6 Юни, 2024 12:38 8 956 11

Нови правила за TIR-аджиите

В ЕС влязоха в сила нови разпоредби относно тахографите: какво се промени и какви глоби са предвидени

Нови правила за TIR-аджиите - 1
Снимка: Shutterstock

Транспортният сектор на Европейския съюз вече почти две седмици работи по новия Регламент на ЕС 2024/1258. Тази наредба е насочена към повишаване на пътната безопасност в сегмента на автомобилния товарен и периодичен превоз на пътници.

Предишният Регламент на ЕС 561/2006 вече не е в сила. Новият е още една стъпка в посока подобряване на спазването на правилата за използване на тахографи и създаване на равни условия за превозвачите. Основната цел обаче е да се подобрят условията на работа на шофьорите в целия ЕС.

Основните новости са описани в четири раздела.

Първата глава се занимава с трансграничното изпълнение на наказанията, което вече е влязло в сила. Отсега нататък властите на всяка държава-членка на ЕС могат да налагат глоби за нарушения, свързани с тахографи, независимо от мястото, където е извършено нарушението, включително в трети страни. Преди това глобите можеха да се налагат само в страната, в която е регистрирано нарушението.

Във втория раздел се говори за удължаване на срока на надзора. От 1 януари 2025 г. пътният контрол ще обхваща нарушенията за последните 56 дни вместо досегашните 28 дни. Това ще позволи по-задълбочено наблюдение на спазването на правилата за използване на тахографа.

Третият раздел се отнася до гъвкавостта на пътническия транспорт. Нормите вече са влезли в сила и са насочени към шофьорите, които участват в нередовен превоз на пътници. Шофьорите вече могат да разделят своята 45-минутна почивка на две почивки от поне 15 минути всяка. Те могат и да удължат работния си ден с до един час при определени условия, ако това не застрашава пътната безопасност или условията на работа на шофьорите.

Четвъртата глава е посветена на цифровите списъци и тахографите. Съобщава се, че ЕС работи върху дигитализиране на пътническите манифести и актуализиране на тахографите, за да записва вида на пътническия транспорт (редовен или случаен), което ще опрости процедурите за съответствие и прилагане. Това допълнително ще улесни надзора и ще намали административната тежест върху водачите и превозвачите.


Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 22 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Да си

    20 2 Отговор
    правят сметката тези , които ги засяга !

    Коментиран от #2

  • 2 Акула

    38 2 Отговор

    До коментар #1 от "Да си":

    а някога в България имахме Со Мат

    Коментиран от #10

  • 3 Марда

    27 2 Отговор
    За всеки регламент, камионджиите имат лек и го лекуват според необходимостите. С шофьорите и Сталин не се оправил- има една приказка.
  • 4 Селянин

    41 2 Отговор
    Повечето в България карат с манипулация на тахографа или с две карти. Зърнарите и двойно претоварени. Ама са все фирми на наши хора и за тях може.

    Коментиран от #5

  • 5 1234

    28 0 Отговор

    До коментар #4 от "Селянин":

    То, да бяха само зърнарите. Кажете ми една гондола или четириоска- самосвал, които не са по 60 тона ( минимум) ?

    Коментиран от #9

  • 6 Ханко Брат

    24 1 Отговор
    Ако дай направи една проверка на видин преди моста 90% от камионите бутат на помощник , истинските карта(и) се слагат точно преди касите или на завоя. Лошото е че смарт тахографите като влезеш в немско отчитат че е слагано на курса 3та карта и 99% си спрян и тарашен за помощника. Тези които карат само в БГ карат през просото - копчета , помощници , магнити на по старите влекачи. Всичко тези правила ще засегнат отчасти тези които излизат навън , у нашенско куче влачи рейс никога нищо няма да се промени. Една гондола зърнарка днес минава минимум по 800-900км а лодка товари поне 40-50т фракция , така е било и така ще бъде.....

    Коментиран от #7

  • 7 Бате Иво

    24 2 Отговор

    До коментар #6 от "Ханко Брат":

    С някои неща не си много наясно ама нейсе
    Първо в България няма как да минеш 600-700 километра за ден с празна гондола та камо ли с претоварена
    На лодка може да качиш 50 тона но не и фракция
    Лодка е полуремарке или ремарке предназначено за превоз на извънгабаритни и тежки товари
    Булдозер примерно
    Там без съответните разрешителни не става
    Как те мернат и веднага са те спряли
    Че гондолите и самосвалите се претоварват е пълна истина
    Че се кара на копче магнит втора карта също
    Нормално да караш на Видин Русе или където и да е така
    Всъщност хич не е нормално
    Но се прави по принуда
    Висиш с часове даже и дни
    А имаш срок доставка примерно
    Между другото не знам дали си минавал границата с товарен автомобил
    Русе примерно
    Гюргево четри кантара
    Става много бързо
    Повече гледат да ти приберат парите за моста
    Русе паспортна проверка
    Четри редици едно гише
    Бавеж нема ти казвам
    После отново четри кантара
    Обратно е нещо подобно
    Защо
    Между другото тахографа знаеш ли за какво служи
    За определяне работното време на водача
    Време за управление друга работа и почивки
    Защото като се качиш в камиона той е едновременно твое работно място и твой дом
    Ако си склададжия в Била или кауфланд примерно също имаш работно време
    След това правиш каквото ти е кеф
    Ще спиш ли ще къркаш ли твоя работа
    А ние сме в камиона
    И докато тахографа отчита че почиваме ние мъкнем палета в била и кауфланд
    Но това е друга тема
    Никой не го включва
  • 8 Свидетели на Дачия

    0 0 Отговор
    Ми то еуропа колкото и глоби да жилят на нашите камонджии,на фирмите не им пука, щото като го зарежат на пътя камиона заради глоби иди ги търси в Бг фирмите а оттам нагоре са все мутраци и немския милицай не би посмял да се дърви
  • 9 Коко

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "1234":

    Глупости
  • 10 Боромир

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "Акула":

    Сега има поне 10 български дружества с повече камиони от SOMAT, например Discordia.
    А защо навремето SOMAT използваха влекачи Mercedes, а не Краз или КаМАЗ например?

    Коментиран от #11

  • 11 Давай да

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Боромир":

    видим, кои поне 3 се доближават до СО МАТ!??? Повече със сигурност нямат…за техническа база, сервизи и ниво….. няма допирни точки нито 1 БГ фирма в момента!!! Само Мерцедеси ли са имали..!?? Ами Волвата, Рената… Ивековците…???