Хиляди коли, болшинството от които електромобили, чакащи купувачи, наводниха паркинги в Германия. По-конкретно се съобщава за около шест хиляди нови коли, които са задръстили свободните площи, а причината е слабото търсене. Те се намират в обекта на логистичната компания CAT в Есен, Германия.
Автомобилите, които се изчисляват на стойност от поне 300 милиона евро се трупат по паркингите заради спадащото търсене на нови коли в Германия. Някои от автомобилите са там вече повече от една година.
„Никога досега не съм срещал нещо подобно тук, а работя тук повече от 10 години “, казва служител на CAT. Според Bild всички места за паркиране в Есен и по-конкретно в обекта на логистичната компания CAT, вече са пълни.
Основната причина за натрупването на непродадени автомобили е липсата на търсене, отбелязва изданието. Като цяло пазарът тази година беше доста слаб с 2.3 милиона нови коли, регистрирани между януари и октомври.
Всъщност това е спад от едва 0.4% спрямо същия период на миналата година, но и миналогодишната цифра беше ниска за основния автомобилен пазар в Европа, казва Франк Швопе, икономист от Хановерския университет за приложни науки.
В CAT причина за пренаселеността на паркингите виждат във високите цени и проблемите с електрификацията. Компанията обаче отбелязва, че ситуацията е изгодна за нея: производителите на автомобили плащат повече за предоставяне на паркоместа.
Повечето складирани автомобили са на марките Volkswagen и Audi, които са в остра криза. За първите десет месеца на 2024 година в Германия са регистрирани около 169 000 автомобила Audi - със 17.9 процента по-малко от миналата година.
Като част от икономиите Volkswagen ще затвори заводи в Германия, както и ще намали бонусите и заплатите. Преговорите на профсъюзите с ръководството засега не са дали резултати, така че загрижените работници се готвят за стачки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Да фалират
Коментиран от #6
10:23 01.12.2024
2 Ибрахим
Коментиран от #15, #82
10:24 01.12.2024
3 Дгхйк
Коментиран от #94
10:24 01.12.2024
4 Тръмпакис
10:25 01.12.2024
5 Последният софиянец
Коментиран от #13, #56, #79, #81
10:25 01.12.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Някой
Давайте още санкции и зелени сделки.
10:28 01.12.2024
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 дядо поп
10:29 01.12.2024
10 Баба Кина
Коментиран от #14, #31
10:35 01.12.2024
11 стоян георгиев
10:35 01.12.2024
12 Знаещ
10:49 01.12.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 име
До коментар #10 от "Баба Кина":
Лошото е че когато това се случи с голяма фирма, държава вади пари от джоба на данъкоплатците за да ги налее в джоба на некадърните мениджъри. Справка, кризата 2008г и наливането на пари във фалиращи банки и автомобилопроизводители, докато шефчетата им си гласуваха бонуси! Така се създава усещането за безнаказаност у тях, а у данъкоплатците остава усещането за беззаконие.10:52 01.12.2024
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Баце ЕООД
А, да.. Зелените също са на власт
10:55 01.12.2024
17 Гост
11:02 01.12.2024
18 Радо
11:08 01.12.2024
19 Ако ги пуснат на нашия пазар
Коментиран от #59, #103
11:09 01.12.2024
20 Като гледам тия автомобили
11:13 01.12.2024
21 Що така
Коментиран от #107
11:17 01.12.2024
22 дон Вито
11:20 01.12.2024
23 Сатана Z
11:20 01.12.2024
24 Факт
11:22 01.12.2024
25 Европа на 2 задни скорости
Коментиран от #46
11:23 01.12.2024
26 ейч
няма бензин,няма масло.
китайските буд са най добри
Коментиран от #27, #45
11:30 01.12.2024
27 Статия
До коментар #26 от "ейч":
от вчера "Електрическа кола се запали в София". Добре, че не била в паркинга на някой МОЛ, собственика да "пазари" в черния петък. А не искам да си представям какви би станало, ако беше в подземния паркинг на някоя от новопостроените "модерни" жилищни сградиКоментиран от #40
11:38 01.12.2024
28 Оги
Коментиран от #34
11:38 01.12.2024
29 Лапачите са Готови!
Въпроса е Кой Ще Лапне Въдицата !
11:45 01.12.2024
30 Сульо
11:49 01.12.2024
31 Евро Пейка
До коментар #10 от "Баба Кина":
Ръста на икономиката в Германия е -0,2% докато в Русия която е във война и под натиска на най-големите досега санкции в света е + 4,8% .Не съм феника нито на едните нито на другите - просто изнасят голите факти .
Коментиран от #36
11:53 01.12.2024
32 БЪЛГАРСКИТЕ АВТОДЖАМБАЗИ , УВЕЛИЧАВАТ
Коментиран от #52
11:54 01.12.2024
33 вижте ся
11:59 01.12.2024
34 Нови опорки са нужни
До коментар #28 от "Оги":
Скъпи копейки,санкциите наистина работят.Лихвения процент в матушката е около 30%.А долара на черно е 500 рубляка.Коментиран от #37, #62
12:03 01.12.2024
35 Нищо им няма
12:06 01.12.2024
36 До чугуните
До коментар #31 от "Евро Пейка":
Ръста на икономиката в Русия е поради увеличеното производство на оръжие,А то както знаете не се яде,нито се използва в ежедневието на нормалните хора.12:08 01.12.2024
37 ТАМ НЕ ИН ТРЯАТ ДЪЛЪРИ
До коментар #34 от "Нови опорки са нужни":
ДЪЛЪРИТЕ СА САМО ЗА БАЛКАНСКИТВ ТЪМНИ СУБЕКТИ ЧАКАЩИ ДА КУПЯТ ЕФТИНО И ДА ПРОДАДЪТ СКЪПО...12:11 01.12.2024
38 Русофил
12:12 01.12.2024
39 просчо
Коментиран от #41, #75
12:16 01.12.2024
40 Посетител
До коментар #27 от "Статия":
В немалко страни от ЕС, е забранено паркирането на коли с газови уредби и електрички в закрити/подземни паркинги... През пролетта имаше статия, където един собственик на електричка не е бил допуснат да се качи на борда на ферибота между Гърция и Италия, не помня пристанището - докато зарядът в батерията му не е паднал под 30%... Така че, броят на паркираните елколи ще расте.12:21 01.12.2024
41 Късно е за инсулин
До коментар #39 от "просчо":
Гангрената е плъзнала и предстоят ампутации на хиляди работни места в европейската автомобилната индустрия.12:21 01.12.2024
42 вуючо Ваню
Коментиран от #43, #74
12:32 01.12.2024
43 Посетител
До коментар #42 от "вуючо Ваню":
Посочено е в подзаглавието: "Повечето от тях са VW и Audi и са електромобили".Коментиран от #58
12:39 01.12.2024
44 незнайко
12:42 01.12.2024
45 Селянина с Пежото
До коментар #26 от "ейч":
Да, да и когато температурата падне под нулата, капацитета на батерията рязко намалява. В този случай вадиш тубата с електричество и наливаш в батерията.12:51 01.12.2024
46 Лалето
До коментар #25 от "Европа на 2 задни скорости":
А от 9ти Нидерландия затваря сухоземните граници,каквото и да означава това.Нещата се връщат в изходни позиции.Тази сЛободия не може да съществува в пренаселена Европа.За движението на хора е нужен контрол.В САЩ има визи и на входа вземат отпечатъци на двете ръце,снимат и очните зеници и устните.Трябва да има контрол.Наложително е.За доброто на обществото като цяло.12:59 01.12.2024
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Буко Баламата
Коментиран от #54
13:17 01.12.2024
49 ха ха
13:18 01.12.2024
50 Хохо
Коментиран от #51
13:22 01.12.2024
51 Хохо
До коментар #50 от "Хохо":
Тука щото не вървят нещата, и така успокоявате хората!13:25 01.12.2024
52 пРАВ СИ
До коментар #32 от "БЪЛГАРСКИТЕ АВТОДЖАМБАЗИ , УВЕЛИЧАВАТ":
Вкарахме автомбили от Австрия на един който цената в Австрия беше 900 евро и върнат килопетраж от 174000 хиляди. км. В България беше приведен в пазарски вид и беше продаден за 7600 лв и. 147560 килопетра. Такива автомобили караме в България.Това е истината.Коментиран от #57
13:26 01.12.2024
53 ганю
да си купи такава простотия
сложете му нов двигател или си го заврете отззад
заедно с идеята за електрокар
13:35 01.12.2024
54 ганю
До коментар #48 от "Буко Баламата":
купуват ги само кукундрилисъз задник наместо глава
13:37 01.12.2024
55 факуса
13:45 01.12.2024
56 факуса
До коментар #5 от "Последният софиянец":
няма благодарение на него13:47 01.12.2024
57 Мунчо
До коментар #52 от "пРАВ СИ":
Нормално е... €900 е закупен, още €400-500 за транспорт, малко да се "напудри" и цената е почти €2000 (около 4к в лева) и търговеца си слага минимум 3к печалба... Нали не си мислите, че ги продават на минимална печалба..Коментиран от #99
13:52 01.12.2024
58 Още от заглавието
До коментар #43 от "Посетител":
и преди да отворя статията разбрах, че са тия, дето ги продават след 3-4 години и на цени, колкото да вземат някакви пари. Мнооооого по ниски от на тия с бензин и дизел. Па се чудя оти ли е така.13:55 01.12.2024
59 Да ги пускат ако ще и без пари
До коментар #19 от "Ако ги пуснат на нашия пазар":
Няма да поема риска да си подпаля гаража, па оттам и блока.13:57 01.12.2024
60 Гост
14:02 01.12.2024
61 Инженер
14:08 01.12.2024
62 ФЕН
До коментар #34 от "Нови опорки са нужни":
Информацията Ти е стара ! Вече е 40% и всеки ден фалират фирми с малък и среден кредит! Само голяма фирма издържа на лихвата ...може би разчита на държавна заличаване на дълга. Масово бягат хора извън страна по повод на растящата криза . Криминалния контингент е в потрес от пазара и може би ще го мобилизират към фронтовата линия за мародерство.....В Грузия вече има гражданскии бунт и това не се говори....Вярвай си че са само 30 %14:12 01.12.2024
63 Митко Зъркела
До коментар #6 от "Мими Кучева":
Единственото спасение за Германия е раждането на повече деца. Бригите иска мъж. Мъжът на име Ханс иска куче, или комшията Рудолф. И тогава идва ред на Мохди Алфайед....любовта ще спаси света !14:17 01.12.2024
64 така им се пада
а и тук има работа за тях.Сега може да им звучи като виц или шега,
ама не е виц.
14:23 01.12.2024
65 то не е от вчера
14:24 01.12.2024
66 Па съм аз
14:26 01.12.2024
67 111
14:30 01.12.2024
68 Коментатор
Когато нямате суверенно правителство, тогава господарите ви взривяват северен поток, забраняват ви да търгувате с Русия и ви препродават руските енергийни ресурси с надценка за ваша сметка, понеже вие реално сте роби без собствено мнение!!!
14:32 01.12.2024
69 БЪЛГАРСКИТЕ АВТОДЖАМБАЗИ , УВЕЛИЧАВАТ
14:37 01.12.2024
70 Кано
14:38 01.12.2024
71 Луд
14:42 01.12.2024
72 Работят ли санкциите
Нетната печалба на автомобилния производител Mercedes-Benz е спаднала с 54% през третото тримесечие на 2024 г.
Печалбата на Volkswagen се е свила с 64%.
Нетната печалба на БМВ е спаднала с 36%
Сименс и Бош бият кепенците в Ес .....
Коментиран от #76, #95
14:47 01.12.2024
73 Читател
14:56 01.12.2024
74 Ама
До коментар #42 от "вуючо Ваню":
вуйче ,те не стават и за претопяване, че са от пластмаса !15:03 01.12.2024
75 Сосчо
До коментар #39 от "просчо":
Измислено е, и работи. Държавата спонсорира купувача с някаква сума. Кой обаче спонсорира държавата и защо, туй е интересното!15:05 01.12.2024
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 ежко
15:09 01.12.2024
78 Джъстфорйоринфо
15:13 01.12.2024
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 АЛИБЕГОВ
15:44 01.12.2024
81 АЛИБЕГОВ
До коментар #5 от "Последният софиянец":
БЯГАЙ В ЗАЙЧАРНИКА ДА МУ ПРАВИШ ТУ......ТКИ , ДА НЕ СИ ЗАБРАВИШ НАКОЛЕНКИТЕ , БА.ТИ ОЛ....А Т.П ,ИДИ МУ СЕДНИ В СКУТА СЛЕД ТУЙ .15:47 01.12.2024
82 Един друг
До коментар #2 от "Ибрахим":
Ти не си виждал BYD дори като макет, а пишеш смешки.16:41 01.12.2024
83 Мдааа
16:43 01.12.2024
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 667
17:04 01.12.2024
86 Контраст
И Тесла пълнят такива паркинги всяка седмица, на края на седмицата ги празнят и ги пълнят наново. Все пак най-продавания модел автомобил в света е електрически. Това трудно ще се обясни с липса на търсене на електрически автомобили.
Очевидно е, че проблемът не е задвижването, а липсата на добре балансирана ценова политика.
17:09 01.12.2024
87 Я па я !
18:02 01.12.2024
88 Антон
да си ги държат и светло бъдеще на европейците с ел. недоразуменията им.
Коментиран от #89
18:23 01.12.2024
89 Не се притеснявай
До коментар #88 от "Антон":
Светлото бъдеще на електромобилите никога не е било европейско, а китайско. Европейските заводи за автомобили ще затворят и освен телевизори, мобилни телефони, компютри,климатици фотоволтаици и батерии и всякаква друга електроника ще внасяме и автомобилите от Китай. Процесът вече започна със затваряне на европейските заводи. Останаха в миналия век с технологиите.Коментиран от #90
19:09 01.12.2024
90 Антон
До коментар #89 от "Не се притеснявай":
ел.колите са недоразумвние без бъдеще. Бяла значение къде са произведени европа, китай, сащ. Няма здравомислещ човек който да си купи подобно нещо.В представителството в София( на премиум немска марка, за добър ден ти правят отстъпка от порядъла на 77-80 хил.лв. за един от наличните им премиум модели щото балъмурняци да си купят нещо поодбно за 360 хил.лв. няма
Коментиран от #97
19:14 01.12.2024
91 Ами
20:16 01.12.2024
92 Хохихи
20:42 01.12.2024
93 Николай II
20:54 01.12.2024
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 ганю
До коментар #72 от "Работят ли санкциите":
напред урсулата е слънце дето ще ви огрее задницитеи ще спечелите срещу Русия ама на куково лято
Я да прасне Путин една орешка в брюксел и гледай какво става после
и едно сарматче по урсулианците емоция от раз
21:12 01.12.2024
96 Дфен
21:18 01.12.2024
97 Имам желание, ама не искам
До коментар #90 от "Антон":
Ако твърдиш, че електромобилите нямат бъдеще, то въобще няма смисъл да се говори с тебе. Скъсал си всякакви връзки с реалността. Не правиш ли връзката между цената от 360 000 лв и нежеланието на клиентите да купят точно този електромобил?Особено когато знаят че xiaomi вече произвежда в Китай по-добър електромобил само за 30 000 евро на който върховият модел за около 100 000 евро е най-бързият четириврат автомобил на планетата?
Дори по-евтиния се зарежда с 480 kW, което позволява зареждане на 200-300 км за 5 минути.
Коментиран от #98
21:21 01.12.2024
98 Антон
До коментар #97 от "Имам желание, ама не искам":
Да, твърдя го , че нямат бъдеще ел.колите. След като и шаоми правят автомобил, то е ясно какви коли са това - ел.мотор и коруба, автомобил е нещо друго. Вече коя година подред слушаме как двг изчезва и ей ги масовите ел.коли завладяват пазара. Има достатъчно инфо по нета вкл.проучвания, показваши че над 70% от сегашните собственици на ел.коли не биха си купили отново ел.кола. Дали е защото са много бързи , евтини на пробег или просто защото са видели огромната непрактичност на тези недоразумения. Дори и тази статия говори точно за това !Коментиран от #106
22:08 01.12.2024
99 как
До коментар #57 от "Мунчо":
го сметна Я пак 900плюс 500 е 1400 евро или 600 до 2000еКАК 6ооевро станаха 3 кКоментиран от #101
22:21 01.12.2024
100 аз и той
22:49 01.12.2024
101 Мунчо
До коментар #99 от "как":
Айде малко математика, а.... 900 + 500 +600( да се постегне малко) = €2000( около 4к лева).... Продажна цена 7600лв.(да кажем, че свали 500-600лв.).... 7000-4000(покупка и разходи)... и колко остава печалбата за търговеца, колега..???И това са печалби за дъргелите, а за "по-наточените" резачки да не ти обяснявам, че ще се хванеш за главата!
23:05 01.12.2024
102 Някой си
00:16 02.12.2024
103 някой
До коментар #19 от "Ако ги пуснат на нашия пазар":
С тази мярка ще срутят и останалият си все по-малък пазар. По добре да ги претопят на желязо . Санкциите работят . Печатниците работят . Но най- добре се разработиха китайците .06:19 02.12.2024
104 пазарна икономика и партийна линия
Коментиран от #105
07:04 02.12.2024
105 Нюанси
До коментар #104 от "пазарна икономика и партийна линия":
Напълно си прав, че не произвеждат това, което търсят хората.Но пък си в тотална грешка, че хората търсят бензин и дизел.
Хората всъщност търсят евтин автомобил с евтина поддръжка и експлоатационни разходи.
Какво предлагат производителите? Два пъти по-скъпи бензинови и дизелови автомобили в сравнение с преди 10 години и още по-скъпи електромобили.
Ако продават какъвто и да е автомобил на цената от преди 10 години, някой даже няма да пита дали върви на дизел бензин или ток. Това ще е най-продаваният автомобил.
09:00 02.12.2024
106 Имам желание, ама не искам
До коментар #98 от "Антон":
Че ДВГ няма да изчезне сме на едно и също мнение. Обясни обаче защо смяташ, че електромобилите ще изчезнат? Това, че някой е избрал неподходящ автомобил за неговия случай, не значи че този същия автомобил не е подходящ за други хора. Растящите продажби на електромобили в световен мащаб го доказват.Пречките за тези които се отказват обикновено са зарядна инфраструктура и цена. Това са временни пречки, които се решават междувременно. След няколко години навсякъде ще има 500 kW зарядни станции и ще продават само "автомобилните" производители като xiaomi, които произвеждат автомобили които могат да зареждат на тях. Останалите ще продължават да пълнят паркингите и ще разказват за славното си минало.
Коментиран от #110
09:07 02.12.2024
107 хаххахаха не е до БРИКСа
До коментар #21 от "Що така":
а има ембарго наложено от тия същите политици които същите бизнесмени са ги сложили!!!09:28 02.12.2024
108 Дивака
11:11 02.12.2024
109 Шок
11:41 02.12.2024
110 Антон
До коментар #106 от "Имам желание, ама не искам":
В този си вид ел.колите ще изчезта, поради технологията , може би момента когато няма да има ДВГ, всичко ще де движи на някакъв друг източник на енергия, дори и ток, но не съхраняван по този начин. Ето по тези причини:1. За да се пази живота батерията е нужно да се зарежда до 80%
2. За да се пази живота батерията е нужно да се зарежда на ниски киловати и бавни станции.
3 . Тези бързите станции трябва да се ползват по спешност, когато се нуждаеш от пробег на момента
4. Нисък пробег, особено зимата
5. Междуградското шофиране е кошмар, движение със 120. По магистрала за да се пази заряда на батерията, която прогресивно губи ток със скорост 140 и нагоре. Всички сме виждали как ел.колите се движат със 100 в дясна лента на магистралата.
6. Към момента липса на адекватна инфраструктура. Дори направата на повече станции, същите не биха могли да поемат една масовост на ел.колите. Само в София има 1-2 млн коли.
7. Ограничение на кварталната инфраструктира и наличието на мощности. В момента за блок с около 25-30 апартамента, енергото може да пусне мошности за 5-6 апартамента, за останалите няма да има. Това са ми го казвали техници от чез. Това е квартала, а района, общината, града, когато хиляди коли искат да точат стотици киловати от мрежата.
8. В случай на гоелми жеги/студ и наличието на престой някъде по пътищата или отклонява от чмаршрута с едно 50-60 км поради птп може да те прати на пътната помощ.
9, В даден момент батерията деградира и започва все п
Коментиран от #111, #114, #120
12:00 02.12.2024
111 Антон
До коментар #110 от "Антон":
9, В даден момент батерията деградира и започва все по-трудно да задържа ток.10. Както писах, лизинговите компании вече не предлагат опцията обратно изкупуване на ел.коли.
11. Затруднен вторичен пазар и продажба на колата на нишожна стойност
12. Не е ясно от екологична гледна точка, добива на литий , мед и т.н. какво въздействие оказва върху природата. Виждал съм снимки на подобни рудници, не изглеждат екологични , въпреки ле са в Африка.
13. Кой ше плаща за рециклирането на батериите, собственика или някой друг.
14 Пазара в момента показва точно това, с лозунги за екология не става, когато практичността е почти никаква
Разбира се всеки да си купува и шофира каквото иска, но изкопаемите горива шв се ползват още много много време
Коментиран от #116
12:01 02.12.2024
112 Иванов
12:36 02.12.2024
113 Дивергента
12:38 02.12.2024
114 За батерията
До коментар #110 от "Антон":
Ако наистина си повярвал на всички тези лъжи които си написал, напълно те разбирам защо смяташ че електромобилите нямат бъдеще.Истината обаче е различна. Скоро тук имаше статия за електромобил изминал 700 000 км зареждан предимно на бързи зарядни станции. Старо поколение батерии. Новите са по-добри.
Животът на батериите не се съкращава от бързото зареждане а от прегряване. При добро охлаждане и топлинен мениджмънт, батерията надживява ламарините на автомобила.
След живота на автомобила батерията се използва за съхранение на енергия от мрежата. Например в зарядна станция до блока, за да помага на ЧЕЗ в пиковите часове и да се зареждат електромобилите с по-голяма мощност, от инсталираната във входа.
След още няколко години ти плащат да ти купят батерията, за да я рециклират точно както в момента изкупуват желязо, мед и оловни акумулатори. Никой не плаща за да си изхвърли оловния акумулатор. На него му плащат за да му го изкупят.
13:59 02.12.2024
115 Зарядните
Или не излизаш от къщи или просто не обръщаш внимание, че за където и да тръгнеш ще минеш покрай десетки зарядни станции за електромобили.
Така или иначе тенденцията е всички паркинги да бъдат покрити с фотоволтаици и автомобилите под тях да зареждат директно без да товарят мрежата. Дори става обратното - като заредят електромобилите излишъка се връща в мрежата.
На по-късен етап самите електромобили ще могат да връщат енергия в мрежата. Включително да зареждат на работното място по обяд от излишъка, а вечерно време да го връщат в мрежата пред блока.
14:08 02.12.2024
116 Бъдещето
До коментар #111 от "Антон":
Настоящето се променя прекалено бързо. Кога смяташ че ще възникнат проблемите, за които описах решенията в предишните два коментара, предвид възрастта на автопарка в България? Колкото и да по-евтиняват електромобилите, колкото и да се обезценяват, това десетилетие в България надали ще има повече от 100-200 хиляди електромобила.Но със сигурност ще се увеличават, а няма да изчезнат както пророкуваш.
14:24 02.12.2024
117 Чакаме !
Цените им да сдее Нормализират !
Пари за Самосвал!
Не Давам !
19:10 02.12.2024
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Бчьбзх
18:17 04.12.2024
120 Оци
До коментар #110 от "Антон":
Карам БМВ с пробег 400км зимата и около 500км лятото.снощи по Хемус вечерта карах с 140 и изпреварих поне 50 коли а мен никой.Въпрос на планиране е пробега00:56 10.12.2024