Хиляди нови автомобили стоят бездействащи в Германия

1 Декември, 2024 10:18, обновена 1 Декември, 2024 13:56 14 120 70

  • нови автомобили-
  • германия-
  • криза

Повечето от тях са от марките VW и Audi и са електромобили

Хиляди нови автомобили стоят бездействащи в Германия - 1

Хиляди коли, болшинството от които електромобили, чакащи купувачи, наводниха паркинги в Германия. По-конкретно се съобщава за около шест хиляди нови коли, които са задръстили свободните площи, а причината е слабото търсене. Те се намират в обекта на логистичната компания CAT в Есен, Германия.

Автомобилите, които се изчисляват на стойност от поне 300 милиона евро се трупат по паркингите заради спадащото търсене на нови коли в Германия. Някои от автомобилите са там вече повече от една година.

„Никога досега не съм срещал нещо подобно тук, а работя тук повече от 10 години “, казва служител на CAT. Според Bild всички места за паркиране в Есен и по-конкретно в обекта на логистичната компания CAT, вече са пълни.

Основната причина за натрупването на непродадени автомобили е липсата на търсене, отбелязва изданието. Като цяло пазарът тази година беше доста слаб с 2.3 милиона нови коли, регистрирани между януари и октомври.

Всъщност това е спад от едва 0.4% спрямо същия период на миналата година, но и миналогодишната цифра беше ниска за основния автомобилен пазар в Европа, казва Франк Швопе, икономист от Хановерския университет за приложни науки.

В CAT причина за пренаселеността на паркингите виждат във високите цени и проблемите с електрификацията. Компанията обаче отбелязва, че ситуацията е изгодна за нея: производителите на автомобили плащат повече за предоставяне на паркоместа.

Повечето складирани автомобили са на марките Volkswagen и Audi, които са в остра криза. За първите десет месеца на 2024 година в Германия са регистрирани около 169 000 автомобила Audi - със 17.9 процента по-малко от миналата година.

Като част от икономиите Volkswagen ще затвори заводи в Германия, както и ще намали бонусите и заплатите. Преговорите на профсъюзите с ръководството засега не са дали резултати, така че загрижените работници се готвят за стачки.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 55 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Да фалират

    117 12 Отговор
    Германия ще бъде превзета от мюсулмани чрез раждания

    Коментиран от #6

  • 2 Ибрахим

    102 18 Отговор
    Санкциите работят ! Трябва нови ! Моята BYD работи отлично !

    Коментиран от #15

  • 3 Дгхйк

    140 6 Отговор
    Е, само преди 2-3 години производителите обясняваха, че всъщност им е по-добре да продават по-малко бройки, но на по-висока цена. Желанието им се сбъдна. Да им е честито!
  • 4 Тръмпакис

    87 5 Отговор
    Тея коли бяха произведени за да се вземат едни пари от правителствата. Той и Мъск така взе едни пари от американското правителство по някаква си зелена програма да бъдат произведени ел. коли, прибра парата а после прибра и парата от продажбата, не се чудете що е най богатия човек в света. Това са си чисти далавери.
  • 5 Последният софиянец

    13 60 Отговор
    Без герп нема държава браво на бойко

    Коментиран от #13, #56

  • 6 Мими Кучева

    55 5 Отговор

    До коментар #1 от "Да фалират":

    Вече я превзеха!🕌🕌🕌🌈🥳🤣🖕

    Коментиран от #63

  • 7 Някой

    79 2 Отговор
    В Европа всичко е наред - една градина, оградена от джунгла.... Нали тъй каза дядо Борел?
    Давайте още санкции и зелени сделки.
  • 8 А50

    61 2 Отговор
    Много са си повярвали и надуват цените яко, второ проманите стават бавно, а не по еуро директиви за електрификация. И трето това е похабен природен ресурс, но маринджеите ще си вземат бонусите
  • 9 дядо поп

    3 28 Отговор
    Тези коли от снимката не могат да напълнят и една четвърт от един модерен каркериер.
  • 10 Баба Кина

    62 4 Отговор
    Нищо не естествено не се случва. Пазарно капиталистическия модел е добър за платежоспособните и финансово- икономически грамотните. Всички останали са зачеркнати от "системата" и задлъжняването им е неизбежно. Германската икономика е под натиск и този натиск ще продължи, а по- малки икономики като нашата са обречени. Без външно финансиране (допълнително задлъжняване) приключва и ще задълбочи всички от това кризи в държавата. Изпадаме в политическа и социална бедност и безпереспективност, видно от случващото се в последните 3 години.

    Коментиран от #14, #31

  • 11 стоян георгиев

    52 6 Отговор
    😂 санкциите работят
  • 12 Знаещ

    54 4 Отговор
    Питайте китайците, колко леки коли и колко камиона продадоха на Руската федерация , след обявяването на санкцийте.......
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 име

    55 1 Отговор

    До коментар #10 от "Баба Кина":

    Лошото е че когато това се случи с голяма фирма, държава вади пари от джоба на данъкоплатците за да ги налее в джоба на некадърните мениджъри. Справка, кризата 2008г и наливането на пари във фалиращи банки и автомобилопроизводители, докато шефчетата им си гласуваха бонуси! Така се създава усещането за безнаказаност у тях, а у данъкоплатците остава усещането за беззаконие.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Баце ЕООД

    53 1 Отговор
    То това е от силна икономика, евтин американски ЛНГ газ и високо квалификацирани работници от трети страни.
    А, да.. Зелените също са на власт
  • 17 Гост

    54 0 Отговор
    Всички производители, които се втурнаха да произвеждат електрокари ги очаква този сценарий.Няма пазар за толкова много електрокари.
  • 18 Радо

    45 1 Отговор
    Електродебилите понамаляха значително напоследък, освен да им намалят цените с 30-40%, за да ги отикат, мисля че е единственият изход.
  • 19 Ако ги пуснат на нашия пазар

    35 1 Отговор
    за без пари 5-10 000 лв. ще ги пласират за не повече от 2-3 часа, но пустата му лакомия и печалбарство.

    Коментиран от #59

  • 20 Като гледам тия автомобили

    31 2 Отговор
    се сещам за книгите на Джек Лондон "Мартин Идън" и "Желязната пета" в една от които(не помня коя точно) имаше диалог между двама собственици на фабрики. Ще разкажа по смисъл тъй като съм чел книгите преди половин век. Продукцията на моите предприятия е на стойност $8млрд. по цени в магазините и повечето стои непродадена - оплаква се единия. Другият го пита - а колко пари си дал като заплати на своите работници, имаш ли представа? Имам разбира се - около $4млрд. Ами кой смяташ да ти изкупи стоките за другите $4млрд.? Не знам, трябва да търся други пазари, например във вашия щат. Да, обаче и при мен е същото положение, трябва да изнасяме в чужбина.
  • 21 Що така

    41 6 Отговор
    Защо не ги пласират в Русия, Индия, Китай - големи пазари. Аха, забравих - те вече са в БРИКС !!
  • 22 дон Вито

    32 1 Отговор
    Розовите понита нямат пари да ги кучят.
  • 23 Сатана Z

    36 1 Отговор
    След 15 години същите тези коли ще бъдат паркирани в Горубляне или Дупница с измити двигатели,салон,купе и върнат километраж за поредната продажба на днешните първолаци в България.Решението за немците е още сега да започнат извозването на таралясниците в посока България вместо са плащат наем за паркинг.
  • 24 Факт

    36 0 Отговор
    Не им ли се скапват акумулаторите?
  • 25 Европа на 2 задни скорости

    45 0 Отговор
    Днес летях до Амстердам. Чаках 20 мин на опашка да ми проверят паспорта, нещо ново. Колите са скъпи вещи. Човек телефона си от 1000 лв го сменя на 3 г, тия искат коли за 100 хил лв да си купуват хората пак за 3 г и да ги сменят с новозакупени

    Коментиран от #46

  • 26 ейч

    3 26 Отговор
    ех новобранците,който не кара елекрокар не знае какво удоволствие си е.
    няма бензин,няма масло.
    китайските буд са най добри

    Коментиран от #27, #45

  • 27 Статия

    34 0 Отговор

    До коментар #26 от "ейч":

    от вчера "Електрическа кола се запали в София". Добре, че не била в паркинга на някой МОЛ, собственика да "пазари" в черния петък. А не искам да си представям какви би станало, ако беше в подземния паркинг на някоя от новопостроените "модерни" жилищни сгради

    Коментиран от #40

  • 28 Оги

    24 2 Отговор
    Санкциите работят.

    Коментиран от #34

  • 29 Лапачите са Готови!

    18 0 Отговор
    Лапачите са Готови!

    Въпроса е Кой Ще Лапне Въдицата !
  • 30 Сульо

    23 0 Отговор
    Е , честита Зелена сделка!
  • 31 Евро Пейка

    26 6 Отговор

    До коментар #10 от "Баба Кина":

    Ръста на икономиката в Германия е -0,2% докато в Русия която е във война и под натиска на най-големите досега санкции в света е + 4,8% .
    Не съм феника нито на едните нито на другите - просто изнасят голите факти .

    Коментиран от #36

  • 32 БЪЛГАРСКИТЕ АВТОДЖАМБАЗИ , УВЕЛИЧАВАТ

    18 1 Отговор
    КОСМИЧЕСКИТЕ ЦЕНИ НА ВНАСЯНАТА ОТ ТЯХ СКРАБ !

    Коментиран от #52

  • 33 вижте ся

    13 2 Отговор
    VW и Audi се сглобяват по поръчка на дилърите.Това явно са отказани или дефектни коли.
  • 34 Нови опорки са нужни

    7 22 Отговор

    До коментар #28 от "Оги":

    Скъпи копейки,санкциите наистина работят.Лихвения процент в матушката е около 30%.А долара на черно е 500 рубляка.

    Коментиран от #37, #62

  • 35 Нищо им няма

    12 1 Отговор
    Ще свикнат.
  • 36 До чугуните

    8 18 Отговор

    До коментар #31 от "Евро Пейка":

    Ръста на икономиката в Русия е поради увеличеното производство на оръжие,А то както знаете не се яде,нито се използва в ежедневието на нормалните хора.
  • 37 ТАМ НЕ ИН ТРЯАТ ДЪЛЪРИ

    11 0 Отговор

    До коментар #34 от "Нови опорки са нужни":

    ДЪЛЪРИТЕ СА САМО ЗА БАЛКАНСКИТВ ТЪМНИ СУБЕКТИ ЧАКАЩИ ДА КУПЯТ ЕФТИНО И ДА ПРОДАДЪТ СКЪПО...
  • 38 Русофил

    18 1 Отговор
    Да ядат автомобили
  • 39 просчо

    16 1 Отговор
    Това, че автомобилите стоят непродадени е симптом за икономическо заболяване, което силно наподобява на заболяването диабет. При диабета организмът не произвежда достатъчно инсулин. Тогава нивото на кръвната захар се вдига прекомерно на нива, при които хранителните вещества в кръвта не могат да се усвоят от клетките и те гладуват. В нашия случай икономическите субекти "гладуват", т.е. не могат да закупят автомобила, защото цената на автомобила /еквивалент на кръвната захар/ се е вдигнала прекомерно. Трябва да се намери икономически механизъм цената на автомобилите да стане достъпна. При болните от диабет лечението е да се инжектира инсулин. Необходимо е да се намери икономически еквивалент на инсулина, защото Европа е болна от диабет, който ако не бъде лекуван, нанася множество поражения на организма.

    Коментиран от #41

  • 40 Посетител

    19 0 Отговор

    До коментар #27 от "Статия":

    В немалко страни от ЕС, е забранено паркирането на коли с газови уредби и електрички в закрити/подземни паркинги... През пролетта имаше статия, където един собственик на електричка не е бил допуснат да се качи на борда на ферибота между Гърция и Италия, не помня пристанището - докато зарядът в батерията му не е паднал под 30%... Така че, броят на паркираните елколи ще расте.
  • 41 Късно е за инсулин

    16 0 Отговор

    До коментар #39 от "просчо":

    Гангрената е плъзнала и предстоят ампутации на хиляди работни места в европейската автомобилната индустрия.
  • 42 вуючо Ваню

    22 1 Отговор
    Услужливо обаче не пояснявате с какви мотори са.Ако са електрокари,така ще изгният на пристанището преди да ги претопят.Еуфорията се оказа огромна манипулация.Помните ли как и с какво зарибяваха-че няма да плащат данъци,както и ток при зареждане.Няма да плащат и синя и зелени зони.Само да има кой да им купи тенекиите.Карането на електричка е като секс с надувна кукла.

    Коментиран от #43

  • 43 Посетител

    12 0 Отговор

    До коментар #42 от "вуючо Ваню":

    Посочено е в подзаглавието: "Повечето от тях са VW и Audi и са електромобили".

    Коментиран от #58

  • 44 незнайко

    16 0 Отговор
    Нека са стоят и да изгният ! Таве е заради алчността на тези концерни ! Нека да правят замяна срещу минимално заплащане на автомобил с ДВГ срещу електричка и ще им потръгне бизнеса .
  • 45 Селянина с Пежото

    17 0 Отговор

    До коментар #26 от "ейч":

    Да, да и когато температурата падне под нулата, капацитета на батерията рязко намалява. В този случай вадиш тубата с електричество и наливаш в батерията.
  • 46 Лалето

    10 2 Отговор

    До коментар #25 от "Европа на 2 задни скорости":

    А от 9ти Нидерландия затваря сухоземните граници,каквото и да означава това.Нещата се връщат в изходни позиции.Тази сЛободия не може да съществува в пренаселена Европа.За движението на хора е нужен контрол.В САЩ има визи и на входа вземат отпечатъци на двете ръце,снимат и очните зеници и устните.Трябва да има контрол.Наложително е.За доброто на обществото като цяло.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Буко Баламата

    10 1 Отговор
    Ми много ясно кой нормален човек ще си купи електричка.Еуфорията мина и " Ханс" пак си подава добрият стар дизел!

    Коментиран от #54

  • 49 ха ха

    8 0 Отговор
    по стар демократичен обичай , ще им драснат клечката и ще си приберат застраховката , а всички ние ще плащаме по скъпа гражданска "отговорност" за да възтановим щетите на застрахователите и диктатора на единния пазар
  • 50 Хохо

    2 1 Отговор
    Какви работи чета тука, като ида там, си е същото! От Телеграм ли ги пействате тия?

    Коментиран от #51

  • 51 Хохо

    3 0 Отговор

    До коментар #50 от "Хохо":

    Тука щото не вървят нещата, и така успокоявате хората!
  • 52 пРАВ СИ

    7 0 Отговор

    До коментар #32 от "БЪЛГАРСКИТЕ АВТОДЖАМБАЗИ , УВЕЛИЧАВАТ":

    Вкарахме автомбили от Австрия на един който цената в Австрия беше 900 евро и върнат килопетраж от 174000 хиляди. км. В България беше приведен в пазарски вид и беше продаден за 7600 лв и. 147560 килопетра. Такива автомобили караме в България.Това е истината.

    Коментиран от #57

  • 53 ганю

    4 0 Отговор
    не можете излъжете практичен германец
    да си купи такава простотия
    сложете му нов двигател или си го заврете отззад
    заедно с идеята за електрокар
  • 54 ганю

    4 0 Отговор

    До коментар #48 от "Буко Баламата":

    купуват ги само кукундрили
    съз задник наместо глава
  • 55 факуса

    3 0 Отговор
    хи хи поне кат ги докарат у нас втора употреба след некоя година километрите ще са верни
  • 56 факуса

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Последният софиянец":

    няма благодарение на него
  • 57 Мунчо

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "пРАВ СИ":

    Нормално е... €900 е закупен, още €400-500 за транспорт, малко да се "напудри" и цената е почти €2000 (около 4к в лева) и търговеца си слага минимум 3к печалба... Нали не си мислите, че ги продават на минимална печалба..
  • 58 Още от заглавието

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Посетител":

    и преди да отворя статията разбрах, че са тия, дето ги продават след 3-4 години и на цени, колкото да вземат някакви пари. Мнооооого по ниски от на тия с бензин и дизел. Па се чудя оти ли е така.
  • 59 Да ги пускат ако ще и без пари

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "Ако ги пуснат на нашия пазар":

    Няма да поема риска да си подпаля гаража, па оттам и блока.
  • 60 Гост

    3 0 Отговор
    Заглавието е грешно.Хиляди нови ЕЛЕКТРОКАРИ стоят бездействащи в Германия.За нов автомобил с ДВГ се чака 6 месеца.
  • 61 Инженер

    1 0 Отговор
    И още ще стават
  • 62 ФЕН

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Нови опорки са нужни":

    Информацията Ти е стара ! Вече е 40% и всеки ден фалират фирми с малък и среден кредит! Само голяма фирма издържа на лихвата ...може би разчита на държавна заличаване на дълга. Масово бягат хора извън страна по повод на растящата криза . Криминалния контингент е в потрес от пазара и може би ще го мобилизират към фронтовата линия за мародерство.....В Грузия вече има гражданскии бунт и това не се говори....Вярвай си че са само 30 %
  • 63 Митко Зъркела

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Мими Кучева":

    Единственото спасение за Германия е раждането на повече деца. Бригите иска мъж. Мъжът на име Ханс иска куче, или комшията Рудолф. И тогава идва ред на Мохди Алфайед....любовта ще спаси света !
  • 64 така им се пада

    1 0 Отговор
    като сами си унищожават икономиката,
    а и тук има работа за тях.Сега може да им звучи като виц или шега,
    ама не е виц.
  • 65 то не е от вчера

    1 0 Отговор
    от 2016 до 2019 работих към фолксваген и обикалях европа да доставям части на заводите производители и всички заводи имаха плацове от по десетки хиляди автомобила чакащи някой да ги купи така че това не е новина а просто търсене на сензация
  • 66 Па съм аз

    0 0 Отговор
    Лято, всички софиянци тръгват на море с елкарите си, кой за Гърция, кой на лйноморието. Някъде около Ямбол батериите на автомобилите са на свършване. 6-700 коли се нареждат на опашка за зареждане. На станция за бързо зареждане (DC), зареждането на батерията до 80% се извършва за около 30 минути. С wallbox система с 22 кВт мощност зареждането става много по-бавно. Всеки сам може да изчисли колко време от годишния отпуск ще му остане за плаж и колко за висене в полето около зарядната станция.
  • 67 111

    1 0 Отговор
    Дреме ми за проблемите на германците точно толкова, колкото на тях им дреме дя нашите проблеми.
  • 68 Коментатор

    1 0 Отговор
    Същото е положението с ТеслЪ и всички останали ел производители на тая антизелена пропаганда!!!

    Когато нямате суверенно правителство, тогава господарите ви взривяват северен поток, забраняват ви да търгувате с Русия и ви препродават руските енергийни ресурси с надценка за ваша сметка, понеже вие реално сте роби без собствено мнение!!!
  • 69 БЪЛГАРСКИТЕ АВТОДЖАМБАЗИ , УВЕЛИЧАВАТ

    0 0 Отговор
    КОСМИЧЕСКИТЕ ЦЕНИ НА ВНАСЯНАТА ОТ ТЯХ СКРАБ !
  • 70 Кано

    0 0 Отговор
    Светът ще изпадне в рецесия,по конкретно Европа.Защото се водят по свирката на колонизатора САЩ.Без Русия Европа ще страда и ще плаща големи налози на Сащ.