Last news in Fakti

13 Февруари, 2014 12:01 5 792 28

Toyota пак отзовава милиони коли

  • toyota-
  • prius-
  • отзоваване-
  • технически проблем

Най-големият производител на автомобили на планетата Toyota обяви една от най-мащабните кампании за отстраняване на дефект в историята си. В сервизите на марката по цял свят ще бъдат привикани 1.9 млн. хибрида от третото поколение Prius, което се произвежда от 2009 г.

Официалната причина за отзоваването е проблем със софтуера на управляващия блок на двигателя. Програмата може да предизвика прегряване и повреди на електронните платки, което води до загуба на мощност и дори угасване на силовия агрегат.

Японците уверяват, че до момента не е установен нито един нещастен случай, предизвикан от възможната неизправност. Въпреки това от Toyota държат да се презастраховат и ще отзоват всички "приуси" с проблемен блок без изключение.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Монго

    2 3 Отговор
    No coment...
  • 2 Xterminatorable .

    6 3 Отговор
    Пак ли в милионен тираж бе, ужас! Така е, надеждността изисква сервизни акции.
  • 3 Iaroslav Stanchev

    4 5 Отговор
    Вие пък,традиции имат хората.През 2012 г. върнаха 7,5 млн,а сега само 2 млн.Очевидно повишават качеството.
  • 4 I'm back

    5 5 Отговор
    Отзовава и в същото време пак е на челните места на класациите за надеждност.В същото време дараците на Строшваген/Четири нули си седят там където бяха досега - на дъното на класациите.

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Xterminatorable .

    6 5 Отговор

    До коментар #4 от "I'm back":

    Да, ама са и на челна позиция по отзоваване за всякакви дефекти. Голям парадокс, а? Май издишат тия класации.
  • 6 Iaroslav Stanchev

    7 10 Отговор

    До коментар #4 от "I'm back":

    Как няма да са в челото на класацията по надеждност,тойотите,като всяка година са отзовани по 2-3 млн,в официалния сервиз,за ремонт на нещо.А вагена го купуват и го строшават от каране за 5 години,никой не го отзовава за нищо,само газ и ляв мигач.

    Коментиран от #8

  • 7 I'm back

    9 6 Отговор
    Да бе 5 години, той на втората вече се разпада.Докато стигне 5 е вече с нова турбина, нова глава и ново окачване(поне втори комплект).
    И Тойота отзовава коли за евентуално възможно да възнинат проблеми не за потвърдени.Ако ВАГените си върнат колите да поправят дефектите си за тяхна сметка ще фалират понеже вероятност за разхлабен болт, протрит маркуч и заял бутон на ел.стъклата са си нищо пред спуканите глави, дефектни дюзи, турбини и прескачащи вериги на качествените навеси на ВАГ
  • 8 Благовест Стефанов

    8 4 Отговор

    До коментар #6 от "Iaroslav Stanchev":

    VW не отзовава! VW направо отрича и те кара да си платиш!

    http://autobild.bg/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D1%8A%D1%82-tsi/a4022
  • 9 Iaroslav Stanchev

    7 7 Отговор
    Ейййй,големи сте оптимисти.Хората черно на бяло са го написали,че Тойота отзовава пак 2 млн. коли заради дефекти,вие не та не.По-големи будисти и от Буда ще се изкарате.
    Никъде не пише Фауве,БМВ,МБ или друг отзовава коли.Никъде не пише колко големи боклуци са фауве,пише,че Тойота връща за ремонт 2 млн. коли,точка по въпроса.

    Коментиран от #10, #12, #15

  • 10 Xterminatorable .

    2 3 Отговор

    До коментар #9 от "Iaroslav Stanchev":

  • 11 скар фейс

    7 4 Отговор
    Чети бе човек, чети! "Японците уверяват, че до момента не е установен нито един нещастен случай, предизвикан от възможната неизправност." Отзовават ги, но до момента инцидент не е имало. Просто, защото евентуално можел да настъпи. Колкото до ФВ и ауди (за луди)...от къде да започнем!? То не бяха пукнати глави, слаба ходова част, безкрайни проблеми с електрониката и т.н. Да си чул за сервизна акция? Тук ги отстраняват, защото имало някакъв процент вероятност, че можело да се появи дефект, докато другите си мълчат и отричат. Това за мен е коректност към клиентитет си от страна на японкста компания. Бях в Дубай и там ФВ не видях. Всички таксита са тойоти (камри), всички. Бях на сафари, отново с тойота ландкроузър П 100. Имах възможността доста да си поговоря с шофьорите относно това и те бяха категорични, че именно това е най-здравата кола, а там уславията са наистина екстремни, а карането им още повече. Между другото карам немски автомобил. Пиша го, за да не ме помислиш за голям япо-фен Качествата им не могат да се отрекат.

    Коментиран от #16

  • 12 скар фейс

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Iaroslav Stanchev":

    Коментар @ 11 е до теб.
  • 13 Красимир Димитров

    6 2 Отговор
    Ей тоя ФВ е като трън в очите ,темата засяга друга марка и пак него подхваща те.За неосведомените :"VW отзовава и 239 000 пикапи Amarok, поради възможни течове в горивопровода. Акцията засяга коли, сглобени между 2010 и юни 2013","http://fakti.bg/avto/81670-vw-otzovava-26-mln-koli-zaradi-transmisiite-dsg" и още има да не ги копирам всичките има достатъчно информация,няма кой да чете.
  • 14 Кольо Фильов

    0 6 Отговор
    само Benz бате
  • 15 Благовест Стефанов

    9 2 Отговор

    До коментар #9 от "Iaroslav Stanchev":

    Не виждам нищо лошо, докато сменяш масло да ти ъпдейтнат software. Наистина не е редно да пишем за VW, но и те си правят сервизни акции. Наскоро си подмениха маслото на скоростните кутии с минерално, че да избутат гаранционния срок.
  • 16 Iaroslav Stanchev

    3 6 Отговор

    До коментар #11 от "скар фейс":

    Прав си.Не оспорвам.Казваш,бакшишите в Дубай твърдят,че Камри е най-коравата машина.Не мога да оспоря.Те и нашите бакшиши казват,че Дачия е най-коравата,ама ние знаем,че не е така,нали.
    Относно нещастните случаи породени от "качествени" Тойоти,преди няколко години имаше,ако се сещаш.Те затова и отзовават,от страх да няма нови такива.Щото ако има пак,нали се сещаш,че Тойота няма да продава по 7 млн. коли в САЩ,а ще е на половина.Те и без това американците ги натискат достатъчно,за да си върнат собствения авторитет.
    Никъде в статията не пише и не се твърди,че ФВ са най-големия боклук,нали.Може и да са,но отзовават 240000 амарока,които на фона на 2 млн. приуса-просто без коментар.
    И последно,смятам си спомняш,коя кола стана номер 1 в Япония,ако ли не,да ти припомня-голф 7.Което значи,че или голфа е царя,или японците нищо не разбират от коли.
  • 17 скар фейс

    3 3 Отговор
    Абсурно е да сравняваш нашите "бакшиши" с тамошните. Между другото, това за тойотата не ми го казаха само те, ами и офроудърите, които карат в пустинята и повярвай, имат доста пари и покупката на ВФ не им е проблем. В дубай температурата през лятото стига до 50 градуса и единствено японките, от немсмките мерцедесите и тук-там някое бмв, а и хюндаи има, издържат на тези условия. От ВАГ-овете мисля, че видях само 1-2 аудита (ако не броим ламбото, бентли, които са под тяхната шапка и излизат само вечер) и това беше. Можеш да го провериш това,

    Коментиран от #19, #20

  • 18 триста итридесети

    2 4 Отговор
    Много силно заглавие, веднага питам:
    1. Кой произвежда повече коли за християнските страни?
    2. Кой произвежда повече коли Германия или Япония?

    Коментиран от #22, #25

  • 19 Veselin Todorov

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "скар фейс":

    Аз съм бил доста пъти в Дубай и само ще кажа нещо за коментара ти в скобите относно расовите ламбота,ферарита,поршета и т.н. Наистина се появяват само вечер обикновенно след 10-11часа защото тогава младите Дубайски гъзита могат да вземат колата на тати и да се пофръцкат докато той се разпорежда с четирите си жени в къщи.Пък и повечето такива коли са кабрио и само по това време могат да се карат със смъкнат покрив и да се види кой точно гъзарее в тях.
  • 20 Veselin Todorov

    8 2 Отговор

    До коментар #17 от "скар фейс":

    Другите ми впечатления от Дубай са, че там са по прагматични в избора на коли. Японските им идват доста по добре като цена и като поддръжка. Може би не знаете но през далечната за много от вас 1995 година докъм почти 2000 почти всички таксита там бяха Мерседес Е класа или ВМW 5серия .Имаше и много Пежо 406 но след това се намесиха много здраво японците ценово и нещата естствено много се промениха.Всичко е въпрос на пари.

    А относно темата коя кола е по добра японска, германска,френска дори българска(може би само такава не съм карал)може да се каже, че това е само една желязна машина и като всяко желязо може да се повреди или счупи.За пишещите във форума ще изразя личното си мнение, че е нормалнокола до 4или 5години купена нова да влиза в сервиз само за задължителното обслужване а след това не е никаква трагедия ако се появи (а то вече е нормално да се появи)някаква повреда да се вложат необходимите средства за ремонт.Няма нищо вечно.Нито японско нито германско (е само може би българската злоба и завист)
  • 21 Shmeker

    1 3 Отговор
    Пичове, като се появи такава статия за тойота, винаги пиша, че от 15 години в тойотите има американски части и възли. Или поне сглобени в американски заводи, които заводи са по цял свят. Доста малко японски неща има по тия коли.

    Същото е положението и с VAG, Пежо, Мазда (те до скоро бяха собственост на Форд)...
  • 22 Easy ryder

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "триста итридесети":

    САЩ каква страна са? И какво общо имат религиите с производстовто на коли.Трябва ли да извадим от бройката"християнски коли" на ВАГ,БМВ,МБ,тези произведени в Турция и Китай например.На път си да се изцепиш с поредната простотия.

    Коментиран от #24

  • 23 Iaroslav Stanchev

    0 2 Отговор
    Хехехе,оптимисти.
    car of the year japan
  • 24 Iaroslav Stanchev

    0 2 Отговор

    До коментар #22 от "Easy ryder":

    Знаем каква страна са САЩ.Голяма.3-ти по площ,3-ти по население и 1-ви по икономика.Чели сме книжки от време на време,не гледаме само Планета,като сегашните.
  • 25 I'm back

    1 3 Отговор

    До коментар #18 от "триста итридесети":

    Е как кой бе?Ти не знаеш ли?Ами Китай.Даже Бенветата вече няма да се сглобяват тук с Китайски части ами направо ще се внасят готови от Китай.
    Да знам, че и японски коли се правят в Китай, но японците имат най-добрия качествен контрол и съвсем различен начин на управление, които им гарантират по-доброто качество.Ама защо и как няма намерение да ти обяснявам, има книги на тази тема ако ти се занимава търси и чети.
  • 26 Xterminatorable .

    3 1 Отговор
    Не е лесно да си на първо място в статистиките за надеждност и в същото време на първо място в статистиките по отзоваване, заради фабрични дефекти.
  • 27 Easy ryder

    0 0 Отговор
    Ами те поне си ги оправят навреме докато БМВ си трае и после си плащаш за същите работи които Тойота си коригира безплатно.Ето така се става най надежден в класациите.

    Коментиран от #28

  • 28 zendera

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Easy ryder":

    Аве пич,не ти ли писна да пишеш едно и също нещо.Как пък един японски фен не признава че качеството на японските коли е паднало драстично.Какво те успокоява тебе ако си си купил нов автомобил и се окаже че е дефектирал...