Last news in Fakti

29 Юни, 2002 00:00 2 054 0

Шесто чувство

  • mazda-
  • mazda 6

Когато преди известно време се заговори за появата на новата Mazda от среден клас мнозина специалисти си мислеха, че това ще е поредното “преобличане” на Mondeo (1/3 от японската компания е собственост на гиганта Ford). Тези, които са с добре развито шесто чувство обаче се досещаха, че времето на 626 вече изтича и японският концерн се нуждае от принципно нов флагман, изграден на собствена платформа. Хората, които мислеха така, не останаха излъгани, защото новакът, наречен просто 6, е собствена разработка. В него са въплътени много от съвременните технологии, а основните му козове са динамика и надеждност. Автомобилът вече се предлага у нас благодарение на официалния вносител “Стар-Моторс”. За тема на материала избрахме 1.8-литрова версия с най-ниско ниво на оборудване CE.

Екстериор

Силуетът на новия японски седан спокойно може да се нарече класически. Автомобилът изглежда уравновесен, като много от чертите му подсказват за динамиката, която се крие в него. Издълженият и леко скосен преден капак се слива с доволно големите фарове, а уголемената радиаторна решетка завършва с подчертано спортна “муцуна”. Тези основни черти по екстериора на японеца се използват и при останалите модели на фирмата, като по този начин обуславят една типична осанка, присъща само на автомобилите с марка Mazda. Нещо нехарактерно обаче са задните светлини, които са бели и наподобяват малко тези при моделите на Lexus, но само по цвят, а не по форма.

Екстериорът по традиция е завършен със стилните алуминиеви джанти, обути в нископрофилни гуми. Останалите детайли от външния вид не впечатляват с някаква екстравагантност. Ако трябва да обобщим екстериора на Mazda 6, то това е типичен класичеки и динамично изглеждащ седан.

Интериор

Въпреки че се спряхме на версията с най-ниско ниво на оборудване, салонът предлага доста екстри, като е наблегнато най-вече на сигурността. За безопасността на пасажерите най-голяма роля играят осемте еърбега (два предни, два странични и четири от типа “завеса”). Другото, което прави впечатление в салона на Mazda 6, е голямото вътрешно пространство. Предните седалки се регулират във всички възможни посоки. Дори когато те са изтеглени назад в крайно положение, мястото за краката на пътниците отзад е предостатъчно. Трябва да се обърне внимание и на вратите. Те са големи и конструирани така, че да осигуряват максимално удобство на пасажерите при влизане и излизане. Иначе арматурното табло не блести с някакви арт- новости. Комплектацията на приборите е стандартна, като двата най-големи уреда са оборотомер и скоростомер. Единственият лек недостатък е размерът на седалките, който е по-малък от нужния за кола от този клас. За сметка на това, обаче шофьорската може да се движи в посока напред-назад в диапазон от 260 мм. За сравнение ще ви кажа, че при алтернативата VW Passat например този диапазон е по-малък от 240 мм. Багажният обем е цели 500 литра, а хубавото е, че задната седалка е делима в съотношение 60:40, като при свалянето на една от двете части не е необходимо да се демонтира подглавникът.

Двигател

1.8-литровият агрегат е с мощност 120 к.с. и предлага доста прилична динамика. Интересното е, че дори и при по-високи обороти е изключително безшумен, което се среща сравнително рядко при автомобили от този клас. Моторът се “развърта” постепенно, което значи, че кривата на въртящия момент е почти права линия. Въпреки добрите характеристики на двигателя не очаквайте да изрежете всички на старт. Но какво да се прави - това все пак е семеен седан, а не резачка от типа спорт-купе. За сметка на това возията е много прилична, като това не пречи на стабилността на автомобила. Най-основният коз на двигателя е ниският шум. Сравнен с алтернативи, като Audi A4, VW Passat и BMW 318 звукът, който издава мотора на Mazda 6, е с един децибел по-нисък. Пролемът, който може да изникне при скоростно шофиране, е свързан с сервоусилителя на волана. При скорост над 100 км/ч. воланът остава доста лек и управлението става малко несигурно. Вече споменах, че возията е прилична, но това се отнася за сравнително равни пътища. По разбити улици, каквито в нашата китна страна не са рядкост, окачването не блести с енергоемкост. Това обаче едва ли е причина за безпокойство. Трябва да знаете, че най-важното, свързано с активната безопасност е на ниво. За нея се грижат системите ABS и EBD, които са почти съвършени и правят автомобила изключително надежден.

Цена

За качеството, което предлага японският автомобил, цената е доста прилична. Сравнена с именити алтернативи като VW Passat и BMW 318, тя е значително по-ниска. Ако сте фен на автомобили от Страната на изгряващото слънце или шестото ви чувство подсказва при избора на четириколесно да се ориентирате в източна насока, вземете предвид достойнствата на Mazda 6. Няма да останете разочаровани.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА