиш три литров турбо мотор с 245 коня.Опел направиха 2003 година 1,9 литров дизел 212 коня.
    Дизелите са само за Европа дори Лексъс се отказаха от дизели защото с хибридни бенизнови мотори постигат много по добра екология.Дори лондонските таксита ще са бензинови.
  • 36 Борис Георгиев

    1 0 Отговор
    Тихоооооооо ...нищо не казвай....само гледай и се наслаждавай. Не споменавайте с висок тон европейските марки че ще ми развалите удоволствието хахахаха....
  • 37 I'm back

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Никой":

    Хората правят хибриди бе мен.Изтрябвали са им дизели.Самите германци си признават, че разхода на хибридите на Тойота/Лексус е много по-нисък от този на техните дизеларки особено като стане въпрос за големи мотори

    Коментиран от #38, #39

  • 38 Борис Георгиев

    1 2 Отговор

    До коментар #37 от "I'm back":

    Фирмите правят хибриди защото в този момент това е начина да се покаже коя компания е технологично по развита.Ако има някой тук в този форум който да не е разбрал това ,да вземе и да прочете тук и там няколко реда за така наречените „зелени технологии”. Каквото и да ви говорят - става дума за пари. Ако искаш повече инфо за тази измама наречена ХИБРИД ще продължа темата.
  • 39 Никой

    0 3 Отговор

    До коментар #37 от "I'm back":

    Ако се поинтересуваш малко ще разбереш,че хибридите са по-непрактични и по-сложни за поддръжка от дизелите.Освен това дали разхода е по-нисък е спорно, защото когато ти свършат батериите пак бензинов двигател ги зарежда.Хибридите са ефективни в града, но извън него са пълна скръб, защото много бързо им умират батериите.
    ето малко факти.
    Toyota Prius
    Мощност 99 к.с.
    Максимална скорост 165 км/ч
    Ускорение от място до 100 км/ч 11.3 с.
    Разход на гориво (извън града) 4.2 л./100 км.
    Bmw 320d
    Мощност 184 к.с.
    Максимална скорост 235 км/ч
    Ускорение от място до 100 км/ч 7.5 (7.6) с.
    Разход на гориво (извън града) 3.8 (3.9) л./100 км.
    Фактите сами говяорят.
    Приуса е по-икономичен в града - 5.9л срещу 3.8л , но като видим двете коли какво предлагат като ускорение и динамика, просто няма място за сравнение.Хибридите са ужасно тежки и дори тоз малък смахнат приус тежи точно колкото 3-тата серия - 1495кг.
    Заключението е че ако искаш малка и градска кола си вземаш хибрид, ако искаш икономична кола, която предлага добри динамични характеристики, вземаш дизел.Хибридите са повече упражнения за компаниите да се фукат с технологии отколкото реално да има много полза от тях.Все още не са добре развити.А разходите за допълнителните батерии и ел. мотор на вторичния пазар правят хибридите изключително неизгодни за втора ръка покупка.

    Коментиран от #45

  • 40 I'm back

    1 0 Отговор
    Дрункате глупости и поствате лъжливи данни

    Коментиран от #41

  • 41 Никой

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "I'm back":

    http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=17212
    http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=18521

    Коментиран от #43

  • 42 Easy ryder

    3 0 Отговор
    Ново изследване, проведено от независимата организация International Council on Clean Transportation, показва кой от производителите на автомобили с колко лъже при показанията за среден разход на гориво. Оказва се, че всички от водещите автомобилни марки дават различни сведения за разхода в сравнение с тези от реалните тестове.

    Авторите на изследването сравняват официалните данни от производителите с измерените от тях. Изследването ползва и информация, предоставена от автомобилни клубове, лизингови компании и онлайн портали. Като цяло са взети данните от 500 нови автомобила, на които им е измерено реалното потребление на гориво.

    Оказва се, че BMW дават средно по-нисък разход с 30%.
  • 43 Easy ryder

    4 0 Отговор

    До коментар #41 от "Никой":

    Като вдигнеш с 30% разхода на БМВ ще видиш защо хората правят хибриди особено за града.

    Коментиран от #44

  • 44 Никой

    1 1 Отговор

    До коментар #43 от "Easy ryder":

    За града съм съгласен.Но айде и да не е бмв, какъвто и малък дизел да вземеш все извънградско ще харчи по-малко.Дори един голф 4-ка 1.9TDI харчи по-малко от тойота приус - самия Джеръми Кларксън го е казвал.Щом има дръ-литрови дизели, които са по-мощни и харчат по-малко то тогава няма никакъв смисъл от сички тези сложни батерии (които трябва да ги сменияш на всеки 50 000км и струват 10 000лв) и ел. мотори.Стига да е направен добре, един дизел ще е по-лек, по-икономичен, с по-голям пробег, и по-мощен от един хибрид, а разходите за експоатация са двойно по-големи...Няма никакъв смисъл от хибридите( изключвам суперколи като Mclaren P1, LaFerrari и онова Porsche където хибридната установка е направена с цел по-голяма сумарна мощност).

    Коментиран от #46

  • 45 iiiiiii!!!!!!!!

    3 0 Отговор

    До коментар #39 от "Никой":

    Ти вярваш ли си за този разход на БМВ-т
  • 46 Easy ryder

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "Никой":

    не се сменят на 50 000.Има приуси с над 300 000 километра минати с една батерия.Освен това,това е просто преход към изцяло електрически автомобили.Важното е че хората го правят макар и скъпо и трудно в началото замърсяването в градовете спада много.
    Докато скапания дизел дори с 5 филтъра пак го усещащ като запали отдалеч.
    Не знам дали си се замислял защо няма дизелови мотокари работещи на закрито въпреки всичките уж съвременни очиствания на изгорели газове.
  • 47 Peter P

    1 0 Отговор
    ''Дори един голф 4-ка 1.9TDI харчи по-малко от тойота приус'' - тва никога не може да стане. Нещо май се опитваш да ни пързаляш - а?