Last news in Fakti

17 Март, 2014 09:47 51 131 74

Вижте как се правят френски коли в Турция

  • oyak-
  • renault-
  • фабрика-
  • автомобили-
  • турция

Бурса, Турция. Наш екип от мястото на събитието

За повечето автомобилни фенове вероятно е любопитно да разберат какво всъщност представлява един истински завод за автомобили или иначе казано производство, което вади готови нови коли от нулата. Една от големите фабрики е разположена в турския град Бурса и в нея се произвеждат френските автомобили Renault. Наш екип посети фабриката Oyak-Renault и сега накратко ще ви запознаем с основните процеси на работата там.

Заводът е сертифициран по стандартите ISO 9001 и ISO 14001 и работи съгласно производствената система Renault (SPR). Според французите именно фабриката Oyak-Renault в Бурса се явява един от лидерите по качество на готовата продукция с марка Renault. Заводът е огромен и работи от 1969 година. Две години по-късно започва производството на Renault 12. Роботизираните поточни линии сега са последна дума на технологията, а още по-интересното е, че от многобройните автомобилни заводи в Турция, единствено там се произвеждат двигатели и скоростни кутии.

Това, което ни впечатли още преди да сме влезли в цеховете, беше информацията, че от конвейерите излиза по един автомобил на всяка минута. В момента в Oyak-Renault се правят четири модела - Megane, Clio, Fluence и Clio Estate. Друг любопитен факт е, че и четирите модела се произвеждат върху една и съща поточна линия, въпреки че са с различни габарити, форми и междуосия и дори се правят върху различни платформи. Изключително високите технологии обаче позволяват това да се случи.

Всичко започва от пресовъчния цех, където огромни преси оформят каросерийните панели. Почти цялата работа там е автоматизирана. Следва монтажно-каросерийното отделение, където става свръзката между отделните детайли. Тя става посредством т.нар. точкови заварки без добавъчен материал. Тези операции се извършват ръчно от висококвалифицирани специалисти. Готовата каросерия влиза в бояджийския цех, където отново роботи нанасят всички видове покрития.

Впоследствие тази поточна линия се свързва с друга, на която се намира вече оборудваното шаси. Двигателите и трансмисиите идват от трети поток, директно от специализираното моторно отделение, където се произвеждат. Тук е мястото да кажем, че моторният отдел на Oyak-Renault произвежда и двигатели за износ. Най-популярният модел, който се прави в Турция, е изключително надеждният и икономичен 1.5-литров дизел с индекс К9К, който в различни версии се монтира на автомобили Renault, Dacia и Nissan. Със същия двигател, но произведен в Испания, се екипира и Mercedes-Benz A-Klasse.

На всеки завършен етап от работата детайлите преминават през качествен контрол, а специалисти от всички цехове (пресовъчен, бояджийски, моторен и този за асемблиране) правят проверка на колата отново, когато е напълно готова. Така най-кратко може да се опише и онагледи процесът, който завършва с напълно готов автомобил. Освен тази дейност в Oyak-Renault разполагат с огромен логистичен център, като и с т.нар. R&D Center за научноизследователската и развойна дейност. Годишният капацитет на турския завод на Renault е 360 000 автомобила и 450 000 двигателя. 80% от тях са предназначени за износ.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 skier

    22 5 Отговор
    Турците не се шегуват. Тази фабрика е 20 пъти по-голяма от нашата в Ловеч, която всъщност не е точно фабрика.

    Коментиран от #2

  • 2

    3 9 Отговор

    До коментар #1 от "skier":

    normalno vse pak imat zavod na 50 godini, a nashiq e savsem nov...

    Коментиран от #36

  • 3 васил димчев

    3 24 Отговор
    Хубава работа ама циганска работа.
  • 4 Естребовски

    4 3 Отговор
    Преси са машините.Процеса се казва щанцоване,защото се прави с щанци.Бачо Ви е работил тая работа.
  • 5 Христо Христов

    12 4 Отговор
    Данните са повече от впечатляващи... Това, да правят един автомобил от нулата до изцяло завършена кола - евала (казано по тяхному)! 360000 бройки годишно също е много голяма работа! А не са само заводите "Рено", произвеждащи автомобили в Турция! Ние какво правим..., освен че стигнахме до задния двор на Европа!?

    Коментиран от #6

  • 6 Петър Петров

    13 2 Отговор

    До коментар #5 от "Христо Христов":

    Е как кво, сгобяваме китайските боклуци. То поне някоя от частите да правехме
  • 7 Дошo

    5 8 Отговор
    Дайте да видим и как се правят немски ,,премиуми" в Китай

    Коментиран от #8

  • 8 ярослав станчев

    5 7 Отговор

    До коментар #7 от "Дошo":

    Също както и любимите ти японски марки в Китай и Турция бе Доше.
  • 9 Гост

    7 3 Отговор
    А заводите в Турция на; Hyundai, Toyota, Honda, Mitsubishi, Ford, Mercedes, Fiat, MAN, Oplel, Chrysler...

    http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry_in_Turkey

    Коментиран от #17

  • 10 Дошo

    10 8 Отговор
    В Япония 2013 година са произведени 9000000 автомобил а в Германия 5000000.Плюс това по всички класации за надеждност и удовлетвореност на клиентите японците са първи.Тя една кола като е проектирана кадърно си личи, плюс това всяка марка си има производствена политика.Едните държат на качеството, а другите държат само а ти вземат парите и после да ти продават резервни части.

    Коментиран от #13, #23

  • 11 Рашко Ломския

    6 6 Отговор
    Не мисля, че цифрите са ти правилни за 2012г. в Германия баха произведени близо 7 милиона коли, едва ли през 2013г. са произвели по-малко при положение че всички немски марки имат ръст в продажбите. Освен това производителноста не е еталон за качество, все пак Японците са един от основните производители на "еднодневки" по-ниския клас, докато в Германия повечето марки са луксозни Порше,БМВ,Мерцедес,Ауди. В Китай вероятно са произвели 20 милиона автомобила. Вярно е че японците са първи по надеждност в класациите, но какви са критериите? Нима не е истина, че японците са рекордьори по фабрични дефекти и сервизни акции? Да вземем за пример Тойота, тя счупи всички рекорди за сервизни акции, през месец четем нови милионни сервизни акции за отстраняване на сервизни дефекти. Много от тези дефекти са прикривани от производителя има и наложени санкции за това. Само в началото на тази година Тойота бе осъдена да плати над милиард долара глоба за укриване на дефекти, за последните 3 години има наложени 4 глоби на Тойота за укриване на дефекти. Няколко милиона клиенти на Тойота съдиха компанията, за непрестанните сервизни акции. Само в извън съдебни споразумения Тойота е платила над 3 милиарда долара обезщетения на своите клиенти за 2013г. Неработещи спирачки, самоускоряващи педали на газта се сменят вече 3 години в сервизите на Тойота. Американската компания Кънсюмър рипортс пък призова Американците да не купуват Тойота Приус, защото колата е направена с евтини материа

    Коментиран от #15, #19

  • 12 Rock Stenley

    12 5 Отговор
    а дали обрязват скоростния лост преди монтаж

    Коментиран от #72

  • 13 zendera

    3 5 Отговор

    До коментар #10 от "Дошo":

    E не е точно така ама хайде-не ми се спори....
  • 14 Vasik Atanasova

    9 15 Отговор
    ФРЕНСКИТЕ КОЛИ НЕ СТАВАТ КАМО ЛИ ТУРЧИН ДА ГИ ПРАВИ

    Коментиран от #34

  • 15 Дошo

    3 9 Отговор

    До коментар #11 от "Рашко Ломския":

    Вече все по-малко ми се занимава да обяснявам.Цъкнах ти един минус и толкова.

    Коментиран от #20

  • 16 Монго

    12 2 Отговор
    Лично съм махал корите на "Тойота" произведена в Турция и закупена от дилър на фирмата в Германия, преди да и е изтекъл гаранционния срок. За да и сложа парктроник, е ама Хасан или Мюмюн и бяха сложили щипките през една, може би за икономия, знам ли...
  • 17 Виктор Христов

    3 5 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Как па го реши и къде видя че Крайслер се произвежда в турция фантазьор? Тебе май главата не те слуша а

    Коментиран от #21

  • 18 bad4o

    5 5 Отговор
    Като Ви гледам умните коментари..... В турция се произвеждат повече от една марка автомобили, а когато в България се произвеждат повече от една тогава давайте коментар коя кола к'ва е!!!
    Не забравяйте, че държавите произвеждащи автомобилите си в друга държава, то те са и за други държави, а не за държавата в която е седалището на марката!!!
  • 19 Папур Шпеков

    7 5 Отговор

    До коментар #11 от "Рашко Ломския":

    Рашка, понеже виждам че си разбирач и отявлен фен на немската суперпрецизност и невероятна коректност ще те помоля да коментираш как виждаш поведението на VAG относно DSG кутията? Сервизни акции няма, удължават гаранцията на 10 години, народа псува че още 10 години колите ще отлежават в сервиза, а щрауса VAG си е заврял главата в г.за. Та не ми сравнявай тези с Тойота, щото са толкова далеч по манталитет една от друга, че сякаш са от различни планети.
  • 20 ярослав станчев

    3 7 Отговор

    До коментар #15 от "Дошo":

    Какво има да се обяснява.Ти сам си го написал.От 9 млн. произведени през 2013 г. Тойота върна 5 млн. в началото на 2013 и още 2,5 млн. в началото на 2014 г. И ко излиза,че от 9 млн. коли 75% са върнати за доизкусуряване,щото са много надеждни.
    А както ти е писал Рашко Ломския,останалите 7 млн. дето им заяждаше педала за газта още не са оправени.
    После бил обяснявал,какво се обясняваш,прочети защо Кънсюмър рипортс призовава да не се купуват Приус,Хонда Джаз,Сивик и още една не се сещам коя.Щото са от най-евтинджос пластмаси,затова.После приказвай за другите.И ВАГ вече не са стока,ама с мащабите Тойота никой още не ги е надминал.

    Коментиран от #22

  • 21 тадд

    5 4 Отговор

    До коментар #17 от "Виктор Христов":

    а твоята те слушка, нали? ама гредата в окото - то си е друга работа
  • 22 Папур Шпеков

    6 6 Отговор

    До коментар #20 от "ярослав станчев":

    Станчушка, добре че сите българи са разбирачи като тебе и фенове на немския инженерен гений, та такива като мен да ручат бел хлеб. Че ако требе да оцелявам с ремонти на Тойота, Хонда и компания трябва да затварям кепенците. Иначе целия свят се е ориентирал грешно само Ганьо най-ги вдява нещата. Ама е прав Ганя, яко жилязу е туй немското вика и мед му капе от устата.

    Коментиран от #25, #26

  • 23 скар фейс

    9 3 Отговор

    До коментар #10 от "Дошo":

    Принципно харесвам и карам немски коли, но съм сългасен с теб, че японското е много надеждно и добро. Преди много време се занимавах(ме) с японски авточасти и няма да забравя как дойде човек да пита зашарнири на мазда 626,на около 400 000 км на коя твърди че не ги е пипал до момента. Мога още много примери да дам. Япоснкото си е наистина добро.

    Коментиран от #30

  • 24 Стоян Стоянов

    6 3 Отговор
    японско ... немско ... абе тази статия не е ли за турско производство?
    Не им знам колко им е качествено производството на комшиите (моя Меган 98-а вероятно и той там е произведен), но поне имат такова. И то в доста внушителни размери - не говоря само за Рено.
    А ние тепърва започнахме да сглобяваме китайски машини.
  • 25 ярослав станчев

    5 7 Отговор

    До коментар #22 от "Папур Шпеков":

    Папурче,как да има хляб за теб,като джапанките за 5 години по два пъти отзовават всека кола,бате.Тя за толкова каране е все с нови части,как да се счупи. А на гоуфу няма ревизия,няма отзоваване,само газ и левия мигач,швабата за 5 години му прави 300000 км.,щот е чуплив.И после в България,нов внос на реални 160000 км. Как няма да ремонтираш немските кошници тогава.Те са спукани от каране,а яките Тойотки-през година в официалния сервиз,я за заяждащо педалче,я за калпави стелки,абе все "козметични" ремонтчета.

    Коментиран от #31, #32, #33

  • 26 hienata

    6 6 Отговор

    До коментар #22 от "Папур Шпеков":

    Разбрах,че работиш в сервиз или имаш такъв и ако не си доволен от Хонда здраве му кажи . Реглаж на клапани и смяна на вложката на клапани при Хонда си е като смяна на масло - редовно. Дизеловите (преди да излезе 2,2) също са доста проблемни (виж във форума на Хонда какво и колко често им се чупи).
    От скоро в семейството ми има и Поло 2005г 1,4 и като му разгледах окачването всичко си му е оргинално.
    Относно статията, турците са токова напред в автомобилостроенето(и не само там), че ние можем само да се учим. Ходил съм в завода на Тойота там и нямам думи да го опиша.Отвън е като градина някаде в покрайнините на Киото, а вътре подредено,чисто и много машини с малко хора.

    Коментиран от #28

  • 27 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    8 5 Отговор
    Това м....л да ти е направил колата е много кофти !

    Коментиран от #38

  • 28 скар фейс

    6 4 Отговор

    До коментар #26 от "hienata":

    До колко знам, хонда нямаха собствен дизел преди да изкарат въпросния 2.2. Ползваха дизелите на роувър и за това са били честите проблеми.

    Коментиран от #29

  • 29 hienata

    5 5 Отговор

    До коментар #28 от "скар фейс":

    Съгласен, но колегата визира Хонда, а Хонда с двигател от Ровер или нещо друго пак си е Хонда. Все едно да кажеш на Дошо, че колата му не е Хонда
  • 30 hienata

    2 4 Отговор

    До коментар #23 от "скар фейс":

    Това за полото в предния ми коментар беше свързано с учудването ти за 400 000 с оргинални шарнири. Имам приятел със 124 - ка само при него е навъртяла 350 000 и според него е с оргинално окачване!

    Коментиран от #54

  • 31 Easy ryder

    5 4 Отговор

    До коментар #25 от "ярослав станчев":

    Volkswagen обяви кампания за отзоваването на 2.64 млн. автомобила по различни причини. В сервизите на марката трябва да се явят около 800 000 кросоувъра Tiguan, произведени между 2008 и 2011 г. заради дефектни бушони. Собствениците на 239 000 пикапа Amarok пък ще трябва да ги закарат за проверка на горивната система, за която има риск от течове.

    Най-много коли ще бъдат отзовани заради проблеми със 7-степенната трансмисия DSG с двоен съединител. Синтетичното масло в тези скоростни кутии ще бъде заменено от минерално. Инженерите на Volkswagen се надяват това да реши злополучно известните проблеми с тази трансмисия. Кампанията засяга и автомобили от други марки с DSG - Audi, Skoda и Seat.

    Ей ти ревизия на Голф и други "качествени" модели.
  • 32 Easy ryder

    6 6 Отговор

    До коментар #25 от "ярослав станчев":

    Заместник-председателят на Държавната дума по конституционно законодателство и държавно строителство Вячеслав Лъйсаков е отправил към Росстандарт искане за отнемане на сертификата на някои модели на Volkswagen, съобщава Газета.ру. Инициативата е по молба на група собственици на автомобили на немския производител, които се опитват да решат проблемите си с добилата печална слава седемстепенна скоростна кутия DSG с два съединителя.

    "Случаят няма прецедент, но е крайно необходимо да се вземе такава мярка", заявява Лъйсаков. "Преди две години се обърнах към Volkswagen Group Rus, след което те удължиха гаранцията на тази трансмисия до пет години. Всичко обаче се оказа прах в очите. Гаранцията покрива само два компонента от скоростната кутия. Собствениците на автомобили в гаранция постарому са принудени да плащат огромни суми за ремонт и замяна на агрегата".

    Лъйсаков е отправил подобни искания за решаване на проблемите с DSG към Федералната антимонополна служба, Главната прокуратура, Асоциацията на европейския бизнес и генералния директор на Volkswagen AG. Ако молбата до Росстандарт бъде удовлетворена, вносът на автомобили със седемстепенна скоростна кутия с два съединителя може да бъде забранен.

    Собствениците на VW-та с DSG-7 декларират на сайта на инициативната си група, че възнамеряват да се борят за пожизнена гаранция на възела, докато проблемите не бъдат решени или компанията не замени всички скоростни кутии с по-качествени.

    Сведенията за съмнителната на
  • 33 Easy ryder

    8 5 Отговор

    До коментар #25 от "ярослав станчев":



    Сведенията за съмнителната надеждност на DSG-7 започнаха да се множат преди около две години. Собственици на коли с такава трансмисия се оплакваха от вибрации и тласъци при ускорение или движение с ниска скорост, както и от повреди по време на дълъг път. Представителството на VW в Русия реагира с удължаване на гаранцията на седемстепенните "роботи" от 2 на 5 години или 150 000 км. Новите условия бяха приети от всички марки под шапката на концерна освен Audi.

    В края на миналата година VAG обяви сервизна акция за смяната на синтетичното масло в DSG-7 с минерално в опит да се справи с проблема. Отзовани бяха 1.6 млн. автомобила от марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat.

    Коментиран от #37

  • 34 зета

    4 8 Отговор

    До коментар #14 от "Vasik Atanasova":

    Mi vie balagrite gi pravete togova.

    Коментиран от #39

  • 35 Бай Иван

    9 5 Отговор
    В тази Ваг.на не искам да се возя дори та камо ли да я купя.
  • 36 зета

    2 7 Отговор

    До коментар #2 от " ":

    Ne ce zavoda v lovec shte bade tolgos golqm sled 50 godini ama...
  • 37 ярослав станчев

    5 5 Отговор

    До коментар #33 от "Easy ryder":

    Напълно си прав.Не мога да оспоря това,което е реалност.Хората пропищяха от тази скоростна кутия на фауве.Проблема е,че никой вече не иска да прави здрави коли.Нито японци,нито германци,ни французи.Всичко е 5 годишни палампурници и толкова.Особено масовия клас,където е парата.Малко останаха,като Субару примерно,които си позапазиха качеството и то на достъпна цена.Останалите,дори и Хонда,изнесоха половината си производство в чужбина,главно Кипай и Турция и от там пропадна цялата работа.Как няма да отзовават по няколко милиона коли ВАГ и Тойота,като ето го завода на Рено.Там са и тези на Тойота,ВАГ,Хонда и който още искаш.Това се опитвам да обясня,специално на Дошо.Не че има кой знае каква разлика в качеството между японските и немските коли,вече.Бяха коли,преди 15-20 години,сега са ясно какво,........
    П.с. И аз имам познати и приятели с по-нови японски коли.Може да се каже,че имам преки наблюдения върху качеството им.Средна хубост на висока цена.Същото е както немските,френските и всичко останало.

    Коментиран от #40

  • 38 ЛУД ЛЕР

    6 3 Отговор

    До коментар #27 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

    КАТО ВИДИШ ОТ М....Л БЯЛ Г.З ТОГАВА ЩЕ ВИДИШ И МАЙСТОРЛЪК
  • 39 Vasik Atanasova

    8 9 Отговор

    До коментар #34 от "зета":

    БЪЛГАРИТЕ НЯМАТ ПРЕТЕНЦИИ ЧЕ ПРАВЯТ КОЛИ
    А РЕНО Е НАЙ СЛАБАТА ФРЕНСКА МАРКА
    АМА И ТУРЧИН КОЛА ДА ТИ ПРАВИ СМЯХ В ЗАЛАТА
    НЯМА ЩО ГОЛЯМА РЕКЛАМА

    Коментиран от #73

  • 40 Easy ryder

    14 3 Отговор

    До коментар #37 от "ярослав станчев":

    Знаеш ли кое е по лошото?Ако само колите правени в Турция или Китай даваха дефекти щеше да е добре.Проблемът е че групички умници маркетолози,счетоводители и мениджърчета накараха инженерите да правят така колите че след 7 години или да си купиш нова или да ти одерат кожата от ремонти.Живота на моделите се скъси,на всеки 3 години фейслифт на всеки 5 нов.Помниш ли колко години се прави Голф1?Горе долу11.Двойката беше около 8.От там нататък почнаха еднодневките.Какво стана с Ауди? Ще правим революции няма вече 80,90,100,200 има А4,А6,А8 ит.н.ще правим окачването да не се ремонтира а да се сменят цели възли които струват баснословни суми.Тези стратегии накараха всички производители да се втурнат в надпреварата.Ако не играеш по правилата на евтинията и печалбарството фалираш.Примерите са много.Знаеш ли как е фалирал Ситроен например една от най иновативните фирми?Именно с политика на инвестиране в новости съвпаднала с петролната криза през 70-те.Как си отиде Алфа Ромео?И до ден днешен нейните верни фенове проклинат деня в който Фиат аналога на VW я погълна.Какво стана с Volvo,SAAB,Aston Martin,Rolls Royce,нима не бяха добри коли?
    Различните нямат голям шанс или се включваш в общото безумие или фалираш.Докато не разберат хората че не всичко е пари няма да се оправят не само колите,но и всичко около нас.

    Коментиран от #46

  • 41 Симеон Тасев

    0 17 Отговор
    САМО БМВ ПИЧОВЕ НАЛИ ЗНАЕТЕ ТОВА Е МАРКАТА ВСЕ ПАК НЕ СЕ СГЛОБЯВА В ТУРЦИЯ
  • 42 Дилян Василев

    9 2 Отговор
    Само в това ни бива нас, много акъл даваме ама нищо не правиме! :) Във нашите съседки Турция и Румъния има автомобилно производство и правят хората.

    Коментиран от #45

  • 43 Джак Бауер

    6 4 Отговор
    Рено въобще не е слаба марка, погледнете че последните четири световни титли във Формула1 са с двигатели Рено. Това че ги сглобяват в Турция няма голямо значение. Все пак цената на Рено е три пъти по-ниска от тази на БМВ.

    Коментиран от #48

  • 44 триста итридесети

    5 4 Отговор
    И какво като се произвеждат в Турция, гледам отдавна ги произвеждат но това не означава че парите отиват при тях, нещо повече, за да са предпочели Турция пред Гърция примерно значи има защо - мнооого евтината работна ръка, което само по себе си говори колко много са "добре"
  • 45 Easy ryder

    11 4 Отговор

    До коментар #42 от "Дилян Василев":

    За това другаря Станишев официално трябва да се извини на българския народ.Заради неговите БКП другари България е единствената страна в Европа,която няма собствено автомобилно производство.Тъпите правешки селяни заедно с обкръжението си не успяха за толкова години една марка да задържат.Изгониха Рено при условие че всичко беше организирано и имаше шанс с годините да се изградят традиции,кадри и т.н.
    Жалко,че и днес ни управляват същите туфлеци и скоро няма да се отървем от тях.

    Коментиран от #68

  • 46 ярослав станчев

    6 2 Отговор

    До коментар #40 от "Easy ryder":

    Абсолютно вярно.
    Както са казали хората-"Преди се учеше металознание и колите се правеха от инженери.Сега се учи маркетинг и колите се правят от млади меринджейове"
    Все едно някое Ауди от сегашните ще изкара,колкото моята Б4-ка от 93-та.Все едно някое ново Паджеро ще изкара,колкото Пажото на един приятел от 1988-ма.Страшен джип,може да се сравнява само с руската бойна техника.Все едно някое от тези турските Рена ще изкарат,колкото 19-та на комшията от 91-ва.
    Единствения проблем,който виждам е,че коли се произвеждат в Румъния,Турция,дори в Сърбия и Украйна,а ние само спамим и нищо. Цялата ни работа е сбъркана,някъде много високо.
  • 47 Zari

    9 2 Отговор
    Турчора са много напред . Във всяка област. Може да направите справка- Турция е втората най-бързо нарастваща икономика на планетата,след Китай. И си правят всичко и си го консумитат и въобще не им дреме ,че такива титани на мисълта,като някои пишещи тук ,ги мислят за м...ли ,туземци и други такива. Изровете си главите от пясъка и се огледайте.

    Коментиран от #51

  • 48 ярослав станчев

    3 1 Отговор

    До коментар #43 от "Джак Бауер":

    И какво общо имат тези коли на Рено,които се произвеждат в Турция с колата от Ф1,освен емблемата?
    Все едно да кажеш,че Ауди А3 1,9 тди,е едно и също с Ауди Р18 е трон куатро тди от 24 часа Льо Ман.
    Или Тойота Приус е същото,като Тойота хибрид от 24 часа Льо Ман.
  • 49 djaro

    3 2 Отговор
    eeey edinstveno zavista ni dokara do tova deredje nas bılgarite
  • 50 Бхд БхД

    2 2 Отговор
    От скоро забелязвам ,че Турция оплюват само тези дето печелят пари от тях или имат общо със тая държава.Не знам но може би за да разграничат останалите
  • 51 Easy ryder

    10 5 Отговор

    До коментар #47 от "Zari":

    Турция без поддръжка от САЩ пет пари не струва.Ще са същите като египетските и тям подобни ездачи на камили.
    Това е такава балонна икономика че в момента в който запада и спре кранчето ще гръмне та ще хвърчат фесове чак до Вашингтон.

    Коментиран от #52

  • 52 ярослав станчев

    5 4 Отговор

    До коментар #51 от "Easy ryder":

    Ей тука вече с две ръце те подкрепям.Взе ми думите от клавиатурата.
    Стратегически съюзник на САЩ от 1950 г.Наливат милиарди в Турция за икономика,военни бази,въоръжение и стандарт.Без щатите са абсолютни камилари,както си писал.
  • 53 Vasik Atanasova

    5 4 Отговор
    В БЪЛГАРИЯ КОГАТО СЕ ПРОИЗВЕЖДАШЕ БУЛГАР РЕНО ТУРЦИЯ ХАБЕР СИ НЯМАШЕ ОТ 1963Г ДО 1970 Г
  • 54 скар фейс

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "hienata":

    Ами това за което говориш все пак е 124-ка, а този модел не случайно е нещо, като еталон за понятието - автомобил. Колко до дизеловите двигатели на хонда, преди дабюта си с 2.2 са използвали тези на роувър и са видели, че не струват и са разработили техен, за който доколкото си спомням стана двигател на годината (2004). Според мен това е признак на добре развиваща се марка.

    Коментиран от #55, #56

  • 55 Easy ryder

    4 4 Отговор

    До коментар #54 от "скар фейс":

    Посследия истински Мерцедес е 123.Заедно с "пурата" това са класическите модели на марката.Чугуени глави на дизелите редови помпи практически вечен автомобил с великолепна возия.По бедните арабели оше ги карат а си представете каква е поддръжката там.
    А Хонда след опитите с Роувър и после Исузу решават сами да си направят дизел,който наистина се оказва много успешен.Но това за най големия производител на двигатели в света не е кой знае каква изненада.Дизелът на Субару също не е никак лош.

    Коментиран от #58

  • 56 ярослав станчев

    1 4 Отговор

    До коментар #54 от "скар фейс":

    Е мотора е японски,ама турбото е Honeywell.А тия Honeywell са американски конгломерат,най-известната им марка е Garrett turbochargers.
    А и този дизелов мотор май се използва бая преди Хонда да го "изобретят"

    Коментиран от #57, #60

  • 57 скар фейс

    2 2 Отговор

    До коментар #56 от "ярослав станчев":

    Може и така да е (не съм го проверил), но двигателя не е само турбина
  • 58 ярослав станчев

    3 3 Отговор

    До коментар #55 от "Easy ryder":

    Между другото,като говориш за дизел на Субару,пак стигаме до германците.През 1950 г. фауве правят дизел-боксер с въздушно охлаждане,но без турбо.Отново някой е изобретил нещо,а японците го оптимизират.Не казвам,че дизела на Субару е лош,даже напротив.Просто швабите са се сетили,че може да има такъв мотор и са го направили,доста преди японците.

    До Скар фейс: вярно е,че двигателя не е само турбо,но е вярно,че ремонта на турбото струва почти колкото ремонта на мотора.А знаем кои са Гарет,нали.

    Коментиран от #63, #71

  • 59 Ivan Nikolov

    4 5 Отговор
    Много сме умни и велики затова сме на това положение

    Коментиран от #65

  • 60 скар фейс

    1 2 Отговор

    До коментар #56 от "ярослав станчев":

    Всеки производител използва части от различни фирми.
  • 61 Sofia Zu

    4 2 Отговор
    Преди почти 5 год си купих кола от този завод, толкова е зле, че се налага да и сменям маслото и филтрите всяка година, а как само смърдеше като и свалих найлона..ужас
  • 62 Бай Иван

    4 2 Отговор
    Турците освен да правят рахат локум за нищо друго не ги бива!Рая невярна!
  • 63 Easy ryder

    1 3 Отговор

    До коментар #58 от "ярослав станчев":

    Ако вървим по този ред на мисли англичанин е открил електричеството,китайци барута и т.н.
    Значи ли,че германците трябва да стоят на тъмно и да стрелят с лъкове?
    Боксера не е измислен от Фолксваген а от карл Бенц.Така ,че не виждам защо ги говориш тези неща.

    Коментиран от #66

  • 64 orhan shaban

    1 2 Отговор
    po princip tam ne se pravi samo reno, toyotata go pravyqt tam vkliu4itelno i hunday mercedes kamioni avtobusu bageri i oshte desetki marki i modeli se proizvejdat tam
  • 65 muslim uvajava6t vsi4ki hora

    1 2 Отговор

    До коментар #59 от "Ivan Nikolov":

    edin hubav komentar sred mnogoto glupavi.bravo kolega
  • 66 ярослав станчев

    3 1 Отговор

    До коментар #63 от "Easy ryder":

    Ако вървим в този ред на мисли накрая да не излезе,че от японците не е измислено нищо,само икебана и оригами?
    Това в кръга не шегата,моля феновете на японските коли да не се чувстват засегнати.
  • 67 Easy ryder

    3 3 Отговор
    Японците са една от водещите по изобретения нации.За разлика от българите те освен че изобретяват и внедряват ефективно в производството.Така че едва ли точно ние трябва да им се надсмиваме.
  • 68 Споок Армин

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "Easy ryder":

    Ами посочи един читав , който да ни оправи??
  • 69 триста итридесети

    2 1 Отговор
    Японците са най-крадливата нация на технологии. нямали са нищо до срещата им с белия свят и тогава се почва крадене което продължава и до днес
  • 70 brake point

    1 0 Отговор
    Не знам дали японците са крадлива нация,но знам,че са на трето място в света по брой патенти.А далеч не са най многобройната нация.Скоро имаше и класация за най иновативни нации по няколко критерия и там бяха в челото.
    А някой техни известни изобретения са DVD,CD,Blu Ray дискове,цифрови видео камери,първия робот андроид.Имат постижения в медицината,математиката и много други.
    Който се интересува може да прочете,а не само да говорите ,че японците били някакви глупаци,които не можели нищо да измислят и до днес.Определено японски фирми са измислили доста повече от БМВ,което нищо съществено не е дало като изобретение в автомобилостроенето и краде до ден днешен идеи.
  • 71 zendera

    0 1 Отговор

    До коментар #58 от "ярослав станчев":

    Не се залъгвай момче,най-добрия икономичен еластичен дизел е германския,ама не е на ФВ а на БМВ.Остави японци или французи.Не че техните двигатели са лоши но не са мощни и същевременно икономични...Оставям темата за издръжливоста на разбирачите които знаят кой двигател е по-издръжлив след половин милион км.............................................
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Дедо ти

    2 0 Отговор

    До коментар #39 от "Vasik Atanasova":

    Боклуци моклуци ама Турчолята правят нещо. Иди да видиш каква икономика имат. Ние само си чешем езиците в нета. А и между другото 70% от това което ядеш и обличаш пак е от Турция!
  • 74 Българин

    0 0 Отговор
    Карам Рено Клио Гранд Тур 1.5 DCI, произведен в Турция, нормална кола, купихме си я чисто нова, приятна е за каране, съвременна и не ме бърка , че е призведена при комшиите. Хората проИзвеждат и работят, а ние българите само мрънкаме и търсим кусури.