Last news in Fakti

27 Юли, 2002 00:00 1 640 0

Малкият властелин

  • mazda-
  • mazda 2

Единствената икономика, която все още отказва да признае световната рецесия, си остава японската. Жителите на големия остров не спират да покоряват нови върхове, което в частност се отнася и за автомобилната им индустрия. Типичен пример за новата вълна на азиатския подем е концернът Mazda, който от няколко години няма и минимално желание да забави атаката и да “полежи” за момент на старите успехи. Самураите не спират да обновяват моделната си гама и се радват на все по-солидни завоевания. Последната изненада за почитателите им се нарича Mazda 2 и е предназначена да зарадва любителите на маневрените компактни возила.

Mazda 2 ще се появи на Стария континент в началото на 2003 година

Най-напред на дребосъка ще се зарадват в родината му, след което в края на тази година, возилото ще дебютира на пазара в Австралия. От началото на 2003 обаче и европейските привърженици на японския концерн ще имат възможността да се сдобият с младия наследник на Demio.

При изискания миньон с лекота можете да откриете ползотворното сът­рудничество с Ford. При окачването на Mazda 2 като основен донор на технологии е използван моделът Fiesta. Изцяло заслуга на самураите си остават обаче новият двигател, прословутата японска прецизност и атрактивен дизайн.

Погледнато отвън японското возило определено притежава всички необходими качества, за да ви изкуши максимално, особено ако си падате по компактните четириколесни. Още по предната част на автомобила може да познаете, че е дело на конструкторите в Mazda. Типичната радиаторна решетка, която придава доста разярен вид на дребосъка, е сигурен белег за родовата му принадлежност. Масивните дъги над калниците пък свидетелстват за доста по-необуздан нрав, отколкото е той при Mazda 2. Ако основният замисъл на дизайнерите обаче е бил да предизвикат силен респект, значи добре са си свършили работата. В стила на Mercedes азиатците също монтират мигачи и на страничните огледала.
Стандартите за качество триумфират и в гостоприемната вътрешност на автомобила. Японците никога не са се скъпили откъм материали и това правило намира потвърждение и при Mazda 2. Седалките предлагат отлична ергономичност, както и възможността да се завъртат във всички посоки. Еърбегове и въздушни завеси са предвидени за шофьора и пасажера до него. Скоростомерът и оборотомерът са разположени в кръгли циферблати, като истинското удоволствие от наблюдението им настъпва нощем. Бордовият компютър и основните елементи за управлението на системите на автомобила са разположени на централната конзола. Пространството пък е повече от впечатляващо за подобен клас возило. В това едва ли може да повярвате гледайки дребосъка отвън, но в комфортната вътрешност удобно биха пътували петима пасажери.

Mazda 2 е въоръжена с изцяло нов двигател

Градският автомобил е оборудван с бензинов двигател от ново поколение, което Mazda нарича МZR.

Четирицилиндровият агрегат се предлага в две разновидности - с работен обем 1348 и 1498 кубически сантиметра. Мощността съответно е 91 и 113 конски сили при 6000 об./мин. Максималният въртящ момент пък е 124 Нм при 3500 об./мин. за по-малкия двигател и 140 Нм при 4000 об./мин за другия. Освен с по-голяма ефективност, предимно изработеният от алуминиеви компоненти агрегат се отличава и с много ниско тегло, което се отразява благотворно на ускорението и максималната скорост на автомобила.

Очаква се базовата цена на мъника за Европа да бъде около 12 500 евро.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА