Транспортният сектор на Европейския съюз вече почти две седмици работи по новия Регламент на ЕС 2024/1258. Тази наредба е насочена към повишаване на пътната безопасност в сегмента на автомобилния товарен и периодичен превоз на пътници.
Предишният Регламент на ЕС 561/2006 вече не е в сила. Новият е още една стъпка в посока подобряване на спазването на правилата за използване на тахографи и създаване на равни условия за превозвачите. Основната цел обаче е да се подобрят условията на работа на шофьорите в целия ЕС.
Основните новости са описани в четири раздела.
Първата глава се занимава с трансграничното изпълнение на наказанията, което вече е влязло в сила. Отсега нататък властите на всяка държава-членка на ЕС могат да налагат глоби за нарушения, свързани с тахографи, независимо от мястото, където е извършено нарушението, включително в трети страни. Преди това глобите можеха да се налагат само в страната, в която е регистрирано нарушението.
Във втория раздел се говори за удължаване на срока на надзора. От 1 януари 2025 г. пътният контрол ще обхваща нарушенията за последните 56 дни вместо досегашните 28 дни. Това ще позволи по-задълбочено наблюдение на спазването на правилата за използване на тахографа.
Третият раздел се отнася до гъвкавостта на пътническия транспорт. Нормите вече са влезли в сила и са насочени към шофьорите, които участват в нередовен превоз на пътници. Шофьорите вече могат да разделят своята 45-минутна почивка на две почивки от поне 15 минути всяка. Те могат и да удължат работния си ден с до един час при определени условия, ако това не застрашава пътната безопасност или условията на работа на шофьорите.
Четвъртата глава е посветена на цифровите списъци и тахографите. Съобщава се, че ЕС работи върху дигитализиране на пътническите манифести и актуализиране на тахографите, за да записва вида на пътническия транспорт (редовен или случаен), което ще опрости процедурите за съответствие и прилагане. Това допълнително ще улесни надзора и ще намали административната тежест върху водачите и превозвачите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Да си
Коментиран от #2
12:42 06.06.2024
2 Акула
До коментар #1 от "Да си":
а някога в България имахме Со МатКоментиран от #10
12:48 06.06.2024
3 Марда
14:55 06.06.2024
4 Селянин
Коментиран от #5
14:58 06.06.2024
5 1234
До коментар #4 от "Селянин":
То, да бяха само зърнарите. Кажете ми една гондола или четириоска- самосвал, които не са по 60 тона ( минимум) ?Коментиран от #9
16:12 06.06.2024
6 Ханко Брат
Коментиран от #7
17:02 06.06.2024
7 Бате Иво
До коментар #6 от "Ханко Брат":
С някои неща не си много наясно ама нейсеПърво в България няма как да минеш 600-700 километра за ден с празна гондола та камо ли с претоварена
На лодка може да качиш 50 тона но не и фракция
Лодка е полуремарке или ремарке предназначено за превоз на извънгабаритни и тежки товари
Булдозер примерно
Там без съответните разрешителни не става
Как те мернат и веднага са те спряли
Че гондолите и самосвалите се претоварват е пълна истина
Че се кара на копче магнит втора карта също
Нормално да караш на Видин Русе или където и да е така
Всъщност хич не е нормално
Но се прави по принуда
Висиш с часове даже и дни
А имаш срок доставка примерно
Между другото не знам дали си минавал границата с товарен автомобил
Русе примерно
Гюргево четри кантара
Става много бързо
Повече гледат да ти приберат парите за моста
Русе паспортна проверка
Четри редици едно гише
Бавеж нема ти казвам
После отново четри кантара
Обратно е нещо подобно
Защо
Между другото тахографа знаеш ли за какво служи
За определяне работното време на водача
Време за управление друга работа и почивки
Защото като се качиш в камиона той е едновременно твое работно място и твой дом
Ако си склададжия в Била или кауфланд примерно също имаш работно време
След това правиш каквото ти е кеф
Ще спиш ли ще къркаш ли твоя работа
А ние сме в камиона
И докато тахографа отчита че почиваме ние мъкнем палета в била и кауфланд
Но това е друга тема
Никой не го включва
21:02 06.06.2024
8 Свидетели на Дачия
14:34 07.06.2024
9 Коко
До коментар #5 от "1234":
Глупости15:31 07.06.2024
10 Боромир
До коментар #2 от "Акула":
Сега има поне 10 български дружества с повече камиони от SOMAT, например Discordia.А защо навремето SOMAT използваха влекачи Mercedes, а не Краз или КаМАЗ например?
Коментиран от #11
21:05 07.06.2024
11 Давай да
До коментар #10 от "Боромир":
видим, кои поне 3 се доближават до СО МАТ!??? Повече със сигурност нямат…за техническа база, сервизи и ниво….. няма допирни точки нито 1 БГ фирма в момента!!! Само Мерцедеси ли са имали..!?? Ами Волвата, Рената… Ивековците…???21:12 08.06.2024