Водещият в света производител на автомобили е изправен пред сериозни технически проблеми, съобщава АП.
За втори път от началото на годината компанията обяви, че изтегля от пазара 6,39 млн. коли заради различни дефекти от кормилната уредба, въздушните възглавници до седалките в колите.
Дефектите са засечени в 27 модела на Toyota, започвайки от субкомпактния Yaris до RAV4 SUV. От японския автопроизводител посочиха, че част от дефектите са се проявили и в моделите Pontiac Vibe и Subaru Trezia, които слизат от поточните линии на General Motors и Fuji Heavy Industries.
От Toyota успокоиха пазарите, посочвайки че проблемите не са свързани с трагични инциденти при катастрофи.
В последните месеци на 2013 г. в сервизите бяха изтеглени около 885 хил. бройки от моделите на японската компания Avalon, Camry и Venza, за да се отстранят възможни дефекти във въздушни възглавници.
Преди седмици от Toyota изтеглиха от пазара 294 000 превозни средства в Северна и Южна Америка заради проблем в електронната система против боксуване, както и за проблем при 1,9 млн. хибридни модела Prius.
През последния месец президентът на Toyota Акио Тойода свидетелства пред конгреса в разследване за безопасността на колите. Освен това компанията договори $1,2 млрд. извънсъдебни споразумения за щети, причинени от неизправности в автомобилите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ярослав станчев
Така е,като са най-надеждните.
Сега пак фолцфаген и ауди ли ще са виновни?
Коментиран от #2, #4
12:10 10.04.2014
2 Име:
До коментар #1 от "ярослав станчев":
Бих карал една такава чисто нова дефектна тойотка. Ти спомняш ли си на колите от 80те и 90те кой отстраняваше дефектите? Вярно през тия години особено през 80те колите ги правеха бронирани. Но и тогава си имаха вродени проблеми, само че си ги ремонтирахме ние...12:16 10.04.2014
3 Rock Stenley
13:21 10.04.2014
4 Дошo
До коментар #1 от "ярослав станчев":
Тук не се споменава, че акцията обхваща автомобили произведени от 2005г до сега.Ако някой знае марка, която прави сервизна акция за автомобил, на който гаранцията му е изтекла преди 4 години да каже.А СОЦваген и Алуди нямат място в статия за най-надеждните автомобили.Техните батали от 2005г вече са за балиране
Коментиран от #5, #7
13:39 10.04.2014
5 ярослав станчев
До коментар #4 от "Дошo":
През последния месец президентът на Toyota Акио Тойода свидетелства пред конгреса в разследване за безопасността на колите.Освен това компанията договори $1,2 млрд. извънсъдебни споразумения за щети, причинени от неизправности в автомобилите.Моля ти се,човек,чети и после пиши.Тези милиард и отгоре не се плащат ей така,за благотворителност,от Тойота.
И по-полека с приказките за баталите,щото се вижда,колко от "най-качествените" японски коли,на хартия, са отзовани само от януари до сега.
Коментиран от #9
14:25 10.04.2014
6 Дошo
14:37 10.04.2014
7 скар фейс
До коментар #4 от "Дошo":
Това показва, че тойота е отговорен праоизводител и държи на качеството на продуктите си. Едиснвено не ми харесва, че част от моделната гама са прави в Турция.Коментиран от #8
14:41 10.04.2014
8 ярослав станчев
До коментар #7 от "скар фейс":
Да да,точно така.Произвел си 9 милиона коли,продал си 8 милиона от тях,за една година и на следващата година отзоваваш 9,5 милиона,защото си отговорен,а колите са много качествени.Направо ме разби с желязната логика на Тойота.
Коментиран от #10
14:54 10.04.2014
9 Благовест Стефанов
До коментар #5 от "ярослав станчев":
Ти ги разкри! Бас ловя, че опита ти с тойота се свежда до четене във форума на VW и гледане в JPG формат. Карай си стария дрънгел и продължавай да се самоубеждаваш, че новите коли не стават.14:56 10.04.2014
10 скар фейс
До коментар #8 от "ярослав станчев":
Да, точно защото са отговорни и държат на детйалите във всяко отношение. за да не ме помислиш за голям "япо-фен", ще спомена, че карам немска кола и не си спомням да са провеждали подобни акции германците или поне в такъв мащаб, което съвсем не означава, че нямт дефекти. Просто си мълчат и отричат. Примери бол. Дефектна спичарна система на мерцедес W211 SBC, скорстни кутии на ВАГ...Коментиран от #11
15:00 10.04.2014
11 ярослав станчев
До коментар #10 от "скар фейс":
Възможно е и да си прав.Фактите,обаче,в тази и в още 4-5 статии през тази и миналата година говорят точно обратното.Ако да отзовеш 9 милиона коли за една година,да викат шефа ти в американския конгрес,за да се обяснява,като ученичка,защо колите му са боклуци,да плащаш 1,2 млрд. долара и да те съдят за още толкова е отговорност,значи или аз съм луд,или Луната е по-близо от Лондон,защото се вижда всяка вечер.
А на господин Стефанов какво да кажа,не съм ги разкрил аз,така пишат хората и май,че е вярно.А аз само чета и коментирам.Ако някой съвременен автомобил,без значение каква марка е,изкара колкото моя 20 и кусур годишен таралясник и все още е в движение,а поддръжката и разходите му са колкото на моята кола,ела и ми го покажи.Веднага го купувам.
Чакам.
Коментиран от #13, #14
15:27 10.04.2014
12 Vasik Atanasova
15:44 10.04.2014
13 Дошo
До коментар #11 от "ярослав станчев":
Типичен ВАГенист.Казва му се, че акцията важи за автомобили произвеждани от 2005г насам, но той си знае, че били от миналата година.Коментиран от #15
15:49 10.04.2014
14 Благовест Стефанов
До коментар #11 от "ярослав станчев":
Има и дефектни вагени. Даже в собствното си списание са го описали. А колкото до старите бангии - ако има сериозен технически тест ще останат малцина. Аз напоследък виждам предимно движещ се скрап, положението е трагично.http://autobild.bg/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D1%8A%D1%82-tsi/a4022
Коментиран от #16
15:58 10.04.2014
15 ярослав станчев
До коментар #13 от "Дошo":
Абе не съм точно ама карай.Щом те успокоява.Пич тия твоите японци имат отзовани над 20 милиона коли от 2009 до сега.Една кола сигурно са я връщали за сервизиране по-2-3 пъти.Още по-зле,че и от 2005 година връщат за ревизия.Значи дефектите все пак не са отстранени и продължават да се трупат във времето.
Ама споко,Хонда са първи при косачките,а Тойота при масовите отзовавания.Японско качество,отговорност и технически напредък,ко да прайш.
16:10 10.04.2014
16 ярослав станчев
До коментар #14 от "Благовест Стефанов":
Ха,има си хас и да няма дефектни цвагени.Има разбира се,същата работа са като на Тойота масовката-талаш.Миналата година ли беше,като върнаха за смяна на синтетичното с минерално масло,в ДСГ 2,4 млн. коли.По цял свят се знае,че синтетиката е по-добре от минералка,само във фауве се правят на луди и решават проблема по обратния начин,смях в залата.Не е проблема в маслото,някъде между ушите на младите меринджейове е.И за старите коли си прав,90 % са в трагично състояние,но след 20 години яко лашкане,от които 10 в милата ни Родина.А новите са дроб след 5 години. .
Не е трагично,катастрофално е положението.
16:23 10.04.2014
17 Виктор Христов
това е огромна цифра
тая марка за мене вече не съществува
16:25 10.04.2014
18 Симеон Тасев
17:17 10.04.2014
19 Симеон Тасев
17:17 10.04.2014
20 Владислав Димитров
17:49 10.04.2014
21 zendera
18:38 10.04.2014
22 васил димчев
Доше доше ша боли ша боли па ша премине. Дано си направиш правилните изводи и разбереш един ден къде е истината.
19:26 10.04.2014
23 Гешшът
Добрия за Тойота - отзовават ги колите, защото ги е грижа за клиентите, понеже са открити дребни и не-дотолкова дребни дефекти в автомобилите им.
И лошия за марката - производството им е лошо и бройката на колите, които викат е огромно, и 6,4 милиона коли да са дефектни, не е никак малко.
Според мен истината е някъде в средата, като клоня към негативното, понеже въпреки че се допускат грешки понякога, не смятам, че почти 7 милиона коли могат да се оправдаят по какъвто и да е начин, още уважавам Тойота, но това не им помага да си качат акциите.
21:14 10.04.2014
24 триста итридесети
Еди кой си правел конкурент на еди кое си БМВ.
Тойота отзовава .... еди колко си милиона коли.
Преди месец беше същото.
Коментиран от #34
21:47 10.04.2014
25 Иво Чанков
22:07 10.04.2014
26 Киро Стоев
22:15 10.04.2014
27 Xterminatorable .
Коментиран от #29, #37
00:44 11.04.2014
28 Xterminatorable .
00:53 11.04.2014
29 Гешшът
До коментар #27 от "Xterminatorable .":
Как "аджеба" са станали цитирам:"Водещият в света производител на автомобили"
като продават пак цитирам: "трошливи пластмасови самоделки"?
Нещо, което някой беше споменал на друга статия, цитирам за пореден път: "Няма лоша кола, има лоша поддръжка." И в повечето случай е така, друг е въпроса какво се случва при еднакви условия на поддръжка, но в реалния живот няма как да стане това, понеже хората са различни и всеки си има начин. Е запалиха се няколко Porsche-та, голяма работа, няма пострадали, 750 човека си остават без коли за известно време, но не им пречи, защото ако имаш порше, ще имаш и 2-ра и 3-та кола. DSG-то също беше поправено поради цитирам(за кой ли път стана): "Възможен електрически проблем, водещ до теч от скоростната кутия".
Всички са 1 дол дренки, е върнаха и 3 милиона коли от дженерал моторс и крайслер сега връщат, ще очакваме и от френските и немските марки така, че никой да не остане назад.
Коментиран от #30, #31, #35
01:51 11.04.2014
30 Xterminatorable .
До коментар #29 от "Гешшът":
Както аджеба са най-надеждните и най-трошливите едновременно- чрез евтинджос... Водещи са в класа на ярис, айго и аурис. Водещи са по брой продадени и произведени коли. Не са водещи, както виждаме всекидневно, в качеството, лукса, тръпката от шофиране (най-вече), динамиката и тнт. То и NIVEA е водещ производител на козметика, ама по този повод да твърдя, че са номер 1 и са най-добрите, по-добри и от VICHY би изглеждало доста смешно, нали...Коментиран от #36
02:14 11.04.2014
31 Xterminatorable .
До коментар #29 от "Гешшът":
Порпуснах, водещи са и по призовки в сервизите02:15 11.04.2014
32 Споок Армин
Коментиран от #33
06:40 11.04.2014
33 Благовест Стефанов
До коментар #32 от "Споок Армин":
Всичко което си написал няма никакъв смисъл. И кой ти каза, че VW продавам най-много?Коментиран от #46
08:50 11.04.2014
34 skier
До коментар #24 от "триста итридесети":
преди месец беше същото, защото Тойота всеки месец открива по някой дефект в трошките си и отзовава коли.11:02 11.04.2014
35 Стоян Стоянов
До коментар #29 от "Гешшът":
" ... Всички са 1 дол дренки, е върнаха и 3 милиона коли от дженерал моторс и крайслер сега връщат, ще очакваме и от френските и немските марки така, че никой да не остане назад..."Ейй - не закачайте френските - там съм пристрастен.
А иначе по темата - наистина в последните години всички автомобилни производители наблягат на ниската цена на крайния продукт. Никой не набляга толкова на качествените изделия и изработката, колкото да продаде повече коли, които да си изкарат (горе-долу) гаранционния срок и да се скапят сравнително бързо след него. За да може обикновеният потребител да си закупи съответния нов модел. Както винаги съм казвал в консуматорско общество живеем, комерсиалните интереси движат икономиката.
Говоря основно за ниските (и средните) класове автомобили. При премиумите предполагам, че не е точно така, макар че и там имам съмнения
За мен Тойота е (или поне беше) сериозна марка, водещ автопроизводител от години насам. За жалост вече и те отиват при масовките .... ама нищо не може да се направи.
Аналогии с други производители няма да правя , за да не се получават конфликти, но като цяло съвременните тенденции важат за почти всички!
Коментиран от #53
11:20 11.04.2014
36 Гешшът
До коментар #30 от "Xterminatorable .":
Ти си говори, пък те нека останат първи по продажби в света."Не са водещи, както виждаме всекидневно, в качеството, лукса, тръпката от шофиране (най-вече), динамиката и тнт."
Това нормалния потребител не го интересува, аз харесвам карането, затова не карам Тойота, те са направени за каране от т. А до Б, не да ти доставят удоволствие, за целта си има "Уикенд коли" като Лотус, Порше, Ферари и тн., за които могат да си позволят и самоделки, за тези, които не могат.
Въпреки че тойобаруто(Subaru BRZ, Toyota 86, Scion FR-S) е смятан от повечето критици за една от най-добре усещащите се коли на пътя, дори и по Auto Motor und Sport я хвалиха, което за мен е доста странно.
Коментиран от #38, #39
12:32 11.04.2014
37 ярослав станчев
До коментар #27 от "Xterminatorable .":
Трошльота.По-точно,кратко и ясно не може да се каже.Залепва им,като сопол на стена.
12:33 11.04.2014
38 Име:
До коментар #36 от "Гешшът":
Toyota GT-86 / Subaru BRZ се сглобява от Субару в Япония и е уникална кола. Даже има много големи продажби в Щатите, Австралия, Нова Зеландия и Япония. Обаче тука цената и е прекалено висока и няма такъв тип хора. Просто липсва ни тая култура.Тойота си отделиха производителите на части на отделни самостоятелни фирми, които имат правото да доставят и за други автопроизводители.....
Коментиран от #40
13:08 11.04.2014
39 Xterminatorable .
До коментар #36 от "Гешшът":
Субару-то е по-бруталната кола. Там нещата са далеч по-добре. Те не произвеждат такива масовки. Имат интересни модели. Знам, че са на обща платформа с GT-86, но Субару определено е по-добре от тойота. Всичко в тойота е от най-евтиното. Дори логистичната им стратегия е най-евтината и най-спестяващата - just in time...13:25 11.04.2014
40 ярослав станчев
До коментар #38 от "Име:":
Какво значение има къде се сглобяват.Пише,че тези от Тойота повличат и марка като Субару надолу.Язък,че и БМВ се хванаха с трошльота.Има да страдат гюнтерите,заради "качествените" компоненти,материали и сглобки на японските си ортаци.
Коментиран от #41, #43
13:32 11.04.2014
41 Благовест Стефанов
До коментар #40 от "ярослав станчев":
Ти си с много грешни изводи. Тойота са ако не No1, то в топ 3 след други японски марки по качество и така ще е за в бъдеще. Това са превантивни мерки, а не след като колата се счупи...Аз понеже ходя чат пат в USA и ще ти кажа, че покупката на германска кочина даже не се обсъжда. Accord, Mazda 6, Camry - това са супер изгодни коли, поддръжката се свежда до смяна на консумативи, а остатъчната стойност е най-висока.
18:56 11.04.2014
42 Xterminatorable .
Коментиран от #44
19:12 11.04.2014
43 Гешшът
До коментар #40 от "ярослав станчев":
Не пише такова нещо, Subaru Trezia е Toyota Ractis със сменена емблема, това е известна схема в Япония да си сменят Баджовете, не говори глупости.19:33 11.04.2014
44 Благовест Стефанов
До коментар #42 от "Xterminatorable .":
Най-смешни са българите, които се присмиват на американци и се мислят за много умни накрая лъскат кенефи за $7.5/ч.Коментиран от #47, #48
20:28 11.04.2014
45 ярослав станчев
или аз не мога да чета или вие.
част от дефектите са се проявили и в моделите Pontiac Vibe и Subaru Trezia
От това по-точно няма на къде.Щом трошлйота са в топ 3 по качество със "само",почти,9 милиона отзовани коли,сметай какъв батак е по-надолу.
Махнете жълтите очила,господа, и ще видите реалността.А тя хич не е по-различна от "качествените" фолцове,дори е по-зле.
Коментиран от #49
22:09 11.04.2014
46 скар фейс
До коментар #33 от "Благовест Стефанов":
Той редовно пише безсмислени коментари.22:18 11.04.2014
47 скар фейс
До коментар #44 от "Благовест Стефанов":
Тук не съм съгласен, защото заради такива, като тях сме в това положение. Обвиняват ни, че сме крадливи, нечестни, мързеливи и пр., но всичко това се дължи на факта, че не ни плащат и ценят. Че ако ни плащаха, дали щяхме да ги мамим!?22:21 11.04.2014
48 ярослав станчев
До коментар #44 от "Благовест Стефанов":
Оохоо,допряхме и до народното унижение,в опит да докажем "безгрешността" на "братята" ни японци и американци,така ли,господин Стефанов?Слушай сега,младеж,с двете уши.
Тези дето сме "смешните" българи имаме държава от 632-ра година.Затрили сме 4 огромни империи.1. Византийската-Източната Римска империя. 2 Османската империя. 3 Третия Райх. 4 СССР. Единствени,които останаха,за сега,са САЩ и мижавия ЕС.Спасява ги голямото разстояние,което ни дели.Ама няма да се притесняваш,ние крачим смело,все ще се срещнем,ти нали ходиш чат-пат там,и тогава ..... жална им майка на братята американци.
22:26 11.04.2014
49 Гешшът
До коментар #45 от "ярослав станчев":
"Subaru Trezia е Toyota Ractis със сменена емблема"което го прави "трошльота", вътре всичко е на тойота, не на Субару, не свалят качеството на марката със звездите, те не се месят в производстото, понеже нямат право (само 15%) са на Тойота. Ако погледнеш малки японски коли в уики, ще видиш, че половината са преименувани Даихатсута, било то Тойота, Субару, Исузу, Нисан или Сузуки, правят така от край време. Давам ти пример, който може да се види в България - Subaru Justy -преименувану Suzuki Swift, да кажем, че сузукито има фабричен дефект, той ще се отрази на Субаруто, но не можем да кажем, че им свалят качеството, защото не се произвежда от Субару въобще!!!
Коментиран от #50
22:40 11.04.2014
50 ярослав станчев
До коментар #49 от "Гешшът":
А сега иди и обясни на 100 000 собственици на Subaru Trezia,защо им отзовават колите,като нямат нищо общо с трошйота.
Коментиран от #54
23:04 11.04.2014
51 SAMSUNG
Немските или Японските?
23:22 11.04.2014
52 Кобрата
23:31 11.04.2014
53 триста итридесети
До коментар #35 от "Стоян Стоянов":
Света винаги е бил комерсиален, просто технологиите така се развиха, че позволяват да се изчисли колко трябва да бъде кораво едно нещо, че да си изкара гаранцията, и така е във всичко, не само при колите,единствено при БМВ го няма това
Коментиран от #56
08:21 12.04.2014
54 Благовест Стефанов
До коментар #50 от "ярослав станчев":
Караш кола от 80-те и плюеш по коли, които изобщо не познаваш понеже си болен фен на VW и Ауди.Това е малко, като да плюеш по iPhone, а в същото време да си ползвал само Nokia с фенерче. Трябва да си ползвал поне нещо равностойно, за да го правиш.
Аз тези коли не ги познавам и не съм им адвокат ама ти се опитваш да изкараш, че едва ли не с пътна помощ са ги закарали до сервиза.
09:46 12.04.2014
55 ярослав станчев
Кой ти каза,че не уважавам японските коли?Имам приятел с Паджеро от 88-ма.Като танк е здраво и също така е проходимо.Лесен за поддръжка и як автомобил.Имам и друг познат с Мазда 323,пак от 88-ма.Сигурно е милионник,а е само със сменени сегменти.За Голф 2 и 3 да ти говоря ли,а за Хонда Сивик 3,4 и 5 генерация,а за Пежо 405 или за Рено 19,Опел Вектра и още други,да не изброявам.Пълно е такива по родните пътища,на по 18-20 и отгоре години,в движение,без драми,без хиляди разходи за поддръжка и електронни простотии.
Аз не плюя по новите коли.Те сами се оплюват.
Щом на година отзоваваш по 6 милиона трошлйоти и по 2-3 милиона трошвагени не ти трябва пътна помощ.Трябват ти инженери,а не млади меринджейове.
16:51 12.04.2014
56 триста итридесети
До коментар #53 от "триста итридесети":
добре де, и при мерцедес23:30 12.04.2014