6 Април, 2014 10:30 34 797 33

Ето я "японската Lada" с цена под 8000 евро

  • datsun-
  • on-do-
  • lada-
  • kalina-
  • renault nissan
Новият "народен" автомобил Datsun беше официално представен в Русия. Марката е част от алианса Renault Nissan, а конкретния модел има за цел да се превърне в най-продаваната кола в Русия. Според руските медии цената на Datsun-a ще е под 400 000 рубли, сума равняваща се на около 8 000 евро. Все още не е ясно колко под 400 000 рубли ще е цената на базовата версия.
 
Новото бюджетно предложение се казва on-DO. Словосъчетанието DO се асоциира с японската традиция и култура и в превод означава път или движение. Представката on е съзвучна с руското местоимение он, означаващо той, а идеята е да подчертае мъжкото в компактната кола.
В базовото оборудване на малкия Datsun on-DO влиза една въздушна възглавница, ABS, подгряване на стъклата и друга дребна екипировка. Опционно ще се предлагат обаче по-сериозни екстри като електронно стабилизираща система, климатична инсталация, навигация, аудио уредба и т.н.
 
Интересно е да се знае, че в основата на Datsun on-DO лежи платформата на Lada Kalina. Разликите са в дизайн и салон. Багажният отсек при "Японката" е по-голям, шумоизолацията е подобрена, а настройките на спирачките и окачването са сериозно доработени.
Друго важно достойнство на Datsun on-DO е неговия клиренс. При пълно натоварване на автомобила (пет души и багаж) той е 168 мм, като пак е по-голям от този на стандартните коли от този клас. Когато колата е празна просвета е 185 мм, повече отколкото на доста от кросоувърите.
 
И накрая ще завършим представянето на новата "Японска Lada" с двигателя. След дълги размисли ръководството на алианса реши да остави под капака на Datsun on-DO руския двигател от Lada. Той е осем клапанов с обем 1.6 литра, а мощността му е 87 к.с. На първо време моторът ще работи само с механична трансмисия.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Симеон Тасев

    0 12 Отговор
    Ето я "японската Lada" с цена под 8000 евро
    Според руските медии цената на Datsun-a ще е под 400 000 рубли, сума равняваща се на около 8 000 евро.
  • 2 Симеон Тасев

    1 10 Отговор
  • 3 Симеон Тасев

    1 11 Отговор
    Под 8 000 и после в статията пише около 8 000 големи сте нема що
  • 4 Иван Господинов

    10 2 Отговор
    Абсурд е точно това на снимките да струва 8000 евро. По скоро без летите джанти, лъскавите лайсни, фаровете за мъгла, аудиото, климатика и ел.прозорците. Но пак си е постижение. Това нещо ако изкара над 150 000км без сериозни ремонти ще си избие парите отвсякъде, че след това даже и ще може да се продаде на старо
  • 5 Владислав Димитров

    4 6 Отговор
    Ква кола имаш ? А ве карам тука един ондом...

    Коментиран от #28

  • 6 Xterminatorable .

    6 7 Отговор
    Има доста по-красиви алтернативи за тези пари. Това е доста грозничко.
  • 7 Име:

    5 6 Отговор
    Ужас ужас ужас ужас ужас ужас. Нищо общо със старите датсуни, които бяха направени така че да те надживеят и пак не струваха никакви пари (В Щатите де, тука не сме имали късмета да ги има, и въпреки това сe мярка по някой Bluebird от 79та... Бих заменил чисто нов автомобил за един Datsun 510...

    Коментиран от #11

  • 8 Красимир Димитров

    6 9 Отговор
    С тоя клиренс има да се мята като шуменско жигули по сливенски завой.
  • 9 Е46 330XI

    1 6 Отговор
    Мдаа и към базовата цена без екстри 8000 евро за Русия се добавя 10 % мито и 10 % акциз за стока купена от държава извън Евро съюза - каквата е Русия + още допълнително 20 % ДДС и тя стана много дебела цената!
    Може да видите цената на Лада Калина в България от официалният вносител с мито - акциз за стока извън ЕС и ддс + ръчен климатик 18 800 лева за 1.6 мотор 87 коня с 5 ст. ръчна кутия от 99-та година.
  • 10 ДАН ДАН

    3 2 Отговор
    На автомобилите не се начислява акциз.
  • 11 zendera

    1 4 Отговор

    До коментар #7 от "Име:":

    Не че няма кой да ги купува,но аз и да имах възможност не бих го направил по 2 много прости причини.Слаби бензинови двигатели и липса на дизел-мен лично той ме вълнува,но тук липсва такъв,пък дори и да го имаше,вероятно щеше да бъде 1.6дци-110кс-за мен е прекалено слабичък.....лично мнение........
  • 12 lyubosa .

    8 2 Отговор
    Датсун „станца„ не знам колко хора си ги спомнят, но бяха перфектни автомобили 1,8 88к.с. 5 степенна с.к. 1981-83г. Имах такъв, в началото на демокрацията. Бърз, икономичен около 5 на 100 бензин, устойчив, здрав. Поне двигателя да бяха взели. Старите автомобили бяха „железни„ Сега каквото и да вземеш е боклук. Правят ги за по 5 години. Бъкани с технологии и като се развали се чудиш какво да правиш.
  • 13 Ото Скорцени

    8 4 Отговор
    Изглежда по добре от Дачията. Но ще е по скъпа по всяка вероятност.

    Коментиран от #26

  • 14 Някой в Bg.

    7 3 Отговор
    Ех ако черпите инфо само от тук много сте зле. Датсуна си е направо LADA PRIOA с малко по големи размери на багажниа.
  • 15 EMSKI

    3 8 Отговор
    Видоизменено Рено Клио-символ ама отвсякъде.....що се бъзикат с хората да дават грешни пари.В турските заводи може да има още останали непродадени от Символите-добри колички бяха,изкарвах около 200 000км без сериозни ремонти,а и цената им е същата.....и клиренса :)
  • 16 wulkan

    3 6 Отговор
    Еми да, нищо общо със старите Датсуни. Така е: кога бяха Датсун, кога станаха Нисан, кога ги купи Рено, е сега приличали я на Лада, я на Симбол. Еми десетилетия минаха - доста. Възродиха автентичната марка просто японците. А и за 8000 евро какво му е на автомобилчето. Аке е Дачия - ааа, браво. Ако е японско - еййййййййй, язък. Двоен стандарт. За тия пари толкова. Точка.

    Коментиран от #18

  • 17 vertu

    4 13 Отговор
    Забелязвам бедните българи много се вълнуват от евтини щайги
  • 18 Име:

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "wulkan":

    Първата от двете компании е Нисан, по-късно основават Датсун. И рено имат 44% от Нисан. Просто това нещо не си заслужава емблемата!
  • 19 Veselin Todorov

    2 10 Отговор
    Изглежда като баба ми преди 15 години
  • 20 Dian Marinov

    1 11 Отговор
    ако сърцето на колата е двигателя
    а тои е от лада не ми звучи добре
    някои ще каже че са здрави
    но и те като мазератито
    не ги карат много много
  • 21 Споок Армин

    1 7 Отговор
    От вътре изглежда добре , но линията на купето е ОТВРАТИТЕЛНА.Дано никога да не се наложи да си купувам подобна недомислица.
  • 22 Бай Иван

    1 6 Отговор
    Чудя се кой ли би си причинил такова зло? Това чудо дори не прилича на автомобил.
  • 23 кара Лада

    9 3 Отговор
    Появи се първото отродие по модел на Лада. Това си е чиста Лада Гранта, и е на нейна основа, ама нищо... журналистическа грешка.
    А както грозотията Рено Символ се продаваше така ще се продава и това, все пак за тия пари чисто нова кола човек приема компромиси, ако струваше 50000евро тогава и човек очаква повече и гледа "малките подробности".
    Мотора си е екстра, идеален за бай Ганьо, подлежи на ремонт за разлика от доста от новите коли и като дойде трета ръка, доста евтинко става почти като нов и няма да прави по 2 метра пушилка отзад като многото от новия внос бръкми у нас... дори скъпи.
    Поне осъзнаха че Лада е по-добрата платформа в бюджетния клас и не го направиха на основата на Дачия...
  • 24 Симеон Тасев

    0 10 Отговор
  • 25 Николай Николов

    1 5 Отговор
    Добре че е японеца че да я направи поне малко на скопус отвътре.
  • 26 Папур Шпеков

    0 7 Отговор

    До коментар #13 от "Ото Скорцени":

    Ото, Отоооо. Това да изглежда по добре от новия Логан? То вярно че на вкус и цвет товарища нет ама ако това ти харесва повече то или аз нищо на разбирам от авто дизайн(което си е чистата истина) или ти имаш нещо сбъркано в усета за красота.

    Коментиран от #27

  • 27 кара Лада

    8 1 Отговор

    До коментар #26 от "Папур Шпеков":

    Отвън ако претеглим нещата като цяло е по зле от Логана новия, ама не кой знае колко по зле. Отвътре обаче е много по добре и функционално от Дачия, само по снимка се вижда че ги няма някои основни недомислици в интериора.
  • 28 Bg 2

    1 7 Отговор

    До коментар #5 от "Владислав Димитров":

    Само"К"-то отпред липсва и ще се получи добре.
  • 29 Бай Иван

    2 7 Отговор
    По зле е от всичко което съм виждал, но е лелеяна мечта за бедните Българи защото ги дават на лизинг и това е единствения начин да карат нова кола.
  • 30 Иван Иванов

    2 8 Отговор
    Кошмар ...имало по-зле и от румънските пръчки
  • 31 Иван Иванов

    1 7 Отговор
    За това дърво никога не бих броил близо 16000 лева. За тези пари ще карам в пъти по-добър автомобил та макар и втора ръка на 4-5 г.
  • 32 Дошo

    5 2 Отговор
    От боклуците на СОЦваген ще е по-добре 100%
  • 33 Nikolay Tsvetkov

    3 1 Отговор
    Единствено заради клиренса си заслужава. Обаче новата мазда3 е по-японска.