Хиляди нови автомобили стоят бездействащи в Германия

1 Декември, 2024 10:18, обновена 1 Декември, 2024 13:56 28 809 120

  • нови автомобили-
  • германия-
  • криза

Повечето от тях са от марките VW и Audi и са електромобили

Хиляди нови автомобили стоят бездействащи в Германия - 1

Хиляди коли, болшинството от които електромобили, чакащи купувачи, наводниха паркинги в Германия. По-конкретно се съобщава за около шест хиляди нови коли, които са задръстили свободните площи, а причината е слабото търсене. Те се намират в обекта на логистичната компания CAT в Есен, Германия.

Автомобилите, които се изчисляват на стойност от поне 300 милиона евро се трупат по паркингите заради спадащото търсене на нови коли в Германия. Някои от автомобилите са там вече повече от една година.

„Никога досега не съм срещал нещо подобно тук, а работя тук повече от 10 години “, казва служител на CAT. Според Bild всички места за паркиране в Есен и по-конкретно в обекта на логистичната компания CAT, вече са пълни.

Основната причина за натрупването на непродадени автомобили е липсата на търсене, отбелязва изданието. Като цяло пазарът тази година беше доста слаб с 2.3 милиона нови коли, регистрирани между януари и октомври.

Всъщност това е спад от едва 0.4% спрямо същия период на миналата година, но и миналогодишната цифра беше ниска за основния автомобилен пазар в Европа, казва Франк Швопе, икономист от Хановерския университет за приложни науки.

В CAT причина за пренаселеността на паркингите виждат във високите цени и проблемите с електрификацията. Компанията обаче отбелязва, че ситуацията е изгодна за нея: производителите на автомобили плащат повече за предоставяне на паркоместа.

Повечето складирани автомобили са на марките Volkswagen и Audi, които са в остра криза. За първите десет месеца на 2024 година в Германия са регистрирани около 169 000 автомобила Audi - със 17.9 процента по-малко от миналата година.

Като част от икономиите Volkswagen ще затвори заводи в Германия, както и ще намали бонусите и заплатите. Преговорите на профсъюзите с ръководството засега не са дали резултати, така че загрижените работници се готвят за стачки.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 99 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Да фалират

    258 26 Отговор
    Германия ще бъде превзета от мюсулмани чрез раждания

    Коментиран от #6

  • 2 Ибрахим

    223 39 Отговор
    Санкциите работят ! Трябва нови ! Моята BYD работи отлично !

    Коментиран от #15, #82

  • 3 Дгхйк

    308 13 Отговор
    Е, само преди 2-3 години производителите обясняваха, че всъщност им е по-добре да продават по-малко бройки, но на по-висока цена. Желанието им се сбъдна. Да им е честито!

    Коментиран от #94

  • 4 Тръмпакис

    197 10 Отговор
    Тея коли бяха произведени за да се вземат едни пари от правителствата. Той и Мъск така взе едни пари от американското правителство по някаква си зелена програма да бъдат произведени ел. коли, прибра парата а после прибра и парата от продажбата, не се чудете що е най богатия човек в света. Това са си чисти далавери.
  • 5 Последният софиянец

    26 151 Отговор
    Без герп нема държава браво на бойко

    Коментиран от #13, #56, #79, #81

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Някой

    181 7 Отговор
    В Европа всичко е наред - една градина, оградена от джунгла.... Нали тъй каза дядо Борел?
    Давайте още санкции и зелени сделки.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 дядо поп

    6 58 Отговор
    Тези коли от снимката не могат да напълнят и една четвърт от един модерен каркериер.
  • 10 Баба Кина

    145 11 Отговор
    Нищо не естествено не се случва. Пазарно капиталистическия модел е добър за платежоспособните и финансово- икономически грамотните. Всички останали са зачеркнати от "системата" и задлъжняването им е неизбежно. Германската икономика е под натиск и този натиск ще продължи, а по- малки икономики като нашата са обречени. Без външно финансиране (допълнително задлъжняване) приключва и ще задълбочи всички от това кризи в държавата. Изпадаме в политическа и социална бедност и безпереспективност, видно от случващото се в последните 3 години.

    Коментиран от #14, #31

  • 11 стоян георгиев

    122 13 Отговор
    😂 санкциите работят
  • 12 Знаещ

    148 10 Отговор
    Питайте китайците, колко леки коли и колко камиона продадоха на Руската федерация , след обявяването на санкцийте.......
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 име

    153 4 Отговор

    До коментар #10 от "Баба Кина":

    Лошото е че когато това се случи с голяма фирма, държава вади пари от джоба на данъкоплатците за да ги налее в джоба на некадърните мениджъри. Справка, кризата 2008г и наливането на пари във фалиращи банки и автомобилопроизводители, докато шефчетата им си гласуваха бонуси! Така се създава усещането за безнаказаност у тях, а у данъкоплатците остава усещането за беззаконие.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Баце ЕООД

    133 5 Отговор
    То това е от силна икономика, евтин американски ЛНГ газ и високо квалификацирани работници от трети страни.
    А, да.. Зелените също са на власт
  • 17 Гост

    129 3 Отговор
    Всички производители, които се втурнаха да произвеждат електрокари ги очаква този сценарий.Няма пазар за толкова много електрокари.
  • 18 Радо

    109 3 Отговор
    Електродебилите понамаляха значително напоследък, освен да им намалят цените с 30-40%, за да ги отикат, мисля че е единственият изход.
  • 19 Ако ги пуснат на нашия пазар

    104 4 Отговор
    за без пари 5-10 000 лв. ще ги пласират за не повече от 2-3 часа, но пустата му лакомия и печалбарство.

    Коментиран от #59, #103

  • 20 Като гледам тия автомобили

    81 4 Отговор
    се сещам за книгите на Джек Лондон "Мартин Идън" и "Желязната пета" в една от които(не помня коя точно) имаше диалог между двама собственици на фабрики. Ще разкажа по смисъл тъй като съм чел книгите преди половин век. Продукцията на моите предприятия е на стойност $8млрд. по цени в магазините и повечето стои непродадена - оплаква се единия. Другият го пита - а колко пари си дал като заплати на своите работници, имаш ли представа? Имам разбира се - около $4млрд. Ами кой смяташ да ти изкупи стоките за другите $4млрд.? Не знам, трябва да търся други пазари, например във вашия щат. Да, обаче и при мен е същото положение, трябва да изнасяме в чужбина.
  • 21 Що така

    128 17 Отговор
    Защо не ги пласират в Русия, Индия, Китай - големи пазари. Аха, забравих - те вече са в БРИКС !!

    Коментиран от #107

  • 22 дон Вито

    83 6 Отговор
    Розовите понита нямат пари да ги кучят.
  • 23 Сатана Z

    95 6 Отговор
    След 15 години същите тези коли ще бъдат паркирани в Горубляне или Дупница с измити двигатели,салон,купе и върнат километраж за поредната продажба на днешните първолаци в България.Решението за немците е още сега да започнат извозването на таралясниците в посока България вместо са плащат наем за паркинг.
  • 24 Факт

    91 2 Отговор
    Не им ли се скапват акумулаторите?
  • 25 Европа на 2 задни скорости

    120 4 Отговор
    Днес летях до Амстердам. Чаках 20 мин на опашка да ми проверят паспорта, нещо ново. Колите са скъпи вещи. Човек телефона си от 1000 лв го сменя на 3 г, тия искат коли за 100 хил лв да си купуват хората пак за 3 г и да ги сменят с новозакупени

    Коментиран от #46

  • 26 ейч

    16 60 Отговор
    ех новобранците,който не кара елекрокар не знае какво удоволствие си е.
    няма бензин,няма масло.
    китайските буд са най добри

    Коментиран от #27, #45

  • 27 Статия

    90 4 Отговор

    До коментар #26 от "ейч":

    от вчера "Електрическа кола се запали в София". Добре, че не била в паркинга на някой МОЛ, собственика да "пазари" в черния петък. А не искам да си представям какви би станало, ако беше в подземния паркинг на някоя от новопостроените "модерни" жилищни сгради

    Коментиран от #40

  • 28 Оги

    69 4 Отговор
    Санкциите работят.

    Коментиран от #34

  • 29 Лапачите са Готови!

    54 1 Отговор
    Лапачите са Готови!

    Въпроса е Кой Ще Лапне Въдицата !
  • 30 Сульо

    71 2 Отговор
    Е , честита Зелена сделка!
  • 31 Евро Пейка

    86 17 Отговор

    До коментар #10 от "Баба Кина":

    Ръста на икономиката в Германия е -0,2% докато в Русия която е във война и под натиска на най-големите досега санкции в света е + 4,8% .
    Не съм феника нито на едните нито на другите - просто изнасят голите факти .

    Коментиран от #36

  • 32 БЪЛГАРСКИТЕ АВТОДЖАМБАЗИ , УВЕЛИЧАВАТ

    66 1 Отговор
    КОСМИЧЕСКИТЕ ЦЕНИ НА ВНАСЯНАТА ОТ ТЯХ СКРАБ !

    Коментиран от #52

  • 33 вижте ся

    49 6 Отговор
    VW и Audi се сглобяват по поръчка на дилърите.Това явно са отказани или дефектни коли.
  • 34 Нови опорки са нужни

    17 68 Отговор

    До коментар #28 от "Оги":

    Скъпи копейки,санкциите наистина работят.Лихвения процент в матушката е около 30%.А долара на черно е 500 рубляка.

    Коментиран от #37, #62

  • 35 Нищо им няма

    33 2 Отговор
    Ще свикнат.
  • 36 До чугуните

    26 68 Отговор

    До коментар #31 от "Евро Пейка":

    Ръста на икономиката в Русия е поради увеличеното производство на оръжие,А то както знаете не се яде,нито се използва в ежедневието на нормалните хора.
  • 37 ТАМ НЕ ИН ТРЯАТ ДЪЛЪРИ

    37 2 Отговор

    До коментар #34 от "Нови опорки са нужни":

    ДЪЛЪРИТЕ СА САМО ЗА БАЛКАНСКИТВ ТЪМНИ СУБЕКТИ ЧАКАЩИ ДА КУПЯТ ЕФТИНО И ДА ПРОДАДЪТ СКЪПО...
  • 38 Русофил

    46 4 Отговор
    Да ядат автомобили
  • 39 просчо

    62 3 Отговор
    Това, че автомобилите стоят непродадени е симптом за икономическо заболяване, което силно наподобява на заболяването диабет. При диабета организмът не произвежда достатъчно инсулин. Тогава нивото на кръвната захар се вдига прекомерно на нива, при които хранителните вещества в кръвта не могат да се усвоят от клетките и те гладуват. В нашия случай икономическите субекти "гладуват", т.е. не могат да закупят автомобила, защото цената на автомобила /еквивалент на кръвната захар/ се е вдигнала прекомерно. Трябва да се намери икономически механизъм цената на автомобилите да стане достъпна. При болните от диабет лечението е да се инжектира инсулин. Необходимо е да се намери икономически еквивалент на инсулина, защото Европа е болна от диабет, който ако не бъде лекуван, нанася множество поражения на организма.

    Коментиран от #41, #75

  • 40 Посетител

    59 3 Отговор

    До коментар #27 от "Статия":

    В немалко страни от ЕС, е забранено паркирането на коли с газови уредби и електрички в закрити/подземни паркинги... През пролетта имаше статия, където един собственик на електричка не е бил допуснат да се качи на борда на ферибота между Гърция и Италия, не помня пристанището - докато зарядът в батерията му не е паднал под 30%... Така че, броят на паркираните елколи ще расте.
  • 41 Късно е за инсулин

    62 1 Отговор

    До коментар #39 от "просчо":

    Гангрената е плъзнала и предстоят ампутации на хиляди работни места в европейската автомобилната индустрия.
  • 42 вуючо Ваню

    82 6 Отговор
    Услужливо обаче не пояснявате с какви мотори са.Ако са електрокари,така ще изгният на пристанището преди да ги претопят.Еуфорията се оказа огромна манипулация.Помните ли как и с какво зарибяваха-че няма да плащат данъци,както и ток при зареждане.Няма да плащат и синя и зелени зони.Само да има кой да им купи тенекиите.Карането на електричка е като секс с надувна кукла.

    Коментиран от #43, #74

  • 43 Посетител

    41 0 Отговор

    До коментар #42 от "вуючо Ваню":

    Посочено е в подзаглавието: "Повечето от тях са VW и Audi и са електромобили".

    Коментиран от #58

  • 44 незнайко

    52 0 Отговор
    Нека са стоят и да изгният ! Таве е заради алчността на тези концерни ! Нека да правят замяна срещу минимално заплащане на автомобил с ДВГ срещу електричка и ще им потръгне бизнеса .
  • 45 Селянина с Пежото

    63 1 Отговор

    До коментар #26 от "ейч":

    Да, да и когато температурата падне под нулата, капацитета на батерията рязко намалява. В този случай вадиш тубата с електричество и наливаш в батерията.
  • 46 Лалето

    45 9 Отговор

    До коментар #25 от "Европа на 2 задни скорости":

    А от 9ти Нидерландия затваря сухоземните граници,каквото и да означава това.Нещата се връщат в изходни позиции.Тази сЛободия не може да съществува в пренаселена Европа.За движението на хора е нужен контрол.В САЩ има визи и на входа вземат отпечатъци на двете ръце,снимат и очните зеници и устните.Трябва да има контрол.Наложително е.За доброто на обществото като цяло.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Буко Баламата

    54 2 Отговор
    Ми много ясно кой нормален човек ще си купи електричка.Еуфорията мина и " Ханс" пак си подава добрият стар дизел!

    Коментиран от #54

  • 49 ха ха

    57 1 Отговор
    по стар демократичен обичай , ще им драснат клечката и ще си приберат застраховката , а всички ние ще плащаме по скъпа гражданска "отговорност" за да възтановим щетите на застрахователите и диктатора на единния пазар
  • 50 Хохо

    13 2 Отговор
    Какви работи чета тука, като ида там, си е същото! От Телеграм ли ги пействате тия?

    Коментиран от #51

  • 51 Хохо

    15 0 Отговор

    До коментар #50 от "Хохо":

    Тука щото не вървят нещата, и така успокоявате хората!
  • 52 пРАВ СИ

    44 1 Отговор

    До коментар #32 от "БЪЛГАРСКИТЕ АВТОДЖАМБАЗИ , УВЕЛИЧАВАТ":

    Вкарахме автомбили от Австрия на един който цената в Австрия беше 900 евро и върнат килопетраж от 174000 хиляди. км. В България беше приведен в пазарски вид и беше продаден за 7600 лв и. 147560 килопетра. Такива автомобили караме в България.Това е истината.

    Коментиран от #57

  • 53 ганю

    38 1 Отговор
    не можете излъжете практичен германец
    да си купи такава простотия
    сложете му нов двигател или си го заврете отззад
    заедно с идеята за електрокар
  • 54 ганю

    30 0 Отговор

    До коментар #48 от "Буко Баламата":

    купуват ги само кукундрили
    съз задник наместо глава
  • 55 факуса

    30 0 Отговор
    хи хи поне кат ги докарат у нас втора употреба след некоя година километрите ще са верни
  • 56 факуса

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "Последният софиянец":

    няма благодарение на него
  • 57 Мунчо

    35 1 Отговор

    До коментар #52 от "пРАВ СИ":

    Нормално е... €900 е закупен, още €400-500 за транспорт, малко да се "напудри" и цената е почти €2000 (около 4к в лева) и търговеца си слага минимум 3к печалба... Нали не си мислите, че ги продават на минимална печалба..

    Коментиран от #99

  • 58 Още от заглавието

    18 0 Отговор

    До коментар #43 от "Посетител":

    и преди да отворя статията разбрах, че са тия, дето ги продават след 3-4 години и на цени, колкото да вземат някакви пари. Мнооооого по ниски от на тия с бензин и дизел. Па се чудя оти ли е така.
  • 59 Да ги пускат ако ще и без пари

    27 1 Отговор

    До коментар #19 от "Ако ги пуснат на нашия пазар":

    Няма да поема риска да си подпаля гаража, па оттам и блока.
  • 60 Гост

    36 1 Отговор
    Заглавието е грешно.Хиляди нови ЕЛЕКТРОКАРИ стоят бездействащи в Германия.За нов автомобил с ДВГ се чака 6 месеца.
  • 61 Инженер

    26 0 Отговор
    И още ще стават
  • 62 ФЕН

    21 4 Отговор

    До коментар #34 от "Нови опорки са нужни":

    Информацията Ти е стара ! Вече е 40% и всеки ден фалират фирми с малък и среден кредит! Само голяма фирма издържа на лихвата ...може би разчита на държавна заличаване на дълга. Масово бягат хора извън страна по повод на растящата криза . Криминалния контингент е в потрес от пазара и може би ще го мобилизират към фронтовата линия за мародерство.....В Грузия вече има гражданскии бунт и това не се говори....Вярвай си че са само 30 %
  • 63 Митко Зъркела

    34 3 Отговор

    До коментар #6 от "Мими Кучева":

    Единственото спасение за Германия е раждането на повече деца. Бригите иска мъж. Мъжът на име Ханс иска куче, или комшията Рудолф. И тогава идва ред на Мохди Алфайед....любовта ще спаси света !
  • 64 така им се пада

    25 0 Отговор
    като сами си унищожават икономиката,
    а и тук има работа за тях.Сега може да им звучи като виц или шега,
    ама не е виц.
  • 65 то не е от вчера

    32 3 Отговор
    от 2016 до 2019 работих към фолксваген и обикалях европа да доставям части на заводите производители и всички заводи имаха плацове от по десетки хиляди автомобила чакащи някой да ги купи така че това не е новина а просто търсене на сензация
  • 66 Па съм аз

    39 2 Отговор
    Лято, всички софиянци тръгват на море с елкарите си, кой за Гърция, кой на лйноморието. Някъде около Ямбол батериите на автомобилите са на свършване. 6-700 коли се нареждат на опашка за зареждане. На станция за бързо зареждане (DC), зареждането на батерията до 80% се извършва за около 30 минути. С wallbox система с 22 кВт мощност зареждането става много по-бавно. Всеки сам може да изчисли колко време от годишния отпуск ще му остане за плаж и колко за висене в полето около зарядната станция.
  • 67 111

    43 1 Отговор
    Дреме ми за проблемите на германците точно толкова, колкото на тях им дреме дя нашите проблеми.
  • 68 Коментатор

    38 0 Отговор
    Същото е положението с ТеслЪ и всички останали ел производители на тая антизелена пропаганда!!!

    Когато нямате суверенно правителство, тогава господарите ви взривяват северен поток, забраняват ви да търгувате с Русия и ви препродават руските енергийни ресурси с надценка за ваша сметка, понеже вие реално сте роби без собствено мнение!!!
  • 69 БЪЛГАРСКИТЕ АВТОДЖАМБАЗИ , УВЕЛИЧАВАТ

    25 0 Отговор
    КОСМИЧЕСКИТЕ ЦЕНИ НА ВНАСЯНАТА ОТ ТЯХ СКРАБ !
  • 70 Кано

    36 1 Отговор
    Светът ще изпадне в рецесия,по конкретно Европа.Защото се водят по свирката на колонизатора САЩ.Без Русия Европа ще страда и ще плаща големи налози на Сащ.
  • 71 Луд

    31 0 Отговор
    Гласувайте пак за зелени политики!
  • 72 Работят ли санкциите

    34 0 Отговор
    А най големия производител на мотоциклети в Европа - КТМ фалира ...

    Нетната печалба на автомобилния производител Mercedes-Benz е спаднала с 54% през третото тримесечие на 2024 г.
    Печалбата на Volkswagen се е свила с 64%.
    Нетната печалба на БМВ е спаднала с 36%

    Сименс и Бош бият кепенците в Ес .....

    Коментиран от #76, #95

  • 73 Читател

    27 0 Отговор
    Въпрос на време беше даже се забави.Това е една от многото глупости на сатанистите.Той Господ да ни пази.
  • 74 Ама

    27 0 Отговор

    До коментар #42 от "вуючо Ваню":

    вуйче ,те не стават и за претопяване, че са от пластмаса !
  • 75 Сосчо

    18 0 Отговор

    До коментар #39 от "просчо":

    Измислено е, и работи. Държавата спонсорира купувача с някаква сума. Кой обаче спонсорира държавата и защо, туй е интересното!
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 ежко

    24 0 Отговор
    Явно санкциите и емиграцията дават ефект.Чудя се обаче докога редовия германец ще търпи либералистите....
  • 78 Джъстфорйоринфо

    17 0 Отговор
    Споделих нещо за СО2 данъка в ЕС и ме резнаха. 76 х бухаха
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 АЛИБЕГОВ

    7 1 Отговор
    БЯГАЙ В ЗАЙЧАРНИКА ДА МУ ПРАВИШ ТУ......ТКИ , ДА НЕ СИ ЗАБРАВИШ НАКОЛЕНКИТЕ , БА.ТИ ОЛ....А Т.П.
  • 81 АЛИБЕГОВ

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "Последният софиянец":

    БЯГАЙ В ЗАЙЧАРНИКА ДА МУ ПРАВИШ ТУ......ТКИ , ДА НЕ СИ ЗАБРАВИШ НАКОЛЕНКИТЕ , БА.ТИ ОЛ....А Т.П ,ИДИ МУ СЕДНИ В СКУТА СЛЕД ТУЙ .
  • 82 Един друг

    8 1 Отговор

    До коментар #2 от "Ибрахим":

    Ти не си виждал BYD дори като макет, а пишеш смешки.
  • 83 Мдааа

    22 0 Отговор
    Те и германците спряха да си ги купуват. Кой луд дава толкова много пари. Всички започнаха да правят скъпи коли, за да печелят много. А масовият потребител не е толкова богат. Да се позамислят и да се учат от китайците. Може да има скъпи и луксозни, но масово произвеждат и за бедните.
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 667

    15 0 Отговор
    Никой не ще лунапарк колички на безбожни цени. О, чудо !
  • 86 Контраст

    12 6 Отговор
    Проблемът не е, че повечето от тези автомобили са електрически.


    И Тесла пълнят такива паркинги всяка седмица, на края на седмицата ги празнят и ги пълнят наново. Все пак най-продавания модел автомобил в света е електрически. Това трудно ще се обясни с липса на търсене на електрически автомобили.

    Очевидно е, че проблемът не е задвижването, а липсата на добре балансирана ценова политика.
  • 87 Я па я !

    11 1 Отговор
    Електрички Сър. Стоят си.
  • 88 Антон

    18 0 Отговор
    Да знаете и още нещо: в момента лизинговите компании по договорите за лизинг на ел. извращения махат клаузата за обратно изкупуване. нали се сещата защо, то сег аняма търсене, а какво остава на ел.бънгия след 5 год. яка употреба. ахахахха
    да си ги държат и светло бъдеще на европейците с ел. недоразуменията им.

    Коментиран от #89

  • 89 Не се притеснявай

    21 1 Отговор

    До коментар #88 от "Антон":

    Светлото бъдеще на електромобилите никога не е било европейско, а китайско. Европейските заводи за автомобили ще затворят и освен телевизори, мобилни телефони, компютри,климатици фотоволтаици и батерии и всякаква друга електроника ще внасяме и автомобилите от Китай. Процесът вече започна със затваряне на европейските заводи. Останаха в миналия век с технологиите.

    Коментиран от #90

  • 90 Антон

    16 3 Отговор

    До коментар #89 от "Не се притеснявай":

    ел.колите са недоразумвние без бъдеще. Бяла значение къде са произведени европа, китай, сащ. Няма здравомислещ човек който да си купи подобно нещо.
    В представителството в София( на премиум немска марка, за добър ден ти правят отстъпка от порядъла на 77-80 хил.лв. за един от наличните им премиум модели щото балъмурняци да си купят нещо поодбно за 360 хил.лв. няма

    Коментиран от #97

  • 91 Ами

    14 2 Отговор
    Да пуснат автомобилите на пазара на истинската им цена и паркингите може и да се поопразнят. Е няма да има кинти за Украйна ама пък ще има къде да си паркират новите коли.
  • 92 Хохихи

    14 1 Отговор
    Тия не разбраха, че никой не им иска електрокарите!
  • 93 Николай II

    4 1 Отговор
    Не се изказвайте по материя, която ама хич не разбирате. За това се учи с години. Тъпациииииииииииии........
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 ганю

    16 0 Отговор

    До коментар #72 от "Работят ли санкциите":

    напред урсулата е слънце дето ще ви огрее задниците
    и ще спечелите срещу Русия ама на куково лято
    Я да прасне Путин една орешка в брюксел и гледай какво става после
    и едно сарматче по урсулианците емоция от раз
  • 96 Дфен

    3 0 Отговор
    Да ги намалят и да ги дават насам
  • 97 Имам желание, ама не искам

    8 3 Отговор

    До коментар #90 от "Антон":

    Ако твърдиш, че електромобилите нямат бъдеще, то въобще няма смисъл да се говори с тебе. Скъсал си всякакви връзки с реалността. Не правиш ли връзката между цената от 360 000 лв и нежеланието на клиентите да купят точно този електромобил?

    Особено когато знаят че xiaomi вече произвежда в Китай по-добър електромобил само за 30 000 евро на който върховият модел за около 100 000 евро е най-бързият четириврат автомобил на планетата?

    Дори по-евтиния се зарежда с 480 kW, което позволява зареждане на 200-300 км за 5 минути.

    Коментиран от #98

  • 98 Антон

    11 3 Отговор

    До коментар #97 от "Имам желание, ама не искам":

    Да, твърдя го , че нямат бъдеще ел.колите. След като и шаоми правят автомобил, то е ясно какви коли са това - ел.мотор и коруба, автомобил е нещо друго. Вече коя година подред слушаме как двг изчезва и ей ги масовите ел.коли завладяват пазара. Има достатъчно инфо по нета вкл.проучвания, показваши че над 70% от сегашните собственици на ел.коли не биха си купили отново ел.кола. Дали е защото са много бързи , евтини на пробег или просто защото са видели огромната непрактичност на тези недоразумения. Дори и тази статия говори точно за това !

    Коментиран от #106

  • 99 как

    0 1 Отговор

    До коментар #57 от "Мунчо":

    го сметна Я пак 900плюс 500 е 1400 евро или 600 до 2000еКАК 6ооевро станаха 3 к

    Коментиран от #101

  • 100 аз и той

    11 1 Отговор
    това е резултата от зеленият терор...скоро няма да има нито коли нито какво да се яде накараха да произвездат лагерници с замърсяващи и унищожавайки природата да копаят ресурси за батериите и после съссем ще ги спрат...за да ние чист въздуха ..като по времето на пирамидите...ще има да маате пеша мили хора а шепата богоизбрани и легалните им биячи -полицията ще с а с коли..хората още не им се вярва но то им е пред очите
  • 101 Мунчо

    4 0 Отговор

    До коментар #99 от "как":

    Айде малко математика, а.... 900 + 500 +600( да се постегне малко) = €2000( около 4к лева).... Продажна цена 7600лв.(да кажем, че свали 500-600лв.).... 7000-4000(покупка и разходи)... и колко остава печалбата за търговеца, колега..???
    И това са печалби за дъргелите, а за "по-наточените" резачки да не ти обяснявам, че ще се хванеш за главата!
  • 102 Някой си

    6 1 Отговор
    Математически няма как да има постоянно разтеж н а продажбите...
  • 103 някой

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "Ако ги пуснат на нашия пазар":

    С тази мярка ще срутят и останалият си все по-малък пазар. По добре да ги претопят на желязо . Санкциите работят . Печатниците работят . Но най- добре се разработиха китайците .
  • 104 пазарна икономика и партийна линия

    6 1 Отговор
    В същото време, всички търсят коли на бензин и дизел! Каквито няма! Нека производителите се сърдят на "Правата Партийна Линия", която им беше наложена от ЕС! Пазарът иска едно, а те произвеждат друго....

    Коментиран от #105

  • 105 Нюанси

    6 0 Отговор

    До коментар #104 от "пазарна икономика и партийна линия":

    Напълно си прав, че не произвеждат това, което търсят хората.

    Но пък си в тотална грешка, че хората търсят бензин и дизел.

    Хората всъщност търсят евтин автомобил с евтина поддръжка и експлоатационни разходи.

    Какво предлагат производителите? Два пъти по-скъпи бензинови и дизелови автомобили в сравнение с преди 10 години и още по-скъпи електромобили.

    Ако продават какъвто и да е автомобил на цената от преди 10 години, някой даже няма да пита дали върви на дизел бензин или ток. Това ще е най-продаваният автомобил.
  • 106 Имам желание, ама не искам

    3 0 Отговор

    До коментар #98 от "Антон":

    Че ДВГ няма да изчезне сме на едно и също мнение. Обясни обаче защо смяташ, че електромобилите ще изчезнат? Това, че някой е избрал неподходящ автомобил за неговия случай, не значи че този същия автомобил не е подходящ за други хора. Растящите продажби на електромобили в световен мащаб го доказват.

    Пречките за тези които се отказват обикновено са зарядна инфраструктура и цена. Това са временни пречки, които се решават междувременно. След няколко години навсякъде ще има 500 kW зарядни станции и ще продават само "автомобилните" производители като xiaomi, които произвеждат автомобили които могат да зареждат на тях. Останалите ще продължават да пълнят паркингите и ще разказват за славното си минало.

    Коментиран от #110

  • 107 хаххахаха не е до БРИКСа

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Що така":

    а има ембарго наложено от тия същите политици които същите бизнесмени са ги сложили!!!
  • 108 Дивака

    2 0 Отговор
    Да ги подаряват тогава
  • 109 Шок

    2 0 Отговор
    Санкциите работят...евро–дали...давай още...
  • 110 Антон

    7 0 Отговор

    До коментар #106 от "Имам желание, ама не искам":

    В този си вид ел.колите ще изчезта, поради технологията , може би момента когато няма да има ДВГ, всичко ще де движи на някакъв друг източник на енергия, дори и ток, но не съхраняван по този начин. Ето по тези причини:
    1. За да се пази живота батерията е нужно да се зарежда до 80%
    2. За да се пази живота батерията е нужно да се зарежда на ниски киловати и бавни станции.
    3 . Тези бързите станции трябва да се ползват по спешност, когато се нуждаеш от пробег на момента
    4. Нисък пробег, особено зимата
    5. Междуградското шофиране е кошмар, движение със 120. По магистрала за да се пази заряда на батерията, която прогресивно губи ток със скорост 140 и нагоре. Всички сме виждали как ел.колите се движат със 100 в дясна лента на магистралата.
    6. Към момента липса на адекватна инфраструктура. Дори направата на повече станции, същите не биха могли да поемат една масовост на ел.колите. Само в София има 1-2 млн коли.
    7. Ограничение на кварталната инфраструктира и наличието на мощности. В момента за блок с около 25-30 апартамента, енергото може да пусне мошности за 5-6 апартамента, за останалите няма да има. Това са ми го казвали техници от чез. Това е квартала, а района, общината, града, когато хиляди коли искат да точат стотици киловати от мрежата.
    8. В случай на гоелми жеги/студ и наличието на престой някъде по пътищата или отклонява от чмаршрута с едно 50-60 км поради птп може да те прати на пътната помощ.
    9, В даден момент батерията деградира и започва все п

    Коментиран от #111, #114, #120

  • 111 Антон

    8 0 Отговор

    До коментар #110 от "Антон":

    9, В даден момент батерията деградира и започва все по-трудно да задържа ток.
    10. Както писах, лизинговите компании вече не предлагат опцията обратно изкупуване на ел.коли.
    11. Затруднен вторичен пазар и продажба на колата на нишожна стойност
    12. Не е ясно от екологична гледна точка, добива на литий , мед и т.н. какво въздействие оказва върху природата. Виждал съм снимки на подобни рудници, не изглеждат екологични , въпреки ле са в Африка.
    13. Кой ше плаща за рециклирането на батериите, собственика или някой друг.
    14 Пазара в момента показва точно това, с лозунги за екология не става, когато практичността е почти никаква
    Разбира се всеки да си купува и шофира каквото иска, но изкопаемите горива шв се ползват още много много време

    Коментиран от #116

  • 112 Иванов

    2 0 Отговор
    Само глупости и преписани лъготии тука.
  • 113 Дивергента

    5 0 Отговор
    Тъй е....!! Като дръпнахте шалтера на Руснаците , сега ще се чудите, как да се оправяте.
  • 114 За батерията

    2 6 Отговор

    До коментар #110 от "Антон":

    Ако наистина си повярвал на всички тези лъжи които си написал, напълно те разбирам защо смяташ че електромобилите нямат бъдеще.

    Истината обаче е различна. Скоро тук имаше статия за електромобил изминал 700 000 км зареждан предимно на бързи зарядни станции. Старо поколение батерии. Новите са по-добри.

    Животът на батериите не се съкращава от бързото зареждане а от прегряване. При добро охлаждане и топлинен мениджмънт, батерията надживява ламарините на автомобила.

    След живота на автомобила батерията се използва за съхранение на енергия от мрежата. Например в зарядна станция до блока, за да помага на ЧЕЗ в пиковите часове и да се зареждат електромобилите с по-голяма мощност, от инсталираната във входа.

    След още няколко години ти плащат да ти купят батерията, за да я рециклират точно както в момента изкупуват желязо, мед и оловни акумулатори. Никой не плаща за да си изхвърли оловния акумулатор. На него му плащат за да му го изкупят.
  • 115 Зарядните

    1 6 Отговор
    Това за зарядните сигурно си го чел преди пет години, защото в момента в България има най-добрата инфраструктура в цяла Европа. Допускам че до една година зарядните ще станат повече от бензиностанциите, въпреки че има само около 20 хиляди електромобила и 2 милиона автомобила с ДВГ.

    Или не излизаш от къщи или просто не обръщаш внимание, че за където и да тръгнеш ще минеш покрай десетки зарядни станции за електромобили.

    Така или иначе тенденцията е всички паркинги да бъдат покрити с фотоволтаици и автомобилите под тях да зареждат директно без да товарят мрежата. Дори става обратното - като заредят електромобилите излишъка се връща в мрежата.

    На по-късен етап самите електромобили ще могат да връщат енергия в мрежата. Включително да зареждат на работното място по обяд от излишъка, а вечерно време да го връщат в мрежата пред блока.
  • 116 Бъдещето

    1 1 Отговор

    До коментар #111 от "Антон":

    Настоящето се променя прекалено бързо. Кога смяташ че ще възникнат проблемите, за които описах решенията в предишните два коментара, предвид възрастта на автопарка в България? Колкото и да по-евтиняват електромобилите, колкото и да се обезценяват, това десетилетие в България надали ще има повече от 100-200 хиляди електромобила.

    Но със сигурност ще се увеличават, а няма да изчезнат както пророкуваш.
  • 117 Чакаме !

    2 0 Отговор
    Чакаме !

    Цените им да сдее Нормализират !

    Пари за Самосвал!

    Не Давам !
  • 118 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 119 Бчьбзх

    0 0 Отговор
    Дайте ми една ИД 3на преференциална цена моля.
  • 120 Оци

    0 0 Отговор

    До коментар #110 от "Антон":

    Карам БМВ с пробег 400км зимата и около 500км лятото.снощи по Хемус вечерта карах с 140 и изпреварих поне 50 коли а мен никой.Въпрос на планиране е пробега