Въпреки неотдавнашните съкращения на персонала, които засегнаха екипа на Supercharger на Tesla, главният изпълнителен директор Илон Мъск потвърди ангажимента на компанията да разшири инфраструктурата си за зареждане. Мъск се обърна към X , за да отговори на опасенията, като подчерта плановете на Tesla да инвестира над 500 млн. долара в разширяването на мрежата Supercharger само през тази година.
В изявлението си Мъск поясни, че тази значителна инвестиция ще бъде насочена предимно към създаването на нови и разширяването на съществуващите места за зареждане, а не към покриване на оперативните разходи. Той обаче не предостави конкретни подробности относно обхвата или местата на тези разширявания.
Въпреки че съкращенията могат да повдигнат въпроси относно бъдещото развитие на технологията Supercharger, Tesla продължава да разчита на изпълнители от трети страни за инсталирането на своята инфраструктура за зареждане в Съединените щати.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мнение
Коментиран от #2, #5
16:55 13.05.2024
2 Настрадин ходжа
До коментар #1 от "Мнение":
Всеки автомобилен производител, който е намалил производството на автомобили защото "нямало търсене", пълни кесията на хитър Илон с по една жълтичка.17:36 13.05.2024
3 Гост
18:59 13.05.2024
4 МЪСК
19:40 13.05.2024
5 МЪСК
До коментар #1 от "Мнение":
Кое, кое?19:41 13.05.2024
6 Мойсея Света Троица идеален център
23:09 13.05.2024
7 Гйххиъфг
Коментиран от #8
09:43 14.05.2024
8 Тесла не е по приказките
До коментар #7 от "Гйххиъфг":
А по резултатите. На практика никога не обещавала но направи най-голямата зарядна инфраструктура в света и продължава да я разширява.Досега изграждаха зарядната инфраструктура с версия 3 зарядни 250 киловата.
Вече разработиха и започнаха да инсталират версия 4 с мощност до 600 kW. Уволни целия отдел за разработка на нови зарядни станции, защото надали в скоро време ще има автомобили, които да зареждат дори на нея с максимална мощност и през следващите пет години няма да има нужда от разработка на нови зарядни станции.
Зарядни с такава мощност са подходящи и за електрическите камиони.
Коментиран от #9
10:27 14.05.2024
9 Анонимен
До коментар #8 от "Тесла не е по приказките":
Кои камиони?Тесла Семи, които щяха да залеят света?Коментиран от #10
11:01 14.05.2024
10 Кой ти каза
До коментар #9 от "Анонимен":
Че ще заливат света? Това са камионите които всички логистични фирми чакат с нетърпение, но производството им не е започнало.Pepsi са супер доволни от предоставените им прототипи за тестове в реалния свят с реални товари. Един от камионите беше минал над 1000 мили - 1700 км за денонощие само със зареждане на 250 kW зарядни станции за леки автомобили плюс товарене и разтоварване на стока и почивки. Какво повече може да искаш от един камион?
Коментиран от #11
11:38 14.05.2024
11 Разберете се с другия
До коментар #10 от "Кой ти каза":
тРесльо-кресльо какво в крайна сметка ще се случва с това семи-шит ППС!??? Докато Пепси тества и от тРесла се учат на тях как се прави камион, то почти всички европейски производители вече имат готови и завършени камиони, които са пуснати в продажба и за повечето в момента текат европейски road show-та....Коментиран от #12
13:44 14.05.2024
12 Така е
До коментар #11 от "Разберете се с другия":
Дай някой аналог на камиона на Тесла? Това което може да измине камиона на Тесла с едно зареждане без спиране, останалите не могат да го изминат за денонощие, защото имат два до четири пъти по-малък пробег и от 5 до 10 пъти по-бавно зареждане, както и по-голям разход на километър, дори за по-малки камиончета от 40 тонна композиция на Тесла. 1800 км ги минават за седмица, а не за денонощие.Коментиран от #13
14:05 14.05.2024
13 Защо говориш
До коментар #12 от "Така е":
и пишеш глупости!?? При какви регламенти и експлоатация е направила този пробег тРесла??? Какви са разликите в Европа и САЩ??? Семи дори не е в серийно производство и както ти написах преди много месеци - няма приложение в останалия свят заради силно ограничената си конфигурация, освен за вътрешно-фирмени доставки от хъб до хъб и то в Щатите... посочи ми ти на кой Европейски производител е адекватна алтернатива семи??? Да не стане както със сайбър-а... много шум за нищо...Не се ядосвай и не взимай толкова навътре, че тРесла за пореден път са силно изостанали и с празни обешания за пред фанатиците си... все пак Найлон-чо не ти е татко....
Коментиран от #14, #15, #16, #19
14:23 14.05.2024
14 Не знам на кой си го казвал
До коментар #13 от "Защо говориш":
Възможно е да да си прав, затова моля да повториш защо не отговаря на европейските регламенти, защото не си си писал с мен?Вероятно ще изтрият линка, затова можеш да потърсиш и сам в интернет примерно Tesla semi 1076 miles и ще ти излязат десетки статии
Коментиран от #17
15:11 14.05.2024
15 Първият резултат
До коментар #13 от "Защо говориш":
Преведена с google translatePepsi Tesla Semi Truck изминава 1076 мили за един ден, за да се похвали
28 септември 2023 г от Brian Wang
Един от Pepsi Tesla Semi Trucks е изминат 1076 мили за един ден. Това беше на 17-ия ден, когато трите камиона изминаха над 2600 мили комбинирано шофиране за един ден. Това показва, че Tesla Semis може да има няколко бързи зареждания за един ден, за да осигури 240% от обхвата на камионите, когато използва повече от един шофьор.
Броят дни на пробег от 600-1076 мили от множество камиони, движещи се с общо тегло от около 80 000 lb на камион, ремарке и полезен товар, могат да изпълняват задълженията за регионална доставка на камиони. 15-30% от случаите на използване на американски полукамиони могат да бъдат обработени. Могат да се поддържат депа за електрически камиони, които могат да обработват до 50 полурегионални камиона. Електрическите камиони Semi могат да заменят 15-30% от камионите Semi със значително по-ниски разходи за гориво, които са еквивалентни на 1,70 $ за галон цени на горивото. Дневният диапазон ще бъде 60-120 галона гориво на ден за 8-10 mpg камиони. Икономията на гориво ще бъде $180-500 на ден.
15:12 14.05.2024
16 Е колко да са глупости
До коментар #13 от "Защо говориш":
Средно се пада по 1400 км на камион на ден. Не е като да не ги карат. Нещо физически невъзможно за камионите на mercedes които изминават 200-300 км с едно зареждане, а зареждането трае два часа. Не знам кои регламенти не изпълняват, но със сигурност ще успеят да произведат и европейски модел Когато дойде времето.А времето ще дойде, когато усъвършенстват батериите си 4680 за да има икономически смисъл, без да произвеждат камиона на загуба или да му вдигат цената като на европейските, които са по-скъпи от Тесла семи, но имат 4 5 пъти по-малък пробег и по-бавно зареждане.
Коментиран от #18
15:18 14.05.2024
17 Същия си
До коментар #14 от "Не знам на кой си го казвал":
пишещ безкрайни тиради и цитиращ линкове и статии предимно от туба-та, разбира се от сектантски сайтове...Ще бъда кратък - общи маси и габаритни размери, начин на скачване и използвани типове полуремаркета... ти си по търсенето, отговори си сам...
Коментиран от #20
16:21 14.05.2024
18 И тук се връщаме
До коментар #16 от "Е колко да са глупости":
към добрия стар ДИЗЕЛОВ ДВГ използван при камионите, които в зависимост от конфигурацията и компановката, спокойно надминава над 4000 км с 1 зареждане...16:22 14.05.2024
19 Пълни глупости
До коментар #13 от "Защо говориш":
Преди два месеца тук в факти имаше новина, че догодина в Берлин започват производството както на евтиния модел 2 или както там ще се казва, така и на камиона. Да не би да го произвеждат в Берлин за да го изнасят за САЩ щом не става за Европа?16:23 14.05.2024
20 Писали сме заедно
До коментар #17 от "Същия си":
Престани да лъжеш човека. Написаното от тебе не отговаря на истината.Коментиран от #21
16:25 14.05.2024
21 Едовременно
До коментар #20 от "Писали сме заедно":
пишете едни и същи фермани??? Евала….Кое не е истина???
Коментиран от #22
17:52 14.05.2024
22 Това
До коментар #21 от "Едовременно":
"Семи ... ти написах преди много месеци - няма приложение в останалия свят заради силно ограничената си конфигурация, освен за вътрешно-фирмени доставки от хъб до хъб и то в Щатите..."Самият факт, че ще се произвежда в Берлин противоречи на тези твърдения.
Коментиран от #23
18:14 14.05.2024
23 В тази си
До коментар #22 от "Това":
конфигурация и за европейския пазар ли!???Разбираш ли от транспорт???
Коментиран от #24, #25
18:27 14.05.2024
24 Вече питах
До коментар #23 от "В тази си":
Произвежданите в Берлин камиони ще отговарят ли на европейските конфигурации или ще ги изнасят за САЩ? Водим абсолютно безсмислен разговор и спекулираме за нещо, което не е влязло в серийно производство нито в завода в САЩ нито в завода в Германия.Аз коментирам само дали с настоящите технологии електрическите камиони са способни да заменят дизеловите? Засега практиката на pepsi доказва че при 1000 мили за денонощие, които са зареждани на зарядни за леки автомобили , технологиите вече са узрели.
Коментиран от #26
19:05 14.05.2024
25 Чакам
До коментар #23 от "В тази си":
Аналогия на камиона на Тесла в САЩ или където и да е по света? Пробег и време за зареждане.Коментиран от #27
19:07 14.05.2024
26 Излиза
До коментар #24 от "Вече питах":
че се съгласяваш с мен, за това че в тази си спецификация е неприложим за Европа и по-голямата част на света, нямат до този момент различни спецификации според нуждите и че вярваш сляпо на “голите” тестове в Щатите с Пепси…. и в крайна сметка е тестов продукт с неясно бъдеще и полета на приложение….Много е далеч от ефективността на дизелов ДВГ… да не говорим за автономия, себестойност, пре-продажба…. не случайно палачинката се обръща както и при колите и все повече се говори за други технически решения главно при прикачния състав и различни комбинации и дължини…. като същевременно се чака и въвеждането на Евро 7 нормите, за да се избере пътя на развитие….
Коментиран от #31
19:26 14.05.2024
27 Не е необходима
До коментар #25 от "Чакам":
и затова не е разработена… ти ми посочи дали тРесла може да предложи гъвкави решения за широк кръг от клиенти или само за тип “Пепси”???Коментиран от #28
19:29 14.05.2024
28 Не е необходимо
До коментар #27 от "Не е необходима":
Само го казваш. Както виждаш Тесла няма баничарка няма комби няма много модификации но това не и пречи да е не е продаваният модел автомобил в света за 2023 година. Тоест нищо не ѝ пречи да стане и най-продавания камион. Никой не очаква да замести всички камиони по светаКоментиран от #29
19:51 14.05.2024
29 Абсолютно
До коментар #28 от "Не е необходимо":
същия си от преди няколко месеца…1:1 са ти приказките и разсъжденията и доводите….няма как да не си ти….познания в транспорта нямаш…лошо няма, само недей да заблуждаваш и останалите не-запознати като теб….Скания/Даф/Волво виждал ли си пикап/бус/баничарка….??? Това ли разбираш под различни предлагани спецификации?
Коментиран от #30
19:58 14.05.2024
30 Говоря
До коментар #29 от "Абсолютно":
за леки автомобили. Тесла има 2 продаваеми модели, които са лидери по продажби в класовете си. Спекулирам, че е възможно и с камиона да е същото. Да е най-продавания влекачи в своя клас какъвто и да е той. Наистина не ги разбирам. Малко вероятно е да се случи през следващите 4-5 години, заради ограниченото производство.Точно както и Тесла модел 2 за 25 000 долара ще разбие пазара, но някой ден, не сега и не скоро. Желаещи има, но няма производство.
20:14 14.05.2024
31 Ефективност, себестойност, пре-продажба
До коментар #26 от "Излиза":
Ефективността на всеки е електромобил, е по-висока от ДВГ, но това няма никакво практическо значение.Себестойността на изминат километър е много хлъзгава тема, защото зависи от цените на тока и горивата в съответната държава. Очевидно в САЩ сметката излиза.
Препродажба? Кога? Гаранцията на задвижването е 1 милион мили. Щом В статията говорят за 500 долара на хиляда мили пробег спестявания от гориво при настоящите цени, то за милион мили спестяванията ще са 500 хиляди само от горивото от камион който струва 180 000. Е колкото Е колко да е загубата да ;е "загубата" при препродажба в момента в който му изтече гаранцията след 1,6 милиона километра?
Коментиран от #32
20:23 14.05.2024
32 Говориш
До коментар #31 от "Ефективност, себестойност, пре-продажба":
за гаранция на продукт, който не е влязъл в производство все още… и не е съвсем ясно кога/как и при какви условия ще важи…. дори и милион мили да е гаранцията на силовата линия, само тя ли е в един товарен автомобил!???Нека се появи, нека се продаде и покара, да се наложи…. да видим къде и какви ще са разходите за гориво/ел.енергия…. за н-ти път се повтаряш и с тези си бакалски сметки… ако беше така, земята щяха да обърнат производителите и самите транспортни фирми този продукт, да се случи….
Коментиран от #34
21:43 14.05.2024
33 ТУЗАРА
01:40 15.05.2024
34 Не убивай вестоносеца
До коментар #32 от "Говориш":
Преписвам наличната информация за камиона. Ти спекулираш и правиш бакалски сметки за остатъчна стойност на продукт, на който не знаеш дори продажната цена, нито гаранцията. Този автомобил е в наличност и се кара втора година, а разходите не са теоретични, а са исторически данни.Дори да го искат от цял свят така или иначе този продукт не се произвежда още и няма да се произвежда в необходимите количества още дълго време. Когато вече се произвежда, няма как да е рентабилен там, където тока е скъп или няма зарядна инфраструктура. Самият ти казваш, че от pepsi са доволни и им върши работа, значи има ниша, която първоначално да запълни.
Ще конкретизираш ли каква е темата на спора, защото аз все още не мога да я схвана?
07:36 15.05.2024