Няма как истинските фенове на баварски автомобили да не са чували за тунинг ателието G-Power. Именно това немско студио е прочуто с доработката на най-мощните автомобили с марка BMW. Компанията е създател на няколко емблематични возила, които държат световните рекорди за скорост в своите класове. Именно това са и най-бързите BMW-та. Сега ще ви разкажем най-известните от тях.
Най-бързият седан в света
Доработената от немците М-петица с името Hurricane RR разви 372.1 км/ч, с което надмина постижението на своя предшественик Hurricane RS от 367.4 км/ч. Този автомобил е оборудван с познатия V-образен 10-цилиндров двигател с два турбокомпресора. Мощността му обаче е увеличена с 6.67% и вече достига 800 к.с. при 7500 об/мин и 800 Нм въртящ момент при 5000 об/мин. След доработката автомобилът спринтира от място до 100 км/ч за 4.35 сек., до 200 км/ч - за 9.5 сек., а за достигането на 300 км/ч "Урагана" се нуждае от 25.8 сек.
За да отбележат подобаващо продажбата на стотния екземпляр M5 Hurricane RR, от немското тунинг ателие представиха още по-нечовешка версия на баварската Е-шейсетка (RRs). Тя е по-мощна с 30 к.с., максималната и скорост е същата, но ускорението до 100 е намалено до 4.3 сек
Най-бързото четириместно купе в света
Петлитровият V-образен десетак на BMW M6 Hurricane RR е снабден със същия чифт механични компресори ASA Т1-316 като седана. Мощността му достига 800 к.с., колкото е и стойността на въртящия момент в нютонметри. Еднаква е и седемстепенната роботизирана трансмисия SMG Drivelogic. Даже и колелата на двата рекордни модела са идентични - 20-цоловите джанти Silverstone Clubsport са обути с гуми Michelin с размер 255/35 отпред и 285/30 отзад. Първите 100 км/ч се достигат за 4.3 секунди, а вторите - за 9.5. M6 обаче ускорява до 300 км/ч по-бързо от M5 Hurricane - за 24.9 срещу 25.3 секунди. Максималната скорост е 370 км/ч
Най-бързото комби в света
Наточеното комби е снабдено с петлитров десетцилиндров двигател с два механични компресора. Благодарение на тях мощността е увеличена от стандартните 507 коня, до умопомрачаващите 820 конски сили. Максималният въртящ момент пък нараства от 520 до 790 Нм. Тунинг изпълнението BMW M5 Hurricane RR Touring ускорява от 0 до 100 км/ч с 0.4 секунди по-бързо от стандартния вариант. Още нещо любопитно е, че до 200 и до 300 км/ч на комбито на G-Power са му необходими съответно 9.5 и 25.6 секунди. Максималната му скорост е електронно ограничена на 362 км/ч.
Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Петър Кимонов
То VW, BMW и Mercedes не са марки, а диагнози...
08:41 28.03.2014
2 skier
Коментиран от #8
09:01 28.03.2014
3 триста итридесети
но лично аз бих предпочел алпина за доработка.
Коментиран от #30
09:47 28.03.2014
4 Iliyan Dragiev
09:59 28.03.2014
5 Симеон Тасев
10:09 28.03.2014
6 Симеон Тасев
10:09 28.03.2014
7 Симеон Тасев
Коментиран от #9
10:09 28.03.2014
8 Стоян Стоянов
До коментар #2 от "skier":
за ВАГ съм съгласен с теб, но от японското автомобилостроене има доста не-лоши екземпляри.10:14 28.03.2014
9 Стоян Стоянов
До коментар #7 от "Симеон Тасев":
Монка, много си ограничен бре. Има и други марки освен БМВ. Не казвам, че са лоши, но като кон с капаци си - честно.10:20 28.03.2014
10 Монго
10:21 28.03.2014
11 galaxy
10:34 28.03.2014
12 Милен Николов
10:46 28.03.2014
13 Милен Николов
Коментиран от #14
10:53 28.03.2014
14 skier
До коментар #13 от "Милен Николов":
Радостта от шофирането мой човек, то и жените уж са еднакви, имат по два крака, две ц..и и една п..ка, ама не е точно така, нали?Коментиран от #17
11:40 28.03.2014
15 Milen
12:17 28.03.2014
16 skier
12:23 28.03.2014
17 Vasik Atanasova
До коментар #14 от "skier":
13:22 28.03.2014
18 Дошo
Коментиран от #24, #31
13:49 28.03.2014
19 Дошo
Коментиран от #23, #25
13:50 28.03.2014
20 Кобрата
13:57 28.03.2014
21 Коко Мартинов
14:25 28.03.2014
22 Име:
14:58 28.03.2014
23 Xterminatorable .
До коментар #19 от "Дошo":
Айде пак набута ГТР в тема, която няма нищо общо с него. Отстрани, където ти пише никнейма в скоби трябва да ти сложат "spamer".15:05 28.03.2014
24 Никой
До коментар #18 от "Дошo":
Ако не можеш да четеш пише: М6 Hurricane RR - "Най-бързото четириместно купе в света"15:15 28.03.2014
25 триста итридесети
До коментар #19 от "Дошo":
Доше да ти кажа - от 2 дена газта я зареждам на 1.14 лв/литърмнооого обичам акорди и цивици ям ги за закуска, за обяд, за вечеря и за добър ден, а пък гтрите нещо не ги карат много много, досега само един видях и той отиваше към бензиностанцията.
Иначе ти как си, вдигал ли си скоро 200 с розовата микра?
Коментиран от #26, #28
15:40 28.03.2014
26 Дошo
До коментар #25 от "триста итридесети":
Аз Микра никога не съм имал.Със Сивика съм вдигал 195Коментиран от #27
15:46 28.03.2014
27 триста итридесети
До коментар #26 от "Дошo":
Доше, с мечка дренки не се ядат брат, това от мене да го знаеш.БМВ може и да са правели по-слаби изпълнения, но имат модели които японките никога няма да настигнат, не за друго, ами нямат усет към лукса.
Коментиран от #32, #33
15:53 28.03.2014
28 Споок Армин
До коментар #25 от "триста итридесети":
Естествено че ще си зареждаш колата на тънката лайсна.То би било много глупаво човек да се набутва на 2.60лв/л. , след като има алтернатива на половин цена.Колкото до статията искам да кажа че всяка фирма за тунинг си има добрите и не чак дотам успешни доработки.Малко е наивно да се вкарват коменти за това, дали японските марки могат или не могат да изкарат нещо по добро от БМВ.То в такъв случай нека да почнем да сравняма и американските тунинг компании??? Тогава вече ще стане голям мармалад.
Коментиран от #34
16:18 28.03.2014
29 Кольо Фильов
http://www.autobild.de/bilder/unfall-mit-bmw-3er-cabrio-5042908.html#bild1
Коментиран от #35
16:56 28.03.2014
30 zendera
До коментар #3 от "триста итридесети":
Каквото и да е,ама да е БМВ5...17:42 28.03.2014
31 zendera
До коментар #18 от "Дошo":
И се появява Дошо и почва пак с неговите детски гтр-чета.Ааааабе момче,това са коли от горния премиум сегмент,над средния клас.Първата е седан,втората е купе,а третата е тоуринг.Според теб в един клас ли са а?И кое изобщо им е еднаквото че го споменаваш тоз гтр?За сравнение ли го даваш?Еееей момче,Нисан нямат аналог на тунинга на М5,разбери го това.Ако го имат тогава го кажи,че да сравняваме,а не като децата да плямпаш тоз гтр.17:51 28.03.2014
32 zendera
До коментар #27 от "триста итридесети":
Ей тука му го каза, ама много точно.Поздрави...17:53 28.03.2014
33 zendera
До коментар #27 от "триста итридесети":
Лично за мене това е колата-5-та серия.Ако тя има алтернатива,вероятно се нарича Е-клас.......Коментиран от #54
17:55 28.03.2014
34 zendera
До коментар #28 от "Споок Армин":
Прав си-вместо да каже примерно нещо от рода ,че е похвално такава тежка лимузина да вдига такивасвръх скорости,той взел за гтр-и да ми говори.17:59 28.03.2014
35 Никой
До коментар #29 от "Кольо Фильов":
Ето го резултата на бързите нисани http://www.wreckedexotics.com/gtr/skylinegtr_20091121_001.shtml18:05 28.03.2014
36 M_SUX
Коментиран от #37, #38, #40
18:10 28.03.2014
37 zendera
До коментар #36 от "M_SUX":
А бе приказваш ти,шот така ти изнася.Ако ставаше въпрос за Брабус примерно друго щеше да приказваш........Коментиран от #41
18:12 28.03.2014
38 zendera
До коментар #36 от "M_SUX":
На мен лично,не ми харесва външния вид.Но това успя да сътвори некадърника Крис Бенгъл.Неговата фатална грешка бе поправена със следващото поколение Ф10.Коментиран от #39, #47
18:15 28.03.2014
39 Никой
До коментар #38 от "zendera":
Според мен пък, точно е60 е най-красивата 5-ца наред с е34. Вярно отзад е малко грозно, но при комбито е направо убийствено. Просто хората навремето не са го приели добре заради голямата промяна в дизайна спрямо е39, но вече все повече хора го приемат за красиво. Особено когато е с М-пакет.18:29 28.03.2014
40 Никой
До коментар #36 от "M_SUX":
Е да ама тези коли все пак набират по-бързо от твойта със сигурност. Освен това едва ли когато са ги проектирали са си мислили бах за България и скапаните й магистрали. Тези коли са направени за аутобаните и пистите.Коментиран от #42
18:32 28.03.2014
41 M_SUX
До коментар #37 от "zendera":
Що ве Крис Бенгъл имаше попадения, чувам, че доста хора го мразят.... Е92 го беше нагласил, 6цата когато излезна беше извънземна. При Мерцедес ми се връзва силовия тунинг на Брабус , защото Мерцедеса винаги е седял по-стилен и по-луксозен, докато бмв-то по-брутално и бързо. В крайна сметка Мерцедеса става брутален и стилен и луксозен, докато тоя шлеп горе Е60 става само по-брутален, но сигурно, ако се возя 1 час в този грозен интериор и съм дал сума пари ще избягм с писаци.http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11380702885989020&f1=details&slink=62okho
Коментиран от #43, #44, #53, #55
18:41 28.03.2014
42 M_SUX
До коментар #40 от "Никой":
Е60ката не и приляга на ранга да бъде с по-грозен интериор от астра или голф :)18:44 28.03.2014
43 zendera
До коментар #41 от "M_SUX":
...е,това си е твое мнение....18:51 28.03.2014
44 zendera
До коментар #41 от "M_SUX":
Новата 6-ца е мнооооооого по-красива от старата,ама много.18:52 28.03.2014
45 Chavdar Dimitrov
19:18 28.03.2014
46 zendera
Коментиран от #60, #61
19:22 28.03.2014
47 Име:
До коментар #38 от "zendera":
Моляяя? Ако става дума за е60 М5 и F10 M5, то е60 м5 за мен е много по-готината кола, главно защото е със атмосферен v10, a не с турбо мотор!!! Една от най-добрите М5-ци като, звук и поведение, интериора и екстериора също не ги харесвам, но кефа от атмосферния мотор е друга бира...Коментиран от #48, #49, #50, #51
19:30 28.03.2014
48 zendera
До коментар #47 от "Име:":
Еми не съм съгласен.Турбо агрегатите са по-еластични.За това Ф10 премина на турбо.Дори Ферари посегнаха на турбото.Но коментара ми в пост 38 беше за визия а не за двигател..19:35 28.03.2014
49 zendera
До коментар #47 от "Име:":
Освен това,при минимално натоварване турбодвигателите харчат по-малко.Имам предвид съвременните,съчетани при БМВ примерно със 8 степенен автомат.19:38 28.03.2014
50 zendera
До коментар #47 от "Име:":
При Ф10 М5 извънградския минимален харч е 7.6 литра на 100 по каталог.А при Е60 М5-10.2 литра на 100.Има разлика нали?19:43 28.03.2014
51 zendera
До коментар #47 от "Име:":
А забрави ли Нм.......Коментиран от #56
19:44 28.03.2014
52 Бай Иван
20:06 28.03.2014
53 Никой
До коментар #41 от "M_SUX":
Аз не мисля, че е грозен. Все пак за времето си е много напреднал. Има голям екран в сравнение с а6-цата примерно и куп други глезотийки. Странен да, но грозен не. Все пак всеки си има мнение и това е маето :)20:06 28.03.2014
54 триста итридесети
До коментар #33 от "zendera":
520 zenderЦелиш десетката брат, много пъти съм се чудил за 530d или нагоре ....
23:41 28.03.2014
55 samo nemsko
До коментар #41 от "M_SUX":
БМВ ти не разбрали 4е МЕРЦЕДЕСА остава за стари пенсионери а за бруталност неможем и да говорим БМВ винаги 6те бъдат първи там10:25 29.03.2014
56 Име:
До коментар #51 от "zendera":
Безпорно турбо мотора е по-мощен и колата е по-бърза, но аз ти говоря че кефа от високооборотния атмосферен мотор е много по-голям, и звука също повече ми харесва та затова предпочитам м5 е60. :)Коментиран от #57
17:00 29.03.2014
57 Име:
До коментар #56 от "Име:":
хахаха безпорно :D - исках безспорно да напиша,17:01 29.03.2014
58 zendera
Коментиран от #59
18:37 29.03.2014
59 Име:
До коментар #58 от "zendera":
Не знам за какви рекорди става дума като това са доработени автомобили.... Нали се сещаш че "най-бърз" в случая означава с най-голяма максимална мощност. При time attack на писти въпроса стои по друг начин. Освен това при доработени автомобили не знаеш кой в кое гаражче е скрил комби което е 1500к.с и вероятно развива по-голяма максимална скорост. Искам да кажа че заглавието на тая статия е пресилено. Още повече има състезателни БМВ-та далеч по-бързи (и то в комплексно отношение, не само на top speed) ....04:00 30.03.2014
60 триста итридесети
До коментар #46 от "zendera":
Иска ти се! Това е изцедено до дупка.От 3 литра в момента максимума не е ли 313 коня заводски?
Коментиран от #62, #64, #65
11:31 30.03.2014
61 триста итридесети
До коментар #46 от "zendera":
Егати - над 100 коня от литър! От дизел! Преди 10-15 години това беше научна фантастикаКоментиран от #63, #67
11:33 30.03.2014
62 zendera
До коментар #60 от "триста итридесети":
Забрави ли версията с три турбини....11:38 30.03.2014
63 zendera
До коментар #61 от "триста итридесети":
Повтарял съм го много пъти-лидер при дизелите е БМВ.Единствено Ауди в момента успорва трилитровия дизел на БМВ като имат също версия със 313кс но с 20Нм повече ....Дизеловите двигатели на БМВ се славят с еластичност и икономия,ако се търси такава...11:42 30.03.2014
64 zendera
До коментар #60 от "триста итридесети":
Може и още-убеден съм.Смятам че 500кс а реално посижение и около 1000Нм...но колко ще издържи е друг въпрос11:45 30.03.2014
65 zendera
До коментар #60 от "триста итридесети":
Върховия модел е 550д-2993 куб см.381кс.0-100 за 4.7 сек.740Нм.11:50 30.03.2014
66 zendera
11:55 30.03.2014
67 Гешшът
До коментар #61 от "триста итридесети":
С 3 Турбини е нормално да успееш да направиш кола над 100кс/1л, няма значение, дали е дизел или не. Но все пак бензинът си остава по-добрия вариант за Performance автомобил, като комерсиален двигател може би дизелът е по-добър заради икономичността и въртящия момент дори и на ниски обороти. Единствено се правят дизели в Льо Ман, заради ограниченията в двигателите(виж долу)."LMP1[3] - intended especially for manufacturers: minimum weight of 900 kg (1984 lb). Naturally aspirated engines limited to 3400 cc (207.5 ci). Turbochargers and superchargers allowed for petrol engines with a maximum displacement of 2000 cc (122 ci) and for diesel engines with a maximum displacement of 3700 cc (225.8 ci), restrictor-limited to around 700 bhp. "
Коментиран от #68, #70, #72
10:31 31.03.2014
68 zendera
До коментар #67 от "Гешшът":
Момче,БМВ 3.0д ,има с 2 и с 3 турбини.С 1 турбо-258кс ако не се лъжа,2 турбини-313кс,3 турбини-381кс.Истинския кеф е във високия въртящ момент-доускорението.Примерно,винаги е безпроблемно изпреварването на пътя.Икономията с този двигател е уникална за класа си.Казвам го от личен опит.Имах 530д е39-тка,чипосана,и пак 6 на 100 си беше реален разхода ако карам нормално,макар и рядко но ми се е случвало..Коментиран от #69
11:46 31.03.2014
69 Гешшът
До коментар #68 от "zendera":
Не споря, като съм казал дизел - икономичност и въртящ момент почти във всички изпълнения са по-добри, но 2, 3 турбини е нормално да се изкарат повече от 100кс/1л.20:27 31.03.2014
70 триста итридесети
До коментар #67 от "Гешшът":
Абе момче, ти знаеш ли какво означава 2.5 ТД през 1996 г. да речем. я бегай от тука.Коментиран от #71
23:53 31.03.2014
71 Гешшът
До коментар #70 от "триста итридесети":
За втори път някой тук ми казва да: цитирам "бегам от тука"(този път, обаче от тука е написано по-правилно, пак не е правилно), момче, ще викаш на пишлеметата пред блока, знам какво е 2.5td през 1996, но има 18 години разлика от тук до сега, така, че ще те замоля да понижиш тона и да не ми се репчиш като на "аверите".02:18 01.04.2014
72 триста итридесети
До коментар #67 от "Гешшът":
Ще свикнеш. :)Нали казах че, преди 10-15 год. да извадиш 100 коня от литър обем от дизел е фантастика и коментара ти е че ако има три турбини щяло да стане лесно! - Я бягай от тука - така по правилно ли е? - Означава, че не съм съгласен, явно за втори път пишеш някоя глупост и затова втори път ти се случва.
Готов съм да ти се извиня, ако си докажеш тезата за трите турбини на дизел от 96.
Коментиран от #73
04:55 01.04.2014
73 zendera
До коментар #72 от "триста итридесети":
Фантастика може да е за другите марки ама не и за БМВ.Е92 със 200-213кс от 2.0 литра обем нали ги знаеш.Прави ги Алпина-битурбо.Коментиран от #74
19:14 01.04.2014
74 триста итридесети
До коментар #73 от "zendera":
zender говорим за 96-таЗнам много добре какво можеха дизелите тогава. Еле пък за тия без турбини - мани, мани по-добре ладата
Коментиран от #75
23:41 01.04.2014
75 zendera
До коментар #74 от "триста итридесети":
Mа сравнявай с дизели на други марки.Аз ще ти дам един елементарен пример.Давам за пример Е36 318д, от 90-те.Двигател 1.7тд-90кс.Опровергай ме-кажи ми че има по-добър дизел в тоя клас примерно.Не ми казвай за А 170 цди-той е комън реил и излезе много по-късно от баварския който излезе още през...94-та ако се не лъжа............................Коментиран от #76
18:36 02.04.2014
76 триста итридесети
До коментар #75 от "zendera":
Губиш мисълта.Аз не знам кой е по-добрия дизел през 90-те, знам че са слаби до появата на е46
10:11 03.04.2014